-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги по вивезенню та знешкодженню твердих побутових відходів
Завершена
130 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 650.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 650.00 UAH
Період оскарження:
07.06.2024 09:59 - 14.06.2024 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП
Скарга
Номер:
f9383a684b1644788c4891ab52aea89d
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-06-07-001772-a.c1
Назва:
Скарга
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- рішення тариф тпв 2022 Новом-к.PDF 26.06.2024 09:05
- договір тпв Комсіті виконком 14.08.2020.PDF 26.06.2024 09:05
- рішення всу.docx 26.06.2024 09:05
- рішення виконавець послуг тпв Нов-к.PDF 26.06.2024 09:05
- Скарга Комсіті АМКУ 2024.docx 26.06.2024 09:05
- sign.p7s 26.06.2024 09:12
- рішення від 28.06.2024 №11267.pdf 28.06.2024 15:52
- Інформація про резолютивну частину рішення від 05.07.2024 № 11690.pdf 08.07.2024 19:17
- рішення від 05.07.2024 № 11690.pdf 10.07.2024 18:13
- пояснення на скаргу КОМСІТІ.pdf 02.07.2024 11:41
Дата прийняття скарги до розгляду:
26.06.2024 09:21
Дата розгляду скарги:
05.07.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
28.06.2024 15:52
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
10.07.2024 18:13
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
ea892a6afd5445c299d53e855e4cf9a5
Заголовок пункту скарги:
Неправомірне обрання та застосування процедури закупівлі
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Неправомірне обрання та застосування процедури закупівлі
Тип порушення:
Неправомірне обрання та застосування процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Відповідно до ст. 144 Конституції України органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов’язковими до виконання на відповідній території. Положенням частин 1, 3 ст. 73 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» встановлено, що акти ради, сільського, селищного, міського голови, голови районної в місті ради, виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради, прийняті в межах наданих їм повноважень, є обов’язковими для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, об’єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами, а також громадянами, які постійно або тимчасово проживають на відповідній території.
Частиною 5 статті 33 Закону України «Про управління відходами» визначено, що виконавцем послуги з управління відходами є суб’єкт господарювання, який здійснює збирання та перевезення побутових відходів у встановленому законодавством порядку.
Частиною 3 статті 33 Закону України «Про управління відходами» визначено, що суб’єкти господарювання, які здійснюють збирання та перевезення побутових відходів, визначаються органами місцевого самоврядування на конкурсних засадах у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Орган місцевого самоврядування на конкурсних засадах визначає виконавця послуг з перевезення побутових відходів з певної території населеного пункту.
Вимогами ст.ст. 7, 25 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» передбачено обов’язок споживачів укласти договір про поводження з побутовими відходами з особою, визначеною у встановленому законодавством порядку.
Згідно із пунктами 3-5 Правил надання послуг з поводження з побутовими відходами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 10.12.2008 № 1070, послуги з поводження з побутовими відходами надаються суб`єктом господарювання, визначеним органом місцевого самоврядування на конкурсних засадах в установленому законодавством порядку виконавцем послуг з вивезення побутових відходів.
Договір про надання послуг укладається між споживачем та виконавцем послуг з вивезення побутових відходів.
Рішенням виконавчого комітету Новомосковської міської ради № 435/0/6-20 від 11.08.2020р. «Про визначення виконавця послуг з вивезення твердих побутових відходів на території міста Новомосковськ» ТОВ «КОМСІТІ» визначено переможцем конкурсу та визначено виконавцем послуг з вивезення твердих побутових відходів на території міста Новомосковськ строком на 5 (п’ять) років з 01.09.2020р. по 31.08.2025р.
На підставі п. 4 вищезазначеного Рішення № 435/0/6-20 від 11.08.2020р. між ТОВ «КОМСІТІ» та Виконавчим комітетом Новомосковської міської ради укладено Договір про надання послуг з вивезення твердих побутових відходів на території міста Новомосковськ, який діє з 14.08.202р. та є чинним по теперішній час.
Таким чином, у територіальних межах міста Новомосковськ органом місцевого самоврядування визначено єдиного виконавця послуг з вивезення твердих побутових відходів терміном на 5 років, починаючи з 01.09.2020р.
Відповідно до ст. 28 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» до повноважень органів місцевого самоврядування у сфері житлово-комунальних послуг належить встановлення цін/тарифів на комунальні послуги відповідно до закону.
Таким чином, послуга з управління побутовими відходами має надаватися виключно за тарифами, які встановлені органами місцевого самоврядування.
Рішенням виконавчого комітету Новомосковської міської ради № 472/0/6-22 від 28.09.2022р. «Про затвердження тарифів ТОВ «КОМСІТІ» на послуги із вивезення твердих побутових відходів на території м. Новомосковська» встановлено тарифи на послуги з вивезення твердих побутових відходів, які надає ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «КОМСІТІ» (далі -ТОВ «КОМСІТІ») на території м. Новомосковськ.
Наразі, тариф на вивезення твердих побутових відходів виконавчим комітетом Новомосковської міської ради встановлено лише особі, яка визначена органом місцевого самоврядування виконавцем послуг з вивезення твердих побутових відходів – ТОВ «КОМСІТІ».
Антимонопольним комітетом України у рекомендаціях від 05.12.2019 № 66-рк «Про здійснення заходів, спрямованих на розвиток конкуренції, запобігання порушенням законодавства про захист економічної конкуренції» визначено, що за результатами ґрунтовного дослідження ринків послуг з вивезення побутових відходів, проведеного протягом 2019 було встановлено, що за результатами дослідження ринків послуг з вивезення побутових відходів можна констатувати наявність конкуренції на етапі проведення конкурсів органами місцевого самоврядування з визначення виконавців послуг з вивезення побутових відходів. При цьому нормативно-правовими актами у сфері поводження з побутовими відходами передбачено, що термін діяльності на цьому ринку монопольно здійснюватиме суб’єкт господарювання, який на конкурсних засадах здобув переваги в боротьбі внаслідок запропонованих кращих умов надання послуг та меншої ціни порівняно з конкурентами, що визначено органами місцевого самоврядування.
Відповідно до пункту 37 розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону України “Про публічні закупівлі” на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування Кабінетом Міністрів України затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 року №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі- Особливості).
Відповідно до абзацу першого пункту 3 Особливостей, Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі», проводять закупівлі відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням цих Особливостей.
Відповідно до підпункту 5 пункту 13 Особливостей, придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн гривень, може здійснюватися без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання в одному з таких випадків:
- предмет закупівлі полягає у створенні або придбанні витвору мистецтва або художнього виконання;
- укладення договору про закупівлю з переможцем архітектурного або мистецького конкурсу;
- відсутність конкуренції з технічних причин, яка повинна бути документально підтверджена замовником;
- необхідність захисту прав інтелектуальної власності; - укладення договору про закупівлю з постачальником “останньої надії” або з постачальником універсальної послуги на постачання електричної енергії або природного газу.
За результатами закупівлі, здійсненої відповідно до цього пункту, замовники оприлюднюють в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, відповідно до пункту 38 розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону України «Про публічні закупівлі».
Відповідно до пункту 50 Особливостей замовник відміняє відкриті торги у разі:
1) відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг;
2) неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень;
3) скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг;
4) коли здійснення закупівлі стало неможливим внаслідок дії обставин непереборної сили.
На підтвердження доводів Скаржника свідчить Постанова Верховного суду України від 18.04.2023р. у справі № 640/3604/21 (повний текст постанови за посиланням https://reyestr.court.gov.ua/Review/110290470).
Враховуючи вищенаведене, Замовником були грубо порушені, насамперед, законодавство України у сфері публічних закупівель, а саме пп. 5 п. 13 Особливостей, пп. 2 п. 50 Особливостей та права і законні інтереси Скаржника (в частині прийняття пропозиції ФОП Джига Володимир Васильович, визначення його переможцем процедури закупівлі).
Частиною 5 статті 33 Закону України «Про управління відходами» визначено, що виконавцем послуги з управління відходами є суб’єкт господарювання, який здійснює збирання та перевезення побутових відходів у встановленому законодавством порядку.
Частиною 3 статті 33 Закону України «Про управління відходами» визначено, що суб’єкти господарювання, які здійснюють збирання та перевезення побутових відходів, визначаються органами місцевого самоврядування на конкурсних засадах у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Орган місцевого самоврядування на конкурсних засадах визначає виконавця послуг з перевезення побутових відходів з певної території населеного пункту.
Вимогами ст.ст. 7, 25 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» передбачено обов’язок споживачів укласти договір про поводження з побутовими відходами з особою, визначеною у встановленому законодавством порядку.
Згідно із пунктами 3-5 Правил надання послуг з поводження з побутовими відходами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 10.12.2008 № 1070, послуги з поводження з побутовими відходами надаються суб`єктом господарювання, визначеним органом місцевого самоврядування на конкурсних засадах в установленому законодавством порядку виконавцем послуг з вивезення побутових відходів.
Договір про надання послуг укладається між споживачем та виконавцем послуг з вивезення побутових відходів.
Рішенням виконавчого комітету Новомосковської міської ради № 435/0/6-20 від 11.08.2020р. «Про визначення виконавця послуг з вивезення твердих побутових відходів на території міста Новомосковськ» ТОВ «КОМСІТІ» визначено переможцем конкурсу та визначено виконавцем послуг з вивезення твердих побутових відходів на території міста Новомосковськ строком на 5 (п’ять) років з 01.09.2020р. по 31.08.2025р.
На підставі п. 4 вищезазначеного Рішення № 435/0/6-20 від 11.08.2020р. між ТОВ «КОМСІТІ» та Виконавчим комітетом Новомосковської міської ради укладено Договір про надання послуг з вивезення твердих побутових відходів на території міста Новомосковськ, який діє з 14.08.202р. та є чинним по теперішній час.
Таким чином, у територіальних межах міста Новомосковськ органом місцевого самоврядування визначено єдиного виконавця послуг з вивезення твердих побутових відходів терміном на 5 років, починаючи з 01.09.2020р.
Відповідно до ст. 28 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» до повноважень органів місцевого самоврядування у сфері житлово-комунальних послуг належить встановлення цін/тарифів на комунальні послуги відповідно до закону.
Таким чином, послуга з управління побутовими відходами має надаватися виключно за тарифами, які встановлені органами місцевого самоврядування.
Рішенням виконавчого комітету Новомосковської міської ради № 472/0/6-22 від 28.09.2022р. «Про затвердження тарифів ТОВ «КОМСІТІ» на послуги із вивезення твердих побутових відходів на території м. Новомосковська» встановлено тарифи на послуги з вивезення твердих побутових відходів, які надає ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «КОМСІТІ» (далі -ТОВ «КОМСІТІ») на території м. Новомосковськ.
Наразі, тариф на вивезення твердих побутових відходів виконавчим комітетом Новомосковської міської ради встановлено лише особі, яка визначена органом місцевого самоврядування виконавцем послуг з вивезення твердих побутових відходів – ТОВ «КОМСІТІ».
Антимонопольним комітетом України у рекомендаціях від 05.12.2019 № 66-рк «Про здійснення заходів, спрямованих на розвиток конкуренції, запобігання порушенням законодавства про захист економічної конкуренції» визначено, що за результатами ґрунтовного дослідження ринків послуг з вивезення побутових відходів, проведеного протягом 2019 було встановлено, що за результатами дослідження ринків послуг з вивезення побутових відходів можна констатувати наявність конкуренції на етапі проведення конкурсів органами місцевого самоврядування з визначення виконавців послуг з вивезення побутових відходів. При цьому нормативно-правовими актами у сфері поводження з побутовими відходами передбачено, що термін діяльності на цьому ринку монопольно здійснюватиме суб’єкт господарювання, який на конкурсних засадах здобув переваги в боротьбі внаслідок запропонованих кращих умов надання послуг та меншої ціни порівняно з конкурентами, що визначено органами місцевого самоврядування.
Відповідно до пункту 37 розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону України “Про публічні закупівлі” на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування Кабінетом Міністрів України затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 року №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі- Особливості).
Відповідно до абзацу першого пункту 3 Особливостей, Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі», проводять закупівлі відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням цих Особливостей.
Відповідно до підпункту 5 пункту 13 Особливостей, придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн гривень, може здійснюватися без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання в одному з таких випадків:
- предмет закупівлі полягає у створенні або придбанні витвору мистецтва або художнього виконання;
- укладення договору про закупівлю з переможцем архітектурного або мистецького конкурсу;
- відсутність конкуренції з технічних причин, яка повинна бути документально підтверджена замовником;
- необхідність захисту прав інтелектуальної власності; - укладення договору про закупівлю з постачальником “останньої надії” або з постачальником універсальної послуги на постачання електричної енергії або природного газу.
За результатами закупівлі, здійсненої відповідно до цього пункту, замовники оприлюднюють в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, відповідно до пункту 38 розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону України «Про публічні закупівлі».
Відповідно до пункту 50 Особливостей замовник відміняє відкриті торги у разі:
1) відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг;
2) неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень;
3) скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг;
4) коли здійснення закупівлі стало неможливим внаслідок дії обставин непереборної сили.
На підтвердження доводів Скаржника свідчить Постанова Верховного суду України від 18.04.2023р. у справі № 640/3604/21 (повний текст постанови за посиланням https://reyestr.court.gov.ua/Review/110290470).
Враховуючи вищенаведене, Замовником були грубо порушені, насамперед, законодавство України у сфері публічних закупівель, а саме пп. 5 п. 13 Особливостей, пп. 2 п. 50 Особливостей та права і законні інтереси Скаржника (в частині прийняття пропозиції ФОП Джига Володимир Васильович, визначення його переможцем процедури закупівлі).
×
-
Назва доказу:
Постанова Верховного суду України від 18.04.2023р. у справі № 640/3604/21
-
Повʼязаний документ:
рішення всу.docx
-
-
Назва доказу:
Договір між ТОВ «КОМСІТІ» та Виконавчим комітетом Новомосковської міської ради про надання послуг з вивезення твердих побутових відходів на території міста Новомосковськ від 14.08.2020р.
-
Повʼязаний документ:
договір тпв Комсіті виконком 14.08.2020.PDF
-
-
Назва доказу:
Рішення виконавчого комітету Новомосковської міської ради № 472/0/6-22 від 28.09.2022р. «Про затвердження тарифів ТОВ «КОМСІТІ» на послуги із вивезення твердих побутових відходів на території м. Новомосковська»
-
Повʼязаний документ:
рішення тариф тпв 2022 Новом-к.PDF
-
-
Назва доказу:
Рішення виконавчого комітету Новомосковської міської ради № 435/0/6-20 від 11.08.2020р. «Про визначення виконавця послуг з вивезення твердих побутових відходів на території міста Новомосковськ»
-
Повʼязаний документ:
рішення виконавець послуг тпв Нов-к.PDF
Вимоги:
Зобов'язати замовника відмінити процедуру закупівлі
Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
×
-
Зобов’язати Замовника відмінити Процедуру закупівлі у відповідності до положень чинного законодавства.
Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
×
-
Зобов’язати Замовника скасувати рішення, викладене у Протоколі прийняття рішення про розгляд тендерної пропозиції учасника, визначення переможця та прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю з переможцем № 79-24 від 21.06.2024 р. щодо прийняття тендерної пропозиції ФОП Джига Володимир Васильович та визначення його переможцем тендерної закупівлі.