• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ДК 021:2015 64210000-1 Послуги телефонного зв’язку та передачі даних, а саме : Послуги мережі Передачі даних, у тому числі підключення у разі необхідності,з використанням захищених вузлів доступу для керування світлофорними об’єктами в кількості 154 шт., розташованих за адресами згідно переліку об’єктів

Завершена

600 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 000.00 UAH
Період оскарження: 11.06.2024 16:51 - 05.07.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

на неправомірні та дискримінаційні вимоги, що містяться у тендерній документації по процедурі – відкриті торги з особливостями на закупівлю: послуги мережі передачі даних, ...

Номер: 04dc369b0c6b449ca8a2613fddad981e
Ідентифікатор запиту: UA-2024-06-11-011918-a.b1
Назва: на неправомірні та дискримінаційні вимоги, що містяться у тендерній документації по процедурі – відкриті торги з особливостями на закупівлю: послуги мережі передачі даних, ...
Скарга:
Дата розгляду скарги: 27.06.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 18.06.2024 18:29
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 02.07.2024 12:45
Дата виконання рішення Замовником: 03.07.2024 10:10
Коментар замовника щодо усунення порушень: Відповідно до рішення Комісії Антимонопольного комітету Україниз розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 27.06.2024 № 11200-р/пк-пз замовником внесені зміни до тендерної документації
Автор: ТОВ "ЛЄКОЛ", Цанга Володимир Дмитрoвич +380676104199 vladimir.tsanga@westele.com.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 12655467cef26da1b67e8b67cf7e6057
Заголовок пункту скарги: Замовник всупереч вимог діючого законодавства виставляє додаткові вимоги для необмеженого кола учасників: вимагає від учасника додаткові послуги
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Замовник всупереч вимог діючого законодавства виставляє додаткові вимоги для необмеженого кола учасників. Які полягають у обов’язковому наданні переможцем послуги, що повинні включати комплексне підключення до мережі Передачі даних Учасника (у разі необхідності із прокладанням абонентської кабельної лінії до точки технологічного вводу в шаф (світлофорний вузол), місця встановлення обладнання зі Комплектом «Апаратура Ethernet, GPRS / GSM зв’язку РЕ2051.02 виробництва ТОВ «Росток-Елеком» у разі необхідності - перевiрка та настроювання дуплексної двоканальної апаратури для роботи через канали зв’язку Учасника, за рахунок Учасника (Абзац 4 Додатку №1 до тендерної документації).
Замовник вимагає всупереч діючому законодавству, шляхом накладання додаткових зобов’язань - перевiрка та настроювання дуплексної двоканальної апаратури для роботи через канали зв’язку Учасника, за рахунок Учасника – покласти на плечі додатковий тягар, або заздалегідь підготовленому переможцю (учаснику торгів) підготувати безпідставно базу для ліквідації можливої конкуренції.
Надавач електронних комунікаційних послуг, як вже визначалося раніше, здійснює діяльність за вимогами законодавства, що полягає повністю або переважно у передачі інформації електронними комунікаційними мережами, включаючи послуги передачі інформації в мережах. І все. У випадку, яких хоче Замовник за цією закупівлею, додатково - перевiрка та настроювання дуплексної двоканальної апаратури для роботи через канали зв’язку Учасника, за рахунок Учасника при тому, що сама апаратура специфічна - виробництва ТОВ «Росток-Елеком». Також ця дискримінаційна вимога отримала своє продовження в пункті 8 таблиці, що в Розділі 4 Додатку 2 до тендерної документації, де зазначено наступне: «Копія 2х сертифікатів від виробника «Комплекта апаратури зв’язку « Ethernet» и « GSM/GPRS» виробництва ТОВ «Росток-Елеком» що співробітники Учасника пройшли курс навчання по впровадженню апаратури управління дорожнім рухом та має право на проведення монтажних і пуско-налагоджувальних робіт,а також на програмування і обслуговування апаратури управління дорожнім рухом зі збереженням всіх гарантійних зобов'язань». Це – дискримінація конкуренції!
З такою вимогою замовника ми не згодні. Вважаємо її дискримінаційною до нас та інших учасників торгів:
по-перше, Замовником не враховано природу електронних комунікаційних послуг та особливостей її надавання;
по-друге, Замовником через такі умови тендерної документації нав’язуються додаткові специфічні зобов’язання, які нівелюють характер самої закупівлі, конкурентної середи, яка повинна панувати, та/або готується база для ліквідації зайвої конкуренції, щоб хтось окремий переміг, як на нашу думку;
по-третє, нав’язування конкретної специфічної апаратури та обов’язків її налаштування третім особам, окрім власника або постачальника може призвести до не коректної роботи останньої, або, взагалі, виходу з ладу, що потім безпідставно буде використовуватися, наприклад, в судовому порядку для стягнення можливих збитків. Замовник заганяє учасників в пастку, де або ти! відповідаєш додатково за обладнання, якщо ти переміг, або ти! не приймаєш участь, бо розумієш, що повинен втручатися незаконно в цю налагоджену систему чи платити комусь на невідомих підставах та умовах з незрозумілими наслідками.
Таким чином, Замовник всупереч вимог діючого законодавства (ст..5, ст.. 22 Закону України «Про публічні закупівлі»), шляхом виставлення дискримінаційних вимог (перевiрка та настроювання дуплексної двоканальної апаратури для роботи через канали зв’язку Учасника, за рахунок Учасника) надає доступ до участі у тендерній процедурі обмеженому колу осіб, як ми вважаємо - одному учаснику.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 4fd91de9900447bc12734e46ddfc9db3
Заголовок пункту скарги: Замовник всупереч вимог діючого законодавства виставляє додаткові вимоги для необмеженого кола учасників: наявність заздалегідь підготовленої мережі
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 2. Замовник всупереч вимог діючого законодавства виставляє дискримінаційні додаткові вимоги для необмеженого кола учасників. Вимога, що полягає в наявності у Учасника дійсних власних каналів передачі інформації до головного вузла КОМУНАЛЬНОЇ УСТАНОВИ "СПЕЦІАЛІЗОВАНИЙ МОНТАЖНО-ЕКСПЛУАТАЦІЙНИЙ ПІДРОЗДІЛ" (Розкідайлівська 67а) та визначена у абзаці 7 Додатку №1 до тендерної документації, робить неможливим участь в закупівлі учасникам, які, наприклад, не мають якогось одного каналу при тому, що будь-який канал можна зробити і після перемоги у закупівлі в достатньо стислі строки.
Замовник вимагає спочатку збудувати мережу власних каналів, при тому, що він не надає конкретної адреси кожного вузлу та характеристик, а лише потім приймати участь у тендерній закупівлі. Замовник порушує вимоги ст..5, ст.. 22 Закону України «Про публічні закупівлі».
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: 44b930124e4da17588bc1787242d99c6
Заголовок пункту скарги: Замовник всупереч вимог діючого законодавства виставляє додаткові вимоги для необмеженого кола учасників: наявність у учасника специфічного , не властивого йому, досвіду
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 3. Абзац 8 Додатку №1 до тендерної документації визначає, що повинна обов’язково бути наявність досвіду будівництва волоконно-оптичних ліній зв’язку для керування світлофорним об’єктом. Замовник особливо підкреслює, що повинен бути досвід будування волоконно-оптичних ліній зв’язку саме! підкреслюємо! для керування світлофорним об’єктом. Аналогічне дублювання цієї вимоги знаходиться в таблиці Розділу 1 Додатку 2 до тендерної документації, а саме: «Аналогічним вважається договір поставки аналогічного предмету закупівлі послуг – ДК 021:2015 64210000-1 Послуги телефонного зв’язку та передачі даних(Послуги мережі Передачі даних, у тому числі підключення у разі необхідності,з використанням захищених вузлів доступу для керування світлофорними об’єктами)». Де знову робиться акцент на досвід з підключення та використання саме вузлів доступу для керування світлофорними об’єктами. Це є дискримінаційними вимогами в тендерній документації з боку Замовника.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 4
Номер: 2599b65444182928503230f7afc39b36
Заголовок пункту скарги: Замовник всупереч вимог діючого законодавства виставляє додаткові вимоги для необмеженого кола учасників: отримання зайвих довідок або інформації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 4. Замовником всупереч здоровому глузду пунктом 12 таблиці, що в Розділі 4 Додатку 2 до тендерної документації визначено наступне: «Копія листа від виробника міжмережевого екрану з вказанням характеристик що відповідають або перевищують наведеним у пункті 12 технічних, якісних та інших вимог до предмета закупівлі, викладених у додатку № 1 до оголошення». Ця дискримінаційна вимога, яку ми просимо прибрати, по-перше, відправляє нас до додатку № 1 до оголошення. Не зрозуміло до якого оголошення? По-друге, вимагається увага! копія листа від увага! виробника міжмережевого екрану з вказаними характеристиками, що відповідають… Це і є дискримінація в дії, корупційний відтінок приватних інтересів. З боку Замовника порушено вимоги Закону України «Про публічні закупівлі» ч. 4 ст. 22 (тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним).
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 5
Номер: 391e5c23ba76572b74294a52bde1d5c2
Заголовок пункту скарги: Замовник всупереч вимог діючого законодавства виставляє додаткові вимоги для необмеженого кола учасників: предмет договору не відповідає предмету закупівлі
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Умови проекту договору
Тип порушення: Умови проекту договору
Опис суті пункту скарги: 5. Проектом договору, а саме п. 1.1., який викладено в додатку 5 до тендерної документації, Замовником прописано: «Виконавець зобов’язується надати послуги для утримання та поточного ремонту світлофорних об’єктів згідно кода…», що не відповідає предмету закупівлі. Замовник вимагає надавати послуги для утримання та поточного ремонту світлофорних об’єктів! Учасник – переможець за закупівлею про послуги телефонного зв’язку та передачі даних займається потім за умовами договору, а саме п.1.1., утриманням та поточним ремонтом світлофорних об’єктів, при тому, що ніде не визначено, що таке світлофорний об’єкт.
Ця вимога Замовника не лише дискримінаційна, а ще й грубо порушує законодавство про тендерні процедури – різні предмети. Порушення вимог п.п. 6, 22 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі» (предмет закупівлі - товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції/пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством порядку; договір про закупівлю - господарський договір, що укладається між замовником і учасником за результатами проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та передбачає платне надання послуг, виконання робіт або придбання товару).
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 6
Номер: 0d534dd57fcb063be42458d283b77479
Заголовок пункту скарги: Замовник всупереч вимог діючого законодавства виставляє додаткові вимоги для необмеженого кола учасників: необгрунтована вимога географічного розташування обладнання учасників
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 6. Замовником безпідставно визначено вимогу у пункті 11 таблиці, що в Розділі 4 Додатку 2 до тендерної документації визначено наступне: «Б) наявність вузла в м. Одесі, який являється частиною Захищеного вузла Інтернет доступу (ЗВІД)…». Зазначена вимога унеможливлює участь учасників, які географічно не мають вузла в м. Одесі, що є частиною Захищеного вузла Інтернет доступу (ЗВІД).
ТОВ «ЛЄКОЛ» має Атестат відповідності (ЗВІД), ІКС розташована в серверному приміщенні будівлі за адресою: Одеська обл., Лиманський р-н, с. Ілічанка, що менш ніж 200 метрів до адміністративної межі міста Одеса, але знаходиться в масиві забудови, що невідокремлена від Одеси.
Місце розташування самого вузла, який є частиною Захищеного вузла Інтернет доступу (ЗВІД), жодним чином не впливає на якість надання електронних комунікаційних послуг в бік погіршення.
Таким чином, відбувається дискримінація учасників по, умовно, територіальному принципу – немає обладнання в місті Одеса – не приймаєш участі у тендері. Це так саме, якщо учасник, який хоче приймати участь в тендерній закупівлі в маленькому місті або селі, то він повинен всюди, де буде приймати участь в закупівлі, ставити свої вузли та отримувати під це Атестати відповідностей. Це – дискримінація учасників та штучні перепони для того, щоб один учасник без конкуренції та зниження ціни отримав перемогу.
Вимога Замовника порушує наступні норми Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: пункти 6, 7 ч. 2 ст. 22 (тендерна документація повинна містити місце, де повинні бути виконані роботи чи надані послуги, їх обсяги; строки поставки товарів, виконання робіт, надання послуг); ч. 3 ст. 22 (тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації); ч. 4 ст. 22 (тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним).
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації