• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Будівництво захисної споруди цивільного захисту в комунальному закладі "Наталинський ліцей Наталинської сільської ради Красноградського району Харківської області", за адресою: вул. Промислова, 34, с. Наталине, Красноградський район, Харківська область. Коригування.

Торги не відбулися

127 793 968.80 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 1 277 939.69 UAH
Період оскарження: 07.06.2024 16:00 - 13.07.2024 00:00
Вимога
Є відповідь

Стосовно відхилення пропозиції ТОВ "ПРОМІН БУД СЕРВІС"

Номер: 7d341dc3fcb24ce6b1c0d778bf5acbad
Ідентифікатор запиту: UA-2024-06-07-009902-a.b2
Назва: Стосовно відхилення пропозиції ТОВ "ПРОМІН БУД СЕРВІС"
Вимога:
Шановний замовнику, дякуємо за проведення детального аналізу нашої пропозиції в частині відповідності кошторисних розрахунків технічному завданню. Впевнені, що керуючись принципами ЗУ "Про публічні закупівлі", ви скурпульозно розглянете пропозицію іншого учасника, але все ж, просимо не пропустити наступні помилки в наданому ним кошторисі: 1. У локальних кошторисів є коеффіцієти до об’єму, які відсутні у ТЗ. Наприклад, ЛК 01-01-01- к=540 перед п.1, к=2 перед п.3, к=3 перед п.9, к=1 перед п.10) 2. У ЛК є розрахунки об’ємів, які відсутні у ТЗ, наприклад ЛК 02-01-02 (коеф до обїєму вирахований формулою з проекту, в ТЗ формула відсутня). 3. При підготовці пропозиції Замовнику задавали питання, у якій роботі є пісок?. Замовник відіслав до ПВР. Виявляється, пісок був у роботі з ЛК 02-01-01 п.9 (у ТЗ- п. 22-«спорудження насипів-2900 м3, але не сказано, що вони з піску). У ЛК 02-02-01 перед даною роботою є примітка «Обвалування піском», ця примітка відсутня у ТЗ, 4. У ДЦ вартість устаткування, яке є поставкою підрядника складає 5687,59147 тис грн без ПДВ, що відповідає вартості устаткування з І черги будівництва. У ПВР ІІ черги будівництва вартість устаткування складає 263,63936 тис.грн без ПДВ, та є поставкою Замовника, відповідно не включена до ДЦ, що не відповідає умовам ТЗ. У ТЗ немає устаткування з поставкою Замовника. Наголошуємо, що учасники мали б можливість уникнути помилок при розрахунках, якби замовник в складі тендерної документації надав проект.
Пов'язані документи: Замовник
  • 1.pdf 06.08.2024 13:52
Вирішення: Шановний Учасник! Відповідно до абзацу 2 пункту 46 Постанови КМУ №1178 від 12 жовтня 2022 р. «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі –Особливості) визначено, що у разі коли учасник процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, вважає недостатньою аргументацію, зазначену в повідомленні, такий учасник може звернутися до замовника з вимогою надати додаткову інформацію про причини невідповідності його пропозиції умовам тендерної документації, зокрема технічній специфікації, та/або його невідповідності кваліфікаційним критеріям, а замовник зобов’язаний надати йому відповідь з такою інформацією не пізніш як через чотири дні з дати надходження такого звернення через електронну систему закупівель, але до моменту оприлюднення договору про закупівлю в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 Закону. Повідомляємо, що відповідно до зазначеного вище пункту Особливостей чітко визначені підстави для подання Вимоги Замовнику від Учасника, пропозиція якого відхилена. Оскільки вимога Учасника ТОВ "ПРОМІН БУД СЕРВІС", код ЄДРПОУ:40777092 за номером UA-2024-06-07-009902-a.b2 не містить вимоги надати додаткову інформацію про причини невідповідності його пропозиції умовам тендерної документації та/або його невідповідності кваліфікаційним критеріям, надана Вимога Учасника не відповідає умовам п. 46 Особливостей.
Статус вимоги: Не задоволено
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на дискримінаційні вимоги тендерної документації

Номер: 06407329dc1742b4ac1ec49e51f59348
Ідентифікатор запиту: UA-2024-06-07-009902-a.b1
Назва: Скарга на дискримінаційні вимоги тендерної документації
Скарга:
Рішенням уповноваженої особи Замовника від 07.06.2024 Протокол №88 було затверджено тендерну документацію та додатки до неї, а рішенням від 11.06.2024р. Протокол №91 внесено зміни, на закупівлю на закупівлю робіт за кодом: ДК 021:2015-45210000-2 – Будівництво будівель. Будівництво захисної споруди цивільного захисту в комунальному закладі "Наталинський ліцей Наталинської сільської ради Красноградського району Харківської області", за адресою: вул. Промислова, 34, с. Наталине, Красноградський район, Харківська область. Коригування., у складі яких є дискримінаційні вимоги, що суттєво звужують конкуренцію
Дата розгляду скарги: 27.06.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 20.06.2024 17:21
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 02.07.2024 13:19
Дата виконання рішення Замовником: 08.07.2024 16:54
Коментар замовника щодо усунення порушень: З метою усунення порушень, зазначених у мотивувальній частині рішення №11223-р/пк-пз від 27.06.2024, замовником внесені зміни до тенедерної документації.
Автор: ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ІНЖЕНЕРНО-ВИРОБНИЧИЙ ЦЕНТР "ВЕКТОР", Олександрександр Криворучко 380951722038 pp.ivc.vektor@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: da72a35bd5f04abc9bbe0893c060488a
Заголовок пункту скарги: Скарга на дискримінаційні
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 1. Відповідно пп.1.1 п.1 Додатку 1 до тендерної документації, Замовником вимагається:
«1.1. Заповнена довідка за формою, викладеній у Таблиці 1, що містять інформацію про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід щодо виконання робіт, що є предметом закупівлі. У даній довідці повинна бути надана інформація щодо наявності в учасника інженерно-технічного персоналу* та робітників, які обов’язкові для учасника, серед яких виконавець робіт - не менше 1 особи, головний інженер або інженер з охорони праці - не менше 1 особи, інженер-проектувальник в частині кошторисної документації- не менше 1 особи; працівники робочих професій- не менше 15 осіб.
* інженерно-технічний персонал має перебувати в штаті учасника, що підверджується відповідними наказами.»

Дана вимога є неправомірною, дискримінаційною та такою, що обмежує коло потенційних учасників закупівлі з огляду на наступне:
А) Відповідно до частини 3 статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі», якщо для закупівлі робіт або послуг замовник встановлює кваліфікаційний критерій такий як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та/або наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців.
Скаржник може залучити працівників субпідрядника та виконати роботи, згідно вимог Замовника та тендерної документації, проте через встановлення зазначеної вимоги, не може взяти участь в закупівлі.

Б) Крім того, Статтею 46 Господарського кодексу України від 16 січня 2003 року № 436-IV зі змінами та доповненнями передбачено, що підприємці мають право укладати з громадянами договори щодо використання їх праці.
Договори з громадянами на використання їх праці укладаються за трудовими або цивільно-правовими договорами.
Згідно з абзацом першим ст. 21 Кодексу законів про працю України від 10 грудня 1971 року № 322-VIII зі змінами та доповненнями трудовим договором є угода між працівником і власником підприємства, установи, організації або уповноваженим ним органом чи фізичною особою, за якою працівник зобов’язується виконувати роботу, визначену цією угодою, а власник підприємства, установи, організації або уповноважений ним орган чи фізична особа зобов’язується виплачувати працівникові заробітну плату і забезпечувати умови праці, необхідні для виконання роботи, передбачені законодавством про працю, колективним договором і угодою сторін.
Відповідно до частини першої ст. 626 Цивільного кодексу України від 16 січня 2003 року № 435-IV зі змінами та доповненнями (далі – ЦКУ) договором є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов’язків.
Цивільно-правовий договір (договір підряду, доручення тощо) – це угода між громадянином і підприємством або підприємцем, предметом якої є виконання фізичною особою певної роботи, спрямованої на досягнення конкретного результату.
За договором підряду одна сторона (підрядник) зобов’язується на свій ризик виконати певну роботу за завданням другої сторони (замовника), а замовник зобов’язується прийняти та оплатити виконану роботу (частина перша ст. 837 ЦКУ).
Тобто за договорами підряду оплачується не процес праці, а його конкретний (кінцевий) результат, який визначається після закінчення роботи і оформляється актом приймання-передачі виконаних робіт (наданих послуг), на підставі яких і здійснюється виплата винагороди.
Інженерно-технічний персонал (ІТП) — фахівці, що виконують рядові функції управління, здійснюють технічне, організаційне, економічне керівництво виробничими процесами, а також організують діяльність промислово-виробничого персоналу. Очевидно, що інженер з проектно-кошторисної роботи (він же інженер -проектувальник в частині кошторисної документації) належить до ІТП.
Скаржник планує залучити такого фахівця за цивільно-правовим договором (договором підряду, тощо), але встановлена Замовником вимога не дозволяє цього.

Замовник жодним чином не обґрунтовує доцільність встановлення зазначеної вимоги та чому працівники повинні перебувати саме у штаті учасника.
Відповідно до частини четвертої статті 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 1bc20d51f1a84f35b6d40b1547b796cb
Заголовок пункту скарги: Скарга на дискримінаційні вимоги тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Відповідно пп.1.3 п.1 Додатку 1 до тендерної документації, Замовником вимагається:
«1.3.Для підтвердження кваліфікації працівників надаються дипломи вказаних вище працівників ІТР. Учасник надає документи, що підтверджують відповідну освіту у галузі «будівництво» вказаних вище працівників ІТР..»

Дана вимога є неправомірною, дискримінаційною та такою, що обмежує коло потенційних учасників закупівлі з огляду на наступне:
Інженерно-технічний персонал (ІТП) — фахівці, що виконують рядові функції управління, здійснюють технічне, організаційне, економічне керівництво виробничими процесами, а також організують діяльність промислово-виробничого персоналу. Очевидно, що інженер-проектувальник в частині кошторисної документації належить до ІТП.
Скаржник має можливість залучити інженера-проектувальника в частині кошторисної документації, кваліфікацію якого підтверджує наявність кваліфікаційного сертифікату виданого Атестаційною архітектурно-будівельною комісією саморегулівної Всеукраїнської громадської організації «Гільдія інженерів технічного нагляду за будівництвом об’єктів архітектури та диплом магістра фінансів, що не дозволить Скаржнику взяти участь у закупівлі.

Відповідно до частини четвертої статті 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: cb68db67e0cf47d2bb68edfa13cf2e06
Заголовок пункту скарги: Скарга на дискримінаційні вимоги тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 3. Відповідно пп.1.6 п.1 Додатку 1 до тендерної документації, Замовником вимагається:
«1.6.Учасник надає підтвердження, що персонал Учасника (ІТР та робітники) пройшов навчання та перевірку знань з питань охорони праці: Загальний курс охорони праці, НПАОП 0.00-1.71-13 «Правила охорони праці під час роботи з інструментом та пристроями»; НПАОП 0.00-1.15-07 «Правила охорони праці під час виконання робіт на висоті», НПАОП 0.00-1.75-15 «Правила охорони праці під час вантажно-розвантажувальних робіт», що підтверджується наданням оригіналів або копій відповідних, чинних на дату подання пропозиції, протоколів або витягів з протоколів та посвідчень з охорони праці на усіх вказаних учасником працівників»

Дана вимога є неправомірною, дискримінаційною, надмірною та такою, що обмежує коло потенційних учасників закупівлі з огляду на наступне:
Правила є обов’язковими для роботодавців та працівників, що виконують відповідні роботи (п.2 Правил охорони праці під час вантажно-розвантажувальних робіт, затверджених Наказом Міністерства енергетики та вугільної промисловості України 19.01.2015 № 21; п.1.3 Правил охорони праці під час роботи з інструментом та пристроями затверджених Наказом Міністерства
енергетики та вугільної промисловості України 19.12.2013 № 966).
Скаржник має надати підтвердження, що УВЕСЬ персонал Учасника (ІТР та робітники), зазначений ним в тендерній пропозиції, пройшов навчання та перевірку знань з питань охорони праці. Серед працівників Скаржника обов’язкова наявність інженера-проектувальника в частині кошторисної документації, робота якого ніяким чином не може бути пов’язана з роботою з інструментом та пристроями, роботою на висоті та вантажно-розвантажувальними роботами. Відповідно, таке навчання не було проведено через його недоцільність і невідповідність посаді.
Встановивши таку надмірну невмотивовану вимогу, Замовник створив умови, коли участь в закупівлі зможуть взяти лише ті учасники, що провели навчання з охорони праці працівникам які не можуть бути задіяні до виконання відповідних робіт, що є дискримінаційним по відношенню до Скаржника.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 4
Номер: d00dab46cd764b83af2b8e13f488352c
Заголовок пункту скарги: Дискримінаційні вимоги тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 4. Відповідно п.3 Додатку 1 до тендерної документації, Замовником вимагається:
«3. Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних за предметом закупівлі договорів:
3.1. Заповнена довідка на фірмовому бланку (у разі наявності таких бланків) за підписом керівника або уповноваженої особи учасника з інформацією про виконання не менше 2-х аналогічних договорів, укладених у період 2019-2024 років, загальною сумою виконання кожного з зазначених у довідці договорів не менш ніж 30% від очікуваної вартості даної закупівлі за формою, викладеною у Таблиці 3.
……
Під аналогічними розуміються договори співставні за складом та характером робіт - реконструкція будівель, споруд або будівництво/ нове будівництво будівель, споруд.
3.2. Для підтвердження інформації, наданої в довідці про досвід виконання аналогічних договорів учасник повинен надати копії договорів та додатків до них, відгуки на них від контрагентів, що зазначені у вказаній довідці та сканкопії оригіналів актів приймання виконаних будівельних робіт по кожному договору, зазначеному у довідці, а також підтверджуючі документи про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів – скан сертифікату готовності (без додатків) з штрих-кодом посиланням на веб портал Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва.»

Дана вимога є неправомірною, дискримінаційною, надмірною та такою, що обмежує коло потенційних учасників закупівлі з огляду на наступне:
А) Скаржник має досвід виконання аналогічного договору, що співставний за складом та характером робіт до предмету закупівлі – договір субпідряду №СП-1031/2 від 01.07.2019 року, укладений з ТОВ «ЛЕМАН-БЕТОН», який підпадає під визначення аналогічності і має предмет договору – виконання робіт «Реконструкція мереж опалення, теплопостачання та водопостачання КЛПУ «Обласна психіатрична лікарня м.Слов’янська» за адресою м.Слов’янськ, вул.Нарвська, 16, Донецька область». Вартість виконання договору склала 16 873 740,60 грн з ПДВ. Вартість договору не включає вартості деяких ресурсів та матеріалів, що були надані Генпідрядником, на відміну від очікуваної вартості закупівлі UA-2024-06-07-009902-a, де забезпечення матеріалами та ресурсами лежить цілком на підряднику.
Відповідно до інформації, оприлюдненої на веб-порталі Уповноваженого органу, очікувана вартість закупівлі становить - 127 793 968,80 грн. з ПДВ. 30% відсотків від цієї суми – 38 338 190,64 грн.
Б) Замовник вимагає надати підтверджуючі документи що засвідчують не наявність аналогічного досвіду чи виконання договору, а документ про введення в експлуатацію об’єкту – сертифікат готовності з штрих-кодом посиланням на веб портал ЄДЕССБ. Аналогічних договір, що надається Скаржником є договором субпідряду за яким субпідрядником виконувалась лише частина з робіт покладених на генпідрядника. Виконання договору підтверджується відповідними актами та відгуком. В умовах субпідрядного договору відсутні обов’язки сторін вводити в експлуатацію об’єкт і отримувати якісь документи, адже згідно чинного законодавства введення в експлуатацію належить до функцій замовника будівництва по договору підряду (генпідряду) (п.31 Порядку прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 13 квітня 2011 р. № 461 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 8 вересня 2015 р. № 750)).

Тобто, маючи досвід виконання аналогічного договору, вартість якого менше 38 338 190,64 грн з ПДВ і маючи підтверджуючі документи його повного виконання: копію договору, відгук від контрагента та сканкопії оригіналів актів приймання виконаних будівельних робіт, Скаржник не може взяти участь в закупівлі.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 5
Номер: bd14553f5e0e4e70bc40e20258851eb8
Заголовок пункту скарги: Скарга на дискримінаційні вимоги тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 5. Відповідно п.4 Додатку 1 до тендерної документації, Замовником вимагається:
«4. Наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.
4.1.Фінансова спроможність учасника закупівлі є такою, що відповідає критерію, за умови, якщо середньорічний оборот (середнє арифметичне значення річних оборотів) протягом 5 останніх календарних років повинен становити не менше ніж 30% від очікуваної вартості предмета закупівлі, вказаної Замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів.
Наявність фінансової спроможності (у разі, якщо учасник торгів є юридична чи фізична особа, яка відповідно до норм чинного законодавства не складає документи, зазначені у цьому підпункті, такий учасник подає у складі пропозиції копії тих документів, які є документами фінансової звітності для нього):
4.2. Копії балансу Учасника (форма № 1) за останні 5 календарних років (2019-2023 рр), *у разі, якщо учасник торгів є юридична чи фізична особа, яка відповідно до норм чинного законодавства не складає документи, зазначені у п.2 кваліфікаційних критеріїв, такий учасник подає у складі пропозиції копії тих документів, які є документами фінансової звітності для нього.
Для суб’єктів малого підприємництва – копії фінансового звіту Учасника-суб’єкта малого підприємництва (форма № 1-м) за останні 5 календарних років (2019 -2023 рр).
4.3. Для Учасників торгів – юридичних осіб — копії звіту про фінансові результати Учасника (форма № 2) за останні 5 календарних років (2019 -2023 рр).*
*Для суб’єктів малого підприємництва – копії фінансового звіту Учасника-суб’єкта малого підприємництва (форма № 2-м) за останні 5 календарних років (2019 -2023 рр).
4.4. Копія звіту про рух грошових коштів за останні 5 календарних років (2019 -2023 рр).
завірену печаткою учасника та підписом уповноваженої посадової особи учасника.
Учасник підтверджує, що фінансова звітність була прийнята відповідним державним органом (для підтвердження надати квитанцію № 2). Якщо звітність подавалася не через електронний ресурс, то учасник надає відповідний документ чи звітність з відміткою, що підтверджує її прийняття.
"Під річним оборотом (тотожним обсягу річного доходу) розуміються всі доходи учасника протягом року:
1) для учасника юридичної особи: чистий дохід від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) + Інші операційні доходи + Інші доходи;
2) для учасника фізичної особи-підприємця: обсяг доходу за звітний податковий період (рік)".
Отже, учасник торгів розраховує розмір середньорічного доходу як середнє арифметичне значення річних оборотів (де річний оборот -- сума всіх надходжень протягом календарного року згідно рядків 3000, 3005, 3010 і 3095 згідно звіту про рух грошових коштів за формою 3 (або його аналога для суб’єктів господарювання, які не повинні складати такий звіт згідно з законодавством) ) за відповідні мінімум 4 календарні роки з 5 можливих останніх календарних років.
Отриманий показник середньорічного доходу повинен бути не меншим 30% від розміру очікуваної вартості закупівлі, в іншому разі – тендерна пропозиція учасника підлягає відхиленню.»

Дана вимога є неправомірною, дискримінаційною, надмірною та такою, що обмежує коло потенційних учасників закупівлі з огляду на наступне:
Скаржник відповідно до статті 55 Господарського кодексу України, є юридичною особою — суб’єктом малого підприємництва, оскільки середньооблікова чисельність працюючих за звітний період (календарний рік) не перевищує 50 осіб та річний дохід (валовий дохід) від діяльності не перевищує суму, еквівалентну 10 мільйонам євро, визначену за середньорічним курсом Національного банку України.
Частиною 3 статті 11 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» визначено, що для мікропідприємств, малих підприємств, непідприємницьких товариств і представництв іноземних суб’єктів господарської діяльності, крім тих, що зобов’язані складати фінансову звітність за міжнародними стандартами, встановлюється скорочена за показниками фінансова звітність у складі балансу (форма № 1-м) і звіту про фінансові результати (форма № 2-м).
Скаржник зазначає, що за період 2019-2023 років мав наступний дохід (оборот):
2019 – 91 085,9 тис грн
2020 – 7 056,4 грн
2021 – 432,7 грн
2022 – 0,00 тис. грн
2023 – 77 065,9 тис. грн
Таким чином, загальний сукупний дохід Скаржника за останні 5 років складає 175640,9 тис грн.
Середньорічний дохід як середнє арифметичне значення річних оборотів складає:
(91 085,9+7 056,4 +432,7 +0,00+77 065,9)/5=35 128,18 тис грн
Відповідно до інформації, оприлюдненої на веб-порталі Уповноваженого органу, очікувана вартість закупівлі становить - 127 793 968,80 грн. з ПДВ, тобто згідно встановленої вимоги середнє арифметичне значення річних оборотів за період 2019-2023 років повинне складати не менше ніж 38 338 190,64 грн.
Неможливо пояснити, яким чином середнє арифметичне значення річних оборотів за період 2019-2023 років підтверджує кваліфікацію учасників, тим більше, що в 2022 більшість будівельних підприємств значно погіршили свої фінансові показники через початок повномасштабної війни, в тому числі Скаржник.
Вважаємо, що встановивши вимогу щодо саме середнього арифметичного значення річних оборотів за останні 5 календарних років та ще й в обсязі не менше ніж 30% від очікуваної вартості предмета закупівлі, Замовник порушив вимоги частини четвертої статті 22 Закону, згідно якої тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Зазначені вище вимоги тендерної документації перешкоджають Скаржнику приймати участь у закупівлі та бути обраним переможцем, що порушує наші права та законні інтереси, а також штучно звужують коло учасників.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації