• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги по вивезенню та знешкодженню твердих побутових відходів

Завершена

130 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 650.00 UAH
Період оскарження: 07.06.2024 09:59 - 14.06.2024 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

Скарга

Номер: f9383a684b1644788c4891ab52aea89d
Ідентифікатор запиту: UA-2024-06-07-001772-a.c1
Назва: Скарга
Скарга:
Дата розгляду скарги: 05.07.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 28.06.2024 15:52
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 10.07.2024 18:13
Автор: ТОВ "КОМСІТІ", Віталій Даков +380688188777 tov.komcity@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: ea892a6afd5445c299d53e855e4cf9a5
Заголовок пункту скарги: Неправомірне обрання та застосування процедури закупівлі
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Неправомірне обрання та застосування процедури закупівлі
Тип порушення: Неправомірне обрання та застосування процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги: Відповідно до ст. 144 Конституції України органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов’язковими до виконання на відповідній території. Положенням частин 1, 3 ст. 73 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» встановлено, що акти ради, сільського, селищного, міського голови, голови районної в місті ради, виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради, прийняті в межах наданих їм повноважень, є обов’язковими для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, об’єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами, а також громадянами, які постійно або тимчасово проживають на відповідній території.
Частиною 5 статті 33 Закону України «Про управління відходами» визначено, що виконавцем послуги з управління відходами є суб’єкт господарювання, який здійснює збирання та перевезення побутових відходів у встановленому законодавством порядку.
Частиною 3 статті 33 Закону України «Про управління відходами» визначено, що суб’єкти господарювання, які здійснюють збирання та перевезення побутових відходів, визначаються органами місцевого самоврядування на конкурсних засадах у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Орган місцевого самоврядування на конкурсних засадах визначає виконавця послуг з перевезення побутових відходів з певної території населеного пункту.
Вимогами ст.ст. 7, 25 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» передбачено обов’язок споживачів укласти договір про поводження з побутовими відходами з особою, визначеною у встановленому законодавством порядку.
Згідно із пунктами 3-5 Правил надання послуг з поводження з побутовими відходами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 10.12.2008 № 1070, послуги з поводження з побутовими відходами надаються суб`єктом господарювання, визначеним органом місцевого самоврядування на конкурсних засадах в установленому законодавством порядку виконавцем послуг з вивезення побутових відходів.
Договір про надання послуг укладається між споживачем та виконавцем послуг з вивезення побутових відходів.
Рішенням виконавчого комітету Новомосковської міської ради № 435/0/6-20 від 11.08.2020р. «Про визначення виконавця послуг з вивезення твердих побутових відходів на території міста Новомосковськ» ТОВ «КОМСІТІ» визначено переможцем конкурсу та визначено виконавцем послуг з вивезення твердих побутових відходів на території міста Новомосковськ строком на 5 (п’ять) років з 01.09.2020р. по 31.08.2025р.
На підставі п. 4 вищезазначеного Рішення № 435/0/6-20 від 11.08.2020р. між ТОВ «КОМСІТІ» та Виконавчим комітетом Новомосковської міської ради укладено Договір про надання послуг з вивезення твердих побутових відходів на території міста Новомосковськ, який діє з 14.08.202р. та є чинним по теперішній час.
Таким чином, у територіальних межах міста Новомосковськ органом місцевого самоврядування визначено єдиного виконавця послуг з вивезення твердих побутових відходів терміном на 5 років, починаючи з 01.09.2020р.
Відповідно до ст. 28 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» до повноважень органів місцевого самоврядування у сфері житлово-комунальних послуг належить встановлення цін/тарифів на комунальні послуги відповідно до закону.
Таким чином, послуга з управління побутовими відходами має надаватися виключно за тарифами, які встановлені органами місцевого самоврядування.
Рішенням виконавчого комітету Новомосковської міської ради № 472/0/6-22 від 28.09.2022р. «Про затвердження тарифів ТОВ «КОМСІТІ» на послуги із вивезення твердих побутових відходів на території м. Новомосковська» встановлено тарифи на послуги з вивезення твердих побутових відходів, які надає ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «КОМСІТІ» (далі -ТОВ «КОМСІТІ») на території м. Новомосковськ.
Наразі, тариф на вивезення твердих побутових відходів виконавчим комітетом Новомосковської міської ради встановлено лише особі, яка визначена органом місцевого самоврядування виконавцем послуг з вивезення твердих побутових відходів – ТОВ «КОМСІТІ».
Антимонопольним комітетом України у рекомендаціях від 05.12.2019 № 66-рк «Про здійснення заходів, спрямованих на розвиток конкуренції, запобігання порушенням законодавства про захист економічної конкуренції» визначено, що за результатами ґрунтовного дослідження ринків послуг з вивезення побутових відходів, проведеного протягом 2019 було встановлено, що за результатами дослідження ринків послуг з вивезення побутових відходів можна констатувати наявність конкуренції на етапі проведення конкурсів органами місцевого самоврядування з визначення виконавців послуг з вивезення побутових відходів. При цьому нормативно-правовими актами у сфері поводження з побутовими відходами передбачено, що термін діяльності на цьому ринку монопольно здійснюватиме суб’єкт господарювання, який на конкурсних засадах здобув переваги в боротьбі внаслідок запропонованих кращих умов надання послуг та меншої ціни порівняно з конкурентами, що визначено органами місцевого самоврядування.

Відповідно до пункту 37 розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону України “Про публічні закупівлі” на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування Кабінетом Міністрів України затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 року №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі- Особливості).
Відповідно до абзацу першого пункту 3 Особливостей, Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі», проводять закупівлі відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням цих Особливостей.
Відповідно до підпункту 5 пункту 13 Особливостей, придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн гривень, може здійснюватися без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання в одному з таких випадків:
- предмет закупівлі полягає у створенні або придбанні витвору мистецтва або художнього виконання;
- укладення договору про закупівлю з переможцем архітектурного або мистецького конкурсу;
- відсутність конкуренції з технічних причин, яка повинна бути документально підтверджена замовником;
- необхідність захисту прав інтелектуальної власності; - укладення договору про закупівлю з постачальником “останньої надії” або з постачальником універсальної послуги на постачання електричної енергії або природного газу.
За результатами закупівлі, здійсненої відповідно до цього пункту, замовники оприлюднюють в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, відповідно до пункту 38 розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону України «Про публічні закупівлі».
Відповідно до пункту 50 Особливостей замовник відміняє відкриті торги у разі:
1) відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг;
2) неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень;
3) скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг;
4) коли здійснення закупівлі стало неможливим внаслідок дії обставин непереборної сили.

На підтвердження доводів Скаржника свідчить Постанова Верховного суду України від 18.04.2023р. у справі № 640/3604/21 (повний текст постанови за посиланням https://reyestr.court.gov.ua/Review/110290470).
Враховуючи вищенаведене, Замовником були грубо порушені, насамперед, законодавство України у сфері публічних закупівель, а саме пп. 5 п. 13 Особливостей, пп. 2 п. 50 Особливостей та права і законні інтереси Скаржника (в частині прийняття пропозиції ФОП Джига Володимир Васильович, визначення його переможцем процедури закупівлі).

Вимоги: Зобов'язати замовника відмінити процедуру закупівлі

Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір