• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 2

09130000-9 Нафта і дистиляти

Бензин А - 95, Дизельне паливо

Торги не відбулися

301 200.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 506.00 UAH
Період оскарження: 05.06.2024 15:38 - 29.06.2024 00:00
Скарга
Розгляд припинено
КЕП

СКАРГА

Номер: abed919295364e3fb200c1c968e610df
Ідентифікатор запиту: UA-2024-06-05-009998-a.b2
Назва: СКАРГА
Скарга:
Дата розгляду скарги: 21.06.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 17.06.2024 14:38
Причина: Замовником відповідно до Закону про публічні закупівлі усунено порушення
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 26.06.2024 12:34
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 26.06.2024 12:34
Автор: ТОВ "СИНЕРГІЯ СИСТЕМ", Катерина Шевченко +380671298652 sinergiyasistem@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: f3e7358fe43b4c58a844296ab2f18bfc
Заголовок пункту скарги: дискримінаційна вимога в частині наявності у учасника сертифікат внутрішнього аудитора навченого по програмі «ДСТУ ISO 19011:2019 «Внутрішній аудитор системи управління якістю у відповідності стандарту САМЕ щодо ДСТУ ISO 9001:2015
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 1. Відповідно до ч. 1 Розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації визначено Зміст і спосіб подання тендерних пропозицій:
«Тендерні пропозиції подаються відповідно до порядку, визначеного статтею 26 Закону, крім положень частин четвертої, шостої та сьомої статті 26 Закону.
Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про загальну вартість пропозиції, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), шляхом завантаження необхідних документів через електронну систему закупівель, що підтверджують відповідність вимогам, визначеним замовником:
− іншою інформацією та документами, відповідно до вимог цієї тендерної документації та додатків до неї.»
Відповідно до п. 15 Розділу 4. Інша інформація встановлена відповідно до законодавства (для УЧАСНИКІВ — юридичних осіб, фізичних осіб та фізичних осіб — підприємців) Додатку № 1 до тендерної документації:
«Учасники також повинні мати в штаті підприємства сертифікованого аудитора з систем менеджменту за стандартом ISO 19011:2019. У якості підтвердження, надати у складі пропозиції сертифікат внутрішнього аудитора навченого по програмі «ДСТУ ISO 19011:2019 «Внутрішній аудитор системи управління якістю у відповідності стандарту ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги»»




На відповідність п. 56 Особливостей та виконання вищезазначеної вимоги щодо наявності у Учасника в штаті підприємства сертифікованого аудитора з систем менеджменту за стандартом ISO 19011:2019, АЛЕ при цьому такий сертифікат внутрішнього аудитора навченого по програмі «ДСТУ ISO 19011:2019 «Внутрішній аудитор системи управління якістю у відповідності стандарту ДСТУ ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги» (Додаток № 1 до скарги).
ТОВ «СИНЕРГІЯ СИСТЕМ» має як суб’єкт господарювання, впроваджену систему управління якістю на підприємстві, як суб’єкт господарювання, щодо системи управління якістю на оптову торгівлю твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами, діяльність посередників у торгівлі паливом, виданий виданий акредитованим уповноваженим органом у сфері сертифікації, а отже відповідає вищезазначеній вимоги щодо впровадження системи управління якістю як Учасник. При цьому така система управління якістю Скаржника відповідає вимогам стандарту ДСТУ EN ISO 9001:2018, а не ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT), а отже наявні дискримінаційні вимоги, встановлені Замовником, в частині обмеження стандарту системи управління якістю впровадженої на підприємстві у учасників.
Скаржник може надати Сертифікат ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) «Система управління якістю», що підтверджує впровадження системи управління якістю на підприємстві, як суб’єкта господарювання – юридичної особи стосовно торгівлі (оптової) пальним (паливом), виданий акредитованим уповноваженим органом у сфері сертифікації (Додаток № 2 до скарги).
Сертифікат ДСТУ EN ISO 9001:2018 включає в себе версію стандарту ДСТУ ISO 9001:2015 Системи управління якістю. Вимоги (ISO 9001:2015, IDT), що зазначено в Настанові про введення системи управління якістю. Таким чином, дані стандарти є ідентичними, дублюючими та ДСТУ EN ISO 9001:2018 включає, при розробці системи управління якості на підприємстві, вимоги, передбачені в стандарті ДСТУ ISO 9001:2015, IDT.
За посиланням http://online.budstandart.com/ua/catalog/doc-page?id_doc=79941 міститься інформація, яка підтверджує, що «Посиланням на документи», відповідно до яких розроблено стандарт ДСТУ EN ISO 9001:2018 Системи управління якістю. Вимоги (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) є Вимоги, передбачені стандартами:
- ДСТУ ISO 9001:2015 Системи управління якістю. Вимоги (ISO 9001:2015, IDT);
- ДСТУ ISO 9001:2015 Системи управління якістю. Вимоги. Поправка;
Вважаємо за необхідне не обмежувати конкуренцію та надати можливість брати участь у закупівлі Учасникам, які мають Сертифікат ДСТУ EN ISO 9001:2018 Системи управління якістю. Вимоги (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) та можуть надати у складі пропозиції сертифікат внутрішнього аудитора навченого по програмі «ДСТУ ISO 19011:2019 «Внутрішній аудитор системи управління якістю у відповідності стандарту ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги».
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: cacf8ea78705470ea0384b5f6c088554
Заголовок пункту скарги: дискримінаційні умови в ТД в частині наявності у учасника сертифікат, що підтверджує відповідність системи управління безпекою ланцюга постачання виконавця вимогам стандарту ДСТУ ISO 28001:2009, який було видано на підприємство Учасника органом по сертифікації, акредитованим національним агентством з акредитації України
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 2. Відповідно до ч. 1 Розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації визначено Зміст і спосіб подання тендерних пропозицій:
«Тендерні пропозиції подаються відповідно до порядку, визначеного статтею 26 Закону, крім положень частин четвертої, шостої та сьомої статті 26 Закону.
Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про загальну вартість пропозиції, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), шляхом завантаження необхідних документів через електронну систему закупівель, що підтверджують відповідність вимогам, визначеним замовником:
− іншою інформацією та документами, відповідно до вимог цієї тендерної документації та додатків до неї.»
Відповідно до п. 16 Розділу 4. Інша інформація встановлена відповідно до законодавства (для УЧАСНИКІВ — юридичних осіб, фізичних осіб та фізичних осіб — підприємців) Додатку № 1 до тендерної документації:
«Замовник, для якісного та своєчасного постачання товару, повинен відстежувати ефективність та безпечність ланцюгу постачання. На підтвердження цього Учасникам необхідно надати чинний на момент подання тендерної пропозиції сертифікат, що підтверджує відповідність системи управління безпекою ланцюга постачання виконавця вимогам стандарту ДСТУ ISO 28001:2009, який було видано на підприємство Учасника органом по сертифікації, акредитованим національним агентством з акредитації України. Для підтвердження наявності акредитації Учасник зобов’язаний надати у складі тендерної пропозиції оригінал або копію Атестату та сфери акредитації (ДСТУ EN ISO/IEC 17021-1) Органу з сертифікації підписану представником НААУ. Для підтвердження впровадження системи менеджменту на підприємстві необхідно надати звіти про первинний та інші необхідні аудити, що передбачені сертифікаційною угодою з органом по сертифікації (Додати сертифікаційну угоду з органом по сертифікації).»


Варто зазначити, що згідно п. 29 Особливостей У разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Національним стандартом для відповідного предмету закупівлі є наступні нормативно-правові акти:
- Дизельне паливо повинно відповідати вимогам ДСТУ 7688:2015 «Паливо дизельне Євро. Технічні умови» або Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднового та котельного палива (затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 № 927);
- Бензин А-95 – паливо повинно відповідати вимогам ДСТУ 7687:2015 «Бензини автомобільні. Технічні умови» або Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднового та котельного палива (затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 № 927);

Жодні з вищезазначених стандартів до предмету закупівлі, а саме: ДСТУ 7688:2015 «Паливо дизельне Євро. Технічні умови», ДСТУ 7687:2015 «Бензини автомобільні. Технічні умови» та Технічний регламент щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднового та котельного палива (затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 № 927) - не містить вимог до Дизельного палива та Бензину А95 наявності відповідного Сертифікату, що підтверджує відповідність системи управління безпекою ланцюга постачання виконавця вимогам стандарту ДСТУ ISO 28001:2009, який було видано на підприємство Учасника органом по сертифікації, акредитованим національним агентством з акредитації України. Для підтвердження наявності акредитації Учасник зобов’язаний надати у складі тендерної пропозиції оригінал або копію Атестату та сфери акредитації (ДСТУ EN ISO/IEC 17021-1) Органу з сертифікації підписану представником НААУ. Для підтвердження впровадження системи менеджменту на підприємстві необхідно надати звіти про первинний та інші необхідні аудити, що передбачені сертифікаційною угодою з органом по сертифікації (Додати сертифікаційну угоду з органом по сертифікації), а отже така вимога тендерної документації є дискримінаційною та обмежувальною.

Оскільки Замовник вимагає від учасників Наявність АЗС в населених пунктах:
- на відстані, що не перевищує 30 км від місця розташування Замовника мінімум 1 АЗС;
- по Автошля́ху Т 0401 між м. Дніпро та с. Маломихайлівкою Синельниківського району Дніпропетровської області мінімум 2 АЗС;
- У м. Дніпро мінімум 1 АЗС;
- по Автошля́ху T0401/T0408 між м. Павлоград та с. Маломихайлівкою Синельниківського району Дніпропетровської області мінімум 1 АЗС;
- по Автошля́ху H15 між м. Запоряжжя та с. Маломихайлівкою Синельниківського району Дніпропетровської області мінімум 1 АЗС., – плануємо, в тому числі, запропонувати йому здійснювати заправку за наступними адресами:

АВІАС ПЛЮС
смт.Просяна, вул.Південна, 4 -4,1 км до Замовника

- по Автошля́ху Т 0401 між м. Дніпро та с. Маломихайлівкою

АВІАС ПЛЮС
смт.Просяна, вул.Південна,4

АВІАС ПЛЮС
м. Дніпро, вул. А. Сахарова, 80

АВІАС ПЛЮС
м.Дніпро, вул.Червоногірська, 2

по Автошля́ху T0401/T0408 між м. Павлоград та с. Маломихайлівкою :

АВІАС ПЛЮС
смт.Просяна, вул.Південна 4

АВІАС ПЛЮС
с. Малоолександрівка, вул.Вишнева, 2б

по Автошля́ху H15 між м. Запоряжжя та с. Маломихайлівкою

ЗНП - вулиця Ігоря Сікорського, 315, Запоріжжя, Запорізька область, 69000

АЗС Запоріж НП Н15, Михайло-Лукашеве, Запорізька область, Україна

На підтвердження вищезазначеної інформації надаємо:
І. Партнерський договір №НТК-АВІС25/01/23-001 від 01.12.2023 року, укладеним з ТОВ «НОВІТНЯ ТОРГІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ», копію якого надаємо у вкладенні (Додаток № 3 до скарги), чим відповідає вимогам встановленої у тендерної документації замовника щодо місцезнаходження АЗС, за умови що АЗС не належить потенційному учаснику на праві власності/оренди та у Скаржника не має САМЕ договору зберігання з АЗС:.
За умовами Договору:
Відповідно до п. 1.1. Договору, В порядку та на умовах, визначених Договором, Продавець зобов’язується передати кількість бланків-дозволів (талонів, скретч-карток), встановленого мережею АЗС «Авіас», «ANP», «Мавекс» зразка (далі - Товар), які надають право на отримання палива в мережі АЗС, у власність Покупця, а Покупець зобов’язується прийняти бланки-дозволи (талони, скретч-картки) і сплатити за них грошову суму.
Відповідно до п. 1.3. Договору, Бланк - є документом встановленого зразку та форми, одноразового використання, що посвідчує право Покупця та/або уповноваженого ним Користувача/контрагента нa одержання визначеної в ньому кількості та марки пального на АЗС. Бланк має ступінь захисту та обов'язкові реквізити ( товарний знак; марка та кількість пального; найменування регіону, в якому розташовані АЗС, що здійснюють передачу пального на умовах, визначених у Договорі; серія, номер Бланка та інші реквізити, передбачені емітентом (штрих-код, відтиск печатки (штампу) за наявності та інше).
Відповідно до п. 1.4. Договору, Право власності на пальне переходить до Покупця в момент передачі Бланків Продавцем..
Відповідно до п. 1.2. Договору, Передача пального здійснюється на умовах EXW- АЗС партнерів Продавця (відповідно до Міжнародних правил по тлумаченню термінів "Інкотермс-2010") (далі- АЗС), перелік яких надає Продавець. Передача пального здійснюється по факту пред'явлення Покупцем або контрагентом Покупця Користувачем бланку-дозволу внутрішнього обігу (далі - Користувач), емітованого мережею АЗС «Авіас» (далі - Бланк).
Зразки талонів, емітовані мережею АЗС Авіас, надано у Додатку № 4 до скарги.

Отже, зазначені вище партнерські договори надають право ТОВ «СИНЕРГІЯ СИСТЕМ» право здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих власниками мереж АЗС Авіас для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір. При цьому наявність відсутність у Скаржника сертифікат, що підтверджує відповідність системи управління безпекою ланцюга постачання виконавця вимогам стандарту ДСТУ ISO 28001:2009 – жодним чином не перешкоджає здійснювати якісну та своєчасну поставку Товару, у разі, якщо між Скаржником та Замовником буде укладено договір ха відповідною процедурою закупівлі.

Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА

Номер: 9b110180818e440cac5e4f374f0755b4
Ідентифікатор запиту: UA-2024-06-05-009998-a.a1
Назва: СКАРГА
Скарга:
Дата розгляду скарги: 21.06.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 11.06.2024 16:37
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 26.06.2024 11:56
Дата виконання рішення Замовником: 27.06.2024 11:19
Коментар замовника щодо усунення порушень: З метою дотримання вимог встановлених Законом України «Про публічні закупівлі», Постанови КМУ №1178 від 12.10.2022 року Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (зі змінами), та Правил публічних закупівель (Стаття 5 Закону № 922) - Замовником виконано рішення Антимонопольного комітету України від 21.06.2024 №10846
Автор: ТОВ "СИНЕРГІЯ СИСТЕМ", Катерина Шевченко +380671298652 sinergiyasistem@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: c8296fdc489f49529296f9c705dbaf24
Заголовок пункту скарги: Дискримінація
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: порушено ст. 5 Закону
Опис суті пункту скарги: Відповдіно Додатку № 2 до тендерної документації визначегі вимоги:
«Учасник повинен бути емітентом Бланків дозволів талонів/скретч-карток (Учасник на підтвердження надає довідку довільної форми) або у разі, якщо Учасник є партнером власника (емітента) товару (талонів/скретч-карток на пальне), що закуповується замовником, у складі тендерної пропозиції Учасником надається оригінал листа від власника (емітента) товару (талонів\скретч-карток на пальне) з накладеним ЕЦП/КЕП, який за своїм змістом засвідчує право Учасника здійснювати реалізацію товару (талонів/скретч-карток на пальне) стороннім організаціям.»

Щодо учасника емітента талонів, або прямих відносин учасника з емітентом талонів.
Замовник обмежив в участі у закупівлі тих учасників, які не мають талонів, емітованих безпосередньо учасником або партнером учасника. Скаржник, є власником талонів, але ні Скаржник, ні партнер Скаржника не є емітентами талонів, які Скаржник постачає Замовникам за укладеними договорами.

Емітентом талонів, які ми пропонуємо Замовнику є мережа АЗС. Відпуск нафтопродуктів із використанням скретч-карток, талонів тощо, емітентом яких є не учасник, а мережа АЗС - не впливає на якість нафтопродуктів, а також на можливість та якість обслуговування на АЗС автомобілів Замовника. Наявність талонів, емітованих мережею АЗС жодним чином не перешкоджатиме діяльності Замовника та навпаки, навіть дозволить мати гарантовану заправку транспорту на АЗС.
Потенційний учасник ТОВ «СИНЕРГІЯ СИСТЕМ» працює з продавцем талонів мережі АЗС на умовах партнерського договору та поставляє Замовникам вже придбане у власність паливо на АЗС. Суб’єкту господарювання ТОВ «СИНЕРГІЯ СИСТЕМ» не обов’язково бути емітентом талонів або мати прямі відносини з емітентом талонів для того, щоб якісно здійснювати поставку талонів Замовнику для подальшого отоварення палива на АЗС.
Відповідна вимога, встановлена Замовником у тендерній документації, дозволить брати участь у закупівлі виключно учасникам – емітентів талонів або учасниками, які мають прямі відносини з емітентами талонів0, що нівелює принципи здійснення публічних закупівель та обмежую конкуренцію.
Вимагаючи від учасників наявність саме емітованих Учасниками талонів – Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), зокрема «недискримінація учасників».
На відповідність п. 56 Особливостей Якщо оскаржуються умови тендерної документації, разом із скаргою повинно бути завантажене документальне підтвердження/докази.
Оскільки Замовник вимагає від учасників на відстані, що не перевищує 30 км від місця розташування Замовника мінімум 1 АЗС; по Автошля́ху Т 0401 між м. Дніпро та с. Маломихайлівкою Синельниківського району Дніпропетровської області мінімум 2 АЗС; у м. Дніпро мінімум 1 АЗС; по Автошля́ху T0401/T0408 між м. Павлоград та с. Маломихайлівкою Синельниківського району Дніпропетровської області мінімум 1 АЗС; по Автошля́ху H15 між м. Запоряжжя та с. Маломихайлівкою Синельниківського району Дніпропетровської області мінімум 1 АЗС – плануємо запропонувати йому здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС АВІАС.
На підтвердження вищезазначеної інформації надаємо Партнерський договір №НТК-АВІС25/01/23-001 від 01.12.2023 року, укладеним з ТОВ «НОВІТНЯ ТОРГІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ», копію якого надаємо у вкладенні (Додаток № 1 до скарги), чим відповідає вимогам встановленої у тендерної документації замовника щодо місцезнаходження АЗС. На відповідній мережі АЗС введено в обіг здійснення відпуску палива за талонами, емітовані мережею АЗС.
За умовами Договору:
Відповідно до п. 1.1. Договору, В порядку та на умовах, визначених Договором, Продавець зобов’язується передати кількість бланків-дозволів (талонів, скретч-карток), встановленого мережею АЗС «Авіас», «ANP», «Мавекс» зразка (далі - Товар), які надають право на отримання палива в мережі АЗС, у власність Покупця, а Покупець зобов’язується прийняти бланки-дозволи (талони, скретч-картки) і сплатити за них грошову суму.
Відповідно до п. 1.3. Договору, Бланк - є документом встановленого зразку та форми, одноразового використання, що посвідчує право Покупця та/або уповноваженого ним Користувача/контрагента нa одержання визначеної в ньому кількості та марки пального на АЗС. Бланк має ступінь захисту та обов'язкові реквізити ( товарний знак; марка та кількість пального; найменування регіону, в якому розташовані АЗС, що здійснюють передачу пального на умовах, визначених у Договорі; серія, номер Бланка та інші реквізити, передбачені емітентом (штрих-код, відтиск печатки (штампу) за наявності та інше).
Відповідно до п. 1.4. Договору, Право власності на пальне переходить до Покупця в момент передачі Бланків Продавцем..
Відповідно до п. 1.2. Договору, Передача пального здійснюється на умовах EXW- АЗС партнерів Продавця (відповідно до Міжнародних правил по тлумаченню термінів "Інкотермс-2010") (далі- АЗС), перелік яких надає Продавець. Передача пального здійснюється по факту пред'явлення Покупцем або контрагентом Покупця Користувачем бланку-дозволу внутрішнього обігу (далі - Користувач), емітованого мережею АЗС «Авіас» (далі - Бланк).
Зразки талонів, емітовані мережею АЗС Авіас, надано у Додатку до скарги.
Отже, зазначений вище партнерський договір, укладений з продавцем талонів мережі АЗС Авіас - з ТОВ «НОВІТНЯ ТОРГІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ» надає ТОВ «СИНЕРГІЯ СИСТЕМ» право здійснювати продаж талонів (скретч-карт), для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір. При цьому ні партнер Скаржника, ні Скаржник не є емітентом відповідних талонів.
Окрім того, варто зазначити, що згідно п. 29 Особливостей У разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 46ecf1e75d334e0996aacc7bb4541f7a
Заголовок пункту скарги: ДИСКРИМІНАЦІЯ
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: ПОРУШЕНО СТ.5 зАКОНУ
Опис суті пункту скарги: Відповдіно Додатку № 2 до тендерної документації визначегі вимоги:
«Бланки дозволів (талони/скретч-картки) повинні бути номіналом 1л,5л,10л,15л, 20 літрів..»
Щодо номіналу талонів 1л,5л,10л,15л,20 літрів.:
Вважаємо, що зазначена вимога тендерної документації є дискримінаційною, оскільки у випадку, якщо реалізація учасником пального на підставі талонів здійснюватиметься не через власну мережу АЗС, а через мережі АЗС компаній-партнерів, то вимога тендерної документації про те, що талон повинен бути САМЕ номіналом 1 л. - фактично унеможливлюватиме виконання вимог тендерної документації в цій частині тими учасниками, які не являються емітентами талонів та не можуть встановлювати вимоги до номіналу талонів, емітованих Партнером. Таким чином, у процедурі закупівлі зможуть взяти участь лише декілька найбільших мереж АЗС, які пропонують виключно свою мережу АЗС, без залучення АЗС мереж-партнерів та при цьому мають затверджений номінал талонів 1 л..
Це пояснюється тим, що в кожній окремій мережі існує власний окремий зразок паливного талону та затверджений номінал.
На відповідність п. 56 Особливостей Якщо оскаржуються умови тендерної документації, разом із скаргою повинно бути завантажене документальне підтвердження/докази.
На виконання потреб замовника, плануємо запропонувати йому здійснювати заправку автомобілів на АЗС партнерів АЗС «Авіас».
Право здійснювати продаж талонів, дійсних в мережі Авіас, підтверджується наступними документами:
На підтвердження вищезазначеної інформації надаємо Партнерський договір №НТК-АВІС25/01/23-001 від 01.12.2023 року, укладеним з ТОВ «НОВІТНЯ ТОРГІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ», копію якого надаємо у вкладенні (Додаток № 1 до скарги), чим відповідає вимогам встановленої у тендерної документації замовника щодо місцезнаходження АЗС. На відповідній мережі АЗС введено в обіг здійснення відпуску палива за талонами, емітовані мережею АЗС.
За умовами Договору:
Відповідно до п. 1.1. Договору, В порядку та на умовах, визначених Договором, Продавець зобов’язується передати кількість бланків-дозволів (талонів, скретч-карток), встановленого мережею АЗС «Авіас», «ANP», «Мавекс» зразка (далі - Товар), які надають право на отримання палива в мережі АЗС, у власність Покупця, а Покупець зобов’язується прийняти бланки-дозволи (талони, скретч-картки) і сплатити за них грошову суму.
Відповідно до п. 1.3. Договору, Бланк - є документом встановленого зразку та форми, одноразового використання, що посвідчує право Покупця та/або уповноваженого ним Користувача/контрагента нa одержання визначеної в ньому кількості та марки пального на АЗС. Бланк має ступінь захисту та обов'язкові реквізити ( товарний знак; марка та кількість пального; найменування регіону, в якому розташовані АЗС, що здійснюють передачу пального на умовах, визначених у Договорі; серія, номер Бланка та інші реквізити, передбачені емітентом (штрих-код, відтиск печатки (штампу) за наявності та інше).
Відповідно до п. 1.4. Договору, Право власності на пальне переходить до Покупця в момент передачі Бланків Продавцем..
Відповідно до п. 1.2. Договору, Передача пального здійснюється на умовах EXW- АЗС партнерів Продавця (відповідно до Міжнародних правил по тлумаченню термінів "Інкотермс-2010") (далі- АЗС), перелік яких надає Продавець. Передача пального здійснюється по факту пред'явлення Покупцем або контрагентом Покупця Користувачем бланку-дозволу внутрішнього обігу (далі - Користувач), емітованого мережею АЗС «Авіас» (далі - Бланк).
Зразки талонів, емітовані мережею АЗС Авіас, надано у Додатку до скарги.
На підтвердження вищезазначеної дискримінаційної умови надаємо зразки талонів АЗС Авіас, які емітовані мережею АЗС.
Отже, зазначені вище партнерські договори надають ТОВ «СИНЕРГІЯ СИСТЕМ» право здійснювати перепродаж талонів (скретч-карт), емітованих мережею АЗС Авіас, для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір. При цьому відповідні Талони мережи АЗС Авіас не мають номінал 1 літр.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: c23d11d42d414cbcbbdb3613ceaaa5de
Заголовок пункту скарги: ДИСКРИМІНАЦІЯ
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: порушено ст.5 Закону
Опис суті пункту скарги: Відповдіно до Додатку № 2 до тендерної документації визначегі вимоги:
«Відпуск товару повинен здійснюватися за потребою Замовника в роздріб по одноразових бланкам дозволу (талонах), смарт-картах, скретч – картах, відпускних облікових картках тощо встановленого Учасником зразка на автозаправних станціях учасника на території Дніпропетроської області на відстані, що не перевищує 30 км від місця розташування Замовник»
Вимагаючи від учасників наявність талонів, встановленого учасником зразка - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема «недискримінація учасників».
Скаржник, як постачальник палива, не встановлює зразки талонів, проте має партнерські договори, які дозволяють йому здійснювати продаж палива (талонів) для потреб Замовників через різні мережі АЗС, які не належать Скаржнику на праві власності та/або в яких Скаржник самостійно не емітує талони.
При цьому відповідно до положень Господарського кодексу України, кожен суб’єкт господарювання вільний у виборі способів і методів господарювання, місця ведення господарської діяльності. У стислі строки, які надані для підготовки участі у торгах, нафтотрейдери не мають змогу змінити спосіб господарювання аби виконати ці дискримінаційні вимоги, щодо наявності в учасника ліцензійного договору на використання об’єктів права інтелектуальної власності (марки чи бренду).
Для введення господарської діяльності з постачання палива ТОВ «СИНЕРГІЯ СИСТЕМ» відсутність права на встановлення зразка талону, не перешкоджає виконувати свої зобов’язання за договорами, укладеними за результатом аналогічних закупівель.
Зразок талону установлює мережа АЗС, Скаржник не має права та модливості установлювати свої зразки талонів.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 4
Номер: df54adcb805b43f89af990275c7b05e7
Заголовок пункту скарги: СУПЕРЕЧЛИВА ДО ЗАКОНОДАВСТВА УМОВА
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: СУПЕРЕЧЛИВА ДО ЗАКОНОДАВСТВА УМОВА
Опис суті пункту скарги: Відповдіно до Додатку № 1 до тендерної документації визначегі вимоги:
«) До довідки надати копію (-ї) договору (-ів), зазначеного (-них) в інформаційній довідці з обов’язковим зазначення дати та номеру договору (-ів), та копії документів, що підтверджують факт виконання умов договору (-ів) (копії актів виконаних робіт/ наданих послуг із зазначенням номеру договору, відповідно до якого надані послуги, з відміткою про надання послуг тощо).»
Зазначена умова тендерної документації суперечить положенням законодавства, оскільки аналогічним у розумінні цієї тендерної документації є договір про поставку товарів за аналогічним кодом ДК, а не договір про надання послуг.
Отже, за аналогічним договором Скаржник може надати видаткові накладні, як доказ поставки товару за аналогічним договором.
Скаржник не надавав послуг за укладеним аналогічним договором, оскільки предметом аналогічного договору була поставка товарів.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 5
Номер: 960b8f98868d4d4bb5c4ae3d59fe703f
Заголовок пункту скарги: дискримінація
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: порушено ст.5 Закону
Опис суті пункту скарги: Відповдіно до п. 12 частини 4 Додатку № 1 до тендерної документації визначегі вимоги:
«Підтверджуючі документи на право власності, оренди або копії договорів з власником партнерських АЗС або суб’єктами, які здійснюють господарську діяльність на АЗС зазначених у пропозиції»
Замовник обмежив в участі у закупівлі тих учасників, які не мають договорів з власником партнерських АЗС або суб’єктами, які здійснюють господарську діяльність на АЗС зазначених у пропозиції Скаржник, є власником талонів, але ні Скаржник, ні партнер Скаржника не є власниками партнерських АЗС або суб’єктами, які здійснюють господарську діяльність на АЗС зазначених у пропозиції, які Скаржник пропонує Замовникам за укладеними договорами.

Потенційний учасник ТОВ «СИНЕРГІЯ СИСТЕМ» працює з продавцем талонів мережі АЗС на умовах партнерського договору та поставляє Замовникам вже придбане у власність паливо на АЗС. Суб’єкту господарювання ТОВ «СИНЕРГІЯ СИСТЕМ» не обов’язково бути мати прямі відносини з власником партнерських АЗС, щоб якісно здійснювати поставку талонів Замовнику для подальшого отоварення палива на АЗС.
Відповідна вимога, встановлена Замовником у тендерній документації, дозволить брати участь у закупівлі виключно учасникам, які мають прямі відносини з власником партнерських АЗС або суб’єктами, які здійснюють господарську діяльність на АЗС зазначених у пропозиції, що нівелює принципи здійснення публічних закупівель та обмежую конкуренцію.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 6
Номер: b741fc6a71b94ba98e4097b4a65ddd4b
Заголовок пункту скарги: дискримінація
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: порушено ст.5 Закону
Опис суті пункту скарги: Відповдіно до п. 12 частини 4 Додатку № 1 до тендерної документації визначегі вимоги:
«Довідка у довільній формі, що нафтопродукти, які виробляє/імпортує Учасник, є такими, що не мають негативного впливу на навколишнє середовище, та передбачає застосування необхідних заходів із захисту довкілля.»
Зазначена умова тендерної документації передбачає, що учасник повинен виробляти та/або імпортувати нафтопродукти.
Скаржник не є виробником палива та сам не здійснює імпорт нафтопродуктів в Україну.
Потенційний учасник ТОВ «СИНЕРГІЯ СИСТЕМ» працює з продавцем талонів мережі АЗС на умовах партнерського договору та поставляє Замовникам вже придбане у власність паливо на АЗС. Суб’єкту господарювання ТОВ «СИНЕРГІЯ СИСТЕМ» не обов’язково імпортувати та/або самостійно виробляти нафтопродукти для того, щоб якісно здійснювати поставку талонів Замовнику для подальшого отоварення палива на АЗС.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації