• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Реконструкція термомодернізація Хорошівського навчально-виховного комплексу «Дошкільний навчальний заклад-загальноосвітній навчальний заклад І-ІІІ ступенів №1» за адресою: вул. Незалежності, 34, смт. Хорошів, Житомирської області (Шкільне відділення)»

Завершена

6 872 564.40 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.1% або 6 872.56 UAH
Період оскарження: 05.06.2018 16:03 - 17.06.2018 00:00
Вимога
Відхилено

Вимога про внесення змін до тендерної документації та усунення дискримінаційних вимог

Номер: 7a8c93c0c5c24ad89db531e4b5623b86
Ідентифікатор запиту: UA-2018-06-05-002617-a.a1
Назва: Вимога про внесення змін до тендерної документації та усунення дискримінаційних вимог
Вимога:
Згідно умов тендерної документації Розділ V. Оцінка тендерної пропозиції , підрозділ 2. Інша інформація, п.5.2.4. На Учасника-переможця торгів відповідно до ст. 527, 528, 629, 636, 903, 904 ЦК України можуть покладатися витрати в сумі 30000,00 гривень (тридцять тисяч гривень), на оплату послуг Консультанта торгів, наданих Замовнику відповідно до укладеного між Замовником та Консультантом торгів договору про надання юридичних послуг (договір на користь третьої особи відповідно до ст. 636 Цивільного кодексу України). Учасник має право ознайомитись з даним договором. Дані витрати повинні бути сплачені на рахунок Консультанта торгів, з яким Замовником укладено договір, з моменту укладення договору про закупівлю між Учасником-переможцем процедури закупівлі та Замовником протягом 5 робочих днів. Хочемо зауважити, що згідно статті 3 Закону «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) основними принципами закупівель є: добросовісна конкуренція серед учасників, максимальна економія та ефективність, недискримінація учасників, запобігання корупційним діям та зловживанням. Так, встановлення в Тендерній документації (далі - ТД) вимоги щодо оплати послуг Консультанта торгів учасником-переможцем може вплинути на ціну пропозицій, поданих учасниками під час здійснення Замовником процедури закупівлі, що не відповідає меті Закону та принципам здійснення закупівель. Частиною третьою статті 5 Закону замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. При цьому частиною 3 статті 22 Закону встановлено, що тендерна документація може містити також іншу інформацію, відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. Хочемо зазначити що саме інформацію, а не вимогу оплати додаткових послуг. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Так, встановлення в ТД вимоги щодо оплати послуг Консультанта торгів учасником-переможцем торгів ставить учасників в нерівні умови в рамках однієї і тієї ж процедури закупівлі. Таким чином зазначена умова ТД обмежує коло потенційних учасників. Крім того, пунктами 1 - 17 частини другої статті 22 Закону визначений перелік складових, які повинна містити ТД, відповідно до якого встановлення вищезазначеної вимоги у ТД не передбачено. На підставі вищезазначеного, керуючись Законом України «Про публічні закупівлі» з метою розширення кількості учасників, добросовісної конкуренції та недопущення корупційних складових, просимо внести зміни до тендерної документації, шляхом виключення п.5.2.4. з тендерної документації. 2. Детально вивчивши ТД, а саме додаток 3 «проект договору», що викладений у окремому файлі, було встановлено, що цей проект договору скопіювали з іншої тендерної документації, предмет якої був: «Капітальний ремонт даху та фасадів з утепленням корпусу "Д" (терапевтичне відділення №1, хірургічне відділення) за адресою: м. Вінниця, вул. Мічуріна, 32» (код ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація). Цей предмет договору, а також місце складання договору та п. 1.1 договору ніяким чином не відноситься до тендерної документації по предмету закупівлі: Реконструкція термомодернізація Хорошівського навчально-виховного комплексу «Дошкільний навчальний заклад-загальноосвітній навчальний заклад І-ІІІ ступенів №1» за адресою: вул. Незалежності, 34, смт. Хорошів, Житомирської області (Шкільне відділення)» (код ДК 021-2015 – 45000000-7 – «Будівельні роботи та поточний ремонт»), затвердженою рішенням тендерного комітету, протоколом №3 від від «05» червня 2018 року. На підставі вищезазначеного просимо привести у відповідність тендерну документацію, а саме Додаток 3 «Проект договору» , шляхом внесення змін до тендерної документації.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: 1. Відповідно до вимог п.п. 5.2.4. пункту 2 розділу V тендерної документації на Учасника-переможця торгів відповідно до ст. 527, 528, 629, 636, 903, 904 ЦК України можуть покладатися витрати 30000,00 гривень (тридцять тисяч гривень), на оплату послуг Консультанта торгів, наданих Замовнику відповідно до укладеного між Замовником та Консультантом торгів договору про надання юридичних послуг (договір на користь третьої особи відповідно до ст. 636 Цивільного кодексу України). Учасник має право ознайомитись з даним договором. Стандартною тендерною документацією, затвердженою Наказом Міністерства економічного розвитку та торгівлі України 13.04.2016р. № 680, передбачено, що в п. 2 розділу 5 тендерної документації («Інша інформація») замовник у тендерній документації може зазначити іншу інформацію відповідно до вимог законодавства, яку вважає за необхідне включити (а не виключно до Закону країни «Про публічні закупівлі»). Цивільним кодексом України та Господарським кодексом України передбачено принцип свободи договору. Відповідно до ст. 204 ЦКУ правочин є правомірним, якщо його недійсність прямо не встановлена законом або якщо він не визнаний судом недійсним. Тому права та обов’язки сторін договору, а також порядок розрахунків між ними визначається відповідно до його умов. Законом не заборонено залучення Замовником на договірних засадах експертів та консультантів до роботи тендерного комітету. Права, обов’язки сторін договору, порядок розрахунків визначається відповідно до умов укладеного з ними договору. Між Замовником та Консультантом укладено договір про надання юридичних послуг, в якому зазначено, що за домовленістю сторін, оплата послуг може здійснювати учасником-переможцем процедури закупівлі, про що повинно бути зазначено в тендерній документації. У тендерній документації Замовника в п.п. 5.2.3. пункту 2 розділу V чітко зазначено, що послуги сплачуються протягом п’яти робочих днів з моменту укладення договору про закупівлю між Учасником-переможцем процедури закупівлі та Замовником. Також у тендерній документації вказано, що на Учасника-переможця торгів відповідно до ст. 527, 528, 629, 636, 903, 904 ЦК України можуть покладатися витрати на оплату послуг Консультанта торгів, наданих Замовнику відповідно до укладеного між Замовником та Консультантом торгів договору про надання юридичних послуг (договір на користь третьої особи відповідно до ст. 636 Цивільного кодексу України). Тобто Учасник торгів, за його згодою може оплатити послуги консультанта. Жодної вимоги, що учасник зобов’язаний оплатити такі послуги тендерним комітетом не встановлено у ТД. Тобто, на етапі між прийняттям рішення про намір укласти договір та укладенням договору про закупівлю жодних додаткових умов, не передбачених чинним законодавством, не встановлено. Послуги, які сплачуються учасником-переможцем процедури закупівлі, не повинні включатись до ціни пропозиції учасника, та сплачуються за рахунок його власних коштів ще до того моменту, як буде зареєстрований в органах казначейської служби договір за результатами проведеної процедури. Разом з тим, в разі несплати коштів переможцем процедури закупівлі, пропозиція такого учасника не може бути відхилена (адже вже заключний договір за результатами торгів). Крім того, відповідно до укладеного договору передбачено, що «Послуги, які надаються Консультантом, є безоплатними для Замовника в разі їх сплати учасником-переможцем торгів відповідної процедури закупівлі. Замовник має право оплатити вартість послуг самостійно». В разі необхідності Замовник має право оплатити вартість наданих послуг самостійно. Крім того, правомірність щодо можливості оплати послуг консультанта торгів переможцем відповідної процедури закупівлі визначена судом під час судового розгляду даного питання і викладена в рішенні Господарського суду Одеської області від "25" лютого 2013 року по справі № 916/62/13-г, яке залишене в силі та без змін рішенням Одеського апеляційного господарського суду від "14" травня 2013 року по справі № 916/62/13-г. Згідно з ч.3 ст. 5 Закону замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Дана стаття Закону називається «Недискримінація учасників», яка відповідно до неї забезпечується шляхом встановлення того, що вітчизняні та іноземні учасники беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах, а також забезпеченням вільного доступу усіх учасників до інформації про закупівлю. Жодна з цих вимог Замовником не порушена, а тому й відсутня дискримінація учасників. Отже, замовником будь-які права потенційних учасників процедури закупівлі не порушені, та його дії не спрямовані на встановлення дискримінаційних вимог у тендерній документації, оскільки вони для всіх осіб однакові. Зазначені обставини свідчать про відсутність підстав для задоволення скарги. Викладене вище свідчить про повне дотримання Замовником вимог діючого законодавства, про відсутність дій, що обмежують конкуренцію або призвели до дискримінації учасників (вимоги встановлені для всіх однакові). 2. Тендерна документація, а саме Додаток 3 Проект договору буде приведено у відповідність.
Статус вимоги: Відхилено