-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги з управління з небезпечними відходами категорії В,С
Завершена
192 600.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 963.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 963.00 UAH
Період оскарження:
07.06.2024 13:18 - 13.06.2024 00:00
Скарга
Розгляд припинено
КЕП
Скарга на умови тендерної документації
Номер:
82a00d1ae65240d281440262f3729480
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-06-07-006327-a.b1
Назва:
Скарга на умови тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- ЗУ Про управління відходами.pdf 11.06.2024 13:32
- ЗУ Про публічні закупівлі.pdf 11.06.2024 13:32
- Скарга АМКУ Хмельницька дитяча.pdf (1).p7s 11.06.2024 13:32
- Скарга АМКУ Хмельницька дитяча.pdf 11.06.2024 13:32
- ЗУ затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з небезпечними відходами.docx 11.06.2024 13:32
- Постанова №1178 від 12 жовтня 2022 року «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правовог.pdf 11.06.2024 13:32
- атестат виробництва+ додатки.pdf 11.06.2024 13:32
- Скарга АМКУ Хмельницька дитяча.docx 11.06.2024 13:32
- sign.p7s 11.06.2024 13:33
- Рішення від 13.06.2024 №10279.pdf 13.06.2024 13:42
- Інформація про резолютивну частину рішення від 21.06.2024 №10842.pdf 24.06.2024 14:24
- Рішення від 21.06.2024 №10842.pdf 26.06.2024 13:01
Дата прийняття скарги до розгляду:
11.06.2024 13:50
Дата розгляду скарги:
21.06.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
13.06.2024 13:42
Причина:
Замовником відповідно до Закону про публічні закупівлі усунено порушення
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
26.06.2024 13:01
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
26.06.2024 13:01
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
3aa3065c1fc2414eada37d285408ae02
Заголовок пункту скарги:
07.06.2024 року КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ХМЕЛЬНИЦЬКА ОБЛАСНА ДИТЯЧА ЛІКАРНЯ" ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ (далі – Замовник) було опубліковано оголошення про проведення процедури відкритих торгів з особливостями за предметом: «код ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник": 90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами: (Послуги з
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Порушення процедури закупівлі, дії Замовника, фактичні обставини, що це підтверджують.
1. Абзацом 3. Додатку 2 Документації Замовник вимагає:
«Копію атестату виробництва, який підтверджує, що стан виробництва з оброблення (відновлення, видалення включаючи підготовку відходів до таких операцій) вилученої з обігу неякісної продукції (види продукції згідно додатку), забезпечує стабільність процесу видалення відповідно до вимог ЗУ «Про управління з відходами» (Відповідно до ст.55 ЗУ ««Про охорону навколишнього середовища»»
Скаржник не погоджується з встановленням вимоги саме у редакції: «2.3.атестату виробництва, який підтверджує, що стан виробництва з оброблення (відновлення, видалення включаючи підготовку відходів до таких операцій) вилученої з обігу неякісної продукції (види продукції згідно додатку), забезпечує стабільність процесу видалення відповідно до вимог ЗУ «Про управління з відходами» (Відповідно до ст.55 ЗУ «Про охорону навколишнього середовища»)», оскільки це є дискримінуючим по відношенню до Скаржника.
Скаржник є діючим підприємством з 2018 року у сфері поводження з небезпечними відходами та з 2024 року у сфері управління небезпечними відходами. Скаржник постійно проходить сертифікації, атестації та перевірки. Скаржник має Атестат виробництва від 05.03.2021 р. № UA 3.032. 0031-21, виданим ДП «ЗАПОРІЖЖЯСТАНДАРТМЕТРОЛОГІЯ» (згідно додатків №1,№2) щодо Виробництва з видалення вилученої з обігу неякісної та небезпечної продукції. Що повністю відповідає чинному законодавству.
Однак, якщо аналізувати зміст виданих атестатів виробництва, то чітко видно, що такий атестат виробництва засвідчує, що стан виробництва з утилізації неякісних та небезпечних відходів шляхом спалювання (види продукції згідно з додатками) забезпечує стабільність показників безпеки утилізації вилученої з обігу неякісної та небезпечної продукції.
Звертаємо увагу також на формулювання Замовника: «забезпечує стабільність процесу видалення відповідно до вимог ЗУ «Про управління з відходами»». ЗУ «Про управління з відходами» набув чинності 09.07.2023 року. До цього часу діяв ЗУ «Про відходи». Тому в атестатах виробництва, виданих до 09.07.2023 року не міститься посилання на ЗУ «Про управління з відходами», а на ЗУ «Про відходи». Таким чином, зазначаючи, що атестат виробництва повинен підтверджувати, що стан виробництва забезпечує стабільність процесу видалення відповідно до вимог ЗУ «Про управління з відходами» Замовник здійснює дискримінацію учасників, оскільки участь в закупівлі зможуть взяти лише учасники, яким атестат виробництва виданий після 09.07.2023 року.
Некоректним є зазначення Замовником і того, що атестат виробництва повинен стосуватися також відновлення відходів, оскільки предметом закупівлі є лише їх збирання і видалення.
Також зазначаємо, що Порядок проведення атестації виробництва підприємств, що здійснюють переробку, утилізацію або знищення вилученої з обігу неякісної та небезпечної продукції, затверджений Наказом Держстандарту України від 25.09.2000 N 571, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 17 січня 2001 р. за N 33/5224 втратив чинність 24.01.2017 року. Тому з даного моменту атестація для виробництва підприємств, що здійснюють переробку, утилізацію або знищення вилученої з обігу неякісної та небезпечної продукції не є обов’язковою.
Крім цього, Замовник посилаєтеся на ст.55 ЗУ ««Про охорону навколишнього середовища» як на підставу надання вищезазначеного атестату. Але у даній нормі зазначено, що здійснення операцій з оброблення відходів дозволяється лише за наявності дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів на визначених місцевими радами територіях з додержанням санітарних та екологічних норм. Разом з цим дана норма не містить вимоги про те, що операції з оброблення відходів здійснюють за наявності атестату виробництва. Відтак для здійснення діяльності, яка є предметом закупівлі необхідною є лише наявність дозволу.
Відповідно до Постанови №1278 від 05.12.2023 року «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами» (далі – Ліцензійні умови) визначено:
«1. Ці Ліцензійні умови встановлюють вичерпний перелік документів, які додаються до заяви про отримання ліцензії на провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами (далі - ліцензія), а також визначають вичерпний перелік організаційних, кадрових, технологічних вимог, обов’язкових до виконання під час провадження такої діяльності.
Ці Ліцензійні умови не поширюються на ліцензування господарської діяльності з перевезення небезпечних відходів.»
Ліцензійними умовами не визначено, що ліцензіати повинні отримувати атестат виробництва, який підтверджує, що стан виробництва з оброблення (відновлення, видалення включаючи підготовку відходів до таких операцій) вилученої з обігу неякісної продукції (види продукції згідно додатку), забезпечує стабільність процесу видалення відповідно до вимог ЗУ «Про управління з відходами» (Відповідно до ст.55 ЗУ ««Про охорону навколишнього середовища».
Встановлюючи вимогу, а саме у редакції «Копію атестату виробництва, який підтверджує, що стан виробництва з оброблення (відновлення, видалення включаючи підготовку відходів до таких операцій) вилученої з обігу неякісної продукції (види продукції згідно додатку), забезпечує стабільність процесу видалення відповідно до вимог ЗУ «Про управління з відходами» (Відповідно до ст.55 ЗУ ««Про охорону навколишнього середовища» Замовник порушує принципи здійснення публічних закупівель та дискримінує Скаржника та допускає до участі лише учасників які матимуть «Копію атестату виробництва, який підтверджує, що стан виробництва з оброблення (відновлення, видалення включаючи підготовку відходів до таких операцій) вилученої з обігу неякісної продукції (види продукції згідно додатку), забезпечує стабільність процесу видалення відповідно до вимог ЗУ «Про управління з відходами» (Відповідно до ст.55 ЗУ ««Про охорону навколишнього середовища»».
1. Абзацом 3. Додатку 2 Документації Замовник вимагає:
«Копію атестату виробництва, який підтверджує, що стан виробництва з оброблення (відновлення, видалення включаючи підготовку відходів до таких операцій) вилученої з обігу неякісної продукції (види продукції згідно додатку), забезпечує стабільність процесу видалення відповідно до вимог ЗУ «Про управління з відходами» (Відповідно до ст.55 ЗУ ««Про охорону навколишнього середовища»»
Скаржник не погоджується з встановленням вимоги саме у редакції: «2.3.атестату виробництва, який підтверджує, що стан виробництва з оброблення (відновлення, видалення включаючи підготовку відходів до таких операцій) вилученої з обігу неякісної продукції (види продукції згідно додатку), забезпечує стабільність процесу видалення відповідно до вимог ЗУ «Про управління з відходами» (Відповідно до ст.55 ЗУ «Про охорону навколишнього середовища»)», оскільки це є дискримінуючим по відношенню до Скаржника.
Скаржник є діючим підприємством з 2018 року у сфері поводження з небезпечними відходами та з 2024 року у сфері управління небезпечними відходами. Скаржник постійно проходить сертифікації, атестації та перевірки. Скаржник має Атестат виробництва від 05.03.2021 р. № UA 3.032. 0031-21, виданим ДП «ЗАПОРІЖЖЯСТАНДАРТМЕТРОЛОГІЯ» (згідно додатків №1,№2) щодо Виробництва з видалення вилученої з обігу неякісної та небезпечної продукції. Що повністю відповідає чинному законодавству.
Однак, якщо аналізувати зміст виданих атестатів виробництва, то чітко видно, що такий атестат виробництва засвідчує, що стан виробництва з утилізації неякісних та небезпечних відходів шляхом спалювання (види продукції згідно з додатками) забезпечує стабільність показників безпеки утилізації вилученої з обігу неякісної та небезпечної продукції.
Звертаємо увагу також на формулювання Замовника: «забезпечує стабільність процесу видалення відповідно до вимог ЗУ «Про управління з відходами»». ЗУ «Про управління з відходами» набув чинності 09.07.2023 року. До цього часу діяв ЗУ «Про відходи». Тому в атестатах виробництва, виданих до 09.07.2023 року не міститься посилання на ЗУ «Про управління з відходами», а на ЗУ «Про відходи». Таким чином, зазначаючи, що атестат виробництва повинен підтверджувати, що стан виробництва забезпечує стабільність процесу видалення відповідно до вимог ЗУ «Про управління з відходами» Замовник здійснює дискримінацію учасників, оскільки участь в закупівлі зможуть взяти лише учасники, яким атестат виробництва виданий після 09.07.2023 року.
Некоректним є зазначення Замовником і того, що атестат виробництва повинен стосуватися також відновлення відходів, оскільки предметом закупівлі є лише їх збирання і видалення.
Також зазначаємо, що Порядок проведення атестації виробництва підприємств, що здійснюють переробку, утилізацію або знищення вилученої з обігу неякісної та небезпечної продукції, затверджений Наказом Держстандарту України від 25.09.2000 N 571, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 17 січня 2001 р. за N 33/5224 втратив чинність 24.01.2017 року. Тому з даного моменту атестація для виробництва підприємств, що здійснюють переробку, утилізацію або знищення вилученої з обігу неякісної та небезпечної продукції не є обов’язковою.
Крім цього, Замовник посилаєтеся на ст.55 ЗУ ««Про охорону навколишнього середовища» як на підставу надання вищезазначеного атестату. Але у даній нормі зазначено, що здійснення операцій з оброблення відходів дозволяється лише за наявності дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів на визначених місцевими радами територіях з додержанням санітарних та екологічних норм. Разом з цим дана норма не містить вимоги про те, що операції з оброблення відходів здійснюють за наявності атестату виробництва. Відтак для здійснення діяльності, яка є предметом закупівлі необхідною є лише наявність дозволу.
Відповідно до Постанови №1278 від 05.12.2023 року «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами» (далі – Ліцензійні умови) визначено:
«1. Ці Ліцензійні умови встановлюють вичерпний перелік документів, які додаються до заяви про отримання ліцензії на провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами (далі - ліцензія), а також визначають вичерпний перелік організаційних, кадрових, технологічних вимог, обов’язкових до виконання під час провадження такої діяльності.
Ці Ліцензійні умови не поширюються на ліцензування господарської діяльності з перевезення небезпечних відходів.»
Ліцензійними умовами не визначено, що ліцензіати повинні отримувати атестат виробництва, який підтверджує, що стан виробництва з оброблення (відновлення, видалення включаючи підготовку відходів до таких операцій) вилученої з обігу неякісної продукції (види продукції згідно додатку), забезпечує стабільність процесу видалення відповідно до вимог ЗУ «Про управління з відходами» (Відповідно до ст.55 ЗУ ««Про охорону навколишнього середовища».
Встановлюючи вимогу, а саме у редакції «Копію атестату виробництва, який підтверджує, що стан виробництва з оброблення (відновлення, видалення включаючи підготовку відходів до таких операцій) вилученої з обігу неякісної продукції (види продукції згідно додатку), забезпечує стабільність процесу видалення відповідно до вимог ЗУ «Про управління з відходами» (Відповідно до ст.55 ЗУ ««Про охорону навколишнього середовища» Замовник порушує принципи здійснення публічних закупівель та дискримінує Скаржника та допускає до участі лише учасників які матимуть «Копію атестату виробництва, який підтверджує, що стан виробництва з оброблення (відновлення, видалення включаючи підготовку відходів до таких операцій) вилученої з обігу неякісної продукції (види продукції згідно додатку), забезпечує стабільність процесу видалення відповідно до вимог ЗУ «Про управління з відходами» (Відповідно до ст.55 ЗУ ««Про охорону навколишнього середовища»».
×
-
Назва доказу:
Доказ
-
Повʼязаний документ:
атестат виробництва+ додатки.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Згідно статті 5 Закону Закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Суб'єкт оскарження дійшов висновку, що у даній процедурі закупівлі Замовник порушує основні принципи здійснення процедури закупівель, зокрема принцип добросовісної конкуренції серед учасників, принцип відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, не дотримується вимог чинного законодавства України, В силу вимог ст.5 Закону публічні закупівлі здійснюються за такими принципами, як відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Враховуючи інформацію викладену цій Скарзі, виниклі порушення Замовником вимог Закону та Особливостей, можна виправити шляхом зобов'язання Замовника внести зміни до умов тендерної документації визначені в мотивувальній частині Скарги. З огляду на вищевказане, керуючись вимогами Закону, з метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, що суперечить законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок якого порушено права та законні інтереси Скаржника, ПРОСИМО: 1. Прийняти до розгляду дану скаргу та задовільнити її. 2. Прийняти рішення щодо наявності порушень законодавства з питань здійснення публічних закупівель, в діях КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ХМЕЛЬНИЦЬКА ОБЛАСНА ДИТЯЧА ЛІКАРНЯ" ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ 3. Зобов’язати КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ХМЕЛЬНИЦЬКА ОБЛАСНА ДИТЯЧА ЛІКАРНЯ" ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ внести зміни до умов тендерної документації.