• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Будівництво споруди подвійного призначення із захисними властивостями протирадіаційного укриття середньої загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 146 м. Києва на земельній ділянці за адресою: проспект Миру, 11 у Дніпровському районі м. Києва, (ДК 021:2015: 45210000-2 Будівництво будівель)

Будівництво споруди подвійного призначення із захисними властивостями протирадіаційного укриття середньої загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 146 м. Києва на земельній ділянці за адресою: проспект Миру, 11 у Дніпровському районі м. Києва, (ДК 021:2015: 45210000-2 Будівництво будівель)

Завершена

184 432 331.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 1 844 323.31 UAH
Період оскарження: 03.06.2024 16:34 - 19.06.2024 00:00
Скарга
Розгляд припинено
КЕП

СКАРГА на дискримінаційні вимоги, що містяться у тендерній документації Замовника у процедурі закупівлі за предметом «Будівництво споруди подвійного призначення із захисними властивостями протирадіаційного укриття середньої загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 146 м. Києва на земельній ділянці за адресою: проспект Миру, 11 у Дніпровському районі м. Києва, (ДК 021:2015: 45210000-2 Будівництво будівель)»

Номер: daf6944f5b004c53aa2658a0c4de2d63
Ідентифікатор запиту: UA-2024-06-03-010088-a.a1
Назва: СКАРГА на дискримінаційні вимоги, що містяться у тендерній документації Замовника у процедурі закупівлі за предметом «Будівництво споруди подвійного призначення із захисними властивостями протирадіаційного укриття середньої загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 146 м. Києва на земельній ділянці за адресою: проспект Миру, 11 у Дніпровському районі м. Києва, (ДК 021:2015: 45210000-2 Будівництво будівель)»
Скарга:
Управління освіти Дніпровської районної в місті Києві державної адміністрації (далі - Замовник) 3 червня 2024 року оголосило закупівлю за предметом: «Будівництво споруди подвійного призначення із захисними властивостями протирадіаційного укриття середньої загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 146 м. Києва на земельній ділянці за адресою: проспект Миру, 11 у Дніпровському районі м. Києва, (ДК 021:2015: 45210000-2 Будівництво будівель)». Керуючись пунктом 56 Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» - (надалі Постанова), Скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, що відбулися до закінчення строку, встановленого для подання тендерних пропозицій, можуть подаватися протягом чотирьох днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але не пізніше ніж за три дні до встановленого на момент прийняття такого рішення, дії чи бездіяльності замовника кінцевого строку подання тендерних пропозицій, Товариство з обмеженою відповідальністю "СМАРТ УНІВЕРСАЛ ГРУП" (далі – ТОВ «СМАРТ УНІВЕРСАЛ ГРУП») реалізує своє право на подання скарги. Ознайомившись з умовами тендерної документації, Скаржник виявив вимоги які обмежують конкуренцію серед учасників та порушують принцип недискримінації учасників, та обмежує право Скаржника на участь в цій закупівлі, а саме: 1. Відповідно до пп. 20 п. 9 Розділу 3 (Інструкція з підготовки тендерної пропозиції) до тендерної документації вимагається: «20) Копії діючих сертифікатів учасника закупівлі на систему управління якістю ДСТУ ISO 9001, ДСТУ ISO 14001, ДСТУ ISO 45001, ДСТУ ISO 37001 та ДСТУ ISO 50001 на виконання робіт (надання послуг) відповідно до технічних характеристик предмету закупівлі, видані на ім’я Учасника органом з сертифікації (органом з оцінки відповідності), який акредитований в установленому порядку (НААУ) та сфера акредитації якого містить будівництво - на підтвердження надати сферу акредитації ОС (ООВ). Надати звіти по кожному із сертифікатів за результатами останнього аудиту.» Скаржник повідомляє, що вимога щодо необхідності надання сертифікату на систему менеджменту щодо протидії корупції ДСТУ ISO 37001, виданого акредитованим Національним агентством з акредитації України (НААУ) органом з сертифікації з відповідними повноваженнями в цій сфері акредитації є дискримінаційною та такою, що обмежує Скаржника взяти участь у даній процедурі закупівлі. Відповідно до оголошення про проведення закупівлі здійснюється закупівля: «Будівництво споруди подвійного призначення із захисними властивостями протирадіаційного укриття середньої загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 146 м. Києва на земельній ділянці за адресою: проспект Миру, 11 у Дніпровському районі м. Києва, (ДК 021:2015: 45210000-2 Будівництво будівель)». Згідно з Додатком 3 до тендерної документації, де викладено інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі, визначено перелік робіт, серед яких: - Загальнобудівельні роботи (демонтажні, монтажні, земляні роботи); - Архітектурні рішення; - Конструкції бетонні; - Структуровані кабельні системи; - Пусконалагоджувальні роботи; - Водопровід і каналізація, вентиляція; - Електротехнічні рішення; - Пожежна сигналізація, протипожежний захист, система димовидалення; - Системи керування евакуюванням; - Благоустрій; - Покрівля. Сертифікат ДСТУ ISO 37001 призначений для протидії хабарництву. Стандартом передбачено впровадження низки заходів, до переліку яких входять: - встановлення сфери застосування системи управління; - прийняття політики проти хабарництва; - призначення осіб, відповідальних за дотриманням цієї політики, навчання персоналу, проведення оцінки ризиків щодо проектів та бізнес-партнерів, здійснення фінансового та комерційного контролю, а також оформлення звітності; - оцінка ризиків в контексті корупційних дій та встановлення мір контролю; фінансових і комерційних засобів управління, звітності Отже, в контексті мети стандарту, він не має відношення до предмета закупівлі та робіт, які необхідно виконати згідно з Додатком 3 тендерної документації. Додатково хочемо зазначити, що вимога є дискримінаційною для нас, як Учасника цієї процедури закупівлі, адже надання відомостей про те, що юридичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення, відповідно до ЗУ «Про публічні закупівлі», Постанови КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», виключно Переможець процедури закупівлі повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстави для відмови щодо корупційних правопорушень. Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України “Про доступ до публічної інформації” та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів. При цьому, Скаржник має Антикорупційну програму, оформлену відповідно до типової антикорупційної програми юридичної особи за Наказом № 794/21, відповідний наказ про затвердження антикорупційної програми та призначення уповноваженого з її реалізації (відповідно до вимог тендерної документації) та готовий надати зазначену документацію в складі тендерної пропозиції. Отже, сертифікат ДСТУ ISO 37001 не стосується предмету закупівлі, а ми, в свою чергу, маємо інші документи, які підтверджують, що система управління Учасника щодо протидії корупції відповідає вимогам чинного законодавства України. Але ми не можемо прийняти участь у закупівлі, адже Замовник просить надати саме сертифікат виданий органом сертифікації, на систему управління Учасника щодо протидії корупції ДСТУ ISO 37001, що є дискримінаційним по відношенню до нас, як Учасника процедури закупівлі. Просимо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації в цій частині. Докази: - Антикорупційна програма та Наказ про затвердження Антикорупційної програми ТОВ «СМАРТ УНІВЕРСАЛ ГРУП» та призначення відповідального з її реалізації - Інформаційна довідка з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення 2. Відповідно до пп. 15 п. 9 Розділу 3 (Інструкція з підготовки тендерної пропозиції) до тендерної документації вимагається надати «15) Діючий Дозвіл Держпраці та/або Декларація про відповідність матеріально-технічної бази учасника вимогам охорони праці (за умови, якщо виконання робіт, що пропонується учасником в рамках цих торгів потребує наявності такого дозволу та/або декларації відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 26.10.2011 року № 1107 «Про затвердження Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки») (зі змінами) на виконання робіт: - роботи, що виконуються на висоті понад 1,3 метра; - роботи в колодязях, шурфах, траншеях, котлованах, бункерах, камерах, колекторах, замкнутому просторі (ємностях, боксах, топках, трубопроводах тощо); - земляні роботи, що виконуються на глибині понад 2 метри або в зоні розташування підземних комунікацій чи під водою; - роботи в діючих електроустановках і на кабельних лініях напругою понад 1000 В, в зонах дії струму високої частоти; - зварювальні, газополум’яні, а також наплавочні і паяльні роботи, що виконуються із застосуванням відкритого полум’я; обстеження, ремонт і чищення димарів, повітропроводів, а також димових та вентиляційних каналів; - застосування мастик на бітумній основі; - газонебезпечні роботи; - верхолазні роботи та промисловий альпінізм; - нанесення лакофарбових покрить, грунтівок та шпаклівок на основі нітрофарб, полімерних композицій (поліхлорвінілових, епоксидних тощо); - вантажно-розвантажувальні роботи за допомогою машин і механізмів; - монтаж, демонтаж та капітальний ремонт будинків, споруд, а також відновлення та зміцнення їх аварійних частин.» Звертаємо увагу, що відповідно до Додатку 2 «Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки» затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 жовтня 2011 р. №1107 (зі змінами) визначено перелік видів робіт підвищеної небезпеки, які виконуються на підставі декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці, а саме пунктом 18 групи Б зазначаються «Верхолазні роботи та промисловий альпінізм». Скаржник має декларацію відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці, в якій зазначаються верхолазні роботи, проте не зазначається промисловий альпінізм. Відповідно до Наказу Державного комітету України з промислової безпеки, охорони праці та гірничого нагляду від 27.03.2007 № 62 вказано: «Роботи верхолазні – роботи, що виконуються безпосередньо з елементів конструкцій, обладнання або з монтажних пристосувань, тимчасових драбин, трапів, установлених на конструкціях, робочих платформ підйомників і механізмів, у безопорному просторі тощо на висоті 5 м і більше від поверхні ґрунту, перекриття або робочого настилу; основним засобом індивідуального захисту під час виконання верхолазних робіт є запобіжний пояс ПЛ.» Разом з тим, хочемо повідомити, що виконання робіт, які відносяться до промислового альпінізму, це роботи на висоті від кількох десятків до кількох сотень метрів. Промисловий альпінізм, як спеціальна технологія виконання висотних робіт на промислових та інших об'єктах, при яких роботи виконуються за допомогою підйому або спуску по мотузці, або з використанням інших альпіністських методів просування і страховки. Під час будівництва споруди подвійного призначення із захисними властивостями протирадіаційного укриття промисловий альпінізм не виконується. Згідно з Додатком 3 до тендерної документації, де викладено інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі, визначено перелік робіт, серед яких: - Загальнобудівельні роботи (демонтажні, монтажні, земляні роботи); - Архітектурні рішення; - Конструкції бетонні; - Структуровані кабельні системи; - Пусконалагоджувальні роботи; - Водопровід і каналізація, вентиляція; - Електротехнічні рішення; - Пожежна сигналізація, протипожежний захист, система димовидалення; - Системи керування евакуюванням; - Благоустрій; - Покрівля. Відповідно до вищезазначеного технічною специфікацією не передбачено робіт з використанням промислового альпінізму. Вважаємо вимогу щодо надання відповідного дозволу на промисловий альпінізм не обґрунтованою, та такою, що обмежую коло потенційних учасників. Скаржник просить зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації та виключити вимогу щодо наявності дозволу Держпраці та/або Декларація про відповідність матеріально-технічної бази учасника вимогам охорони праці щодо промислового альпінізму. Докази: - Декларація відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці ТОВ «СМАРТ УНІВЕРСАЛ ГРУП» - Дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки 3. Відповідно до пп. 20 п. 9 Розділу 3 (Інструкція з підготовки тендерної пропозиції) до тендерної документації вимагається надати: «16) Договір із спеціалізованим підприємством (комунальним підприємством, органом місцевого самоврядування або іншим суб’єктом господарювання, у чиєму відомстві чи управлінні знаходиться сміттєзвалище) про розміщення та захоронення твердих будівельних відходів.» Дана вимога є незаконною та дискримінаційною для Скаржника, як для Учасника, у зв’язку з тим, що він не має та не повинен мати договір щодо розміщення та захоронення твердих будівельних відходів. Згідно статті 1 Закону України «Про управління відходами» вказано, що «захоронення відходів - розміщення відходів на поверхні чи під поверхнею (підземне) землі у спосіб, що не становить загрози здоров’ю людей та навколишньому природному середовищу і не передбачає подальше оброблення відходів;». А також, згідно статті 40 Закону України "Про управління відходами" захоронення відходів здійснюється на полігонах, що відповідають вимогам законодавства та технологічне обладнання яких забезпечує захист ґрунтових вод, вилучення та знешкодження біогазу та фільтрату, контроль викидів в атмосферне повітря, забруднення ґрунтів і підземних вод. Суб’єкт господарювання, що здійснює управління полігоном, повинен мати дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів, а в разі захоронення небезпечних відходів - ліцензію на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами. Згідно з Додатком 3 до тендерної документації, де викладено інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі, визначено перелік робіт, серед яких: - Загальнобудівельні роботи (демонтажні, монтажні, земляні роботи); - Архітектурні рішення; - Конструкції бетонні; - Структуровані кабельні системи; - Пусконалагоджувальні роботи; - Водопровід і каналізація, вентиляція; - Електротехнічні рішення; - Пожежна сигналізація, протипожежний захист, система димовидалення; - Системи керування евакуюванням; - Благоустрій; - Покрівля. Відповідно до вищезазначеного, технічною специфікацією не передбачено захоронення відходів, а також, відповідно до виду господарської діяльності, Учасник не має виконувати захоронення відходів самостійно. Проте, технічною специфікацією передбачено вивезення відходів, відповідно до цього Скаржник має договір на виконання послуг з вивезення відходів (будівельних), які будуть утворюватись в процесі виконання робіт за предметом закупівлі, проте у такому договорі не вказано про захоронення твердих будівельних відходів. Встановлення вимоги щодо надання у складі пропозиції договору із спеціалізованим підприємством, у чиєму відомстві чи управлінні знаходиться сміттєзвалище, про розміщення та захоронення твердих будівельних відходів є незаконною, та такою, що обмежує коло потенційних учасників, в тому числі Скаржника. Адже взяти участь у даній закупівлі зможуть лише ті учасники, які мають договір про розміщення та захоронення твердих будівельних відходів із спеціалізованим підприємством, у чиєму відомстві чи управлінні знаходиться сміттєзвалище. Просимо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації та виключити вимогу щодо наявності договору із спеціалізованим підприємством, у чиєму відомстві чи управлінні знаходиться сміттєзвалище, про розміщення та захоронення твердих будівельних відходів. Докази: - Договір на вивезення відходів 4. Відповідно до Додатку 3 тендерної документації вказана Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі, яка містить відомість обсягів робіт (локальні кошториси). Разом з тим, в Додатку 3 до тендерної документації вказано: «1. Підрядник виконує усі види робіт згідно затвердженої у встановленому порядку проектно-кошторисної документації та відповідно до вимог Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених Наказом Міністерства розвитку громад та територій України «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» від 01.11.2021 р. № 281». В пункті 5.1. Настанови вказано наступне: «Для розрахунку ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) замовник надає відомість обсягів робіт, відомість ресурсів до неї без цін або затверджену проектну документацію». Тобто згідно з Настановою Замовник повинен надати або відомість робіт з відомістю ресурсів до неї або затверджену проектну документацію. В Додатку 3 тендерної документації Замовник розмістив технічне специфікацію з переліком робіт і витрат, що є відомістю обсягів робіт, проте не надав відомість ресурсів без цін. Відповідно до вищезазначеного технічна специфікація, яку надав Замовник не узгоджується з положеннями Настанови. Скаржник вважає, що Замовник повинен усунути дане порушення та надати технічне завдання, а саме інформацію для розрахунку ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) як того вимагає пункт 5.1 Настанови, а саме надати: - Або відомість робіт з відомістю ресурсів до неї без цін - Або затверджену проектну документацію. У Документації відсутня відомість обсягів робіт, відомість ресурсів до неї без цін або затверджена проектна документація, що не дає можливість суб'єктам господарювання належним чином сформувати Пропозицію, оскільки не розуміє переліку необхідних (передбачених проектом) матеріальних ресурсів та устаткування, що є дискримінаційним по відношенню до таких суб’єктів господарювання, зокрема, Скаржника. Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині. Доказ: - Настанова з визначення вартості будівництва Керуючись пунктом 56 Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», ПРОСИМО: 1. Прийняти дану скаргу до розгляду. 2. Зобов’язати замовника внести відповідні зміни в умови тендерної документації зважаючи на вищезазначене обґрунтування.
Пов'язані документи: Учасник Замовник Орган оскарження
Дата розгляду скарги: 26.06.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 18.06.2024 18:09
Причина: Замовником відповідно до Закону про публічні закупівлі усунено порушення
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 01.07.2024 12:45
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 01.07.2024 12:45
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СМАРТ УНІВЕРСАЛ ГРУП", Олена Гаркуша 380966405014 smart.UG.2012@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: bc4931a02b4f474288d17d4ca810d449
Заголовок пункту скарги: Вимога замовника надати Сертифікат ДСТУ ISO 37001
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 1. Відповідно до пп. 20 п. 9 Розділу 3 (Інструкція з підготовки тендерної пропозиції) до тендерної документації вимагається:

«20) Копії діючих сертифікатів учасника закупівлі на систему управління якістю ДСТУ ISO 9001, ДСТУ ISO 14001, ДСТУ ISO 45001, ДСТУ ISO 37001 та ДСТУ ISO 50001 на виконання робіт (надання послуг) відповідно до технічних характеристик предмету закупівлі, видані на ім’я Учасника органом з сертифікації (органом з оцінки відповідності), який акредитований в установленому порядку (НААУ) та сфера акредитації якого містить будівництво - на підтвердження надати сферу акредитації ОС (ООВ). Надати звіти по кожному із сертифікатів за результатами останнього аудиту.»
Скаржник повідомляє, що вимога щодо необхідності надання сертифікату на систему менеджменту щодо протидії корупції ДСТУ ISO 37001, виданого акредитованим Національним агентством з акредитації України (НААУ) органом з сертифікації з відповідними повноваженнями в цій сфері акредитації є дискримінаційною та такою, що обмежує Скаржника взяти участь у даній процедурі закупівлі.
Відповідно до оголошення про проведення закупівлі здійснюється закупівля: «Будівництво споруди подвійного призначення із захисними властивостями протирадіаційного укриття середньої загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 146 м. Києва на земельній ділянці за адресою: проспект Миру, 11 у Дніпровському районі м. Києва, (ДК 021:2015: 45210000-2 Будівництво будівель)». Згідно з Додатком 3 до тендерної документації, де викладено інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі, визначено перелік робіт, серед яких:
- Загальнобудівельні роботи (демонтажні, монтажні, земляні роботи);
- Архітектурні рішення;
- Конструкції бетонні;
- Структуровані кабельні системи;
- Пусконалагоджувальні роботи;
- Водопровід і каналізація, вентиляція;
- Електротехнічні рішення;
- Пожежна сигналізація, протипожежний захист, система димовидалення;
- Системи керування евакуюванням;
- Благоустрій;
- Покрівля.

Сертифікат ДСТУ ISO 37001 призначений для протидії хабарництву. Стандартом передбачено впровадження низки заходів, до переліку яких входять:
- встановлення сфери застосування системи управління;
- прийняття політики проти хабарництва;
- призначення осіб, відповідальних за дотриманням цієї політики, навчання персоналу, проведення оцінки ризиків щодо проектів та бізнес-партнерів, здійснення фінансового та комерційного контролю, а також оформлення звітності;
- оцінка ризиків в контексті корупційних дій та встановлення мір контролю; фінансових і комерційних засобів управління, звітності
Отже, в контексті мети стандарту, він не має відношення до предмета закупівлі та робіт, які необхідно виконати згідно з Додатком 3 тендерної документації.
Додатково хочемо зазначити, що вимога є дискримінаційною для нас, як Учасника цієї процедури закупівлі, адже надання відомостей про те, що юридичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення, відповідно до ЗУ «Про публічні закупівлі», Постанови КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», виключно Переможець процедури закупівлі повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстави для відмови щодо корупційних правопорушень. Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України “Про доступ до публічної інформації” та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів.
При цьому, Скаржник має Антикорупційну програму, оформлену відповідно до типової антикорупційної програми юридичної особи за Наказом № 794/21, відповідний наказ про затвердження антикорупційної програми та призначення уповноваженого з її реалізації (відповідно до вимог тендерної документації) та готовий надати зазначену документацію в складі тендерної пропозиції.
Отже, сертифікат ДСТУ ISO 37001 не стосується предмету закупівлі, а ми, в свою чергу, маємо інші документи, які підтверджують, що система управління Учасника щодо протидії корупції відповідає вимогам чинного законодавства України. Але ми не можемо прийняти участь у закупівлі, адже Замовник просить надати саме сертифікат виданий органом сертифікації, на систему управління Учасника щодо протидії корупції ДСТУ ISO 37001, що є дискримінаційним по відношенню до нас, як Учасника процедури закупівлі.
Просимо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації в цій частині.
Докази:
- Антикорупційна програма та Наказ про затвердження Антикорупційної програми ТОВ «СМАРТ УНІВЕРСАЛ ГРУП» та призначення відповідального з її реалізації
- Інформаційна довідка з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: ed96ce10fbf44e2d82bf8ab39595b0fd
Заголовок пункту скарги: Вимога Замовника Держпраці та/або Декларація про відповідність матеріально-технічної бази учасника вимогам охорони праці щодо промислового альпінізму
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 2. Відповідно до пп. 15 п. 9 Розділу 3 (Інструкція з підготовки тендерної пропозиції) до тендерної документації вимагається надати

«15) Діючий Дозвіл Держпраці та/або Декларація про відповідність матеріально-технічної бази учасника вимогам охорони праці (за умови, якщо виконання робіт, що пропонується учасником в рамках цих торгів потребує наявності такого дозволу та/або декларації відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 26.10.2011 року № 1107 «Про затвердження Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки») (зі змінами) на виконання робіт:
- роботи, що виконуються на висоті понад 1,3 метра;
- роботи в колодязях, шурфах, траншеях, котлованах, бункерах, камерах, колекторах, замкнутому просторі (ємностях, боксах, топках, трубопроводах тощо);
- земляні роботи, що виконуються на глибині понад 2 метри або в зоні розташування підземних комунікацій чи під водою;
- роботи в діючих електроустановках і на кабельних лініях напругою понад 1000 В, в зонах дії струму високої частоти;
- зварювальні, газополум’яні, а також наплавочні і паяльні роботи, що виконуються із застосуванням відкритого полум’я;
обстеження, ремонт і чищення димарів, повітропроводів, а також димових та вентиляційних каналів;
- застосування мастик на бітумній основі;
- газонебезпечні роботи;
- верхолазні роботи та промисловий альпінізм;
- нанесення лакофарбових покрить, грунтівок та шпаклівок на основі нітрофарб, полімерних композицій (поліхлорвінілових, епоксидних тощо);
- вантажно-розвантажувальні роботи за допомогою машин і механізмів;
- монтаж, демонтаж та капітальний ремонт будинків, споруд, а також відновлення та зміцнення їх аварійних частин.»
Звертаємо увагу, що відповідно до Додатку 2 «Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки» затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 жовтня 2011 р. №1107 (зі змінами) визначено перелік видів робіт підвищеної небезпеки, які виконуються на підставі декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці, а саме пунктом 18 групи Б зазначаються «Верхолазні роботи та промисловий альпінізм». Скаржник має декларацію відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці, в якій зазначаються верхолазні роботи, проте не зазначається промисловий альпінізм.
Відповідно до Наказу Державного комітету України з промислової безпеки, охорони праці та гірничого нагляду від 27.03.2007 № 62 вказано: «Роботи верхолазні – роботи, що виконуються безпосередньо з елементів конструкцій, обладнання або з монтажних пристосувань, тимчасових драбин, трапів, установлених на конструкціях, робочих платформ підйомників і механізмів, у безопорному просторі тощо на висоті 5 м і більше від поверхні ґрунту, перекриття або робочого настилу; основним засобом індивідуального захисту під час виконання верхолазних робіт є запобіжний пояс ПЛ.»
Разом з тим, хочемо повідомити, що виконання робіт, які відносяться до промислового альпінізму, це роботи на висоті від кількох десятків до кількох сотень метрів. Промисловий альпінізм, як спеціальна технологія виконання висотних робіт на промислових та інших об'єктах, при яких роботи виконуються за допомогою підйому або спуску по мотузці, або з використанням інших альпіністських методів просування і страховки.
Під час будівництва споруди подвійного призначення із захисними властивостями протирадіаційного укриття промисловий альпінізм не виконується.
Згідно з Додатком 3 до тендерної документації, де викладено інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі, визначено перелік робіт, серед яких:
- Загальнобудівельні роботи (демонтажні, монтажні, земляні роботи);
- Архітектурні рішення;
- Конструкції бетонні;
- Структуровані кабельні системи;
- Пусконалагоджувальні роботи;
- Водопровід і каналізація, вентиляція;
- Електротехнічні рішення;
- Пожежна сигналізація, протипожежний захист, система димовидалення;
- Системи керування евакуюванням;
- Благоустрій;
- Покрівля.

Відповідно до вищезазначеного технічною специфікацією не передбачено робіт з використанням промислового альпінізму.
Вважаємо вимогу щодо надання відповідного дозволу на промисловий альпінізм не обґрунтованою, та такою, що обмежую коло потенційних учасників.
Скаржник просить зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації та виключити вимогу щодо наявності дозволу Держпраці та/або Декларація про відповідність матеріально-технічної бази учасника вимогам охорони праці щодо промислового альпінізму.

Докази:
- Декларація відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці ТОВ «СМАРТ УНІВЕРСАЛ ГРУП»
- Дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: 0cc53ca465184838b17df1cd87b64956
Заголовок пункту скарги: Вимога Замовника надати Договір із спеціалізованим підприємством (комунальним підприємством, органом місцевого самоврядування або іншим суб’єктом господарювання, у чиєму відомстві чи управлінні знаходиться сміттєзвалище) про розміщення та захоронення твердих будівельних відходів
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 3. Відповідно до пп. 20 п. 9 Розділу 3 (Інструкція з підготовки тендерної пропозиції) до тендерної документації вимагається надати:

«16) Договір із спеціалізованим підприємством (комунальним підприємством, органом місцевого самоврядування або іншим суб’єктом господарювання, у чиєму відомстві чи управлінні знаходиться сміттєзвалище) про розміщення та захоронення твердих будівельних відходів.»
Дана вимога є незаконною та дискримінаційною для Скаржника, як для Учасника, у зв’язку з тим, що він не має та не повинен мати договір щодо розміщення та захоронення твердих будівельних відходів.
Згідно статті 1 Закону України «Про управління відходами» вказано, що «захоронення відходів - розміщення відходів на поверхні чи під поверхнею (підземне) землі у спосіб, що не становить загрози здоров’ю людей та навколишньому природному середовищу і не передбачає подальше оброблення відходів;».
А також, згідно статті 40 Закону України "Про управління відходами" захоронення відходів здійснюється на полігонах, що відповідають вимогам законодавства та технологічне обладнання яких забезпечує захист ґрунтових вод, вилучення та знешкодження біогазу та фільтрату, контроль викидів в атмосферне повітря, забруднення ґрунтів і підземних вод. Суб’єкт господарювання, що здійснює управління полігоном, повинен мати дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів, а в разі захоронення небезпечних відходів - ліцензію на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами.
Згідно з Додатком 3 до тендерної документації, де викладено інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі, визначено перелік робіт, серед яких:
- Загальнобудівельні роботи (демонтажні, монтажні, земляні роботи);
- Архітектурні рішення;
- Конструкції бетонні;
- Структуровані кабельні системи;
- Пусконалагоджувальні роботи;
- Водопровід і каналізація, вентиляція;
- Електротехнічні рішення;
- Пожежна сигналізація, протипожежний захист, система димовидалення;
- Системи керування евакуюванням;
- Благоустрій;
- Покрівля.

Відповідно до вищезазначеного, технічною специфікацією не передбачено захоронення відходів, а також, відповідно до виду господарської діяльності, Учасник не має виконувати захоронення відходів самостійно.
Проте, технічною специфікацією передбачено вивезення відходів, відповідно до цього Скаржник має договір на виконання послуг з вивезення відходів (будівельних), які будуть утворюватись в процесі виконання робіт за предметом закупівлі, проте у такому договорі не вказано про захоронення твердих будівельних відходів.
Встановлення вимоги щодо надання у складі пропозиції договору із спеціалізованим підприємством, у чиєму відомстві чи управлінні знаходиться сміттєзвалище, про розміщення та захоронення твердих будівельних відходів є незаконною, та такою, що обмежує коло потенційних учасників, в тому числі Скаржника. Адже взяти участь у даній закупівлі зможуть лише ті учасники, які мають договір про розміщення та захоронення твердих будівельних відходів із спеціалізованим підприємством, у чиєму відомстві чи управлінні знаходиться сміттєзвалище.
Просимо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації та виключити вимогу щодо наявності договору із спеціалізованим підприємством, у чиєму відомстві чи управлінні знаходиться сміттєзвалище, про розміщення та захоронення твердих будівельних відходів.
Докази:
- Договір на вивезення відходів
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 4
Номер: 2f3080061fb64251a92ab859b98a0ea6
Заголовок пункту скарги: Замовник не надав відомість робіт з відомістю ресурсів до неї без цін та/або затверджену проектну документацію
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 4. Відповідно до Додатку 3 тендерної документації вказана Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі, яка містить відомість обсягів робіт (локальні кошториси).

Разом з тим, в Додатку 3 до тендерної документації вказано:
«1. Підрядник виконує усі види робіт згідно затвердженої у встановленому порядку проектно-кошторисної документації та відповідно до вимог Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених Наказом Міністерства розвитку громад та територій України «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» від 01.11.2021 р. № 281».
В пункті 5.1. Настанови вказано наступне: «Для розрахунку ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) замовник надає відомість обсягів робіт, відомість ресурсів до неї без цін або затверджену проектну документацію».
Тобто згідно з Настановою Замовник повинен надати або відомість робіт з відомістю ресурсів до неї або затверджену проектну документацію. В Додатку 3 тендерної документації Замовник розмістив технічне специфікацію з переліком робіт і витрат, що є відомістю обсягів робіт, проте не надав відомість ресурсів без цін.
Відповідно до вищезазначеного технічна специфікація, яку надав Замовник не узгоджується з положеннями Настанови.
Скаржник вважає, що Замовник повинен усунути дане порушення та надати технічне завдання, а саме інформацію для розрахунку ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) як того вимагає пункт 5.1 Настанови, а саме надати:
- Або відомість робіт з відомістю ресурсів до неї без цін
- Або затверджену проектну документацію.
У Документації відсутня відомість обсягів робіт, відомість ресурсів до неї без цін або затверджена проектна документація, що не дає можливість суб'єктам господарювання належним чином сформувати Пропозицію, оскільки не розуміє переліку необхідних (передбачених проектом) матеріальних ресурсів та устаткування, що є дискримінаційним по відношенню до таких суб’єктів господарювання, зокрема, Скаржника.
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Доказ:
- Настанова з визначення вартості будівництва
Вимоги: Зобов'язати замовника надати необхідні документи, роз'яснення