-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Фізична охорона приміщення та територій закладу загальної середньої освіти
Завершена
446 400.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 232.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 232.00 UAH
Період оскарження:
07.06.2024 16:43 - 13.06.2024 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП
Скарга на неправомірне визначення переможця
Номер:
be28c2c648c6413498dd9791e251abab
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-06-07-010400-a.b1
Назва:
Скарга на неправомірне визначення переможця
Скарга:
20.06.2024 року, Замовником було опубліковано Протокол №89 від 20.06.2024 року про визначення ТОВ «Служба безпеки «Кольчуга-3» переможцем процедури закупівлі та прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю (прикріплюється). В прийнятті такого рішення Учасник вбачає порушення своїх прав закріплених у ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015 р. (далі - Закон), а саме:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга 25.06.2024 10:48
- протокол18 25.06.2024 10:48
- sign.p7s 25.06.2024 10:52
- рішення від 27.06.2024 № 11169.pdf 27.06.2024 18:20
- Інформація про резолютивну частину рішення від 03.07.2024 № 11535.pdf 04.07.2024 14:34
- рішення від 03.07.2024 № 11535.pdf 08.07.2024 16:23
- Інформація 01.07.2024 11:55
- Інформація 01.07.2024 11:56
Дата прийняття скарги до розгляду:
25.06.2024 14:00
Дата розгляду скарги:
03.07.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
27.06.2024 18:21
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
08.07.2024 16:23
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
9842bed1ffaa45e88e5c903739b03fc3
Заголовок пункту скарги:
щодо неправомірного визнання переможцем ТОВ «Служба безпеки «Кольчуга-3»
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
В Додатку №3 до тендерної документації Замовником були встановлені наступні вимоги:
Учасник у складі пропозиції повинен надати оригінал або нотаріально завірену копію Сертифікату, який підтверджує, що система управління відповідає ДСТУ ISO 45001: 2019 на певний вид послуг. Сертифікат на «Системи управління охороною здоров´я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування» повинен бути дійсним протягом строку надання послуг, визначеного цією тендерною документацією.
У пункті 1.6.1. тендерної документації (далі за текстом – ТД) передбачено, що орган сертифікації, який видав учаснику сертифікат ДСТУ ISO 45001:2019 (або більш нові стандарти) повинен бути акредитованим, на підтвердження чого пропозиція повинна містити атестат про акредитацію такого органу сертифікації. Також, п. 1.6.2. ТД передбачено, що учасник має надати договір про надання послуг з проведення сертифікаційного аудиту системи менеджменту на відповідність вимогам ISO 45001 або звіт про проходження всіх необхідних аудитів щодо сертифікату ДСТУ ISO 45001:2019.
Вважаємо дані вимоги дискримінаційними і незаконними та такими що суттєво звужують коло потенційний учасників процедури закупівлі, оскільки Декрет Кабінету Міністрів України "Про стандартизацію і сертифікацію" втратив чинність, у зв'язку з чим в Україні відмінена обов'язкова сертифікація.
У відповідності до основних принципів з акредитації згідно з статтею 5 до Закону України "Про акредитацію органів з оцінки відповідності" 17 травня 2001 № 2407-ІІІ (зі змінами та доповненнями) та переліку видів господарської діяльності згідно статті 7 Закону України "Про ліцензування видів господарської діяльності" акредитація органів з сертифікації систем менеджменту в Національному агентстві з акредитації України не є обов'язковою, вказана акредитація здійснюється добровільно. Тому вимога Замовника щодо обов'язковості акредитації саме в Національному агентстві з акредитації України або інших органів "всесвітньої мережі органів з акредитації" є технічною і обмежує коло потенційних учасників процедури закупівлі, оскільки прийняти участь зможуть лише ті учасники, які мають відповідні сертифікати, видані органами акредитованими Національним Агентством з акредитації України.
Таким чином, вимоги щодо акредитації національним органом України з акредитації несуть дискримінаційний характер. Маючи всі необхідні документи та сертифікати для надання послуг якісно та в повному обсязі, що підтверджується виконаними аналогічними договорами в повному обсязі. При цьому жодним з законів чи інших нормативних актів в Україні не встановлено, що орган сертифікації, який акредитований в НААУ відрізняється від органу сертифікації, який не акредитований в НААУ.
Такі дискримінаційні вимоги щодо акредитації в НААУ грубо порушують принципи здійснення закупівель, визначені статтею 3 Закону України «Про публічні закупівлі» (зокрема, - недискримінація учасників, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель), норми частини третьої статті 5 Закону та положення частини четвертої статті 22 Закону, що призвело до порушення норм законодавства.
Також, звертаємо увагу, що у відповідності до Концепції безпеки закладів освіти, затверджених розпорядженням Кабінету Міністрів України від 07.04.2023 № 301-р «Про схвалення Концепції безпеки закладів освіти» (далі – Розпорядження 301), затвердженого наказом Міністерства внутрішніх справ, Міністерства освіти і науки України від 18.08.2023 №685/1013 «Про затвердження Порядку раннього попередження та евакуації учасників освітнього процесу в разі нападу або ризику нападу на заклад освіти» (далі – Наказ 685/1013), у розділі «Завдання та заходи, спрямовані на розв’язання проблеми» передбачено:
- забезпечення в установленому порядку охорони закладів освіти із залученням поліції охорони, встановлення у закладах освіти комплексу тривожної сигналізації з підключенням до пунктів централізованого спостереження та реагування, встановлення стаціонарних металодетекторів, облаштування необхідних огорож та здійснення інших інфраструктурних заходів щодо організації безпеки закладів освіти. Виконавцями заходу визначено Національну поліцію, обласні, Київську міську державні (військові) адміністрації, засновників закладів освіти (за згодою), строк виконання - 2023 рік.
Ефективне попередження та протидію негативним безпековим явищам в освітньому середовищі можливо забезпечити шляхом:
- посилення поліцейської присутності у закладах освіти з наданням ефективних поліцейських послуг щодо недопущення вчинення правопорушень учасниками освітнього процесу та стосовно них. Виконавцями заходу визначено Національну поліцію, засновників закладів освіти (за згодою), строк виконання - 2023 рік;
- запровадження системи раннього попередження та евакуації учасників освітнього процесу в разі нападу, ризику нападу на заклад освіти або іншої небезпеки. Виконавцями заходу визначено Національну поліцію, МВС, МОН, обласні, Київську міську державні (військові) адміністрації, засновників закладів освіти (за згодою), ДСНС, строк виконання - 2023 рік;
- удосконалення нормативно-правової бази у сфері громадської безпеки в частині підвищення ефективності попередження та недопущення вчинення правопорушень в закладах освіти. Виконавцями заходу визначено МВС, Національну поліцію, МОН, строк виконання - 2023 рік.
За таких обставин закупівлю охоронних послуг слід проводити за процедурою спрощених торгів із застосування електронної системи закупівель.
Таким чином, внаслідок дій Змовника було грубо порушено права Управління поліції охорони в Рівненській області як учасника даної процедури закупівлі.
Так, у діях Замовника містяться ознаки порушення принципів здійснення публічних закупівель, передбачених ст. 5 Закону, а перш за все:
- відкритості та прозорості на всіх стадіях публічних закупівель;
- недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
- об'єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
- запобігання корупційним діям і зловживанням.
Також, постановою №1364 внесено зміни до Постанови Кабінету Міністрів України від 21.11.2018 № 975 (далі – Постанова 975), якою зокрема затверджено Категорії об’єктів державної форми власності та сфер державного регулювання, які підлягають охороні органами поліції охорони на договірних засадах (далі – Категорії).
Постановою №1364 Категорії доповнено пунктом 19 - заклади освіти державної та комунальної форми власності.
Пунктом 2 Постанови №975 установлено, що:
- у разі відповідності категоріям, затвердженим цією постановою, такі об’єкти охороняються органами поліції охорони на договірних засадах;
- охорона бюджетних установ (організацій) здійснюється органами поліції охорони на договірних засадах у межах асигнувань, передбачених у державному бюджеті на утримання таких установ (організацій).
Таким чином, приписи Постанови №975 визначають імперативний характер дії, оскільки Постанова 975 визначає, що зазначені в ній категорії об’єктів державної форми власності та сфери державного регулювання підлягають охороні саме органами поліції охорони на договірних засадах.
Підсумовуючи вищевикладене, рішенням Замовника було порушено права та охоронювані законом інтереси Управління поліції охорони в Рівненській області та вимоги Закону.
Таким чином, вчинені Замовником дії по визначенню переможцем відкритих торгів закупівлі з особливостями учасника торгів ТОВ «Служба безпеки «Кольчуга-3» суперечать приписам норм статей 5, 29 Закону та пунктів 41, 43, 44 Особливостей і є незаконними та протиправними, а рішення Замовника про визначення переможцем відкритих торгів закупівлі з особливостями учасника торгів ТОВ «Служба безпеки «Кольчуга-3» та про намір укласти з ним договір про закупівлю (протокол від 20.06.2024 р. № 89) – підлягає скасуванню.
Учасник у складі пропозиції повинен надати оригінал або нотаріально завірену копію Сертифікату, який підтверджує, що система управління відповідає ДСТУ ISO 45001: 2019 на певний вид послуг. Сертифікат на «Системи управління охороною здоров´я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування» повинен бути дійсним протягом строку надання послуг, визначеного цією тендерною документацією.
У пункті 1.6.1. тендерної документації (далі за текстом – ТД) передбачено, що орган сертифікації, який видав учаснику сертифікат ДСТУ ISO 45001:2019 (або більш нові стандарти) повинен бути акредитованим, на підтвердження чого пропозиція повинна містити атестат про акредитацію такого органу сертифікації. Також, п. 1.6.2. ТД передбачено, що учасник має надати договір про надання послуг з проведення сертифікаційного аудиту системи менеджменту на відповідність вимогам ISO 45001 або звіт про проходження всіх необхідних аудитів щодо сертифікату ДСТУ ISO 45001:2019.
Вважаємо дані вимоги дискримінаційними і незаконними та такими що суттєво звужують коло потенційний учасників процедури закупівлі, оскільки Декрет Кабінету Міністрів України "Про стандартизацію і сертифікацію" втратив чинність, у зв'язку з чим в Україні відмінена обов'язкова сертифікація.
У відповідності до основних принципів з акредитації згідно з статтею 5 до Закону України "Про акредитацію органів з оцінки відповідності" 17 травня 2001 № 2407-ІІІ (зі змінами та доповненнями) та переліку видів господарської діяльності згідно статті 7 Закону України "Про ліцензування видів господарської діяльності" акредитація органів з сертифікації систем менеджменту в Національному агентстві з акредитації України не є обов'язковою, вказана акредитація здійснюється добровільно. Тому вимога Замовника щодо обов'язковості акредитації саме в Національному агентстві з акредитації України або інших органів "всесвітньої мережі органів з акредитації" є технічною і обмежує коло потенційних учасників процедури закупівлі, оскільки прийняти участь зможуть лише ті учасники, які мають відповідні сертифікати, видані органами акредитованими Національним Агентством з акредитації України.
Таким чином, вимоги щодо акредитації національним органом України з акредитації несуть дискримінаційний характер. Маючи всі необхідні документи та сертифікати для надання послуг якісно та в повному обсязі, що підтверджується виконаними аналогічними договорами в повному обсязі. При цьому жодним з законів чи інших нормативних актів в Україні не встановлено, що орган сертифікації, який акредитований в НААУ відрізняється від органу сертифікації, який не акредитований в НААУ.
Такі дискримінаційні вимоги щодо акредитації в НААУ грубо порушують принципи здійснення закупівель, визначені статтею 3 Закону України «Про публічні закупівлі» (зокрема, - недискримінація учасників, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель), норми частини третьої статті 5 Закону та положення частини четвертої статті 22 Закону, що призвело до порушення норм законодавства.
Також, звертаємо увагу, що у відповідності до Концепції безпеки закладів освіти, затверджених розпорядженням Кабінету Міністрів України від 07.04.2023 № 301-р «Про схвалення Концепції безпеки закладів освіти» (далі – Розпорядження 301), затвердженого наказом Міністерства внутрішніх справ, Міністерства освіти і науки України від 18.08.2023 №685/1013 «Про затвердження Порядку раннього попередження та евакуації учасників освітнього процесу в разі нападу або ризику нападу на заклад освіти» (далі – Наказ 685/1013), у розділі «Завдання та заходи, спрямовані на розв’язання проблеми» передбачено:
- забезпечення в установленому порядку охорони закладів освіти із залученням поліції охорони, встановлення у закладах освіти комплексу тривожної сигналізації з підключенням до пунктів централізованого спостереження та реагування, встановлення стаціонарних металодетекторів, облаштування необхідних огорож та здійснення інших інфраструктурних заходів щодо організації безпеки закладів освіти. Виконавцями заходу визначено Національну поліцію, обласні, Київську міську державні (військові) адміністрації, засновників закладів освіти (за згодою), строк виконання - 2023 рік.
Ефективне попередження та протидію негативним безпековим явищам в освітньому середовищі можливо забезпечити шляхом:
- посилення поліцейської присутності у закладах освіти з наданням ефективних поліцейських послуг щодо недопущення вчинення правопорушень учасниками освітнього процесу та стосовно них. Виконавцями заходу визначено Національну поліцію, засновників закладів освіти (за згодою), строк виконання - 2023 рік;
- запровадження системи раннього попередження та евакуації учасників освітнього процесу в разі нападу, ризику нападу на заклад освіти або іншої небезпеки. Виконавцями заходу визначено Національну поліцію, МВС, МОН, обласні, Київську міську державні (військові) адміністрації, засновників закладів освіти (за згодою), ДСНС, строк виконання - 2023 рік;
- удосконалення нормативно-правової бази у сфері громадської безпеки в частині підвищення ефективності попередження та недопущення вчинення правопорушень в закладах освіти. Виконавцями заходу визначено МВС, Національну поліцію, МОН, строк виконання - 2023 рік.
За таких обставин закупівлю охоронних послуг слід проводити за процедурою спрощених торгів із застосування електронної системи закупівель.
Таким чином, внаслідок дій Змовника було грубо порушено права Управління поліції охорони в Рівненській області як учасника даної процедури закупівлі.
Так, у діях Замовника містяться ознаки порушення принципів здійснення публічних закупівель, передбачених ст. 5 Закону, а перш за все:
- відкритості та прозорості на всіх стадіях публічних закупівель;
- недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
- об'єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
- запобігання корупційним діям і зловживанням.
Також, постановою №1364 внесено зміни до Постанови Кабінету Міністрів України від 21.11.2018 № 975 (далі – Постанова 975), якою зокрема затверджено Категорії об’єктів державної форми власності та сфер державного регулювання, які підлягають охороні органами поліції охорони на договірних засадах (далі – Категорії).
Постановою №1364 Категорії доповнено пунктом 19 - заклади освіти державної та комунальної форми власності.
Пунктом 2 Постанови №975 установлено, що:
- у разі відповідності категоріям, затвердженим цією постановою, такі об’єкти охороняються органами поліції охорони на договірних засадах;
- охорона бюджетних установ (організацій) здійснюється органами поліції охорони на договірних засадах у межах асигнувань, передбачених у державному бюджеті на утримання таких установ (організацій).
Таким чином, приписи Постанови №975 визначають імперативний характер дії, оскільки Постанова 975 визначає, що зазначені в ній категорії об’єктів державної форми власності та сфери державного регулювання підлягають охороні саме органами поліції охорони на договірних засадах.
Підсумовуючи вищевикладене, рішенням Замовника було порушено права та охоронювані законом інтереси Управління поліції охорони в Рівненській області та вимоги Закону.
Таким чином, вчинені Замовником дії по визначенню переможцем відкритих торгів закупівлі з особливостями учасника торгів ТОВ «Служба безпеки «Кольчуга-3» суперечать приписам норм статей 5, 29 Закону та пунктів 41, 43, 44 Особливостей і є незаконними та протиправними, а рішення Замовника про визначення переможцем відкритих торгів закупівлі з особливостями учасника торгів ТОВ «Служба безпеки «Кольчуга-3» та про намір укласти з ним договір про закупівлю (протокол від 20.06.2024 р. № 89) – підлягає скасуванню.
Вимоги:
Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
×
-
Встановити факт порушення Замовником Комунальним підприємством «Вараський ліцей №3» Вараської міської ради процедури закупівлі UA-2024-06-07-010400-a. 3. Зобов’язати Комунальне підприємство «Вараський ліцей №3» Вараської міської ради скасувати своє рішення про визначення ТОВ «Служба безпеки «Кольчуга-3» переможцем відкритих торгів закупівлі з особливостями учасника торгів та про намір укласти з ним договір про закупівлю.