-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Код національного класифікатора України ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник” – 09130000-9 - Нафта і дистиляти (паливо дизельне - ДК 021-2015 (CPV) 09134200-9, бензин А-95 ДК 021-2015 (CPV) 09132000-3)
Завершена
1 262 010.80
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 6 311.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 6 311.00 UAH
Період оскарження:
03.06.2024 15:38 - 02.07.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
СКАРГА на дискримінаційні умови тендерної документації
Номер:
2bf4dfcd60394bf7a2e8597768dd7218
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-06-03-008716-a.b1
Назва:
СКАРГА на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
№7 від 06.06.2024
Антимонопольний комітет України
Постійно діюча адміністративна комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
Адреса: 03035, Україна, м. Київ, вул. Митрополита Василя Липківського, 45
тел.: (044) 594-64-12, факс: (044) 520-10-42
Замовник: Гуманітарне управління Городоцької міської ради Львівської області
Код ЄДРПОУ 44101707
Адреса: 81500, Україна, Львівська область, Городок, вул.Джерельна, 16
Телефон+380686200030
Emailgorodokgum@gmail.com
Суб’єкт оскарження: Товариство з обмеженою відповідальністю “ФУЛ ФЬЮЖН”
61045, м. Харків, вул. Яроша Отакара, 18-Г
Код ЄДРПОУ: 45153578
Тел. +380679879100
Email: fuel.fusion01@gmail.com
Інформація про закупівлю:
номер оголошення про проведення процедури закупівлі, що оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу: UA-2024-06-03-008716-a
Назва предмету закупівлі: Код національного класифікатора України ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник” – 09130000-9 - Нафта і дистиляти (паливо дизельне - ДК 021-2015 (CPV) 09134200-9, бензин А-95 ДК 021-2015 (CPV) 09132000-3)
Ідентифікатор закупівлі: d5521268463d42fd8f9028181a82ed8d
(надалі – Процедура закупівлі)
Дата, коли суб’єкту оскарження стало відомо про неправомірні дії замовника:
03 червня 2024 року
СКАРГА
на дискримінаційні умови тендерної документації
Замовником – Гуманітарне управління Городоцької міської ради Львівської області було оголошено відкриті торги з особливостями на закупівлю: UA-2024-06-03-008716-a, предмет закупівлі: Код національного класифікатора України ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник” – 09130000-9 - Нафта і дистиляти (паливо дизельне - ДК 021-2015 (CPV) 09134200-9, бензин А-95 ДК 021-2015 (CPV) 09132000-3).
1. Відповідно до Додатку № 2 до тендерної документації:
В пункті 3 Додатку 2 до тендерної документації Замовник встановлює вимогу щодо Терміну дії паливних карт, паливних талонів або скетч-карток на пальне повинен становити не менше ніж 6 міс. з моменту їх отримання Замовником (надати письмове підтвердження у складі тендерної пропозиції про термін дії паливних карт, паливних талонів або скретч-карток). У випадку, якщо учасником будуть реалізовуватися паливні карти, паливні талони або скретч-картки партнерів – тоді подається письмове підтвердження від цього партнера про термін дії паливних карт, паливних талонів або скретч-карток.
Одна, пунктом 4 Додатку 2 до тендерної документації Замовник встановлює вимогу щодо надання Гарантійного листа, в якому Учасник зазначає, що зобов’язується в подальшому безкоштовно замінити або продовжити термін дії залишку паливних карт, паливних талонів або скретч-карток, які не будуть використанні замовником у встановлені терміни їх дії. У випадку, якщо учасником будуть реалізовуватися паливні карти, паливні талони або скретч-картки партнерів – тоді подається письмове підтвердження від цього партнера про зобов’язання в подальшому безкоштовно замінити або продовжити термін дії залишку паливних талонів або скетч-карток, які не будуть використанні замовником у встановлені терміни їх дії.
Таким чином, Замовник фактично встановлює умови необмеженого терміну дії талонів.
Такі умови тендерної документації є дискримінаційними та не узгоджуються з вимогами законодавства.
Відповідно до ч.1 ст. 4 Закону Планування закупівель здійснюється на підставі наявної потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг. Заплановані закупівлі включаються до річного плану закупівель (далі - річний план).
Річний план та зміни до нього безоплатно оприлюднюються замовником в електронній системі закупівель протягом п’яти робочих днів з дня затвердження річного плану та змін до нього.
Закупівля здійснюється відповідно до річного плану.
Тобто, Замовник здійснює закупівлю відповідно до наявної потреби на відповідний бюджетний рік.
Замовник встановлює обмежувальну умову про зобов’язання в подальшому безкоштовно замінити або продовжити термін дії залишку паливних талонів або скетч-карток, які не будуть використанні замовником у встановлені терміни їх дії, що суперечить ч. 3 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі». Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Також варто зазначити, що метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. А в даному випадку Замовник значно обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, а отже не створює конкурентного середовища для закупівлі даного виду товару.
Також варто зауважити, що під талонами на пальне слід розуміти спеціальні талони, придбані за умовами та відпускною ціною обумовленого номіналу, що підтверджують право їх власника на отримання фіксованої кількості нафтопродукту певного найменування і марки на АЗС.
Таке визначення наведено у п. 3 Інструкції № 281. Із цього тлумачення випливає, що талони засвідчують право покупця на отримання раніше оплачених ПММ, які тимчасово зберігаються на АЗС. Відповідно до п. 17.1. Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України, існують природні втрати під час транспортування, приймання, зберігання та відпуску нафти і нафтопродуктів. Природні втрати нафтопродуктів - це втрати (зменшення маси при збереженні якості у межах вимог нормативних документів), що є наслідком фізико-хімічних властивостей нафтопродуктів та впливу метеорологічних факторів.
Отже, при визначені терміну дії талонів Замовник має враховувати, що існують природні втрати нафтопродуктів, при довгостроковому зберіганні нафтопродуктів реальна вартість талонів на пальне значно зростає.
В ч. 1 ст. 3 Бюджетного кодексу України зазначено, що бюджетний період для всіх бюджетів, що складають бюджетну систему України, становить один календарний рік, який починається 1 січня кожного року і закінчується 31 грудня того ж року. Згідно п. 38 Постанови КМУ від 28 лютого 2002 р. №228 «Про затвердження Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ», кошторис в бюджетних установах затверджується за загальним і спеціальним фондами на рік.
З огляду на вище описане, виникає питання як Замовник може вимагати талони фактично з безстроковим терміном дії, якщо кошторис затверджується на один календарний рік, а бюджетний період закінчується 31 грудня 2023 року? Адже відповідно до чинного законодавства України Замовники здійснюють закупівлі згідно із затвердженим кошторисом та планують їх відповідно до потреб на поточний рік.
Скаржник може запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів в мережі АЗС Укрнафта, термін дії талонів складає до 31.12.2024 року, отже вимога про надання Гарантійного листа, в якому Учасник зазначає, що зобов’язується в подальшому безкоштовно замінити або продовжити термін дії залишку паливних карт, паливних талонів або скретч-карток, які не будуть використанні замовником у встановлені терміни їх дії. У випадку, якщо учасником будуть реалізовуватися паливні карти, паливні талони або скретч-картки партнерів – тоді подається письмове підтвердження від цього партнера про зобов’язання в подальшому безкоштовно замінити або продовжити термін дії залишку паливних талонів або скетч-карток, які не будуть використанні замовником у встановлені терміни їх дії, є дискримінаційна по відношенню до скаржника.
Замовник не надав достатнього законодавчо-визначеного обґрунтування такої вимоги.
Вимоги п.4 Додатку 2 до тендерної документації мають бути виключені з тендерної документації.
На підтвердження вищезазначеної інформації надаємо партнерський договір з ТОВ «Укрнафта-Постач», відповідно до якого можемо здійснювати постачання палива у мережі АЗС «УКРНАФТА»
2. Відповідно до Додатку № 2 до тендерної документації:
В пункті 6 Додатку 2 до тендерної документації Замовник встановлює вимогу що Учасник повинен подати інформацію про виробника товару, документально підтвердити умови співпраці Учасника з виробником товару, якщо такий Учасник не є виробником товару. У разі відсутності в Учасника співпраці з безпосередньо з виробником товару, належним підтвердженням співпраці з виробником буде документальне підтвердження співпраці з власниками АЗС чи емітентами талонів та документальне підтвердження співпраці між власниками АЗС чи емітентами талонів та виробником товару.
Такі умови є дискримінаційними. Скаржник не співпрацює безпосередньо з виробником товару, а здійснює продаж талонів, які в подальшому надають Замовнику право відпуску пального з АЗС партнерів.
Відповідно до положень Господарського кодексу України, кожен суб’єкт господарювання вільний у виборі способів і методів господарювання, місця ведення господарської діяльності. Для введення господарської діяльності з постачання палива ТОВ «ФУЛ ФЬЮЖН» відсутність співпраці безпосередньо з виробником товару не перешкоджає виконувати свої зобов’язання за договорами, укладеними за результатом аналогічних закупівель.
Встановлюючи відповідні вимоги Замовник обмежує конкуренцію та встановлює надмірні додаткові вимоги, які не впливають на постачання палива. Відповідні вимога обмежує нас у праві на участь, при цьому не впливає якість та можливість постачання Товару.
Щодо вимоги документального підтвердження співпраці між власниками АЗС чи емітентами талонів та виробником товару, така вимога є дискримінаційною. Власники АЗС, емітенти талонів та виробник товару вправі, не розголошувати зміст та інформацію що стосується їх комерційних правовідносин. А якщо така інформація відповідно до умов договорів є комерційною таємницею взагалі не мають права на її оприлюднення. Таким чином, Замовник встановивши вищезазначену вимогу ставить учасників у залежність від третіх осіб з якими учасник не має правовідносин.
Вимоги п.6 Додатку 2 до тендерної документації мають бути виключені з тендерної документації, як дискримінаційні.
На підтвердження вищезазначеної інформації надаємо партнерський договір з ТОВ «Укрнафта-Постач», відповідно до якого можемо здійснювати постачання палива у мережі АЗС «УКРНАФТА».
3. Відповідно до Додатку № 3 до тендерної документації:
Згідно п. 6.3. Додатку 3 Проекту договору : Постачальник зобов’язаний: забезпечити поставку товарів у строки, встановлені цим Договором; забезпечити поставку товару у кількості не менше ніж 35 % від обсягу закупівлі за цінами зафіксованими за результатами аукціону (тендерної пропозиції Учасника); забезпечити поставку товарів, якість яких відповідає умовам, установленим розділом 2 цього Договору.
Вважаємо таку вимогу незаконною.
Відповідно до вимог ст.41 Закону та п. 19 Особливостей Істотні умови договору про закупівлю, не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків зазначених в ч.5 ст.41 Закону та п. 19 Особливостей.
Одним з таких випадків це погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару. Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення.
Встановлення обмеження можливість зміни ціни ставить учасників невигідні умови. Ринок пального України, особливо в умовах військового стану, є вкрай динамічним. Крім того, з 1 липня 2024 року відбудеться підвищення акцизного податку на пальне, що вплине на вартість пального. Обмеження мінімальної партії товару за ціною аукціону призводить до неможливості зміни ціни за одиницю товару.
Вимоги п.6.3. Додатку 3 до тендерної документації мають бути виключені з тендерної документації.
Враховуючи вищенаведене та керуючись ст. ст. 5, 18, 32 Закону України «Про публічні закупівлі», п. 50 Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12 жовтня 2022 року № 1178,
ПРОШУ:
- встановити порушення Процедури закупівлі UA-2024-06-03-008716-a Замовником Гуманітарне управління Городоцької міської ради Львівської області ст. ст. 5, 32 Закону України «Про публічні закупівлі» та п. 50 Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12 жовтня 2022 року № 1178;
- зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації та виключити незаконні і дискримінаційні вимоги.
Директор Анастасія Кравчук
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга_Городоцька умови закупівлі.docx 06.06.2024 16:57
- Скарга_Городоцька умови закупівлі.pdf.asice.zip 06.06.2024 16:57
- партнерський_договір_міжемітент_укрнафта.pdf 06.06.2024 16:57
- sign.p7s 06.06.2024 16:58
- Рішення від 10.06.2024 № 10078.pdf 10.06.2024 15:33
- Інформація про резолютивну частину рішення від 19.06.2024 № 10628.pdf 20.06.2024 13:40
- Рішення від 19.06.2024 № 10628.pdf 24.06.2024 11:52
- інформація 11.06.2024 13:19
- інформація ворд 11.06.2024 13:19
Дата прийняття скарги до розгляду:
06.06.2024 17:02
Дата розгляду скарги:
19.06.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
10.06.2024 15:33
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
24.06.2024 11:52
Дата виконання рішення Замовником:
28.06.2024 14:18
Коментар замовника щодо усунення порушень:
ПРОТОКОЛ (ПРОТОКОЛЬНЕ РІШЕННЯ)
уповноваженої особи
гуманітарного управління Городоцької міської ради Львівської області
м.Городок №19/3 28.06.2024
1. Про виконання рішення АМКУ від 28.06.2024 №10628 по процедурі закупівлі: Код національного класифікатора України ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник” – 09130000-9 - Нафта і дистиляти (паливо дизельне - ДК 021-2015 (CPV) 09134200-9, бензин А-95 ДК 021-2015 (СPV) 09132000-3) (далі - процедура закупівлі).
2. Про внесення змін у тендерну документацію та вилучення дискримінаційної умови.
3. Про оприлюднення інформації про виконання рішення АМКУ від 19.06.2024 №10628 (у вигляді цього протоколу) в на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель відповідно до вимог Закону.
Під час розгляду першого питання порядку денного:
В електронній системі закупівель 24.06.2024, 11:52 год. в електронній системі закупівель оприлюднено рішення АМКУ від 19.06.2024 №10628 по процедурі закупівлі та зобов’язано Замовника внести зміни до тендерної документації, з метою усунення порушень, зазначених у мотивувальній частині цього рішення.
Під час розгляду другого питання порядку денного:
Відповідно до пункту 54 Особливостей замовник має право з власної ініціативи або у разі усунення порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку органу державного фінансового контролю відповідно до статті 8 Закону, або за результатами звернень, або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації.
У разі внесення змін до тендерної документації строк для подання тендерних пропозицій продовжується замовником в електронній системі закупівель, а саме в оголошенні про проведення відкритих торгів, таким чином, щоб з моменту внесення змін до тендерної документації до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій залишалося не менше чотирьох днів.
Зміни, що вносяться замовником до тендерної документації, розміщуються та відображаються в електронній системі закупівель у вигляді нової редакції тендерної документації додатково до початкової редакції тендерної документації.
Замовник разом із змінами до тендерної документації в окремому документі оприлюднює перелік змін, що вносяться.
Зміни до тендерної документації у машинозчитувальному форматі розміщуються в електронній системі закупівель протягом одного дня з дати прийняття рішення про їх внесення.
На виконання Вимоги та на підставах, викладених під час розгляду першого питання, необхідно внести зміни до Тендерної документації шляхом затвердження нової редакції тендерної документації.
Для цього розроблено проєкт нової редакції тендерної документації та перелік змін, що вносяться.
Згідно зі змінами строк подання тендерних пропозицій закінчується 05.07.2024.
Зазначені документи відповідають вимогам Замовника та нормам чинного законодавства.
На підставі вищенаведеного потрібно затвердити нову редакцію тендерної документації (з Додатками до неї) та перелік змін, що вносяться, для проведення Закупівлі згідно з розглянутим проєктом.
Відповідно до пункту 54 Особливостей зміни до тендерної документації у машинозчитувальному форматі розміщуються в електронній системі закупівель протягом одного дня з дати прийняття рішення про їх внесення.
Під час розгляду третього питання порядку денного:
Оприлюднити в електронній системі закупівель інформації про виконання рішення АМКУ від 19.06.2024 №10628 (у вигляді цього протоколу) в на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель відповідно до вимог Закону.
Вирішила:
1. Виконати рішення АМКУ від 19.06.2024 №10628 по процедурі закупівлі.
2. Затвердити нову редакцію тендерної документації (з Додатками до неї) та переліку змін, що вносяться. Оприлюднити нову редакцію тендерної документації та перелік змін, що вносяться, в електронній системі закупівель.
3. Оприлюднити інформацію про виконання рішення АМКУ від 19.06.2024 №10628 (у вигляді цього протоколу) в на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель відповідно до вимог Закону.
Начальник відділу організаційно-кадрового забезпечення та здійснення
публічних закупівель
________________
підпис
Світлана НЕСТЕР
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
7816b6a741b64f6ba1b3351534e366a5
Заголовок пункту скарги:
встановлення дискрнимінаційних вимог
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
1. Відповідно до Додатку № 2 до тендерної документації:
В пункті 3 Додатку 2 до тендерної документації Замовник встановлює вимогу щодо Терміну дії паливних карт, паливних талонів або скетч-карток на пальне повинен становити не менше ніж 6 міс. з моменту їх отримання Замовником (надати письмове підтвердження у складі тендерної пропозиції про термін дії паливних карт, паливних талонів або скретч-карток). У випадку, якщо учасником будуть реалізовуватися паливні карти, паливні талони або скретч-картки партнерів – тоді подається письмове підтвердження від цього партнера про термін дії паливних карт, паливних талонів або скретч-карток.
Одна, пунктом 4 Додатку 2 до тендерної документації Замовник встановлює вимогу щодо надання Гарантійного листа, в якому Учасник зазначає, що зобов’язується в подальшому безкоштовно замінити або продовжити термін дії залишку паливних карт, паливних талонів або скретч-карток, які не будуть використанні замовником у встановлені терміни їх дії. У випадку, якщо учасником будуть реалізовуватися паливні карти, паливні талони або скретч-картки партнерів – тоді подається письмове підтвердження від цього партнера про зобов’язання в подальшому безкоштовно замінити або продовжити термін дії залишку паливних талонів або скетч-карток, які не будуть використанні замовником у встановлені терміни їх дії.
Таким чином, Замовник фактично встановлює умови необмеженого терміну дії талонів.
Такі умови тендерної документації є дискримінаційними та не узгоджуються з вимогами законодавства.
Відповідно до ч.1 ст. 4 Закону Планування закупівель здійснюється на підставі наявної потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг. Заплановані закупівлі включаються до річного плану закупівель (далі - річний план).
Річний план та зміни до нього безоплатно оприлюднюються замовником в електронній системі закупівель протягом п’яти робочих днів з дня затвердження річного плану та змін до нього.
Закупівля здійснюється відповідно до річного плану.
Тобто, Замовник здійснює закупівлю відповідно до наявної потреби на відповідний бюджетний рік.
Замовник встановлює обмежувальну умову про зобов’язання в подальшому безкоштовно замінити або продовжити термін дії залишку паливних талонів або скетч-карток, які не будуть використанні замовником у встановлені терміни їх дії, що суперечить ч. 3 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі». Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Також варто зазначити, що метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. А в даному випадку Замовник значно обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, а отже не створює конкурентного середовища для закупівлі даного виду товару.
Також варто зауважити, що під талонами на пальне слід розуміти спеціальні талони, придбані за умовами та відпускною ціною обумовленого номіналу, що підтверджують право їх власника на отримання фіксованої кількості нафтопродукту певного найменування і марки на АЗС.
Таке визначення наведено у п. 3 Інструкції № 281. Із цього тлумачення випливає, що талони засвідчують право покупця на отримання раніше оплачених ПММ, які тимчасово зберігаються на АЗС. Відповідно до п. 17.1. Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України, існують природні втрати під час транспортування, приймання, зберігання та відпуску нафти і нафтопродуктів. Природні втрати нафтопродуктів - це втрати (зменшення маси при збереженні якості у межах вимог нормативних документів), що є наслідком фізико-хімічних властивостей нафтопродуктів та впливу метеорологічних факторів.
Отже, при визначені терміну дії талонів Замовник має враховувати, що існують природні втрати нафтопродуктів, при довгостроковому зберіганні нафтопродуктів реальна вартість талонів на пальне значно зростає.
В ч. 1 ст. 3 Бюджетного кодексу України зазначено, що бюджетний період для всіх бюджетів, що складають бюджетну систему України, становить один календарний рік, який починається 1 січня кожного року і закінчується 31 грудня того ж року. Згідно п. 38 Постанови КМУ від 28 лютого 2002 р. №228 «Про затвердження Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ», кошторис в бюджетних установах затверджується за загальним і спеціальним фондами на рік.
З огляду на вище описане, виникає питання як Замовник може вимагати талони фактично з безстроковим терміном дії, якщо кошторис затверджується на один календарний рік, а бюджетний період закінчується 31 грудня 2023 року? Адже відповідно до чинного законодавства України Замовники здійснюють закупівлі згідно із затвердженим кошторисом та планують їх відповідно до потреб на поточний рік.
Скаржник може запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів в мережі АЗС Укрнафта, термін дії талонів складає до 31.12.2024 року, отже вимога про надання Гарантійного листа, в якому Учасник зазначає, що зобов’язується в подальшому безкоштовно замінити або продовжити термін дії залишку паливних карт, паливних талонів або скретч-карток, які не будуть використанні замовником у встановлені терміни їх дії. У випадку, якщо учасником будуть реалізовуватися паливні карти, паливні талони або скретч-картки партнерів – тоді подається письмове підтвердження від цього партнера про зобов’язання в подальшому безкоштовно замінити або продовжити термін дії залишку паливних талонів або скетч-карток, які не будуть використанні замовником у встановлені терміни їх дії, є дискримінаційна по відношенню до скаржника.
Замовник не надав достатнього законодавчо-визначеного обґрунтування такої вимоги.
Вимоги п.4 Додатку 2 до тендерної документації мають бути виключені з тендерної документації.
На підтвердження вищезазначеної інформації надаємо партнерський договір з ТОВ «Укрнафта-Постач», відповідно до якого можемо здійснювати постачання палива у мережі АЗС «УКРНАФТА»
2. Відповідно до Додатку № 2 до тендерної документації:
В пункті 6 Додатку 2 до тендерної документації Замовник встановлює вимогу що Учасник повинен подати інформацію про виробника товару, документально підтвердити умови співпраці Учасника з виробником товару, якщо такий Учасник не є виробником товару. У разі відсутності в Учасника співпраці з безпосередньо з виробником товару, належним підтвердженням співпраці з виробником буде документальне підтвердження співпраці з власниками АЗС чи емітентами талонів та документальне підтвердження співпраці між власниками АЗС чи емітентами талонів та виробником товару.
Такі умови є дискримінаційними. Скаржник не співпрацює безпосередньо з виробником товару, а здійснює продаж талонів, які в подальшому надають Замовнику право відпуску пального з АЗС партнерів.
Відповідно до положень Господарського кодексу України, кожен суб’єкт господарювання вільний у виборі способів і методів господарювання, місця ведення господарської діяльності. Для введення господарської діяльності з постачання палива ТОВ «ФУЛ ФЬЮЖН» відсутність співпраці безпосередньо з виробником товару не перешкоджає виконувати свої зобов’язання за договорами, укладеними за результатом аналогічних закупівель.
Встановлюючи відповідні вимоги Замовник обмежує конкуренцію та встановлює надмірні додаткові вимоги, які не впливають на постачання палива. Відповідні вимога обмежує нас у праві на участь, при цьому не впливає якість та можливість постачання Товару.
Щодо вимоги документального підтвердження співпраці між власниками АЗС чи емітентами талонів та виробником товару, така вимога є дискримінаційною. Власники АЗС, емітенти талонів та виробник товару вправі, не розголошувати зміст та інформацію що стосується їх комерційних правовідносин. А якщо така інформація відповідно до умов договорів є комерційною таємницею взагалі не мають права на її оприлюднення. Таким чином, Замовник встановивши вищезазначену вимогу ставить учасників у залежність від третіх осіб з якими учасник не має правовідносин.
Вимоги п.6 Додатку 2 до тендерної документації мають бути виключені з тендерної документації, як дискримінаційні.
На підтвердження вищезазначеної інформації надаємо партнерський договір з ТОВ «Укрнафта-Постач», відповідно до якого можемо здійснювати постачання палива у мережі АЗС «УКРНАФТА».
3. Відповідно до Додатку № 3 до тендерної документації:
Згідно п. 6.3. Додатку 3 Проекту договору : Постачальник зобов’язаний: забезпечити поставку товарів у строки, встановлені цим Договором; забезпечити поставку товару у кількості не менше ніж 35 % від обсягу закупівлі за цінами зафіксованими за результатами аукціону (тендерної пропозиції Учасника); забезпечити поставку товарів, якість яких відповідає умовам, установленим розділом 2 цього Договору.
Вважаємо таку вимогу незаконною.
Відповідно до вимог ст.41 Закону та п. 19 Особливостей Істотні умови договору про закупівлю, не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків зазначених в ч.5 ст.41 Закону та п. 19 Особливостей.
Одним з таких випадків це погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару. Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення.
Встановлення обмеження можливість зміни ціни ставить учасників невигідні умови. Ринок пального України, особливо в умовах військового стану, є вкрай динамічним. Крім того, з 1 липня 2024 року відбудеться підвищення акцизного податку на пальне, що вплине на вартість пального. Обмеження мінімальної партії товару за ціною аукціону призводить до неможливості зміни ціни за одиницю товару.
Вимоги п.6.3. Додатку 3 до тендерної документації мають бути виключені з тендерної документації.
В пункті 3 Додатку 2 до тендерної документації Замовник встановлює вимогу щодо Терміну дії паливних карт, паливних талонів або скетч-карток на пальне повинен становити не менше ніж 6 міс. з моменту їх отримання Замовником (надати письмове підтвердження у складі тендерної пропозиції про термін дії паливних карт, паливних талонів або скретч-карток). У випадку, якщо учасником будуть реалізовуватися паливні карти, паливні талони або скретч-картки партнерів – тоді подається письмове підтвердження від цього партнера про термін дії паливних карт, паливних талонів або скретч-карток.
Одна, пунктом 4 Додатку 2 до тендерної документації Замовник встановлює вимогу щодо надання Гарантійного листа, в якому Учасник зазначає, що зобов’язується в подальшому безкоштовно замінити або продовжити термін дії залишку паливних карт, паливних талонів або скретч-карток, які не будуть використанні замовником у встановлені терміни їх дії. У випадку, якщо учасником будуть реалізовуватися паливні карти, паливні талони або скретч-картки партнерів – тоді подається письмове підтвердження від цього партнера про зобов’язання в подальшому безкоштовно замінити або продовжити термін дії залишку паливних талонів або скетч-карток, які не будуть використанні замовником у встановлені терміни їх дії.
Таким чином, Замовник фактично встановлює умови необмеженого терміну дії талонів.
Такі умови тендерної документації є дискримінаційними та не узгоджуються з вимогами законодавства.
Відповідно до ч.1 ст. 4 Закону Планування закупівель здійснюється на підставі наявної потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг. Заплановані закупівлі включаються до річного плану закупівель (далі - річний план).
Річний план та зміни до нього безоплатно оприлюднюються замовником в електронній системі закупівель протягом п’яти робочих днів з дня затвердження річного плану та змін до нього.
Закупівля здійснюється відповідно до річного плану.
Тобто, Замовник здійснює закупівлю відповідно до наявної потреби на відповідний бюджетний рік.
Замовник встановлює обмежувальну умову про зобов’язання в подальшому безкоштовно замінити або продовжити термін дії залишку паливних талонів або скетч-карток, які не будуть використанні замовником у встановлені терміни їх дії, що суперечить ч. 3 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі». Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Також варто зазначити, що метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. А в даному випадку Замовник значно обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, а отже не створює конкурентного середовища для закупівлі даного виду товару.
Також варто зауважити, що під талонами на пальне слід розуміти спеціальні талони, придбані за умовами та відпускною ціною обумовленого номіналу, що підтверджують право їх власника на отримання фіксованої кількості нафтопродукту певного найменування і марки на АЗС.
Таке визначення наведено у п. 3 Інструкції № 281. Із цього тлумачення випливає, що талони засвідчують право покупця на отримання раніше оплачених ПММ, які тимчасово зберігаються на АЗС. Відповідно до п. 17.1. Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України, існують природні втрати під час транспортування, приймання, зберігання та відпуску нафти і нафтопродуктів. Природні втрати нафтопродуктів - це втрати (зменшення маси при збереженні якості у межах вимог нормативних документів), що є наслідком фізико-хімічних властивостей нафтопродуктів та впливу метеорологічних факторів.
Отже, при визначені терміну дії талонів Замовник має враховувати, що існують природні втрати нафтопродуктів, при довгостроковому зберіганні нафтопродуктів реальна вартість талонів на пальне значно зростає.
В ч. 1 ст. 3 Бюджетного кодексу України зазначено, що бюджетний період для всіх бюджетів, що складають бюджетну систему України, становить один календарний рік, який починається 1 січня кожного року і закінчується 31 грудня того ж року. Згідно п. 38 Постанови КМУ від 28 лютого 2002 р. №228 «Про затвердження Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ», кошторис в бюджетних установах затверджується за загальним і спеціальним фондами на рік.
З огляду на вище описане, виникає питання як Замовник може вимагати талони фактично з безстроковим терміном дії, якщо кошторис затверджується на один календарний рік, а бюджетний період закінчується 31 грудня 2023 року? Адже відповідно до чинного законодавства України Замовники здійснюють закупівлі згідно із затвердженим кошторисом та планують їх відповідно до потреб на поточний рік.
Скаржник може запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів в мережі АЗС Укрнафта, термін дії талонів складає до 31.12.2024 року, отже вимога про надання Гарантійного листа, в якому Учасник зазначає, що зобов’язується в подальшому безкоштовно замінити або продовжити термін дії залишку паливних карт, паливних талонів або скретч-карток, які не будуть використанні замовником у встановлені терміни їх дії. У випадку, якщо учасником будуть реалізовуватися паливні карти, паливні талони або скретч-картки партнерів – тоді подається письмове підтвердження від цього партнера про зобов’язання в подальшому безкоштовно замінити або продовжити термін дії залишку паливних талонів або скетч-карток, які не будуть використанні замовником у встановлені терміни їх дії, є дискримінаційна по відношенню до скаржника.
Замовник не надав достатнього законодавчо-визначеного обґрунтування такої вимоги.
Вимоги п.4 Додатку 2 до тендерної документації мають бути виключені з тендерної документації.
На підтвердження вищезазначеної інформації надаємо партнерський договір з ТОВ «Укрнафта-Постач», відповідно до якого можемо здійснювати постачання палива у мережі АЗС «УКРНАФТА»
2. Відповідно до Додатку № 2 до тендерної документації:
В пункті 6 Додатку 2 до тендерної документації Замовник встановлює вимогу що Учасник повинен подати інформацію про виробника товару, документально підтвердити умови співпраці Учасника з виробником товару, якщо такий Учасник не є виробником товару. У разі відсутності в Учасника співпраці з безпосередньо з виробником товару, належним підтвердженням співпраці з виробником буде документальне підтвердження співпраці з власниками АЗС чи емітентами талонів та документальне підтвердження співпраці між власниками АЗС чи емітентами талонів та виробником товару.
Такі умови є дискримінаційними. Скаржник не співпрацює безпосередньо з виробником товару, а здійснює продаж талонів, які в подальшому надають Замовнику право відпуску пального з АЗС партнерів.
Відповідно до положень Господарського кодексу України, кожен суб’єкт господарювання вільний у виборі способів і методів господарювання, місця ведення господарської діяльності. Для введення господарської діяльності з постачання палива ТОВ «ФУЛ ФЬЮЖН» відсутність співпраці безпосередньо з виробником товару не перешкоджає виконувати свої зобов’язання за договорами, укладеними за результатом аналогічних закупівель.
Встановлюючи відповідні вимоги Замовник обмежує конкуренцію та встановлює надмірні додаткові вимоги, які не впливають на постачання палива. Відповідні вимога обмежує нас у праві на участь, при цьому не впливає якість та можливість постачання Товару.
Щодо вимоги документального підтвердження співпраці між власниками АЗС чи емітентами талонів та виробником товару, така вимога є дискримінаційною. Власники АЗС, емітенти талонів та виробник товару вправі, не розголошувати зміст та інформацію що стосується їх комерційних правовідносин. А якщо така інформація відповідно до умов договорів є комерційною таємницею взагалі не мають права на її оприлюднення. Таким чином, Замовник встановивши вищезазначену вимогу ставить учасників у залежність від третіх осіб з якими учасник не має правовідносин.
Вимоги п.6 Додатку 2 до тендерної документації мають бути виключені з тендерної документації, як дискримінаційні.
На підтвердження вищезазначеної інформації надаємо партнерський договір з ТОВ «Укрнафта-Постач», відповідно до якого можемо здійснювати постачання палива у мережі АЗС «УКРНАФТА».
3. Відповідно до Додатку № 3 до тендерної документації:
Згідно п. 6.3. Додатку 3 Проекту договору : Постачальник зобов’язаний: забезпечити поставку товарів у строки, встановлені цим Договором; забезпечити поставку товару у кількості не менше ніж 35 % від обсягу закупівлі за цінами зафіксованими за результатами аукціону (тендерної пропозиції Учасника); забезпечити поставку товарів, якість яких відповідає умовам, установленим розділом 2 цього Договору.
Вважаємо таку вимогу незаконною.
Відповідно до вимог ст.41 Закону та п. 19 Особливостей Істотні умови договору про закупівлю, не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків зазначених в ч.5 ст.41 Закону та п. 19 Особливостей.
Одним з таких випадків це погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару. Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення.
Встановлення обмеження можливість зміни ціни ставить учасників невигідні умови. Ринок пального України, особливо в умовах військового стану, є вкрай динамічним. Крім того, з 1 липня 2024 року відбудеться підвищення акцизного податку на пальне, що вплине на вартість пального. Обмеження мінімальної партії товару за ціною аукціону призводить до неможливості зміни ціни за одиницю товару.
Вимоги п.6.3. Додатку 3 до тендерної документації мають бути виключені з тендерної документації.
×
-
Назва доказу:
партнерський договір
-
Повʼязаний документ:
партнерський_договір_міжемітент_укрнафта.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
виключити дискримінаційні умови