-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 4
Бензин автомобільний за талонами/скретч-картами, паливо дизельне за талонами/скретч-картами
Всі документи, що готуються безпосередньо учасником та надаються в складі тендерної пропозиції, викладаються українською мовою. Документи або копії документів (які передбачені вимогами тендерної документації та додатками до неї), які надаються учасником у складі тендерної пропозиції, викладені іншою ніж українська мова, повинні надаватися разом із їх автентичним перекладом на українську мову, засвідченим підписом уповноваженої особи учасника або бюро перекладів. В будь-якому випадку визначальним є текст, викладений українською мовою.
Торги не відбулися
1 076 900.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 5 384.50 UAH
мін. крок: 0.5% або 5 384.50 UAH
Період оскарження:
04.06.2024 14:40 - 09.06.2024 00:00
Скарга
Скасована
КЕП
СКАРГА від 07.06.2024 на умови тендерної документації
Номер:
9edf425b3f0f4833b3dc32a36e005b35
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-06-04-007903-a.b1
Назва:
СКАРГА від 07.06.2024 на умови тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- ІФС-АВІАС ДОГОВІР.pdf 07.06.2024 13:36
- Скарга від 07.06.2024 на умови документації замовника - ГОЛОВНЕ УПРАВЛІННЯ ДЕРЖПРОДСПОЖИВСЛУЖБИ В МИКОЛАЇВСЬКІЙ ОБЛАСТІ.docx 07.06.2024 13:36
- Договір УКРНАФТА ІФС.pdf 07.06.2024 13:36
- Скарга від 07.06.2024 на умови документації замовника - ГОЛОВНЕ УПРАВЛІННЯ ДЕРЖПРОДСПОЖИВСЛУЖБИ В МИКОЛАЇВСЬКІЙ ОБЛАСТІ .pdf 07.06.2024 13:36
Причина:
Скарга скасована суб'єктом оскарження
Дата скасування:
07.06.2024 13:38
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
cbb794888c6a4acd84e154d97c7c0757
Заголовок пункту скарги:
Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які можуть надати Замовнику лист від суб’єкта господарювання, який є власни-ком ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним на відповідних АЗС, про гарантований відпуск палива на вказаних АЗС по тало-нам/скретч-картам, запропонованим учасником, протягом строку їх дії на умовах договору про закупівлю
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
дискримінація
Опис суті пункту скарги:
1. В пункті 8 частини 3.1 розділу ІІІ якої (сторінка 4 тендерної документації) Замовник встановив вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які можуть надати Замовнику лист від суб’єкта господарювання, який є власни-ком ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним на відповідних АЗС, про гарантований відпуск палива на вказаних АЗС по тало-нам/скретч-картам, запропонованим учасником, протягом строку їх дії на умовах договору про закупівлю, укладеного за результа-тами даної закупівлі..:
«8. У випадку, якщо учасник не є суб’єктом господарювання, який є власником ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним на АЗС, зазначених учасником у переліку відповідно до п. 5, то уча-сник надає лист/-и від суб’єкта господарювання, який є власни-ком ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним на відповідних АЗС, про гарантований відпуск палива на вказаних АЗС по тало-нам/скретч-картам, запропонованим учасником, протягом строку їх дії на умовах договору про закупівлю, укладеного за результа-тами даної закупівлі. До листа додаються копії ліцензій на право оптової торгівлі пальним та роздрібної торгівлі пальним на відпо-відних АЗС..»
1.1. Щодо надання листа від суб’єкта господарювання, який є власни-ком ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним на відповідних АЗС:
Вимога щодо надання у складі Пропозиції листа від суб’єкта господарювання, який є власни-ком ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним на відповідних АЗС – є дискримінаційною та такою, що обмежує Скаржника в праві на участь.
Щоб покрити сітку мережі АЗС, визначену Замовником в пункті 3 Додатку 1 до тендерної документації, Скаржник вимушений запропонувати Замовнику здійснювати відпуск палива на трьох різних мережах АЗС: Авіас, БРСМ-Нафта та Укрнафта:
При цьому, Скаржник не має прямих партнерських відносин з субєктами господарювання, які є власниками ліцензійна право роздрібної торгівлі пальним на АЗС мережі Укрнафта і Авіас (АНП).
Скаржник купує талони у емітента талонів мережі АЗС Укрнафта – у ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», на підставі укладеного партнерського договору № Т-1090/23 від 25.12.2023 р., відповідно до умов якого, останній взяв на себе зобов’язання передавати у власність Товар – паливо за довірчими документами – талонами. Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку авто по талонам з АЗС Укрнафта.
Скаржник купує талони у емітента талонів мережі АЗС Авіас – у ТОВ «ВОЛИНЬ НП», на підставі укладеного партнерського договору № СК 5/153 від 24.11.2023 р., відповідно до умов якого, останній взяв на себе зобов’язання передавати у власність Товар – паливо за довірчими документами – талонами. Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автопо талонам з АЗС Авіас.
Зазначені партнерські договори надають Скаржнику право на продаж талонів мережі АЗС, за якими Замовник має право отримання визначеної придбаної кількості палива.
«8. У випадку, якщо учасник не є суб’єктом господарювання, який є власником ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним на АЗС, зазначених учасником у переліку відповідно до п. 5, то уча-сник надає лист/-и від суб’єкта господарювання, який є власни-ком ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним на відповідних АЗС, про гарантований відпуск палива на вказаних АЗС по тало-нам/скретч-картам, запропонованим учасником, протягом строку їх дії на умовах договору про закупівлю, укладеного за результа-тами даної закупівлі. До листа додаються копії ліцензій на право оптової торгівлі пальним та роздрібної торгівлі пальним на відпо-відних АЗС..»
1.1. Щодо надання листа від суб’єкта господарювання, який є власни-ком ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним на відповідних АЗС:
Вимога щодо надання у складі Пропозиції листа від суб’єкта господарювання, який є власни-ком ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним на відповідних АЗС – є дискримінаційною та такою, що обмежує Скаржника в праві на участь.
Щоб покрити сітку мережі АЗС, визначену Замовником в пункті 3 Додатку 1 до тендерної документації, Скаржник вимушений запропонувати Замовнику здійснювати відпуск палива на трьох різних мережах АЗС: Авіас, БРСМ-Нафта та Укрнафта:
При цьому, Скаржник не має прямих партнерських відносин з субєктами господарювання, які є власниками ліцензійна право роздрібної торгівлі пальним на АЗС мережі Укрнафта і Авіас (АНП).
Скаржник купує талони у емітента талонів мережі АЗС Укрнафта – у ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», на підставі укладеного партнерського договору № Т-1090/23 від 25.12.2023 р., відповідно до умов якого, останній взяв на себе зобов’язання передавати у власність Товар – паливо за довірчими документами – талонами. Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку авто по талонам з АЗС Укрнафта.
Скаржник купує талони у емітента талонів мережі АЗС Авіас – у ТОВ «ВОЛИНЬ НП», на підставі укладеного партнерського договору № СК 5/153 від 24.11.2023 р., відповідно до умов якого, останній взяв на себе зобов’язання передавати у власність Товар – паливо за довірчими документами – талонами. Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автопо талонам з АЗС Авіас.
Зазначені партнерські договори надають Скаржнику право на продаж талонів мережі АЗС, за якими Замовник має право отримання визначеної придбаної кількості палива.
×
-
Назва доказу:
Скаржник надає копії партнерських договорів, укладених з емітентами талонів мереж АЗС Авіас (договір № СК 5/153 від 24.11.2023 р) та АЗС Укрнафта (договір № Т-1090/23 від 25.12.2023 р
-
Повʼязаний документ:
Договір УКРНАФТА ІФС.pdf
-
-
Назва доказу:
Скаржник надає копії партнерських договорів, укладених з емітентами талонів мереж АЗС Авіас (договір № СК 5/153 від 24.11.2023 р) та АЗС Укрнафта (договір № Т-1090/23 від 25.12.2023 р
-
Повʼязаний документ:
ІФС-АВІАС ДОГОВІР.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника - ГОЛОВНЕ УПРАВЛІННЯ ДЕРЖПРОДСПОЖИВСЛУЖБИ В МИКОЛАЇВСЬКІЙ ОБЛАСТІ внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі UA-2024-06-04-007903-a, за предметом ДК 021:2015 Єдиний закупівельний словник: 09130000-9 Нафта і дистиляти (Бензин автомобільний за талонами/скретч-картами, паливо дизе-льне за талонами/скретч-картами), зокрема: 1. Вилучити із тендерної документації умову щодо надання листа від від суб’єкта господарювання, який є власником ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним на відповідних АЗС, про гарантований відпуск палива на вказаних АЗС по талонам/скретч-картам, запропонованим учасником, протягом строку їх дії на умовах договору про закупівлю, укладеного за результатами даної закупівлі;
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
32d819d960d44aaabd1333c98efcfbe0
Заголовок пункту скарги:
2. В пункті 4.1. додатку 1 до тендерної документації Замовник встановив вимогу, яка суперечить вимозі щодо строку поставки товару, визначену в пункті 1.4.4. розділу І тендерної документації, де визначено, що строк поставки товару складає до 31.12.2024 року:
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
суперечливі умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
П. 4.1. додатку 1: «4.1. строк дії талонів/скретч-карт не менше 12 міс. з моменту їх отримання замовником з можливістю подальшого обміну невикористаних талонів/скретч-карт, строк дії яких закінчується, на діючі талони/скретч-карти (строк дії нових талонів/скретч-карт – не менше 3 міс.) з розрахунку 1:1, без зміни ціни Договору»
П. 1.4.4. розділу І: «строк поставки товарів (надання послуг, виконання робіт) до 31.12.2024р.»
Отже, відповідно до зазначених вище умов тендерної документації, Замовник протирічить сам собі. З одного боку, він зазначає, що термін поставки товару – до 31.12.2024 року, а з іншого вимагає, що учасники забезпечували відпуск палива з АЗС протягом терміну дії талону, який складає не менше 12 місяців.
Замовник встановлює обмежувальну умову щодо надання учасниками талонів з терміном від 2 років, що суперечить ч. 3 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі». Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Також варто зазначити, що метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. А в даному випадку Замовник значно обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, а отже не створює конкурентного середовища для закупівлі даного виду товару.
Також варто зауважити, що під талонами на пальне слід розуміти спеціальні талони, придбані за умовами та відпускною ціною обумовленого номіналу, що підтверджують право їх власника на отримання фіксованої кількості нафтопродукту певного найменування і марки на АЗС.
Таке визначення наведено у п. 3 Інструкції № 281. Із цього тлумачення випливає, що талони засвідчують право покупця на отримання раніше оплачених ПММ, які тимчасово зберігаються на АЗС. Відповідно до п. 17.1. Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України, існують природні втрати під час транспортування, приймання, зберігання та відпуску нафти і нафтопродуктів. Природні втрати нафтопродуктів - це втрати (зменшення маси при збереженні якості у межах вимог нормативних документів), що є наслідком фізико-хімічних властивостей нафтопродуктів та впливу метеорологічних факторів.
Отже, при визначені терміну дії талонів Замовник має враховувати, що існують природні втрати нафтопродуктів, при довгостроковому зберіганні нафтопродуктів реальна вартість талонів на пальне значно зростає.
В ч. 1 ст. 3 Бюджетного кодексу України зазначено, що бюджетний період для всіх бюджетів, що складають бюджетну систему України, становить один календарний рік, який починається 1 січня кожного року і закінчується 31 грудня того ж року. Згідно п. 38 Постанови КМУ від 28 лютого 2002 р. №228 «Про затвердження Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ», кошторис в бюджетних установах затверджується за загальним і спеціальним фондами на рік.
З огляду на вище описане, виникає питання як Замовник може вимагати талони з терміном дії «безстроковий термін», але не менше 3 років, якщо кошторис затверджується на один календарний рік, а бюджетний період закінчується 31 грудня 2024 року? Адже відповідно до чинного законодавства України Замовники здійснюють закупівлі згідно із затвердженим кошторисом та планують їх відповідно до потреб на поточний рік.
Тобто, вимога щодо терміну дії талону від 12 місяців не узгоджується з іншими умовами тендерної документації.
П. 1.4.4. розділу І: «строк поставки товарів (надання послуг, виконання робіт) до 31.12.2024р.»
Отже, відповідно до зазначених вище умов тендерної документації, Замовник протирічить сам собі. З одного боку, він зазначає, що термін поставки товару – до 31.12.2024 року, а з іншого вимагає, що учасники забезпечували відпуск палива з АЗС протягом терміну дії талону, який складає не менше 12 місяців.
Замовник встановлює обмежувальну умову щодо надання учасниками талонів з терміном від 2 років, що суперечить ч. 3 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі». Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Також варто зазначити, що метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. А в даному випадку Замовник значно обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, а отже не створює конкурентного середовища для закупівлі даного виду товару.
Також варто зауважити, що під талонами на пальне слід розуміти спеціальні талони, придбані за умовами та відпускною ціною обумовленого номіналу, що підтверджують право їх власника на отримання фіксованої кількості нафтопродукту певного найменування і марки на АЗС.
Таке визначення наведено у п. 3 Інструкції № 281. Із цього тлумачення випливає, що талони засвідчують право покупця на отримання раніше оплачених ПММ, які тимчасово зберігаються на АЗС. Відповідно до п. 17.1. Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України, існують природні втрати під час транспортування, приймання, зберігання та відпуску нафти і нафтопродуктів. Природні втрати нафтопродуктів - це втрати (зменшення маси при збереженні якості у межах вимог нормативних документів), що є наслідком фізико-хімічних властивостей нафтопродуктів та впливу метеорологічних факторів.
Отже, при визначені терміну дії талонів Замовник має враховувати, що існують природні втрати нафтопродуктів, при довгостроковому зберіганні нафтопродуктів реальна вартість талонів на пальне значно зростає.
В ч. 1 ст. 3 Бюджетного кодексу України зазначено, що бюджетний період для всіх бюджетів, що складають бюджетну систему України, становить один календарний рік, який починається 1 січня кожного року і закінчується 31 грудня того ж року. Згідно п. 38 Постанови КМУ від 28 лютого 2002 р. №228 «Про затвердження Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ», кошторис в бюджетних установах затверджується за загальним і спеціальним фондами на рік.
З огляду на вище описане, виникає питання як Замовник може вимагати талони з терміном дії «безстроковий термін», але не менше 3 років, якщо кошторис затверджується на один календарний рік, а бюджетний період закінчується 31 грудня 2024 року? Адже відповідно до чинного законодавства України Замовники здійснюють закупівлі згідно із затвердженим кошторисом та планують їх відповідно до потреб на поточний рік.
Тобто, вимога щодо терміну дії талону від 12 місяців не узгоджується з іншими умовами тендерної документації.
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника - ГОЛОВНЕ УПРАВЛІННЯ ДЕРЖПРОДСПОЖИВСЛУЖБИ В МИКОЛАЇВСЬКІЙ ОБЛАСТІ внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі UA-2024-06-04-007903-a, за предметом ДК 021:2015 Єдиний закупівельний словник: 09130000-9 Нафта і дистиляти (Бензин автомобільний за талонами/скретч-картами, паливо дизе-льне за талонами/скретч-картами), зокрема: 1. Узгодити між собою суперечливі умови документації в частині строку поставки товарів та терміну дії талонів.