• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Дріт

Завершена

378 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 890.00 UAH
Період оскарження: 05.06.2024 16:31 - 10.06.2024 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

Скарга на рішення Уповноваженої особи щодо відхилення пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «Дослідний завод зварювальних матеріалів інституту електрозварювання ім. Є.О. Патона Національної академії наук України», а також щодо неправомірного визначення переможця закупівлі

Номер: 558983a5421f4e9d971e81e28190e83a
Ідентифікатор запиту: UA-2024-06-05-011374-a.c2
Назва: Скарга на рішення Уповноваженої особи щодо відхилення пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «Дослідний завод зварювальних матеріалів інституту електрозварювання ім. Є.О. Патона Національної академії наук України», а також щодо неправомірного визначення переможця закупівлі
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 25.07.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 19.07.2024 18:15
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 30.07.2024 13:23
Автор: ТОВ "ДОСЛІДНИЙ ЗАВОД ЗВАРЮВАЛЬНИХ МАТЕРІАЛІВ ІНСТИТУТУ ЕЛЕКТРОЗВАРЮВАННЯ ІМ.Є.О.ПАТОНА НАЦІОНАЛЬНОЇ АКАДЕМІЇ НАУК УКРАЇНИ", Валентина Дехтяренко +380443913113 ozsm.patona@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 8d5a014719314e67934afefbc3621245
Заголовок пункту скарги: Неправомірне рішення Уповноваженої особи щодо відхилення пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «Дослідний завод зварювальних матеріалів інституту електрозварювання ім. Є.О. Патона Національної академії наук України»
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Тип порушення: Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Опис суті пункту скарги: Замовник скасував своє попереднє рішення та, відповідно до Протоколу розгляду тендерних пропозицій від 15.07.2024, ПОВТОРНО дискваліфікував нас за надуманими обставинами.

Вважаємо, що дане рішення прийняте в порушення вимог тендерної документації, вимог чинного законодавства, а отже є таким, що підлягає скасуванню з наступних причин.


У Протоколі розгляду тендерних пропозицій від 15.07.2024 зазначена причина відповідно до якої наша пропозиція була незаконно відхилена:

«тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей, а саме: на вимогу п.п. 1.2 п.1 р.ІІІ тендерної документації учасником у складі своєї тендерної пропозиції не надано технічну та іншу документацію (якщо продукція виготовляється за національним стандартом - копію документу, згідно з яким вона виготовлена; якщо продукція виготовляється за технічними умовами виробника або затвердженим на підприємстві технологічним процесом тощо — виписку з документу, згідно з яким вона виготовлена, яка містить розширений технічний опис із зазначенням сфери застосування, технічних характеристик, вимог до сировини, контрольних точок технологічного процесу; кресленики, малюнки, описи, документи про якість та ін.). необхідну замовнику для вирішення питання, чи є запропонований товар еквівалентом, завірену підписом уповноваженої особи учасника.
Технічні умови (далі - ТУ), технічні специфікації (далі - ТС) або технічні завдання (далі ТЗ) мають бути актуалізовані у відповідності до вимог СОУ НАЕК 077. тобто враховувати актуальну нормативну документацію. При цьому ТУ (ТС) повинні мати відмітку про своєчасну перевірку. У разі, якщо ТУ (ТС) або ТЗ не були своєчасно актуалізовані і в них існують посилання на недіючі нормативні документи або відсутні вимоги до обладнання, встановлені новими нормативними документами, то разом з діючою версією ТУ (ТС) або ТЗ у складі тендерної пропозиції повинно бути надано підписаний виробником проект:
- для ТУ (ТС) - повідомлення про зміну до ТУ (ТС); 
- для ТЗ - «Доповнення до ТЗ»,
в яких враховано змінену в Україні нормативну базу. На момент постачання продукції повідомлення про зміну до ТУ (ТС) чи «Доповнення до ТЗ» мають бути погоджені із АТ «НАЕК «Енергоатом».»


Умисна маніпуляція.

Замовник умисно та спеціально вирвав фразу з контексту, який був закладений у тендерній документації.

В документації зазначено наступне.
«- якщо учасником пропонується товар, що є еквівалентом, він повинен надати у складі своєї тендерної пропозиції технічну та іншу документацію (якщо продукція виготовляється за національним стандартом - копію документу, згідно з яким вона виготовлена; якщо продукція виготовляється за технічними умовами виробника або затвердженим на підприємстві технологічним процесом тощо - виписку з документу, згідно з яким вона виготовлена, яка містить розширений технічний опис із зазначенням сфери застосування, технічних характеристик, вимог до сировини, контрольних точок технологічного процесу; кресленики, малюнки, описи, документи про якість та ін.)„ необхідну замовнику для вирішення питання, чи є запропонований товар еквівалентом, завірену підписом уповноваженої особи учасника.
Технічні умови (далі - ТУ), технічні специфікації (далі - ТС) або технічні завдання (далі - ТЗ) мають бути актуалізовані у відповідності до вимог СОУ НАЕК 077, тобто враховувати актуальну нормативну документацію. При цьому ТУ (ТС) повинні мати відмітку про своєчасну перевірку. У разі, якщо ТУ (ТС) або ТЗ не були своєчасно актуалізовані і в них існують посилання на недіючі нормативні документи або відсутні вимоги до обладнання, встановлені новими нормативними документами, то разом з діючою версією ТУ (ТС) або ТЗ у складі тендерної пропозиції повинно бути надано підписаний виробником проект:
- для ТУ (ТС) - повідомлення про зміну до ТУ (ТС);
- для ТЗ - «Доповнення до ТЗ»,
в яких враховано змінену в Україні нормативну базу. На момент постачання продукції повідомлення про зміну до ТУ (ТС) чи «Доповнення до ТЗ» мають бути погоджені із AT «НАЕК «Енергоатом».»

Таким чином, замовник вимагає зазначені документи виключно у випадку, якщо товар є еквівалентом.
Товар, який ми запропонували є саме тим товаром, який вимагав замовник, а не еквівалентом. Товар виготовлений відповідно до DIN 17753, а стандарт DIN 17753 передбачає використання сировини відповідно до DIN 17740.

Все зазначене розписано в минулій скарзі та продубльовано у цій скарзі в розділі Технічна складова.

Також, звертаємо увагу, що у Додатку 1 «Тендерна пропозиція (технічна)» є графа Найменування товару та окрема графа Нормативний або інший документ (ДСТУ, ГОСТ, ТУ, ТС, ТЗ тощо), за яким виготовлено продукцію, що пропонується Учасником.

Ми зазначили всю необхідну інформацію. А саме:
В Додатку 2 «Тендерна пропозиція (цінова)», у графі Найменування товару ми зазначили Дріт нікелевий 2,00; DIN 17753
У Додатку 1 «Тендерна пропозиція (технічна)» у графі Найменування товару ми зазначили Дріт нікелевий 2,00; DIN 17753, в окремій графі Нормативний або інший документ (ДСТУ, ГОСТ, ТУ, ТС, ТЗ тощо) вказаний DIN 17753.

Тобто, оскільки ми пропонуємо не аналог, а саме вказаний замовником товар, нам не потрібно було докладати додаткові ДСТУ, ГОСТ, ТУ, ТС, ТЗ тощо, оскільки продукція виготовлена саме відповідно до стандарту DIN 17753 та сировини відповідно до DIN 17740, як зазначено замовником.

Технічна складова.

Замовник вказує у Тендерній документації, що планує закупити «Дріт нікелевий 2,00; DIN 17753, DIN 17740 або еквівалент»

Таким чином, замовник ймовірно помилково вважає, що Дріт нікелевий 2,00 виготовляється відповідно до стандартів DIN 17753 та DIN 17740. Проте, це не зовсім так.
Для розуміння, слід зазначити повні назви цих стандартів.

DIN 17753 - Стандартна специфікація для дроту, виготовленого з нікелю та нікелевих сплавів
DIN 17740 - Стандартна специфікація для напівфабрикатів (виливки та чушки) з кованого нікелю.

Дріт виготовляється виключно відповідно до DIN 17753. Стандарт DIN 17753 передбачає виготовлення декількох видів дротів - з нікелю та нікелевих сплавів. Проте, відповідно до DIN 17753, для виготовлення Дроту нікелевого, використовуються виключно напівфабрикати (виливки та чушки) з кованого нікелю, які мають відповідати DIN 17740.

Тобто це саме собою зрозуміло та очевидно для будь-якого спеціаліста даної сфери. Іншими словами, при виготовлені Дроту нікелевого відповідно до DIN 17753, береться виключно сировина, що виготовлена відповідно до DIN 17740.

Ми, як давні та відомі виробники та продавці металопрокату, дротів та інших виробів з металу, не могли зазначати обидва стандарти, якщо товар виготовляється по одному стандарту, а другий є лише умовно його частиною, за яким виготовляється сировина, оскільки це є грубою технічною помилкою.

Водночас, це і не було підставою оскаржувати вимоги закупівлі, оскільки по суті товар виготовляється відповідно до DIN 17753, а сировина для нього, відповідно до DIN 17740.
Тим паче, юридично замовник прямо вказав, що може використовуватись еквівалент, тому ми мали змогу та повне право вказати лише потрібний стандарт.

Запропонований нами товар повністю відповідає вимогам Тендерної документації.


Моральна складова.

Дуже прикро, що підчас надзвичайної кризи в енергетичній сфері, коли в країні величезний дефіцит генерації електроенергії та величезна кількість громадян змушена годинами сидіти без світла, енергетична компанія закупає товар за завищеною більш як в три рази ціною. Про це свідчить той факт, що з трьох учасників у двох виявилась «Аномально низька ціна».
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 0412a2059b7e44dcbfae6629fd0dabe0
Заголовок пункту скарги: Неправомірне визначення переможця закупівлі
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Тип порушення: Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Опис суті пункту скарги: Замовник прийняв пропозицію учасника Товариство з обмеженою відповідальністю «БІОНІТ», який надав абсолютно аналогічний пакет документів, та також не надав жодного з документів, відсутність яких замовник вказав нам як «порушення» та «причину дискваліфікації.
Цікаво, що пропозиція Товариства з обмеженою відповідальністю «БІОНІТ» становить 359 900,00, що ВТРИЧІ більша за нашу.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на рішення Уповноваженої особи щодо відхилення пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «Дослідний завод зварювальних матеріалів інституту електрозварювання ім. Є.О. Патона Національної академії наук України»

Номер: 0abf9616368a48e69f8596cc1d20023f
Ідентифікатор запиту: UA-2024-06-05-011374-a.c1
Назва: Скарга на рішення Уповноваженої особи щодо відхилення пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «Дослідний завод зварювальних матеріалів інституту електрозварювання ім. Є.О. Патона Національної академії наук України»
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 04.07.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 27.06.2024 17:05
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 09.07.2024 14:45
Дата виконання рішення Замовником: 10.07.2024 10:39
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 04.07.2024 № 11611-р/пк-пз виконано
Автор: ТОВ "ДОСЛІДНИЙ ЗАВОД ЗВАРЮВАЛЬНИХ МАТЕРІАЛІВ ІНСТИТУТУ ЕЛЕКТРОЗВАРЮВАННЯ ІМ.Є.О.ПАТОНА НАЦІОНАЛЬНОЇ АКАДЕМІЇ НАУК УКРАЇНИ", Валентина Дехтяренко +380443913113 ozsm.patona@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 03442f37760a4154880009d5babcf31e
Заголовок пункту скарги: Безпідставне відхилення нас як учасника закупівлі.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Тип порушення: Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Опис суті пункту скарги: Безпідставне відхилення нас як учасника закупівлі.
У Протоколі розгляду тендерних пропозицій від 20.06.2024 зазначено одна причина відповідно до якої наша пропозиція була незаконно відхилена:

«тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей, а саме: найменування товару зазначеного в тендерній пропозиції (ціновій) від 12.06.2024 №112/06-1 та тендерній пропозиції (технічний) не містить посилання на стандарт, щодо хімічного складу та механічних властивостей, необхідний замовнику для визначення відповідності запропонованого товару вимогам предмету закупівлі тендерної документації Замовника.»


Юридична складова.

Замовник у Додатку 2 «Тендерна пропозиція (цінова)», у графі Найменування товару замовник зазначає «Дріт нікелевий 2,00; DIN 17753, DIN 17740 або еквівалент (у разі постачання продукції, яка є еквівалентом назва продукції зазначається згідно з тендерною пропозицією Учасника)»

У Додатку 1 «Тендерна пропозиція (технічна)» є графа Найменування товару та окрема графа Нормативний або інший документ (ДСТУ, ГОСТ, ТУ, ТС, ТЗ тощо), за яким виготовлено продукцію, що пропонується Учасником.

Ми зазначили всю необхідну інформацію. А саме:
В Додатку 2 «Тендерна пропозиція (цінова)», у графі Найменування товару ми зазначили Дріт нікелевий 2,00; DIN 17753
У Додатку 1 «Тендерна пропозиція (технічна)» у графі Найменування товару ми зазначили Дріт нікелевий 2,00; DIN 17753, в окремій графі Нормативний або інший документ (ДСТУ, ГОСТ, ТУ, ТС, ТЗ тощо) вказаний DIN 17753.

Таким чином, юридично та формально нами все вказано вірно та в межах вимог тендерної документації. Окремо зауважуємо, що замовник вказав «або еквівалент», не зазначивши окремих спеціальних вимог щодо доведення відповідності товару. Проте, для повного розуміння справи слід ознайомитись з технічною складовою.


Технічна складова.

Замовник вказує у Тендерній документації, що планує закупити «Дріт нікелевий 2,00; DIN 17753, DIN 17740 або еквівалент»

Таким чином, замовник ймовірно помилково вважає, що Дріт нікелевий 2,00 виготовляється відповідно до стандартів DIN 17753 та DIN 17740. Проте, це не зовсім так.
Для розуміння, слід зазначити повні назви цих стандартів.

DIN 17753 - Стандартна специфікація для дроту, виготовленого з нікелю та нікелевих сплавів
DIN 17740 - Стандартна специфікація для напівфабрикатів (виливки та чушки) з кованого нікелю.

Дріт виготовляється виключно відповідно до DIN 17753. Стандарт DIN 17753 передбачає виготовлення декількох видів дротів - з нікелю та нікелевих сплавів. Проте, відповідно до DIN 17753, для виготовлення Дроту нікелевого, використовуються виключно напівфабрикати (виливки та чушки) з кованого нікелю, які мають відповідати DIN 17740.

Тобто це саме собою зрозуміло та очевидно для будь-якого спеціаліста даної сфери. Іншими словами, при виготовлені Дроту нікелевого відповідно до DIN 17753, береться виключно сировина, що виготовлена відповідно до DIN 17740.

Ми, як давні та відомі виробники та продавці металопрокату, дротів та інших виробів з металу, не могли зазначати обидва стандарти, якщо товар виготовляється по одному стандарту, а другий є лише умовно його частиною, за яким виготовляється сировина, оскільки це є грубою технічною помилкою.

Водночас, це і не було підставою оскаржувати вимоги закупівлі, оскільки по суті товар виготовляється відповідно до DIN 17753, а сировина для нього, відповідно до DIN 17740.
Тим паче, юридично замовник прямо вказав, що може використовуватись еквівалент, тому ми мали змогу та повне право вказати лише потрібний стандарт.

Запропонований нами товар повністю відповідає вимогам Тендерної документації.


Моральна складова.

Дуже прикро, що підчас надзвичайної кризи в енергетичній сфері, коли в країні величезний дефіцит генерації електроенергії, енергетична компанія закупає товар за завищеною більш як в три рази ціною. Про це свідчить той факт, що з трьох учасників у двох виявилась «Аномально низька ціна».



Все вищезазначене є проявом порушення принципу Замовником принципів недискримінації та рівності підходу до оцінювання учасників.

Учасник помилково не розібравшись в ситуації, дискваліфікував нас за надуманими причинами, які підтягнув до «технічних умов». Хоча навіть, якби навіть дійсно в назві були б неточності, замовник мав би дати нам усунути «невідповідності», що прямо передбачено законодавством.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника