-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 2
ДК 021:2015 код 09130000-9 «Нафта і дистиляти» ( Дизельне паливо у вигляді талонів (карток облікових відпускних, бланків-дозволів тощо)
Завершена
525 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 625.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 625.00 UAH
Період оскарження:
07.06.2024 08:41 - 03.07.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
СКАРГА
Номер:
b0c7b31507864977be8f113839e1ff15
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-06-07-000343-a.b1
Назва:
СКАРГА
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- 11.06 ЗДОЛБУНІВСЬКЕ .pdf 11.06.2024 16:41
- 11.06 ЗДОЛБУНІВСЬКЕ.docx 11.06.2024 16:41
- Скан_20240205.pdf 11.06.2024 16:41
- Зразки талонів.pdf 11.06.2024 16:41
- sign.p7s 11.06.2024 16:44
- Рішення від 13.06.2024 № 10285.pdf 13.06.2024 13:33
- Інформація про резолютивну частину рішення від 24.06.2024 №10907.pdf 25.06.2024 15:06
- Рішення від 24.06.2024 №10907.pdf 27.06.2024 13:28
- Скаржник.pdf 17.06.2024 12:06
- Пояснення по суті скарги СИНЕРГІЯ.docx 17.06.2024 15:04
- ТД_ ДП з особливостями 06_2024 НОВА РЕДАКЦІЯ.docx 01.07.2024 10:11
- Перелік змін ДП Додаток 3.docx 01.07.2024 10:11
Дата прийняття скарги до розгляду:
11.06.2024 16:55
Дата розгляду скарги:
24.06.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
13.06.2024 13:34
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
27.06.2024 13:28
Дата виконання рішення Замовником:
01.07.2024 10:11
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Замовником виконано рішення АМКУ та вніс відповідні зміни
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
c30661a737844e259be462ba0713e3d6
Заголовок пункту скарги:
Дискримінація
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
порушено ст. 5 Закону
Опис суті пункту скарги:
Відповідно до Додатку № 3 до тендерної документації, Замовником визначено:
«Учасник повинен документально підтвердити правомірність використання торгової марки чи бренду ».
Вимагаючи від учасників надання документального підтвердження наявності права в Учасника на використання торгової марки (знаку), під якою випускаються талони - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема «недискримінація учасників».
Скаржник, як постачальник палива, не має права на використання торгової марки (знаку), під якою випускаються талони, проте має партнерські договори, які дозволяють йому здійснювати продаж палива (талонів) для потреб Замовників через різні мережі АЗС, які не належать Скаржнику на праві власності та/або в яких Скаржник самостійно не емітує талони.
При цьому відповідно до положень Господарського кодексу України, кожен суб’єкт господарювання вільний у виборі способів і методів господарювання, місця ведення господарської діяльності. У стислі строки, які надані для підготовки участі у торгах, нафтотрейдери не мають змогу змінити спосіб господарювання аби виконати ці дискримінаційні вимоги, щодо наявності в учасника ліцензійного договору на використання об’єктів права інтелектуальної власності (марки чи бренду).
Для введення господарської діяльності з постачання палива ТОВ «СИНЕРГІЯ СИСТЕМ» відсутність права на використання торгової марки (знаку), під якою випускаються талони, не перешкоджає виконувати свої зобов’язання за договорами, укладеними за результатом аналогічних закупівель.
Встановлюючи відповідні вимоги Замовник обмежує конкуренцію та встановлює надмірні додаткові вимоги, які не впливають на постачання товару – палива бензин А-92. Відповідн вимога обмежує нас у праві на участь, при цьому не впливає якість та можливість постачання Товару.
Скаржник має партнерський договір з власником мережі АЗС Chipo, який передбачає обов’язок передати Покупцю (Скаржнику) у власність нафтопродукти, а саме: бензин А-95, А-92, дизельне паливо, скраплений газ (СПБТ), а Клієнт зобов’язується отримувати товар та повністю оплачувати вартість (ціну) Товару.
Зазначене підтверджується Партнерським договором №1249 ТЛ-2809 від 28.09.2023 року, укладеним з ТОВ «СНІРО-ОЙЛ», копію якого надаємо у вкладенні.
За умовами Договору:
Відповідно до умов цього Договору Продавець зобов’язується передавати Покупцю у власність нафтопродукти, а саме: бензин А-95, А-92, дизельне паливо, скраплений газ (СПБТ), а Клієнт зобов’язується отримувати товар та повністю оплачувати вартість (ціну) Товару.
Видача (передача) товару здійснюється на АЗС, перелік яких розміщується та оновлюється Продавцем та доступний в мережі інтернет за посиланням https://chipo.ua/uk/network/.
Інші учасники, в тому числі Скаржник, у разі вилучення дискримінаційної вимоги, зможуть брати участь у закупівлі Замовника та здатні створити конкуренцію його постійним постачальникам, а отже значно по меншій ціні робити поставки, що призведе до економії бюджетних коштів Замовника. Таким чином, відбудеться дотримання одного із основоположних принципів здійснення публічних закупівель, а саме: максимальна економія, ефективність та пропорційність (п. 2 ч.1 ст. 5 Закону).
Окрім того, зазначена умова суперечить положенням пункту 29 Особливостей, в якому зазначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Окрім цього, відповідно до абз. 2 п. 29 Особливостей у разі здійснення закупівель для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Замовник не довів та документально не підтвердив, яким самим національним стандартом для - палива визначено наявність у Учасника права використання торгової марки.
Відповідно до п. 4 ст. 23 ЗУ «Про публічні закупівлі» Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент".
«Учасник повинен документально підтвердити правомірність використання торгової марки чи бренду ».
Вимагаючи від учасників надання документального підтвердження наявності права в Учасника на використання торгової марки (знаку), під якою випускаються талони - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема «недискримінація учасників».
Скаржник, як постачальник палива, не має права на використання торгової марки (знаку), під якою випускаються талони, проте має партнерські договори, які дозволяють йому здійснювати продаж палива (талонів) для потреб Замовників через різні мережі АЗС, які не належать Скаржнику на праві власності та/або в яких Скаржник самостійно не емітує талони.
При цьому відповідно до положень Господарського кодексу України, кожен суб’єкт господарювання вільний у виборі способів і методів господарювання, місця ведення господарської діяльності. У стислі строки, які надані для підготовки участі у торгах, нафтотрейдери не мають змогу змінити спосіб господарювання аби виконати ці дискримінаційні вимоги, щодо наявності в учасника ліцензійного договору на використання об’єктів права інтелектуальної власності (марки чи бренду).
Для введення господарської діяльності з постачання палива ТОВ «СИНЕРГІЯ СИСТЕМ» відсутність права на використання торгової марки (знаку), під якою випускаються талони, не перешкоджає виконувати свої зобов’язання за договорами, укладеними за результатом аналогічних закупівель.
Встановлюючи відповідні вимоги Замовник обмежує конкуренцію та встановлює надмірні додаткові вимоги, які не впливають на постачання товару – палива бензин А-92. Відповідн вимога обмежує нас у праві на участь, при цьому не впливає якість та можливість постачання Товару.
Скаржник має партнерський договір з власником мережі АЗС Chipo, який передбачає обов’язок передати Покупцю (Скаржнику) у власність нафтопродукти, а саме: бензин А-95, А-92, дизельне паливо, скраплений газ (СПБТ), а Клієнт зобов’язується отримувати товар та повністю оплачувати вартість (ціну) Товару.
Зазначене підтверджується Партнерським договором №1249 ТЛ-2809 від 28.09.2023 року, укладеним з ТОВ «СНІРО-ОЙЛ», копію якого надаємо у вкладенні.
За умовами Договору:
Відповідно до умов цього Договору Продавець зобов’язується передавати Покупцю у власність нафтопродукти, а саме: бензин А-95, А-92, дизельне паливо, скраплений газ (СПБТ), а Клієнт зобов’язується отримувати товар та повністю оплачувати вартість (ціну) Товару.
Видача (передача) товару здійснюється на АЗС, перелік яких розміщується та оновлюється Продавцем та доступний в мережі інтернет за посиланням https://chipo.ua/uk/network/.
Інші учасники, в тому числі Скаржник, у разі вилучення дискримінаційної вимоги, зможуть брати участь у закупівлі Замовника та здатні створити конкуренцію його постійним постачальникам, а отже значно по меншій ціні робити поставки, що призведе до економії бюджетних коштів Замовника. Таким чином, відбудеться дотримання одного із основоположних принципів здійснення публічних закупівель, а саме: максимальна економія, ефективність та пропорційність (п. 2 ч.1 ст. 5 Закону).
Окрім того, зазначена умова суперечить положенням пункту 29 Особливостей, в якому зазначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Окрім цього, відповідно до абз. 2 п. 29 Особливостей у разі здійснення закупівель для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Замовник не довів та документально не підтвердив, яким самим національним стандартом для - палива визначено наявність у Учасника права використання торгової марки.
Відповідно до п. 4 ст. 23 ЗУ «Про публічні закупівлі» Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент".
×
-
Назва доказу:
зразки талонів
-
Повʼязаний документ:
Зразки талонів.pdf
-
-
Назва доказу:
партнерський договір
-
Повʼязаний документ:
Скан_20240205.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати Замовника: КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ЗДОЛБУНІВСЬКЕ» ЗДОЛБУНІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ внести зміни до тендерної документації, шляхом вилучення дискримінаційних умов у закупівлі за ідентифікатором UA-2024-06-07-000343-a, за предметом ДК 021:2015 код 09130000-9 «Нафта і дистиляти» ( Дизельне паливо у вигляді талонів (карток облікових відпускних, бланків-дозволів тощо)).