• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ДК 021:2015: 9052000-8, Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами (Послуги зі збирання, перевезення та видалення медичних, токсичних та небезпечних відходів)

Завершена

2 670 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 13 350.00 UAH
Період оскарження: 11.06.2024 15:50 - 28.07.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на дискримінаційні умови Тендерної документації

Номер: ceb1371119fd42b495483a5e1f0e2e02
Ідентифікатор запиту: UA-2024-06-11-010561-a.b1
Назва: Скарга на дискримінаційні умови Тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 25.06.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 17.06.2024 15:06
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 28.06.2024 11:55
Дата виконання рішення Замовником: 26.07.2024 18:25
Коментар замовника щодо усунення порушень: У зв’язку з рішенням Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 11034-р/пк-пз від 25.06.2024 Замовник-ЦЗО вносить зміни до тендерної документації.
Автор: ТОВ "А-ЕНЕРГО", Володимир Андреєв +380502507677 andreev.aenergo@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 81a88336886749b6ab4abe9aa40a24b4
Заголовок пункту скарги: 11.06.2024 року КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ "БАЗА СПЕЦІАЛЬНОГО МЕДИЧНОГО ПОСТАЧАННЯ" (далі – Замовник) було опубліковано оголошення про проведення процедури відкритих торгів з особливостями за предметом: ДК 021:2015: 9052000-8, Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами (Послуги зі збирання, перевезення та видалення медичних, токсичн
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Порушення процедури закупівлі, дії Замовника, фактичні обставини, що це підтверджують.

1. Пунктом 6.5 Додатку 2 до Тендерної документації Замовник вимагає:
«6.5. Інформація в довільній формі про наявність власного або орендованого спеціалізованого транспортного засобу, який має свідоцтво про допущення до перевезення визначених небезпечних вантажів з підтверджуючими документами».
Скаржник не погоджується з встановленням даної вимоги виходячи з наступного:
Відповідно до наказу Міністерства внутрішніх справ України від 04.08.2018р. №656 «Про затвердження деяких нормативно-правових актів з питань дорожнього перевезення небезпечних вантажів», який набрав чинності з 05.10.2018р. та ПОРЯДКУ видачі та оформлення свідоцтв про допущення транспортних засобів до перевезення визначених небезпечних вантажів - свідоцтва видаються на всі транспортні засоби типу EX/II, EX/III, FL, AT, та MEMU категорій N та О.

Згідно «Порядку видачі та оформлення свідоцтв про допущення транспортних засобів до перевезення визначених небезпечних вантажів» затвердженого Наказом Міністерства внутрішніх справ України 04 серпня 2018 року № 656 зі змінами:

- змішувально-зарядна машина (транспортний засіб MEMU) - машина або транспортний засіб з установленим на ній (ньому) обладнанням для виготовлення вибухових речовин з небезпечних вантажів, що не є вибуховими, та їх заряджання;

- транспортний засіб АТ - транспортний засіб, крім транспортних засобів EX/III, FL або MEMU, призначений для перевезення небезпечних вантажів у контейнерах-цистернах чи переносних цистернах або багатоелементних газових контейнерах індивідуальною місткістю понад 3 м-3 , а також у вбудованих цистернах чи знімних цистернах місткістю понад 1 м-3 , та транспортний засіб-батарея місткістю понад 1 м-3 , крім транспортних засобів-батарей типу FL

- транспортний засіб EX/II або EX/III - транспортний засіб, призначений для перевезення вибухових речовин та виробів (клас 1);

- транспортний засіб FL - транспортний засіб, призначений для перевезення рідин з температурою спалаху не вище 60 °C (за винятком дизельного палива, газойлю та палива пічного легкого - № ООН 1202, що відповідає вимогам ДСТУ 7688:2015 «Паливо дизельне Євро. Технічні умови» або ДСТУ EN 590:2022 (EN 590:2022, IDT) «Автомобільні палива. Дизель. Вимоги та методи випробувань» та має температуру спалаху, зазначену в цих стандартах» у контейнерах-цистернах чи переносних цистернах або багатоелементних газових контейнерах індивідуальною місткістю понад 3 м-3 , у вбудованих чи знімних цистернах місткістю понад 1 м-3.

Виходячи з вище зазначеного, небезпечні відходи які є предметом закупівлі, НЕ ВІДНОСЯТЬСЯ до вибухонебезпечних або легкозаймистих вантажів, а отже, не потребують спеціального транспорту типів EX/II, EX/III, FL, AT, та MEMU. Небезпечні відходи, які є предметом закупівлі, можуть перевозитись вантажними автомобілями, з дотриманням вимог законодавства щодо упаковки цих відходів, навчання працівників які здійснюють завантаження та розвантаження небезпечних відходів та на основі отриманої ліцензії УКРТРАНСБЕЗПЕКИ з дозволеним видом робіт «внутрішні перевезення небезпечних вантажів та небезпечних відходів вантажними автомобілями».

Додатково Скаржник звернувся з зверненням до Головного Сервісного центру Міністерства Внутрішніх справ України (далі- ГСЦ МВС України) для надання роз’яснень щодо необхідності отримання свідоцтва про допущення на транспорті засоби якими користується Скаржник виходячи з переліку небезпечних відходів на які Скаржнику видано ліцензію на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами.
У відповіді на звернення ГСЦ МВС України зазначає наступне:
«… Враховуючи вищезазначене, отримання свідоцтв про допущення транспортних засобі до перевезення визначених небезпечних вантажів на транспортні засоби для перевезення небезпечних вантажів, крім транспортних засобів EX/II, EX/III, FL, AT, та MEMU не вимагається.»

Враховуючи вищенаведене, Замовник встановлюючи дану вимогу в умовах Документації обмежує участь Скаржника у публічній закупівлі. Дана вимога є дискримінаційною по відношенню до Скаржника та до інших учасників закупівлі, що грубо порушує принципи здійснення публічних закупівель.

Як доказ Скаржник надає на розгляд Комісії:
1. Відповідь на звернення Скаржника ГСЦ МВС України №39/12439-13006-2024 від 09.05.2024 року.
2. Договори оренди транспортних засобів Скаржника.
3. Технічні паспорти орендованих транспортних засобів Скаржника.
4. Протоколи перевірки технічного стану орендованих транспортних засобів Скаржника.
5. Витяг Державної служби з безпеки на транспорті (УКРТРАНСБЕЗПЕКА) від 17.01.2020 року (Наказ про видачу ліцензії №9 від 10.01.2020 року).

2. Відповідно до пункту 6.3 Додатку 2 Замовник вимагає:
«6.3. Копія Ліцензії Державної служби України з безпеки на транспорті (УКРТРАНСБЕЗПЕКА) на перевезення небезпечних вантажів та небезпечних відходів.»
Скаржник не погоджується з встановленням вимоги саме у формулюванні: «6.3. Копія Ліцензії Державної служби України з безпеки на транспорті (УКРТРАНСБЕЗПЕКА) на перевезення небезпечних вантажів та небезпечних відходів.» виходячи з наступного:
Відповідно до Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності:
Стаття 1. Визначення термінів
1. У цьому Законі терміни вживаються в такому значенні:
1-1) видача ліцензії - надання суб’єкту господарювання права на провадження виду господарської діяльності або частини виду господарської діяльності, що підлягає ліцензуванню, шляхом прийняття органом ліцензування рішення про видачу ліцензії, про що робиться запис у ліцензійному реєстрі.
Відповідно до цього, з 01.01.2017 року скасована видача ліцензії на паперовому бланку.
Скаржник отримав ліцензію Державної служби України з безпеки на транспорті (УКРТРАНСБЕЗПЕКА) на перевезення небезпечних вантажів та небезпечних відходів 10.01.2020 року, що підтверджує Витяг Державної служби України з безпеки на транспорті (УКРТРАНСБЕЗПЕКА) від 17.01.2020 року, що підтверджує видачу ліцензії Скаржнику Наказом №9 від 10.01.2020 року.
Встановлюючи вимогу у формулюванні «6.3. Копія Ліцензії Державної служби України з безпеки на транспорті (УКРТРАНСБЕЗПЕКА) на перевезення небезпечних вантажів та небезпечних відходів.» Замовник не допускає до участі учасників які отримували ліцензії після внесення змін у Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності», що є дискримінуючим по відношенню до Скаржника.

Як доказ Скаржник надає на розгляд Комісії:
5. Витяг Державної служби з безпеки на транспорті (УКРТРАНСБЕЗПЕКА) від 17.01.2020 року (Наказ про видачу ліцензії №9 від 10.01.2020 року).

Враховуючи вищенаведене, Замовник встановлюючи дану вимогу в умовах Документації обмежує участь Скаржника у публічній закупівлі. Дана вимога є дискримінаційною по відношенню до Скаржника та до інших учасників закупівлі, що грубо порушує принципи здійснення публічних закупівель.


3. Відповідно до Частина ІІ Специфікація Додатку 2 Замовник вимагає:
Категорія Найменування відходів/послуг Кількість, кг Графік вивезення Пакування
КАТЕГОРІЯ В Перевезення та видалення відходів, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекції 18 01 03*: гострі інструменти (голки, шприци з одягненою голкою, внутрішньовенні катетери, системи, битий скляний посуд (ампули, флакони) тощо 4485 1 раз на
5 днів Пластиковий контейнер одноразового використання для утилізації колючо-ріжучих відходів категорії В з маркуванням «Небезпечно, гострі предмети» або пластиковий контейнер червоного кольору ємністю 1,5л
Контейнер одноразового використання стійкий до механічних пошкоджень червоного кольору для утилізації колючо-ріжучих відходів категорії В ємністю 5л, 10л
Пакет (мішок) поліетиленовий міцний одноразового використання червоного кольору з маркуванням «Біологічна небезпека» ємністю 60 л.
КАТЕГОРІЯ В Перевезення та видалення відходів, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекції 18 01 03*: Ватні кульки, перев’язувальний матеріал, пелюшки, підгузники, сечоприймачі, кало приймачі, одноразові медичні простирадла 48785 1 раз на
5 днів Контейнер для утилізації відходів категорії В одноразового використання ємністю 28 л
Пакет (мішок) поліетиленовий міцний одноразового використання червоного кольору з маркуванням «Біологічна небезпека» ємністю 120 л.
КАТЕГОРІЯ В Перевезення та видалення відходів, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекції 18 01 03*: органні відходи 4065 1 раз на
5 днів Пакет (мішок) поліетиленовий міцний одноразового використання червоного кольору з маркуванням «Біологічна небезпека» ємністю 60 л.
КАТЕГОРІЯ С Перевезення та видалення відходів 18 01 08* Цитотоксичні та цитостатичні лікарські препарати (первинна упаковка отруйних та сильнодіючих лікарських засобів, ампули, флакони з-під цитостатиків) 16930 1 раз на
5 днів Пакет (мішок) поліетиленовий міцний одноразового використання червоного кольору з маркуванням «Біологічна небезпека» ємністю 60 л.
Разом 74265


Згідно статті 22 ЗУ "Про публічні закупівлі" частина 4 :
4. Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.

Згідно Наказу №325 МОЗУ «Про затвердження Державних санітарно-протиепідемічних правил і норм щодо поводження з медичними відходами»
Розділ III. Загальні вимоги до організації системи поводження з відходами:
9. Збирання відходів проводиться якомога ближче до місць їхнього утворення в окремі ємності (контейнери, мішки/пакети), що візуально чітко розрізняються за кольором та/або маркуванням.
Згідно Постанови КМУ №289 від 24.12.2004 року Про затвердження Технічного регламенту з підтвердження відповідності паковання (пакувальних матеріалів) та відходів паковання, - виробник повинен складати декларацію про відповідність Технічного регламенту з підтвердження відповідності паковання (пакувальних матеріалів) та відходів паковання та сертифікат якості.

Відповідно до Додатку 1 Наказу №325 МОЗУ:


з/п Вид відходів Маркування ємностей (первинного паковання), при поводженні з медичними відходами в закладі Вид ємності первинного паковання Маркування ємностей (вторинного паковання), які передаються перевізнику Вид ємності вторинного паковання
1 2 3 4 5 6
1 Медичні відходи категорії B, які не пройшли оброблення/знешкодження Напис для маркування: "Особливо небезпечно" або ємність червоного кольору Міцний, непроникний пластиковий одноразовий мішок/пакет або мішок/пакет для стерилізації в автоклаві або контейнер обмеженого (багаторазового) використання, придатний для стерилізації в автоклаві Напис для маркування:
"
назва закладу, назва суб'єкта господарювання, що отримав Ліцензію і якому передані відходи, дата передавання, вага переданих відходів в кг" Міцний, непроникний пластиковий одноразовий мішок/пакет або контейнер обмеженого (багаторазового) використання, стійкий до дезінфекції
2 Медичні відходи категорії B (імунобіологічні лікарські засоби, з первинною упаковкою лікарського засобу, яка не втратила цілісність) - - Напис для маркування:
"
назва закладу, назва суб'єкта господарювання, що отримав Ліцензію і якому передані відходи, дата передавання, вага переданих відходів в кг" Міцний, непроникний пластиковий одноразовий мішок/пакет або контейнер обмеженого (багаторазового) використання, стійкий до дезінфекції
5 Медичні відходи категорії B (гострі предмети) Напис для маркування: "Небезпечно, гострі предмети" або контейнер червоного кольору Контейнер одноразового використання, стійкий до механічних пошкоджень (за винятком скляних) Напис для маркування:
"
назва закладу, назва суб'єкта господарювання, якому передані відходи, дата передавання, вага переданих відходів в кг" Міцний, непроникний пластиковий одноразовий мішок/пакет
7 Медичні відходи категорії C (цитотоксичні відходи) Напис для маркування: "Особливо небезпечно" або ємність жовтого кольору Контейнер одноразового використання, стійкий до механічних пошкоджень (за винятком скляних) Назва для маркування:
"
відомості щодо проведеної нейтралізації (дата проведення, відповідальна особа, яка проводила нейтралізацію), назва закладу, назва суб'єкта господарювання, якому передані відходи, дата передавання, вага переданих відходів в кг" Міцний, непроникний пластиковий одноразовий мішок/пакет

Виходячи з вищезазначеного у Наказі №325 МОЗУ відсутнє чітке визначення розмірів пакування та щільність у мікронах, об’єми. А отже вимагання надання конкретної тари є дискримінаційною та незаконною.

Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.
Встановлена Замовником вимога в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника.

Скаржник має пакування яке повністю відповідає вимогам Наказу №325 МОЗУ розмірами 500*1000 з щільністю 100 та 130 мікрон, контейнери для збирання гострих предметів. На підтвердження надаємо копії видаткових накладних на покупку паковання, сертифікат відповідності, декларацію про відповідність та сертифікат якості від виробника.


Згідно статті 5 Закону Закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.

Суб'єкт оскарження дійшов висновку, що у даній процедурі закупівлі Замовник порушує основні принципи здійснення процедури закупівель, зокрема принцип добросовісної конкуренції серед учасників, принцип відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, не дотримується вимог чинного законодавства України,


В силу вимог ст.5 Закону публічні закупівлі здійснюються за такими принципами, як відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Враховуючи інформацію викладену цій Скарзі, виниклі порушення Замовником вимог Закону та Особливостей, можна виправити шляхом зобов'язання Замовника внести зміни до умов тендерної документації визначені в мотивувальній частині Скарги.

З огляду на вищевказане, керуючись вимогами Закону, з метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, що суперечить законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок якого порушено права та законні інтереси Скаржника,
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації