-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
М'ясопродукти
Торги не відбулися
303 120.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 3 031.20 UAH
мін. крок: 1% або 3 031.20 UAH
Період оскарження:
04.05.2018 14:00 - 17.05.2018 00:00
Скарга
Виконана замовником
СКАРГА на рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції
Номер:
888eebb49e1e4c388862c51f7b3c5aed
Ідентифікатор запиту:
UA-2018-05-04-001316-a.a1
Назва:
СКАРГА на рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції
Скарга:
Замовником торгів було розпочато процедуру закупівлі (відкриті торги) ідентифікатор закупівлі: UA-2018-05-04-001316-a Фізична особа підприємець Чередниченко Микола Вячеславович виявив бажання взяти участь у відповідному тендері та згідно тендерної документації подав тендерну пропозицію.
Предметом закупівлі було - М'ясопродукти – код ДК 021:2015 – 15130000-8, що зазначено у оголошенні та тендерної документації.
Після проведення електронного аукціону, електронною системою закупівель була автоматично проведена оцінка тендерних пропозицій на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених замовником у тендерній документації, та визначено учасників в порядку від найбільш економічно вигідної пропозиції, а саме:
1 ФОП Чередниченко Микола Вячеславович з ціновою пропозицією 259`726.98 грн з ПДВ
2 ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ КРАВЧЕНКО ЮЛІЯ ДМИТРІВНА з ціновою пропозицією 290`816.50 грн з ПДВ
3 ТОВ Алан з ціновою пропозицією 299`748.00 грн з ПДВ.
Відповідно до частини четвертої статті 28 Закону після оцінки пропозицій замовник розглядає тендерні пропозиції на відповідність вимогам тендерної документації з переліку учасників, починаючи з учасника, пропозиція якого за результатом оцінки визначена найбільш економічно вигідною.
24.05.2018 року о 13:42 год. Замовником в електронній системі закупівель оприлюднене Протокол № 18153/1 від 24.05.2018р. засідання тендерного комітету Національного технічного університету України "Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського", яким тендерну пропозицію фізичної особи-підприємця Чередниченко Микола Вячеславович було відхилено згідно до п. 4 частини першої ст. 30 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон), як таку що не відповідає умовам тендерної документації за таких підстав:
«- у порушення вимог, зазначених у Додатку 4 тендерної документації, в декларації виробника № 096 наданої учасником, в назві продукції відсутня ТМ «Кілія», тому документ не відповідає тендерній пропозиції учасника;
- в декларації виробника № 096 свідоцтво про атестацію Випробувального центра дійсне до 04.03.2018р.»
24.05.2018 року о 14:11 год. Замовником в електронній системі закупівель оприлюднено рішення про намір укласти договір про закупівлю від 24.05.2018 з учасником – ТОВ Алан.
Відповідно до абзацу другого частини другої статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) Скарги, що стосуються прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки пропозицій учасників, подаються протягом 10 днів з дня оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір, але до дня укладення договору про закупівлю. Повідомлення про намір укласти договір Замовником оприлюднене 24.05.2018 о 14:11.
Таким чином, Скаржник дотримався встановленого законодавством строку звернення з даною скаргою.
Обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси суб’єкта оскарження:
Скаржник є Учасником оскаржуваної процедури закупівлі, оскільки подав свою тендерну пропозицію для участі у закупівлі (відповідно до пункту 35 частини першої статті 1 Закону) та його пропозиція є найбільш економічно вигідної.
Тендерна пропозиція Скаржника повністю відповідає умовам закупівлі, проте була безпідставно відхилена Замовником, чим порушені права та законні інтереси Скаржника, які можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника, а саме Протокол засідання тендерного комітету Національного технічного університету України "Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського" про відхилення тендерної пропозиції фізичної особи-підприємця Чередниченко Миколи Вячеславовича та всі рішення прийняті після відхилення пропозиції Скаржника.
Під час проведення Процедури закупівлі Замовник допустив порушення законодавства у сфері публічних закупівель, яке полягає у неправомірному та необґрунтованому прийнятті рішення про відхилення тендерної пропозиції Учасника, яка повністю відповідає умовам Тендерної документації, що обґрунтовується наступним:
Додатком 1 «ТЕНДЕРНА ПРОПОЗИЦІЯ» до тендерної документації встановлено наступну вимогу:
«При підготовці тендерної пропозиції учасники повинні чітко зазначати назву товару (тип, марка і т.і.), що пропонується для постачання.»
На виконання цієї вимоги ФОП Чередниченко Микола Вячеславович зазначив назву торгової марки запропонованого товару - ТМ «Кілія» у наданої тендерної пропозиції та в усіх інших документах, які були підготовлені безпосередньо учасником ФОП Чередниченко М.В. та надані у складі своєї пропозиції.
Зазначена торгова марка «Кілія» зареєстрована виробником ТОВ «Титан» та на неї отримане свідоцтво на знак для товарів і послуг № 41371 про що містяться відомості у відкритому державному реєстрі – «Державний реєстр свідоцтв України на знаки для товарів і послуг» доступ до якого є вільним за посиланням http://base.uipv.org/searchBUL/search.php?dbname=certtm
та на офіційної веб-сторінці виробника ТОВ «Титан» - http://kiliia.ua/.
Тем самим ФОП Чередниченко Микола Вячеславович виконав зазначену вимогу у повному обсязі.
Пунктом 3 Додатку 4 до тендерної документації встановлено наступну вимогу:
3. Для документального підтвердження відповідності пропозиції Учасника
технічним та якісним вимогам, Учасник обов’язково повинен надати наступні
документи:
3.1.Декларацію виробника та /або інший документ, який підтверджує назву виробника, назву та походження товару його відповідність вимогам державних (міждержавних) стандартів або санітарним заходам, технічним регламентам та санітарно гігієнічним вимогам, якості і безпечності продуктів для здоров'я й життя людини.
На виконання цієї вимоги ФОП Чередниченко Микола Вячеславович надано декларацію виробника № 096 на товар «Ковбаса с/копчена вищого сорту (ґатунку); Ковбаса н/копчена вищого сорту (ґатунку); Ковбаса варена "Лікарська" вищого сорту (ґатунку); Балик в/копчений вищого сорту (ґатунку); Сосиски молочні вищого сорту (ґатунку)» від виробника запропонованої продукції ТОВ «Титан», який виробляє зазначену продукцію під торговою маркою «Кілія». Надана декларація повністю підтверджує всі передбачені Додатком 4 вимоги до даного документа, а саме назву виробника, назву та походження товару його відповідність вимогам державних (міждержавних) стандартів або санітарним заходам, технічним регламентам та санітарно гігієнічним вимогам, якості і безпечності продуктів для здоров'я й життя людини.
Тем самим ФОП Чередниченко Микола Вячеславович виконав зазначену вимогу у повному обсязі.
Разом з тим, окремих вимог щодо обов’язкового зазначення у декларації виробника назви торгової марки запропонованого товару тендерна документація та Додаток №4 до неї не містять.
Згідно статті 492 Цивільного кодексу України «Торговельною маркою може бути будь-яке позначення або будь-яка комбінація позначень, які придатні для вирізнення товарів (послуг), що виробляються (надаються) однією особою, від товарів (послуг), що виробляються (надаються) іншими особами. Такими позначеннями можуть бути, зокрема, слова, літери, цифри, зображувальні елементи, комбінації кольорів.» Таким чином торговельна марка зазначається на самому товару для вирізнення товару від інших, обов’язку зазначення торгової марки у декларації виробника поточним законодавством не передбачено.
Таким чином вказана замовником підстава відхилення пропозиції учасника ФОП Чередниченко М.В., а саме не зазначення виробником у наданої декларації власної торгової марки «Кілія» не може бути підставою відхилення, оскільки ця вимога не передбачена умовами тендерної документації та чинним законодавством.
Стосовно другого пункту відхилення зазначаємо наступне:
Відповідність товару вимогам державних (міждержавних) стандартів або санітарним заходам, технічним регламентам та санітарно гігієнічним вимогам у декларації № 096 підтверджується окрім іншого посиланням на дослідження продукції проведені Випробувальним центром Одеської регіональної державної лабораторії ветеринарної медицини згідно експертних висновків № 000311е/18 від 19.02.2018р. та № 000195е/18 від 05.02.2018р. та зазначенням, що на момент проведення даних досліджень Випробувальний центр Одеської регіональної державної лабораторії ветеринарної медицини має Свідоцтво про атестацію № 2Н056 від 05.03.2013р.. яке дійсне по 04.03.2018р.
Тобто на момент проведення досліджень у лютому 2018 року Випробувальний центр Одеської регіональної державної лабораторії ветеринарної медицини мав всі необхідні для цього повноваження та необхідні документи, тому закінчення дії вказаного у декларації свідоцтва про атестацію Випробувального центра не може бути підставою недійсності як вищевказаних експертних висновків, так й самої декларації № 096.
Таким чином учасником ФОП Чередниченко М.В. було надано чинну та дійсну на момент подання декларацію виробника, яка підтверджує відповідність товару всім вимогам.
Вищевикладене доводить, що тендерна пропозиція ФОП Чередниченко Микола Вячеславович повністю відповідає вимогам Закону та тендерної документації. ФОП Чередниченко Микола Вячеславович подано всі передбачені тендерною документацією документи з урахуванням особливостей предмету закупівлі, Замовник необґрунтовано, всупереч вимогам Закону, відхилив найбільш економічно вигідну пропозицію за результатами розгляду пропозиції.
Окрім того, тендерна пропозиція учасника ТОВ Алан, з яким замовник виявив намір укласти договір від 24.05.2018 року не відповідає вимогам тендерної документації, а отже, мала бути відхилена відповідно до статті 30 Закону.
Під час проведення оскаржуваної Процедури закупівлі Замовник порушив законодавство у сфері публічних закупівель, яке полягає у неправомірному та необґрунтованому прийнятті рішення про визначення переможця торгів, що обґрунтовується наступним:
Пропозиція учасника ТОВ Алан вже була відхилена замовником згідно протоколу № 1897/3 від 04.05.2018р. у попередній процедурі закупівлі за ідентифікатором закупівлі UA-2018-04-13-000476-b з наступних підстав:
«- у порушення вимог, зазначених у Додатку 4 тендерної документації, Учасником в частині 1 та п.3.2 частини 3 не вказано конкретний нормативний документ, щодо підтвердження вимог якості товару позицій 1 та 4;
- у порушення вимог, зазначених в Додатку 1 та 4, відсутня конкретна назва марки товару в позиціях 1,2,4.»
Окрім того Скаржник також приймав участь у попередній процедурі закупівлі за ідентифікатором закупівлі UA-2018-04-13-000476-b та його пропозиція була вихилена з тих же самих підстав, що й Пропозиція учасника ТОВ Алан.
Але у оскаржуваної процедурі закупівлі учасником ТОВ Алан надано теж самий додаток 4, в якому знову у порушення вимог, зазначених у Додатку 4 тендерної документації, Учасником в частині 1 та п.3.2 частини 3 не вказано конкретний нормативний документ, щодо підтвердження вимог якості товару позицій 1 та 4 та у порушення вимог, зазначених в Додатку 4, відсутня конкретна назва марки товару в позиціях 1,2,4. Тоді як Скаржником зазначені порушення було виправлено.
При цьому вимоги закупівель попередньої UA-2018-04-13-000476-b та оскаржуваної UA-2018-05-04-001316-a тотожні. Тобто при одних й тих самих порушеннях в одному випадку Замовник пропозицію відхиляє, а в іншому акцептує, що грубо порушує принципи здійснення закупівлі, а саме об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій.
Разом з тим, у наданої учасником ТОВ Алан декларації № 367423 на готову м’ясну продукцію від 15.05.2018 року у розділі Особливі відмітки наведено перелік документів які підтверджують відповідність продукції вимогам щодо якості, при цьому Гігієнічні висновки зазначені у пунктах 7, 8, 13, 14 видані у 2012 році терміном на 5 років, тобто станом на дату проведення торгів 21.05.2018 року є недійсними, що призводить до недійсності декларації у частини відомостей, які підтверджуються вищевказаними недійсними висновками.
Тобто Замовник знову порушує принцип об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій, відхиляючи пропозицію скаржника за зазначення у декларації Скаржника свідоцтва з простроченим терміном дії яке не веде до недійсності декларації, але при цьому визначає учасника ТОВ Алан переможцем при наявності у наданої декларації ТОВ Алан відомостей про недійсні гігієнічні висновки, які ставлять під сумнів чинність декларації.
Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі» та Конституцією України,
ПРОСИМО:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі, вчинених тендерним комітетом Національного технічного університету України "Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського" під час проведення відкритих торгів (ідентифікатор закупівлі: UA-2018-05-04-001316-a) та зобов’язати замовника скасувати своє рішення про відхилення пропозиції Фізичної особи підприємця Чередниченко М.В. та всі рішення, прийняті після відхилення тендерної пропозиції фізичної особи-підприємця Чередниченко М.В. у процедурі закупівлі «М'ясопродукти – код ДК 021:2015 – 15130000-8», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2018-05-04-001316-a.
3. За результатами розгляду скарги прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі, вчинених тендерним комітетом Національного технічного університету України "Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського" під час проведення відкритих торгів (ідентифікатор закупівлі: UA-2018-05-04-001316-a) та зобов’язати замовника скасувати своє рішення про визначення ТОВ Алан переможцем процедури закупівлі.. у процедурі закупівлі «М'ясопродукти – код ДК 021:2015 – 15130000-8», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2018-05-04-001316-a.
Додатки:
1. Доказ оплати за подання скарги з відміткою про зарахування коштів до державного бюджету(платіжне доручення № 3416 від 01.06.2018р.).
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга.PDF 01.06.2018 17:53
- Платіжне доручення 3416.PDF 01.06.2018 17:53
- Рішення від 05.06.2018 № 5324.pdf 06.06.2018 18:43
- Інформація про резолютивну частину від 21.06.2018 №6077.pdf 22.06.2018 15:44
- рішення від 21.06.2018 № 6077.pdf 25.06.2018 19:55
Дата прийняття скарги до розгляду:
01.06.2018 17:53
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
25.06.2018 19:55
Дата виконання рішення Замовником:
02.07.2018 12:42
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Тендерний комітет КПІ ім. Ігоря Сікорського скасовує рішення про відхилення тендерної пропозиції ФОП Чередніченка Миколи В’ячеславовича та рішення про визначення ТОВ “Алан” переможцем процедури закупівлі – “ДК 021:2015: 15130000-8- М’ясопродукти”