-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Капітальний ремонт лікарняного ліфта Б-5, зав. №19056, встановленого в Волинській обласній психіатричній лікарні на вул. Теремнівська, 98 в с. Липини Луцького району Волинської області (Код ДК ЄЗС 021:2015 – 45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи)
Торги не відбулися
2 910 177.60
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 14 550.89 UAH
мін. крок: 0.5% або 14 550.89 UAH
Період оскарження:
05.06.2024 14:33 - 17.06.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Оскарження рішення Уповноваженої особи
Номер:
c51bb55f72d843a199009d12e068eea5
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-06-05-008096-a.b2
Назва:
Оскарження рішення Уповноваженої особи
Скарга:
Замовник: КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ВОЛИНСЬКА ОБЛАСНА ПСИХІАТРИЧНА ЛІКАРНЯ М.ЛУЦЬКА"
ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ
_____________________________________
45601, Україна , Волинська обл., с. Липини, вулиця Теремнівська, будинок 98
код ЄДРПОУ 05384318
Скаржник:
Товариство з обмеженою відповідальністю
«АРМ-ЕКО»
_______________________________________
33023, м. Рівне, вул. Млинівська, 24
код ЄДРПОУ 33001226
СКАРГА
на проведення закупівлі (ідентифікатор закупівлі UA-2024-06-05-008096-a) «Капітальний ремонт лікарняного ліфта Б-5, зав. №19056, встановленого в Волинській обласній психіатричній лікарні на вул. Теремнівська, 98 в с. Липини Луцького району Волинської області
(Код ДК ЄЗС 021:2015 – 45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи)»
КП "ВОЛИНСЬКА ОБЛАСНА ПСИХІАТРИЧНА ЛІКАРНЯ М.ЛУЦЬКА" ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ було проведено закупівлю у формі відритих торгів (ідентифікатор закупівлі № UA-2024-06-05-008096-a) згідно з предметом закупівлі «Капітальний ремонт лікарняного ліфта Б-5, зав. №19056, встановленого в Волинській обласній психіатричній лікарні на вул. Теремнівська, 98 в с. Липини Луцького району Волинської області (Код ДК ЄЗС 021:2015 – 45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи)».
ТОВ «АРМ-ЕКО» прийняло участь у вище згаданих відкритих торгах шляхом подачі своєї пропозиції через електронну систему закупівель.
Рішенням уповноваженої особи КП "ВОЛИНСЬКА ОБЛАСНА ПСИХІАТРИЧНА ЛІКАРНЯ М.ЛУЦЬКА" ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ від 24.06.2024 р. Тетяни Ройко, оформлене Протоколом уповноваженої особи, переможцем відкритих торгів з особливостями (ідентифікатор закупівлі № UA-2024-06-05-008096-a) за предметом «Капітальний ремонт лікарняного ліфта Б-5, зав. №19056, встановленого в Волинській обласній психіатричній лікарні на вул. Теремнівська, 98 в с. Липини Луцького району Волинської області (Код ДК ЄЗС 021:2015 – 45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи)» визначено учасника - ТОВ "МОДЕРН ЛІФТ КОМПАНІ" та прийнято рішення укласти договір про закупівлю з переможцем ТОВ "МОДЕРН ЛІФТ КОМПАНІ".
ТОВ «АРМ-ЕКО» вважає вищезгадане рішення уповноваженої особи протиправним з підстав наведених нижче.
1.Відповідно пункту 1 Додатку 1 Тендерної документації учасники повинні надати Інформаційну довідку в довільній формі (з обов’язковим зазначенням власного або орендованого, лізинг майна), про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, що необхідні для забезпечення поставки продукції, що є предметом закупівлі, в тому числі: автомобільного транспорту (із зазначенням державних номерів, реєстраційної назви, марки, моделі).
Учасником - ТОВ "МОДЕРН ЛІФТ КОМПАНІ" в складі його тендерної пропозиції надано файл “довідки листи.pdf”, який містить Довідку про наявність в учасника процедури закупівлі обладнання та матеріально-технічної бази (та технологій) для виконання робіт, зазначених у технічній частині тендерної документації. Однак вказана довідка не містить інформації про автомобільний транспорт (із зазначенням державних номерів, реєстраційної назви, марки, моделі). Разом з тим тендерна пропозиція учасника - ТОВ "МОДЕРН ЛІФТ КОМПАНІ" не містить інформації про те, що цей учасник залучатиме потужності інших суб’єктів господарювання, як субпідрядників/співвиконавців для підтвердження своєї відповідності кваліфікаційним критеріям таким, як наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід.
Таким чином учасник - ТОВ "МОДЕРН ЛІФТ КОМПАНІ" не підтвердив відповідність кваліфікаційному критерію щодо наявності обладнання, матеріально-технічної бази та технологій відповідно до вимог Додатку 1 Тендерної документації, тому пропозиція учасника - ТОВ "МОДЕРН ЛІФТ КОМПАНІ" не відповідає вимогам Тендерної документації та підлягає відхиленню.
6. Ліцензію або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) на провадження певного виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом.
2.Відповідно пп. 6 пункту 3 Додатку 1 Тендерної документації учасники повинні надати:
Постановою Кабінету Міністрів України від 26 жовтня 2011 р. № 1107 затверджено Порядок видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки (далі - Порядок).
Відповідно пункту 6 Порядку: “Дозвіл за формою згідно з додатком 1 видається:
роботодавцеві - на виконання робіт підвищеної небезпеки, що зазначені у групі А переліку видів робіт підвищеної небезпеки (додаток 2), або на експлуатацію машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, що зазначені у групі А переліку машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 лютого 2021 р. № 77”.
Пунктом 21 Порядку передбачено:” Виконання робіт підвищеної небезпеки, що зазначені у групі Б переліку видів робіт підвищеної небезпеки (додаток 2), експлуатація (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, зазначених у групі Б переліку, машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 лютого 2021 р. № 77, здійснюються на підставі декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці за формою згідно з додатком 8”.
Тобто у Додатку 2 до Порядку передбачено види робіт підвищеної небезпеки, які виконуються на підставі декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці (Група Б).
Так, відповідно до вищезгаданого Порядку:
- роботи, що виконуються на висоті понад 1,3 метра виконуються на підставі декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці (пункт 3 Група Б Додатку 2 до Порядку);
- зварювальні роботи виконуються на підставі декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці (пункт 19 Група Б Додатку 2 до Порядку).
Крім того, Технічною специфікацією (Додаток 2 до Тендерної документації) передбачено виконання демонтажних робіт, загальнобудівельних робіт, електромонтажних робіт, диспетчеризації ліфта, монтажні роботи ліфтового обладнання, пусконалагоджувальні роботи ліфтового обладнання. Виконання монтажних робіт ліфтового обладнання в свою чергу передбачає зварювальні роботи та роботи, що виконуються на висоті понад 1,3 метра. Відповідно до вимоги Замовника, на всі ці роботи учасники повинні надати ліцензію або документ дозвільного характеру, оскільки отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом.
Важливо зазначити, що учасником - ТОВ "МОДЕРН ЛІФТ КОМПАНІ" в складі його тендерної пропозиції надано файл “Кошторисна документація.pdf”, де передбачено виконання учасником зварювальних робіт, також у Підсумковій відомості ресурсів “ІІ. Будівельні машини і механізми” вказано використання:
Агрегати зварювальні пересувні з бензиновим двигуном, з номінальним зварювальним струмом 250-400 А
Установка для зварювання ручного дугового (постійного струму)
Перетворювачі зварювальні з номінальним зварювальним струмом 315-500 А.
Отже, учасник - ТОВ "МОДЕРН ЛІФТ КОМПАНІ" передбачає виконання таких робіт, однак в складі своєї тендерної пропозиції не надає жодних документів дозвільного характеру на їх виконання.
Не надавши документи дозвільного характеру, що передбачені законом, учасник - ТОВ "МОДЕРН ЛІФТ КОМПАНІ" не підтвердив відповідність його тендерної пропозиції вимогам Додатку 1 Тендерної документації, тому пропозиція учасника - ТОВ "МОДЕРН ЛІФТ КОМПАНІ" підлягає відхиленню.
3.Відповідно пп. 7 пункту 3 Додатку 1 Тендерної документації учасники повинні надати:
7. Дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки, а саме на монтаж, демонтаж, налагодження, ремонт, технічне обслуговування, реконструкція машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки
У складі тендерної пропозиції учасника - ТОВ "МОДЕРН ЛІФТ КОМПАНІ" не надано такого дозволу та учасником не надано жодного листа-роз’яснення відсутності даного дозвільного документа. Також, в період уточнень в електронній системі закупівель учасниками не ставилися запитання щодо даної вимоги Замовника.
Замовником у тендерній документації встановлено чітку вимогу щодо надання вищезазначеного дозволу, а учасниками не уточнювалась та не оскаржувалась така вимога Замовника, отже вимоги замовника є зрозумілими для учасників і шляхом подання своїх тендерних пропозицій учасники погодились виконати вимоги Тендерної документації.
Також, Додатком 2 до Порядку передбачено Перелік видів робіт підвищеної небезпеки, які виконуються на підставі дозволу (Група А). Так, пунктом 11 цього додатку передбачено такий вид робіт: монтаж, демонтаж, налагодження, ремонт, технічне обслуговування, реконструкція машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки. Тобто на такі роботи обов’язково має бути саме дозвіл.
Також Додатком 2 до Порядку передбачено види робіт підвищеної небезпеки, які виконуються на підставі декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці (Група Б) і в цьому переліку відсутні такі роботи.
Тому не зрозуміло на якій підставі учасник - ТОВ "МОДЕРН ЛІФТ КОМПАНІ" не виконав пряму вимогу Тендерної документації та не надав вказаного дозволу.
На підставі вищезазначеного, пропозиція учасника - ТОВ "МОДЕРН ЛІФТ КОМПАНІ" не відповідає вимогам Тендерної документації та підлягає відхиленню.
Хочемо окремо зазначити, що аналогічна закупівля по даному предмету вже проводилась Замовником (ідентифікатор закупівлі UA-2024-04-05-011156-a) і не відбулася, під час якої орган оскарження встановив порушення Замовником одного з основних принципів здійснення закупівель, визначеного статтею 5 Закону, а саме – недискримінація учасників та рівне ставлення до них (рішення N 9114-р/пк-пз від 23.05.2024).
Тому чітко стає зрозуміло з якою метою замовник видалив з тендерної документації по даній закупівлі (ідентифікатор закупівлі UA-2024-06-05-008096-a) такий важливий кваліфікаційний критерій як наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів), а також змінив відповідність ліфта з ДСТУ EN 81-20:2015 на ДСТУ EN81-20:2022.
Таким чином пропозиція учасника - ТОВ "МОДЕРН ЛІФТ КОМПАНІ" не відповідає технічним вимогами до предмета оскаржуваної закупівлі та не може бути віднесена до невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей і підлягає відхиленню.
Визначивши переможцем відкритих торгів з особливостями учасника - ТОВ "МОДЕРН ЛІФТ КОМПАНІ" Замовник порушує принципи здійснення публічних закупівель щодо добросовісної конкуренції серед учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, недискримінації учасників та рівного ставлення до них, об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі.
На підставі вищенаведених фактів пропозиція ТОВ "МОДЕРН ЛІФТ КОМПАНІ" не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації та підлягає відхиленню в порядку пп.2 п. 44 Особливостей.
На підставі вище викладеного, -
ПРОШУ:
Скасувати рішення уповноваженої особи КП "ВОЛИНСЬКА ОБЛАСНА ПСИХІАТРИЧНА ЛІКАРНЯ М.ЛУЦЬКА" ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ від 24.06.2024 р. Тетяни Ройко, оформлене Протоколом уповноваженої особи, переможцем відкритих торгів з особливостями (ідентифікатор закупівлі № UA-2024-06-05-008096-a) за предметом «Капітальний ремонт лікарняного ліфта Б-5, зав. №19056, встановленого в Волинській обласній психіатричній лікарні на вул. Теремнівська, 98 в с. Липини Луцького району Волинської області (Код ДК ЄЗС 021:2015 – 45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи)» учасника - ТОВ "МОДЕРН ЛІФТ КОМПАНІ" та рішення укласти договір про закупівлю з переможцем ТОВ "МОДЕРН ЛІФТ КОМПАНІ".
28 червня 2024 року
Директор
Андрій ЄДІН
Пов'язані документи:
Учасник
- 9_Додаток 3.docx 28.06.2024 15:48
- 1_Скарга АМКУ.pdf 28.06.2024 15:48
- 2_Протокол уповноваженої особи.pdf 28.06.2024 15:48
- 3_довідки листи - сторінка 18.pdf 28.06.2024 15:48
- 4_Кошторисна документація.pdf 28.06.2024 15:48
- 5_Порядок (Постанова КМУ 1107 від 26.10.2011 р.).docx 28.06.2024 15:48
- 6_Тендерна документація.docx 28.06.2024 15:48
- 7_Додаток 1.docx 28.06.2024 15:48
- 8_Додаток 2.docx 28.06.2024 15:48
- sign.p7s 28.06.2024 15:51
- рішення від 02.07.2024 № 11394.pdf 02.07.2024 15:54
- інформація про резолютивну частину рішення від 09.07.2024 № 11873.pdf 10.07.2024 19:33
- рішення від 09.07.2024 № 11873.pdf 12.07.2024 17:15
- Декларація.pdf 04.07.2024 14:46
- постанова 77.pdf 04.07.2024 14:46
- Пояснення.pdf 04.07.2024 14:46
- постанова 357.pdf 04.07.2024 14:46
- постанова 1107.pdf 04.07.2024 14:46
- Пояснення.docx 04.07.2024 14:46
Дата прийняття скарги до розгляду:
28.06.2024 16:20
Дата розгляду скарги:
09.07.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
02.07.2024 15:55
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
12.07.2024 17:15
Дата виконання рішення Замовником:
15.07.2024 11:29
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Відхилити учасника
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
65d47e9e65864dc38ecca97e2e60e46d
Заголовок пункту скарги:
Невідповідність довідки про наявність обладнання, мтб
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
1.Відповідно пункту 1 Додатку 1 Тендерної документації учасники повинні надати Інформаційну довідку в довільній формі (з обов’язковим зазначенням власного або орендованого, лізинг майна), про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, що необхідні для забезпечення поставки продукції, що є предметом закупівлі, в тому числі: автомобільного транспорту (із зазначенням державних номерів, реєстраційної назви, марки, моделі).
Учасником - ТОВ "МОДЕРН ЛІФТ КОМПАНІ" в складі його тендерної пропозиції надано файл “довідки листи.pdf”, який містить Довідку про наявність в учасника процедури закупівлі обладнання та матеріально-технічної бази (та технологій) для виконання робіт, зазначених у технічній частині тендерної документації. Однак вказана довідка не містить інформації про автомобільний транспорт (із зазначенням державних номерів, реєстраційної назви, марки, моделі). Разом з тим тендерна пропозиція учасника - ТОВ "МОДЕРН ЛІФТ КОМПАНІ" не містить інформації про те, що цей учасник залучатиме потужності інших суб’єктів господарювання, як субпідрядників/співвиконавців для підтвердження своєї відповідності кваліфікаційним критеріям таким, як наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід.
Учасником - ТОВ "МОДЕРН ЛІФТ КОМПАНІ" в складі його тендерної пропозиції надано файл “довідки листи.pdf”, який містить Довідку про наявність в учасника процедури закупівлі обладнання та матеріально-технічної бази (та технологій) для виконання робіт, зазначених у технічній частині тендерної документації. Однак вказана довідка не містить інформації про автомобільний транспорт (із зазначенням державних номерів, реєстраційної назви, марки, моделі). Разом з тим тендерна пропозиція учасника - ТОВ "МОДЕРН ЛІФТ КОМПАНІ" не містить інформації про те, що цей учасник залучатиме потужності інших суб’єктів господарювання, як субпідрядників/співвиконавців для підтвердження своєї відповідності кваліфікаційним критеріям таким, як наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід.
×
-
Назва доказу:
Додаток 1 Тендерної документації
-
Повʼязаний документ:
7_Додаток 1.docx
-
-
Назва доказу:
Довідка учасника
-
Повʼязаний документ:
3_довідки листи - сторінка 18.pdf
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
×
-
Скасувати рішення уповноваженої особи КП "ВОЛИНСЬКА ОБЛАСНА ПСИХІАТРИЧНА ЛІКАРНЯ М.ЛУЦЬКА" ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ від 24.06.2024 р. Тетяни Ройко, оформлене Протоколом уповноваженої особи, переможцем відкритих торгів з особливостями (ідентифікатор закупівлі № UA-2024-06-05-008096-a) за предметом «Капітальний ремонт лікарняного ліфта Б-5, зав. №19056, встановленого в Волинській обласній психіатричній лікарні на вул. Теремнівська, 98 в с. Липини Луцького району Волинської області (Код ДК ЄЗС 021:2015 – 45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи)» учасника - ТОВ "МОДЕРН ЛІФТ КОМПАНІ" та рішення укласти договір про закупівлю з переможцем ТОВ "МОДЕРН ЛІФТ КОМПАНІ"
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
c95fb7071ef34957ab603ca5beeb82c3
Заголовок пункту скарги:
Ненадання Ліцензії або документа дозвільного характеру
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
2.Відповідно пп. 6 пункту 3 Додатку 1 Тендерної документації учасники повинні надати:
Дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки, а саме на монтаж, демонтаж, налагодження, ремонт, технічне обслуговування, реконструкція машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки
Постановою Кабінету Міністрів України від 26 жовтня 2011 р. № 1107 затверджено Порядок видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки (далі - Порядок).
Відповідно пункту 6 Порядку: “Дозвіл за формою згідно з додатком 1 видається:
роботодавцеві - на виконання робіт підвищеної небезпеки, що зазначені у групі А переліку видів робіт підвищеної небезпеки (додаток 2), або на експлуатацію машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, що зазначені у групі А переліку машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 лютого 2021 р. № 77”.
Пунктом 21 Порядку передбачено:” Виконання робіт підвищеної небезпеки, що зазначені у групі Б переліку видів робіт підвищеної небезпеки (додаток 2), експлуатація (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, зазначених у групі Б переліку, машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 лютого 2021 р. № 77, здійснюються на підставі декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці за формою згідно з додатком 8”.
Тобто у Додатку 2 до Порядку передбачено види робіт підвищеної небезпеки, які виконуються на підставі декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці (Група Б).
Так, відповідно до вищезгаданого Порядку:
- роботи, що виконуються на висоті понад 1,3 метра виконуються на підставі декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці (пункт 3 Група Б Додатку 2 до Порядку);
- зварювальні роботи виконуються на підставі декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці (пункт 19 Група Б Додатку 2 до Порядку).
Крім того, Технічною специфікацією (Додаток 2 до Тендерної документації) передбачено виконання демонтажних робіт, загальнобудівельних робіт, електромонтажних робіт, диспетчеризації ліфта, монтажні роботи ліфтового обладнання, пусконалагоджувальні роботи ліфтового обладнання. Виконання монтажних робіт ліфтового обладнання в свою чергу передбачає зварювальні роботи та роботи, що виконуються на висоті понад 1,3 метра. Відповідно до вимоги Замовника, на всі ці роботи учасники повинні надати ліцензію або документ дозвільного характеру, оскільки отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом.
Важливо зазначити, що учасником - ТОВ "МОДЕРН ЛІФТ КОМПАНІ" в складі його тендерної пропозиції надано файл “Кошторисна документація.pdf”, де передбачено виконання учасником зварювальних робіт, також у Підсумковій відомості ресурсів “ІІ. Будівельні машини і механізми” вказано використання:
Агрегати зварювальні пересувні з бензиновим двигуном, з номінальним зварювальним струмом 250-400 А
Установка для зварювання ручного дугового (постійного струму)
Перетворювачі зварювальні з номінальним зварювальним струмом 315-500 А.
Отже, учасник - ТОВ "МОДЕРН ЛІФТ КОМПАНІ" передбачає виконання таких робіт, однак в складі своєї тендерної пропозиції не надає жодних документів дозвільного характеру на їх виконання.
Дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки, а саме на монтаж, демонтаж, налагодження, ремонт, технічне обслуговування, реконструкція машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки
Постановою Кабінету Міністрів України від 26 жовтня 2011 р. № 1107 затверджено Порядок видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки (далі - Порядок).
Відповідно пункту 6 Порядку: “Дозвіл за формою згідно з додатком 1 видається:
роботодавцеві - на виконання робіт підвищеної небезпеки, що зазначені у групі А переліку видів робіт підвищеної небезпеки (додаток 2), або на експлуатацію машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, що зазначені у групі А переліку машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 лютого 2021 р. № 77”.
Пунктом 21 Порядку передбачено:” Виконання робіт підвищеної небезпеки, що зазначені у групі Б переліку видів робіт підвищеної небезпеки (додаток 2), експлуатація (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, зазначених у групі Б переліку, машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 лютого 2021 р. № 77, здійснюються на підставі декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці за формою згідно з додатком 8”.
Тобто у Додатку 2 до Порядку передбачено види робіт підвищеної небезпеки, які виконуються на підставі декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці (Група Б).
Так, відповідно до вищезгаданого Порядку:
- роботи, що виконуються на висоті понад 1,3 метра виконуються на підставі декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці (пункт 3 Група Б Додатку 2 до Порядку);
- зварювальні роботи виконуються на підставі декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці (пункт 19 Група Б Додатку 2 до Порядку).
Крім того, Технічною специфікацією (Додаток 2 до Тендерної документації) передбачено виконання демонтажних робіт, загальнобудівельних робіт, електромонтажних робіт, диспетчеризації ліфта, монтажні роботи ліфтового обладнання, пусконалагоджувальні роботи ліфтового обладнання. Виконання монтажних робіт ліфтового обладнання в свою чергу передбачає зварювальні роботи та роботи, що виконуються на висоті понад 1,3 метра. Відповідно до вимоги Замовника, на всі ці роботи учасники повинні надати ліцензію або документ дозвільного характеру, оскільки отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом.
Важливо зазначити, що учасником - ТОВ "МОДЕРН ЛІФТ КОМПАНІ" в складі його тендерної пропозиції надано файл “Кошторисна документація.pdf”, де передбачено виконання учасником зварювальних робіт, також у Підсумковій відомості ресурсів “ІІ. Будівельні машини і механізми” вказано використання:
Агрегати зварювальні пересувні з бензиновим двигуном, з номінальним зварювальним струмом 250-400 А
Установка для зварювання ручного дугового (постійного струму)
Перетворювачі зварювальні з номінальним зварювальним струмом 315-500 А.
Отже, учасник - ТОВ "МОДЕРН ЛІФТ КОМПАНІ" передбачає виконання таких робіт, однак в складі своєї тендерної пропозиції не надає жодних документів дозвільного характеру на їх виконання.
×
-
Назва доказу:
Додаток 1 до Тендерної документації
-
Повʼязаний документ:
7_Додаток 1.docx
-
-
Назва доказу:
Порядок видачі дозволів (Постанова КМУ № 1107 від 26.10.2011р.)
-
Повʼязаний документ:
5_Порядок (Постанова КМУ 1107 від 26.10.2011 р.).docx
-
-
Назва доказу:
Кошторис учасника
-
Повʼязаний документ:
4_Кошторисна документація.pdf
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
×
-
Скасувати рішення уповноваженої особи КП "ВОЛИНСЬКА ОБЛАСНА ПСИХІАТРИЧНА ЛІКАРНЯ М.ЛУЦЬКА" ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ від 24.06.2024 р. Тетяни Ройко, оформлене Протоколом уповноваженої особи, переможцем відкритих торгів з особливостями (ідентифікатор закупівлі № UA-2024-06-05-008096-a) за предметом «Капітальний ремонт лікарняного ліфта Б-5, зав. №19056, встановленого в Волинській обласній психіатричній лікарні на вул. Теремнівська, 98 в с. Липини Луцького району Волинської області (Код ДК ЄЗС 021:2015 – 45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи)» учасника - ТОВ "МОДЕРН ЛІФТ КОМПАНІ" та рішення укласти договір про закупівлю з переможцем ТОВ "МОДЕРН ЛІФТ КОМПАНІ"
Порядковий номер пункту скарги:
3
Номер:
83d929ad129e4a888f991b71ed7f0596
Заголовок пункту скарги:
Ненадання Дозволу на виконання робіт підвищеної небезпеки
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
3.Відповідно пп. 7 пункту 3 Додатку 1 Тендерної документації учасники повинні надати:
7. Дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки, а саме на монтаж, демонтаж, налагодження, ремонт, технічне обслуговування, реконструкція машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки
У складі тендерної пропозиції учасника - ТОВ "МОДЕРН ЛІФТ КОМПАНІ" не надано такого дозволу та учасником не надано жодного листа-роз’яснення відсутності даного дозвільного документа. Також, в період уточнень в електронній системі закупівель учасниками не ставилися запитання щодо даної вимоги Замовника.
Замовником у тендерній документації встановлено чітку вимогу щодо надання вищезазначеного дозволу, а учасниками не уточнювалась та не оскаржувалась така вимога Замовника, отже вимоги замовника є зрозумілими для учасників і шляхом подання своїх тендерних пропозицій учасники погодились виконати вимоги Тендерної документації.
Також, Додатком 2 до Порядку передбачено Перелік видів робіт підвищеної небезпеки, які виконуються на підставі дозволу (Група А). Так, пунктом 11 цього додатку передбачено такий вид робіт: монтаж, демонтаж, налагодження, ремонт, технічне обслуговування, реконструкція машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки. Тобто на такі роботи обов’язково має бути саме дозвіл.
Також Додатком 2 до Порядку передбачено види робіт підвищеної небезпеки, які виконуються на підставі декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці (Група Б) і в цьому переліку відсутні такі роботи.
Тому не зрозуміло на якій підставі учасник - ТОВ "МОДЕРН ЛІФТ КОМПАНІ" не виконав пряму вимогу Тендерної документації та не надав вказаного дозволу.
На підставі вищезазначеного, пропозиція учасника - ТОВ "МОДЕРН ЛІФТ КОМПАНІ" не відповідає вимогам Тендерної документації та підлягає відхиленню.
7. Дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки, а саме на монтаж, демонтаж, налагодження, ремонт, технічне обслуговування, реконструкція машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки
У складі тендерної пропозиції учасника - ТОВ "МОДЕРН ЛІФТ КОМПАНІ" не надано такого дозволу та учасником не надано жодного листа-роз’яснення відсутності даного дозвільного документа. Також, в період уточнень в електронній системі закупівель учасниками не ставилися запитання щодо даної вимоги Замовника.
Замовником у тендерній документації встановлено чітку вимогу щодо надання вищезазначеного дозволу, а учасниками не уточнювалась та не оскаржувалась така вимога Замовника, отже вимоги замовника є зрозумілими для учасників і шляхом подання своїх тендерних пропозицій учасники погодились виконати вимоги Тендерної документації.
Також, Додатком 2 до Порядку передбачено Перелік видів робіт підвищеної небезпеки, які виконуються на підставі дозволу (Група А). Так, пунктом 11 цього додатку передбачено такий вид робіт: монтаж, демонтаж, налагодження, ремонт, технічне обслуговування, реконструкція машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки. Тобто на такі роботи обов’язково має бути саме дозвіл.
Також Додатком 2 до Порядку передбачено види робіт підвищеної небезпеки, які виконуються на підставі декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці (Група Б) і в цьому переліку відсутні такі роботи.
Тому не зрозуміло на якій підставі учасник - ТОВ "МОДЕРН ЛІФТ КОМПАНІ" не виконав пряму вимогу Тендерної документації та не надав вказаного дозволу.
На підставі вищезазначеного, пропозиція учасника - ТОВ "МОДЕРН ЛІФТ КОМПАНІ" не відповідає вимогам Тендерної документації та підлягає відхиленню.
×
-
Назва доказу:
Рішення уповноваженої особи
-
Повʼязаний документ:
2_Протокол уповноваженої особи.pdf
-
-
Назва доказу:
Додаток 1 до Тендерної документації
-
Повʼязаний документ:
7_Додаток 1.docx
-
-
Назва доказу:
Порядок видачі дозволів (Постанова КМУ № 1107 від 26.10.2011р.)
-
Повʼязаний документ:
5_Порядок (Постанова КМУ 1107 від 26.10.2011 р.).docx
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
×
-
Скасувати рішення уповноваженої особи КП "ВОЛИНСЬКА ОБЛАСНА ПСИХІАТРИЧНА ЛІКАРНЯ М.ЛУЦЬКА" ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ від 24.06.2024 р. Тетяни Ройко, оформлене Протоколом уповноваженої особи, переможцем відкритих торгів з особливостями (ідентифікатор закупівлі № UA-2024-06-05-008096-a) за предметом «Капітальний ремонт лікарняного ліфта Б-5, зав. №19056, встановленого в Волинській обласній психіатричній лікарні на вул. Теремнівська, 98 в с. Липини Луцького району Волинської області (Код ДК ЄЗС 021:2015 – 45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи)» учасника - ТОВ "МОДЕРН ЛІФТ КОМПАНІ" та рішення укласти договір про закупівлю з переможцем ТОВ "МОДЕРН ЛІФТ КОМПАНІ".
Скарга
Залишено без розгляду
КЕП
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Номер:
27e879278d3a413b9e9647c82cae4d1f
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-06-05-008096-a.a1
Назва:
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
Антимонопольний комітет України
Замовник: КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ВОЛИНСЬКА ОБЛАСНА ПСИХІАТРИЧНА ЛІКАРНЯ М.ЛУЦЬКА"
ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ
_____________________________________
45601, Україна , Волинська обл., с. Липини, вулиця Теремнівська, будинок 98
код ЄДРПОУ 05384318
Скаржник:
Товариство з обмеженою відповідальністю
«АРМ-ЕКО»
_______________________________________
33023, м. Рівне, вул. Млинівська, 24
код ЄДРПОУ 33001226
СКАРГА
на проведення закупівлі (ідентифікатор закупівлі UA-2024-06-05-008096-a ) «Капітальний ремонт лікарняного ліфта Б-5, зав. №19056, встановленого в Волинській обласній психіатричній лікарні на вул. Теремнівська, 98 в
с. Липини Луцького району Волинської області
(Код ДК ЄЗС 021:2015 – 45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи)»
КП "ВОЛИНСЬКА ОБЛАСНА ПСИХІАТРИЧНА ЛІКАРНЯ М.ЛУЦЬКА" ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ оголошено закупівлю у формі відритих торгів (ідентифікатор закупівлі № UA-2024-06-05-008096-a ) згідно з предметом закупівлі «Капітальний ремонт лікарняного ліфта Б-5, зав. №19056, встановленого в Волинській обласній психіатричній лікарні на вул. Теремнівська, 98 в с. Липини Луцького району Волинської області (Код ДК ЄЗС 021:2015 – 45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи)».
ТОВ «АРМ-ЕКО» планує прийняти участь у вище згаданих відкритих торгах шляхом подачі своєї пропозиції через електронну систему закупівель.
Однак, тендерна документація, затверджена рішенням уповноваженої особи КП "ВОЛИНСЬКА ОБЛАСНА ПСИХІАТРИЧНА ЛІКАРНЯ М.ЛУЦЬКА" ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ від 05.06.2024 р. Тетяни Бойко, (ідентифікатор закупівлі № UA-2024-06-05-008096-a) за предметом «Капітальний ремонт лікарняного ліфта Б-5, зав. №19056, встановленого в Волинській обласній психіатричній лікарні на вул. Теремнівська, 98 в с. Липини Луцького району Волинської області (Код ДК ЄЗС 021:2015 – 45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи)» містить цілий ряд дискримінаційних вимог, що порушують принципи здійснення публічних закупівель, передбачених статтею 5 Закону України “Про публічні закупівлі”, обмежують коло потенційних учасників та не дають можливості подати власну пропозицію.
ТОВ «АРМ-ЕКО» вважає дискримінаційними умови тендерної документації із підстав наведених нижче:
1.Згідно п.п1, п.8, Таблиці 3 Додатку 1 до тендерної документації вказано надати Сертифікат виробника з додатками, на відповідність ліфтів «Технічному регламенту ліфтів і компонентів безпеки для ліфтів» (Модуль Н1), ДСТУ EN81-20:2022 стосовно розроблення, виготовлення, складання, монтажу, кінцевої перевірки та випробувань ліфтів.
Дану вимога свідчить про те що здійснювати складення, монтаж, кінцеву перевірку та випробування ліфта може тільки виробник ліфта, який має відповідний сертифікат та в якому вказано відповідні роботи.
Тобто приймати участь в закупівлі і фактично виконувати роботи пов'язані з ліфтом може тільки виробник, якщо учасник не виробник - він не зможе здійснювати відповідні роботи і буде змушений залучати виробника як субпідрядника/співвиконавця, в іншому випадку не зрозуміло та не обґрунтовано з якою метою в сертифікаті виробника повинні бути вказані роботи пов'язані з складенням ліфтів, їх монтажем та кінцевою перевіркою і випробуваннями.
Тобто даною вимогою Замовник необґрунтовано та штучно обмежив коло потенційних учасників, якими можуть бути тільки виробники ліфтів, які здійснюють їх монтаж, а також встановив учасникам примусове залучення в якості монтажників ліфтів лише їх виробників.
Правомірним вважаємо зазначення в тендерній документації, що пропонований учасником ліфт повинен відповідати «Технічному регламенту ліфтів і компонентів безпеки для ліфтів» Постанова Кабінету Міністрів України від 21.06.2017 № 438 а також, що учасники повинні надати в складі пропозиції документи що підтверджують відповідність пропонованого ліфта «Технічному регламенту ліфтів і компонентів безпеки для ліфтів» Постанова Кабінету Міністрів України від 21.06.2017 № 438.
2.Згідно п.п2, п.8, Таблиці 3 Додатку 1 до тендерної документації вказано надати Сертифікат виробника з додатками, експертизи проекту ліфтів пасажирських (для лікарень) вантажопідіймальністю 630 кг. на відповідність ліфтів «Технічному регламенту ліфтів і компонентів безпеки для ліфтів» (Модуль Н1), ДСТУ EN81-20:2022. (Так як, в даному випадку є невідповідність вимогам п. 5.4.2 таблиця 6 «Норми безпеки до конструкції та експлуатації ліфтів. Ліфти для перевезення пасажирів та вантажів. Частина 20. Ліфти пасажирські та вантажопасажирські» в яких вказано що площа кабіни ліфта в\п 630 кг не має перевищувати 1,66 кв.м. Згідно Технічному регламенту ліфтів і компонентів безпеки для ліфтів» для розгляду можливості застосування ліфта в\п 630 кг з більшою площею підлоги необхідно мати експертизу проекту з розрахунком можливих ризиків і розроблених заходів щодо пониження можливого впливу цих ризиків на безпеку пасажирів. Ця експертиза проекту повинна відноситись до невідповідності площі полу кабіни.
Однак, Технічний регламент ліфтів і компонентів безпеки для ліфтів, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 21.06.2017 № 438 (надалі Технічний регламент), не містить вимог щодо необхідності проведення експертизи проекту з розрахунком можливих ризиків і розроблених заходів щодо пониження можливого впливу цих ризиків на безпеку пасажирів і щодо того що експертиза проекту повинна відноситись власне до невідповідності площі полу кабіни.
П.7 Додатку 1 до Технічного регламент містить чітку вимогу що “7. Ліфти повинні бути розроблені, виготовлені та встановлені таким чином, щоб запобігти нормальному запуску в разі перевищення розрахункової вантажопідіймальності.”
Тобто якщо в ліфті вантажопідйомністю 630 кг зайде більша кількість пасажирів і сумарне навантаження буде понад 630 кг, то ліфт не повинен запуститись.
Однак, наразі всі сучасні ліфти, які відповідають Технічному регламенту ліфтів і компонентів безпеки для ліфтів, враховують всі норми Технічного регламенту, в тому числі вищевказаний П.7 Додатку 1 до Технічного регламенту, а тому немає обґрунтованої потреби у наданні окремої експертизи проектів ліфтів з розрахунком можливих ризиків і розроблених заходів щодо пониження можливого впливу цих ризиків на безпеку пасажирів саме лише по відношенню до площі полу кабіни ліфта.
Також, вимоги щодо безпеки та (або) захисних заходів для ліфтів зазначені в розділі 5 Норм безпеки до конструкції та експлуатації ліфтів Ліфти для перевезення пасажирів та вантажів Частина 20. Ліфти пасажирські та вантажопасажирські (EN 81-20:2014, IDT) ДСТУ EN 81-20:2015 (далі по тексту – Норми безпеки ліфтів).
Підпунктом 5.4.2. пункту 5.4. Норм безпеки ліфтів визначені вимоги щодо внутрішньої площі кабіни, номінального навантаження, кількості пасажирів, а підпунктом 5.4.2.1.4. якраз визначено, що перевантаження кабіни контролює пристрій згідно з 5.12.1.2.
Тобто компенсаційними заходами щодо відхилень стосовно вантажопідйомності відносно площі підлоги кабіни ліфта є наявність пристрою контролю навантаження (5.12.1.2. Норм безпеки ліфтів).
Однак, вкотре наголошуємо, що на даний час всі ліфти, які відповідають вимоги «Технічному регламенту ліфтів і компонентів безпеки для ліфтів» Постанова Кабінету Міністрів України від 21.06.2017 № 438, по замовчуванню супроводжуються з пристроєм контролю навантаження, в тому числі в кожному ліфті наявний пристрій контролю навантаження, а також системи тензометричних датчиків, які контролюють ступінь завантаження кабіни, системи відповідного інформування – звукові і візуальні сигнали у кабіні, алгоритму роботи – двері відкриваються та скасовуються попередні операції, систем обмеження доступу –спеціальні безконтактні картки.
Тобто даною вимогою Замовник необґрунтовано та штучно обмежив коло потенційних учасників, якими можуть бути тільки учасники, які обов’язкового Сертифікату виробника з додатками, експертизи проекту ліфтів пасажирських (для лікарень) вантажопідіймальністю 630 кг. на відповідність ліфтів «Технічному регламенту ліфтів і компонентів безпеки для ліфтів» (Модуль Н1), ДСТУ EN81-20:2022, повинні мати розрахунок можливих ризиків і розроблених заходів щодо пониження можливого впливу цих ризиків на безпеку пасажирів саме лише по відношенню до площі полу кабіни ліфта, а не інших компонентів ліфта.
Правомірним вважаємо зазначення в тендерній документації що в разі якщо запропонований учасником ліфт не відповідає Технічному регламенту, учасник зобов'язаний надати сертифікату виробника з додатками, експертизи проекту ліфа із описом таких невідповідностей та застосовані виробником окремі коригувальні дії.
3.Згідно пп. 3 пункту 8 Додатку 1 до Тендерної документації передбачено вимогу надати "Сертифікат виробника на систему управління якістю відповідно до ДСТУ ISO 9001:2015 стосовно розроблення, виготовлення, складання, монтажу та випробування, кінцевої перевірки ліфтів та запобіжних комплектувальних виробів до них".
ДСТУ ISO 9001:2015 це національний стандарт, який є гармонізованим (перекладеним та прийнятим) відповідно до міжнародного стандарту ISO 9001:2015, IDT, зі збереженням послідовності всіх пунктів, вимог та нумерації.
Тобто даною вимогою Замовник встановив для іноземного виробника ліфтів примусову сертифікацію відповідно до національного стандарту ДСТУ ISO 9001:2015 незважаючи на наявність у нього сертифікату відповідності відповідно до міжнародного стандарту ISO 9001:2015, IDT.
Правомірним вважаємо зазначення в тендерній документації надання "Сертифікату виробника на систему управління якістю відповідно до ДСТУ ISO 9001:2015 або міжнародного стандарту ISO 9001:2015, IDT".
4.Згідно пункту 10 Додатку 1 до Тендерної документації передбачено надання гарантійного листа від товаровиробника із зазначенням повних відомостей про ліфт, його тип, марка/індекс, інформації щодо підтвердження характеристики обладнання, можливості та терміну виготовлення (поставки), комплектації, гарантійного строку обладнання для встановлення його на даному об’єкті.
Однак, вказаний гарантійний лист можна отримати як у виробника, так і в офіційного дилера/представника виробника, який знаходиться в Україні та наділений відповідними повноваженнями.
Крім того, еквівалентний ліфт закордонного виробника (навіть з кращими характеристиками) може бути на складі в дилера в Україні і питання можливості, виготовлення (поставки) відпадає в принципі. Аналогічне стосується й сервісного (гарантійного) обслуговування, адже відповідно до звичаїв ділового обороту ці послуги надаються офіційним дилером/представником виробника.
Тобто даною вимогою Замовник необґрунтовано та штучно створив умови прямої залежності учасників від надання документів виключно виробником ліфтів без можливості отримання таких документів від його офіційних дилерів або виробників.
обмежив коло потенційних учасників, якими можуть бути тільки виробники ліфтів, які здійснюють їх монтаж, а також встановив учасникам примусове залучення в якості монтажників ліфтів лише їх виробників.
Правомірним вважаємо зазначення в тендерній документації надання гарантійного листа від товаровиробника або від його офіційного дилера або представника із зазначенням повних відомостей про ліфт, його тип, марка/індекс, інформації щодо підтвердження характеристики обладнання, можливості та терміну виготовлення та/або поставки, комплектації, гарантійного строку обладнання для встановлення його на даному об’єкті.
ТОВ «АРМ-ЕКО» зверталося до Замовника з вимогами про усунення вище зазначених дискримінаційних умов, але Замовник відмовив у задоволенні таких вимог і не надав обґрунтованих пояснень щодо відмови у їх задоволенні.
Окремо зазначаємо, що аналогічна закупівля по даному предмету вже проводилась Замовником (ідентифікатор закупівлі UA-2024-04-05-011156-a), під час якої орган оскарження встановив порушення Замовником одного з основних принципів здійснення закупівель, визначеного статтею 5 Закону, а саме – недискримінація учасників та рівне ставлення до них (рішення N 9114-р/пк-пз від 23.05.2024).
На підставі вище викладеного, -
ПРОШУ:
Зобов'язати уповноважену особу КП "ВОЛИНСЬКА ОБЛАСНА ПСИХІАТРИЧНА ЛІКАРНЯ М.ЛУЦЬКА" ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ привести тендерну документацію у відповідність до чинного законодавства, а саме:
1.в пп.1, п.8, Таблиці 3 Додатку 1 до тендерної документації зазначити, що пропонований учасником ліфт повинен відповідати «Технічному регламенту ліфтів і компонентів безпеки для ліфтів», затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 21.06.2017 № 438 а також, що учасники повинні надати в складі пропозиції документи що підтверджують відповідність пропонованого ліфта «Технічному регламенту ліфтів і компонентів безпеки для ліфтів», затвердженого постанова Кабінету Міністрів України від 21.06.2017 № 438;
2.в пп.2, п.8, Таблиці 3 Додатку 1 до тендерної документації зазначити що в разі якщо запропонований учасником ліфт не відповідає Технічному регламенту, учасник зобов'язаний надати сертифікату виробника з додатками, експертизи проекту ліфа із описом таких невідповідностей та застосовані виробником окремі коригувальні дії;
3.в пп. 3 пункту 8 Додатку 1 до Тендерної документації зазначити надання "Сертифікату виробника на систему управління якістю відповідно до ДСТУ ISO 9001:2015 або міжнародного стандарту ISO 9001:2015, IDT";
4.в п.10 Додатку 1 до Тендерної документації зазначити надання гарантійного листа від товаровиробника або від його офіційного дилера або представника із зазначенням повних відомостей про ліфт, його тип, марка/індекс, інформації щодо підтвердження характеристики обладнання, можливості та терміну виготовлення та/або поставки, комплектації, гарантійного строку обладнання для встановлення його на даному об’єкті.
14 червня 2024 року
Директор
Андрій ЄДІН
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга щодо ТД.pdf 14.06.2024 16:14
- sign.p7s 14.06.2024 16:18
- рішення від 18.06.2024 № 10516.pdf 18.06.2024 16:16
Дата прийняття скарги до розгляду:
14.06.2024 16:33
Причина:
Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
18.06.2024 16:18
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
6b196ff0d5fe4148949a5b895facf158
Заголовок пункту скарги:
Сертифікат виробника (Модуль Н1)
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на лот
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Згідно п.п1, п.8, Таблиці 3 Додатку 1 до тендерної документації вказано надати Сертифікат виробника з додатками, на відповідність ліфтів «Технічному регламенту ліфтів і компонентів безпеки для ліфтів» (Модуль Н1), ДСТУ EN81-20:2022 стосовно розроблення, виготовлення, складання, монтажу, кінцевої перевірки та випробувань ліфтів.
Дану вимога свідчить про те що здійснювати складення, монтаж, кінцеву перевірку та випробування ліфта може тільки виробник ліфта, який має відповідний сертифікат та в якому вказано відповідні роботи.
Тобто приймати участь в закупівлі і фактично виконувати роботи пов'язані з ліфтом може тільки виробник, якщо учасник не виробник - він не зможе здійснювати відповідні роботи і буде змушений залучати виробника як субпідрядника/співвиконавця, в іншому випадку не зрозуміло та не обґрунтовано з якою метою в сертифікаті виробника повинні бути вказані роботи пов'язані з складенням ліфтів, їх монтажем та кінцевою перевіркою і випробуваннями.
Тобто даною вимогою Замовник необґрунтовано та штучно обмежив коло потенційних учасників, якими можуть бути тільки виробники ліфтів, які здійснюють їх монтаж, а також встановив учасникам примусове залучення в якості монтажників ліфтів лише їх виробників.
Правомірним вважаємо зазначення в тендерній документації, що пропонований учасником ліфт повинен відповідати «Технічному регламенту ліфтів і компонентів безпеки для ліфтів» Постанова Кабінету Міністрів України від 21.06.2017 № 438 а також, що учасники повинні надати в складі пропозиції документи що підтверджують відповідність пропонованого ліфта «Технічному регламенту ліфтів і компонентів безпеки для ліфтів» Постанова Кабінету Міністрів України від 21.06.2017 № 438.
Дану вимога свідчить про те що здійснювати складення, монтаж, кінцеву перевірку та випробування ліфта може тільки виробник ліфта, який має відповідний сертифікат та в якому вказано відповідні роботи.
Тобто приймати участь в закупівлі і фактично виконувати роботи пов'язані з ліфтом може тільки виробник, якщо учасник не виробник - він не зможе здійснювати відповідні роботи і буде змушений залучати виробника як субпідрядника/співвиконавця, в іншому випадку не зрозуміло та не обґрунтовано з якою метою в сертифікаті виробника повинні бути вказані роботи пов'язані з складенням ліфтів, їх монтажем та кінцевою перевіркою і випробуваннями.
Тобто даною вимогою Замовник необґрунтовано та штучно обмежив коло потенційних учасників, якими можуть бути тільки виробники ліфтів, які здійснюють їх монтаж, а також встановив учасникам примусове залучення в якості монтажників ліфтів лише їх виробників.
Правомірним вважаємо зазначення в тендерній документації, що пропонований учасником ліфт повинен відповідати «Технічному регламенту ліфтів і компонентів безпеки для ліфтів» Постанова Кабінету Міністрів України від 21.06.2017 № 438 а також, що учасники повинні надати в складі пропозиції документи що підтверджують відповідність пропонованого ліфта «Технічному регламенту ліфтів і компонентів безпеки для ліфтів» Постанова Кабінету Міністрів України від 21.06.2017 № 438.
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
в пп.1, п.8, Таблиці 3 Додатку 1 до тендерної документації зазначити, що пропонований учасником ліфт повинен відповідати «Технічному регламенту ліфтів і компонентів безпеки для ліфтів», затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 21.06.2017 № 438 а також, що учасники повинні надати в складі пропозиції документи що підтверджують відповідність пропонованого ліфта «Технічному регламенту ліфтів і компонентів безпеки для ліфтів», затвердженого постанова Кабінету Міністрів України від 21.06.2017 № 438
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
3436dbc28f0f49448aac36b28b13dd8f
Заголовок пункту скарги:
Сертифікат виробника з додатками, експертизи проекту ліфтів пасажирських
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на лот
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Згідно п.п2, п.8, Таблиці 3 Додатку 1 до тендерної документації вказано надати Сертифікат виробника з додатками, експертизи проекту ліфтів пасажирських (для лікарень) вантажопідіймальністю 630 кг. на відповідність ліфтів «Технічному регламенту ліфтів і компонентів безпеки для ліфтів» (Модуль Н1), ДСТУ EN81-20:2022. (Так як, в даному випадку є невідповідність вимогам п. 5.4.2 таблиця 6 «Норми безпеки до конструкції та експлуатації ліфтів. Ліфти для перевезення пасажирів та вантажів. Частина 20. Ліфти пасажирські та вантажопасажирські» в яких вказано що площа кабіни ліфта в\п 630 кг не має перевищувати 1,66 кв.м. Згідно Технічному регламенту ліфтів і компонентів безпеки для ліфтів» для розгляду можливості застосування ліфта в\п 630 кг з більшою площею підлоги необхідно мати експертизу проекту з розрахунком можливих ризиків і розроблених заходів щодо пониження можливого впливу цих ризиків на безпеку пасажирів. Ця експертиза проекту повинна відноситись до невідповідності площі полу кабіни.
Однак, Технічний регламент ліфтів і компонентів безпеки для ліфтів, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 21.06.2017 № 438 (надалі Технічний регламент), не містить вимог щодо необхідності проведення експертизи проекту з розрахунком можливих ризиків і розроблених заходів щодо пониження можливого впливу цих ризиків на безпеку пасажирів і щодо того що експертиза проекту повинна відноситись власне до невідповідності площі полу кабіни.
П.7 Додатку 1 до Технічного регламент містить чітку вимогу що “7. Ліфти повинні бути розроблені, виготовлені та встановлені таким чином, щоб запобігти нормальному запуску в разі перевищення розрахункової вантажопідіймальності.”
Тобто якщо в ліфті вантажопідйомністю 630 кг зайде більша кількість пасажирів і сумарне навантаження буде понад 630 кг, то ліфт не повинен запуститись.
Однак, наразі всі сучасні ліфти, які відповідають Технічному регламенту ліфтів і компонентів безпеки для ліфтів, враховують всі норми Технічного регламенту, в тому числі вищевказаний П.7 Додатку 1 до Технічного регламенту, а тому немає обґрунтованої потреби у наданні окремої експертизи проектів ліфтів з розрахунком можливих ризиків і розроблених заходів щодо пониження можливого впливу цих ризиків на безпеку пасажирів саме лише по відношенню до площі полу кабіни ліфта.
Також, вимоги щодо безпеки та (або) захисних заходів для ліфтів зазначені в розділі 5 Норм безпеки до конструкції та експлуатації ліфтів Ліфти для перевезення пасажирів та вантажів Частина 20. Ліфти пасажирські та вантажопасажирські (EN 81-20:2014, IDT) ДСТУ EN 81-20:2015 (далі по тексту – Норми безпеки ліфтів).
Підпунктом 5.4.2. пункту 5.4. Норм безпеки ліфтів визначені вимоги щодо внутрішньої площі кабіни, номінального навантаження, кількості пасажирів, а підпунктом 5.4.2.1.4. якраз визначено, що перевантаження кабіни контролює пристрій згідно з 5.12.1.2.
Тобто компенсаційними заходами щодо відхилень стосовно вантажопідйомності відносно площі підлоги кабіни ліфта є наявність пристрою контролю навантаження (5.12.1.2. Норм безпеки ліфтів).
Однак, вкотре наголошуємо, що на даний час всі ліфти, які відповідають вимоги «Технічному регламенту ліфтів і компонентів безпеки для ліфтів» Постанова Кабінету Міністрів України від 21.06.2017 № 438, по замовчуванню супроводжуються з пристроєм контролю навантаження, в тому числі в кожному ліфті наявний пристрій контролю навантаження, а також системи тензометричних датчиків, які контролюють ступінь завантаження кабіни, системи відповідного інформування – звукові і візуальні сигнали у кабіні, алгоритму роботи – двері відкриваються та скасовуються попередні операції, систем обмеження доступу –спеціальні безконтактні картки.
Тобто даною вимогою Замовник необґрунтовано та штучно обмежив коло потенційних учасників, якими можуть бути тільки учасники, які обов’язкового Сертифікату виробника з додатками, експертизи проекту ліфтів пасажирських (для лікарень) вантажопідіймальністю 630 кг. на відповідність ліфтів «Технічному регламенту ліфтів і компонентів безпеки для ліфтів» (Модуль Н1), ДСТУ EN81-20:2022, повинні мати розрахунок можливих ризиків і розроблених заходів щодо пониження можливого впливу цих ризиків на безпеку пасажирів саме лише по відношенню до площі полу кабіни ліфта, а не інших компонентів ліфта.
Правомірним вважаємо зазначення в тендерній документації що в разі якщо запропонований учасником ліфт не відповідає Технічному регламенту, учасник зобов'язаний надати сертифікату виробника з додатками, експертизи проекту ліфа із описом таких невідповідностей та застосовані виробником окремі коригувальні дії.
Однак, Технічний регламент ліфтів і компонентів безпеки для ліфтів, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 21.06.2017 № 438 (надалі Технічний регламент), не містить вимог щодо необхідності проведення експертизи проекту з розрахунком можливих ризиків і розроблених заходів щодо пониження можливого впливу цих ризиків на безпеку пасажирів і щодо того що експертиза проекту повинна відноситись власне до невідповідності площі полу кабіни.
П.7 Додатку 1 до Технічного регламент містить чітку вимогу що “7. Ліфти повинні бути розроблені, виготовлені та встановлені таким чином, щоб запобігти нормальному запуску в разі перевищення розрахункової вантажопідіймальності.”
Тобто якщо в ліфті вантажопідйомністю 630 кг зайде більша кількість пасажирів і сумарне навантаження буде понад 630 кг, то ліфт не повинен запуститись.
Однак, наразі всі сучасні ліфти, які відповідають Технічному регламенту ліфтів і компонентів безпеки для ліфтів, враховують всі норми Технічного регламенту, в тому числі вищевказаний П.7 Додатку 1 до Технічного регламенту, а тому немає обґрунтованої потреби у наданні окремої експертизи проектів ліфтів з розрахунком можливих ризиків і розроблених заходів щодо пониження можливого впливу цих ризиків на безпеку пасажирів саме лише по відношенню до площі полу кабіни ліфта.
Також, вимоги щодо безпеки та (або) захисних заходів для ліфтів зазначені в розділі 5 Норм безпеки до конструкції та експлуатації ліфтів Ліфти для перевезення пасажирів та вантажів Частина 20. Ліфти пасажирські та вантажопасажирські (EN 81-20:2014, IDT) ДСТУ EN 81-20:2015 (далі по тексту – Норми безпеки ліфтів).
Підпунктом 5.4.2. пункту 5.4. Норм безпеки ліфтів визначені вимоги щодо внутрішньої площі кабіни, номінального навантаження, кількості пасажирів, а підпунктом 5.4.2.1.4. якраз визначено, що перевантаження кабіни контролює пристрій згідно з 5.12.1.2.
Тобто компенсаційними заходами щодо відхилень стосовно вантажопідйомності відносно площі підлоги кабіни ліфта є наявність пристрою контролю навантаження (5.12.1.2. Норм безпеки ліфтів).
Однак, вкотре наголошуємо, що на даний час всі ліфти, які відповідають вимоги «Технічному регламенту ліфтів і компонентів безпеки для ліфтів» Постанова Кабінету Міністрів України від 21.06.2017 № 438, по замовчуванню супроводжуються з пристроєм контролю навантаження, в тому числі в кожному ліфті наявний пристрій контролю навантаження, а також системи тензометричних датчиків, які контролюють ступінь завантаження кабіни, системи відповідного інформування – звукові і візуальні сигнали у кабіні, алгоритму роботи – двері відкриваються та скасовуються попередні операції, систем обмеження доступу –спеціальні безконтактні картки.
Тобто даною вимогою Замовник необґрунтовано та штучно обмежив коло потенційних учасників, якими можуть бути тільки учасники, які обов’язкового Сертифікату виробника з додатками, експертизи проекту ліфтів пасажирських (для лікарень) вантажопідіймальністю 630 кг. на відповідність ліфтів «Технічному регламенту ліфтів і компонентів безпеки для ліфтів» (Модуль Н1), ДСТУ EN81-20:2022, повинні мати розрахунок можливих ризиків і розроблених заходів щодо пониження можливого впливу цих ризиків на безпеку пасажирів саме лише по відношенню до площі полу кабіни ліфта, а не інших компонентів ліфта.
Правомірним вважаємо зазначення в тендерній документації що в разі якщо запропонований учасником ліфт не відповідає Технічному регламенту, учасник зобов'язаний надати сертифікату виробника з додатками, експертизи проекту ліфа із описом таких невідповідностей та застосовані виробником окремі коригувальні дії.
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
в пп.2, п.8, Таблиці 3 Додатку 1 до тендерної документації зазначити що в разі якщо запропонований учасником ліфт не відповідає Технічному регламенту, учасник зобов'язаний надати сертифікату виробника з додатками, експертизи проекту ліфа із описом таких невідповідностей та застосовані виробником окремі коригувальні дії
Порядковий номер пункту скарги:
3
Номер:
dea49f34d2114788b527d099d1b6750f
Заголовок пункту скарги:
ДСТУ ISO 9001:2015
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на лот
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
3.Згідно пп. 3 пункту 8 Додатку 1 до Тендерної документації передбачено вимогу надати "Сертифікат виробника на систему управління якістю відповідно до ДСТУ ISO 9001:2015 стосовно розроблення, виготовлення, складання, монтажу та випробування, кінцевої перевірки ліфтів та запобіжних комплектувальних виробів до них".
ДСТУ ISO 9001:2015 це національний стандарт, який є гармонізованим (перекладеним та прийнятим) відповідно до міжнародного стандарту ISO 9001:2015, IDT, зі збереженням послідовності всіх пунктів, вимог та нумерації.
Тобто даною вимогою Замовник встановив для іноземного виробника ліфтів примусову сертифікацію відповідно до національного стандарту ДСТУ ISO 9001:2015 незважаючи на наявність у нього сертифікату відповідності відповідно до міжнародного стандарту ISO 9001:2015, IDT.
Правомірним вважаємо зазначення в тендерній документації надання "Сертифікату виробника на систему управління якістю відповідно до ДСТУ ISO 9001:2015 або міжнародного стандарту ISO 9001:2015, IDT".
ДСТУ ISO 9001:2015 це національний стандарт, який є гармонізованим (перекладеним та прийнятим) відповідно до міжнародного стандарту ISO 9001:2015, IDT, зі збереженням послідовності всіх пунктів, вимог та нумерації.
Тобто даною вимогою Замовник встановив для іноземного виробника ліфтів примусову сертифікацію відповідно до національного стандарту ДСТУ ISO 9001:2015 незважаючи на наявність у нього сертифікату відповідності відповідно до міжнародного стандарту ISO 9001:2015, IDT.
Правомірним вважаємо зазначення в тендерній документації надання "Сертифікату виробника на систему управління якістю відповідно до ДСТУ ISO 9001:2015 або міжнародного стандарту ISO 9001:2015, IDT".
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
в пп. 3 пункту 8 Додатку 1 до Тендерної документації зазначити надання "Сертифікату виробника на систему управління якістю відповідно до ДСТУ ISO 9001:2015 або міжнародного стандарту ISO 9001:2015, IDT"
Порядковий номер пункту скарги:
4
Номер:
d538012dda5d46449f63a76ded73e5f4
Заголовок пункту скарги:
Гарантійний лист від товаровиробника
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на лот
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
4.Згідно пункту 10 Додатку 1 до Тендерної документації передбачено надання гарантійного листа від товаровиробника із зазначенням повних відомостей про ліфт, його тип, марка/індекс, інформації щодо підтвердження характеристики обладнання, можливості та терміну виготовлення (поставки), комплектації, гарантійного строку обладнання для встановлення його на даному об’єкті.
Однак, вказаний гарантійний лист можна отримати як у виробника, так і в офіційного дилера/представника виробника, який знаходиться в Україні та наділений відповідними повноваженнями.
Крім того, еквівалентний ліфт закордонного виробника (навіть з кращими характеристиками) може бути на складі в дилера в Україні і питання можливості, виготовлення (поставки) відпадає в принципі. Аналогічне стосується й сервісного (гарантійного) обслуговування, адже відповідно до звичаїв ділового обороту ці послуги надаються офіційним дилером/представником виробника.
Тобто даною вимогою Замовник необґрунтовано та штучно створив умови прямої залежності учасників від надання документів виключно виробником ліфтів без можливості отримання таких документів від його офіційних дилерів або виробників.
обмежив коло потенційних учасників, якими можуть бути тільки виробники ліфтів, які здійснюють їх монтаж, а також встановив учасникам примусове залучення в якості монтажників ліфтів лише їх виробників.
Правомірним вважаємо зазначення в тендерній документації надання гарантійного листа від товаровиробника або від його офіційного дилера або представника із зазначенням повних відомостей про ліфт, його тип, марка/індекс, інформації щодо підтвердження характеристики обладнання, можливості та терміну виготовлення та/або поставки, комплектації, гарантійного строку обладнання для встановлення його на даному об’єкті
Однак, вказаний гарантійний лист можна отримати як у виробника, так і в офіційного дилера/представника виробника, який знаходиться в Україні та наділений відповідними повноваженнями.
Крім того, еквівалентний ліфт закордонного виробника (навіть з кращими характеристиками) може бути на складі в дилера в Україні і питання можливості, виготовлення (поставки) відпадає в принципі. Аналогічне стосується й сервісного (гарантійного) обслуговування, адже відповідно до звичаїв ділового обороту ці послуги надаються офіційним дилером/представником виробника.
Тобто даною вимогою Замовник необґрунтовано та штучно створив умови прямої залежності учасників від надання документів виключно виробником ліфтів без можливості отримання таких документів від його офіційних дилерів або виробників.
обмежив коло потенційних учасників, якими можуть бути тільки виробники ліфтів, які здійснюють їх монтаж, а також встановив учасникам примусове залучення в якості монтажників ліфтів лише їх виробників.
Правомірним вважаємо зазначення в тендерній документації надання гарантійного листа від товаровиробника або від його офіційного дилера або представника із зазначенням повних відомостей про ліфт, його тип, марка/індекс, інформації щодо підтвердження характеристики обладнання, можливості та терміну виготовлення та/або поставки, комплектації, гарантійного строку обладнання для встановлення його на даному об’єкті
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
4.в п.10 Додатку 1 до Тендерної документації зазначити надання гарантійного листа від товаровиробника або від його офіційного дилера або представника із зазначенням повних відомостей про ліфт, його тип, марка/індекс, інформації щодо підтвердження характеристики обладнання, можливості та терміну виготовлення та/або поставки, комплектації, гарантійного строку обладнання для встановлення його на даному об’єкті.