-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Фарби (фарби емалі, фарби водоемульсійні)
Рішення постійної комісії з питань фінансів, бюджету, планування соціально-економічного розвитку та інвестицій Косівської міської ради від ради від 11.04.2024 р. № 84-40/2024 (придбання матеріалів для проведення ремонтних робіт господарським способом в закладах загальної середньої освіти та закладах дошкільної освіти, додаткові кошти).
Торги не відбулися
343 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 715.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 715.00 UAH
Період оскарження:
03.06.2024 16:50 - 08.06.2024 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП
СКАРГА на рішення Замовника про відхилення пропозиції ТОВ «ВП «ПОЛІСАН»
Номер:
2b329e7f76b6494c8c36469951732ffb
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-06-03-010408-a.c2
Назва:
СКАРГА на рішення Замовника про відхилення пропозиції ТОВ «ВП «ПОЛІСАН»
Скарга:
Замовником торгів оголошено проведення відкритих торгів з особливостями по закупівлі «Код за ДК 021:2015 – 44810000-1 Фарби (фарби емалі, фарби водоемульсійні)», ідентифікатор закупівлі: UA-2024-06-03-010408-a.
Учасники закупівлі:
1. ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО "ПОЛІСАН" (далі - ТОВ "ВП "ПОЛІСАН", Скаржник), ціна пропозиції за результатами аукціону 341`425.80 гривень з ПДВ – пропозицію відхилено 12.06.2024.
Протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою №11 від 12.06.2024 (далі – Протокол) тендерну пропозицію ТОВ "ВП "ПОЛІСАН" було відхилено (розміщено на майданчику 12.06.2024 р.).
Кінцева дата оскарження рішення Замовника - 18.06.2024 00:00.
У Протоколі стосовно підстав відхилення пропозиції ТОВ «ВП «ПОЛІСАН» Замовником зазначено наступне:
«Пунктом 1 Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції розділу Інструкція з підготовки тендерної пропозиції тендерної документації було встановлено вимогу завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, а саме:
• інших документів та / або інформації визначені тендерною документацією та додатками.
Учасником ТзОВ «ВП «ПОЛІСАН» код ЄДРПОУ 32318370 у складі тендерної пропозиції надано інформацію та / або документи, які не відповідають умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації та не є невідповідностями у інформації та / або документам, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей, а саме: учасник не надав Додаток № 4 до тендерної документації Проект договору про закупівлю та додаток 5 до тендерної документації, а саме: відсутня форма тендерної пропозиції відповідно до форми наведеної в Додатку 5 до тендерної документації, яка подається у вигляді вказаному в Додатку 5 на фірмовому бланку (за наявності). Учасник не повинен відступати від даної форми.
Абзацом 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей визначено, що замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності у інформації та / або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Керуючись абзацом 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію ТзОВ «ВП «ПОЛІСАН» код ЄДРПОУ 32318370».
Тобто Замовник виділив як підставу для відхилення ненадання ТОВ «ВП «ПОЛІСАН» у складі тендерної пропозиції двох документів:
1. Проєкту договору про закупівлю (додаток 4 до ТД).
2. Форма тендерної пропозиції (додаток 5 до ТД).
При цьому виходячи з формулювання, що Замовником зазначене в Протоколі, документи, що відсутні у складі тендерної пропозиції Скаржника ним віднесені саме до інформації та / або документів, які підтверджують відповідність умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. При цьому дані невідповідності, на думку Замовника, не є невідповідностями у інформації та / або документам, що можуть бути усунені учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей.
Скаржник не погоджується з рішенням Замовника щодо відхилення його пропозиції, вважає таке рішення необґрунтованим, таким, що суперечить вимогам як тендерної документації, так і законодавства з огляду на наступне.
Пов'язані документи:
Учасник
- Витяг з ЄДРПОУ 11.08.2023.pdf 17.06.2024 17:08
- Повноваження Коваленко директор.pdf 17.06.2024 17:08
- Статут 2023.pdf 17.06.2024 17:08
- Скарга ВО КОСІВСЬКОЇ МР до подачі.docx.asice.zip 17.06.2024 17:08
- sign.p7s 17.06.2024 17:10
- рішення від 19.06.2024 № 10590.pdf 19.06.2024 16:41
- Інформація про резолютивну частину рішення від 27.06.2024 № 11216.pdf 28.06.2024 13:35
- рішення від 27.06.2024 № 11216.pdf 02.07.2024 11:55
Дата прийняття скарги до розгляду:
17.06.2024 17:11
Дата розгляду скарги:
27.06.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
19.06.2024 16:41
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
02.07.2024 11:55
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
bf14e6d6eb874b04817c39eca03a4447
Заголовок пункту скарги:
І. Стосовно відсутності у складі тендерної пропозиції Скаржника проєкту договору (додаток 4 до ТД)
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
Пунктом 1 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації передбачено, що тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність / відсутність підстав, установлених у пункті 47 цих особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, а саме:
• інформації та документи, які підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним вимогам встановленим у Додатку № 1 до тендерної документації;
• інформації про підтвердження відсутності підстав для відмови в участі у відкритих торгах, встановлені пунктом 47 Особливостей у відповідності до вимог визначених у Додатку № 2 до тендерної документації;
• інформації та документів, які визначені у Додатку № 3 до тендерної документації та підтверджують відповідність технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі;
• забезпечення тендерної пропозиції відповідно до вимог визначених у пункті 2 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» (якщо таке забезпечення вимагається замовником);
• документ про створення такого об’єднання (у разі якщо тендерна пропозиція подається об’єднанням учасників);
• документи, які підтверджують повноваження особи на підписання тендерної пропозиції, якщо підписантом тендерної пропозиціє є не керівник учасника;
• інших документів та / або інформації визначені тендерною документацією та додатками.
Тобто, пункт 1 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації не визначав необхідності подання у складі тендерної пропозиції Проєкту договору за формою Додатку 4.
Відповідно до пункту 3 розділу «Результати тендеру та укладання договору про закупівлю» тендерної документації проект договору про закупівлю викладений у Додатку № 4 до тендерної документації.
Тобто, даний пункт також не визначав вимоги щодо саме подання Учасниками у складі тендерної пропозиції проєкту договору, що викладений у Додатку №4 до ТД.
І взагалі ніде в тендерній документації не містилось вимог щодо необхідності надання Учасниками у складі тендерної пропозиції проєкт договору про закупівлю викладений у Додатку № 4 до тендерної документації.
Сама наявність проєкту договору у Додатках до тендерної документації не означає, що Учасники мають надати її у складі тендерної пропозиції, якщо на це немає прямої вказівки.
Таким чином, тендерна пропозиція ТОВ «ВП «ПОЛІСАН» повністю відповідала вимогам тендерної документації в цій частині, а її відхилення у зв’язку з відсутністю проєкту договору (Додаток №4 до ТД) є безпідставним та таким, що суперечить вимогам тендерної документації.
Стосовно віднесення Замовником проєкту договору до інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції зазначаємо наступне.
Пунктом 1 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації передбачено, що тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність / відсутність підстав, установлених у пункті 47 цих особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, а саме:
• інформації та документів, які визначені у Додатку № 3 до тендерної документації та підтверджують відповідність технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі.
Відповідно до пункту 6 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі викладена у Додатку № 3.
В свою чергу у Додатку №3 тендерної документації наведені вимоги до Учасника, які містять перелік документів, які Учасник має подати у складі тендерної пропозиції для підтвердження відповідності запропонованої продукції вимогам щодо технічних та якісних характеристик предмету закупівлі.
Проте в даному переліку, як і в і будь-яких іншим положеннях тендерної документації, відсутній такий документ як «Додаток № 4 до тендерної документації Проект договору про закупівлю».
Тобто проєкт договору необґрунтовано віднесений Замовником до інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції.
Таким чином, навіть якщо на думку Замовника, виходячи з вимог тендерної документації, Учасники мали надати у складі тендерної пропозиції проєкт договору, який наведений у Додатку №4 до тендерної документації, Замовник, згідно до пункту 43 Особливостей, повинен був надати Товариству повідомлення з вимогою про усунення вказаних невідповідностей у зв’язку з відсутністю такого документу у складі пропозиції Скаржника.
Проте Замовником не було розміщено повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Таким чином, відхиливши тендерну пропозицію ТОВ «ВП «ПОЛІСАН» через відсутність у складі тендерної пропозиції проєкту договору, надання якого прямо не передбачалось вимогами тендерної документації, та навіть ненадання Скаржнику змоги усунути вказану невідповідність у порядку, визначеному пунктом 43 Особливостей, Замовник порушив вимоги вказаного пункту Особливостей та частини дев'ятої статті 26 Закону.
Враховуючи зазначене, рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ВП «ПОЛІСАН» із вказаної підстави підлягає скасуванню.
• інформації та документи, які підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним вимогам встановленим у Додатку № 1 до тендерної документації;
• інформації про підтвердження відсутності підстав для відмови в участі у відкритих торгах, встановлені пунктом 47 Особливостей у відповідності до вимог визначених у Додатку № 2 до тендерної документації;
• інформації та документів, які визначені у Додатку № 3 до тендерної документації та підтверджують відповідність технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі;
• забезпечення тендерної пропозиції відповідно до вимог визначених у пункті 2 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» (якщо таке забезпечення вимагається замовником);
• документ про створення такого об’єднання (у разі якщо тендерна пропозиція подається об’єднанням учасників);
• документи, які підтверджують повноваження особи на підписання тендерної пропозиції, якщо підписантом тендерної пропозиціє є не керівник учасника;
• інших документів та / або інформації визначені тендерною документацією та додатками.
Тобто, пункт 1 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації не визначав необхідності подання у складі тендерної пропозиції Проєкту договору за формою Додатку 4.
Відповідно до пункту 3 розділу «Результати тендеру та укладання договору про закупівлю» тендерної документації проект договору про закупівлю викладений у Додатку № 4 до тендерної документації.
Тобто, даний пункт також не визначав вимоги щодо саме подання Учасниками у складі тендерної пропозиції проєкту договору, що викладений у Додатку №4 до ТД.
І взагалі ніде в тендерній документації не містилось вимог щодо необхідності надання Учасниками у складі тендерної пропозиції проєкт договору про закупівлю викладений у Додатку № 4 до тендерної документації.
Сама наявність проєкту договору у Додатках до тендерної документації не означає, що Учасники мають надати її у складі тендерної пропозиції, якщо на це немає прямої вказівки.
Таким чином, тендерна пропозиція ТОВ «ВП «ПОЛІСАН» повністю відповідала вимогам тендерної документації в цій частині, а її відхилення у зв’язку з відсутністю проєкту договору (Додаток №4 до ТД) є безпідставним та таким, що суперечить вимогам тендерної документації.
Стосовно віднесення Замовником проєкту договору до інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції зазначаємо наступне.
Пунктом 1 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації передбачено, що тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність / відсутність підстав, установлених у пункті 47 цих особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, а саме:
• інформації та документів, які визначені у Додатку № 3 до тендерної документації та підтверджують відповідність технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі.
Відповідно до пункту 6 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі викладена у Додатку № 3.
В свою чергу у Додатку №3 тендерної документації наведені вимоги до Учасника, які містять перелік документів, які Учасник має подати у складі тендерної пропозиції для підтвердження відповідності запропонованої продукції вимогам щодо технічних та якісних характеристик предмету закупівлі.
Проте в даному переліку, як і в і будь-яких іншим положеннях тендерної документації, відсутній такий документ як «Додаток № 4 до тендерної документації Проект договору про закупівлю».
Тобто проєкт договору необґрунтовано віднесений Замовником до інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції.
Таким чином, навіть якщо на думку Замовника, виходячи з вимог тендерної документації, Учасники мали надати у складі тендерної пропозиції проєкт договору, який наведений у Додатку №4 до тендерної документації, Замовник, згідно до пункту 43 Особливостей, повинен був надати Товариству повідомлення з вимогою про усунення вказаних невідповідностей у зв’язку з відсутністю такого документу у складі пропозиції Скаржника.
Проте Замовником не було розміщено повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Таким чином, відхиливши тендерну пропозицію ТОВ «ВП «ПОЛІСАН» через відсутність у складі тендерної пропозиції проєкту договору, надання якого прямо не передбачалось вимогами тендерної документації, та навіть ненадання Скаржнику змоги усунути вказану невідповідність у порядку, визначеному пунктом 43 Особливостей, Замовник порушив вимоги вказаного пункту Особливостей та частини дев'ятої статті 26 Закону.
Враховуючи зазначене, рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ВП «ПОЛІСАН» із вказаної підстави підлягає скасуванню.
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
×
-
Кожен з учасників вправі розраховувати на однаковий, неупереджений та об’єктивний підхід до оцінки як його пропозиції, так і пропозиції іншого учасника. Зазначене гарантується ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі», яка зобов’язує здійснювати закупівлі, зокрема, з дотриманням принципів: - відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; - об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; Крім того, відповідно до ч. 10 ст. 11 Закону України «Про публічні закупівлі» Уповноважена особа забезпечує рівні умови для всіх учасників, об’єктивний та чесний вибір переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі. Проте, відхилення пропозиції Скаржника, що повністю відповідає вимогам тендерної документації та законодавству призводить до порушення принципів проведення закупівель; порушує право учасника ТОВ «ВП «ПОЛІСАН» на рівні умови для всіх учасників, об’єктивний та неупереджений вибір переможця. До того ж, порушено майнові права суб’єкта оскарження адже позбавлено ТОВ «ВП «ПОЛІСАН» права на отримання доходу. Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі», пунктами 55-67 Особливостей, іншим законодавством України ПРОШУ: 1. Прийняти скаргу ТОВ «ВП «ПОЛІСАН» до розгляду. 2. Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі (ідентифікатор закупівлі: UA-2024-06-03-010408-a), що полягає у безпідставному відхиленні тендерної пропозиції ТОВ «ВП «ПОЛІСАН». 3. Зобов’язати Замовника скасувати рішення про відхилення пропозиції ТОВ «ВП «ПОЛІСАН» у процедурі закупівлі UA-2024-06-03-010408-a та привести її у відповідність законодавству.
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
2c2e85d42d014aa89ed49128fce6915d
Заголовок пункту скарги:
ІІ. Стосовно відсутності у складі тендерної пропозиції Скаржника форми тендерної пропозиції відповідно до форми наведеної в Додатку 5
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
Пунктом 1 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації передбачено, що тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність / відсутність підстав, установлених у пункті 47 цих особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, а саме:
• інформації та документи, які підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним вимогам встановленим у Додатку № 1 до тендерної документації;
• інформації про підтвердження відсутності підстав для відмови в участі у відкритих торгах, встановлені пунктом 47 Особливостей у відповідності до вимог визначених у Додатку № 2 до тендерної документації;
• інформації та документів, які визначені у Додатку № 3 до тендерної документації та підтверджують відповідність технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі;
• забезпечення тендерної пропозиції відповідно до вимог визначених у пункті 2 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» (якщо таке забезпечення вимагається замовником);
• документ про створення такого об’єднання (у разі якщо тендерна пропозиція подається об’єднанням учасників);
• документи, які підтверджують повноваження особи на підписання тендерної пропозиції, якщо підписантом тендерної пропозиціє є не керівник учасника;
• інших документів та / або інформації визначені тендерною документацією та додатками.
Тобто, пункт 1 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації не визначав необхідності подання у складі тендерної пропозиції «тендерної пропозиції відповідно до форми наведеної в Додатку 5».
Інші пункти тендерної документації також не містили вимог щодо надання у складі тендерної пропозиції саме «тендерної пропозиції відповідно до форми наведеної в Додатку 5».
Пунктом 1 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації визначалось, що тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну.
Відповідно до інформації, що міститься в електронній системі закупівель при подачі тендерної пропозиції ТОВ «ВП «ПОЛІСАН» було заповнено електронні форми з окремими полями, у які зазначено інформацію про ціну.
На підтвердження зазначеного наводимо скрін з електронної системи закупівель Prozorro:
Враховуючи зазначене, ТОВ «ВП «ПОЛІСАН» виконані вимоги тендерної документації стосовно зазначення інформації про ціну тендерної пропозиції в повному обсязі.
Одночасно Додаток 5 до тендерної документації форму документу «ТЕНДЕРНА ПРОПОЗИЦІЯ», в якій наведена наступна інформація:
«Увага!!! Форма «Тендерна пропозиція» подається у
вигляді, наведеному нижче на фірмовому бланку (за наявності).
Учасник не повинен відступати від даної форми.»
Проте в даній формі не конкретизовано на якому саме етапі Учасник має її надати: до кінцевого строку подання пропозицій чи вже після його закінчення на етапі оцінки, чи можливо дану форму має надати Переможець після акцепту.
Додатково наголошуємо, що тендерна документації не містила вимог щодо надання у складі тендерної пропозиції документу за формою Додатку №5.
Стосовно віднесення Замовником «тендерної пропозиції документу за формою Додатку №5» до інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції зазначаємо наступне.
Пунктом 1 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації передбачено, що тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність / відсутність підстав, установлених у пункті 47 цих особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, а саме:
• інформації та документів, які визначені у Додатку № 3 до тендерної документації та підтверджують відповідність технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі.
Відповідно до пункту 6 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі викладена у Додатку № 3.
В свою чергу у Додатку №3 тендерної документації наведені вимоги до Учасника, які містять перелік документів, які Учасник має подати у складі тендерної пропозиції для підтвердження відповідності запропонованої продукції вимогам щодо технічних та якісних характеристик предмету закупівлі.
Проте в даному переліку, як і в і будь-яких іншим положеннях тендерної документації, відсутній такий документ як «форма тендерної пропозиції відповідно до форми наведеної в Додатку 5 до тендерної документації».
Тобто «форма тендерної пропозиції відповідно до форми наведеної в Додатку 5 до тендерної документації» необґрунтовано віднесена Замовником до інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції.
Таким чином, навіть якщо на думку Замовника, виходячи з вимог тендерної документації, Учасники мали надати у складі тендерної пропозиції «форму тендерної пропозиції відповідно до форми наведеної в Додатку 5 до тендерної документації», Замовник, згідно до пункту 43 Особливостей, повинен був надати Товариству повідомлення з вимогою про усунення вказаних невідповідностей у зв’язку з відсутністю такого документу у складі пропозиції Скаржника.
Проте Замовником не було розміщено повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Відповідно до пункту 43 Особливостей якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
ТОВ «ВП «ПОЛІСАН» у складі тендерної пропозиції було надано Інформацію про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ ДО ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ від 10.06.2024 №5901-Т (файл «3 Інформація про необхідні характеристики-1.pdf») в якій зазначене конкретне найменування товару, що був запропонований Скаржником.
Тобто виправлення невідповідностей, які на думку Замовника мали місце у тендерній пропозиції Скаржника, шляхом надання «форми тендерної пропозиції відповідно до форми наведеної в Додатку 5 до тендерної документації» не призвело б до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо, оскільки дана інформація вже містилась у тендерній пропозиції Скаржника.
Таким чином, відхиливши тендерну пропозицію ТОВ «ВП «ПОЛІСАН» через відсутність у складі тендерної пропозиції «форми тендерної пропозиції відповідно до форми наведеної в Додатку 5 до тендерної документації», надання якої прямо не передбачалось вимогами тендерної документації, та навіть ненадання Скаржнику змоги усунути вказану невідповідність у порядку, визначеному пунктом 43 Особливостей, Замовник порушив вимоги вказаного пункту Особливостей та частини дев'ятої статті 26 Закону.
Враховуючи зазначене, рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ВП «ПОЛІСАН» із вказаної підстави підлягає скасуванню.
• інформації та документи, які підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним вимогам встановленим у Додатку № 1 до тендерної документації;
• інформації про підтвердження відсутності підстав для відмови в участі у відкритих торгах, встановлені пунктом 47 Особливостей у відповідності до вимог визначених у Додатку № 2 до тендерної документації;
• інформації та документів, які визначені у Додатку № 3 до тендерної документації та підтверджують відповідність технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі;
• забезпечення тендерної пропозиції відповідно до вимог визначених у пункті 2 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» (якщо таке забезпечення вимагається замовником);
• документ про створення такого об’єднання (у разі якщо тендерна пропозиція подається об’єднанням учасників);
• документи, які підтверджують повноваження особи на підписання тендерної пропозиції, якщо підписантом тендерної пропозиціє є не керівник учасника;
• інших документів та / або інформації визначені тендерною документацією та додатками.
Тобто, пункт 1 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації не визначав необхідності подання у складі тендерної пропозиції «тендерної пропозиції відповідно до форми наведеної в Додатку 5».
Інші пункти тендерної документації також не містили вимог щодо надання у складі тендерної пропозиції саме «тендерної пропозиції відповідно до форми наведеної в Додатку 5».
Пунктом 1 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації визначалось, що тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну.
Відповідно до інформації, що міститься в електронній системі закупівель при подачі тендерної пропозиції ТОВ «ВП «ПОЛІСАН» було заповнено електронні форми з окремими полями, у які зазначено інформацію про ціну.
На підтвердження зазначеного наводимо скрін з електронної системи закупівель Prozorro:
Враховуючи зазначене, ТОВ «ВП «ПОЛІСАН» виконані вимоги тендерної документації стосовно зазначення інформації про ціну тендерної пропозиції в повному обсязі.
Одночасно Додаток 5 до тендерної документації форму документу «ТЕНДЕРНА ПРОПОЗИЦІЯ», в якій наведена наступна інформація:
«Увага!!! Форма «Тендерна пропозиція» подається у
вигляді, наведеному нижче на фірмовому бланку (за наявності).
Учасник не повинен відступати від даної форми.»
Проте в даній формі не конкретизовано на якому саме етапі Учасник має її надати: до кінцевого строку подання пропозицій чи вже після його закінчення на етапі оцінки, чи можливо дану форму має надати Переможець після акцепту.
Додатково наголошуємо, що тендерна документації не містила вимог щодо надання у складі тендерної пропозиції документу за формою Додатку №5.
Стосовно віднесення Замовником «тендерної пропозиції документу за формою Додатку №5» до інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції зазначаємо наступне.
Пунктом 1 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації передбачено, що тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність / відсутність підстав, установлених у пункті 47 цих особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, а саме:
• інформації та документів, які визначені у Додатку № 3 до тендерної документації та підтверджують відповідність технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі.
Відповідно до пункту 6 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі викладена у Додатку № 3.
В свою чергу у Додатку №3 тендерної документації наведені вимоги до Учасника, які містять перелік документів, які Учасник має подати у складі тендерної пропозиції для підтвердження відповідності запропонованої продукції вимогам щодо технічних та якісних характеристик предмету закупівлі.
Проте в даному переліку, як і в і будь-яких іншим положеннях тендерної документації, відсутній такий документ як «форма тендерної пропозиції відповідно до форми наведеної в Додатку 5 до тендерної документації».
Тобто «форма тендерної пропозиції відповідно до форми наведеної в Додатку 5 до тендерної документації» необґрунтовано віднесена Замовником до інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції.
Таким чином, навіть якщо на думку Замовника, виходячи з вимог тендерної документації, Учасники мали надати у складі тендерної пропозиції «форму тендерної пропозиції відповідно до форми наведеної в Додатку 5 до тендерної документації», Замовник, згідно до пункту 43 Особливостей, повинен був надати Товариству повідомлення з вимогою про усунення вказаних невідповідностей у зв’язку з відсутністю такого документу у складі пропозиції Скаржника.
Проте Замовником не було розміщено повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Відповідно до пункту 43 Особливостей якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
ТОВ «ВП «ПОЛІСАН» у складі тендерної пропозиції було надано Інформацію про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ ДО ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ від 10.06.2024 №5901-Т (файл «3 Інформація про необхідні характеристики-1.pdf») в якій зазначене конкретне найменування товару, що був запропонований Скаржником.
Тобто виправлення невідповідностей, які на думку Замовника мали місце у тендерній пропозиції Скаржника, шляхом надання «форми тендерної пропозиції відповідно до форми наведеної в Додатку 5 до тендерної документації» не призвело б до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо, оскільки дана інформація вже містилась у тендерній пропозиції Скаржника.
Таким чином, відхиливши тендерну пропозицію ТОВ «ВП «ПОЛІСАН» через відсутність у складі тендерної пропозиції «форми тендерної пропозиції відповідно до форми наведеної в Додатку 5 до тендерної документації», надання якої прямо не передбачалось вимогами тендерної документації, та навіть ненадання Скаржнику змоги усунути вказану невідповідність у порядку, визначеному пунктом 43 Особливостей, Замовник порушив вимоги вказаного пункту Особливостей та частини дев'ятої статті 26 Закону.
Враховуючи зазначене, рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ВП «ПОЛІСАН» із вказаної підстави підлягає скасуванню.
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
×
-
Кожен з учасників вправі розраховувати на однаковий, неупереджений та об’єктивний підхід до оцінки як його пропозиції, так і пропозиції іншого учасника. Зазначене гарантується ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі», яка зобов’язує здійснювати закупівлі, зокрема, з дотриманням принципів: - відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; - об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; Крім того, відповідно до ч. 10 ст. 11 Закону України «Про публічні закупівлі» Уповноважена особа забезпечує рівні умови для всіх учасників, об’єктивний та чесний вибір переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі. Проте, відхилення пропозиції Скаржника, що повністю відповідає вимогам тендерної документації та законодавству призводить до порушення принципів проведення закупівель; порушує право учасника ТОВ «ВП «ПОЛІСАН» на рівні умови для всіх учасників, об’єктивний та неупереджений вибір переможця. До того ж, порушено майнові права суб’єкта оскарження адже позбавлено ТОВ «ВП «ПОЛІСАН» права на отримання доходу. Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі», пунктами 55-67 Особливостей, іншим законодавством України ПРОШУ: 1. Прийняти скаргу ТОВ «ВП «ПОЛІСАН» до розгляду. 2. Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі (ідентифікатор закупівлі: UA-2024-06-03-010408-a), що полягає у безпідставному відхиленні тендерної пропозиції ТОВ «ВП «ПОЛІСАН». 3. Зобов’язати Замовника скасувати рішення про відхилення пропозиції ТОВ «ВП «ПОЛІСАН» у процедурі закупівлі UA-2024-06-03-010408-a та привести її у відповідність законодавству.
Вимога
Є відповідь
Неправомірна дискваліфікація учасника
Номер:
090363a79cf44f09b91a887d90194632
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-06-03-010408-a.a1
Назва:
Неправомірна дискваліфікація учасника
Вимога:
Шановний Замовнику!
За результатами процедури закупівлі UA-2024-06-03-010408-a згідно до протоколу відхилення № 11 від 12.06.2024 вами було прийнято рішення відхилити тендерну пропозицію ТОВ «ВП «ПОЛІСАН» на підставі абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей, а саме як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Пунктом 43 Особливостей передбачено: якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Звертаємо увагу на те, що випадками, коли механізм 24 год для виправлення не діє є:
• відсутність забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагав замовник;
• відсутність інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції.
В протоколі № 11 від 12.06.2024 перелічені невідпоідності: учасник не надав Додаток 4 до тендерної документації Проєкт Договору про закупівлю та Додаток 5 до тендерно документації, а саме: відсутня форма тендерної пропозиції відповідно до форми наведеної в Додатку 5. Тобто перелічені Замовником невідповідності НЕ відносяться до таких що не можуть бути усунені згідно п 43 Особливостей.
Також наголошуємо на тому, що надання 24 годин на усунення невідповідностей є обов’язковою вимогою для замовника
Враховуючи зазначене, вимагаємо:
1) Відмінити рішення до процедури закупівлі UA-2024-06-03-010408-a про дискваліфікацію пропозиції Учасника ТОВ «ВП «ПОЛІСАН»
2) розмістити повідомлення з вимогою про усунення виявлених невідповідностей
3) Привести процедуру закупівлі у відповідність до законодавства про проведення публічних закупівель.
У разі не усунення Замовником вище вказаних порушень законодавства у сфері публічних закупівель вимушені будемо звертатись до Антимонопольного комітету України зі скаргою.
Сподіваємо на зважене рішення Замовника та розуміння необхідності чіткого дотримання законодавства при закупівлі товару за державні кошти
Пов'язані документи:
Учасник
- Неправомірна дискваліфікація 13.06.2024 18:16
Дата подачі:
13.06.2024 18:16
Вирішення:
Шановний Учаснику!
У відповідності до абзацу 1 пункту 31 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), тендерні пропозиції подаються відповідно до порядку, визначеного статтею 26 Закону, крім положень частин першої, четвертої, шостої та сьомої статті 26 Закону та відповідно пункту 1 статті 26 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), а саме: тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 цих особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації. Подання форми тендерна пропозиція відповідно до форми наведеної в Додатку 5 до тендерної документації базується на підставі пункту 3 статті 22 Закону: тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Пунктом 1 Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції розділу Інструкція з підготовки тендерної пропозиції тендерної документації було встановлено:
Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність / відсутність підстав, установлених у пункті 47 цих особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, а саме:
• інформації та документи, які підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним вимогам встановленим у Додатку № 1 до тендерної документації;
• інформації про підтвердження відсутності підстав для відмови в участі у відкритих торгах, встановлені пунктом 47 Особливостей у відповідності до вимог визначених у Додатку № 2 до тендерної документації;
• інформації та документів, які визначені у Додатку
№ 3 до тендерної документації та підтверджують відповідність технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі;
• забезпечення тендерної пропозиції відповідно до вимог визначених у пункті 2 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» (якщо таке забезпечення вимагається замовником);
• документ про створення такого об’єднання (у разі якщо тендерна пропозиція подається об’єднанням учасників);
• документи, які підтверджують повноваження особи на підписання тендерної пропозиції, якщо підписантом тендерної пропозиціє є не керівник учасника;
• інших документів та / або інформації визначені тендерною документацією та додатками.
Під час розгляду Замовником тендерної пропозиції ТзОВ «ВП «ПОЛІСАН» код ЄДРПОУ 32318370 (далі-Учасник) виявлено, що учасник не надав Додаток № 4 до тендерної документації Проєкт договору про закупівлю та додаток 5 до тендерної документації, а саме: відсутня форма тендерної пропозиції відповідно до форми наведеної в Додатку 5 до тендерної документації, яка подається у вигляді вказаному в Додатку 5 на фірмовому бланку (за наявності). Учасник не повинен відступати від даної форми. У вказаній формі Учасник повинен вказати найменування товару, що пропонує Учасник (вага), кількість, ціну за одиницю з ПДВ, (якщо Учасник платник ПДВ)/без ПДВ (якщо Учасник не є платником ПДВ), загальну ціну (вартість) з ПДВ (якщо Учасник платник ПДВ)/ без ПДВ (якщо Учасник не є платником ПДВ).
Враховуючи наведене, тендерна пропозиція Учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Вказані Замовником документи не відносяться до документів, визначених пунктом 43 Особливостей.
Враховуючи наведену вище інформацію, Замовник не мав права звертатись до зазначеного учасника на підставі вимог пункту 43 Особливостей щодо наведених вище документів.
Відповідно до вимог абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності у інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Витяг із рішення Органу Оскарження № 7474-р/пк-пз від 26.04.2024 по закупівлі UA-2024-03-27-010211-a.
За висновками даного рішення, неправомірність дій замовника полягає у факті надання учаснику можливості виправлення невідповідностей згідно пункту 43, у той час, як Антимонопольний комітет визнає відсутність тендерної пропозиції (у формі окремого документа, якщо це передбачено вимогами тендерної документації) порушенням, що підпадає під вимоги абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей, тобто відхилення тендерної пропозиції учасника, як такої, що не відповідає умовам технічної специфікації чи іншим вимогам тендерної документації. З цього робимо висновок, що за відповідних умов відсутність тендерної пропозиції, як окремого документа, передбаченого вимогами тендерної документації до закупівлі, розглядається Антимонопольним комітетом, як причина для відхилення тендерної пропозиції учасника без можливості надання права на виправлення такої помилки.
Також звертаємо увагу, що у тендерній пропозиції (ціновій пропозиції) можуть міститися, як технічні, так і інші вимоги до закупівлі. І все ж у випадках, коли замовник самостійно наповнює форму даного документа технічними характеристиками, його відсутність у складі тендерної пропозиції учасника розцінюється Органом Оскарження, як неподання документа, що не належить до терміну «невідповідність» згідно вимог пункту 43 Особливостей.
Статус вимоги:
Не задоволено