• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Двері захисно-герметичні

Завершена

103 100.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 515.50 UAH
Період оскарження: 12.06.2024 15:26 - 17.06.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель на прийняті рішення, дії чи бездіяльність замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників

Номер: 1962273b93994f97819fe6c624608091
Ідентифікатор запиту: UA-2024-06-12-008242-a.c1
Назва: щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель на прийняті рішення, дії чи бездіяльність замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників
Скарга:
12 червня 2024 року КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "МОСТИСЬКА МІСЬКА ЛІКАРНЯ" МОСТИСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ (далі — Замовник) на виконання вимог Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі по тексту – Закон) та «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі по тексту – Особливості), оголосив процедуру закупівлі (відкриті торги з урахуванням Особливостей) за ДК 021:2015:44220000-8: Столярні вироби за назвою: «Двері захисно-герметичні» (далі – відкриті торги за Особливостями). Розкриття тендерних пропозицій учасників відбулось 21 червня 2024 року. Скаржник запропонував найкращу ціну «97 800,00 грн із пдв.» під час аукціону. 26.06.2024 року Замовником опубліковано вимогу про усунення невідповідностей в тендерній пропозиції Скаржника, на що було завантажено документи для виконання встановлених вимог 27.06.2024 року, у встановлені терміни електронною системою. 27.06.2024 року опубліковано в закупівлі рішення Замовника у вигляді протоколу № б/н від 27.06.2024 року про відхилення тендерної пропозиції ФОП ЮЦЕВИЧ НАТАЛІЯ ВОЛОДИМИРІВНА, чим було відхиллено пропозицію першого учасника про визначення переможця без наявних на те підстав за позицією Скаржника. ФОП ЮЦЕВИЧ НАТАЛІЯ ВОЛОДИМИРІВНА вважає, що зазначені рішення, дії чи бездіяльність замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, призвели до порушення норм законодавства України у сфері публічних закупівель, зокрема Закону та Особливостей, у зв’язку з чим, керуючись статтею 18 Закону та у строк, абзацом 3 пункту 56 Особливостей (протягом п’яти днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю), звертаємось до Постійно діючої адміністративної колегії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Колегія) зі скаргою з огляду на таке:
Дата розгляду скарги: 11.07.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 04.07.2024 17:17
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 16.07.2024 14:10
Дата виконання рішення Замовником: 25.07.2024 15:06
Коментар замовника щодо усунення порушень: Замовником виконано рішення АМКУ №12035-р/пк-пз від 11.07.2024
Автор: ФОП ЮЦЕВИЧ НАТАЛІЯ ВОЛОДИМИРІВНА, Наталія Юцевич 380950278341 yutsevich_fop@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 669f995b971f486997956dd42fe4bfb2
Заголовок пункту скарги: Щодо належного виконання вимоги про усунення невідповідності у порядку 24 годин:
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Відповідно до положень частини 1 статті 26 Закону України «Про публічні закупівлі тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у статті 17 цього Закону і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації.
Згідно частини 6 статті 26 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерні пропозиції/пропозиції після закінчення кінцевого строку їх подання або ціна яких перевищує очікувану вартість предмета закупівлі не приймаються електронною системою закупівель.
Вимоги тендерної документації до таких документів містяться у пункті 3-4 підрозділу 3 розділу 3 Тендерної документації:
3.Відповідно до частини 3 статті 12 Закону під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій та їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги», а саме шляхом завантаження документів тендерної пропозиції у формі електронних документів та накладення на тендерну пропозицію кваліфікованого електронного підпису (КЕП) або удосконаленого електронного підпису (УЕП), уповноваженої на підписання тендерної пропозиції (окрім учасників-нерезидентів). Файл накладеного КЕП/УЕП повинен бути придатний для перевірки на сайті Центрального засвідчувального органу за посиланням: https://czo.gov.ua/verify.
4. Тендерна пропозиція не буде відхилена у разі допущення учасником торгів формальних (несуттєвих) помилок, пов’язаних з оформленням тендерної пропозиції та які не впливають на зміст пропозиції, наприклад: відсутність підписів, технічні помилки та описки Обов’язку щодо накладення на надані учасником в порядку усунення невідповідностей уточнені або нові документи кваліфікованого електронного підпису або удосконаленого електронного підпису на кваліфікованому сертифікаті учасника/уповноваженої особи учасника процедури закупівлі немає.

Враховуючи вищезазначене, слід зауважити, що відхилення тендерної пропозиції учасників закупівлі передбачено положеннями Тендерної документації та Закону України «Про публічні закупівлі» тільки у випадку, якщо саме тендерна пропозиція не містить накладений кваліфікований електронний підпис або удосконалений електронний підпис на кваліфікованому сертифікаті учасника/уповноваженої особи учасника процедури закупівлі.
Тендерні пропозиції відповідно до закону подаються до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Документи, які учасник завантажує на усунення встановлених замовником недоліків не є тендерною пропозицією.
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: fc7a57ba4cda488fa2285bedbd9d03fd
Заголовок пункту скарги: Щодо неврахування вимог законодавства про неможливість відхилення тендерних пропозицій із підстави формальних помилок
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Замовник звертає увагу, що 24 травня 2022 року Кабінет Міністрів України прийняв Постанову № 617 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 17 березня 2022 року. № 300», якою обов'язкове використання електронного підпису на захищеному носії в Україні відтермінували на період дії воєнного стану та протягом 6 місяців із дня його припинення. Про це стало відомо з інформації Міністерства цифрової трансформації. У 2020 році використання електронного підпису в окремих випадках, коли вимагається кваліфікований, було впроваджено в межах експериментального проєкту. Обов'язкове використання електронного підпису на захищених носіях планувалося запустити спочатку з 5 березня 2022 року, а постановою КМУ від 23 лютого 2022 року № 229 було визначено, що на період дії карантину дозволяється використання електронних підписів чи печаток без їх зберігання на захищеному носії інформації. Оскільки на момент прийняття Постанови №617 карантин продовжено не було і він повинен був закінчитися 31 травня 2022 року, то з 1 червня 2022 року користувачі електронних довірчих послуг втратили б можливість використовувати електронні підписи без їх зберігання на захищених носіях інформації.
Однак Кабінет міністрів України для того, щоб не створювати під час воєнного стану навантаження на надавачів електронних довірчих послуг і великі черги на отримання довірчих послуг, рішення відтермінували. На підставі чого користувачі електронних довірчих послуг з 1 червня 2022 року зможуть і надалі використовувати удосконалені підписи, що базуються на кваліфікованих сертифікатах для електронної взаємодії фізичних та юридичних осіб, а також автентифікації в держсистемах.
Згідно з Постановою № 617 можливість використання електронних підписів та печаток, що базуються на сертифікатах відкритого ключа, виданих кваліфікованими надавачами електронних довірчих послуг без відомостей про те, що особистий ключ зберігається на засобі кваліфікованого електронного підпису чи печатки, продовжено на період дії військового стану на території України та протягом 6 місяців з дня його скасування чи припинення.
Отже, це рішення КМУ надало змогу як фізичним особам, так і юридичним особам використовувати електронний підпис без його зберігання на захищених носіях інформації ще тривалий період. А також забезпечить безперебійне функціонування електронного документообігу та перевірки користувачів у такий непростий для нашої країни час.
Також в період 2023 року потрібно звернути увагу, що підпунктом 6 пункту 24 Постанови Кабінету Міністрів України від 9 грудня 2020 р. № 1236 визначено, що на період дії карантину тимчасово дозволяється використання електронних підписів чи печаток, що базуються на сертифікатах відкритого ключа, виданих кваліфікованими надавачами електронних довірчих послуг без відомостей про те, що особистий ключ зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису чи печатки, користувачами електронних довірчих послуг для здійснення електронної взаємодії, електронної ідентифікації та автентифікації фізичних, юридичних осіб і представників юридичних осіб у разі, коли законодавством передбачено використання виключно кваліфікованих електронних підписів чи печаток (засобів кваліфікованого електронного підпису чи печатки, кваліфікованих електронних довірчих послуг) або засобів електронної ідентифікації з високим рівнем довіри, крім вчинення в електронній формі правочинів, що підлягають нотаріальному посвідченню та/або державній реєстрації у випадках, установлених законом, та випадках, пов’язаних з високим ризиком для інформаційної безпеки, що визначається власниками відповідних інформаційних та інформаційно-комунікаційних систем з урахуванням обмежень, установлених абзацом другим частини другої статті 17 Закону України “Про електронні довірчі послуги”. Тому до 30 червня 2023 продовжено не лише карантин, а й разом з ним – можливість використання УЕП замість КЕП.
Далі було здійснено зміни якими встановлено, що фізичним та юридичним особам більше не обов’язково буде використовувати кваліфікований е-підпис для отримання електронних послуг – тобто КЕП на захищеному носієві (токені). Кабінет Міністрів України ухвалив відповідну Постанову № 1298, яка почне діяти з 31 грудня 2023 року, унормовує технічні вимоги до створення та перевірки вдосконалених е-підписів чи печаток – тих, що зберігаються на незахищеному носієві у вигляді звичайного файлу. Тому їх можна буде використовувати постійно, якщо законом не вимагається інше. Раніше удосконалені електронні підписи та печатки використовували тимчасово в межах експерименту на період воєнного стану, але тепер можна назавжди замінити КЕП на УЕП.
Одночасно із цим, Скаржник ФОП ЮЦЕВИЧ НАТАЛІЯ ВОЛОДИМИРІВНА звертає увагу, що ним використаний кваліфікований підпис (КЕП) у тендерній пропозиції, а саме перевірка підпису підтверджує тип: «Сертифікат –Кваліфікований».
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: 96b6d4cd365e4751a7245fc73aeeccb6
Заголовок пункту скарги: Щодо відсутності законних підстав для вимоги про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Пунктом 43 Постанови Кабінету Міністрів України №1178 від 12 жовтня 2022 р. встановлено, що якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Замовник не може розміщувати щодо одного і того ж учасника процедури закупівлі більше ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження.
Скаржником було надано документи (ЛИСТ від виробника про спроможність постачання Товару від ФОП ЮЦЕВИЧ НАТАЛІЇ ВОЛОДИМИРІВНИ) на виконання вимог, що були встановлені вимогою про усунення невідповідностей від Замовника.

Також підпунктом 2, розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації встановлює, що всі визначені цією тендерною документацією документи тендерної пропозиції завантажуються в електронну систему закупівель у вигляді скан-копій придатних для машинозчитування (файли з розширенням «..pdf.», «..jpeg.», тощо), зміст та вигляд яких повинен відповідати оригіналам відповідних документів, згідно яких виготовляються такі скан-копії. Документи, що складаються учасником, повинні бути оформлені належним чином у відповідності до вимог чинного законодавства в частині дотримання письмової форми документу, складеного суб’єктом господарювання, в тому числі за власноручним підписом учасника/уповноваженої особи учасника. Вимога щодо засвідчення того чи іншого документу тендерної пропозиції печаткою та власноручним підписом учасника/уповноваженої не застосовується до документів (матеріалів та інформації), що подаються у складі тендерної пропозиції, якщо такі документи (матеріали та інформація) надані учасником у формі електронного документа через електронну систему закупівель із накладанням кваліфікованого електронного підпису (удосконаленого електронного підпису) на кожен з таких документів (матеріал чи інформацію).

Учасником ФОП ЮЦЕВИЧ НАТАЛІЯ ВОЛОДИМИРІВНА оформлено належним чином у відповідності до вимог чинного законодавства в частині дотримання письмової форми документу, складеного суб’єктом господарювання, за власноручним підписом учасника.
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)