• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Вугільна продукція марки Г, брикети торф’яні, брикети паливні з деревинної сировини

Завершена

1 435 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 14 350.00 UAH
Період оскарження: 10.06.2024 13:51 - 30.08.2024 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

Скарга, що стосується незаконного рішення Замовника

Номер: cf3de86857da4dbaa26010c439d65245
Ідентифікатор запиту: UA-2024-06-10-007142-a.a3
Назва: Скарга, що стосується незаконного рішення Замовника
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 23.09.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 16.09.2024 14:25
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 25.09.2024 11:48
Автор: ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ПРОМАГРОТЕХ", Інталова Ірина 380633032491 45274118@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 6a41dfe894d7412a95c1db2a07461161
Заголовок пункту скарги: Скаржник не погоджується з рішенням Замовника щодо визначення переможця торгів
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги: Відповідно до інформації, розміщеної на веб-порталі Уповноваженого органу, розкриття Пропозицій відбулось 02.09.2024 року.
Відповідно до інформації, розміщеної на веб-порталі Уповноваженого органу, 05.09.2024 року Замовником відхилено тендерну пропозицію ПП "СХІД АЛЬЯНС".
Відповідно до інформації, розміщеної на веб-порталі Уповноваженого органу, Переможцем Процедури закупівлі визначено ФОП МЕРЗЛІКІНУ Ю.М.
Повідомлення про намір укласти договір з ФОП МЕРЗЛІКІНОЇ Ю.М. оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу 10.09.2024 року.
ПП "ПРОМАГРОТЕХ" не погоджується з вказаним рішенням Замовника щодо визначення переможця торгів та вважає, що Замовником порушено вимоги Закону України "Про публічні закупівлі" (надалі – Закон) та Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 "Про затвердження Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (надалі – Особливості), та права Скаржника, виходячи з наступного.
Згідно вимог частини 1 розділу 3 тендерної документації, тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/ відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, зокрема: інформацією про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі встановлення даної вимоги в Додатку 2), - згідно з Додатком 2 до тендерної документації.
Також, згідно частини 6 Розділу 3 тендерної документації, вимоги до предмета закупівлі (технічні, якісні та кількісні характеристики) згідно з пунктом третім частини другої статті 22 Закону зазначено в Додатку 2 до цієї тендерної документації.
Згідно вимог пункту 2 Таблиці Додатку 2 до тендерної документації:
Найменування товару - брикети торф'яні Г (код за ДК 021:2015: "Єдиний закупівельний словник" - 09112200-9 – Торф)
Одиниця виміру - тонн
Кількість, обсяг - 90
Технічні вимоги:
Якість та безпека брикетів торф'яних повинна відповідати ДСТУ 2042-92, зокрема, показникам:
- масова частка вологи - не більше 20%;
- механічна міцність - не менше 94%;
- зольність - не більше 23%;
- теплота згорання палива, Qs d МДж/кг - не менше 14.9
Тип упаковки: Біг-бег.
Якість товару повинна відповідати вимогам діючих державних стандартів і підтверджуватись відповідними сертифікатами якості виробника або сертифікатами відповідності чи іншими документами, що підтверджують якість такого Товару (продукції).
ФОП МЕРЗЛІКІНА Ю.М. надала у складі тендерної пропозиції Протокол випробування № 2188 від 21 грудня 2023 року об'єктом випробування якого є брикети торф'яні для комунально-побутових потреб (файли "протокол торф 1.jpg" і "протокол торф 2.jpg").
Натомість, у Додатку 2 до тендерної документації Замовником встановлено вимогу щодо підтвердження якості товару - брикети торф'яні Г. Документа, що підтверджує якість товару, на брикети торф'яні Г у складі пропозиції ФОП МЕРЗЛІКІНОЇ Ю.М. не надано. Вбачається, що такий учасник пропонує інший товар, ніж встановлено Замовником.
Вказане свідчить, що тендерна пропозиція Переможця не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Зазначимо, що вказана невідповідність в інформації та/або документах, не можє бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей.
Відтак, на мою думку, тендерна пропозиція ФОП МЕРЗЛІКІНОЇ Ю.М. підлягає відхиленню на підставі підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
В супереч вказаному Замовник визначає ФОП МЕРЗЛІКІНУ Ю.М. переможцем торгів. Наголошую, що такі дії Замовника свідчать про порушення порядку проведення торгів і про необ'єктивне, безпідставне визначення переможця даних торгів. Також, даними діями Замовника порушено права та охоронювані Законом інтереси Скаржника, а саме право на відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, право на недискримінацію учасників та рівне ставлення до них, право на об'єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі.
Інтереси ПП "ПРОМАГРОТЕХ" можуть бути захищені шляхом скасування незаконного рішення Замовника щодо визначення переможцем даних торгів ФОП МЕРЗЛІКІНА Ю.М.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга, що стосується тендерної документації

Номер: ddec4374bbdd43c98efdffe03c44a3ba
Ідентифікатор запиту: UA-2024-06-10-007142-a.c2
Назва: Скарга, що стосується тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 23.07.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 15.07.2024 19:37
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 26.07.2024 11:32
Дата виконання рішення Замовником: 23.08.2024 11:40
Коментар замовника щодо усунення порушень: Замовником були виправлені порушення, вказані у скарзі
Автор: ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ПРОМАГРОТЕХ", Інталова Ірина 380633032491 45274118@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 9c0e8cd89775481ca4518a5d8819b4c2
Заголовок пункту скарги: Встановлення вимог щодо надання забезпечення виконання договору та невиконання рішення Органу оскарження № 10931-р/пк-пз від 24.06.2024 року
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Забезпечення тендерної пропозиції/виконання договору
Тип порушення: Забезпечення тендерної пропозиції/виконання договору
Опис суті пункту скарги: Згідно частини 5 Розділу 6 Документації:
Замовник вимагає від переможця процедури закупівлі внесення ним не пізніше дати укладення договору про закупівлю забезпечення виконання такого договору у вигляді банківської гарантії. Банківська гарантія повинна бути оформлена з грошовим забезпеченням (покриттям), яке розміщене учасником у банку-гаранті на відповідний строк, що необхідно підтвердити шляхом надання довідки, виданої банком-гарантом, завіреної уповноваженою особою банку-гаранта, про розміщення повного грошового покриття, яка також повинна містити номер та дату видачі банківської гарантії, суму гарантії цифрами та словами, реквізити рахунку, на який здійснювалось зарахування коштів такого грошового покриття.
Банківська гарантія повинна містити:
− положення, що банківська гарантія забезпечує виконання зобов'язань принципала за договором закупівлі, що буде укладено за результатами закупівлі;
− зобов'язання банка-гаранта сплатити протягом 5 (п'яти) днів з дати отримання першої письмової вимоги Замовника (бенефіціара) повну суму, визначену у вимозі, в межах суми гарантії, за умови, що в тексті вимоги буде посилання на порушення Учасником-переможцем (принципалом) будь-яких зобов'язань, передбачених договором закупівлі, без необхідності додаткового обґрунтування та надання додаткових документів.
− покладення усіх витрат, пов'язаних з гарантією, на принципала;
− положення, що гарантія є чинною з дати її видачі банком-гарантом;
− строк дії банківської гарантії до 01.02.2025 включно.
2. Замовник повертає забезпечення виконання договору про закупівлю:
1) після виконання переможцем процедури закупівлі договору про закупівлю;
2) за рішенням суду щодо повернення забезпечення договору у випадку визнання результатів процедури закупівлі недійсними або договору про закупівлю нікчемним;
3) у випадках, передбачених статтею 43 Закону;
4) згідно з умовами, зазначеними в договорі про закупівлю, але не пізніше ніж протягом п'яти банківських днів з дня настання зазначених обставин.
3. Розмір забезпечення виконання договору про закупівлю складає 5% від вартості договору про закупівлю.
4. Кошти, що надійшли як забезпечення виконання договору про закупівлю, якщо вони не повертаються учаснику у випадках, визначених Законом, підлягають перерахуванню до відповідного бюджету.
Натомість, згідно частини 10 проєкту Договору (Додаток 3 до Документації) передбачено:
10.1. Покупець вимагає від Постачальника надання ним забезпечення виконання Договору про закупівлю відповідно до статті 27 Закону України "Про публічні закупівлі".
10.2. Постачальник забезпечує виконання Договору у вигляді банківської гарантії. Початок дії гарантії – не пізніше дати укладання цього Договору, кінець дії гарантії – повне виконання зобов'язань Постачальника.
10.3. Розмір забезпечення виконання Договору про закупівлю становить 5 (п'ять) % вартості Договору.
10.4. Кошти, що надійшли як забезпечення виконання Договору (у разі якщо вони не повертаються), підлягають перерахуванню до відповідного бюджету.
10.5. Покупець повертає забезпечення виконання Договору про закупівлю:
1) після виконання Постачальником Договору;
2) за рішенням суду щодо повернення забезпечення Договору у випадку визнання результатів процедури закупівлі недійсними або Договору про закупівлю нікчемним;
3) у випадках, передбачених статтею 43 цього Закону;
4) згідно з умовами, зазначеними в Договорі, але не пізніше ніж протягом п'яти робочих днів з дня настання зазначених обставин.
Тобто, наведені вимоги щодо надання забезпечення виконання договору суперечать одна-одній.
У тендерній документації зазначено строк дії банківської гарантії до 01.02.2025 включно, а у проєкті договору: кінець дії гарантії – повне виконання зобов'язань Постачальника.
Згідно вимог тендерної документації Замовник повертає забезпечення виконання договору про закупівлю: згідно з умовами, зазначеними в договорі про закупівлю, але не пізніше ніж протягом п'яти банківських днів з дня настання зазначених обставин, а згідно вимог проєкту договору - згідно з умовами, зазначеними в Договорі, але не пізніше ніж протягом п'яти робочих днів з дня настання зазначених обставин.
Наразі не є зрозумілим як ці вимоги узгоджуються між собою? Який ж все таки термін дії гарантії, що надається в забезпечення виконання договору? Як підготувати свою пропозицію, якщо усюди різна інформація? Чому у тексті тендерної документації термін вираховується у банківських днях, а в проєкті договору в робочих?
Крім того, у переліку змін (пункт 4 Переліку змін від 10.07.2024 року), що опублікований Замовником, взагалі вказано іншу інформацію: Пункт 5 розділу 6 тендерної документації викласти у новій редакції: − строк дії банківської гарантії (повинен бути не менше ніж строк дії договору).
Усі наведені вимоги суперечать одна-одній, а перелік змін фактично не є переліком змін, що внесені у тендерну документацію. У учасників (у тому числі Скаржника) виникає неможливість виконати вимоги тендерної документації таким чином, щоб Замовник не мав підстав для відхилення тендерної пропозиції
І це все при тому, що у даних торгах є рішення, винесене Органом оскарження – Рішення № 10931-р/пк-пз від 24.06.2024, предметом якого було питання "банківських" та "робочих" днів при обліку часу та встановлено: "Враховуючи викладене, з урахуванням внесених змін, наведені вище положення Документації в частині робочих днів, не узгоджуються з вимогами законодавства в цій частині."
Також, у вказаному Рішенні розглядалась вимога тендерної документації щодо дії банківської гарантії до 01.02.2025 включно, з урахуванням того, що строк дії договору визначено Замовником до 31.12.2024 року. Орган оскарження у мотивувальній частині такого рішення прийшов до висновку: "Враховуючи наведене, з урахуванням внесених змін, строк дії банківської гарантії не узгоджується зі строком дії договору в цій частині."
Отже, тендерна документації в редакції від 10.07.2024 року свідчить про те, що Замовником не виконано рішення Органу оскарження і не усунено порушення, що були встановлені Органом оскарження у Рішенні № 10931-р/пк-пз від 24.06.2024 року у даних торгах.
Згідно пункту 22 статті 18 Закону рішення органу оскарження набирають чинності з дня їх прийняття та є обов'язковими для виконання замовниками, особами, яких вони стосуються.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 95e3985160eb4b5eb844282cad8b5c97
Заголовок пункту скарги: Порушення вимогпункту 29 Особливостей
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Згідно вимог пункту 7 Таблиці Розділу 4 Додатку 1 до Документації, Учасник надає документ, який підтверджує запропоновану ним ціну (вартість) товару, (або ціну/діапазон, що заявлена в межах ринкових цін) (довідка або експертний висновок компетентних органів про кон'юнктуру ринку, що видана(ий) на ім'я учасника торгів, у складі пропозиції якого надається такий документ, з зазначенням ідентифікатора закупівлі), що має бути виданий не раніше дати оприлюднення оголошення про проведення торгів та не пізніше кінцевого строку подання пропозицій. До даного документу учасник надає копію сертифікату на систему управління якістю ДСТУ ISO 9001:2015 органу, що видав документ про кон'юнктуру ринку. Орган, що видав документ про кон'юнктуру ринку, повинен мати спеціалізацію з дослідження кон'юнктури ринку та виявлення громадської думки, про що має бути вказано в ДСТУ ISO 9001:2015. До даного документу учасник надає виданого уповноваженим органом з оцінки відповідності копію атестату про акредитацію органу, що здійснив сертифікацію.
По-перше, зазначимо що наразі державне регулювання цін на вугільну продукція марки Г, брикети торф'яні та брикети паливні з деревинної сировини не встановлено на території України.
Тож, підстави встановлення такої вимоги взагалі є не зрозумілими. Нам не зрозуміло чому ми повинні підтверджувати свою ціну якимось документом від окремого органу, що має сертифікат на систему управління якістю ISO 9001:2015, який в свою чергу виданий відповідним органом з оцінки відповідності, що має бути підтверджено оригіналом діючого атестату про акредитацію такого органу. Така вимога нічим не передбачена, жодним нормативно-правовим актом не покладено на нас, як учасника торгів, такого зобов'язання.
По-друге, дана вимога штучно звужує конкуренцію так як допускає до участі тільки тих учасників, що отримають спеціально для цих торгів документ, який підтверджує запропоновану ним ціну (вартість) товару, (або ціну/діапазон, що заявлена в межах ринкових цін) (довідка або експертний висновок компетентних органів про кон'юнктуру ринку, що видана(ий) на ім'я учасника торгів, у складі пропозиції якого надається такий документ, з зазначенням ідентифікатора закупівлі), що має бути виданий не раніше дати оприлюднення оголошення про проведення торгів та не пізніше кінцевого строку подання пропозицій. До даного документу учасник надає копію сертифікату на систему управління якістю ДСТУ ISO 9001:2015 органу, що видав документ про кон'юнктуру ринку. Орган, що видав документ про кон'юнктуру ринку, повинен мати спеціалізацію з дослідження кон'юнктури ринку та виявлення громадської думки, про що має бути вказано в ДСТУ ISO 9001:2015. Також, надасть до даного документу надає копію атестату про акредитацію органу, що здійснив сертифікацію, виданого уповноваженим органом з оцінки відповідності.
Жоден учасник не зобов'язаний виконувати таку вимогу, і Скаржник в тому числі. Нам не зрозуміло чому для участі у цих торгах ми повинні отримувати такий документ та іще у окремих органів, що мають певну акредитацію. Законодавство у сфері публічних торгів не містить вимоги до учасників щодо виконання забаганок Замовника.
На нашу думку, мета такої вимоги тільки обмеження конкуренції, адже кожен учасник вправі самостійно формувати ціну на свій товар і не повинен підтверджувати таку ціну документами від сторонніх організацій. Замовник не має право обмежувати ціну жодного учасника, і ринковими цінами у тому числі.
По-третє, предметом даних торгів є тверде паливо, а відтак Замовник встановив вказану вимогу в порушення пункту 29 Особливостей, згідно якого при закупівлі твердого палива, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Одним видом твердого палива у даних торгах є вугільна продукція марки Г, для такого виду товару наявні державні стандарти - ДСТУ 7146:2010 "Вугілля кам'яне та антрацит для побутових потреб. Технічні умови" та ДСТУ 3472:2015 "Вугілля буре, кам'яне та антрацит. Класифікація".
Що стосується брикетів торф'яних, то для них є ДСТУ 2042-92 "Брикети торф'яні на комунально-побутові потреби. Технічні умови".
Для брикетів паливних з деревинної сировини наявний ДСТУ 8358:2015 "Брикети та гранули паливні з деревинної сировини. Технічні умови".
Вказані національні стандарти не встановлюють вимоги щодо надання у складі пропозиції документу, який підтверджує запропоновану ним ціну (вартість) товару (або ціну/діапазон, що заявлена в межах ринкових цін) (довідка або експертний висновок компетентних органів про кон'юнктуру ринку, що видана(ий) на ім'я учасника торгів). Також не встановлюють вимог до органу, що видає такий документ.
Отже, вбачаємо, що Замовник встановив незаконну та дискримінаційну вимогу, чим порушив вимоги Закону та Особливостей.
Наше підприємство немає в наявності такої довідки, не співпрацює с організаціями, що видають таки довідки. Ця дискримінаційна вимога не дає можливості Скаржнику прийняти участь в цих торгах.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: de1f95051cee4a5baa7f48d266ce50eb
Заголовок пункту скарги: Штрафні санкції у проєкті договору
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Умови проекту договору
Тип порушення: Умови проекту договору
Опис суті пункту скарги: Згідно пункту 6.7. Додатку 3 до тендерної документації сплата штрафних санкцій не звільняє Постачальника від виконання своїх зобов'язань за цим Договором. Штрафні санкції передбачені цим розділом Покупець має право стягувати шляхом зменшення платежів на суму нарахованих штрафних санкцій повідомивши про це письмово Постачальника за 5 календарних днів. Повідомлення направляється на електронну адресу Постачальника, зазначену в цьому Договорі, та/або шляхом направленням цінним листом з описом вкладення на поштову адресу Постачальника та вважається отриманим у день відправлення.
Нам не зрозуміло з яких підстав Замовник визначає, що повідомлення Постачальнику вважається отриманим у день відправлення. Тобто Постачальник може не отримати лист від Покупця, а Покупець самостійно (по факту самовільно) зменшить суми платежів – це несправедлива вимога проєкту договору, яка порушує наші права на участь у цих торгах.
Крім того, вартість за одиницю товару та вартість договору зафіксована у договорі і Замовник не має права здійснювати платежі як йому заманеться, так як вартість є істотною умовою Договору.
Ми не погоджуємось на вказані умови договору, так як такі умови порушують наше право на захист своїх прав (у тому числі судовий) - пояснимо, що Покупець (Замовник) виходячи з норм частини 6 Договору може одноособово встановити порушення і застосувати санкції шляхом зменшення платежів, що підлягають сплаті за даним договором.
Жодне положення Договору не містить порядку пред'явлення претензії Покупцем щодо якості або кількості, порядку розгляду цих претензій Постачальником та прийняття таких претензій чи навіть права відмови від задоволення необґрунтованої претензії Покупця.
Тобто вбачається, що усі права щодо стягнень з Постачальника у Покупця виникають тільки базуючись на його думці про порушення. Проте такі положення не узгоджуються з нормами чинного законодавства – Покупець повинен пред'являти обґрунтовані претензії (вимоги), а Постачальник розглядати такі претензії і приймати рішення щодо задоволення вимог покупця чи ні, а у разі наявності спору сторін можливе залучення сторонніх, незалежних організацій або судового розгляду спору.
Статтею 688 ЦК України передбачено: Повідомлення продавця про порушення умов договору купівлі-продажу.
1. Покупець зобов'язаний повідомити продавця про порушення умов договору купівлі-продажу щодо кількості, асортименту, якості, комплектності, тари та (або) упаковки товару у строк, встановлений договором або актами цивільного законодавства, а якщо такий строк не встановлений, - в розумний строк після того, як порушення могло бути виявлене відповідно до характеру і призначення товару.
У разі невиконання покупцем цього обов'язку продавець має право частково або в повному обсязі відмовитися від задоволення відповідних вимог покупця, якщо продавець доведе, що невиконання покупцем обов'язку повідомити продавця про порушення умов договору купівлі-продажу спричинило неможливість задоволення його вимог або спричинить для продавця витрати, що перевищують його витрати у разі своєчасного повідомлення про порушення умов договору.
Згідно статті 712 ЦК України за договором поставки продавець (постачальник), який здійснює підприємницьку діяльність, зобов'язується передати у встановлений строк (строки) товар у власність покупця для використання його у підприємницькій діяльності або в інших цілях, не пов'язаних з особистим, сімейним, домашнім або іншим подібним використанням, а покупець зобов'язується прийняти товар і сплатити за нього певну грошову суму.
До договору поставки застосовуються загальні положення про купівлю-продаж, якщо інше не встановлено договором, законом або не випливає з характеру відносин сторін.
Ми не розуміємо чому умовою участі у даних торгах є самоуправство Замовника та визначення вимог у договорі, що суттєво порушують вимоги чинного законодавства та права Постачальника. Прийняти участь у цих торгах може тільки той учасник, що погодиться на такі умови договору, однак ми не готові погодитись на такі незаконні та надумані вимоги Замовника, що складені на його користь та призводять до зловживань Замовника його правами та самоуправства.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 4
Номер: 3b6cd84067894f9dbc283d4f0416544a
Заголовок пункту скарги: Застосовання оперативно-господарської санкції
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Умови проекту договору
Тип порушення: Умови проекту договору
Опис суті пункту скарги: Згідно пункту 6.8.2. Додатку 3 до тендерної документації в разі порушення умов договору Постачальником, Покупець має право повідомити Постачальника листом, про те, що до нього буде застосовано оперативно-господарську санкцію у вигляді відмови від встановлення на майбутнє господарських відносин із Покупцем. Зазначена санкція набирає сили після 10 календарних днів, з моменту надіслання такого повідомлення Постачальника терміном на 3 роки. Повідомлення направляється на електронну адресу Постачальника, зазначену в цьому Договорі, та/або шляхом направленням цінним листом з описом вкладення на поштову адресу Постачальника та вважається отриманим у день відправлення.
Нам не зрозуміло з яких підстав Замовник визначає, що повідомлення Постачальнику вважається отриманим у день відправлення. Тобто Постачальник може не отримати лист від Покупця а Покупець самостійно (по факту самовільно) застосує оперативно-господарську санкцію – це є несправедливою вимогою проєкту договору, яка порушує наші права на участь у цих торгах. У такому випадку ми навіть не можемо оскаржити у судовому порядку незаконні дії Замовника, навіть не дізнатись, що Замовник (Покупець) застосував відносно нас оперативно господарські санкції.
Наголосимо, що прийняти участь у цих торгах може тільки той учасник, що погодиться на такі умови договору, однак ми не готові погодитись на такі незаконні та надумані вимоги Замовника, що складені на його користь та призводять до зловживань Замовника його правами
Ми не можемо погодити підписання такого договору у разі перемоги, а це свідчить про неможливість укладення договору, проте ми пропонуємо альтернативну вимогу, що не порушить наше право на участь у тих торгах та зробить можливим укладання договору у разі нашої перемоги у цих торгах.
Ми пропонуємо альтернативну редакцію пункту 6.8.2. Додатку 3 до Документації: В разі порушення умов договору Постачальником, Покупець має право повідомити Постачальника листом, про те, що до нього буде застосовано оперативно-господарську санкцію у вигляді відмови від встановлення на майбутнє господарських відносин із Покупцем. Зазначена санкція набирає сили після 10 календарних днів, з моменту надіслання такого повідомлення Постачальника терміном на 3 роки. Повідомлення направляється на електронну адресу Постачальника, зазначену в цьому Договорі, та/або шляхом направленням цінним листом з описом вкладення на поштову адресу Постачальника та вважається отриманим у день фактичного отримання повідомлення Постачальником.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 5
Номер: 8139ea25cab24b14b34dd500fbdaf152
Заголовок пункту скарги: Відшкодування збитків
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Умови проекту договору
Тип порушення: Умови проекту договору
Опис суті пункту скарги: Згідно пункту 6.9. Додатку 3 до Документації Постачальник відшкодовує суму збитків на підставі претензії протягом 10 (десять) календарних днів з моменту отримання претензії шляхом перерахування грошових коштів на розрахунковий рахунок Покупця. Претензія направляється шляхом повідомлення на електронну адресу винної Сторони, зазначену в цьому Договорі, та/або шляхом направленням цінним листом з описом вкладення на поштову адресу винної Сторони та вважається отриманою на чотирнадцятий день після дня її відправлення.
Не є зрозумілим про які збитки йде мова, як вони розраховуються? Ким? На підставі яких документів? Чому не встановлюється чи є вина Постачальника у цих збитках? Як Постачальник повинен сплачувати щось, якщо він не отримав претензію (і по суті йому не відомо про існування такої претензії?
Ми не розуміємо чому умовою участі у цих торгах є така вимога. Не погодитись з цим або запропонувати зміни до проєкту договору ми не можемо, а погодитись на сплату суми за необґрунтовані збитки ми не можемо та цілком маємо на це право.
Договір це домовленість двох сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов'язків. Так як ми не можемо погодитись з такою вимогою, якщо фактично домовленість відсутня.
Замовник встановив незаконну, несправедливу вимогу у проєкті договору на яку ми маємо право не надавати своє погодження (і не погоджуємо) на законних підставах, однак проєкт договору, згідно чинного законодавства, повинен бути підписаний переможцем та замовником без змін. Вбачається, що такою вимогою Замовник порушив наше право на участь у цих торгах.
Наголосимо, що прийняти участь у цих торгах може тільки той учасник, що погодиться на такі умови договору, однак ми не готові погодитись на такі незаконні та надумані вимоги Замовника, що складені на його користь та призводять до зловживань Замовника його правами.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга, що стосується тендерної документації

Номер: 777e3dcf29914bdaaf2df2bf6d61684d
Ідентифікатор запиту: UA-2024-06-10-007142-a.a1
Назва: Скарга, що стосується тендерної документації
Скарга:
Дата розгляду скарги: 24.06.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 17.06.2024 14:25
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 27.06.2024 16:48
Дата виконання рішення Замовником: 28.08.2024 10:48
Коментар замовника щодо усунення порушень: Замовником усунено порушення та виконані умови АМКУ
Автор: ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ПРОМАГРОТЕХ", Інталова Ірина 380633032491 45274118@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: ec651fb55d254286bc5fbf7ab2974def
Заголовок пункту скарги: Положення вимог до банківської гарантії виконання договору порушують вимоги чинного законодавства україни
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Забезпечення тендерної пропозиції/виконання договору
Тип порушення: Забезпечення тендерної пропозиції/виконання договору
Опис суті пункту скарги: Згідно частини 5 Розділу 6 Документації банківська гарантія повинна містити:
- положення, що банківська гарантія забезпечує виконання зобов'язань принципала за договором закупівлі, що буде укладено за результатами закупівлі;
- зобов'язання банка-гаранта сплатити протягом 5 (п'яти) банківських днів з дати отримання першої письмової вимоги Замовника (бенефіціара) повну суму, визначену у вимозі, в межах суми гарантії, за умови, що в тексті вимоги буде посилання на порушення Учасником-переможцем (принципалом) будь-яких зобов'язань, передбачених договором закупівлі, без необхідності додаткового обґрунтування та надання додаткових документів.
- положення, що усі платежі за гарантією мають бути здійснені банком-гарантом на користь бенефіціара незалежно від будь-яких заперечень принципала або будь-якої третьої особи;
- покладення усіх витрат, пов'язаних з гарантією, на принципала;
- положення, що гарантія є чинною з дати її видачі банком-гарантом;
- строк дії банківської гарантії (повинен бути не менше ніж 12 місяців).
1.1. Вимога щодо рахування днів у "банківськіх" не узгоджується з нормами чинного законодавства України.
Законом № 1591-IX "Про платіжні послуги" створено умови для переходу української платіжної інфраструктури на міжнародний стандарт обміну платіжними повідомленнями ISO 20022, який є основою функціонування європейських платіжних систем.
На виконання вимог Закону № 1591-IX було прийнято Постанову Правління Національного Банку України від 16.09.2021 № 93 "Про запровадження міжнародного стандарту ISO 20022 у платіжній інфраструктурі України" відповідно до статей 7, 15, 41, 56 Закону України "Про Національний банк України" та з метою розвитку і модернізації платіжної інфраструктури України в системі електронних платежів Національного банку України шляхом запровадження міжнародного стандарту ISO 20022-1:2013 "Фінансові послуги -Універсальна схема повідомлень фінансової індустрії", що був прийнятий міжнародною організацією зі стандартизації, Правління Національного банку України ПОСТАНОВЛЯЄ:
1. Національний банк України з 01 квітня 2023 року запроваджує систему електронних платежів Національного банку України (далі - СЕП) нового покоління - СЕП- 4.0 та не використовує діюче покоління СЕП - СЕП-3.3 для виконання міжбанківських платіжних операцій.
2. Банки України, Державна казначейська служба України, Національний депозитарій України з 01 квітня 2023 року виконують міжбанківські платіжні операції через СЕП-4.0, у якій забезпечено можливість цілодобового режиму роботи 24/7 без зупинення роботи СЕП із виконання міжбанківських платіжних операцій.
Отже, з 1 квітня в Україні більше не існує такого поняття як "банківський день".
З 01.04.2023 року система переказів функціонує на базі міжнародного стандарту ISO 20022, що означає – здійснювати міжбанківські платіжні операції можна в будь-який час, не чекаючи ранку чи закінчення вихідних. Раніше версія СЕП (Система електронних платежів) дозволяла надсилати банківські платежі виключно в межах банківського дня. Тобто якщо транзакція була здійснена ввечері, на рахунок кошти потрапляли лише наступного дня вранці. У випадку надсилання у вихідні чи святкові дні фінанси надходили в перший робочий день. Але з 1 квітня Національний банк України запустив нову версію СЕП-4, завдяки якій послуги доступні 24 години на добу 7 днів на тиждень. Отже, виконання міжбанківських платіжних операції відбувається цілодобово. Станом на 1 квітня 2023 року учасниками Системи електронних платежів є 65 банків в тому числі Державна казначейська служба, в якій знаходяться розрахункові рахунки Замовника.
Вважаємо, що вищевказана умова суперечить чинному законодавству України та є такою, що порушує та обмежує права Скаржника, а також не дає йому можливості якісно підготувати свою тендерну пропозицію.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: e0b3505bb34b4c73871600f3e8d32a59
Заголовок пункту скарги: Надання документів, що підтверджують якість вугілля
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Згідно вимог частини 1 Додатку 2 до Документації якість вугільної продукції марки Г повинна відповідати вимогам діючих державних стандартів і підтверджуватись відповідними сертифікатами якості виробника або сертифікатами відповідності чи іншими документами, що підтверджують якість такого Товару (продукції). Учасник процедури закупівлі повинен надати у складі Пропозиції документи, які підтверджують відповідність товару, який пропонується згідно Пропозиції учасника (далі - товар), технічним, якісним, та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим Замовником, а також документи щодо джерела походження товару та його екологічної та санітарно-епідеміологічної безпеки, а саме: - сканована копія протоколу випробувань від партії товару (предмету закупівлі), що відповідає кількості товару, що є предметом закупівлі, який виданий органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством.
Відповідно до пункту 29 Особливостей у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Для вугілля кам'яного передбачені національні стандарти:
- ДСТУ 7146:2010 "Вугілля кам'яне та антрацит для побутових потреб. Технічні умови. (далі – ДСТУ 7146:2010).
- ДСТУ 3472:2015 "Вугілля буре, кам'яне та антрацит. Класифікація" (далі - ДСТУ 3472:2015).
Відповідно до пункту 7.10 ДСТУ 7146:2010 під час укладання договору на постачання вугілля для побутових потреб повинен бути представлений сертифікат генетичних, технологічних і якісних характеристик, що містить основні та додаткові параметри кодифікації вугілля середнього та високих рангів згідно з ГОСТ 30313 та Міжнародною системою кодифікації. Термін дії сертифіката генетичних, технологічних та якісних характеристик – чотири роки.
Також, пунктом 7.3. ДСТУ 7146:2010 передбачено такий документ як посвідчення якості.
З аналізу вказаних норм національного стандарту вбачається, що сертифікати якості виробника або сертифікатами відповідності чи протокол випробувань від партії товару (предмету закупівлі), що відповідає кількості товару, що є предметом закупівлі, який виданий органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством не передбачені.
Зауважимо, що зазначена вище вимога є незаконною та дискримінаційною так як Замовник вимагає документи, що не передбачені ДСТУ 7146:2010. Участь у цих торгах можуть прийняти тільки ті учасники, що мають специфічні документи, а ті учасники, що мають документи за національним стандартом обмежені в участі у цих торгах (зокрема і Скаржник).
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: 5936cce19dd340f3b40399256ec34933
Заголовок пункту скарги: Надання документів, що підтверджують якість брикетів торф'яних
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Згідно вимог частини 2 Додатку 2 до Документації калорійність брикетів торф'яних становить 3,6-3,2 ккал., крім того Учасник процедури закупівлі повинен надати у складі Пропозиції документи, які підтверджують відповідність товару, який пропонується згідно Пропозиції учасника (далі - товар), технічним, якісним, та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим Замовником, а також документи щодо джерела походження товару та його екологічної та санітарно-епідеміологічної безпеки, а саме: - сканована копія протоколу випробувань від партії товару (предмету закупівлі), що відповідає кількості товару, що є предметом закупівлі, який виданий органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством.
Відповідно до пункту 29 Особливостей у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Для брикетів торф'яних є національний стандарт ДСТУ 2042-92 "Брикеты торфяные для коммунально-бутовых нужд. Технические условия" (мовою оригіналу), який не передбачає визначення якісного показника калорійність - 3.6-3.2 ккал. Також, вказаний стандарт не передбачає надання протоколу випробувань від партії товару (предмету закупівлі), що відповідає кількості товару, що є предметом закупівлі, який виданий органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством. Зауважимо, що вказаний стандарт передбачає лише документ про якість (пункт 2.2 ДСТУ 2042-92).
Ми не розуміємо, чому Замовник встановлює умову прийняття участі у даних торгах надання документів, що не визначені національним стандартом для даного виду товару, також не розуміємо, чому Замовник встановлює вимоги до якісного показника, що не визначений ДСТУ 2042-92.
Такими діями Замовник порушує порядок проведення торгів (пункт 29 Особливостей).
Також такі вимоги Документації є дискримінаційними по відношенню до тих учасників, що мають документи про якість згідно ДСТУ 2042-92 (з зазначенням показників, що встановлені вказаним стандартом), зокрема і Скаржника.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 4
Номер: b9eef517b9da4f179f96518d88d32ca1
Заголовок пункту скарги: Надання документів, що підтверджують якість брикетів паливних з деревинної сировини
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Згідно вимог частини 3 Додатку 2 до Документації для підтвердження якості брикетів паливних з деревинної сировини, а також для підтвердження джерела походження товару та його екологічної та санітарно-епідеміологічної безпеки, учасники повинні надати скановану копію протоколу випробувань від партії товару (предмету закупівлі), що відповідає кількості товару, що є предметом закупівлі з дотримання вимог кількості прийнятого зразка (проби), який виданий органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством.
Відповідно до пункту 29 Особливостей у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Для брикетів паливних з деревинної сировини є національний стандарт ДСТУ 8358:2015 "Брикети та гранули паливні з деревинної сировини. Технічні умови".
Відповідно до пункту 13.2 вказаного ДСТУ кожну партію брикетів або гранул під час відвантаження споживачеві супроводжують документом про якість установленої форми, в якому вказують:
- назву й умовне позначення брикетів або гранул;
- призначеність брикетів або гранул;
- специфічні показники брикетів або гранул (групу якості, розміри, форму поперечного перерізу,
- сировину, зв'язувальну або іншу добавку і її кількість);
- вид спожиткового паковання;
- номінальні габаритні розміри і масу спожиткового паковання; загальну масу партії (її частини) нетто;
- номер партії;
- дату виготовлення;
- позначення цього стандарту;
- номер і дату Висновку санітарно-епідеміологічної експертизи; вимоги щодо умов транспортування і зберігання продукції; гарантійний строк зберігання брикетів або гранул;
- номер приймальника технічного контролю підприємства-виробника.
З наведеного вбачається, що вказаний стандарт не передбачає надання протоколу випробувань від партії товару (предмету закупівлі), що відповідає кількості товару, що є предметом закупівлі з дотримання вимог кількості прийнятого зразка (проби), який виданий органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством.
Отже, встановлення вимог у наведеній редакції свідчить про порушення порядку проведення торгів Замовником, зокрема пункту 29 Особливостей.
Жоден учасник не повинен виконувати безпідставні, надумані вимоги Замовника, у тому числі і Скаржник. Ми маємо товар, що відповідає вимогам ДСТУ 8358:2015 і маємо документи щодо якості такого товару, але вони складені у відповідності до вимог такого стандарту, а не у відповідності до незаконних та необґрунтованих вимог Замовника.
Такою вимогою Замовник намагається штучно і незаконно обмежити коло учасників тільки тими, хто має такі специфічні документи (встановлені Замовником у частині 3 Додатку 2 до Документації), а учасники, що не отримали такі документи (хоча вони не зобов'язані їх отримувати) обмежені в участі у даних торгах (зокрема і Скаржник).
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 5
Номер: 86bdfd117e064006988cb49ca2d06bdd
Заголовок пункту скарги: Зберігання товару
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Умови проекту договору
Тип порушення: Умови проекту договору
Опис суті пункту скарги: Згідно вимог Додатку 2 до Документації учасник самостійно здійснює зберігання товару та доставку, проводить навантаження та розвантаження товару. Учасник повинен гарантувати, що товар, який буде поставлятися, повністю відповідає (буде відповідати) технічним вимогам Замовника, передбаченим цим додатком, а у разі виявлення невідповідності встановленим технічним вимогам Замовник має право не приймати товар та повернути учаснику (постачальнику), про що повинен бути поданий гарантійний лист у складі тендерної пропозиції. Вартість навантаження, розвантаження, зберігання та доставки товару повинна бути включена до вартості ціни тендерної пропозиції.
Не є зрозумілим про яке зберігання йде мова у даній вимозі, якщо предметом даних торгів є товар та його поставка до адреси, що визначена Замовником. Які вимоги до зберігання? На якому етапі повинно відбуватись зберігання? Хто оплачує доставку на зберігання після поставки товару Замовнику? І хто оплачує доставку (повернення) зі зберігання товару Замовнику? Чому тоді проект договору не містить умов зберігання? Який термін зберігання? Ми не розуміємо на якій підставі ми повинні включати вартість зберігання у вартість тендерної пропозиції, якщо фактично зберігання не є предметом даних торгів і не є предметом проекту договору?
Встановлення такої вимоги не надає нам можливість підготувати належним чином свою пропозицію та сформувати ціну тендерної пропозиції за предметом даних торгів, що в свою чергу є порушенням наших прав на участь у цих торгах
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 6
Номер: 4bf6726680ad44a5ba5e4b573ac7fea2
Заголовок пункту скарги: Проведення лабораторних досліджень щодо якісних показників товару та їх відповідності вимогам Покупця
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Умови проекту договору
Тип порушення: Умови проекту договору
Опис суті пункту скарги: Згідно вимог пункту 4.5. Додатку 3 до Документації покупець має право приймати рішення та здійснювати заходи щодо проведення незалежної експертизи та лабораторних досліджень щодо якісних показників товару та їх відповідності вимогам Покупця, з наступним віднесенням здійснених (понесених) при цьому видатків (витрат) на рахунок Постачальника. В такому випадку Постачальник зобов'язаний вжити заходів щодо забезпечення доставки зразків товару до компетентної лабораторії та здійснити оплату відповідних лабораторних досліджень на умовах та у строки, визначені Покупцем. Покупець залишає за собою право вибору лабораторії, що здійснюватиме дослідження товару щодо якісних показників.
Проте, у вимогах тендерної документації не визначено ані лабораторії, ані строків, ані переліку показників дослідження, ані цін таких досліджень.
Отже, у нас, як у учасника виникає питання як ми повинні визначити вартість цінової пропозиції, адже нам не відомі вищевказані дані?
Не вбачається можливим визначити ціну своєї пропозиції, якщо не відомі вихідні дані для розрахунку ціни: вартість досліджень, відстань до лабораторії, кількість таких досліджень, кількість показників кожного товару, критерії до лабораторії в якій хоче проводити випробування Замовник.
Вимога у такій редакції, допускає різний підхід до учасників, що суперечить принципам проведення торгів.
На нашу думку, Замовнику потрібно визначити лабораторії (ю), строки проведення, перелік показників дослідження до кожного виду товару, кількість випробувань, що плануються до проведення, ціни таких досліджень, щоб учасники могли належним чином сформувати свою цінову пропозицію і реалізувати своє право на участь у цих торгах.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 7
Номер: 2f8fcb7b58734a1a897426407586f385
Заголовок пункту скарги: Розірвання договору в односторонньому порядку
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Умови проекту договору
Тип порушення: Умови проекту договору
Опис суті пункту скарги: Згідно вимог пункту 5.2.1. Додатку 3 до тендерної документації покупець має право в односторонньому порядку достроково відмовитися від цього Договору, повідомивши про це Постачальника письмово у строк не пізніше ніж за 5 днів до бажаної дати припинення дії Договору. У такому випадку Договір вважається таким, що припинив дію, з моменту настання дати, вказаної у повідомленні, без складання додаткової угоди про розірвання;
Тим часом, згідно пункту 6.4. Додатку 3 до Документації за односторонню відмову від виконання зобов'язань (у т.ч. відмову від постачання Товару, або відмову від договору) за цим Договором Постачальник сплачує штраф у розмірі 20 відсотків від суми невиконаного зобов'язання.
Цікаво виходить – Замовник (Покупець) може безпідставно розірвати договір (відмовитись від зобов'язання) і не нести жодної відповідальності за таке розірвання, однак Учасник (Постачальник), якщо захоче розірвати договір (відмовитись від виконання договору) повинен сплатити штраф у розмірі 20% від суми невиконаного зобов'язання.
Тут виникає багато питань: а якщо Замовник відмовиться від договору вже після поставки товару Постачальником (Учасником)? Хто буде сплачувати витрати на повернення товару? – Учасник? Чому Замовник встановлює не рівні умови для сторін договору?
Чинними українськими та європейськими нормами права визначено принцип свободи договору і принцип рівності сторін, які визначають правове становище учасників договірних відносин, встановлюючи неможливість сторін примусити іншу сторону до укладення договору, що жодна із сторін не має переваг одна перед одною, незалежно від їх правового статусу.
Натомість, встановлюючи вимогу проєкту договору у вищевикладеній редакції Замовник нехтує нормами права і фактично змушує учасника погоджуватись з такими умовами (адже учасник не має права пропонувати зміни проекту договору чи висловити свою незгоду з окремими положеннями проекту договору у складі тендерної пропозиції). Замовник користується своїм положенням і встановлює не рівні умови до сторін такого Договору.
Ми не розуміємо чому умовою участі у даних торгах є погодження учасника на проєкт договору, що має не рівні умови для його сторін? Чому з метою реалізації свого права на участь у торгах учасник вимушений погодитись з такими вимогами проєкту договору? Чому Замовник зловживає своїм становищем (правовим статусом), встановлюючи собі перевагу у проєкті договору? Такі положення проєкту договору порушують наші права на участь у цих торгах, адже ми не погоджуємось на порушення рівності прав сторін у договорі.
Ми не заперечуємо, що Замовник може встановити положення щодо відмови від договору, якщо є на те підстави, проте у такому разі умови для відмови від виконання такого договору у сторін повинні бути рівні – якщо для Постачальника (Учасника) передбачені штрафні санкції за відмову від виконання обов'язків по такому договору, то і Продавець повинен нести відповідальність (у вигляді штрафу) або ж, якщо Покупець може без штрафів відмовитись від своїх зобов'язань за договором, то і Постачальник теж має на це право.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації