• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

09210000-4 Мастильні засоби (Олива моторна)

Завершена

18 154 209.60 UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 181 542.10 UAH
Період оскарження: 07.06.2024 10:34 - 15.06.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА на неправомірні дії Замовника

Номер: d30fc809c9b0499d99109e7f6f13982a
Ідентифікатор запиту: UA-2024-06-07-002536-a.c1
Назва: СКАРГА на неправомірні дії Замовника
Скарга:
08.07.2024 р. Замовником на веб-порталі Уповноваженого органу - prozorro.gov.ua було розміщено ПРОТОКОЛЬНЕ РІШЕННЯ від 08.07.2024 року №01/01/13/10-01/01-60-ГШ-04 уповноваженої особи, відповідальної за проведення процедур закупівель/спрощених закупівель, товарів, робіт і послуг в ПАТ «Укрнафта» (надалі – Протокол), відповідно до якого, Замовник прийняв рішення щодо відхилення тендерної пропозиції Скаржника. Тендерна пропозиція Скаржника повністю відповідає умовам та вимогам Тендерної документації. Відхиливши тендерну пропозицію Скаржника, Замовником було грубо порушено чинне законодавство України у сфері публічних закупівель. Такими прийнятими рішеннями та діями Замовника були порушені права та законні інтереси Скаржника, що призвело до порушення норм законодавства, а саме вимог ст. 5 Закону «Про публічні закупівлі»: «Закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням». Скаржник не погоджується з рішенням Замовника щодо відхилення тендерної пропозиції, а дії Замовника вважає такими, що порушують норми чинного законодавства, законні права та інтереси Скаржника, виходячи з наступного: Замовником у Протоколі вказано як причина відхилення тендерної пропозиції Скаржника те, що юридична особа, яка є учасником процедури закупівлі, не має антикорупційної програми чи уповноваженого з реалізації антикорупційної програми, якщо вартість закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) або робіт дорівнює чи перевищує 20 млн. гривень на момент подання пропозиції. Зазначена інформація не відповідає дійсності, та є маніпулятивною. Відповідно до підпункту 10 пункту 47 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості), замовник приймає рішення про відмову учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі в разі, коли юридична особа, яка є учасником процедури закупівлі (крім нерезидентів), не має антикорупційної програми чи уповноваженого з реалізації антикорупційної програми, якщо вартість закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) або робіт дорівнює чи перевищує 20 мільйонів гривень (у тому числі за лотом). Відповідно до ст.62 Закону України «Про запобігання корупції» в обов’язковому порядку антикорупційна програма затверджується керівниками юридичних осіб, які є учасниками процедури закупівлі відповідно до Закону України "Про публічні закупівлі", якщо вартість закупівлі товару (товарів), послуги (послуг), робіт дорівнює або перевищує 20 мільйонів гривень. Відповідно до ст.63 Закону України «Про запобігання корупції» антикорупційна програма юридичних осіб, зазначених у частині другій статті 62 цього Закону, може містити, зокрема, такі положення: 1) сферу застосування та коло осіб, на які поширюються її положення; 2) вичерпний перелік та опис антикорупційних заходів, стандартів, процедур та порядок їх виконання (застосування), зокрема порядок проведення періодичної оцінки корупційних ризиків у діяльності юридичної особи; 3) норми професійної етики працівників юридичної особи; 4) права і обов’язки працівників та засновників (учасників) юридичної особи у зв’язку із запобіганням і протидією корупції у діяльності юридичної особи; 5) права і обов’язки Уповноваженого як посадової особи, відповідальної за запобігання корупції, та підпорядкованих йому працівників (у разі їх наявності); 6) порядок регулярного звітування Уповноваженого перед засновниками (учасниками) юридичної особи; 7) порядок здійснення належного нагляду, контролю та моніторингу за дотриманням антикорупційної програми у діяльності юридичної особи, а також оцінки результатів здійснення передбачених нею заходів; 8) умови конфіденційності інформування Уповноваженого працівниками про факти підбурення їх до вчинення корупційного правопорушення або про вчинені іншими працівниками чи особами корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень; 9) процедури захисту працівників, які повідомили інформацію про корупційне або пов’язане з корупцією правопорушення; 10) процедуру інформування Уповноваженого працівниками про виникнення реального, потенційного конфлікту інтересів, а також порядок врегулювання виявленого конфлікту інтересів; 11) порядок проведення індивідуального консультування Уповноваженим працівників юридичної особи з питань застосування антикорупційних стандартів та процедур; 12) порядок проведення періодичного підвищення кваліфікації працівників у сфері запобігання і протидії корупції; 13) застосування заходів дисциплінарної відповідальності до працівників, які порушують положення антикорупційної програми; 14) порядок вжиття заходів реагування щодо виявлених фактів корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, зокрема, інформування уповноважених державних органів, проведення внутрішніх розслідувань; 15) порядок внесення змін до антикорупційної програми. Відтак, ТОВ «Компанія ВІП-ОЙЛ» до тендерної документації було долучено Антикорупційну програму Скаржника, затверджену Протоколом зборів учасників №15/06-10/1 від 10 червня 2015 року та Наказом №8/1 від 10 червня 2015 року «Про затвердження Уповноваженого з антикорупційної програми»,. Зазначені документи були надані у складі Тендерної пропозиції Скаржника у файлі «Кваліфікаційна частина» (сторінки 41-56). Наведена обставина спростовує інформацію, що міститься у протокольному рішенні 08.07.2024 року №01/01/13/10-01/01-60-ГШ-04 уповноваженої особи, відповідальної за проведення процедур закупівель/спрощених закупівель, товарів, робіт і послуг в ПАТ «Укрнафта» (надалі – Протокол), відповідно до якого, Замовник прийняв рішення щодо відхилення тендерної пропозиції Скаржника, вважаючи, що юридична особа, яка є учасником процедури закупівлі, начебто не має антикорупційної програми чи уповноваженого з реалізації антикорупційної програми, якщо вартість закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) або робіт дорівнює чи перевищує 20 млн. гривень на момент подання пропозиції. Окрім того, звертаємо Вашу увагу, що Протокол містить суперечності, оскільки Замовником у протоколі зазначено, таке: «На виконання вказаної вимоги тендерної документації Учасник надав в складi пропозиції Антикорупційну програму затверджену протоколом зборів учасників від 10.06.2015 року № 15/06-10/1 та наказ вiд.10.06.2015 року № 8/1 про призначення Уповноваженого з антикорупційної програми.» Звертаємо Вашу увагу на ту обставину, що Замовник не є уповноваженим органом, до компетенції якого відноситься питання щодо визначення правомірності чи відповідності наданих документів чинному законодавству, зокрема Закону України «Про запобігання корупції». Окрім того, вимоги щодо Антикорупційної програми визначено у ст.63 Закону України «Про запобігання корупції». Наказ Національного агентства з питань запобігання корупції «Про затвердження Типової антикорупційної програми юридичної особи» від 10.12.2021р. № 794/21 було прийнято саме із врахуванням норм ст.63 Закону України «Про запобігання корупції». Відтак незрозумілим є висновок Замовника про невідповідність змісту Антикорупційної програми учасника вимогам наказу Національного агентства з питань запобігання корупції від 10.12.2021 р. №794/21. Таким чином, надання у складі Тендерної пропозиції Антикорупційна програма ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «КОМПАНІЯ ВІП-ОЙЛ», затвердженої Протоколом зборів учасників №15/06-10/1 від 10 червня 2015 року та Наказ №8/1 від 10 червня 2015 року «Про затвердження Уповноваженого з антикорупційної програми» спростовує висновки Замовника торгів про відсутність антикорупційної програми чи уповноваженого з реалізації антикорупційної програми, якщо вартість закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) або робіт дорівнює чи перевищує 20 млн. гривень на момент подання пропозиції. Відтак відхилення Тендерної пропозиції Скаржника на підставі пункту 44 Особливостей та пункту 47 Особливостей є незаконним. Також підкреслюємо, що Тендерна документація не містить жодних вимог щодо оформлення та змісту Антикорупційної програми та наказу про призначення уповноваженого з антикорупційної програми учасника юридичної особи. 03.07.2024 Замовником опубліковано повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей, якою встановлено, що Учасник повинен надати, на виконання вимог Підпункту 3.9. Пункту 3 Розділу 1 Додатку 2 до тендерної документації копію затвердженої антикорупційної програми та копію наказу про призначення уповноваженого з антикорупційної програми учасника юридичної особи складену у відповідності до чинного законодавства. Скаржником було 04.07.2024 виконано вказану вимогу, і надано нову Антикорупційну програму затверджену протоколом зборів учасників від 04 липня 2024 року № 04/07-24 та наказ від 04 липня 2024 року № 04/2 про призначення Уповноваженого з антикорупційної програми Однак, Замовником проігноровано наявність затвердженої антикорупційної програми та копії наказу про призначення уповноваженого з антикорупційної програми у складі тендерної пропозиції Скаржника, проігноровано також те, що на виконання вимоги про усунення невідповідностей, Скаржником приведено антикорупційної програми та копію наказу про призначення уповноваженого з антикорупційної програми у відповідність до наказу Національного агентства з питань запобігання корупції «Про затвердження Типової антикорупційної програми юридичної особи» від 10.12.2021р. № 794/21, і тим самим усунуто встановлену невідповідність. Замість цього 08.07.2024 р. прийняте незаконне рішення щодо відхилення тендерної пропозиції Скаржника. Скаржником подано тендерну пропозицію, яка повністю відповідає вимогам та умовам тендерної документації та містить всі необхідні документи, передбачені для надання у складі тендерної пропозиції. Безпідставне відхилення пропозиції Скаржника призвело до порушення його законних прав та інтересів.
Дата розгляду скарги: 23.07.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 16.07.2024 17:29
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 26.07.2024 11:29
Дата виконання рішення Замовником: 29.07.2024 14:23
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель прийнято рішення про скасування рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «КОМПАНІЯ «ВІП-ОЙЛ» (ЄДРПОУ 37398817) за процедурою закупівлі: «09210000-4 Мастильні засоби (Олива моторна).
Автор: Товариство з обмеженою відповідальністю "Компанія ВІП-ОЙЛ", Кузь Павло 380676222428 PAVLO.KUZ@VIP-OIL.COM.UA http://www.vip-oil.com.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 2be2443efdaf44cc8e095694875d205c
Заголовок пункту скарги: Замовником у Протоколі вказано як причина відхилення тендерної пропозиції Скаржника те, що юридична особа, яка є учасником процедури закупівлі, не має антикорупційної програми чи уповноваженого з реалізації антикорупційної програми. Зазначена інформація не відповідає дійсності, та є маніпулятивною.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Тип порушення: Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Опис суті пункту скарги: Відповідно до підпункту 10 пункту 47 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості), замовник приймає рішення про відмову учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі в разі, коли юридична особа, яка є учасником процедури закупівлі (крім нерезидентів), не має антикорупційної програми чи уповноваженого з реалізації антикорупційної програми, якщо вартість закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) або робіт дорівнює чи перевищує 20 мільйонів гривень (у тому числі за лотом).
Відповідно до ст.62 Закону України «Про запобігання корупції» в обов’язковому порядку антикорупційна програма затверджується керівниками юридичних осіб, які є учасниками процедури закупівлі відповідно до Закону України "Про публічні закупівлі", якщо вартість закупівлі товару (товарів), послуги (послуг), робіт дорівнює або перевищує 20 мільйонів гривень. Відповідно до ст.63 Закону України «Про запобігання корупції» антикорупційна програма юридичних осіб, зазначених у частині другій статті 62 цього Закону, може містити, зокрема, такі положення:
1) сферу застосування та коло осіб, на які поширюються її положення;
2) вичерпний перелік та опис антикорупційних заходів, стандартів, процедур та порядок їх виконання (застосування), зокрема порядок проведення періодичної оцінки корупційних ризиків у діяльності юридичної особи;
3) норми професійної етики працівників юридичної особи;
4) права і обов’язки працівників та засновників (учасників) юридичної особи у зв’язку із запобіганням і протидією корупції у діяльності юридичної особи;
5) права і обов’язки Уповноваженого як посадової особи, відповідальної за запобігання корупції, та підпорядкованих йому працівників (у разі їх наявності);
6) порядок регулярного звітування Уповноваженого перед засновниками (учасниками) юридичної особи;
7) порядок здійснення належного нагляду, контролю та моніторингу за дотриманням антикорупційної програми у діяльності юридичної особи, а також оцінки результатів здійснення передбачених нею заходів;
8) умови конфіденційності інформування Уповноваженого працівниками про факти підбурення їх до вчинення корупційного правопорушення або про вчинені іншими працівниками чи особами корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень;
9) процедури захисту працівників, які повідомили інформацію про корупційне або пов’язане з корупцією правопорушення;
10) процедуру інформування Уповноваженого працівниками про виникнення реального, потенційного конфлікту інтересів, а також порядок врегулювання виявленого конфлікту інтересів;
11) порядок проведення індивідуального консультування Уповноваженим працівників юридичної особи з питань застосування антикорупційних стандартів та процедур;
12) порядок проведення періодичного підвищення кваліфікації працівників у сфері запобігання і протидії корупції;
13) застосування заходів дисциплінарної відповідальності до працівників, які порушують положення антикорупційної програми;
14) порядок вжиття заходів реагування щодо виявлених фактів корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, зокрема, інформування уповноважених державних органів, проведення внутрішніх розслідувань;
15) порядок внесення змін до антикорупційної програми.
Відтак, ТОВ «Компанія ВІП-ОЙЛ» до тендерної документації було долучено Антикорупційну програму Скаржника, затверджену Протоколом зборів учасників №15/06-10/1 від 10 червня 2015 року та Наказом №8/1 від 10 червня 2015 року «Про затвердження Уповноваженого з антикорупційної програми»,. Зазначені документи були надані у складі Тендерної пропозиції Скаржника у файлі «Кваліфікаційна частина» (сторінки 41-56).

Наведена обставина спростовує інформацію, що міститься у протокольному рішенні 08.07.2024 року №01/01/13/10-01/01-60-ГШ-04 уповноваженої особи, відповідальної за проведення процедур закупівель/спрощених закупівель, товарів, робіт і послуг в ПАТ «Укрнафта» (надалі – Протокол), відповідно до якого, Замовник прийняв рішення щодо відхилення тендерної пропозиції Скаржника, вважаючи, що юридична особа, яка є учасником процедури закупівлі, начебто не має антикорупційної програми чи уповноваженого з реалізації антикорупційної програми, якщо вартість закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) або робіт дорівнює чи перевищує 20 млн. гривень на момент подання пропозиції.
Окрім того, звертаємо Вашу увагу, що Протокол містить суперечності, оскільки Замовником у протоколі зазначено, таке: «На виконання вказаної вимоги тендерної документації Учасник надав в складi пропозиції Антикорупційну програму затверджену протоколом зборів учасників від 10.06.2015 року № 15/06-10/1 та наказ вiд.10.06.2015 року № 8/1 про призначення Уповноваженого з антикорупційної програми.»:





Звертаємо Вашу увагу на ту обставину, що Замовник не є уповноваженим органом, до компетенції якого відноситься питання щодо визначення правомірності чи відповідності наданих документів чинному законодавству, зокрема Закону України «Про запобігання корупції».
Окрім того, вимоги щодо Антикорупційної програми визначено у ст.63 Закону України «Про запобігання корупції». Наказ Національного агентства з питань запобігання корупції «Про затвердження Типової антикорупційної програми юридичної особи» від 10.12.2021р. № 794/21 було прийнято саме із врахуванням норм ст.63 Закону України «Про запобігання корупції». Відтак незрозумілим є висновок Замовника про невідповідність змісту Антикорупційної програми учасника вимогам наказу Національного агентства з питань запобігання корупції від 10.12.2021 р. №794/21.

Таким чином, надання у складі Тендерної пропозиції Антикорупційна програма ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «КОМПАНІЯ ВІП-ОЙЛ», затвердженої Протоколом зборів учасників №15/06-10/1 від 10 червня 2015 року та Наказ №8/1 від 10 червня 2015 року «Про затвердження Уповноваженого з антикорупційної програми» спростовує висновки Замовника торгів про відсутність антикорупційної програми чи уповноваженого з реалізації антикорупційної програми, якщо вартість закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) або робіт дорівнює чи перевищує 20 млн. гривень на момент подання пропозиції.
Відтак відхилення Тендерної пропозиції Скаржника на підставі пункту 44 Особливостей та пункту 47 Особливостей є незаконним.

Також підкреслюємо, що Тендерна документація не містить жодних вимог щодо оформлення та змісту Антикорупційної програми та наказу про призначення уповноваженого з антикорупційної програми учасника юридичної особи.

03.07.2024 Замовником опубліковано повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей, якою встановлено, що Учасник повинен надати, на виконання вимог Підпункту 3.9. Пункту 3 Розділу 1 Додатку 2 до тендерної документації копію затвердженої антикорупційної програми та копію наказу про призначення уповноваженого з антикорупційної програми учасника юридичної особи складену у відповідності до чинного законодавства.
Скаржником було 04.07.2024 виконано вказану вимогу, і надано нову Антикорупційну програму затверджену протоколом зборів учасників від 04 липня 2024 року № 04/07-24 та наказ від 04 липня 2024 року № 04/2 про призначення Уповноваженого з антикорупційної програми



Однак, Замовником проігноровано наявність затвердженої антикорупційної програми та копії наказу про призначення уповноваженого з антикорупційної програми у складі тендерної пропозиції Скаржника, проігноровано також те, що на виконання вимоги про усунення невідповідностей, Скаржником приведено антикорупційної програми та копію наказу про призначення уповноваженого з антикорупційної програми у відповідність до наказу Національного агентства з питань запобігання корупції «Про затвердження Типової антикорупційної програми юридичної особи» від 10.12.2021р. № 794/21, і тим самим усунуто встановлену невідповідність.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника