-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Шафні газорегуляторні пункти з вузлами обліку газу
Завершена
18 945 016.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 94 725.08 UAH
мін. крок: 0.5% або 94 725.08 UAH
Період оскарження:
06.06.2024 11:43 - 11.06.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції скаржника
Номер:
ae5d901ade484b449ade23aecbd27cb3
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-06-06-004547-a.c1
Назва:
Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції скаржника
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга .pdf 25.06.2024 15:35
- Протокол рішення.pdf 25.06.2024 15:35
- 805 - ТОВ ВКП ТЕХНОІНКОМ.pdf 25.06.2024 15:35
- Запит ТУ (1).pdf 25.06.2024 15:35
- 1. Додаток 1_Тех специфікація (зі змінами) (2).docx 25.06.2024 15:35
- ТУ ПОГ Зміна №1.pdf 25.06.2024 15:35
- Настанова щодо ТУ.pdf 25.06.2024 15:35
- sign.p7s 25.06.2024 15:37
- Рішення від 27.06.2024 №11177.pdf 27.06.2024 17:56
- Інформація про резолютивну частину рішення від 08.07.2024 № 11740.pdf 09.07.2024 15:59
- рішення від 08.07.2024 № 11740.pdf 11.07.2024 15:46
- Пояснення по суті скарги ШГРП.docx 01.07.2024 10:44
- Пояснення по суті скарги ШГРП.pdf 01.07.2024 10:44
- Виконання рішення АМКУ.pdf 15.07.2024 15:46
- Виконання рішення АМКУ.pdf 15.07.2024 15:47
Дата прийняття скарги до розгляду:
25.06.2024 15:54
Дата розгляду скарги:
08.07.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
27.06.2024 18:04
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
11.07.2024 15:47
Дата виконання рішення Замовником:
15.07.2024 15:47
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Замовник зобов'язаний виконати рішення та у разі усунення Замовником порушень, зазначених у скарзі, Замовник протягом одного робочого дня з моменту усунення порушення повинен повідомити про це органу оскарження та розмістити підтвердження в електронній системі закупівель.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
b1b2d66074c047fa9649bfe8daabb2a5
Заголовок пункту скарги:
Твердження про те, що тендерна пропозиція Скаржника була неправомірна відхилена, складається з двох частин:
1. Порядок визначення чинності Технічних вимог.
2. Вимоги підтвердження чинності Технічних вимог, викладених в тендерній документації.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення:
Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги:
СКАРГА
щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель
(в порядку ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі»)
06.06.2024 Комунальним підприємством «Харківводоканал» (надалі за текстом – Замовник), оголошено процедуру закупівлі у формі відкритих торгів з особливостями. Предмет закупівлі: Шафні газорегуляторні пункти з вузлами обліку газу, ідентифікатор закупівлі UA-2024-06-06-004547-a (посилання на закупівлю: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-06-06-004547-a) .
17 червня 2024 року відбувся аукціон по закупівлі, в якому взяли участь 4 учасники:
1. ПрАТ «Івано-Франківський завод «Промприлад».
2. Приватне підприємство «Промгазкомплект».
3. ТОВ «ВКП «Техноінком» (надалі за текстом – Скаржник, ТОВ «ВКП «Техноінком»).
4. ТОВ «Інженерно-виробничий центр «Європрилад».
За результатом аукціону тендерна пропозиція Скаржника була на другому місці. І за результатом кваліфікації, 20 червня 2024 року, Протоколом уповноваженої особи № 2/5, тендерну пропозицію Скаржника відхилено. Підстава для відхилення: «на підставі абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей, а саме: «не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих Особливостей».
Дане порушення, на думку Замовника, полягало в тому, що Скаржником надано ТУ У 26.5-37400375-002-2012, які є нечинними на дату розкриття тендерних пропозицій.
Скаржник категорично не погоджується з таким рішенням, вважає його неправомірним та таким, що порушує вимоги чинного законодавства з огляду на таке.
Твердження про те, що тендерна пропозиція Скаржника була неправомірна відхилена, складається з двох частин:
1. Порядок визначення чинності Технічних вимог.
2. Вимоги підтвердження чинності Технічних вимог, викладених в тендерній документації.
Щодо порядку визначення чинності Технічних вимог.
Відповідно до п. 6 Розділу 4 «Учасником повинно бути надано» Додатку № 1 до Тендерної документації, Учасники закупівлі повинні надати: «Копію зразка паспорту / або паспорту якості на одне раніше виготовлене найменування ШГРП та Вузла обліку газу з наявністю:
- Схема зварних з’єднань ГРП/ШГРП з позначенням стика, який перевірений неруйнівним методом контролю.
- Протоколи перевірки зварювальних з'єднань (радіографічні).
- Протокол випробувань на міцність, герметичність ГРП/ШГРП (результати занесені в таблицю).
- Акт перевірки та налаштування регуляторів тиску, ЗЗК та ЗСК з показниками тиску, на які налаштовані ГРП/ШГРП (результати занесені в таблицю).
- Перша сторінка Технічних умов».
На виконання даної вимоги, Скаржником подано документ (файл «22.Титул ТУ ПОГ.pdf»). В даному файлі міститься перша сторінка ТУ У 26.5-37400375-002-2012, вперше введені з 16.11.20213 та чинні до 16.11.2018. Також, надано Зміни до зазначених технічних умов, які набрали чинності 03.10.2018.
Звертаємо увагу Колегії на те, що Замовником вимагалося надати саме першу Сторінку технічних умов, без надання їх повного тексту.
Порядок створення технічних умов врегульовано СОУ КЗПС 74.9-02568182-003:2016 «ТЕХНІЧНІ УМОВИ УКРАЇНИ. НАСТАНОВИ ЩОДО ТИПОВОЇ ПОБУДОВИ, ВИКЛАДЕННЯ, ОФОРМЛЕННЯ, ПОЗНАЧЕННЯ, ПРИЙНЯТТЯ ТА НАДАННЯ ЧИННОСТІ». Відповідно до п. А.2.8 даного ДСТУ: «А.2.8 Якщо термін чинності технічних умов обмежений, під позначенням терміну надання чинності технічних умов зазначається термін їх дії вказаним вище способом. Приклад «Чинні до 01.01.2020».
З поданого у складі тендерної пропозиції Скаржника документів, вбачається, що строк дії ТУ У 26.5-37400375-002-2012 продовжено від 03.10.2018 та не передбачено термін їх закінчення, а отже, спираючись на СОУ КЗПС 74.9-02568182-003:2016 «ТЕХНІЧНІ УМОВИ УКРАЇНИ. НАСТАНОВИ ЩОДО ТИПОВОЇ ПОБУДОВИ, ВИКЛАДЕННЯ, ОФОРМЛЕННЯ, ПОЗНАЧЕННЯ, ПРИЙНЯТТЯ ТА НАДАННЯ ЧИННОСТІ», вони є такими, що не мають терміну дії.
В підтвердження даного факту, Скаржником у якості додатків надається текст технічних умов, в тексті яких передбачено, що вони діють «Без обмеження терміну дії».
Тобто, Замовник неправомірно зробив висновок що подані Скаржником Технічні умови є нечинними на момент розкриття тендерної пропозиції.
Щодо вимоги підтвердження чинності Технічних вимог, викладених в тендерній документації.
Вимога, викладена в тендерній документації звучить таким чином: «Копію зразка паспорту / або паспорту якості на одне раніше виготовлене найменування ШГРП та Вузла обліку газу з наявністю:
- Схема зварних з’єднань ГРП/ШГРП з позначенням стика, який перевірений неруйнівним методом контролю.
- Протоколи перевірки зварювальних з'єднань (радіографічні).
- Протокол випробувань на міцність, герметичність ГРП/ШГРП (результати занесені в таблицю).
- Акт перевірки та налаштування регуляторів тиску, ЗЗК та ЗСК з показниками тиску, на які налаштовані ГРП/ШГРП (результати занесені в таблицю).
- Перша сторінка Технічних умов».
Звертаємо увагу Колегії на те, що Замовником не зазначено жодних вимог, що їх повинна містити перша сторінка Технічних умов. Замовник не зазначає що Технічні умови, що їх подає потенційний учасник, обов’язково повинні містити інформацію про термін дії таких умов, або відсутність такого строку.
На виконання даної вимоги, Скаржником подано першу сторінку ТУ. Інформація про те що термін дії поточної редакції ТУ є безстроковим, не надавалися у складі тендерної пропозиції.
Тобто, фактично, Замовник прийняв рішення про нечинність ТУ через відсутність інформації, яка не вимагалася ним.
Також, на підтвердження дійсності поданих Скаржником ТУ, ТОВ «ВКП «Техноінком» звернулися до Державного підприємства «Всеукраїнський державний науково-Виробничий центр стандартизації, метрології, сертифікації та захисту право споживачів» (ДП «Укрметртестстандарт») з питанням, чи дійсними є наразі ТУ У 26.5-37400375-002-2012.
У відповідь на поданий запит, ДП «Укрметртестстандарт» підтвердило, що ТУ У 26.5-37400375-002-2012 немає обмеження терміну чинності, тобто є дійсними на момент подання тендерної пропозиції Скаржника.
Таким чином, належить дійти висновку, що тендерна пропозиція Скаржника відповідала вимогам тендерної документації, в тому числі, але не виключно в частині відповідності технічним вимогам закупівлі.
Згідно вимог п. 3. Особливостей, замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Антимонопольний комітет України як орган оскарження з метою неупередженого та ефективного захисту прав і законних інтересів осіб, пов’язаних з участю у процедурах закупівлі, утворює Комісію (комісії) з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та здійснює інші повноваження, визначені цим Законом та Законом України «Про Антимонопольний комітет України». Рішення Комісії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель ухвалюються від імені Антимонопольного комітету України.
Повноваження, порядок утворення та функціонування Комісії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель встановлюються відповідно до цього Закону та Закону України «Про Антимонопольний комітет України».
Оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням ПОСТАНОВИ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 Київ «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування».
Скарга до органу оскарження подається суб’єктом оскарження у формі електронного документа через електронну систему закупівель.
Скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом п’яти днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю.
Суб’єкт оскарження несе відповідальність за точність та достовірність інформації, що надається шляхом заповнення електронної форми. При цьому ризики настання негативних наслідків, пов’язаних з наданням суб’єктом оскарження неточної або недостовірної інформації шляхом заповнення електронної форми, несе суб’єкт оскарження.
Керуючись вимогами чинного законодавства України у сфері публічних закупівель, зокрема, але не виключно положенням ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі»:
щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель
(в порядку ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі»)
06.06.2024 Комунальним підприємством «Харківводоканал» (надалі за текстом – Замовник), оголошено процедуру закупівлі у формі відкритих торгів з особливостями. Предмет закупівлі: Шафні газорегуляторні пункти з вузлами обліку газу, ідентифікатор закупівлі UA-2024-06-06-004547-a (посилання на закупівлю: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-06-06-004547-a) .
17 червня 2024 року відбувся аукціон по закупівлі, в якому взяли участь 4 учасники:
1. ПрАТ «Івано-Франківський завод «Промприлад».
2. Приватне підприємство «Промгазкомплект».
3. ТОВ «ВКП «Техноінком» (надалі за текстом – Скаржник, ТОВ «ВКП «Техноінком»).
4. ТОВ «Інженерно-виробничий центр «Європрилад».
За результатом аукціону тендерна пропозиція Скаржника була на другому місці. І за результатом кваліфікації, 20 червня 2024 року, Протоколом уповноваженої особи № 2/5, тендерну пропозицію Скаржника відхилено. Підстава для відхилення: «на підставі абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей, а саме: «не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих Особливостей».
Дане порушення, на думку Замовника, полягало в тому, що Скаржником надано ТУ У 26.5-37400375-002-2012, які є нечинними на дату розкриття тендерних пропозицій.
Скаржник категорично не погоджується з таким рішенням, вважає його неправомірним та таким, що порушує вимоги чинного законодавства з огляду на таке.
Твердження про те, що тендерна пропозиція Скаржника була неправомірна відхилена, складається з двох частин:
1. Порядок визначення чинності Технічних вимог.
2. Вимоги підтвердження чинності Технічних вимог, викладених в тендерній документації.
Щодо порядку визначення чинності Технічних вимог.
Відповідно до п. 6 Розділу 4 «Учасником повинно бути надано» Додатку № 1 до Тендерної документації, Учасники закупівлі повинні надати: «Копію зразка паспорту / або паспорту якості на одне раніше виготовлене найменування ШГРП та Вузла обліку газу з наявністю:
- Схема зварних з’єднань ГРП/ШГРП з позначенням стика, який перевірений неруйнівним методом контролю.
- Протоколи перевірки зварювальних з'єднань (радіографічні).
- Протокол випробувань на міцність, герметичність ГРП/ШГРП (результати занесені в таблицю).
- Акт перевірки та налаштування регуляторів тиску, ЗЗК та ЗСК з показниками тиску, на які налаштовані ГРП/ШГРП (результати занесені в таблицю).
- Перша сторінка Технічних умов».
На виконання даної вимоги, Скаржником подано документ (файл «22.Титул ТУ ПОГ.pdf»). В даному файлі міститься перша сторінка ТУ У 26.5-37400375-002-2012, вперше введені з 16.11.20213 та чинні до 16.11.2018. Також, надано Зміни до зазначених технічних умов, які набрали чинності 03.10.2018.
Звертаємо увагу Колегії на те, що Замовником вимагалося надати саме першу Сторінку технічних умов, без надання їх повного тексту.
Порядок створення технічних умов врегульовано СОУ КЗПС 74.9-02568182-003:2016 «ТЕХНІЧНІ УМОВИ УКРАЇНИ. НАСТАНОВИ ЩОДО ТИПОВОЇ ПОБУДОВИ, ВИКЛАДЕННЯ, ОФОРМЛЕННЯ, ПОЗНАЧЕННЯ, ПРИЙНЯТТЯ ТА НАДАННЯ ЧИННОСТІ». Відповідно до п. А.2.8 даного ДСТУ: «А.2.8 Якщо термін чинності технічних умов обмежений, під позначенням терміну надання чинності технічних умов зазначається термін їх дії вказаним вище способом. Приклад «Чинні до 01.01.2020».
З поданого у складі тендерної пропозиції Скаржника документів, вбачається, що строк дії ТУ У 26.5-37400375-002-2012 продовжено від 03.10.2018 та не передбачено термін їх закінчення, а отже, спираючись на СОУ КЗПС 74.9-02568182-003:2016 «ТЕХНІЧНІ УМОВИ УКРАЇНИ. НАСТАНОВИ ЩОДО ТИПОВОЇ ПОБУДОВИ, ВИКЛАДЕННЯ, ОФОРМЛЕННЯ, ПОЗНАЧЕННЯ, ПРИЙНЯТТЯ ТА НАДАННЯ ЧИННОСТІ», вони є такими, що не мають терміну дії.
В підтвердження даного факту, Скаржником у якості додатків надається текст технічних умов, в тексті яких передбачено, що вони діють «Без обмеження терміну дії».
Тобто, Замовник неправомірно зробив висновок що подані Скаржником Технічні умови є нечинними на момент розкриття тендерної пропозиції.
Щодо вимоги підтвердження чинності Технічних вимог, викладених в тендерній документації.
Вимога, викладена в тендерній документації звучить таким чином: «Копію зразка паспорту / або паспорту якості на одне раніше виготовлене найменування ШГРП та Вузла обліку газу з наявністю:
- Схема зварних з’єднань ГРП/ШГРП з позначенням стика, який перевірений неруйнівним методом контролю.
- Протоколи перевірки зварювальних з'єднань (радіографічні).
- Протокол випробувань на міцність, герметичність ГРП/ШГРП (результати занесені в таблицю).
- Акт перевірки та налаштування регуляторів тиску, ЗЗК та ЗСК з показниками тиску, на які налаштовані ГРП/ШГРП (результати занесені в таблицю).
- Перша сторінка Технічних умов».
Звертаємо увагу Колегії на те, що Замовником не зазначено жодних вимог, що їх повинна містити перша сторінка Технічних умов. Замовник не зазначає що Технічні умови, що їх подає потенційний учасник, обов’язково повинні містити інформацію про термін дії таких умов, або відсутність такого строку.
На виконання даної вимоги, Скаржником подано першу сторінку ТУ. Інформація про те що термін дії поточної редакції ТУ є безстроковим, не надавалися у складі тендерної пропозиції.
Тобто, фактично, Замовник прийняв рішення про нечинність ТУ через відсутність інформації, яка не вимагалася ним.
Також, на підтвердження дійсності поданих Скаржником ТУ, ТОВ «ВКП «Техноінком» звернулися до Державного підприємства «Всеукраїнський державний науково-Виробничий центр стандартизації, метрології, сертифікації та захисту право споживачів» (ДП «Укрметртестстандарт») з питанням, чи дійсними є наразі ТУ У 26.5-37400375-002-2012.
У відповідь на поданий запит, ДП «Укрметртестстандарт» підтвердило, що ТУ У 26.5-37400375-002-2012 немає обмеження терміну чинності, тобто є дійсними на момент подання тендерної пропозиції Скаржника.
Таким чином, належить дійти висновку, що тендерна пропозиція Скаржника відповідала вимогам тендерної документації, в тому числі, але не виключно в частині відповідності технічним вимогам закупівлі.
Згідно вимог п. 3. Особливостей, замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Антимонопольний комітет України як орган оскарження з метою неупередженого та ефективного захисту прав і законних інтересів осіб, пов’язаних з участю у процедурах закупівлі, утворює Комісію (комісії) з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та здійснює інші повноваження, визначені цим Законом та Законом України «Про Антимонопольний комітет України». Рішення Комісії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель ухвалюються від імені Антимонопольного комітету України.
Повноваження, порядок утворення та функціонування Комісії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель встановлюються відповідно до цього Закону та Закону України «Про Антимонопольний комітет України».
Оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням ПОСТАНОВИ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 Київ «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування».
Скарга до органу оскарження подається суб’єктом оскарження у формі електронного документа через електронну систему закупівель.
Скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом п’яти днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю.
Суб’єкт оскарження несе відповідальність за точність та достовірність інформації, що надається шляхом заповнення електронної форми. При цьому ризики настання негативних наслідків, пов’язаних з наданням суб’єктом оскарження неточної або недостовірної інформації шляхом заповнення електронної форми, несе суб’єкт оскарження.
Керуючись вимогами чинного законодавства України у сфері публічних закупівель, зокрема, але не виключно положенням ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі»:
×
-
Назва доказу:
1. Додаток 1_Тех специфікація (зі змінами)
-
Повʼязаний документ:
1. Додаток 1_Тех специфікація (зі змінами) (2).docx
-
-
Назва доказу:
ТУ ПОГ Зміна №1
-
Повʼязаний документ:
ТУ ПОГ Зміна №1.pdf
-
-
Назва доказу:
Скарга
-
Повʼязаний документ:
Скарга .pdf
-
-
Назва доказу:
Протокол рішення
-
Повʼязаний документ:
Протокол рішення.pdf
-
-
Назва доказу:
Настанова щодо ТУ
-
Повʼязаний документ:
Настанова щодо ТУ.pdf
-
-
Назва доказу:
Запит ТУ
-
Повʼязаний документ:
Запит ТУ (1).pdf
-
-
Назва доказу:
805-ТОВ ВКП ТЕХНОІНКОМ
-
Повʼязаний документ:
805 - ТОВ ВКП ТЕХНОІНКОМ.pdf
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
1. Зобов’язати Замовника скасувати рішення прийняте Протоколом № 2/5 від 20.06.2024 щодо, за яким дискваліфіковано тендерну пропозицію ТОВ «ВКП «Техноінком». 2. Зобов’язати Замовника повторно розглянути тендерну пропозицію ТОВ «ВКП «Техноінком».