-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
вугілля кам’яне, пелети, брикети
Поставка товарів здійснюється партіями за адресами замовника в Новоукраїнському районі Кіровоградської області
Торги відмінено
10 749 700.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 53 748.50 UAH
мін. крок: 0.5% або 53 748.50 UAH
Період оскарження:
10.06.2024 11:37 - 16.09.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на дискримінаційні вимоги тендерної документації
Номер:
6e4c1de4d2994f759eb81c32c6701b28
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-06-10-004315-a.c1
Назва:
Скарга на дискримінаційні вимоги тендерної документації
Скарга:
На підставі ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), ТОВ «Перша паливно-енергетична корпорація» звертається зі цією скаргою щодо порушення Замовником законодавства в сфері публічних закупівель.
Замовником було розміщено оголошення про проведення публічної закупівлі https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-06-10-004315-a, Ідентифікатор - UA-2024-06-10-004315-a.
Замовник здійснює закупівлю за процедурою Відкриті торги з особливостями, за предметом «вугілля кам’яне, пелети, брикети (код ДК 021:2015 - 09110000-3 – «Тверде паливо»).
10 червня 2024 року Замовником було розміщено файл тендерної документації. Зі змісту якої вбачалась наявність дискримінаційних вимог, які порушують вільну конкуренцію, основні принципи публічних закупівель та наші права на участь у закупівлі.
Вважаємо що таке рішення суперечить Закону та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 р. № 1178 (далі – Особливості).
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга_Рівне.pdf 13.06.2024 18:15
- Скарга_Рівне.doc 13.06.2024 18:15
- Патент 128364.pdf 13.06.2024 18:16
- Патент 77741.pdf 13.06.2024 18:16
- Лист МАКРЕАЛГРУПП 20_06_ ППЕК щодо суміші ДГЖАКОМ.pdf 13.06.2024 18:16
- ЛИСТ ДП ВУГЛЕІННОВАЦІЯ.pdf 13.06.2024 18:16
- ЛИСТ ДП ВУГЛЕІННОВАЦІЯ еквівалент.pdf 13.06.2024 18:17
- 25. ДСТУ 7146-2010.pdf 13.06.2024 18:17
- sign.p7s 13.06.2024 18:41
- рішення від 17.06.2024 № 10404.pdf 17.06.2024 15:01
- Інформація про резолютивну частину рішення від 25.06.2024 № 11063.pdf 26.06.2024 13:48
- рішення від 25.06.2024 № 11063.pdf 28.06.2024 13:45
- додаток до відповіді по скарзі 1 19.06.2024 21:24
- пояснення до органу оскарження 19.06.2024 21:24
- додаток до відповіді по скарзі 2 19.06.2024 21:24
- додаток 3 до скарги 19.06.2024 21:24
- додаток 4 до скарги 19.06.2024 21:24
- додаток 5 до скарги 19.06.2024 21:24
- відповідь на запит PDF 20.06.2024 15:44
Дата прийняття скарги до розгляду:
13.06.2024 18:47
Дата розгляду скарги:
25.06.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
17.06.2024 15:01
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
28.06.2024 13:45
Дата виконання рішення Замовником:
04.07.2024 18:24
Коментар замовника щодо усунення порушень:
На виконання рішення Органу Оскарження № 11063 від 25.06.2024 Замовником внесено зміни до тендерної документації.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
2369db0212974d92bb26bc723d47dffc
Заголовок пункту скарги:
1. В п.6 Розділу 3 до тендерної документації Замовник зазначає:
Опис заперечення:
Постачальник відповідає за застосування заходів щодо захисту довкілля, відповідно до чинного законодавства. Постачальник відповідає за дотримання вимог щодо безпеки під час роботи з вугіллям та застосування заходів щодо захисту довкілля, зокрема охорону ґрунту від забруднення побутовими та промисловими відходами, під час зберігання брикети не повинні виділяти в навколишнє середовище шкідливих речовин згідно з національними стандартами про що учасником надається гарантійний лист. Маркування, протоколи випробувань та сертифікати повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством».
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
17 стаття
Ідентифікатор класифікації:
Наявність інших підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі
Тип порушення:
Наявність інших підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Таку умову вважаємо дискримінаційною та незаконною з огляду на наступне.
Згідно з п. 29 постанови КМУ від 12.10.2022 року № 1178 у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Так, станом на зараз національним стандартом для вугілля камʼяного є ДСТУ 7146:2010 (додається до скарги).
Відповідно до п. 7.10 ДСТУ 7146:2010, під час укладання договору на постачання вугілля для побутових потреб повинен бути представлений сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик, що містить основні та додаткові параметри кодифікації вугілля середнього та високого рангів згідно з ГОСТ 30313 та Міжнародною системою кодифікації*. Термін дії сертифіката генетичних, технологічних та якісних характеристик— чотири роки.
ДСТУ 7146:2010 не містить взагалі жодної інформації, шодо того, що Маркування, протоколи випробувань та сертифікати повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством.
Згідно з п. 29 постанови КМУ від 12.10.2022 року № 1178 у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Так, станом на зараз національним стандартом для вугілля камʼяного є ДСТУ 7146:2010 (додається до скарги).
Відповідно до п. 7.10 ДСТУ 7146:2010, під час укладання договору на постачання вугілля для побутових потреб повинен бути представлений сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик, що містить основні та додаткові параметри кодифікації вугілля середнього та високого рангів згідно з ГОСТ 30313 та Міжнародною системою кодифікації*. Термін дії сертифіката генетичних, технологічних та якісних характеристик— чотири роки.
ДСТУ 7146:2010 не містить взагалі жодної інформації, шодо того, що Маркування, протоколи випробувань та сертифікати повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством.
×
-
Назва доказу:
ДСТУ 7146
-
Опис доказу:
ДСТУ 7146
-
Повʼязаний документ:
25. ДСТУ 7146-2010.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
047cc56942ab403daa89ffdfeff7f499
Заголовок пункту скарги:
2. В п.6 Розділу 3 до тендерної документації Замовник зазначає:
Опис заперечення:
«Додатково учасник повинен надати копію сертифікату генетичних, технологічних та якісних характеристик на все вугілля що є предметом закупівлі, завіреного отримувачем цього сертифікату.
Таку вимогу вважаємо дискримінаційною.
Таку вимогу вважаємо дискримінаційною.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
17 стаття
Ідентифікатор класифікації:
Наявність інших підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі
Тип порушення:
Наявність інших підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Згідно з п. 29 постанови КМУ від 12.10.2022 року № 1178 у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Враховуючи те, що вугілля кам’яне також є твердим паливом, тим паче саме цей код ДК обрав Замовник, Замовник при визначенні вимог до предмету закупівлі повинен послуговуватися наявним Національним стандартом.
Станом на сьогодні національним стандартом для вугілля кам’яного для побутових потреб є виключно ДСТУ 7146:2010 (додається до скарги).
Норми ДСТУ 7146:2010 містять наступну вимогу щодо сертифікату генетичних:
Для вугілля встановлюють кодове число та визначають додаткові параметри кодифікації згідно з ГОСТ 30313 та Міжнародною системою кодифікації вугілля середнього та високого рангів. За результатами дослідження оформлюють сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик (додаток А).
7.10 Під час укладання договору на постачання вугілля для побутових потреб повинен бути представлений̆ сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик, що містить основні та додаткові параметри кодифікації вугілля середнього та високого рангів згідно з ГОСТ 30313 та Міжнародною системою кодифікації*. Термін дії сертифіката генетичних, технологічних та якісних характеристик — чотири роки.
Крім того, ДСТУ 7146:2010 не містить вимог щодо завірення копії сертифікату генетичних, технологічних та якісних характеристик отримувачем цього сертифікату.
Тож це суперечить нормам ДСТУ 7146:2010, а як наслідок і порушує вимоги п. 29 Особливостей, затверджених постановою КМУ від 12.10.2022 року № 1178.
Просимо зобов’язати Замовника виключити зі складу тендерної документації завірення копії сертифікату генетичних, технологічних та якісних характеристик отримувачем цього сертифікату.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Враховуючи те, що вугілля кам’яне також є твердим паливом, тим паче саме цей код ДК обрав Замовник, Замовник при визначенні вимог до предмету закупівлі повинен послуговуватися наявним Національним стандартом.
Станом на сьогодні національним стандартом для вугілля кам’яного для побутових потреб є виключно ДСТУ 7146:2010 (додається до скарги).
Норми ДСТУ 7146:2010 містять наступну вимогу щодо сертифікату генетичних:
Для вугілля встановлюють кодове число та визначають додаткові параметри кодифікації згідно з ГОСТ 30313 та Міжнародною системою кодифікації вугілля середнього та високого рангів. За результатами дослідження оформлюють сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик (додаток А).
7.10 Під час укладання договору на постачання вугілля для побутових потреб повинен бути представлений̆ сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик, що містить основні та додаткові параметри кодифікації вугілля середнього та високого рангів згідно з ГОСТ 30313 та Міжнародною системою кодифікації*. Термін дії сертифіката генетичних, технологічних та якісних характеристик — чотири роки.
Крім того, ДСТУ 7146:2010 не містить вимог щодо завірення копії сертифікату генетичних, технологічних та якісних характеристик отримувачем цього сертифікату.
Тож це суперечить нормам ДСТУ 7146:2010, а як наслідок і порушує вимоги п. 29 Особливостей, затверджених постановою КМУ від 12.10.2022 року № 1178.
Просимо зобов’язати Замовника виключити зі складу тендерної документації завірення копії сертифікату генетичних, технологічних та якісних характеристик отримувачем цього сертифікату.
×
-
Назва доказу:
ДСТУ 7146
-
Опис доказу:
ДСТУ 7146
-
Повʼязаний документ:
25. ДСТУ 7146-2010.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Порядковий номер пункту скарги:
3
Номер:
af2f8b0d2e214920b265168d8f08fc2c
Заголовок пункту скарги:
3. В п.6 Розділу 3 до тендерної документації Замовник зазначає:
Опис заперечення:
«Брикети – паливні матеріали правильної форми з поперечними розмірами не менше ніж 25мм, отримані пресуванням подрібненої речовини, яка придатна до опалення, діаметром від 25 до 75 мм, вологістю - не більше ніж 16%, зольністю – не більше ніж 12%, з нижчою теплотою згорання не менше 14,5 МДж/кг.».
Таку умову вважаємо дискримінаційною та незаконною з огляду на наступне.
Таку умову вважаємо дискримінаційною та незаконною з огляду на наступне.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
17 стаття
Ідентифікатор класифікації:
Наявність інших підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі
Тип порушення:
Наявність інших підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі
Опис суті пункту скарги:
З даної вимоги незрозуміло які саме Брикети закуповує замовник, тобто це Брикети з вугільної сировини, або торфу, або рослинної сировини.
Просимо зобов’язати Замовника внести зміни в частині Брикетів та конкретизувати які саме Брикети закуповує Замовник у даній процедурі.
Просимо зобов’язати Замовника внести зміни в частині Брикетів та конкретизувати які саме Брикети закуповує Замовник у даній процедурі.
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Порядковий номер пункту скарги:
4
Номер:
212b8ead611946739233d573fc5aac4b
Заголовок пункту скарги:
4. Відповідно до інформації, яка опублікована на майданчику прозоро, в тендерній документації Замовника, зокрема в п.6 Розділу 3 до тендерної документації Замовник закуповує суміш вугілля кам’яного ДГ/Ж/А 13-100.
Опис заперечення:
Так вимогу вважаємо дискримінаційною.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
17 стаття
Ідентифікатор класифікації:
Наявність інших підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі
Тип порушення:
Наявність інших підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Так вимогу вважаємо дискримінаційною.
В п.6 Розділу 3 до тендерної документації Замовник зазначає, що учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати Для підтвердження відповідності тендерної пропозиції якісним, технічним та кількісним характеристикам по всіх товарах, що є предметом цієї закупівлі учасники подають у складі тендерної пропозиції технічну специфікацію із зазначенням інформації щодо якісних показників товарів, що пропонуються учасником та зазначенням інформації про показники безпечності вугілля (Відповідно до п.1 розділу 3 Тендерної документації: До показників безпечності вугілля відносяться щонайменш сірка на сухий стан палива, хлор на сухий стан, миш’як на сухий стан палива, хімічний склад золи (двооксид кремнію, оксид алюмінію, оксид заліза, оксид магнію, оксид кальцію, оксид марганцю, оксид титану, триоксид сірки, оксид фосфору, оксид калію, оксид натрію)). Додатково учасник повинен надати копію сертифікату генетичних, технологічних та якісних характеристик на все вугілля що є предметом закупівлі, завіреного отримувачем цього сертифікату, посвідчення про якість на весь товар, що є предметом закупівлі за цими торгами.
Згідно з п. 29 постанови КМУ від 12.10.2022 року № 1178 у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Станом на сьогодні національним стандартом для вугілля кам’яного є ДСТУ 7146:2010 (додається до скарги).
Зміною №1 до ДСТУ 7146:2010, передбачено, підрозділ 3.1 доповнити приміткою:
«Примітка. За згодою зі споживачем дозволено постачати суміші вугілля марок ДГ, Г, Ж та А з розмірами кусків згідно з ГОСТ 19242 та розмірами кусків, погодженими зі споживачем, але не менше ніж 6 мм.»
Так наразі ДСТУ 7146:2010 передбачає суміш вугілля ДГ/Ж/А (13-100), однак його встановлення є дискримінацією.
Ми звернулись до виробника вугільної продукції з яким ми співпрацюємо з метою отримання сертифікату генетичних, технологічних та якісних характеристик на вказану у документації суміш вугілля, а також сумішей зазначених у Зміні №1 до ДСТУ 7146:2010. І отримали відповідь, що на товарну продукцію, яка зазначена у зміні №1 є чинні патенти (відповідь додається).
Отримати сертифікати на суміші, які зазначені у зміні №1 до ДСТУ 7146:2010, може будь який замовник, але за згодою власника патенту.
Таким чином, хоч це нормами ДСТУ 7146:2010 і не передбачено, однак ВП
«УКРНДІВУГЛЕЗАБЕЗПЕЧЕННЯ» ДП «НТЦ «ВУГЛЕІННОВАЦІЯ» єдиний уповноважений орган на видачу сертифікату генетичних, технологічних та якісних характеристик (згідно норм ДСТУ 7146:2010) відмовляє нам у видачі даного сертифікату на суміш вугілля.
Станом на сьогодні функціонуючим органом, що видає сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик є лише ВП «УКРНДІВУГЛЕЗАБЕЗПЕЧЕННЯ» ДП «НТЦ «ВУГЛЕІННОВАЦІЯ». Оскільки ТК 92 (інший орган, який вказаний у ДСТУ 7146:2010) по, перше, перебуває на окупованій території з 2014 року (м. Луганськ), а по-друге, знаходиться в стані припинення та не функціонує нині.
Таким чином, отримати сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик на суміш вугілля, яку закуповує замовник ми не можемо.
Крім того, наш постачальник звертався до власника патенту і отримав усну відповідь, що це можливо лише за умови, що такі власники визначатимуть в яких регіонах вони зможуть надавати документи для участі у закупівлях. Оскільки це є обмеженням прав, то наш постачальник відмовився.
Ясна річ, що таку відповідь у письмовій формі нам власник патенту не надасть, оскільки станом на сьогодні він фактично монополізував ринок і сам визначає кому надавати право, а кому ні і за яку ціну. А замовники цим користуються і навмисно публікують тендери із закупівлі суміші вугілля.
Є інші марки і фракції вугілля, які вказані у ДСТУ 7146:2010, які не є патентованими, такі як ДГ 13-100, ДГ 13-25, Г 13-100, Г 13-25 та інші, що вказані у таблиці 1. Однак, замовник чомусь вирішує дискримінувати учасників та закуповувати те вугілля на яке є патент.
Тобто з одного боку орган оскарження створює узагальнюючу практику щодо вирішення скарг у сфері закупівлі вугілля, Міністерство економіки значним чином спрощує технічні вимоги до закупівлі вугілля в Особливостях, затверджених постановою КМУ від 12.10.2022 року № 1178, а замовники вважаючи себе «найрозумнішими» починають закуповувати вугілля, на яке ВП «УКРНДІВУГЛЕЗАБЕЗПЕЧЕННЯ» ДП «НТЦ «ВУГЛЕІННОВАЦІЯ» раптом відмовляється видавати сертифікати генетичних, технологічних та якісних характеристик, оскільки воно запатентоване. На наше переконання це створення монополії за спиною у Антимонопольного комітету України.
Така собі хитра схема, оскільки суміш вугілля ж є у ДСТУ 7146:2010 і наче замовник визначає предмет закупівлі чітко за нормами ДСТУ, але ж це вугілля запатентоване, а отже вже не є загальним у користуванні та постачанні.
Це ставить нас у становище, коли коло учасників завжди заздалегідь визначене, обмежене та укладено доступ до кола можливих учасників. Отже має місце явно дискримінаційна вимога.
Крім того, ми звернулися до нашого постачальника вугілля ТОВ «МАКРЕАЛГРУПП», який надав нам відповідь стосовно того, що він не має суміші вугілля ДГ/Ж/А (13- 100), оскільки це вугілля під патентом та поставити нам це вугілля не може. Натомість ТОВ «МАКРЕАЛГРУПП» може поставити будь-яке інше вугілля, яке не вказано у змінах до ДСТУ 7146:2010, тобто яке не є сумішшю.
Крім того, частина 4 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачає, що технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент".
Хоча Замовник і не вказав номер патенту, фактично він встановив той предмет закупівлі, який може поставити чітко окреслене коло учасників. При цьому замовник не встановив можливість пропонувати еквівалент товару.
Але і тут ми натикаємося на хитру схему. Так, у відповіді ВП
«УКРНДІВУГЛЕЗАБЕЗПЕЧЕННЯ» ДП «НТЦ «ВУГЛЕІННОВАЦІЯ» (нагадаємо це єдина наріз функціонуюча установа, яка видає сертифікати генетичних, технологічних та якісних характеристик) вказує те, що термін «еквівалент вугілля» чинним нормативними документами на вугілля кам’яне, антрацит та суміші вугілля в Україні не передбачено. А отже встановити еквівалент замовник не зможе. (відповідь Інституту додається).
Тобто за таких умов, замовник фактично прямо посилається на патент, не передбачає еквівалент, бо як ми вказали вище для вугілля його не існує і цим він повністю обходить норми Закону України «Про публічні закупівлі». Тобто фактично йде у супереч із принципом вільної конкуренції.
У підсумку ми опинились в ситуації, коли наша участь у закупівлі можлива за умови надання дозволу від власника патенту, чого ми отримати не можемо. У власника патенту немає обов’язку взагалі нам відповідати.
Отримати документи на суміш вугілля без такої згоди ми не можемо, оскільки нам прямо на це вказує єдиний уповноважений та нині функціонуючий орган, що видає сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик.
Крім того, встановити еквівалент замовник теж не зможе, оскільки нормативні документи, а саме національні стандарти не містять такого терміну. Отже встановлення еквіваленту буде порушенням п.29 Особливостей, що затверджені постановою КМУ від 12.10.2022 року № 1178.
Таким чином взяти участь у закупівлі ми не зможемо Замовник не просто обмежив коло учасників, а чітко окреслив його, чим порушив наші права.
Додатково вказуємо на те, що у змінах до ДСТУ 7146:2010 вказана наступна фраза:
«Підрозділ 3.1 доповнити приміткою: «Примітка. За згодою зі споживачем дозволено постачати суміші вугілля марок ДГ, Г, Ж та А з розмірами кусків згідно з ГОСТ 19242 та розмірами кусків, погодженими зі споживачем, але не менше ніж 6 мм.».
Тобто тут повинна бути згода споживача, щоб придбати суміш вугілля. На відміну від іншого вугілля, яке вказано у таблиці 1 ДСТУ 7146:2010, такого як ДГ 13-100, Г 13-100, ДГ 13-25 і так далі. Тобто і тут є певна умовність у придбанні суміші вугілля. Із чого можна зробити висновок, що суміш вугілля не є таким вугіллям, яке є вільним та загальним у користуванні. Що у свою чергу, йде у розріз взагалі із визначенням поняття національний стандарт. Оскільки, відповідно до п. 13 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про стандартизацію» вказано наступне визначення поняття «національний стандарт», національний стандарт - стандарт, прийнятий національним органом стандартизації та доступний для широкого кола користувачів. Тобто це той стандарт, що є використовуваним усіма. І так це і є, але лише для того вугілля, що вказане у таблиці 1 ДСТУ 7146:2010 (не у змінах до ДСТУ). Таке вугілля не є патентованим, його може добувати, переробляти, сортувати, збагачувати будь-який виробник. І лише суміші вугілля є патентованими та на них наявний патент.
З огляду на вказане, доходимо до висновку, що замовник не може закуповувати суміш вугілля ДГ/Ж/А (13-100), оскільки таке вугілля не є загальним у використанні через наявний патент, а також обмеження у вигляді згоди споживача на його придбання. Інше ж вугілля вказане у таблиці 1 ДСТУ 7146:2010, зокрема ДГ 13-100 тощо, такі обмеження немає та не створює перешкод для вільної конкуренції.
Ми розуміємо, що замовник може знайти якісь сертифікати генетичних, які вже втратили чинність чи якість нові на вугілля ДГ/Ж/А (13-100) та маніпулювати думкою державних уповноважених, але просимо враховувати усе вищенаведене, відповіді які ми додаємо до скарги та зрозуміти, які ризики для вільного існування ринку завдає закупівля суміші вугілля, яка є патентованою, а отже обмеженою у її виробництві та реалізації. Більш того, замовник навіть не обґрунтовує те, навіщо йому взагалі суміш вугілля і чим йому не підходить вугілля ДГ 13-100 чи Ж 13-100. Бо скоріш за все замовник це і не знає, але він знає точно те, що є патент на суміш вугілля, обмежена конкуренція та вже визначене коло осіб, що мають сертифікати генетичних, технологічних та якісних характеристик. Крім того, за якісними характеристиками, а саме зольність на сухий стан палива, масова частка кусків розміром менше нижчої границі, нижча теплота згорання на робочий стан палива вугілля ДГ 13-100 є кращім за суміш вугілля ДГ/Ж/А 13-100. І постає питання, а чому замовник не може замість суміші вугілля, яка є запатентованою придбати просто вугілля ДГ 13-100, на який патенту не існує.
Просимо припинити штучне обмеження конкуренції, фактичну монополізацію вугільного ринку та зобов’язати замовника виключити придбання суміші вугілля ДГ/Ж/А 13-100, виключити вимогу щодо надання сертифікату генетичних, технологічних та якісних характеристик на суміш вугілля ДГ/Ж/А 13-100.
В п.6 Розділу 3 до тендерної документації Замовник зазначає, що учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати Для підтвердження відповідності тендерної пропозиції якісним, технічним та кількісним характеристикам по всіх товарах, що є предметом цієї закупівлі учасники подають у складі тендерної пропозиції технічну специфікацію із зазначенням інформації щодо якісних показників товарів, що пропонуються учасником та зазначенням інформації про показники безпечності вугілля (Відповідно до п.1 розділу 3 Тендерної документації: До показників безпечності вугілля відносяться щонайменш сірка на сухий стан палива, хлор на сухий стан, миш’як на сухий стан палива, хімічний склад золи (двооксид кремнію, оксид алюмінію, оксид заліза, оксид магнію, оксид кальцію, оксид марганцю, оксид титану, триоксид сірки, оксид фосфору, оксид калію, оксид натрію)). Додатково учасник повинен надати копію сертифікату генетичних, технологічних та якісних характеристик на все вугілля що є предметом закупівлі, завіреного отримувачем цього сертифікату, посвідчення про якість на весь товар, що є предметом закупівлі за цими торгами.
Згідно з п. 29 постанови КМУ від 12.10.2022 року № 1178 у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Станом на сьогодні національним стандартом для вугілля кам’яного є ДСТУ 7146:2010 (додається до скарги).
Зміною №1 до ДСТУ 7146:2010, передбачено, підрозділ 3.1 доповнити приміткою:
«Примітка. За згодою зі споживачем дозволено постачати суміші вугілля марок ДГ, Г, Ж та А з розмірами кусків згідно з ГОСТ 19242 та розмірами кусків, погодженими зі споживачем, але не менше ніж 6 мм.»
Так наразі ДСТУ 7146:2010 передбачає суміш вугілля ДГ/Ж/А (13-100), однак його встановлення є дискримінацією.
Ми звернулись до виробника вугільної продукції з яким ми співпрацюємо з метою отримання сертифікату генетичних, технологічних та якісних характеристик на вказану у документації суміш вугілля, а також сумішей зазначених у Зміні №1 до ДСТУ 7146:2010. І отримали відповідь, що на товарну продукцію, яка зазначена у зміні №1 є чинні патенти (відповідь додається).
Отримати сертифікати на суміші, які зазначені у зміні №1 до ДСТУ 7146:2010, може будь який замовник, але за згодою власника патенту.
Таким чином, хоч це нормами ДСТУ 7146:2010 і не передбачено, однак ВП
«УКРНДІВУГЛЕЗАБЕЗПЕЧЕННЯ» ДП «НТЦ «ВУГЛЕІННОВАЦІЯ» єдиний уповноважений орган на видачу сертифікату генетичних, технологічних та якісних характеристик (згідно норм ДСТУ 7146:2010) відмовляє нам у видачі даного сертифікату на суміш вугілля.
Станом на сьогодні функціонуючим органом, що видає сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик є лише ВП «УКРНДІВУГЛЕЗАБЕЗПЕЧЕННЯ» ДП «НТЦ «ВУГЛЕІННОВАЦІЯ». Оскільки ТК 92 (інший орган, який вказаний у ДСТУ 7146:2010) по, перше, перебуває на окупованій території з 2014 року (м. Луганськ), а по-друге, знаходиться в стані припинення та не функціонує нині.
Таким чином, отримати сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик на суміш вугілля, яку закуповує замовник ми не можемо.
Крім того, наш постачальник звертався до власника патенту і отримав усну відповідь, що це можливо лише за умови, що такі власники визначатимуть в яких регіонах вони зможуть надавати документи для участі у закупівлях. Оскільки це є обмеженням прав, то наш постачальник відмовився.
Ясна річ, що таку відповідь у письмовій формі нам власник патенту не надасть, оскільки станом на сьогодні він фактично монополізував ринок і сам визначає кому надавати право, а кому ні і за яку ціну. А замовники цим користуються і навмисно публікують тендери із закупівлі суміші вугілля.
Є інші марки і фракції вугілля, які вказані у ДСТУ 7146:2010, які не є патентованими, такі як ДГ 13-100, ДГ 13-25, Г 13-100, Г 13-25 та інші, що вказані у таблиці 1. Однак, замовник чомусь вирішує дискримінувати учасників та закуповувати те вугілля на яке є патент.
Тобто з одного боку орган оскарження створює узагальнюючу практику щодо вирішення скарг у сфері закупівлі вугілля, Міністерство економіки значним чином спрощує технічні вимоги до закупівлі вугілля в Особливостях, затверджених постановою КМУ від 12.10.2022 року № 1178, а замовники вважаючи себе «найрозумнішими» починають закуповувати вугілля, на яке ВП «УКРНДІВУГЛЕЗАБЕЗПЕЧЕННЯ» ДП «НТЦ «ВУГЛЕІННОВАЦІЯ» раптом відмовляється видавати сертифікати генетичних, технологічних та якісних характеристик, оскільки воно запатентоване. На наше переконання це створення монополії за спиною у Антимонопольного комітету України.
Така собі хитра схема, оскільки суміш вугілля ж є у ДСТУ 7146:2010 і наче замовник визначає предмет закупівлі чітко за нормами ДСТУ, але ж це вугілля запатентоване, а отже вже не є загальним у користуванні та постачанні.
Це ставить нас у становище, коли коло учасників завжди заздалегідь визначене, обмежене та укладено доступ до кола можливих учасників. Отже має місце явно дискримінаційна вимога.
Крім того, ми звернулися до нашого постачальника вугілля ТОВ «МАКРЕАЛГРУПП», який надав нам відповідь стосовно того, що він не має суміші вугілля ДГ/Ж/А (13- 100), оскільки це вугілля під патентом та поставити нам це вугілля не може. Натомість ТОВ «МАКРЕАЛГРУПП» може поставити будь-яке інше вугілля, яке не вказано у змінах до ДСТУ 7146:2010, тобто яке не є сумішшю.
Крім того, частина 4 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачає, що технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент".
Хоча Замовник і не вказав номер патенту, фактично він встановив той предмет закупівлі, який може поставити чітко окреслене коло учасників. При цьому замовник не встановив можливість пропонувати еквівалент товару.
Але і тут ми натикаємося на хитру схему. Так, у відповіді ВП
«УКРНДІВУГЛЕЗАБЕЗПЕЧЕННЯ» ДП «НТЦ «ВУГЛЕІННОВАЦІЯ» (нагадаємо це єдина наріз функціонуюча установа, яка видає сертифікати генетичних, технологічних та якісних характеристик) вказує те, що термін «еквівалент вугілля» чинним нормативними документами на вугілля кам’яне, антрацит та суміші вугілля в Україні не передбачено. А отже встановити еквівалент замовник не зможе. (відповідь Інституту додається).
Тобто за таких умов, замовник фактично прямо посилається на патент, не передбачає еквівалент, бо як ми вказали вище для вугілля його не існує і цим він повністю обходить норми Закону України «Про публічні закупівлі». Тобто фактично йде у супереч із принципом вільної конкуренції.
У підсумку ми опинились в ситуації, коли наша участь у закупівлі можлива за умови надання дозволу від власника патенту, чого ми отримати не можемо. У власника патенту немає обов’язку взагалі нам відповідати.
Отримати документи на суміш вугілля без такої згоди ми не можемо, оскільки нам прямо на це вказує єдиний уповноважений та нині функціонуючий орган, що видає сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик.
Крім того, встановити еквівалент замовник теж не зможе, оскільки нормативні документи, а саме національні стандарти не містять такого терміну. Отже встановлення еквіваленту буде порушенням п.29 Особливостей, що затверджені постановою КМУ від 12.10.2022 року № 1178.
Таким чином взяти участь у закупівлі ми не зможемо Замовник не просто обмежив коло учасників, а чітко окреслив його, чим порушив наші права.
Додатково вказуємо на те, що у змінах до ДСТУ 7146:2010 вказана наступна фраза:
«Підрозділ 3.1 доповнити приміткою: «Примітка. За згодою зі споживачем дозволено постачати суміші вугілля марок ДГ, Г, Ж та А з розмірами кусків згідно з ГОСТ 19242 та розмірами кусків, погодженими зі споживачем, але не менше ніж 6 мм.».
Тобто тут повинна бути згода споживача, щоб придбати суміш вугілля. На відміну від іншого вугілля, яке вказано у таблиці 1 ДСТУ 7146:2010, такого як ДГ 13-100, Г 13-100, ДГ 13-25 і так далі. Тобто і тут є певна умовність у придбанні суміші вугілля. Із чого можна зробити висновок, що суміш вугілля не є таким вугіллям, яке є вільним та загальним у користуванні. Що у свою чергу, йде у розріз взагалі із визначенням поняття національний стандарт. Оскільки, відповідно до п. 13 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про стандартизацію» вказано наступне визначення поняття «національний стандарт», національний стандарт - стандарт, прийнятий національним органом стандартизації та доступний для широкого кола користувачів. Тобто це той стандарт, що є використовуваним усіма. І так це і є, але лише для того вугілля, що вказане у таблиці 1 ДСТУ 7146:2010 (не у змінах до ДСТУ). Таке вугілля не є патентованим, його може добувати, переробляти, сортувати, збагачувати будь-який виробник. І лише суміші вугілля є патентованими та на них наявний патент.
З огляду на вказане, доходимо до висновку, що замовник не може закуповувати суміш вугілля ДГ/Ж/А (13-100), оскільки таке вугілля не є загальним у використанні через наявний патент, а також обмеження у вигляді згоди споживача на його придбання. Інше ж вугілля вказане у таблиці 1 ДСТУ 7146:2010, зокрема ДГ 13-100 тощо, такі обмеження немає та не створює перешкод для вільної конкуренції.
Ми розуміємо, що замовник може знайти якісь сертифікати генетичних, які вже втратили чинність чи якість нові на вугілля ДГ/Ж/А (13-100) та маніпулювати думкою державних уповноважених, але просимо враховувати усе вищенаведене, відповіді які ми додаємо до скарги та зрозуміти, які ризики для вільного існування ринку завдає закупівля суміші вугілля, яка є патентованою, а отже обмеженою у її виробництві та реалізації. Більш того, замовник навіть не обґрунтовує те, навіщо йому взагалі суміш вугілля і чим йому не підходить вугілля ДГ 13-100 чи Ж 13-100. Бо скоріш за все замовник це і не знає, але він знає точно те, що є патент на суміш вугілля, обмежена конкуренція та вже визначене коло осіб, що мають сертифікати генетичних, технологічних та якісних характеристик. Крім того, за якісними характеристиками, а саме зольність на сухий стан палива, масова частка кусків розміром менше нижчої границі, нижча теплота згорання на робочий стан палива вугілля ДГ 13-100 є кращім за суміш вугілля ДГ/Ж/А 13-100. І постає питання, а чому замовник не може замість суміші вугілля, яка є запатентованою придбати просто вугілля ДГ 13-100, на який патенту не існує.
Просимо припинити штучне обмеження конкуренції, фактичну монополізацію вугільного ринку та зобов’язати замовника виключити придбання суміші вугілля ДГ/Ж/А 13-100, виключити вимогу щодо надання сертифікату генетичних, технологічних та якісних характеристик на суміш вугілля ДГ/Ж/А 13-100.
×
-
Назва доказу:
Лист ДП ВУГЛЕІННОВАЦІЯ щодо еквівалента
-
Опис доказу:
Лист ДП ВУГЛЕІННОВАЦІЯ щодо еквівалента
-
Повʼязаний документ:
ЛИСТ ДП ВУГЛЕІННОВАЦІЯ еквівалент.pdf
-
-
Назва доказу:
Лист ДП ВУГЛЕІННОВАЦІЯ
-
Опис доказу:
Лист ДП ВУГЛЕІННОВАЦІЯ
-
Повʼязаний документ:
ЛИСТ ДП ВУГЛЕІННОВАЦІЯ.pdf
-
-
Назва доказу:
Лист ТОВ МАКРЕАЛГРУПП
-
Опис доказу:
Лист ТОВ МАКРЕАЛГРУПП
-
Повʼязаний документ:
Лист МАКРЕАЛГРУПП 20_06_ ППЕК щодо суміші ДГЖАКОМ.pdf
-
-
Назва доказу:
Патент 77741
-
Опис доказу:
Патент 77741
-
Повʼязаний документ:
Патент 77741.pdf
-
-
Назва доказу:
Патент 128364
-
Опис доказу:
Патент 128364
-
Повʼязаний документ:
Патент 128364.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника надати необхідні документи, роз'яснення
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов'язати замовника надати необхідні документи, роз'яснення
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Скарга
Виконана замовником
КЕП
СКАРГА НА РІШЕННЯ ЗАМОВНИКА у відповідності до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості або Постанова про особливості) щодо незаконного рішення про відміну відкритих торгів нібито «у зв’язку з неможливістю усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель», у порядку та строки, визначених статтею 18 Закону та пунктом 59 Особливостей
Номер:
a7322cbaf4b14e539fbdc7f468dd862a
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-06-10-004315-a.b2
Назва:
СКАРГА НА РІШЕННЯ ЗАМОВНИКА у відповідності до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості або Постанова про особливості) щодо незаконного рішення про відміну відкритих торгів нібито «у зв’язку з неможливістю усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель», у порядку та строки, визначених статтею 18 Закону та пунктом 59 Особливостей
Скарга:
Пов'язані документи:
Замовник
- протокол 29.08.2024 15:00
- грунтовні пояснення 24.07.2024 10:08
- грунтовні пояснення 24.07.2024 10:08
- Рішення від 29.07.2024 № 12877.pdf 01.08.2024 12:00
- Інформація про резолютивну частину рішення від 29.07.2024 № 12877.pdf 29.07.2024 17:55
- Рішення від 22.07.2024 № 12479.pdf 22.07.2024 14:57
- sign.p7s 18.07.2024 16:01
- аналогічний_ВО Новояворівськ 2022.pdf 18.07.2024 15:59
- Протокол щодо внесення змін.doc 18.07.2024 15:59
- договір поставки.pdf 18.07.2024 15:59
- 1. Скарга Центр Рівнянської ср.pdf 18.07.2024 15:59
- 1. Скарга Центр Рівнянської ср.doc 18.07.2024 15:59
- 1. Скарга Центр Рівнянської ср.pdf.p7s 18.07.2024 15:59
- 1. Скарга Центр Рівнянської ср.doc.p7s 18.07.2024 15:59
- витяг ЄДР 03.06.pdf 18.07.2024 15:59
Дата прийняття скарги до розгляду:
18.07.2024 17:03
Дата розгляду скарги:
29.07.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
22.07.2024 14:58
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
01.08.2024 12:00
Дата виконання рішення Замовником:
29.08.2024 15:05
Коментар замовника щодо усунення порушень:
На виконання рішення Органу Оскарження № 12877-р/пк-пз від 29.07.2024 Замовник скасував рішення про відміну процедури закупівлі — "вугілля кам’яне, пелети, брикети", оголошення про проведення якої оприлюднене на вебпорталі Уповноваженого органу за № UA-2024-06-10-004315-a.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
2f9141032cf347b7b81b1804badf5c19
Заголовок пункту скарги:
Замовником прийнято незаконне рішення про відміну процедури закупівлі оформлене рішенням Уповноваженої особи (протоколом) б/н від 10.07.2024 року, оприлюднене в електронній системі Prozorro 10 липня 2024 року о 18:37.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на відміну
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Відміна процедури закупівлі
Тип порушення:
Відміна процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Замовником торгів 10 червня 2024 року було затверджено вимоги до учасників процедури закупівлі, що оформлені у вигляді тендерної документації від 10.06.2024 року.
Поряд з цим одним із потенційних учасників закупівлі ТОВ "Перша паливно-енергетична корпорація", код ЄДРПОУ:44741489 було подано Скаргу вих. № 19/АМКУ від 13.06.2024 р., що опублікована 13 червня 2024 року о 18 год 47 хв (номер скарги: UA-2024-06-10-004315-a.c1), якою оскаржувались окремі положення тендерної документації на предмет їх законності.
25.06.2024 Комісією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель прийнято рішення № 11063-р/пкпз, згідно з яким за результатами розгляду скарги товариства з обмеженою відповідальністю "ПЕРША ПАЛИВНО-ЕНЕРГЕТИЧНА КОРПОРАЦІЯ" від 13 червня 2024 № UA-2024-06-10-004315-a.c1, Комісія постановила зобов'язати комунальну установу Центр обслуговування закладів соціально-культурної сфери Рівнянської сільської ради Новоукраїнського району Кіровоградської області внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі - "вугілля кам’яне, пелети, брикети", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-06-10-004315-a, з метою усунення порушень, зазначених у мотивувальній частині цього рішення.
Замовником торгів виконано рішення Комісії шляхом внесення змін до тендерної документації і затвердження її у новій редакції 05.07.2024 року.
Відповідні зміни оприлюднені на веб-порталі Prozorro на сторінці оголошення про закупівлю UA-2024-06-10-004315-a.
Також відповідно до інформації, що розміщена на сторінці закупівлі ми можемо встановити, що порушення законодавства усунені. Дата виконання рішення замовником: 04 липня 2024 року 18:24.
З огляду на вищевикладене порушень законодавства після виконання рішення Замовником торгів в частині внесення змін до тендерної документації не існувало. Замовником було визначено новий кінцевий термін для подання тендерних пропозицій - 11 липня 2024 року до 09:00.
Однак Замовником торгів замість того, щоб продовжити проведення процедуру закупівлі в рамках законодавства, було прийнято рішення скасувати закупівлю з підстави, що жодним чином не доведена Замовником, а отже слугує формальною причиною для скасування тендеру:
«неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень».
На наш погляд вказані дії Замовника є свідомою позицією з маніпулюванням нормою права і на справді дії Замовника полягають не в усуненні якихось порушень, а в намаганні будь-яким способом не дати завершитись закупівлі на тих, умовах, що були оформлені у змінах до тендерної документації, що очевидно грає певному учаснику на користь.
Товариство з обмеженою відповідальністю «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» не погоджується із вказаним рішенням Замовника, вважає його незаконним та таким, що порушує права ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» на участь у закупівлі та позбавляє ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» в майбутньому укласти Договір про закупівлю за цими торгами.
Відповідно до абзацу 4 пункту 59 Особливостей Скарга, що стосується прийнятого замовником рішення щодо відміни відкритих торгів відповідно до пункту 50 цих особливостей, подається протягом 10 днів з дати оприлюднення замовником рішення про відміну відкритих торгів, у тому числі частково (за лотом).
Звертаю увагу Комісії, скарга на умови тендерної документації подана у відповідний строк, встановлений пунктом 59 Особливостей, підстави для залишення скарги без розгляду згідно пункту 63 Особливостей – відсутні.
ПІДСТАВА №1
1. Згідно із протокольним рішенням Уповноваженої особи Замовника б/н від 10.07.2024р. підставами для відміну тендеру слугували наступні умови:
«Пунктом 50 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості), визначено вичерпний перелік підстав відміни торгів з ініціативи замовника. Так, замовник відміняє відкриті торги у зв”язку з неможливістю усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель
ВИРІШИЛА:
1. Відмінити відкриті торги у зв”язку з неможливістю усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель».
Замовником законно застосовано вказану підставу для відміни торгів з огляду на наступне:
По-перше: Замовником формально порушено порядок прийняття рішення про відміну торгів за підпунктом 2 пункту 50 Постанови про особливості, оскільки для законності такого рішення необхідно не лише заявити про нібито існування факту порушень, які впливають на порядок проведення процедури закупівлі, але і довести обставини, що вказані порушення не можуть бути усунуті іншим чином ніж прийняттям рішення про відміну закупівлі (зокрема пояснити чому не можливе внесення змін до тендерної документації для усунення таких порушень);
По-друге: Замовник використовуючи як підставу підпункт 2 пункту 50 Постанови про особливості зобов’язаний також надати ОПИС ТАКИХ ПОРУШЕНЬ, що складають основу для прийняття рішення про відміну тендеру. Ні протокольне рішення Уповноваженої особи, ні інформація в системі Prozorro не містить опису щодо кожного конкретного порушення, яке б можна було використати для формування правової позиції щодо рішення про відміну торгів;
По-третє: Замовник торгів не є уповноваженим органом згідно Закону, який має право проводити ревізію процедури закупівлі та встановлювати юридичний факт порушення законодавства, в тому числі щодо своїх же процедур закупівлі. Звертаємо увагу, що здійснювати перевірку, моніторинг та ревізію процедур закупівлі в рамках прямих положень Закону та Постанови про особливості може лише Держаудитслужба України. Правоохоронні органи здійснюють відповідні перевірки в рамках спеціального законодавства, в тому числі КК України.
Замовником не надано жодних доказів тих обставин, що Держаудитслужбою України як центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю, та його міжрегіональні територіальні органи (далі - органи державного фінансового контролю) проведено Моніторинг процедури закупівлі та встановлено порушення порядку проведення процедури закупівлі, які зумовлюють прийняття рішення Замовником про відміну тендеру.
Відсутніми є також відповідні рішення і інших правоохоронних органів.
По-четверте: Замовник торгів «виявив» порушення законодавства саме після негативного для себе рішення Комісії в частині розгляду Скарги потенційного учасника торгів. Хоча до подання такої скарги ТОВ "ПЕРША ПАЛИВНО-ЕНЕРГЕТИЧНА КОРПОРАЦІЯ" Замовник торгів «не бачив» жодних так званих «порушень». На наш погляд це все схоже на вишукування формального приводу для відміни закупівлі на тих умовах, що дозволяють залучити якомога ширше коло учасників, а відтак провести процедуру закупівлі у відповідності до принципів:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Отже рішення Замовника про відміну тендеру із обраної підстави є незаконним з описаних вище підстав та підлягає скасуванню.
ОБҐРУНТУВАННЯ.
Товариство з обмеженою відповідальністю «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» є постійним учасником процедур закупівлі по коду ДК 021:2015:09110000-3: Тверде паливо.
Установчі документи свідчать про право зайняття таким видом діяльності як КВЕД-2010 - 46.71 Оптова торгівля твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами (Витяг із Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (далі - ЄДР) додається).
Наше підприємство має укладені договори із постачальниками продукції, що складає предмет закупівлі (додаються), що свідчить про заінтересованість в участі у вказаній процедурі закупівлі на конкурентних умовах.
Наше підприємство має укладені аналогічні договори на постачання твердого палива, що свідчить про реальність наших намірів прийняти участь у вказаній закупівлі та перемогти.
Замовник не обґрунтував та не довів наявність факту порушення законодавства, а також не описав вказані порушення, приймаючи рішення про відміну процедури закупівлі.
Прийнявши рішення про відміну закупівлі Замовник торгів порушив наші права на участь у закупівлі та отримання доходу від майбутньої реалізації товару Замовнику. Наразі нами вже втрачений час та певні кошти на підготовку до тендеру, у зв’язку із початком підготовки своєї тендерної пропозиції.
З цих причин вважаємо, що рішення про відміну процедури закупівлі повинно бути скасовано, а власне сама закупівля відновлена з метою прийняття участі постачальниками.
Ще раз буквально прочитавши зміст підпункту 2 пункту 50 Постанови про особливості, а саме:
«Замовник відміняє відкриті торги у разі:
2) неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень;»
Ми стверджуємо, що Замовником порушено порядок проведення процедури закупівлі та наші права на участь.
ДОКАЗИ ДО СКАРГИ
1. Незаконне рішення Замовника про відміну процедури закупівлі оформлене рішенням Уповноваженої особи (протоколом) б/н від 10.07.2024 року, оприлюднене в електронній системі Prozorro 10 липня 2024 року о 18:37;
2. Витяг із Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань;
3. Договір із постачальником на поставку твердого палива (копія);
4. Аналогічний Договір із кінцевим споживачем як факт реальності ведення господарської діяльності (копія).
Поряд з цим одним із потенційних учасників закупівлі ТОВ "Перша паливно-енергетична корпорація", код ЄДРПОУ:44741489 було подано Скаргу вих. № 19/АМКУ від 13.06.2024 р., що опублікована 13 червня 2024 року о 18 год 47 хв (номер скарги: UA-2024-06-10-004315-a.c1), якою оскаржувались окремі положення тендерної документації на предмет їх законності.
25.06.2024 Комісією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель прийнято рішення № 11063-р/пкпз, згідно з яким за результатами розгляду скарги товариства з обмеженою відповідальністю "ПЕРША ПАЛИВНО-ЕНЕРГЕТИЧНА КОРПОРАЦІЯ" від 13 червня 2024 № UA-2024-06-10-004315-a.c1, Комісія постановила зобов'язати комунальну установу Центр обслуговування закладів соціально-культурної сфери Рівнянської сільської ради Новоукраїнського району Кіровоградської області внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі - "вугілля кам’яне, пелети, брикети", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-06-10-004315-a, з метою усунення порушень, зазначених у мотивувальній частині цього рішення.
Замовником торгів виконано рішення Комісії шляхом внесення змін до тендерної документації і затвердження її у новій редакції 05.07.2024 року.
Відповідні зміни оприлюднені на веб-порталі Prozorro на сторінці оголошення про закупівлю UA-2024-06-10-004315-a.
Також відповідно до інформації, що розміщена на сторінці закупівлі ми можемо встановити, що порушення законодавства усунені. Дата виконання рішення замовником: 04 липня 2024 року 18:24.
З огляду на вищевикладене порушень законодавства після виконання рішення Замовником торгів в частині внесення змін до тендерної документації не існувало. Замовником було визначено новий кінцевий термін для подання тендерних пропозицій - 11 липня 2024 року до 09:00.
Однак Замовником торгів замість того, щоб продовжити проведення процедуру закупівлі в рамках законодавства, було прийнято рішення скасувати закупівлю з підстави, що жодним чином не доведена Замовником, а отже слугує формальною причиною для скасування тендеру:
«неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень».
На наш погляд вказані дії Замовника є свідомою позицією з маніпулюванням нормою права і на справді дії Замовника полягають не в усуненні якихось порушень, а в намаганні будь-яким способом не дати завершитись закупівлі на тих, умовах, що були оформлені у змінах до тендерної документації, що очевидно грає певному учаснику на користь.
Товариство з обмеженою відповідальністю «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» не погоджується із вказаним рішенням Замовника, вважає його незаконним та таким, що порушує права ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» на участь у закупівлі та позбавляє ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» в майбутньому укласти Договір про закупівлю за цими торгами.
Відповідно до абзацу 4 пункту 59 Особливостей Скарга, що стосується прийнятого замовником рішення щодо відміни відкритих торгів відповідно до пункту 50 цих особливостей, подається протягом 10 днів з дати оприлюднення замовником рішення про відміну відкритих торгів, у тому числі частково (за лотом).
Звертаю увагу Комісії, скарга на умови тендерної документації подана у відповідний строк, встановлений пунктом 59 Особливостей, підстави для залишення скарги без розгляду згідно пункту 63 Особливостей – відсутні.
ПІДСТАВА №1
1. Згідно із протокольним рішенням Уповноваженої особи Замовника б/н від 10.07.2024р. підставами для відміну тендеру слугували наступні умови:
«Пунктом 50 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості), визначено вичерпний перелік підстав відміни торгів з ініціативи замовника. Так, замовник відміняє відкриті торги у зв”язку з неможливістю усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель
ВИРІШИЛА:
1. Відмінити відкриті торги у зв”язку з неможливістю усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель».
Замовником законно застосовано вказану підставу для відміни торгів з огляду на наступне:
По-перше: Замовником формально порушено порядок прийняття рішення про відміну торгів за підпунктом 2 пункту 50 Постанови про особливості, оскільки для законності такого рішення необхідно не лише заявити про нібито існування факту порушень, які впливають на порядок проведення процедури закупівлі, але і довести обставини, що вказані порушення не можуть бути усунуті іншим чином ніж прийняттям рішення про відміну закупівлі (зокрема пояснити чому не можливе внесення змін до тендерної документації для усунення таких порушень);
По-друге: Замовник використовуючи як підставу підпункт 2 пункту 50 Постанови про особливості зобов’язаний також надати ОПИС ТАКИХ ПОРУШЕНЬ, що складають основу для прийняття рішення про відміну тендеру. Ні протокольне рішення Уповноваженої особи, ні інформація в системі Prozorro не містить опису щодо кожного конкретного порушення, яке б можна було використати для формування правової позиції щодо рішення про відміну торгів;
По-третє: Замовник торгів не є уповноваженим органом згідно Закону, який має право проводити ревізію процедури закупівлі та встановлювати юридичний факт порушення законодавства, в тому числі щодо своїх же процедур закупівлі. Звертаємо увагу, що здійснювати перевірку, моніторинг та ревізію процедур закупівлі в рамках прямих положень Закону та Постанови про особливості може лише Держаудитслужба України. Правоохоронні органи здійснюють відповідні перевірки в рамках спеціального законодавства, в тому числі КК України.
Замовником не надано жодних доказів тих обставин, що Держаудитслужбою України як центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю, та його міжрегіональні територіальні органи (далі - органи державного фінансового контролю) проведено Моніторинг процедури закупівлі та встановлено порушення порядку проведення процедури закупівлі, які зумовлюють прийняття рішення Замовником про відміну тендеру.
Відсутніми є також відповідні рішення і інших правоохоронних органів.
По-четверте: Замовник торгів «виявив» порушення законодавства саме після негативного для себе рішення Комісії в частині розгляду Скарги потенційного учасника торгів. Хоча до подання такої скарги ТОВ "ПЕРША ПАЛИВНО-ЕНЕРГЕТИЧНА КОРПОРАЦІЯ" Замовник торгів «не бачив» жодних так званих «порушень». На наш погляд це все схоже на вишукування формального приводу для відміни закупівлі на тих умовах, що дозволяють залучити якомога ширше коло учасників, а відтак провести процедуру закупівлі у відповідності до принципів:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Отже рішення Замовника про відміну тендеру із обраної підстави є незаконним з описаних вище підстав та підлягає скасуванню.
ОБҐРУНТУВАННЯ.
Товариство з обмеженою відповідальністю «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» є постійним учасником процедур закупівлі по коду ДК 021:2015:09110000-3: Тверде паливо.
Установчі документи свідчать про право зайняття таким видом діяльності як КВЕД-2010 - 46.71 Оптова торгівля твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами (Витяг із Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (далі - ЄДР) додається).
Наше підприємство має укладені договори із постачальниками продукції, що складає предмет закупівлі (додаються), що свідчить про заінтересованість в участі у вказаній процедурі закупівлі на конкурентних умовах.
Наше підприємство має укладені аналогічні договори на постачання твердого палива, що свідчить про реальність наших намірів прийняти участь у вказаній закупівлі та перемогти.
Замовник не обґрунтував та не довів наявність факту порушення законодавства, а також не описав вказані порушення, приймаючи рішення про відміну процедури закупівлі.
Прийнявши рішення про відміну закупівлі Замовник торгів порушив наші права на участь у закупівлі та отримання доходу від майбутньої реалізації товару Замовнику. Наразі нами вже втрачений час та певні кошти на підготовку до тендеру, у зв’язку із початком підготовки своєї тендерної пропозиції.
З цих причин вважаємо, що рішення про відміну процедури закупівлі повинно бути скасовано, а власне сама закупівля відновлена з метою прийняття участі постачальниками.
Ще раз буквально прочитавши зміст підпункту 2 пункту 50 Постанови про особливості, а саме:
«Замовник відміняє відкриті торги у разі:
2) неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень;»
Ми стверджуємо, що Замовником порушено порядок проведення процедури закупівлі та наші права на участь.
ДОКАЗИ ДО СКАРГИ
1. Незаконне рішення Замовника про відміну процедури закупівлі оформлене рішенням Уповноваженої особи (протоколом) б/н від 10.07.2024 року, оприлюднене в електронній системі Prozorro 10 липня 2024 року о 18:37;
2. Витяг із Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань;
3. Договір із постачальником на поставку твердого палива (копія);
4. Аналогічний Договір із кінцевим споживачем як факт реальності ведення господарської діяльності (копія).
×
-
Назва доказу:
Аналогічний Договір із кінцевим споживачем як факт реальності ведення господарської діяльності (копія)
-
Повʼязаний документ:
аналогічний_ВО Новояворівськ 2022.pdf
-
-
Назва доказу:
Договір із постачальником на поставку твердого палива (копія)
-
Повʼязаний документ:
договір поставки.pdf
-
-
Назва доказу:
Витяг із Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань;
-
Повʼязаний документ:
витяг ЄДР 03.06.pdf
-
-
Назва доказу:
Незаконне рішення Замовника про відміну процедури закупівлі оформлене рішенням Уповноваженої особи (протоколом) б/н від 10.07.2024 року, оприлюднене в електронній системі Prozorro 10 липня 2024 року о 18:37
-
Повʼязаний документ:
Протокол щодо внесення змін.doc
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати інші рішення
×
-
ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» просить: 1) Прийняти дану скаргу до розгляду; 2) Встановити органом оскарження порушень законодавства з боку Замовника під час здійснення процедури закупівлі код ДК 021:2015:09110000-3: Тверде паливо (вугілля кам’яне, пелети, брикети), ідентифікатор процедури закупівлі: UA-2024-06-10-004315-a в частині відміни процедури закупівлі; 3) Зобов’язати Замовника – Комунальна установа "Центр обслуговування закладів соціально-культурної сфери" Рівнянської сільської ради Новоукраїнського району Кіровоградської області, ЄДРПОУ: 44098637 – скасувати рішення про відміну процедури закупівлі з підстав, що описані за рішенням Уповноваженої особи (протоколом) б/н від 10.07.2024 року, оприлюднене в електронній системі Prozorro 10 липня 2024 року о 18:37 з урахуванням Скарги.