• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

код ДК 021:2015 – 09110000-3 – Тверде паливо (кам’яне вугілля марки Г (групи Г1 або Г2) (25-50) та ДГ (13-100)

Завершена

865 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 325.00 UAH
Період оскарження: 06.06.2024 09:57 - 11.06.2024 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

СКАРГА щодо порушення порядку проведення Процедури закупівлі

Номер: 7fad28fbab4148958f2221aa1f87f53e
Ідентифікатор запиту: UA-2024-06-06-001624-a.c1
Назва: СКАРГА щодо порушення порядку проведення Процедури закупівлі
Скарга:
Зобов’язати ВІДДІЛ ОСВІТИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ ДМИТРІВСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ КРОПИВНИЦЬКОГО РАЙОНУ КІРОВОГРАДСЬКОЇ ОБЛАСТІ скасувати рішення протокол № 62 від 18.06.2024 про визначення ТОВ "ПРОМТОПРЕСУРС" переможцем процедури закупівлі та рішення про укладення з ним договору за процедурою закупівлі товару код ДК 021:2015:09110000-3: Тверде паливо, оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-06-06-001624-a.
Дата розгляду скарги: 01.07.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 24.06.2024 17:08
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 03.07.2024 16:30
Автор: ТОВ "Перша паливно-енергетична корпорація", Сергій Рижков +380501491417 firstpek@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 1987337e40aa45b7bf7fbd419fd2007b
Заголовок пункту скарги: 18.06.2024 Замовником, в електронній системі закупівель, оприлюднено протокол № 62, згідно із яким вирішено визначити ТОВ "ПРОМТОПРЕСУРС" переможцем процедури закупівлі та прийнято рішення про укладення з ним договору. ТОВ "ПЕРША ПАЛИВНО-ЕНЕРГЕТИЧНА КОРПОРАЦІЯ" не погоджується із зазначеним рішенням Замовника, обґрунтовуючи це наступним
Опис заперечення: Електронною системою закупівель ціна тендерної пропозиції Переможця була визначена аномально низькою.

Зміст повідомлення: найбільш економічно вигідна пропозиція є меншою на 40 або більше відсотків від середньоарифметичного значення ціни/приведеної ціни тендерних пропозицій інших учасників на початковому етапі аукціону / найбільш економічно вигідна пропозиція є меншою на 30 або більше відсотків від наступної ціни/приведеної ціни тендерної пропозиції за результатами проведеного електронного аукціону

Опубліковано 14 червня 2024 13:42
Обґрунтування аномально низької ціни до 18 червня 2024 00:00
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: 17 стаття
Ідентифікатор класифікації: Наявність інших підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі
Тип порушення: Наявність інших підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі
Опис суті пункту скарги: Листом № 16/06-01 від 16 червня 2024 р. ТОВ "ПРОМТОПРЕСУРС", через електронну систему закупівель, надав Замовнику обґрунтування щодо ціни, в якому зазначив, що вдалося запропонувати таку ціну саме через наявність сприятливих умов, за яких може поставити вугілля, а саме шляхом застосування спеціальної ціни. Учасник закуповує вугілля за ціною 50,00 грн. за тонну (всього за 69 тонн – 6 900,00 грн.) із доставкою (пов’язане із розпродажем залишків на його складі), що дозволяє йому сформувати таку цінову пропозицію, як надали на тендер (включаючи в неї вартість закупівлі вугілля у постачальника, транспортування, зважування, навантаження та розвантаження вугілля, інші витрати, що передбачені умовами тендерної документації, а також податки і збори, та наш прибуток).

Однак, ТОВ "ПРОМТОПРЕСУРС" не зазначає в обґрунтуванні розміру витрат на транспортування, зважування, навантаження та розвантаження вугілля, що передбачені умовами тендерної документації, а також інших витрат, що передбачені умовами тендерної документації, зокрема не вказує розміру податків і зборів, прибутку.



За інформацією Мінфін середні ціни на пальне по Україні станом на 17.06.24 становили:
Вид палива Ціна (грн.)
Бензин А-95 преміум 60,04
Бензин А-95 56,44
Бензин А-92 53,42
Дизельне паливо 52,60
Газ автомобільний 26,64

Тобто, ціни на пальне, що використовується для доставки вугілля, вищі ніж сама вартість вугілля, що робить саму пропозицію Переможця абсурдною.

Також, на сайті Мінфін міститься інформація про ціну на вугілля, зокрема, зазначено:
Наразі біржові ціни на вугілля складають:
14.06.2024 Пт 135,15 USD за 1 тонну -1.25 -0.92%
Інформація на 17.06.2024, 15:44.

Біржові ціни на вугілля в різних валютах (за 1 тонну):
14.06.2024 Пт 135,2 $ 126,5 € 5499,4 грн.

На сайті Flagma.ua за посиланням https://flagma.ua/uk/products/vuhillia-kamiane-i-bure /q=%D0%B2%D1%83%D0%B3%D1%96%D0%BB%D0%BB%D1%8F/ міститься інформація про вугілля в Україні — порівняти ціни та купити, згідно з якою вартість вугілля складає від 4000,00 грн. за 1 тонну.

Крім того, у своєму обґрунтуванні визначенні очікуваної вартості предмету закупівлі, що розміщене разом із тендерною документацією в електронній системі закупівель, Замовник зазначив наступне «Очікувана вартість предмета закупівлі визначена методом порівняння ринкових цін на аналогічні за технічними характеристиками товари та відповідає розміру бюджетного призначення.».

При цьому, Замовник оприлюднив розрахунок очікуваної вартості вугілля кам'яного методом порівняння інформації про ринкові ціни на товар, що міститься в електронній системі закупівель (відповідно до наказу МІНІСТЕРСТВА РОЗВИТКУ ЕКОНОМІКИ, ТОРГІВЛІ ТА СІЛЬСЬКОГО ГОСПОДАРСТВА УКРАЇНИ від 18.02.2020 № 275 ) І квартал 2024 року, в якому зазначено ціни від 9550,00 до 15000,00 грн. за 1 тонну вугілля, зокрема, ТОВ "ПРОМТОПРЕСУРС" реалізує вугілля за ціною 9732,00 грн.

Також, Замовник оприлюднив інформацію про вартість вугілля кам'яного , що міститься в електронній системі закупівель "Prozorro" за ІІ півріччя 2023 року Кіровоградська область, в якій зазначено, що ТОВ "ПРОМТОПРЕСУРС" реалізував вугілля за такою ціною:



Отже, як видно із зазначеного вище, Переможець торгів свідомо визначив неправомірну ціну пропозиції, та користуючись прогалинами у Законі напевно має на меті укласти договір із Замовником, який у майбутньому не може бути виконаний за неринковою ціною, з метою позбавити можливості інших учасників перемогти у торгах.

Така ситуація непевно влаштовує Замовника, який свідомо не використовує своє право, визначене статтею 14 Закону України «Про публічні закупівлі», згідно із якою може відхилити аномально низьку тендерну пропозицію, у разі якщо учасник не надав належного обґрунтування вказаної у ній ціни або вартості, тим самим порушуючи такі принципи закупівель, як добросовісна конкуренція серед учасників, максимальна економія, ефективність та пропорційність, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників та рівне ставлення до них, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.

Дії Замовника можуть містити ознаки корупційних дій і зловживань.

Враховуючи викладене вважаємо, що Переможець процедури закупівлі не надав обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції протягом строку, визначеного абзацом першим частини чотирнадцятої статті 29 Закону/абзацом дев’ятим пункту 37 цих особливостей, тому його тендерна пропозиція повинна бути відхилена Замовником на підставі підпункту 1 пункту 44 Особливостей.

2. Відповідно до вимог ТЕХНІЧНОЇ СПЕЦИФІКАЦІЇ (пункту 4 додатку 2 до тендерної документації) інформація про відповідність запропонованого товару вимогам замовника повинна бути підтверджена шляхом надання учасниками у складі їх тендерних пропозицій наступних документів:
- скан-копії сертифікату генетичних, технологічних та якісних характеристик, виданих ТК-92 "Вугілля та продукти його перероблення" або ВП "УКРНДІВУГЛЕЗБАГАЧЕННЯ" ДП "НТЦ "ВУГЛЕІННОВАЦІЯ" (його підрозділом, тощо), на кожну марку вугілля, дійсного на дату подання тендерної пропозиції, разом з гарантіями виробника, вугілля якого пропонується до постачання, про відповідність якості вугілля вимогам ДСТУ 7146:2010.

Відповідно до пункту 1 розділу І тендерної документації виробник вживається у значенні згідно із Законом України «Про захист прав споживачів» - суб'єкт господарювання, який: виробляє товар або заявляє про себе як про виробника товару чи про виготовлення такого товару на замовлення, розміщуючи на товарі та/або на упаковці чи супровідних документах, що разом з товаром передаються споживачеві, своє найменування (ім'я), торговельну марку або інший елемент, який ідентифікує такого суб'єкта господарювання; або імпортує товар.

У складі тендерної пропозиції Переможця містяться скан-копії сертифікатів генетичних, технологічних та якісних характеристик на вугілля, що пропонується до постачання.

На вказаних вище документах зазначено назва підприємства ТОВ «ЕНЕРГО ВОСТОК АНТРАЦИТ».

Отже, розміщуючи на сертифікатах (супровідних документах) своє найменування ТОВ «ЕНЕРГО ВОСТОК АНТРАЦИТ» заявляє про себе як про виробника товару в розумінні Закону України «Про захист прав споживачів».

Разом з тим, у складі тендерної пропозиції Переможця відсутні гарантії ТОВ «ЕНЕРГО ВОСТОК АНТРАЦИТ», вугілля якого пропонується до постачання, про відповідність якості вугілля вимогам ДСТУ 7146:2010.

Враховуючи викладене, тендерна пропозиція Учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, та повинна бути відхилена Замовником на підставі підпункту 2 пункту 44 Особливостей.

На підставі викладеного вище, відповідно до статті 18 Закону та Особливостей,

ПРОСИМО:

Зобов’язати ВІДДІЛ ОСВІТИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ ДМИТРІВСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ КРОПИВНИЦЬКОГО РАЙОНУ КІРОВОГРАДСЬКОЇ ОБЛАСТІ скасувати рішення протокол № 62 від 18.06.2024 про визначення ТОВ "ПРОМТОПРЕСУРС" переможцем процедури закупівлі та рішення про укладення з ним договору за процедурою закупівлі товару код ДК 021:2015:09110000-3: Тверде паливо, оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-06-06-001624-a.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір