• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Експлуатаційне утримання комунальних доріг Кам'янка-Бузької територіальної громади Львівського району Львівської області: вул. Незалежності, Миру, Шевченка, Героїв Небесної Сотні м. Кам’янка-Бузька; вул.Механізаторів, Героїв Майдану, Станційна в с. Сапіжанка, вул. Гетьмана Мазепи в с. Дернів; вул. Лісна в с.Дальнич; вул. Садова с. Зубів Міст; вул. Проектна, Зелена с.Прибужани; вул. Миру, Зелена с.Руда; вул.Пісочна, Липова в с. Руда-Сілецька; вул. Гайківська в с. Гайок; вул. Крайня, Шевченка в с. Стрептів; вул.Набережна в с. Деревляни; вул. С. Дяковського, Зелена в с. Спас; комунальні дороги с. Батятичі. (ДК 021:2015 (CPV) : 45233000-9 Будівництво, влаштовування фундаменту та покриття шосе, доріг)

Завершена

5 282 957.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 26 414.79 UAH
Період оскарження: 11.06.2024 17:05 - 16.06.2024 00:00
Скарга
Залишено без розгляду
КЕП

СКАРГА щодо неправомірних вимог тендерної документації.

Номер: 910d8c0f1ad947d594e26693d3780ec5
Ідентифікатор запиту: UA-2024-06-11-012196-a.b1
Назва: СКАРГА щодо неправомірних вимог тендерної документації.
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження
Причина: Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 18.06.2024 18:04
Автор: Товариство з обмеженою відповідальністю "АВАКС ПРОФ", Хоміцький Володимир Зіновійович 380676720227 avaxprof@ukr.net http://avaxprof.com/main/

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 5aa048da3f134cf5860b366d0357c494
Заголовок пункту скарги: СКАРГА щодо неправомірних вимог тендерної документації.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на лот
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Підстави подання скарги, посилання на неправомірні вимоги тендерної документації, фактичні обставини, що це можуть підтверджувати:

11 червня 2024 року КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "КАМ'ЯНКАВОДОКАНАЛ" КАМ'ЯНКА-БУЗЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (надалі - Замовник) в електронній системі закупівель оприлюднено оголошення про закупівлю робіт: «Експлуатаційне утримання комунальних доріг Кам'янка-Бузької територіальної громади Львівського району Львівської області: вул. Незалежності, Миру, Шевченка, Героїв Небесної Сотні м. Кам’янка-Бузька; вул.Механізаторів, Героїв Майдану, Станційна в с. Сапіжанка, вул. Гетьмана Мазепи в с. Дернів; вул. Лісна в с.Дальнич; вул. Садова с. Зубів Міст; вул. Проектна, Зелена с.Прибужани; вул. Миру, Зелена с.Руда; вул.Пісочна, Липова в с. Руда-Сілецька; вул. Гайківська в с. Гайок; вул. Крайня, Шевченка в с. Стрептів; вул.Набережна в с. Деревляни; вул. С. Дяковського, Зелена в с. Спас; комунальні дороги с. Батятичі. (ДК 021:2015 (CPV) : 45233000-9 Будівництво, влаштовування фундаменту та покриття шосе, доріг)» за процедурою відкритих торгів (у порядку, визначеному Особливостями) (надалі - Закупівля), а також оприлюднено Тендерну документацію на закупівлю робіт із додатками, котра затверджена протоколом уповноваженої особи Замовника від
11.07.2024 року №79 (надалі - Тендерна документація).
Строк оскарження умов закупівлі по 16.06.2024 р., 00-00 год.
Відповідно пункту 3 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (надалі по тексту - Особливості) Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі по тексту - Закон), проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
За нормами ст. 5 Закону, процедура закупівлі, має здійснюватися за принципами добросовісної конкуренції серед учасників; максимальної економії, ефективності та пропорційності; відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель; недискримінації учасників та рівне ставлення до них; об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням.
За результатами вивчення Тендерної документації, суб’єкт оскарження дійшов висновку, що її окремі положення містять вимоги, що обмежують конкуренцію, призводять до дискримінації учасників процедури Закупівлі та заздалегідь створюють загрозу зловживання з боку Замовника, а отже суперечать вимогам частини 4 статті 22 Закону та порушують інтереси скаржника. Статтею 18 Закону встановлений механізм поновлення права учасника шляхом подання відповідної скарги до органу оскарження. Статтею 18 Закону встановлені вимоги щодо форми, змісту та порядку подання скарги. Серед іншого у відповідності до частини 5 статті 18 Закону, скарга повинна містити обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи.

1. Неправомірні вимоги щодо надання в складі тендерної пропозиції правовстановлюючого документу на земельну ділянку Учасника, Орендодавця АБЗ, Постачальника АСБ сумішей, на якій розташований АБЗ, що залучається учасником до надання послуг.
пп. 1.2.3 п. 1 Додатку 1 (кваліфікаційні критерії) до тендерної документації зокрема містить вимогу: «Додатково Учасники повинні надати в складі тендерної пропозиції правовстановлюючий документ на земельну ділянку Учасника, Орендодавця АБЗ, Постачальника АСБ сумішей, на якій розташований АБЗ, що залучається учасником до надання послуг.»
Перш за все наголошуємо, що відповідно до статті 16 Закону для підтвердження зазначеного критерію достатньо підтвердити наявність власного або орендованого АБЗ, або укладеного договору на постачання асфальтобетонних сумішей, а не правовстановлюючого документу на земельну ділянку де розташований АБЗ.
Скаржник не буде залучати для надання послуг за даним предметом закупівлі власного або орендованого асфальтобетонного заводу, а у відповідності до пп.1.2.3. п.1 Додатку №1 до тендерної документації підтвердить наявність договору з виробником асфальтобетону. Однак, наявність вимоги надання правовстановлюючого документу на земельну ділянку Постачальника АСБ на якій розташований такий АБЗ, створює умови, за яких можливість виконання такої вимоги залежить від волі третьої особи. У скаржника відсутні правові підстави та механізми для витребування від Постачальника АСБ правовстановлюючого документу на земельну ділянку. Також варто зазначити, що не зрозуміло яка необхідність встановлення даної вимоги у тендерній документації та яким чином вона може сприяти об’єктивній оцінці тендерної пропозиції учасників.
Виходячи з наведеного, взяти участь у відповідній процедурі закупівлі зможуть суб’єкти господарювання, які зможуть надати правовстановлюючий документ на земельну ділянку, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника. З огляду на викладене встановлення в тендерній документації вимоги зазначеної у пп.1.2.3. п.1 Додатку №1 до тендерної документації, є порушенням вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників.
У відповідності до практики колегії Антимонопольного комітету України, зокрема викладених у рішенні від 02.04.2024 року № 5916 за результатами розгляду скарги у процедурі закупівлі UA-2024-03-20-002781-a, вимога щодо надання в складі тендерної пропозиції правовстановлюючого документу на земельну ділянку де розташовано АБЗ, визнається дискримінаційною та такою, що не відповідає вимогам Закону.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: bf7845a717b34de0a2113705c4a614d6
Заголовок пункту скарги: СКАРГА щодо неправомірних вимог тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на лот
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Підстави подання скарги, посилання на неправомірні вимоги тендерної документації, фактичні обставини, що це можуть підтверджувати:

11 червня 2024 року КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "КАМ'ЯНКАВОДОКАНАЛ" КАМ'ЯНКА-БУЗЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (надалі - Замовник) в електронній системі закупівель оприлюднено оголошення про закупівлю робіт: «Експлуатаційне утримання комунальних доріг Кам'янка-Бузької територіальної громади Львівського району Львівської області: вул. Незалежності, Миру, Шевченка, Героїв Небесної Сотні м. Кам’янка-Бузька; вул.Механізаторів, Героїв Майдану, Станційна в с. Сапіжанка, вул. Гетьмана Мазепи в с. Дернів; вул. Лісна в с.Дальнич; вул. Садова с. Зубів Міст; вул. Проектна, Зелена с.Прибужани; вул. Миру, Зелена с.Руда; вул.Пісочна, Липова в с. Руда-Сілецька; вул. Гайківська в с. Гайок; вул. Крайня, Шевченка в с. Стрептів; вул.Набережна в с. Деревляни; вул. С. Дяковського, Зелена в с. Спас; комунальні дороги с. Батятичі. (ДК 021:2015 (CPV) : 45233000-9 Будівництво, влаштовування фундаменту та покриття шосе, доріг)» за процедурою відкритих торгів (у порядку, визначеному Особливостями) (надалі - Закупівля), а також оприлюднено Тендерну документацію на закупівлю робіт із додатками, котра затверджена протоколом уповноваженої особи Замовника від
11.07.2024 року №79 (надалі - Тендерна документація).
Строк оскарження умов закупівлі по 16.06.2024 р., 00-00 год.
Відповідно пункту 3 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (надалі по тексту - Особливості) Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі по тексту - Закон), проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
За нормами ст. 5 Закону, процедура закупівлі, має здійснюватися за принципами добросовісної конкуренції серед учасників; максимальної економії, ефективності та пропорційності; відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель; недискримінації учасників та рівне ставлення до них; об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням.
За результатами вивчення Тендерної документації, суб’єкт оскарження дійшов висновку, що її окремі положення містять вимоги, що обмежують конкуренцію, призводять до дискримінації учасників процедури Закупівлі та заздалегідь створюють загрозу зловживання з боку Замовника, а отже суперечать вимогам частини 4 статті 22 Закону та порушують інтереси скаржника. Статтею 18 Закону встановлений механізм поновлення права учасника шляхом подання відповідної скарги до органу оскарження. Статтею 18 Закону встановлені вимоги щодо форми, змісту та порядку подання скарги. Серед іншого у відповідності до частини 5 статті 18 Закону, скарга повинна містити обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи.
2. Неправомірна вимога щодо надання в складі тендерної пропозиції декларації відповідності матеріально-технічної бази учасника вимогам законодавства з питань охорони праці (Декларація повинна містити відомості про установку (машину) для ремонту дорожнього покриття, які залучаються учасником для надання послуг за предметом закупівлі).

Відповідно до додатку 2 до Тендерної документації (Технічне завдання), установка (машина) для ремонту дорожнього покриття, якою учасник надаватиме послуги за предметом закупівлі повинна забезпечувати ліквідацію вибоїн дорожнього покриття пневмо-струменевим методом у відповідності до ДСТУ-Н Б В.3.2-5:2016 «Настанова з ліквідації вибоїн покриття нежорсткого дорожнього одягу автомобільних доріг», та відповідати вимогам законодавства з питань охорони праці, що зокрема підтверджується, в складі пропозиції: «-декларацією відповідності матеріально-технічної бази учасника вимогам законодавства з питань охорони праці (Декларація повинна містити відомості про установку (машину) для ремонту дорожнього покриття, які залучаються учасником для надання послуг за предметом закупівлі).»

Перш за все наголошуємо, що у додатку 2 до Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки (Група Б), затвердженого постановою КМУ від 26.10.2011 року №1107, визначено повний перелік видів робіт підвищеної небезпеки, які виконуються на підставі декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці. Вказаний правовий акт, який визначений в даній галузі як нормативний, не вимагається та не передбачається оформлення декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці на установку (машину) для ремонту дорожнього покриття, а отже така вимога Замовника прямо суперечить вимогам чинного законодавства.
З наведеного випливає, що Замовником торгів неправомірно встановлено вимогу щодо надання Учасниками процедури закупівлі декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці, оскільки такі роботи не передбачено у Порядку. Скаржник та інші суб’єкти господарювання не будуть мати можливість надання декларацію відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці, оскільки чинне законодавство не передбачає отримання такої декларацій на встановлені Замовником роботи.

У відповідності до практики колегії Антимонопольного комітету України, зокрема викладених у рішенні № 6024 від 03.04.2024 за результатами розгляду скарги у процедурі закупівлі UA-2024-03-01-008711-a та у рішенні №11345 від 25.07.2023 за результатами розгляду скарги у процедурі закупівлі UA-2023-07-05-014926-a, вимога щодо надання в складі тендерної пропозиції декларації відповідності матеріально-технічної бази учасника вимогам законодавства з питань охорони праці, яка не передбачена чинним законодавством (постановою КМУ від 26.10.2011 року №1107), визнається дискримінаційною та такою, що не відповідає вимогам Закону.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації