• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Розроблення технічної документації з нормативної грошової оцінки земель населених пунктів Воскресенської селищної ради (Код ДК 021:2015 (CPV): 71340000-3 – Комплексні інженерні послуги)

Розроблення технічної документації з нормативної грошової оцінки земель населених пунктів Воскресенської селищної ради (Код ДК 021:2015 (CPV): 71340000-3 – Комплексні інженерні послуги)

Завершена

596 273.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 981.37 UAH
Період оскарження: 03.06.2024 18:28 - 10.06.2024 00:00
Скарга
Розгляд припинено
КЕП

СКАРГА що стосується тендерної документації у закупівлі UA-2024-06-03-011074-a, стосовно порушення процедури закупівлі – встановлення Замовником дискримінаційних вимог до потенційних Учасників

Номер: 91c5694bc8634fc3910578fee3318eb6
Ідентифікатор запиту: UA-2024-06-03-011074-a.c1
Назва: СКАРГА що стосується тендерної документації у закупівлі UA-2024-06-03-011074-a, стосовно порушення процедури закупівлі – встановлення Замовником дискримінаційних вимог до потенційних Учасників
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Замовник Орган оскарження
Дата розгляду скарги: 20.06.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 11.06.2024 15:36
Причина: Замовником відповідно до Закону про публічні закупівлі усунено порушення
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 25.06.2024 12:59
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 25.06.2024 12:59
Автор: ПП "КАЙЛАС-К", Роман Балабаник +380987990657 kaylas3000inv@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: adfc9a6e54224032b1c8424a9ef7087f
Заголовок пункту скарги: № 1. Щодо наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Відповідно до підпункту 1 пункту 1 Додаток 1 до тендерної документації «Перелік документів та інформації для підтвердження відповідності УЧАСНИКА кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону “Про публічні закупівлі”; Підтвердження відповідності УЧАСНИКА (в тому числі для об’єднання учасників як учасника процедури) вимогам, визначеним у пункті 47 Особливостей; Перелік документів та інформації для підтвердження відповідності ПЕРЕМОЖЦЯ вимогам, визначеним у пункті 47 Особливостей» Замовником встановлено, що «Довідка про наявність у складі Учасника закупівлі працівників відповідної кваліфікації обов’язково повинна містити інформацію про сертифікованих фахівців, які перебувають з ним у трудових відносинах, а саме:
«1.1. На підтвердження наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, учасник процедури закупівлі має надати довідку за формою про наявність не менше 2 співробітників.
№ з/п
ПІБ
Посада
Ступінь освіти, спеціальність за дипломом
Стаж роботи
Серія та номер Кваліфікаційного сертифікату інженера-землевпорядника






На підтвердження інформації щодо наявності в Учасника працівників, яка міститься в довідці, надати належним чином завірені учасником копії:
1) трудових книжок (перша сторінка, сторінка з останнім записом про прийняття на роботу);
або
2) наказів про призначення на посаду, наказів про сумісництво (за наявності);
або
3) інших документів, передбачених законодавством, та які підтверджують наявність правовідносин учасника з відповідними працівниками або будуть задіяні Учасником під час виконання договору.
Для підтвердження інформації наведеної у довідці учасник має надати документи, що свідчать про трудові відносини, документи про освіту (диплом або інші відповідні документи, що їх замінюють згідно із законодавством).
Учасник повинен підтвердити наявність не менше 2 (двох) сертифікованих інженерів-землевпорядників, які є відповідальними за якість робіт із землеустрою.».

Скаржник вважає вимогу Замовника щодо наявності не менше 2 (двох) сертифікованих інженерів-землевпорядників, які є відповідальними за якість робіт із землеустрою дискримінаційною, надлишковою та такою, що не відповідає вимогам чинного законодавства України. Обґрунтовуємо наступним.
Правові засади проведення оцінки земель, зокрема, проведення нормативної грошової оцінки земель, професійної оціночної діяльності у сфері оцінки земель в Україні та спрямовані на регулювання відносин, пов'язаних з процесом оцінки земель, забезпечення проведення оцінки земель, з метою захисту законних інтересів держави та інших суб'єктів правовідносин у питаннях оцінки земель, інформаційного забезпечення оподаткування та ринку земель визначаються Законом України «Про оцінку земель».
Відповідно до ст. 18 Закону України «Про оцінку земель» нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться юридичними особами, які є розробниками документації із землеустрою відповідно до Закону України "Про землеустрій".
Відповідно до ст. 26 Закону України "Про землеустрій" розробниками документації
із землеустрою є: юридичні особи, що володіють необхідним технічним і технологічним забезпеченням та у складі яких працює за основним місцем роботи сертифікований інженер-землевпорядник, який є відповідальним за якість робіт із землеустрою.
Тобто, чинним законодавством України чітко передбачено, що для здійснення землевпорядних робіт в штаті Учасників за основним місцем роботи достатньо наявності: сертифікованого інженера-землевпорядника який є відповідальним за якість робіт із землеустрою.

Таким чином, нормами чинного законодавства встановлено, що виконання ВСІХ робіт, передбачених предметом закупівлі, суб’єкти господарювання повинні мати у власному штаті працівників: інженер-землевпорядник, який є відповідальним за якість робіт із землеустрою, встановлення будь-яких інших вимог Замовником не відповідає чинним положенням законодавства та є необґрунтованим.

У Скаржника працевлаштовано за основним місцем роботи:
1) сертифікований інженер-землевпорядник, Ященко Володимир Олександрович (Копія трудової книжки Ященко В.О. – Додаток 2, Скан-копії Кваліфікаційного сертифікату інженера землевпорядника та Свідоцтва про підвищення кваліфікації інженера-землевпорядника – Додаток 3, Наказ про призначення та Наказ про призначення відповідального за якість робіт із землеустрою – Додаток 4)
2) дипломовані спеціалісти, які мають вищу освіту у сфері землеустрою у кількості не менше чотирьох працівників (підтвердження наявності працівників додаємо), однак, внаслідок наявності дискримінаційної вимоги щодо не менше 2 (двох) сертифікованих інженерів-землевпорядників, які є відповідальними за якість робіт із землеустрою в Учасника тендерної закупівлі, Скаржник позбавлений можливості взяти участь в тендерній закупівлі.
Скаржнику не зрозуміло встановлення Замовником додаткових дискримінаційних вимог щодо необхідності залучення більшої кількості сертифікованих працівників.
Таким чином, Вищенаведена вимога про наявність не менше 2 (двох) сертифікованих інженерів-землевпорядників, які є відповідальними за якість робіт із землеустрою є надмірною та необґрунтованою, з огляду на наступне:
1) Скаржник перебуває у трудових відносинах із сертифікованим інженер-землевпорядник, який є відповідальним за якість робіт із землеустрою та чотирма дипломованими спеціалістами, які мають вищу освіту у сфері землеустрою. Наявність зазначених працівників є більш ніж достатнім для повного та якісного виконання договору про закупівлю.
2) Чинним законодавством не передбачено вимог щодо більшої кількості сертифікованих інженерів-землевпорядників у потенційних Виконавців послуг з нормативно грошової оцінки земельних ділянок.
3) Вказані вимоги Замовника є дискримінуючими щодо Скаржника та не дають змогу Скаржнику прийняти учать у процедурі закупівлі. Замовником об’єктивно не доведено та не обґрунтовано необхідність наявності таких працівників при наданні послуг за предметом закупівлі.
Просимо Комісію Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення зобов’язати замовника усунути вимоги не менше 2 (двох) сертифікованих інженерів-землевпорядників, які є відповідальними за якість робіт із землеустрою.
Замовником неправомірно встановлено кваліфікаційний критерій щодо наявності працівників, чим було порушено право Скаржника на участь у закупівлі та порушено принцип недискримінації учасників та рівного ставлення до них, передбачений пунктом 4 частини 1 статті 5 Закону, що, у свою чергу призводить до зменшення загальної кількості учасників та обмежує право Скаржника на участь у даній закупівлі.
Виходячи з вищевикладеного, керуючись ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі», Особливостей, ПРОСИМО:
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації