-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 3
Дизельне паливо Євро, ( талони) код ДК 021:2015 – 09130000-9 Нафта і дистиляти
Торги не відбулися
177 384.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 1 773.84 UAH
мін. крок: 1% або 1 773.84 UAH
Період оскарження:
07.06.2024 09:28 - 15.06.2024 00:00
Скарга
Розгляд припинено
КЕП
Оскарження дискримінаційних умов ТД
Номер:
614c9e3bf6db44c8ba818ea3a5f3bf45
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-06-07-001057-a.b1
Назва:
Оскарження дискримінаційних умов ТД
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Зразки талонів мережі АЗС БРСМ-Нафта (1) (4).pdf 11.06.2024 15:14
- Договір партнерський БРСМ-ІФС.pdf 11.06.2024 15:14
- Скарга від 11.06.20241 року на умови документації РІДНЕ СЕЛО .pdf 11.06.2024 15:14
- Скарга від 11.06.20241 року на умови документації РІДНЕ СЕЛО.docx 11.06.2024 15:14
- ІСО 9001 2018.pdf 11.06.2024 15:14
- sign.p7s 11.06.2024 15:15
- рішення від 13.06.2024 № 10295.pdf 13.06.2024 13:17
- Рішення від 13.06.2024 № 10291.pdf 13.06.2024 13:19
- Інформація про резолютивну частину рішення від 21.06.2024 № 10825.pdf 24.06.2024 14:03
- Рішення від 21.06.2024 № 10825.pdf 26.06.2024 12:38
- відповідь.pdf 14.06.2024 09:03
- відповідь.docx 14.06.2024 09:03
Дата прийняття скарги до розгляду:
11.06.2024 15:29
Дата розгляду скарги:
21.06.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
13.06.2024 13:20
Причина:
Замовником відповідно до Закону про публічні закупівлі усунено порушення
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
26.06.2024 12:38
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
26.06.2024 12:38
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
8583d2f3b4d14b3c83ff530a4cbb54a6
Заголовок пункту скарги:
Обмеження розташування АЗС учасників
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
порушено ст.5 ЗАкону
Опис суті пункту скарги:
1.1. В Додатку 2 до тендерної документації Замовник встановив вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які можуть запропонувати АЗС на відстані не більше 5 км та не більше ніж 4 км від юридичної адреси Замовника.
«5. Учасник повинен мати розгалужену мережу АЗС по всій Україні та обов’язково найближча станція АЗС повинна бути розташована віддаленістю не більше ніж 5 км від юридичної адреси Замовника (08110, Київська область, Бучанський район, село Михайлівка-Рубежівка, вул. Шкільна, 13) на яких буде здійснюватися заправка (в складі пропозиції надати довідку про наявність АЗС з посиланням на адреси).
6. Місце поставки (передачі) талонів: АЗС по Україні та обов’язково найближча станція АЗС повинна бути розташована віддаленістю не більше ніж 4 км від юридичної адреси Замовника (08110, Київська область, Бучанський район, село Михайлівка-Рубежівка, вул. Шкільна, 13) на яких буде здійснюватися заправка.»
Замовник встановлює обмежувальну умову щодо наявності АЗС учасника на відстані не більше 5 км та не більше 5 км від юридичної адреси- 08110, Київська область, Бучанський район, село Михайлівка-Рубежівка, вул. Шкільна, 13, а отже не створює конкурентного середовища для закупівлі даного виду товару.
Скаржник планує запропонувати АЗС мережі БРСМ-нафта за адресою:
1) БРСМ-нафта - вулиця Ковельська, 3, селище міського типу Ворзель, Київська область, 08296 (відстань до юридичної та фактичної адреси Замовника від зазначеної АЗС становить 7 км)
Замовник значно обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, оскільки встановлює вимогу в частині відстані не більше 4 км та 5 км до АЗС Учасника.
Також, варто звернути увагу, що В абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
З урахуванням вищезазначеного, Скаржник вимагає виключити вимогу тендерної документації в частині:
- відстані до найближчої АЗС не більше 5 км від юридичної адреси Замовника (АЗС Скаржника знаходиться на відстані 7 км від адреси Замовника);
- відстані до найближчої АЗС не більше 4 км від юридичної адреси Замовника (АЗС Скаржника знаходиться на відстані 7 км від адреси Замовника);
«5. Учасник повинен мати розгалужену мережу АЗС по всій Україні та обов’язково найближча станція АЗС повинна бути розташована віддаленістю не більше ніж 5 км від юридичної адреси Замовника (08110, Київська область, Бучанський район, село Михайлівка-Рубежівка, вул. Шкільна, 13) на яких буде здійснюватися заправка (в складі пропозиції надати довідку про наявність АЗС з посиланням на адреси).
6. Місце поставки (передачі) талонів: АЗС по Україні та обов’язково найближча станція АЗС повинна бути розташована віддаленістю не більше ніж 4 км від юридичної адреси Замовника (08110, Київська область, Бучанський район, село Михайлівка-Рубежівка, вул. Шкільна, 13) на яких буде здійснюватися заправка.»
Замовник встановлює обмежувальну умову щодо наявності АЗС учасника на відстані не більше 5 км та не більше 5 км від юридичної адреси- 08110, Київська область, Бучанський район, село Михайлівка-Рубежівка, вул. Шкільна, 13, а отже не створює конкурентного середовища для закупівлі даного виду товару.
Скаржник планує запропонувати АЗС мережі БРСМ-нафта за адресою:
1) БРСМ-нафта - вулиця Ковельська, 3, селище міського типу Ворзель, Київська область, 08296 (відстань до юридичної та фактичної адреси Замовника від зазначеної АЗС становить 7 км)
Замовник значно обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, оскільки встановлює вимогу в частині відстані не більше 4 км та 5 км до АЗС Учасника.
Також, варто звернути увагу, що В абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
З урахуванням вищезазначеного, Скаржник вимагає виключити вимогу тендерної документації в частині:
- відстані до найближчої АЗС не більше 5 км від юридичної адреси Замовника (АЗС Скаржника знаходиться на відстані 7 км від адреси Замовника);
- відстані до найближчої АЗС не більше 4 км від юридичної адреси Замовника (АЗС Скаржника знаходиться на відстані 7 км від адреси Замовника);
×
-
Назва доказу:
зразки талонів
-
Повʼязаний документ:
Зразки талонів мережі АЗС БРСМ-Нафта (1) (4).pdf
-
-
Назва доказу:
договір № ДГ-0006994 від 05.10.2023 р
-
Повʼязаний документ:
Договір партнерський БРСМ-ІФС.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника Комунальне підприємство «РІДНЕ СЕЛО» - внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі «Дизельне паливо Євро, ( талони) код ДК 021:2015 – 09130000-9 Нафта і дистиляти, оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-06-07-001057-a, зокрема: 1. Вилучити із тендерної документації умову щодо наявності АЗС на відстані не більше 5 км від юридичної адреси Замовника та збільшити радіус до 7 км; 2. Вилучити із тендерної документації умову щодо наявності АЗС на відстані не більше 4 км від юридичної адреси Замовника та збільшити радіус до 7 км;
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
3fe6ed536b18408ca1e11584c8e1f732
Заголовок пункту скарги:
Обмеження в частині надання пепного сертифікату систем управління
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
порушено ст.5 Закону
Опис суті пункту скарги:
1.2. В пункті 17 Додатку № 2 до тендерної документації, Замовником встановлено вимогу щодо наявності у учасників сертифікату системи управління якістю згідно ДСТУ 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT):
«17. Надати копії діючих сертифікатів відповідності вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги», ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування», ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT) «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування», виданих на ім’я учасника, та копію документу (атестат про акредитацію тощо), який підтверджує сферу акредитації органу з сертифікації, який видав такі сертифікати відповідності.»
Вимога щодо надання у складі Пропозиції документів, що підтверджують впровадження системи управління якістю згідно ДСТУ 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) – є дискримінаційною та такою, що обмежує Скаржника в праві на участь, оскільки у Скаржника сертифіковано впроваджену систему згідно ДСТУ EN ISO 9001:2018 Системи управління якістю. Вимоги (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT)
Сертифікат ДСТУ EN ISO 9001:2018 включає в себе версію стандарту ДСТУ ISO 9001:2015 Системи управління якістю. Вимоги (ISO 9001:2015, IDT), що зазначено в Настанові про введення системи управління якістю. Таким чином, дані стандарти є ідентичними, дублюючими та ДСТУ EN ISO 9001:2018 включає, при розробці системи управління якості на підприємстві, вимоги, передбачені в стандарті ДСТУ ISO 9001:2015, IDT.
За посиланням http://online.budstandart.com/ua/catalog/doc-page?id_doc=79941 міститься інформація, яка підтверджує, що "Посиланням на документи", відповідно до яких розроблено стандарт ДСТУ EN ISO 9001:2018 Системи управління якістю. Вимоги (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) є Вимоги, передбачені стандартами: ДСТУ ISO 9001:2015 Системи управління якістю. Вимоги (ISO 9001:2015, IDT) та ДСТУ ISO 9001:2015 Системи управління якістю. Вимоги. Поправка;
Скаржник вважає за необхідне не обмежувати конкуренцію та надати можливість брати участь у закупівлі Учасникам, які мають Сертифікат згідно ДСТУ EN ISO 9001:2018 Системи управління якістю. Вимоги (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT).
«17. Надати копії діючих сертифікатів відповідності вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги», ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування», ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT) «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування», виданих на ім’я учасника, та копію документу (атестат про акредитацію тощо), який підтверджує сферу акредитації органу з сертифікації, який видав такі сертифікати відповідності.»
Вимога щодо надання у складі Пропозиції документів, що підтверджують впровадження системи управління якістю згідно ДСТУ 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) – є дискримінаційною та такою, що обмежує Скаржника в праві на участь, оскільки у Скаржника сертифіковано впроваджену систему згідно ДСТУ EN ISO 9001:2018 Системи управління якістю. Вимоги (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT)
Сертифікат ДСТУ EN ISO 9001:2018 включає в себе версію стандарту ДСТУ ISO 9001:2015 Системи управління якістю. Вимоги (ISO 9001:2015, IDT), що зазначено в Настанові про введення системи управління якістю. Таким чином, дані стандарти є ідентичними, дублюючими та ДСТУ EN ISO 9001:2018 включає, при розробці системи управління якості на підприємстві, вимоги, передбачені в стандарті ДСТУ ISO 9001:2015, IDT.
За посиланням http://online.budstandart.com/ua/catalog/doc-page?id_doc=79941 міститься інформація, яка підтверджує, що "Посиланням на документи", відповідно до яких розроблено стандарт ДСТУ EN ISO 9001:2018 Системи управління якістю. Вимоги (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) є Вимоги, передбачені стандартами: ДСТУ ISO 9001:2015 Системи управління якістю. Вимоги (ISO 9001:2015, IDT) та ДСТУ ISO 9001:2015 Системи управління якістю. Вимоги. Поправка;
Скаржник вважає за необхідне не обмежувати конкуренцію та надати можливість брати участь у закупівлі Учасникам, які мають Сертифікат згідно ДСТУ EN ISO 9001:2018 Системи управління якістю. Вимоги (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT).
×
-
Назва доказу:
сертифікат ДСТУ EN ISO 9001:2018 Системи управління якістю. Вимоги (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT
-
Повʼязаний документ:
ІСО 9001 2018.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника Комунальне підприємство «РІДНЕ СЕЛО» - внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі «Дизельне паливо Євро, ( талони) код ДК 021:2015 – 09130000-9 Нафта і дистиляти, оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-06-07-001057-a, зокрема: 1. Вилучити із тендерної документації умову щодо наявності у учасників сертифікату системи управління якістю згідно ДСТУ 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT);
Порядковий номер пункту скарги:
3
Номер:
1dca60427ce245788c721a319c2c0d14
Заголовок пункту скарги:
Суперечливі умови тендерної документації
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
порушено порядок складання умов документації
Опис суті пункту скарги:
2.1. В пункті 13 Додатку № 2 до ТД: Замовником встановлено вимогу щодо терміну дії талонів та/або штрих-карток на пальне, який повинен становити 12-ть місяців:
«13. У випадку, якщо Учасник не є суб'єктом господарювання, який є власником ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним, реєстраційний номер якої зазначений за формою згідно Таблиці 2 Додатку 2 до тендерної документації, такий учасник має надати*:
- лист/довідку від суб'єкта господарювання, який є власником ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним про гарантований відпуск палива на АЗС, що зазначені у таблиці 2 Додатку 2 до тендерної документації по талонам та/або карткам запропонованого Учасником зразка (лист повинен містити зразки паливних карток та/або талонів, за якими буде здійснюватися реалізація палива, а також строк, впродовж якого гарантується відповідний відпуск палива, цей строк має бути не меншим за строк дії талонів/паливних карток, а саме: не менше 12 місяців з моменту їх отримання Замовником з можливістю пролонгації талонів/паливних карток) На оригінал листа накладається кваліфікований електронний підпис уповноваженої особи, яка його підписала у форматі, що дає можливість перевірити КЕП.»
При цьому, варто звернути увагу на той факт, що Зпункту 4 Додатку № 2 до ТД визначено у: «4. «Термін дії талонів повинен бути не менше 6 місяців з дати поставки їх Замовнику..»
Також, Замовником встановлено умови для учасників процедури закупівлі, оскільки встановлена вимога у п. 4.4. Розділі 1 тендерної документації в частині Строку поставки товару: «до 31 грудня 2024 року включно»
Отже, тендерна документація Замовника містить суперечливі умови в частині строку дії талонів на пальне 12-ть місяців та 6 місяців, та в частині строку поставки Товару – до 31.12.2024 року.
Таке визначення наведено у п. 3 Інструкції № 281. Із цього тлумачення випливає, що талони засвідчують право покупця на отримання раніше оплачених ПММ, які тимчасово зберігаються на АЗС. Відповідно до п. 17.1. Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України, існують природні втрати під час транспортування, приймання, зберігання та відпуску нафти і нафтопродуктів. Природні втрати нафтопродуктів - це втрати (зменшення маси при збереженні якості у межах вимог нормативних документів), що є наслідком фізико-хімічних властивостей нафтопродуктів та впливу метеорологічних факторів.
Отже, при визначені терміну дії талонів 12 місяців, Замовник має враховувати, що існують природні втрати нафтопродуктів, при довгостроковому зберіганні нафтопродуктів реальна вартість талонів на пальне значно зростає.
В ч. 1 ст. 3 Бюджетного кодексу України зазначено, що бюджетний період для всіх бюджетів, що складають бюджетну систему України, становить один календарний рік, який починається 1 січня кожного року і закінчується 31 грудня того ж року. Згідно п. 38 Постанови КМУ від 28 лютого 2002 р. №228 «Про затвердження Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ», кошторис в бюджетних установах затверджується за загальним і спеціальним фондами на рік.
З огляду на вище описане, Замовник встановлює суперечливі вимоги тендерної документації в частині строку дії талонів 12 місяців, з урахуванням, що поставка Товару та строк дії Договору до 31.12.2024 року. Як і бюджетний період закінчується 31 грудня 2024 року. Відповідно до чинного законодавства України Замовники здійснюють закупівлі згідно із затвердженим кошторисом та планують їх відповідно до потреб на поточний рік.
«13. У випадку, якщо Учасник не є суб'єктом господарювання, який є власником ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним, реєстраційний номер якої зазначений за формою згідно Таблиці 2 Додатку 2 до тендерної документації, такий учасник має надати*:
- лист/довідку від суб'єкта господарювання, який є власником ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним про гарантований відпуск палива на АЗС, що зазначені у таблиці 2 Додатку 2 до тендерної документації по талонам та/або карткам запропонованого Учасником зразка (лист повинен містити зразки паливних карток та/або талонів, за якими буде здійснюватися реалізація палива, а також строк, впродовж якого гарантується відповідний відпуск палива, цей строк має бути не меншим за строк дії талонів/паливних карток, а саме: не менше 12 місяців з моменту їх отримання Замовником з можливістю пролонгації талонів/паливних карток) На оригінал листа накладається кваліфікований електронний підпис уповноваженої особи, яка його підписала у форматі, що дає можливість перевірити КЕП.»
При цьому, варто звернути увагу на той факт, що Зпункту 4 Додатку № 2 до ТД визначено у: «4. «Термін дії талонів повинен бути не менше 6 місяців з дати поставки їх Замовнику..»
Також, Замовником встановлено умови для учасників процедури закупівлі, оскільки встановлена вимога у п. 4.4. Розділі 1 тендерної документації в частині Строку поставки товару: «до 31 грудня 2024 року включно»
Отже, тендерна документація Замовника містить суперечливі умови в частині строку дії талонів на пальне 12-ть місяців та 6 місяців, та в частині строку поставки Товару – до 31.12.2024 року.
Таке визначення наведено у п. 3 Інструкції № 281. Із цього тлумачення випливає, що талони засвідчують право покупця на отримання раніше оплачених ПММ, які тимчасово зберігаються на АЗС. Відповідно до п. 17.1. Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України, існують природні втрати під час транспортування, приймання, зберігання та відпуску нафти і нафтопродуктів. Природні втрати нафтопродуктів - це втрати (зменшення маси при збереженні якості у межах вимог нормативних документів), що є наслідком фізико-хімічних властивостей нафтопродуктів та впливу метеорологічних факторів.
Отже, при визначені терміну дії талонів 12 місяців, Замовник має враховувати, що існують природні втрати нафтопродуктів, при довгостроковому зберіганні нафтопродуктів реальна вартість талонів на пальне значно зростає.
В ч. 1 ст. 3 Бюджетного кодексу України зазначено, що бюджетний період для всіх бюджетів, що складають бюджетну систему України, становить один календарний рік, який починається 1 січня кожного року і закінчується 31 грудня того ж року. Згідно п. 38 Постанови КМУ від 28 лютого 2002 р. №228 «Про затвердження Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ», кошторис в бюджетних установах затверджується за загальним і спеціальним фондами на рік.
З огляду на вище описане, Замовник встановлює суперечливі вимоги тендерної документації в частині строку дії талонів 12 місяців, з урахуванням, що поставка Товару та строк дії Договору до 31.12.2024 року. Як і бюджетний період закінчується 31 грудня 2024 року. Відповідно до чинного законодавства України Замовники здійснюють закупівлі згідно із затвердженим кошторисом та планують їх відповідно до потреб на поточний рік.
Вимоги:
Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
×
-
Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника Комунальне підприємство «РІДНЕ СЕЛО» - внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі «Дизельне паливо Євро, ( талони) код ДК 021:2015 – 09130000-9 Нафта і дистиляти, оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-06-07-001057-a, зокрема: 1. Вилучити із тендерної документації умову щодо строку дії талонів 12 місяців з дати активації.