• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Виготовлення проектно-кошторисної документації за об’єктом "Капітальний ремонт кабельних електромереж (трансформаторної підстанції) державного підприємства "Олімпійський навчально-спортивний центр "Конча-Заспа" за адресою: 03131, м. Київ, вул. Столичне шосе, 19"

Державне підприємство ”Олімпійський навчально-спортивний центр ”КОНЧА-ЗАСПА” за адресою: 03131, Столичне шосе, 19, м. Київ. ЄДРПОУ 38217021 Юридична особа, яка є підприємством, яке забезпечує потребу держави або територіальної громади, діяльність яких здійснюється на комерційній основі. Під час проведення процедур закупівель усі документи, що готуються Учасникам, викладаються державною (українською) мовою відповідно до Закону України «Про забезпечення функціонування української мови як державної». Якщо в складі тендерної пропозиції надається документ, що складений на іншій мові, учасник надає переклад цього документу українською мовою, завірений підписом перекладача, бюро перекладів. При цьому, власні назви, торгові марки, марки, моделі, назва виробника, дилера, дистрибютора, найменування адміністративних одиниць, адреси, абревіатури, значення технічних характеристик, топоніми, фірмові бланки, адреси сайтів, посилання, які викладені іншою мовою ніж українська, в документах, що входять до складу тендерної пропозиції, не потребують перекладу українською мовою. Тендерні пропозиції підготовлені Учасниками - нерезидентами України можуть бути викладені іншою мовою, при цьому повинні мати переклад українською мовою, вірність перекладу (або справжність підпису перекладача) повинна бути засвідчена нотаріально або документ повинен бути легалізований у встановленому законодавством України порядку. У разі розбіжностей з текстом оригіналу та перекладу, перевага надається україномовному тексту. Вид забезпечення тендерної пропозиції - електронна бан-ківська гарантія, яка надається одночасно з поданням тендер-ної пропозиції. Електронна банківська гарантія створюється та подається з урахуванням вимог Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» та "Про електронні довірчі послуги". Електронна банківська гарантія має бути завірена зі сторони банку шляхом накладання кваліфікованого(их) електронного(их) підпису(ів) та кваліфікованої електронної печатки (у разі наявності), що прирівняні до власноручного підпису(ів) уповноваженої(их) особи(іб) банку-гаранта щодо підпису банківської гарантії та печатки банку-гаранта відповідно Банківська гарантія оформлюється в обслуговуючому учасника банку, який має ліцензію Національного банку України (у складі тендерної пропозиції надається сканкопія ліцензії або витягу з Державного реєстру банків), крім банків, щодо яких прийнято рішення НБУ про визнання неплатоспроможними. Банківська гарантія оформлюється банком, який повинен мати довгостроковий кредитний рейтинг за національною рейтин-говою шкалою на рівні не нижче uaA (позичальник або окре-мий борговий інструмент з рейтингом uaA характеризується високою кредитоспроможністю порівняно з іншими українсь-кими позичальниками або борговими інструментами. Рівень кредитоспроможності чутливий до впливу несприятливих комерційних, фінансових та економічних умов (надається документальне підтвердження кредитного рейтингу у складі тендерної пропозиції)) Розмір забезпечення тендерної пропозиції становить 4 999,99 грн. (чотири тисячі дев’ятсот девяносто девять гривень 99 копійок). Строк дії забезпечення тендерної пропозиції повинен бути не менше строку дії тендерної пропозиції: не менше 90 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Банківська гарантія повинна бути оформлена з повним грошовим покриттям на весь строк дії такої гарантії. На підтвердження наявності повного грошового покриття на весь строк дії гарантії в складі тендерної пропозиції надається довідка від банка-гаранта, завірена печаткою банку-гаранту та підписом уповноваженої особи банку-гаранта, яка повинна містити реквізити банківської гарантії, забезпеченої повним грошовим покриттям, дату видачі такої довідки, найменування принципала, його код згідно з Єдиним державним реєстром підприємств та організацій України або реєстраційний номер облікової картки платника податків (або серія (за наявності) та номер паспорта), а також свідчити про забезпечення банківської гарантії відповідним грошовим покриттям в розмірі не меншому ніж це передбачено оголошенням про закупівлю на весь строк дії відповідної банківської гарантії. Також в складі тендерної пропозиції надається виписка з банку-гаранта по рахунку покриття, яка підтверджує зачислення грошового покриття на рахунок покриття, видана банком-гарантом, завірена печаткою банку-гаранта та підписом уповноваженої особи такого банку-гаранта із наданням підтвердження повноважень такої уповноваженої особи від банку-гаранта. Грошове покриття передбачає списання (перерахування) грошових коштів із поточного рахунку Учасника (Принципала) на рахунок покриття за банківською гарантією. Забороняється надання гарантій на умовах перерахування грошових коштів на депозитний рахунок. Грошове покриття не може виступати забезпеченням за будь-якими іншими фінансовими зобов'язаннями. Банківська гарантія повинна відповідати формі і вимогам до забезпечення тендерної пропозиції, які затверджені Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 14 грудня 2020 року № 2628, нормам статті 25 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням положень «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», які затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 У тексті (або колонтитулах) банківської гарантії має бути вказано посилання на програмний комплекс або інше, яким накладено кваліфікований електронний підпис (або електронний підпис), або за допомогою якого замовник може перевірити накладення кваліфікованого електронного підпису (або електронного підпису). При цьому зазначений у тексті банківської гарантії пiдписант має спiвпадати з пiдписантом, який наклав кваліфікований електронний підпис (або електронний підпис). Разом з банківською гарантією Учасник надає документ, що підтверджує повноваження особи банку-гаранта, яка підписує банківську гарантію. Реквізити Замовника: ДЕРЖАВНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ОЛІМПІЙСЬКИЙ НАВЧАЛЬНО-СПОРТИВНИЙ ЦЕНТР "КОНЧА-ЗАСПА" Код ЄДРПОУ 38217021, місцезнаходження: 03131, м. Київ, Столичне шосе, 19 Банківські реквізити Замовника для оформлення забезпечення тендерної пропозиції: IBAN: UA303226690000026000300043049 в АТ «Ощадбанк», МФО МФО 322669

Торги не відбулися

1 000 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 10 000.00 UAH
Період оскарження: 07.06.2024 17:00 - 24.06.2024 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації

Номер: 947acb1fa7454cf0b4d18bb2f8a52820
Ідентифікатор запиту: UA-2024-06-07-010455-a.c1
Назва: Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
Оскарження кваліфікаційних критеріїв учасників та технічної специфікації предмета закупівлі
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 03.07.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 25.06.2024 17:49
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 08.07.2024 16:41
Автор: Фізична особа-підприємець СТЕЦЮК ВІТАЛІЙ МИКОЛАЙОВИЧ, Віталій Стецюк 380960317817 fop.stetsiuk@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 221529056e0647b5b12004a20e29a62e
Заголовок пункту скарги: Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Відповідно до кваліфікаційних вимог, наведених в п.п.1.4-1.5 Додатку №7 до тендерної документації, Замовник вимагає наявності в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, а саме: сканкопію з оригіналу або копії сертифікату, чинного на дату розкриття пропозицій та виданого на ім’я учасника органом сертифікації (або органом з оцінки відповідності) компетентність якого підтверджена Національним агентством з акредитації України шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством, про відповідність вимогам ДСТУ ISO 14001:2015 (або ISO 14001:2015) та ДСТУ ISO 45001:2019 (або ISO 45001:2019) та сканкопію з оригіналу або копії документа що підтверджує акредитацію або інший спосіб, визначений законодавством, органу сертифікації (або органу з оцінки відповідності) у відповідній сфері, що видав сертифікат.
Встановлення у тендерній документації вимоги про надання зазначених сертифікатів виданих органом сертифікації (або органом з оцінки відповідності) компетентність якого підтверджена Національним агентством з акредитації України шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством, є дискримінаційною та такою, що передчасно звужує коло потенційних учасників процедури закупівлі з метою надання неправомірних переваг іншим суб’єктам господарювання.
Зазначена вимога є надмірною та дискримінаційною для скаржника, як учасника, оскільки зобов’язує отримувати сертифікати видані органом сертифікації (або органом з оцінки відповідності) компетентність якого підтверджена Національним агентством з акредитації України (надалі - НААУ).
Жодним із законів чи інших нормативних актів в Україні не встановлено, що орган сертифікації, який акредитований в НААУ відрізняється від органу сертифікації, який не акредитований в НААУ.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 0510517f94134377bf099b063ef6b77b
Заголовок пункту скарги: Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Відповідно до кваліфікаційних вимог, наведених в п.п.1.4-1.7 Додатку №7 до тендерної документації, Замовник вимагає наявності в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, а саме: сканкопію з оригіналу або копії сертифікату, чинного на дату розкриття пропозицій та виданого на ім’я учасника органом сертифікації (або органом з оцінки відповідності) … про відповідність вимогам ДСТУ ISO 14001:2015 (або ISO 14001:2015), ДСТУ ISO 45001:2019 (або ISO 45001:2018), ДСТУ ISO 37001:2018 (або ISO37001:2018) та ДСТУ ISO/IEC 27001:2023 (або ISO/IEC 27001:2022).
Встановлення у тендерній документації вимоги про надання зазначених сертифікатів, які не є обов’язковими та не стосуються предмета закупівлі, є дискримінаційною та такою, що передчасно звужує коло потенційних учасників процедури закупівлі з метою надання неправомірних переваг іншим суб’єктам господарювання.
Зазначена вимога є необґрунтованою, надмірною та дискримінаційною для скаржника, як учасника, також порушує законні права та позбавляє права скаржника якісно підготувати тендерну пропозицію, яка не буде відхилена замовником, оскільки зобов’язує отримати зазначені сертифікати, що не є обов’язковими та не стосуються предмета закупівлі.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: 5ab3f688470b4166b6149ff273d70bf9
Заголовок пункту скарги: Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Відповідно до вимог підтвердження технічних спроможностей наведених в п.4 Додатку №2 до тендерної документації Замовник зобов’язує учасника відвідати об’єкт для ознайомлення з об’ємом, умовами, документацією виконання робіт офіційно звернувшись листом до Замовника. Для підтвердження відвідування та огляду об’єкту учасник повинен надати в складі тендерної пропозиції оригінал акту відвідування та огляду об’єкта (або іншого документа у довільній формі), підписаного уповноваженими представниками Замовника і Учасника.
Встановлення у тендерній документації зазначеної вимоги суперечить частині 1 статті 5, частині 4 статті 5 та частині 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», є дискримінаційною та такою, що передчасно звужує коло потенційних учасників процедури закупівлі з метою надання неправомірних переваг іншим суб’єктам господарювання.
Користуючись таким обов’язком, замовник ще до моменту розкриття тендерних пропозицій матиме інформацію про потенційних учасників та може розпоряджатись нею на власний розсуд, в тому числі розголошувати дану інформацію з метою надання неправомірних переваг іншим суб’єктам господарювання.
Окрім цього, тендерною документацією не визначено та не встановлено (відсутні посада, прізвище ім’я та по-батькові) уповноваженого представника наділеного повноваженнями підпису акту відвідування та огляду об’єкта. Можливість підпису подібного акту уповноваженою особою, відповідальною за організацію та проведення закупівлі, або посадовими особами, уповноваженими здійснювати зв’язок з учасниками – невизначено.
Зазначена вимога є необґрунтованою, надмірною та дискримінаційною для скаржника, як учасника, оскільки за таких умов, з підстав, незалежних від суб’єкта господарювання, уповноважений представник замовника може відмовитись підписати акт відвідування та огляду об’єкта або уникати його підписання, а замовник водночас може стверджувати що акт підписано не уповноваженими представниками, що в подальшому може стати причиною відхилення такої тендерної пропозиції.
Скаржник просить зобов’язати замовника усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення змін до тендерної документації та видалити оскаржувану вимогу.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 4
Номер: eea1755854b4428aa9df7d0e2e0ed15b
Заголовок пункту скарги: Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Відповідно до інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі наведених в п.6 розділу ІІІ тендерної документації та п.1 Додатку №2 до тендерної документації Замовник вимагає надати в складі тендерної пропозиції підписані учасником з підписом та печаткою сертифікованого інженера-проектувальника в частині кошторисної документації договірну ціну, зведений кошторис, кошторис та проект календарного графіку.
Зазначимо що кошторисна документація на проєктно-вишукувальні роботи складається у відповідності до «Настанови з визначення вартості проектних, науково-проектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво», затвердженої Наказом Мінрегіону від 01.11.2021р. №281 (надалі – Настанова), що підтверджує і сам Замовник.
Між іншим Замовник зазначає що має право відхилити пропозицію, якщо за результатами перевірки вартості проектних робіт встановлено, що розрахунок вартості проектних робіт не відповідає вимогам Настанови.
По-перше, наявність підпису та печатки сертифікованого інженера-проектувальника в частині кошторисної документації на договірній ціні, зведеному кошторисі, кошторисах та проекті календарного графіку не вимагається Настановою або іншими нормативними актами. Натомість, в усіх формах документів наведених в Настанові, зазначається необхідність підпису головного інженера проєкту. Відповідно, надана учасником кошторисна документація, без підпису та печатки сертифікованого інженера-проектувальника в частині кошторисної документації, у зв’язку із відсутністю законодавчих підстав, може стати причиною відхилення такої тендерної пропозиції.
По-друге, в наведеній інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі описано способи визначення вартості проектно-вишукувальних робіт, проте не зазначено вид договірної ціни, що може стати причиною відхилення такої тендерної пропозиції.
По-третє, відповідно до вимог підтвердження технічних спроможностей наведених в п.1 Додатку №2 до тендерної документації Замовник зазначає що договірна ціна розраховується на підставі технічного завдання.
На звернення від 20.06.2024 16:51 «Щодо технічного завдання» замовник вказує що технічне завдання це Додаток №2 до тендерної документації (ЗАВДАННЯ НА ПРОЄКТУВАННЯ), тобто відомості про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі.
Проте в наведеній замовником інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі відсутні усі необхідні, для визначення вартості проектно-вишукувальних робіт, ті самі технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі. Наприклад:
1) Капітальний ремонт РП-ТП-10/0,4 кВ (вирішується згідно ТУ ДТЕК). Отримання зазначених ТУ Учасник повинен забезпечити під час виконання проектних робіт, відповідно, встановити технічні параметри та оцінити їх вартість на етапі формування тендерної пропозиції – неможливо.
2) Зовнішні електричні мережі - відсутня протяжність кабельних мереж. Відповідно, оцінити вартість таких робіт без зазначення в тендерній документації протяжності кабельних ліній, кількості перетинів з інженерними комунікаціями та автомобільними дорогами - неможливо.
На звернення від 20.06.2024 18:32 «Щодо технічних та як» Замовник відсилається до п.4 Додатку №2 до тендерної документації (зазначена вимога оскаржується) та зобов’язує учасника відвідати об’єкт, після чого учасник матиме право отримати інформацію, тим самим створюючи нерівноправні умови для потенційних учасників та обмежує доступ до необхідної інформації.
Окрім цього, за таких умов, з підстав, незалежних від суб’єкта господарювання, Замовник може відмовитись надати зазначену інформацію, надати несвоєчасно, неповну або недостовірну інформацію, що в подальшому може стати причиною відхилення такої тендерної пропозиції.
По-четверте, Замовник стверджує що має право відхилити пропозицію, якщо за результатами перевірки вартості проектних робіт встановлено, що розрахунок вартості проектних робіт не відповідає вимогам Настанови. Проте в складі тендерної документації відсутні критерії та методика такої перевірки, також відсутня інформація про те хто здійснюватиме таку перевірку, адже визначення відповідності наданої учасником кошторисної документації Настанові не належить до компетенції замовника. Подібного роду оцінки можуть здійснювати експертні організації, які включені до Переліку експертних організацій, що відповідають критеріям встановленим наказом Мінрегіону від 15.08.2017 №204 та можуть проводити експертизу проектів будівництва.
На звернення від 20.06.2024 17:01 «Щодо відхилення пропо» Замовник у своїй відповіді проігнорував суть звернення. Відповідно, за таких умов, з підстав, незалежних від суб’єкта господарювання, Замовник може необґрунтовано відхилити таку тендерну пропозицію.
Зазначені вимоги є необґрунтованими, надмірними та дискримінаційними для скаржника, як учасника, оскільки за таких умов, з підстав, незалежних від суб’єкта господарювання, Замовника може відхилити таку тендерну пропозицію.
Між іншим, на звернення від 20.06.2024 17:13 «Щодо фінансового моніторингу» Замовник у своїй відповіді стверджує що технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, розмір витрат зазначено/визначено проектно-кошторисною документацією за об’єктом "Реконструкція їдальні з розширенням приміщень державного підприємства "Олімпійський навчально-спортивний центр "Конча-Заспа" за адресою: 03131, м. Київ, вул. Столичне шосе, 19". Розмір бюджетного призначення та відповідно визначення очікуваної вартості вираховувалась відповідно до наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18 лютого 2020 року № 275, Настанови з визначення вартості будівництва , що затверджена НАКАЗОМ МІНРЕГІОНУ «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» № 281 від 1.11.2021 р. (набув чинності 9.11.2021 року).
Вимоги: Зобов'язати замовника надати необхідні документи, роз'яснення

Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 5
Номер: ab2dc9dbd6684defade49b515af96e39
Заголовок пункту скарги: Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Відповідно до вимог підтвердження технічних спроможностей наведених в п.2 Додатку №2 до тендерної документації Замовник зобов’язує учасника надати в складі тендерної пропозиції концептуальні рішення реалізації даного об'єкту оформлені згідно ДБН А.2.2-3:2014 п.3.15 (передпроектні пропозиції).
Зазначимо, що в п.3.15 ДБН А.2.2-3:2014 відсутнє визначення "передпроектні пропозиції", натомість є "передпроектні роботи". Відповідно, передпроектні роботи – це роботи, які можуть виконуватись до початку процесу проектування для визначення принципових об’ємно-просторових та містобудівних рішень:
- розроблення попередніх концептуальних архітектурних пропозицій (форескізи);
- розроблення пропозицій щодо розміщення об'єктів будівництва на земельних ділянках (обґрунтування місця розташування, необхідної території та умов будівництва);
- опрацювання технологічних та інженерних характеристик об'єкта;
- складання завдання на виконання інженерних вишукувань;
- обстеження технічного стану та/або обміри існуючих об’єктів, які підлягають реконструкції, капітальному ремонту, та розташованих в зоні впливу будівництва з метою підготовки висновку та\або рекомендацій про можливість виконання робіт;
- збір даних та створення цифрової інформаційної моделі існуючого об’єкта на базі даних інженерно-геодезичних вишукувань, обстеження конструкцій та інженерних систем чи обробки існуючої документації;
- інші види робіт, необхідні для початку процесу проектування.
Згідно завдання на проектування, наведеного в Додатку №2 до тендерної документації, проектна документація розробляється в одну стадію «Робочий проект» (п.1.6), а обстеження та вишукування в обсягах, які необхідні для проектування об’єкта – виконує проєктна організація (б/н).
Згідно п.5.7 глави V Настанови у складі ціни пропозиції можуть враховуватися кошти на відшкодування витрат, пов’язаних з виконанням додаткових робіт (збір вихідних даних, підготовка передпроектних матеріалів, проведення аудиту безпеки доріг, виконання функцій замовника експертизи проектної документації тощо). Вартість цих робіт визначається за чинними нормативними документами, а у разі їх відсутності - за калькуляційним методом. Під час складання договірної ціни на проектні роботи вартість цих додаткових робіт зазначається окремими рядками.
Враховуючи вищевикладене Замовник вимагає від учасника безоплатно здійснити передпроектні роботи, необхідність яких визначена завданням на проєктування та є невід’ємною, в даному випадку, частиною проектно-вишукувальних робіт, вартість яких повинна була б визначатись за чинними нормативними документами, а у разі їх відсутності - за калькуляційним методом, та враховуватись у складі ціни тендерної пропозиції, чим грубо порушує чине законодавство, принципи формування цінової пропозиції та послідовність виконання проектно-вишукувальних робіт, є дискримінаційною та такою, що передчасно звужує коло потенційних учасників процедури закупівлі з метою надання неправомірних переваг іншим суб’єктам господарювання.
На звернення від 20.06.2024 17:35 «Щодо перепроектних пропозицій» Замовник стверджує що дана вимога передбачає собою з’ясування спроможностей та розуміння Учасника до виконання відповідних робіт. Крім того, відповідно до підпункту 3 пункту 2 статті 22 ЗУ «Про Публічні Закупівлі» У тендерній документації зазначаються інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі).
Стосовно другої частини відповіді Замовника – уповноважена особа Замовника умисно помилково трактує положення статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» та намагається ввести нас в оману, адже згідно цієї статті саме ЗАМОВНИК, а НЕ УЧАСНИК зазначає в тендерній документації такі відомості «3) інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону;».
Стосовно першої частини відповіді Замовника – задля підтвердження спроможностей учасника у тендерній документації, відповідно до статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», зазначаються один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 цього Закону.
Згідно частини третьої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Законодавчі вимоги, якими передбачено здійснення передпроектних робіт та надання їх результатів в складі тендерної пропозиції – відсутні.
Зазначені вимоги є необґрунтованими, надмірними та дискримінаційними для скаржника, як учасника, оскільки відсутні законодавчі підстави та за таких умов, з підстав, незалежних від суб’єкта господарювання, Замовника може не надати необхідну інформацію та відхилити таку тендерну пропозицію.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 6
Номер: f084f9e2d1874cf5a935e30245058e8c
Заголовок пункту скарги: Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Відповідно до вимог підтвердження технічних спроможностей наведених в п.5 Додатку №2 до тендерної документації Замовник зобов’язує учасника надати детальне обґрунтування тендерної пропозиції, яка на п’ять (і більше) відсотків нижча очікуваної вартості предмета закупівлі.
Тендерна пропозиція, відповідно до умов тендерної документації, визначається згідно кошторисної документації на проектно-вишукувальні роботи складеної у відповідності до Настанови, передбачає усі витрати учасника на виконання проектно-вишукувальних робіт і не потребує додаткового обгрунтування.
Водночас, абзацом дев’ятим частини 37 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» встановлюються вимоги лише щодо обгрунтування в довільній формі щодо цін або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі, який надав найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію, що є аномально низькою.
Окрім цього, зазначена вимога жодним чином не пов'язана з підвтердженням технічних спроможностей або інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та стосується, згідно змісту вимоги, виконання будівельних робіт, що не є предметом закупівлі.
Зазначена вимога є необґрунтованою, надмірною та дискримінаційною для скаржника, як учасника, оскільки замовник зобов’язує учасника надати в складі тендерної пропозиції додаткових документів, необхідність яких не обґрунтована Замовником, не підтверджена чинним законодавством та не стосуються предмета закупівлі. Ненадання подібного обґрунтування або надання недостатнього, на думку замовника, обґрунтування, в подальшому, може стати причиною відхилення такої тендерної пропозиції.
Скаржник просить зобов’язати замовника усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення змін до тендерної документації та видалити оскаржувану вимогу.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 7
Номер: 974dfb228df84d64a0bf038ced70dc2e
Заголовок пункту скарги: Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Відповідно до інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі наведених в Додатку №2 до тендерної документації, нам як учаснику неможливо впевнитись в достовірності назви об’єкта будівництва та деяких вимогах завдання на проектування.
Відповідно до частини 1 статті 29 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" (далі - Закону) та частини 4 «Порядку розроблення проектної документації на будівництво об’єктів» (далі – Порядок), містобудівні умови та обмеження та технічні умови є основними складовими вихідних даних.
Відповідно до частини 3 статті 29 Закону містобудівні умови та обмеження надаються відповідними уповноваженими органами містобудування та архітектури на підставі містобудівної документації на місцевому рівні на безоплатній основі за заявою замовника.
Відповідно до частини 10 статті 29 Закону та частини 4.2. Порядку завдання на проектування визначає обґрунтовані вимоги замовника до планувальних, архітектурних, інженерних і технологічних рішень об’єкта будівництва, його основних параметрів, вартості та організації його будівництва і складається з урахуванням технічних умов, містобудівних умов та обмежень.
Враховуючи що об'єкт будівництва не відповідає жодному з пунктів наведених в «Переліку об’єктів будівництва, для проектування яких містобудівні умови та обмеження не надаються», Замовник зобов’язаний складати завдання на проєктування на підставі містобудівних умов та обмежень.
Відповідно до частини 8 Порядку назва об’єкта будівництва за проектною документацією має відповідати завданню на проектування, не змінюватися на всіх стадіях проектування та відображати вид будівництва (нове будівництво, реконструкція, реставрація, капітальний ремонт) та його місце розташування. Зазначимо що згідно частини 5 статті 29 Закону містобудівні умови та обмеження містять, окрім іншого, назву об’єкта будівництва, тому відсутність містобудівних умов та обмежень на об’єкт будівництва може призвести до нікчемності укладених договорів за результатами закупівлі.
На запит від 20.06.2024 18:04 «Щодо містобудівних умов та обмежень» відсилається до п.4 Додатку №2 до тендерної документації (зазначена вимога оскаржується) та зобов’язує учасника відвідати об’єкт, після чого учасник матиме право отримати інформацію, тим самим створюючи нерівноправні умови для потенційних учасників та обмежує доступ до необхідної інформації.
Окрім цього, за таких умов, з підстав, незалежних від суб’єкта господарювання, Замовник може відмовитись надати зазначену інформацію, надати несвоєчасно, неповну або недостовірну інформацію, що в подальшому може стати причиною відхилення такої тендерної пропозиції.
Скаржник просить зобов’язати замовника усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення змін до тендерної документації, а саме, доповнити п.1.5 Завдання на проєктування (Додаток 2 до тендерної документації) ідентифікатором містобудівних умов та обмежень або листа, виданого уповноваженим органом, про те що містобудівні умови та обмеження не надаються, та зобов’язати замовника надати необхідні документи, роз’яснення щодо містобудівних умов та обмежень.
Вимоги: Зобов'язати замовника надати необхідні документи, роз'яснення

Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 8
Номер: 2d7da263ad1b4536a6c44e31cc626f1f
Заголовок пункту скарги: Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Відповідно до інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі наведених в Додатку №2 до тендерної документації замовник висуває особливі вимоги до складу робіт проектувальника, зокрема, замовити та тримати від Управління топографо-геодезичних робіт КО «Інститут Генерального плану м. Києва» генплан майданчику М1:1000 та топоплан М1:500 по напрямках трас кабелів 10кВ.
Відповідно до завдання на проєктування (Додатку №2 до тендерної документації) в розділі «Інженерні вишукування», Замовник також зазначає, окрім іншого:
1. Інженерно-геодезичні вишукування в обсягах, які необхідні для проєктування об’єкта – виконує проєктна організація.
2. Топографічну зйомку М1:500 – виконує проєктна організація.
3. Обов’язкова наявність топографічного плану з актуальною зйомкою, необхідною деталізацією і штампом департаменту містобудування та архітектури КМДА «Придатна для проєктування».
4. Обов’язкова наявність всіх узгоджень зацікавлених організацій.
Порядок здійснення інженерно-геодезичних робіт визначається ДБН А.2.1-1-2008 «Вишукування, проектування і територіальна діяльність. Вишукування. Інженерні вишукування для будівництва», де зазначається, що інженерні вишукування для будівництва виконують відповідно до норм чинного законодавства, нормативних актів та нормативних документів, які регулюють діяльність у відповідних сферах та на конкретній території, з дотриманням вимог цивільного захисту у сфері техногенної безпеки, охорони праці та навколишнього середовища.
Окрім цього, згідно чинного законодавства, інженерні вишукування здійснюються відповідальними виконавцями робіт з кваліфікаційним сертифікатом на інженерно-будівельне проектування в частині виконання інженерних вишукувань.
З підстав, незалежних від суб’єкта господарювання, замовник може відмовити проектувальнику у прийнятті виконаних робіт, зважаючи на те що:
• чинними нормами не передбачено замовлення та отримання від Управління топографо-геодезичних робіт КО «Інститут Генерального плану м. Києва» генплану майданчику М1:1000 та топоплану М1:500 по напрямках трас кабелів 10 кВ, натомість на топографо-геодезичному плані, розробленого за результатами інженерних вишукувань, необхідно нанести «червоні лінії» та погодити їх з Виконавчим органом КМР КО «Інститут генерального плану м. Києва»;
• Департамент містобудування та архітектури КМДА може поставити штамп, який відрізнятиметься від наведеного в завданні на проєктування «Придатна для проєктування», наприклад: «Придатна», «Погоджено» або «Внесено до ЄЦТО (МК) м. Києва».
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 9
Номер: aa95f3ba0f644bdc8e5902a4b9926c5e
Заголовок пункту скарги: Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Відповідно до інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі наведених в Додатку №2 до тендерної документації, Замовником складено та наводиться завдання на проєктування.
Відповідно до частини 10 статті 29 Закону та частини 4.2. Порядку завдання на проектування визначає обґрунтовані вимоги замовника до планувальних, архітектурних, інженерних і технологічних рішень об’єкта будівництва, його основних параметрів, вартості та організації його будівництва і складається з урахуванням технічних умов, містобудівних умов та обмежень.
Відповідно до частини 2 статті 29 Закону фізична або юридична особа, яка має намір щодо забудови земельної ділянки, що перебуває у власності або користуванні такої особи, повинна одержати містобудівні умови та обмеження для проектування об’єкта будівництва.
Відповідно до частини 3 статті 29 Закону містобудівні умови та обмеження надаються відповідними уповноваженими органами містобудування та архітектури на підставі містобудівної документації на місцевому рівні на безоплатній основі за заявою замовника (із зазначенням кадастрового номера земельної ділянки), до якої додається вичерпний перелік документів для надання містобудівних умов та обмежень.
Відповідно до частини 2 статті 30 Закону фізична чи юридична особа, яка має намір щодо забудови земельної ділянки, що перебуває в її власності або користуванні, має право на одержання технічних умов згідно із поданою нею заявою.
Водночас, в п.2.6 завдання на проєктування, замовник наводить особливі вимоги до складу робіт проектувальника, а саме: отримати технічні умови на нестандартне приєднання до електричних мереж системи розподілу ПрАТ «ДТЕК Київські електромережі» зі зміною технічних параметрів існуючого Договору Замовника про надання послуг з розподілу електричної енергії від ДТЕК.
По-перше, замовник, в даній ситуації, не може делегувати учаснику функції Замовника в частині отримання технічних умов на приєднання, оскільки на підставі цих технічних умов складається завдання на проєктування та визначається інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі.
До того ж, порядок подання заяви про приєднання до електричних мереж наведено в розділі 4.4. Кодексу систем розподілу. Згідно п.4.4.1. Замовник звертається до ОСР із заявою про приєднання електроустановки (електроустановок) певної потужності до електричних мереж системи розподілу, типова форма якої наведена в додатку 3 до цього Кодексу. В п.4.4.2. цього Кодексу наводиться вичерпний перелік документів, які додаються до заяви про приєднання. Перелік необхідних документів для приєднання також розміщено на офіційному сайті ДТЕК (https://www.dtek-kem.com.ua/ua/connections) разом із шаблоном заяви та інших документів. Усі запитувані документи містяться у віданні Замовник.
По-друге, згідно п.4.3.1 цього Кодексу послуга з нестандартного приєднання надається на підставі типового договору про нестандартне приєднання до електричних мереж системи розподілу «під ключ» або з проєктуванням лінійної частини приєднання замовником. Однією з істотних умов договору про нестандартне приєднання має бути визначена сторонами відповідальність за проєктування лінійної частини приєднання.
Відповідно до п.4.3.5. цього Кодексу комплекс робіт, що виконується ОСР з нестандартного приєднання з проєктуванням замовником лінійної частини приєднання, відповідає стандартному приєднанню та виконується за тією ж процедурою з урахуванням того що, проєктування лінійної частини приєднання вилучається з обсягу робіт, що виконуються ОСР, а замовник розробляє, узгоджує з ОСР та іншими заінтересованими сторонами проєктну документацію на будівництво електричних мереж лінійної частини приєднання.
Відповідно до п.4.2.2. цього Кодексу послуга зі стандартного приєднання передбачає виконання ОСР комплексу робіт, в тому числі: розроблення та узгодження з іншими заінтересованими сторонами проєктної документації на будівництво, реконструкцію та/або технічне переоснащення електричних мереж зовнішнього електрозабезпечення електроустановок замовника (до точки приєднання електроустановок замовника).
Відповідно до п.4.1.20. цього Кодексу при проєктуванні лінійної частини нестандартного приєднання замовником ОСР має визначити найближчу точку в його існуючих мережах (повітряна лінія, трансформаторна підстанція або розподільний пункт), від якої має бути забезпечено замовником проєктування лінійної частини нестандартного приєднання (нове будівництво ліній електропередавання).
Якщо за нормами проєктування для забезпечення приєднання електроустановок замовника на заявленій ним напрузі 0,4-35 кВ необхідно здійснити нове будівництво лінії електропередавання напругою 10 - 110 (150) кВ та трансформаторної підстанції, технічні умови для розробки проєкту лінійної частини приєднання можуть містити вимогу щодо нового будівництва ліній електропередавання наступного ступеня напруги та трансформаторної підстанції. У цьому випадку вартість послуг з проєктування, землевідведення, виконання будівельно-монтажних робіт трансформаторної підстанції визначається окремо в проєктно-кошторисній документації та не включається в оплату замовником вартості лінійної частини приєднання.
На підставі зазначеної в завданні на проєктування інформації неможливо однозначно встановити:
• необхідність здійснення нового будівництва лінії електропередавання напругою 10 - 110 (150) кВ та трансформаторної підстанції, якщо за нормами проєктування для забезпечення приєднання електроустановок замовника на заявленій ним напрузі 0,4-35 кВ необхідно здійснити такі роботи;
• чи не відносяться проєктні роботи з капітального ремонту РП-ТП-10/0,4 кВ до мереж ОСР;
• чи дійсно ОСР надаватимуться послуги з нестандартного приєднання до електричних мереж системи розподілу з проєктуванням лінійної частини приєднання замовником, а не «під ключ».
По-третє, зміна технічних параметрів існуючого Договору Замовника про надання послуг з розподілу електричної енергії від ДТЕК здійснюється на відповідно до розділу 4.8. цього Кодексу, після виконання проєктно-вишукувальних робіт, проведення будівельних робіт та прийняття електроустановок в експлуатацію.

Тобто, без отримання технічних умов на приєднання, завданням на проєктування неможливо встановити достовірних обсягів робіт, відповідно неможливо визначити необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та обґрунтовано визначити вартість таких робіт.

З підстав, незалежних від суб’єкта господарювання, замовник може стверджувати що договірна ціна визначена учасником недостовірно, що в подальшому може стати причиною відхилення такої тендерної пропозиції.
З підстав, незалежних від суб’єкта господарювання, замовник може відмовити проектувальнику у прийнятті виконаних робіт, оскільки учасник не змозі забезпечити зміну технічних параметрів існуючого Договору Замовника про надання послуг з розподілу електричної енергії від ДТЕК.
Вимоги: Зобов'язати замовника відмінити процедуру закупівлі

Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Зобов'язати замовника надати необхідні документи, роз'яснення