• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 2

Дизельне паливо

Торги не відбулися

820 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 8 200.00 UAH
Період оскарження: 05.06.2024 19:48 - 10.07.2024 00:00
Скарга
Розгляд припинено
КЕП

Скарга на умови тендерної документації

Номер: 6c0687722ef146a987e8745f31f7219b
Ідентифікатор запиту: UA-2024-06-05-012564-a.c2
Назва: Скарга на умови тендерної документації
Скарга:
Дата розгляду скарги: 16.07.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 09.07.2024 18:39
Причина: Замовником відповідно до Закону про публічні закупівлі усунено порушення
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 19.07.2024 13:43
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 19.07.2024 13:43
Автор: ТОВ "ТД "ІФС", Макаров Андрій 0979679211 interferencsistem@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 86ca46961c594bbd8119d64846c179ea
Заголовок пункту скарги: 1. Вилучити із тендерної документації умову, яка обмежує Скаржника в праві на участь, оскільки Замовник допустив до участі лише тих учасників, які можуть забезпечити наявність власних та/або орендованих та/або суборендованих та/або на підставі партнерських взаємовідносин) автотранспортних засобів для можливості забезпечення доставки пально-мастильних матеріалів на паливні склади Замовника;
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Невиконання рішення органу оскарження
Тип порушення: Невиконання рішення органу оскарження
Опис суті пункту скарги: Посилання на прийняті рішення, дії або бездіяльність замовника:
05.06.2024 року, у закупівлі за ідентифікатором UA-2024-06-05-012564-a, за предметом Дизельне паливо (ДК 021:2015: 09130000-9 Нафта і дистиляти), Замовником було опубліковано тендерну документацію, яка містить дискримінаційні умови, які обмежують ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «ІНТЕРФЕРЕНЦ СИСТЕМ», в праві на участь, а також зазначена тендерна документація складена з порушенням пункту 29 Особливостей.
04.07.2024 року, у відповідній закупівлі за ідентифікатором UA-2024-06-05-012564-a, Замовником було внесені зміни до тендерної документації (Додаток № 2 до тендерної документації яка містить Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі), які можуть бути оскаржені відповідно до абзацу 2 пункту 59 Особливостей, відповідно до якого скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, що відбулися до закінчення строку, встановленого для подання тендерних пропозицій, можуть подаватися протягом чотирьох днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але не пізніше ніж за три дні до встановленого на момент прийняття такого рішення, дії чи бездіяльності замовника кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Кінцевий строк подання пропозиції до 09.07.2024 00:00, що свідчить про підставу Скаржника подання скарги на умови тендерної документації в частині бездіяльності Замовника та порушення своїх прав в частині наявності дискримінаційної вимоги у тендерній документації яка не була виключена за рішенням № 10809-р/пк-пз від 21.06.2024, що була оскаржена у скарзі за ідентифікатором UA-2024-06-05-012564-a.b1 та внесення нових дискримінаційних умов, які обмежують ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «ІНТЕРФЕРЕНЦ СИСТЕМ», в праві на участь, а також зазначена тендерна документація складена з порушенням пункту 29 Особливостей.
ІІ. Обґрунтування наявності у суб'єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи;
ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «ІНТЕРФЕРЕНЦ СИСТЕМ» (далі – Скаржник) планує прийняти участь у закупівлі, в якій подано цю Скаргу.
Скаржник вважає, що Замовником порушено його права, як учасника закупівлі, закріплені в статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», в тому числі щодо обов’язку Замовника дотримуватись принципу недискримінації учасників.
Також, Замовником порушено положення абзацу 1 пункту 29 Особливостей та положення статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі».
В пункті 31 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель;

1. Про невиконання рішенням Комісії АМКУ № 10809-р/пк-пз від 21.06.2024 за результатом розгляду скарги за ідентифікатором UA-2024-06-05-012564-a.b1:


1.1. В редакції від 04.07.2024 року Додатку 2 до тендерної документації Замовник встановив вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь, оскільки Замовник допустив до участі лише тих учасників, які можуть забезпечити наявність власних та/або орендованих та/або суборендованих та/або на підставі партнерських взаємовідносин) автотранспортних засобів для можливості забезпечення доставки пально-мастильних матеріалів на паливні склади Замовника:
«Крім того, в складі тендерної пропозиції Учасник надає довідку довільної форми про наявність в нього (власних та/або орендованих та/або суборендованих та/або на підставі партнерських взаємовідносин) автотранспортних засобів для можливості забезпечення доставки пально-мастильних матеріалів на паливні склади Замовника (в разі потреби) із підтвердженням копіями свідоцтв про реєстрацію цих одиниць транспорту (власних та/або орендованих та/або суборендованих та/або на підставі партнерських взаємовідносин у вигляді листа від власників/орендодавців/суборендодавців/партнерів з переліком таких автотранспортних засобів або додаткових угод до договорів оренди/суборенди/партнерських взаємовідносин з переліком таких автотранспортних засобів).»
Комісією АМКУ Рішенням № 10809-р/пк-пз від 21.06.2024 за результатом розгляду скарги за ідентифікатором UA-2024-06-05-012564-a.b1 прийнято рішення в частині 5 відповідної Скарги щодо усунення невідповідностей шляхом внесення змін до Документації в частині встановлення вимоги яка суперечить положенням п. 29 Особливостей, а саме відповідно до пункту 1 частини другої статті 16 Закону замовником установлено один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій.

Вимагаючи від учасників наявність в нього (власних та/або орендованих та/або суборендованих та/або на підставі партнерських взаємовідносин) автотранспортних засобів для можливості забезпечення доставки пально-мастильних матеріалів на паливні склади Замовника (в разі потреби) із підтвердженням копіями свідоцтв про реєстрацію цих одиниць транспорту (власних та/або орендованих та/або суборендованих та/або на підставі партнерських взаємовідносин у вигляді листа від власників/орендодавців/суборендодавців/партнерів з переліком таких автотранспортних засобів або додаткових угод до договорів оренди/суборенди/партнерських взаємовідносин з переліком таких автотранспортних засобів)- Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), зокрема «недискримінація учасників».
Вважаємо, що зазначена вимога тендерної документації є дискримінаційною, оскільки тендерною документацією передбачено можливість здійснення заправку автомобілів через АЗС за талонами, які Скаржник може запропонувати для постачання товару Замовнику, а отже вимога тендерної документації про те, що учасник повинен мати власні та/або орендовані та/або суборендовані та/або на підставі партнерських взаємовідносин автотранспортні засоби для можливості забезпечення доставки пально-мастильних матеріалів на паливні склади Замовника (в разі потреби) із підтвердженням копіями свідоцтв про реєстрацію цих одиниць транспорту (власних та/або орендованих та/або суборендованих та/або на підставі партнерських взаємовідносин у вигляді листа від власників/орендодавців/суборендодавців/партнерів з переліком таких автотранспортних засобів або додаткових угод до договорів оренди/суборенди/партнерських взаємовідносин з переліком таких автотранспортних засобів). - фактично унеможливлюватиме виконання вимог тендерної документації в цій частині тими учасниками, які здійснюють продаж талонів, які надають їм право реалізації палива через партнерську мережу АЗС та не мають бензовозів, які здійснюють поставку палива на АЗС.
Бензовози належать тим суб’єктам господарювання, які безпосередньо здійснюють поставку/доставку палива за адресою АЗС, а не учасникам, які здійснюють продаж талонів. Тим паче, Замовник встановлює вимогу щодо здійснення постачання палива за талонами на АЗС.
Таким чином, у процедурі закупівлі зможуть взяти участь лише ті учасники, які пропонують виключно таку мережу АЗС, яка має власні бензовози та/або ті учасники, які безпосередньо займаються перевезеннями палива та мають бензовози, в тому числі до АЗС.
Вважаємо, що Замовник неправомірно встановив вимогу про наявність бензовозів у закупівлі палива за талонами.
У випадку закупівлі талонів – наявність у учасника бензовозів не можлива, оскільки ми здійснюємо продаж талонів на пальне в мережі АЗС Авіас, на підставі укладеного між нами та продавцем талонів мережі АЗС Авіас партнерського договору.

Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-НАФТА. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих власником мережі АЗС БРСМ-НАФТА для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
(Скаржник надає копію партнерського договору, укладеного з емітентом талонів - власником мережі АЗС БРСМ-Нафта (договір № ДГ-0006994 від 05.10.2023 р) та зразки талонів:
На умовах договору № ДГ-0006994 від 05.10.2023 р: В порядку та на умовах, визначених цим Договором, Продавець зобов'язується передати Покупцю бланки-дозволи та/або електронні паливні картки, які надають право на здійснення заправки паливно-мастильними матеріалами автотранспорту Покупця або контрагентів Покупця на АЗС, вказаних на сайті: www.brsm-nafta.com, а Покупець зобов'язується приймати та оплачувати бланки-дозволи їх номіналом та/або поповнювати електронні паливні картки на бажану кількість/суму отримання паливно-мастильних матеріалів (далі - ПММ).)
Отже, зазначений вище партнерський договір надає Скаржнику право здійснювати перепродаж талонів (скретч-карт), емітованих мережею БРСМ-НАФТА, для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір. При цьому Скаржник не має у наявності автотранспорту для поставки палива наливом.
Варто зазначити, що згідно п. 29 Особливостей У разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Отже, документація містить необґрунтовані, суперечливі вимоги, які передбачають наявність у учасника матеріально-технічної бази (бензовозів) для здійснення відпуску товару за талонами.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 95a87b787baf4b92ae0d48328af9b965
Заголовок пункту скарги: 2. Вилучити із тендерної документації умову яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які можуть запропонувати йому здійснювати заправку авто на АЗС у праві користування;
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Посилання на прийняті рішення, дії або бездіяльність замовника:
05.06.2024 року, у закупівлі за ідентифікатором UA-2024-06-05-012564-a, за предметом Дизельне паливо (ДК 021:2015: 09130000-9 Нафта і дистиляти), Замовником було опубліковано тендерну документацію, яка містить дискримінаційні умови, які обмежують ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «ІНТЕРФЕРЕНЦ СИСТЕМ», в праві на участь, а також зазначена тендерна документація складена з порушенням пункту 29 Особливостей.
04.07.2024 року, у відповідній закупівлі за ідентифікатором UA-2024-06-05-012564-a, Замовником було внесені зміни до тендерної документації (Додаток № 2 до тендерної документації яка містить Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі), які можуть бути оскаржені відповідно до абзацу 2 пункту 59 Особливостей, відповідно до якого скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, що відбулися до закінчення строку, встановленого для подання тендерних пропозицій, можуть подаватися протягом чотирьох днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але не пізніше ніж за три дні до встановленого на момент прийняття такого рішення, дії чи бездіяльності замовника кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Кінцевий строк подання пропозиції до 09.07.2024 00:00, що свідчить про підставу Скаржника подання скарги на умови тендерної документації в частині бездіяльності Замовника та порушення своїх прав в частині наявності дискримінаційної вимоги у тендерній документації яка не була виключена за рішенням № 10809-р/пк-пз від 21.06.2024, що була оскаржена у скарзі за ідентифікатором UA-2024-06-05-012564-a.b1 та внесення нових дискримінаційних умов, які обмежують ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «ІНТЕРФЕРЕНЦ СИСТЕМ», в праві на участь, а також зазначена тендерна документація складена з порушенням пункту 29 Особливостей.
ІІ. Обґрунтування наявності у суб'єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи;
ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «ІНТЕРФЕРЕНЦ СИСТЕМ» (далі – Скаржник) планує прийняти участь у закупівлі, в якій подано цю Скаргу.
Скаржник вважає, що Замовником порушено його права, як учасника закупівлі, закріплені в статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», в тому числі щодо обов’язку Замовника дотримуватись принципу недискримінації учасників.
Також, Замовником порушено положення абзацу 1 пункту 29 Особливостей та положення статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі».
В пункті 31 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель;

1. Про невиконання рішенням Комісії АМКУ № 10809-р/пк-пз від 21.06.2024 за результатом розгляду скарги за ідентифікатором UA-2024-06-05-012564-a.b1:

1.2. В редакції від 04.07.2024 року Додатку 2 до тендерної документації Замовник встановив вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які можуть запропонувати йому здійснювати заправку авто на АЗС у праві користування:
«Учасник повинен надати підтверджуючі документи щодо права користування запропонованою АЗС через які буде здійснюватися заправка (власних та/або орендованих та/або суборендованих та/або на підставі партнерських взаємовідносин), які повинні бути дійсними протягом 2024-2026 років або з гарантією пролонгації до 2026 року (надати гарантійний лист).»
Комісією АМКУ Рішенням № 10809-р/пк-пз від 21.06.2024 за результатом розгляду скарги за ідентифікатором UA-2024-06-05-012564-a.b1 прийнято рішення в частині 1 відповідної Скарги щодо усунення невідповідностей шляхом внесення змін до Документації в частині встановлення вимоги яка суперечить положенням п. 29 Особливостей, а саме у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.


В абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
Вимагаючи від учасників наявність АЗС у праві власності/оренди/користуванні - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі – Закон), зокрема "недискримінація учасників", оскільки встановлює вимоги, за яких участь у закупівлі зможуть прийняти ВИКЛЮЧНО учасника, які мають АЗС у праві власності/користуванні/оренди.
В галузі майнового права "власник", "орендар" та "користувач" має однакові ознаки – та відносяться до видів права власності (право користування, володіння та розпорядження, які і є дискримінаційні). Тому вимагаємо Замовника виключити вимогу щодо права усіх видів "права власності" (належні конкретному власнику правомочності володіння, користування та розпорядження своїм майном - ця тріада правомочностей належить у сукупності тільки власнику) та дозволити брати участь у закупівлі учасникам які здійснюють свою діяльність на умовах партнерських відносин з емітентами талонів.
Зазначена вимога тендерної документації є дискримінаційною, оскільки у випадку, якщо реалізація учасником пального на підставі талонів здійснюватиметься не через АЗС на праві користування, а через мережі АЗС компаній-партнерів, то вимога тендерної документації про те, що учасник повинен мати АЗС у власності або з правом користування учасником - фактично унеможливлюватиме виконання вимог тендерної документації в цій частині тими учасниками, які здійснюють реалізацію палива через партнерську мережу АЗС.
Таким чином, у процедурі закупівлі зможуть взяти участь лише власники/орендарі мереж АЗС, які пропонують виключно свою мережу АЗС ( так як право користування – це один із видів права власності). Учасники які не мають АЗС у праві користуванні/власності, та здійснюють свою діяльність на підставі партнерських договорів, - фактично не зможуть виконати вказану вимогу тендерної документації.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-НАФТА. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих власником мережі АЗС БРСМ-НАФТА для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
При цьому, предметом зазначеного договору є продаж пального (талонів на пальне), а не користування АЗС.
(Скаржник надає копію партнерського договору, укладеного з емітентом талонів - власником мережі АЗС БРСМ-Нафта (договір № ДГ-0006994 від 05.10.2023 р) та зразки талонів:
На умовах договору № ДГ-0006994 від 05.10.2023 р: В порядку та на умовах, визначених цим Договором, Продавець зобов'язується передати Покупцю бланки-дозволи та/або електронні паливні картки, які надають право на здійснення заправки паливно-мастильними матеріалами автотранспорту Покупця або контрагентів Покупця на АЗС, вказаних на сайті: www.brsm-nafta.com, а Покупець зобов'язується приймати та оплачувати бланки-дозволи їх номіналом та/або поповнювати електронні паливні картки на бажану кількість/суму отримання паливно-мастильних матеріалів (далі - ПММ).)
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: bfeffe9971ac48e8a1e2358d648fd53d
Заголовок пункту скарги: 3. Вилучити із тендерної документації умову, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник встановлює суперечливі вимоги в частині надання гарантійного листа про наявність у учасника партнерських відносин до 2026 року (або гарантією пролонгацією до 2026 року.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 2. Про суперечливі умови тендерної документації:

2.1. В редакції від 04.07.2024 року Додатку 2 до тендерної документації Замовник встановив вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник встановлює суперечливі вимоги в частині надання гарантійного листа про наявність у учасника партнерських відносин до 2026 року (або гарантією пролонгацією до 2026 року):
«Учасник повинен надати підтверджуючі документи щодо права користування запропонованою АЗС через які буде здійснюватися заправка (власних та/або орендованих та/або суборендованих та/або на підставі партнерських взаємовідносин), які повинні бути дійсними протягом 2024-2026 років або з гарантією пролонгації до 2026 року (надати гарантійний лист).»
Отже, відповідно до зазначених вище умов тендерної документації, Замовник протирічить сам собі. З одного боку, він зазначає, що термін поставки товару – до 31.12.2024 року, а з іншого вимагає, що учасники забезпечували відпуск палива з АЗС протягом на підставі партнерських взаємовідносин), які повинні бути дійсними протягом 2024-2026 років або з гарантією пролонгації до 2026 року.
Також п. 10.1. Проекту договору згідно Додатку № 3 до ТД, строк дії Договору – до 31.12.2024 року.
Замовник встановлює обмежувальну умову щодо надання учасниками талонів з терміном від 2 років, що суперечить ч. 3 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі». Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Також варто зазначити, що метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. А в даному випадку Замовник значно обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, а отже не створює конкурентного середовища для закупівлі даного виду товару.
В ч. 1 ст. 3 Бюджетного кодексу України зазначено, що бюджетний період для всіх бюджетів, що складають бюджетну систему України, становить один календарний рік, який починається 1 січня кожного року і закінчується 31 грудня того ж року. Згідно п. 38 Постанови КМУ від 28 лютого 2002 р. №228 «Про затвердження Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ», кошторис в бюджетних установах затверджується за загальним і спеціальним фондами на рік.
З огляду на вище описане, виникає питання як Замовник може вимагати «партнерських взаємовідносини Учасника, які повинні бути дійсними протягом 2024-2026 років або з гарантією пролонгації до 2026 року», якщо кошторис затверджується на один календарний рік, а бюджетний період закінчується 31 грудня 2024 року? Адже відповідно до чинного законодавства України Замовники здійснюють закупівлі згідно із затвердженим кошторисом та планують їх відповідно до потреб на поточний рік.
Згідно Плану закупівлі, опублікованої Замовником на сайті уповноваженого органу за ідентифікатором UA-P-2024-06-05-015834-a, Замовником оголошено процедуру відкритих торгів з особливостями на закупівлю Товару за річним планом закупівлі на 2024 рік.
Тобто, вимога щодо наявності у Учасника партнерських взаємовідносин, які повинні бути дійсними протягом 2024-2026 років або з гарантією пролонгації до 2026 року (надати гарантійний лист).» не узгоджується з іншими умовами тендерної документації.

Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-НАФТА. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих власником мережі АЗС БРСМ-НАФТА для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
(Скаржник надає копію партнерського договору, укладеного з емітентом талонів - власником мережі АЗС БРСМ-Нафта (договір № ДГ-0006994 від 05.10.2023 р) та зразки талонів:
На умовах договору № ДГ-0006994 від 05.10.2023 р: В порядку та на умовах, визначених цим Договором, Продавець зобов'язується передати Покупцю бланки-дозволи та/або електронні паливні картки, які надають право на здійснення заправки паливно-мастильними матеріалами автотранспорту Покупця або контрагентів Покупця на АЗС, вказаних на сайті: www.brsm-nafta.com, а Покупець зобов'язується приймати та оплачувати бланки-дозволи їх номіналом та/або поповнювати електронні паливні картки на бажану кількість/суму отримання паливно-мастильних матеріалів (далі - ПММ).)
Отже, зазначений вище партнерський договір надає Скаржнику право здійснювати перепродаж талонів (скретч-карт), емітованих мережею БРСМ-НАФТА, для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір. При цьому Скаржник не має у наявності автотранспорту для поставки палива наливом.
Варто зазначити, що згідно п. 29 Особливостей У разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Отже, документація містить необґрунтовані, суперечливі вимоги, які передбачають наявність у учасника матеріально-технічної бази (бензовозів) для здійснення відпуску товару за талонами.

3. Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі, у випадку, якщо скарги стосуються тендерної документації та/або стосуються прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулись до закінчення строку, встановленого для подання тендерних пропозицій:
Скаржник на розгляд Комісії, на виконання абзацу 2 пункту 56 Особливостей, надає, зокрема:
- Копія партнерського договору, укладеного з емітентами талонів мережі АЗС БРСМ-Нафта (договір №ДГ-0006994 від 05.10.2023 р);
- Копії (зразки) талонів, які емітовані мережею АЗС БРСМ_НАФТА

Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Оскарження дискримінаційних умов ТД

Номер: c100342d509a445fa7d5afb811de8802
Ідентифікатор запиту: UA-2024-06-05-012564-a.b1
Назва: Оскарження дискримінаційних умов ТД
Скарга:
Дата розгляду скарги: 21.06.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 11.06.2024 16:03
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 26.06.2024 12:16
Дата виконання рішення Замовником: 04.07.2024 14:18
Коментар замовника щодо усунення порушень: Внесено зміни щодо рішення
Автор: ТОВ "ТД "ІФС", Макаров Андрій 0979679211 interferencsistem@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 28716e88c9dc43188bc71b0a2b644e06
Заголовок пункту скарги: Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які можуть запропонувати йому здійснювати заправку авто на АЗС у праві користування:
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: ДИСКРИМІНАЦІЯ
Опис суті пункту скарги: 1.1. В Додатку 2 до тендерної документації Замовник встановив вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які можуть запропонувати йому здійснювати заправку авто на АЗС у праві користування:
«Учасник зобов’язується надати підтверджуючі документи щодо права користування запропонованою АЗС (через які буде здійснюватися заправка) та додатково надає скановані копії партнерських договорів користування АЗС або копії документів на право власності на них, які повинні бути дійсними до кінця 2024 року.»
В абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
Вимагаючи від учасників наявність АЗС у праві власності/оренди/користуванні - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі – Закон), зокрема "недискримінація учасників", оскільки встановлює вимоги, за яких участь у закупівлі зможуть прийняти ВИКЛЮЧНО учасника, які мають АЗС у праві власності/користуванні/оренди.
В галузі майнового права "власник", "орендар" та "користувач" має однакові ознаки – та відносяться до видів права власності (право користування, володіння та розпорядження, які і є дискримінаційні). Тому вимагаємо Замовника виключити вимогу щодо права усіх видів "права власності" (належні конкретному власнику правомочності володіння, користування та розпорядження своїм майном - ця тріада правомочностей належить у сукупності тільки власнику) та дозволити брати участь у закупівлі учасникам які здійснюють свою діяльність на умовах партнерських відносин з емітентами талонів.
Зазначена вимога тендерної документації є дискримінаційною, оскільки у випадку, якщо реалізація учасником пального на підставі талонів здійснюватиметься не через АЗС на праві користування, а через мережі АЗС компаній-партнерів, то вимога тендерної документації про те, що учасник повинен мати АЗС у власності або з правом користування учасником - фактично унеможливлюватиме виконання вимог тендерної документації в цій частині тими учасниками, які здійснюють реалізацію палива через партнерську мережу АЗС.
Таким чином, у процедурі закупівлі зможуть взяти участь лише власники/орендарі мереж АЗС, які пропонують виключно свою мережу АЗС ( так як право користування – це один із видів права власності). Учасники які не мають АЗС у праві користуванні/власності, та здійснюють свою діяльність на підставі партнерських договорів, - фактично не зможуть виконати вказану вимогу тендерної документації.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-НАФТА. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих власником мережі АЗС БРСМ-НАФТА для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
При цьому, предметом зазначеного договору є продаж пального (талонів на пальне), а не користування АЗС.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 038016cca8e84b6296cb75e3eade8032
Заголовок пункту скарги: Замовник встановив вимогу, яка суперечить іншим умовам тендерної документації в частині терміну поставки товару
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: СУПЕРЕЧЛИВІСТЬ УМОВ ДОКУМЕНТАЦІЇ
Опис суті пункту скарги: 1.2. В Додатку 2 до тендерної документації Замовник встановив вимогу, яка суперечить іншим умовам тендерної документації в частині терміну поставки товару:
«Строк дії талонів на видачу зазначеного палива має становити необмежений строк дії.»
Одночасно, в п. 4.4. розділу І тендерної документації замовником установлено:
«Строк поставки товарів (надання послуг, виконання робіт) до 31 грудня 2024 року включно».
Отже, відповідно до зазначених вище умов тендерної документації, Замовник протирічить сам собі. З одного боку, він зазначає, що термін поставки товару – до 31.12.2024 року, а з іншого вимагає, що учасники забезпечували відпуск палива з АЗС протягом терміну дії талону, який є необмеженим.
Замовник встановлює обмежувальну умову щодо надання учасниками талонів з терміном від 2 років, що суперечить ч. 3 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі». Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Також варто зазначити, що метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. А в даному випадку Замовник значно обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, а отже не створює конкурентного середовища для закупівлі даного виду товару.
Також варто зауважити, що під талонами на пальне слід розуміти спеціальні талони, придбані за умовами та відпускною ціною обумовленого номіналу, що підтверджують право їх власника на отримання фіксованої кількості нафтопродукту певного найменування і марки на АЗС.
Таке визначення наведено у п. 3 Інструкції № 281. Із цього тлумачення випливає, що талони засвідчують право покупця на отримання раніше оплачених ПММ, які тимчасово зберігаються на АЗС. Відповідно до п. 17.1. Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України, існують природні втрати під час транспортування, приймання, зберігання та відпуску нафти і нафтопродуктів. Природні втрати нафтопродуктів - це втрати (зменшення маси при збереженні якості у межах вимог нормативних документів), що є наслідком фізико-хімічних властивостей нафтопродуктів та впливу метеорологічних факторів.
Отже, при визначені терміну дії талонів Замовник має враховувати, що існують природні втрати нафтопродуктів, при довгостроковому зберіганні нафтопродуктів реальна вартість талонів на пальне значно зростає.
В ч. 1 ст. 3 Бюджетного кодексу України зазначено, що бюджетний період для всіх бюджетів, що складають бюджетну систему України, становить один календарний рік, який починається 1 січня кожного року і закінчується 31 грудня того ж року. Згідно п. 38 Постанови КМУ від 28 лютого 2002 р. №228 «Про затвердження Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ», кошторис в бюджетних установах затверджується за загальним і спеціальним фондами на рік.
З огляду на вище описане, виникає питання як Замовник може вимагати талони з терміном дії «безстроковий термін», якщо кошторис затверджується на один календарний рік, а бюджетний період закінчується 31 грудня 2024 року? Адже відповідно до чинного законодавства України Замовники здійснюють закупівлі згідно із затвердженим кошторисом та планують їх відповідно до потреб на поточний рік.
Тобто, вимога щодо терміну дії талону який є необмеженим не узгоджується з іншими умовами тендерної документації.

Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: 66055ac4542542d8967dd2b80becea47
Заголовок пункту скарги: Замовник допустив до участі лише тих учасників, які можуть надати документи щодо використання ними торгової марки, зазначеної на талоні
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: ДИСКРИМІНАЦІЯ
Опис суті пункту скарги: 1.3. В Додатку 2 до тендерної документації Замовник встановив вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на учаснь, оскільки Замовник допустив до участі лише тих учасників, які можуть надати документи щодо використання ними торгової марки, зазначеної на талоні:
«Учасник торгів повинен мати талони (скетч-картки) зареєстрованої торгової марки, за якими можна отримати на АЗС паливо безстрокової дії (торгова марка талонів та торгова марка АЗС повинні співпадати), та надати відповідні підтверджуючі документи щодо права власності або використання цієї торгової марки.»
Вимога щодо надання у складі Пропозиції документів, що підтверджують право використання ним найменувань (торгових марок) зазначених на відповідних довірчих документах – є дискримінаційною та такою, що обмежує Скаржника в праві на участь.
Вимагаючи надання у складі пропозиції документальне підтвердження наявності права у Учасника на використання об’єктів права інтелектуальної власності, які мають місце на довірчих документах (талонах) - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі", зокрема "недискримінація учасників".
Скаржник, як постачальник палива, не має ліцензійного договору на використання об’єктів інтелектуальної власності (торгової марки, яка зображена на АЗС та скретч-карті/талони на отримання палива на АЗС), проте має партнерські договори, які дозволяють йому здійснювати продаж палива (талонів) для потреб Замовників через мережі АЗС партнерів.
При цьому відповідно до положень Господарського кодексу України, кожен суб’єкт господарювання вільний у виборі способів і методів господарювання, місця ведення господарської діяльності. У стислі строки, які надані для підготовки участі у торгах, нафтотрейдери не мають змогу змінити спосіб господарювання аби виконати ці дискримінаційні вимоги, щодо наявності в учасника ліцензійного договору на використання об’єктів права використання торгових марок.
Для введення господарської діяльності з постачання палива ТОВ «ТД «ІФС», відсутність права на використання торгових марок, зазначених на талонах не перешкоджає виконувати свої зобов’язання за договорами, укладеними за результатом аналогічних закупівель.
Встановлюючи відповідні вимоги Замовник обмежує конкуренцію та встановлює надмірні додаткові вимоги, які не впливають на постачання палива.
Скаржник не використовує торгові марки, які нанесені на талони, оскільки Скаржник не емітує та не виготовляє талони на пальне.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-НАФТА. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих власником мережі АЗС БРСМ-НАФТА для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 4
Номер: f7ec3a3afa3c41608af13d173a1a487f
Заголовок пункту скарги: Замовник допустив до участі лише тих учасників, які можуть забезпечити наявність генераторів або інших резервних засобів живлення із наданням підтверджуючих документів про їх наявність
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: ДИСКРИМІНАЦІЯ
Опис суті пункту скарги: 1.4. В Додатку 2 до тендерної документації Замовник встановив вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь, оскільки Замовник допустив до участі лише тих учасників, які можуть забезпечити наявність генераторів або інших резервних засобів живлення із наданням підтверджуючих документів про їх наявність:
«Для забезпечення рівних прав Учасників та з метою уникнення дискримінації Учасників, враховуючи воєнний стан в Україні, перебої в постачанні електроенергії, з метою забезпечення безперебійного постачання пально-мастильних матеріалів, Учасники в складі тендерної пропозиції надають лист у довільній формі про наявність на кожній із запропонованих ним АЗС генераторів або інших резервних засобів живлення із наданням підтверджуючих документів про їх наявність (власних та/або орендованих та/або суборендованих та/або на підставі партнерських взаємовідносин у вигляді листа від власників/орендодавців/суборендодавців/партнерів з переліком таких засобів або додаткових угод до договорів оренди/суборенди/партнерських взаємовідносин з переліком таких засобів).»
Вважаємо, що Замовником необґрунтовано вимагається від учасників наявність можливості забезпечення автозаправних станцій безперебійним електроживленням, в тому числі з застосуванням альтернативних джерел електропостачання, з огляду на наступне:
По-перше: гарантувати та забезпечувати на АЗС наявність альтернативних джерел електропостачання може лише власник АЗС, що є дискримінаційним по відношенню до Скаржника, що описано в пункті 1.1. цієї Скарги.
По-друге: забезпечення автозаправних станцій безперебійним електроживленням здійснюють обленерго, а отже замовник не довів необхідність висувати зазначену умову тендерної документації до учасників.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-НАФТА. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих власником мережі АЗС БРСМ-НАФТА для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 5
Номер: fc146cb1da7c44c8b98b8e18ebcf2b49
Заголовок пункту скарги: Замовник допустив до участі лише тих учасників, які можуть забезпечити наявність власних та/або орендованих та/або суборендованих та/або на підставі партнерських взаємовідносин) автотранспортних засобів для можливості забезпечення доставки пально-мастильних матеріалів на паливні склади Замовника
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: ДИСКРИМІНАЦІЯ
Опис суті пункту скарги: 1.5. В Додатку 2 до тендерної документації Замовник встановив вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь, оскільки Замовник допустив до участі лише тих учасників, які можуть забезпечити наявність власних та/або орендованих та/або суборендованих та/або на підставі партнерських взаємовідносин) автотранспортних засобів для можливості забезпечення доставки пально-мастильних матеріалів на паливні склади Замовника:
«Крім того, в складі тендерної пропозиції Учасник надає довідку довільної форми про наявність в нього (власних та/або орендованих та/або суборендованих та/або на підставі партнерських взаємовідносин) автотранспортних засобів для можливості забезпечення доставки пально-мастильних матеріалів на паливні склади Замовника (в разі потреби) із підтвердженням копіями свідоцтв про реєстрацію цих одиниць транспорту (власних та/або орендованих та/або суборендованих та/або на підставі партнерських взаємовідносин у вигляді листа від власників/орендодавців/суборендодавців/партнерів з переліком таких автотранспортних засобів або додаткових угод до договорів оренди/суборенди/партнерських взаємовідносин з переліком таких автотранспортних засобів).»
Вимагаючи від учасників наявність в нього (власних та/або орендованих та/або суборендованих та/або на підставі партнерських взаємовідносин) автотранспортних засобів для можливості забезпечення доставки пально-мастильних матеріалів на паливні склади Замовника (в разі потреби) із підтвердженням копіями свідоцтв про реєстрацію цих одиниць транспорту (власних та/або орендованих та/або суборендованих та/або на підставі партнерських взаємовідносин у вигляді листа від власників/орендодавців/суборендодавців/партнерів з переліком таких автотранспортних засобів або додаткових угод до договорів оренди/суборенди/партнерських взаємовідносин з переліком таких автотранспортних засобів)- Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), зокрема «недискримінація учасників».
Вважаємо, що зазначена вимога тендерної документації є дискримінаційною, оскільки тендерною документацією передбачено можливість здійснення заправку автомобілів через АЗС за талонами, які Скаржник може запропонувати для постачання товару Замовнику, а отже вимога тендерної документації про те, що учасник повинен мати власні та/або орендовані та/або суборендовані та/або на підставі партнерських взаємовідносин автотранспортні засоби для можливості забезпечення доставки пально-мастильних матеріалів на паливні склади Замовника (в разі потреби) із підтвердженням копіями свідоцтв про реєстрацію цих одиниць транспорту (власних та/або орендованих та/або суборендованих та/або на підставі партнерських взаємовідносин у вигляді листа від власників/орендодавців/суборендодавців/партнерів з переліком таких автотранспортних засобів або додаткових угод до договорів оренди/суборенди/партнерських взаємовідносин з переліком таких автотранспортних засобів). - фактично унеможливлюватиме виконання вимог тендерної документації в цій частині тими учасниками, які здійснюють продаж талонів, які надають їм право реалізації палива через партнерську мережу АЗС та не мають бензовозів, які здійснюють поставку палива на АЗС.
Бензовози належать тим суб’єктам господарювання, які безпосередньо здійснюють поставку/доставку палива за адресою АЗС, а не учасникам, які здійснюють продаж талонів. Тим паче, Замовник встановлює вимогу щодо здійснення постачання палива за талонами на АЗС.
Таким чином, у процедурі закупівлі зможуть взяти участь лише ті учасники, які пропонують виключно таку мережу АЗС, яка має власні бензовози та/або ті учасники, які безпосередньо займаються перевезеннями палива та мають бензовози, в тому числі до АЗС.
Вважаємо, що Замовник неправомірно встановив вимогу про наявність бензовозів у закупівлі палива за талонами.
У випадку закупівлі талонів – наявність у учасника бензовозів не можлива, оскільки ми здійснюємо продаж талонів на пальне в мережі АЗС Авіас, на підставі укладеного між нами та продавцем талонів мережі АЗС Авіас партнерського договору.

Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-НАФТА. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих власником мережі АЗС БРСМ-НАФТА для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА на неправомірне прийняте рішення Замовника щодо відміни процедурт закупівлі відповідно до Протоколу № 2

Номер: c9f015a0c4684b5796df83809b97e6b3
Ідентифікатор запиту: UA-2024-06-05-012564-a.b4
Назва: СКАРГА на неправомірне прийняте рішення Замовника щодо відміни процедурт закупівлі відповідно до Протоколу № 2
Скарга:
Дата розгляду скарги: 09.10.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 02.10.2024 14:09
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 11.10.2024 16:12
Дата виконання рішення Замовником: 31.10.2024 13:53
Коментар замовника щодо усунення порушень: виконано замовником з урахуванням рішення АМКУ
Автор: ТОВ "ТД "ІФС", Макаров Андрій 0979679211 interferencsistem@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 160e17430fb146f48f24c0fcb44aa903
Заголовок пункту скарги: Неправомірна відміна процедури закупівлі згідно Протоколу № 20/01-1 від 20.09.2024 року
Тип пов'язаного елемента: Скарга на відміну
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Відміна процедури закупівлі
Тип порушення: Відміна процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги: Посилання на прийняті рішення, дії або бездіяльність замовника:
20.09.2024 року, у закупівлі за ідентифікатором UA-2024-06-05-012564-a, за предметом Дизельне паливо (ДК 021:2015: 09130000-9 Нафта і дистиляти), Замовником було опубліковано Протокол № 20/01-1 щодо прийняття рішення уповноваженою особою про відміну процедури Закупівлі на підставі підпункту 3 пункту 50 Особливостей.
ІІ. Обґрунтування наявності у суб'єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи;
ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «ІНТЕРФЕРЕНЦ СИСТЕМ» (далі – Скаржник) планує прийняти участь у закупівлі, в якій подано цю Скаргу.
Скаржник вважає, що Замовником порушено його права, як учасника закупівлі, закріплені в статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», в тому числі щодо обов’язку Замовника дотримуватись принципу недискримінації учасників.
Станом на дату оприлюднення Замовником Рішення про відміну відкритих торгів, а саме 20.09.2024 року, закупівля знаходилась на етапі Розгляду пропозиції Скаржника (ТОВ «ТД «ІФС»).
Згідно опублікованого Протоколу № 20/01-1 від 20.09.2024 року щодо прийняття рішення уповноваженою особою про відміну процедури закупівлі (далі – Оскаржуване рішення), було прийняте рішення про відміну процедури закупівлі на підставі підпункту 3 пункту 50 Особливостей, а саме:
«Планом на 2024 рік було затверджено закупівлю дизельного палива на суму 820 000,00
грн.
Згідно плану публічних закупівель була створена закупівля відкриті торги з
особливостями.
У ході процедури, Замовником виявлені порушення в законодавства з питань
публічних закупівель (невідповідність предмету закупівлі та обсягів що унеможливлює
подальшу реєстрацію договору та запланованих обсягів).
Дана відмна була оскаржена учасником ТОВ "ТД "ІФС" від 02.08.2024 року. Під час
розгляду АМКУ прийняв рішення №13769-р/пк-пз від 14.08.2024 на користь даного
учасника та зобов’язав замовника відмінити рішення про скасування закупівлі.
Враховуючи данний період оскарження та зміни у «Програмі реформування та розвитку
житлово-комунального господарства м. Новомосковськ на 2021-2025 р.р.» по
КПК 1216030 «Організація благоустрою населених пунктів», КЕКВ 2610
“Субсидії та поточні трансферти підприємствам” було проведено скорочення видатків та
перерозподілі коштів з даної закупівлі.
ВИРІШЕНО:
1. Відмінити закупівлю UA-2024-06-05-012564-a за предметом Дизельне паливо,
що передбачена зг.п.3 ст.50 Закону, а саме скорочення обсягу видатків на
здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг»

Скаржник не може погодитись з таким рішенням та вважає його безпідставним, протиправним, прийнятим із порушенням прицнипів закупівель, визначених ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» та з порушенням вимог п. 50 Особливостей з огляду на наступне:
Пунктом 50 Постанови Кабінету Міністрів України про затвердження Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування від 12 жовтня 2022 року № 1178 визначено:
Замовник відміняє відкриті торги у разі:
1) відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг;
2) неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень;
3) скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг;
4) коли здійснення закупівлі стало неможливим внаслідок дії обставин непереборної сили.
У разі відміни відкритих торгів замовник протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення зазначає в електронній системі закупівель підстави прийняття такого рішення.

Замовником у Оскаржуваному рішенні зазначає, що «Враховуючи данний період оскарження та зміни у «Програмі реформування та розвитку житлово-комунального господарства м. Новомосковськ на 2021-2025 р.р.» по КПК 1216030 «Організація благоустрою населених пунктів», КЕКВ 2610 “Субсидії та поточні трансферти підприємствам” було проведено скорочення видатків та перерозподілі коштів з даної закупівлі.». При цьому у Плані закупівлі, опублікованого за ідентифікатором UA-P-2024-06-05-015834-a такі зміни не внесено. Дата останніх змін: 05 черв. 19:48 (дата публікації відкритих торгів з особливостями в електронній системі закупівель).
Відповідно до п. 14 Особливостей, закупівля відповідно до цих особливостей здійснюється замовником на підставі наявної потреби або у разі планової потреби наступного року (планових потреб наступних періодів). Запланована закупівля, незалежно від її вартості, включається до річного плану закупівель замовника відповідно до статті 4 Закону України «Про публічні закупівлі».
Відповідно до частини 1 статті 4 Закону України «Про публічні закупівлі» - Планування закупівель здійснюється на підставі наявної потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг. Заплановані закупівлі включаються до річного плану закупівель (далі – річний план).
Річний план та зміни до нього безоплатно оприлюднюються замовником в електронній системі закупівель протягом п’яти робочих днів з дня затвердження річного плану та змін до нього. Закупівля здійснюється відповідно до річного плану.
20.09.2024 року Замовником опубліковано Оскаржуване рішення про відміну відкритих торгів згідно підстави скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг.
Отже, останній день на публікацію Змін до річного плану – 25.09.2024 року.
Станом на 30.09.2024 року план є активним, жодних змін до нього не вносилось Замовником, а отже видатки скорочено не було.
Замовник, відміняючи закупівлю у зв’язку із скороченням обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг, повинен підтвердити таке скорочення, але Замовником не надано жодних доказів щодо внесення змін до річногу плану закупівель та відсутні документальне підтвердження факту скорочення видатків (або їх перерозподіл) на закупівлі товарів, робіт чи послуг, зокрема щодо Товару (ДК 021:2015: 09130000-9 — Нафта і дистиляти (Дизельне паливо)).

Тобто, Замовником не підтверджено підстава відміни процедури закупівлі, а саме скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг, що свідчить про факт відсутності підстав для відміни процедури закупівлі згідно підпункту 3 пункту 50 Особливостей.
Джерело фінансування даної процедури закупівлі – кошти місцевого бюджету.
На сайті головного розпорядника коштів Новомосковської міської ради, відсутня інформація про скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг для Замовника КП "Рідне місто" НМР, в тому числі відсутня інформація про публікацію у «Програмі реформування та розвитку житлово-комунального господарства м. Новомосковськ на 2021-2025 р.р.» по КПК 1216030 «Організація благоустрою населених пунктів», КЕКВ 2610 “Субсидії та поточні трансферти підприємствам” змін, а саме скорочення видатків та перерозподіл коштів з даної закупівлі.
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА на неправомірне прийняте рішення Замовника щодо відміни процедурт закупівлі відповідно до Протоколу № 2

Номер: 42f46f8876b2413f943276a4a48520f2
Ідентифікатор запиту: UA-2024-06-05-012564-a.b3
Назва: СКАРГА на неправомірне прийняте рішення Замовника щодо відміни процедурт закупівлі відповідно до Протоколу № 2
Скарга:
Дата розгляду скарги: 14.08.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 06.08.2024 15:36
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 16.08.2024 16:46
Дата виконання рішення Замовником: 17.09.2024 17:22
Коментар замовника щодо усунення порушень: Замовник, детально ознайомившись із змістом скарги № UA-2024-06-05-012564-a.b3, та на вимогу Рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № №13769-р/пк-пз від 14.08.2024 надає наступну інформацію: Під час організації та здійснення закупівлі Замовник зобов’язаний дотримуватись усіх необхідних нормативно-правових актів в сфері здійснення публічних закупівель, а саме: Постанови КМУ №1178 «Про затвердження Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90днів з дня його припинення або скасування», ЗУ “Про публічні закупівлі” та ін. Серед базових принципів здійснення публічних закупівель є відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель та недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Згідно питання Замовником буде враховано дану вимогу та скасоване рішення про відміну процедури закупівлі — "Дизельне паливо", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-06-05-012564-a.
Автор: ТОВ "ТД "ІФС", Макаров Андрій 0979679211 interferencsistem@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: e6e884d9784e4e048d89ab2bd6ca700d
Заголовок пункту скарги: Скарга на неправомірне рішення Замовника згідно Протоколу № 23/07 від 23.07.2024 року про відміну процедури закупівлі
Тип пов'язаного елемента: Скарга на відміну
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Відміна процедури закупівлі
Тип порушення: Відміна процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги: СКАРГА
І. Підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі або прийняті рішення, дії або бездіяльність замовника, фактичні обставини, що це можуть підтверджувати;
Підстави подання скарги: абз. 4 пункту 59 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 12 травня 2023 р. № 471) (далі – Особливості), -
Скарга, що стосується прийнятого замовником рішення щодо відміни відкритих торгів відповідно до пункту 50 цих особливостей, подається протягом 10 днів з дати оприлюднення замовником рішення про відміну відкритих торгів, у тому числі частково (за лотом).
Посилання на прийняті рішення, дії або бездіяльність замовника:
23.07.2024 року, у закупівлі за ідентифікатором UA-2024-06-05-012564-a, за предметом Дизельне паливо (ДК 021:2015: 09130000-9 Нафта і дистиляти), Замовником було опубліковано Протокол № 23/07 від 23.07.2024 року щодо прийняття рішення уповноваженої особи про відміну процедури закупівлі згідно п. 2 ст. 50 Закону, а саме неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень (технічна помилка при формування плану та закупівлі).

ІІ. Обґрунтування наявності у суб'єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи;
05.06.2024 року Замовником оголошено процедуру закупівлі за ідентифікатором UA-2024-06-05-012564-a, за предметом Дизельне паливо (ДК 021:2015: 09130000-9 Нафта і дистиляти).
ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «ІНТЕРФЕРЕНЦ СИСТЕМ» (далі – Скаржник) прийняв участь у закупівлі, в якій подано цю Скаргу.
Оскільки, була подана одна тендерна пропозиція, електронна система закупівель після закінчення строку для подання тендерних пропозицій, визначених замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, розкриває всю інформацію, зазначену в тендерній пропозиції, крім інформації, визначеної пунктом 40 Особливостей, не проводить оцінку такої тендерної пропозиції та визначає таку тендерну пропозицію найбільш економічно вигідною. Протокол розкриття тендерних пропозицій формується та оприлюднюється відповідно до частин третьої та четвертої статті 28 Закону.
Замовник розглядає таку тендерну пропозицію відповідно до вимог статті 29 Закону (положення частин другої, п’ятої - дев’ятої, одинадцятої, дванадцятої, чотирнадцятої, шістнадцятої, абзаців другого і третього частини п’ятнадцятої статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 цих особливостей. Замовник розглядає найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі відповідно до цього пункту щодо її відповідності вимогам тендерної документації.
23.07.2024 року Замовником, на етапі розгляду пропозиції Скаржника, було опубліковано Протокол № 23/07 від 23.07.2024 року щодо прийняття рішення уповноваженої особи про відміну процедури закупівлі згідно п. 2 ст. 50 Закону, а саме неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень (технічна помилка при формування плану та закупівлі) наступного змісту:
«Назва предмета закупівлі: Дизельне паливо
Код ДК 021:2015: 09130000-9 Нафта і дистиляти
Планом на 2024 рік було затверджено закупівлю дизельного палива на суму 820 000,00 грн
Згідно плану публічних закупівель була створена закупівля відкриті торги з особливостями.
У ході процедури, Замовником виявлені порушення в законодавства з питань публічних закупівель (невідповідність предмету закупівлі та обсягів що унеможливлює подальшу реєстрацію договору та запланованих обсягів).
ВИРІШЕНО:
1. Відмінити закупівлю UA-2024-06-05-012564-a за предметом Дизельне паливо, що передбачена зг.п.2 ст.50 Закону, а саме неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень (технічна помилка при формування плану та закупівлі).
2. Повідомлення про відміну закупівлі оприлюднити в електронній системі закупівель протягом одного дня з дня ухвалення цього рішення згідно Закону.»


Скаржник вважає, що Замовником порушено його права, як учасника закупівлі, закріплені в статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», в тому числі щодо обов’язку Замовника дотримуватись принципу недискримінації учасників, об’єктивної та неупередженої оцінки.
Скаржник не погоджується з Рішенням Замовника про відміну процедури закупівлі, зважаючи, зокрема, на наступне:
В пункті 50 Особливостей визначено, що Замовник відміняє відкриті торги у разі:
1) відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг;
2) неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень;
3) скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг;
4) коли здійснення закупівлі стало неможливим внаслідок дії обставин непереборної сили.
У разі відміни відкритих торгів замовник протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення зазначає в електронній системі закупівель підстави прийняття такого рішення.

Замовник жодним чином не обгрунтовує своє рішення згідно Протоколу № 23/07 від 23.07.2024 року в частині наявних порушень у сфері публічних закупівель, цитуючи ЗУ «Про публічні закупівлі» та зазначає про «технічну помилку при формуванні плану та закупівлі», при цьому не надає документи та інформацію з описом таких порушень процедури закупівлі, яка унеможливлюють її подальше проведення.
Виходячи з Протоколу відміни закупівлі, Замовник не долучив жодного доказу (документів та інформації), які б свідчили про виявленні порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, не зазначив ОПИС таких порушень та не зазначає підстави неможливості усунення таких «ПОРУШЕНЬ».
Згідно п. 50 Особливостей, У разі відміни відкритих торгів замовник протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення зазначає в електронній системі закупівель підстави прийняття такого рішення.

Тендерна документація процедури закупівлі оголошеної Замовником за ідентифікатором UA-2024-06-05-012564-a, розроблено відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) та Постанови від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі — Особливості).
План закупівлі, опублікований за ідентифікатором UA-P-2024-06-05-015834-a, повністю відповідає статті 4 ЗУ «Про публічні закупівлі» та містить всю необхідну інформацію та яка відповідає оголошеній процедурі закупівлі, опублікованої на сайті уповноваженого органу.

Отже, Замовник не довів та документально не підтвердив наявність підстав для відміни процедури відкритих торгів з особливостями з підстави неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, а також не зазначив опис таких порушень.

Протиправні дії Замовника, що полягають у відміні торгів, призвели до неможливості Скаржника стати переможцем процедури закупівлі, чим порушив права та законні інтереси Скаржника.
Згідно абз. 4 п. 59 Особливостей Скарга, що стосується прийнятого замовником рішення щодо відміни відкритих торгів відповідно до пункту 50 цих особливостей, подається протягом 10 днів з дати оприлюднення замовником рішення про відміну відкритих торгів, у тому числі частково (за лотом).
Дата оприлюднення Проколу про відміну процедури закупівлі – 23.07.2024 року.
Дата, до якої Скаржник може оскаржити рішення Замовника - до 03.08.24 року, 00:00.


Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)