• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Електрична енергія

Завершена

194 445.63 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 972.23 UAH
Період оскарження: 03.06.2024 15:04 - 06.07.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на умови тендерної документації

Номер: 58658268dfab4744a1888b249e2cc671
Ідентифікатор запиту: UA-2024-06-03-007823-a.a1
Назва: Скарга на умови тендерної документації
Скарга:
03 червня 2024 року: Сумська початкова школа №32 Сумської міської ради, (далі — Замовник) на виконання вимог Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі по тексту – Закон) та «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі по тексту – Особливості), оголосило процедуру закупівлі: (відкриті торги з урахуванням Особливостей), класифікатор та його відповідний код ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія, ідентифікатор закупівлі: UA-2024-06-03-007823-a за найменування: «Електрична енергія». Уважно ознайомившись із умовами та вимогами, викладеними у тендерній документації на закупівлю товарів, затвердженої рішенням Замовника, переконані у тому, що деякі вимоги, поставлені Замовником до потенційних Учасників, є дискримінаційними та такими, що порушують права ТОВ «„КОМПАНІЯ“ ГАЗЕНЕРГОПОСТАЧ» , (надалі - Скаржник) на рівну конкуренцію. Принцип недискримінації учасників закріплений у ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон), у ст. 5 Закону прямо передбачено, що Замовники забезпечують вільний доступ всіх Учасників до інформації про закупівлю та не можуть встановлювати дискримінаційні вимоги до Учасників. Заборону на включення до тендерної документації вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, містить ст. 22 Закону. Головна ознака умов тендерної документації, за якою їх можна віднести до дискримінаційних, — це негативні наслідки, зумовлені такими умовами, якими є обмеження конкуренції Учасників. Тобто Замовник встановлює такі вимоги до Учасника торгів або до предмета закупівлі, які є надмірними або занадто деталізованими порівняно з вимогами, які зазвичай висувають та які вважаються об’єктивно необхідними для успішного виконання договору про закупівлю. Включаючи до тендерної документації дискримінаційні умови, Замовник (навмисно або ні) необґрунтовано звужує коло потенційних Учасників закупівель, перешкоджаючи певним постачальникам, які спроможні виконати умови договору, брати участь у конкурентному змаганні. Відповідно до Закону тендерна документація — це обов’язковий документ, який розробляє та затверджує Замовник з подальшим оприлюдненням на веб-порталі Уповноваженого органу. Саме відповідно до вимог тендерної документації Учасники готують тендерну пропозицію, тобто головне правило є таким: тендерна пропозиція = тендерна документація.
Дата розгляду скарги: 21.06.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 13.06.2024 14:07
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 26.06.2024 17:40
Дата виконання рішення Замовником: 27.06.2024 10:42
Коментар замовника щодо усунення порушень: Згодні з РІШЕННЯМ № 10820-р/пк-пз від 21.06.2024. Зміни внесено.
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "КОМПАНІЯ"ГАЗЕНЕРГОПОСТАЧ", Прядко Валерій 380505524283, 380506300690 GAZENERG@UKR.NET

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 75328468da624a56af736a07d66ed9b9
Заголовок пункту скарги: Скарга на умови тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Відповідно до абзацу 8 Додатку № 2 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі , в тому числі відповідна технічна специфікація» Тендерної документації Замовником встановлено обов’язок Учасника надати :
Учасник повинен надати в складі тендерної пропозиції:
- «Документальне підтвердження стосовно сертифікації уповноваженою організацією відповідності системи управління охороною здоров'я та безпекою праці учасника закупівлі згідно вимогам ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2019, IDT) «Системи управління охороною здоров'я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування» або аналогічних систем чи більш нових версій стандартів.
- Документальне підтвердження стосовно сертифікації уповноваженою організацією відповідності системи екологічного управління учасника закупівлі згідно вимогам ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування» або аналогічних систем чи більш нових версій стандартів.
- Документальне підтвердження стосовно сертифікації уповноваженою організацією відповідності вимогам ДСТУ ISO 27001 (ISO 27001).»
Вважаю вищевказані вимоги Замовника - дискримінаційними в силу наступного:
Відповідно до пункту 29 Особливостей у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі), а саме такі вимоги не передбачені відповідним національним стандартом для цього предмета закупівлі, а саме ДСТУ EN 50160:2023.
Слід зазначити, що національні стандарти для електричної енергії не передбачають необхідності надання вищезазначених документів( не передбачають сертифікати ISO 45001:2019 (ISO 45001:2019, IDT), ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT), ДСТУ ISO 27001 (ISO 27001).
За таких умов, вищезазначені умови Документації не узгоджуються із вимогами Особливостей в цій частині. Встановивши наведені вище умови у Документації, Замовник порушив положення пункту 29 Особливостей.
Тобто, Замовник при здійсненні закупівлі електричної енергії не може вимагати:
1) підтвердження наявності в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
2) будь-який документ, який не передбачено відповідним національним стандартом.
Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії передбачено діючий стандарт ДСТУ EN 50160:2014. "Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2010, IDT)", який також не передбачає обов’язковість наявності в Постачальника електричної енергії Сертифікату ISO 45001:2019 (ISO 45001:2019, IDT), ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT), ДСТУ ISO 27001 (ISO 27001)..
Скаржник знову ж таки наголошує, що жодним нормативно-правововим актом не передбачено необхідності отримання електропостачальником Сертифікату ISO 45001:2019 (ISO 45001:2019, IDT), ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT), ДСТУ ISO 27001 (ISO 27001). Така сертифікація може здійснюватись ним на добровільній основі.
Скаржник не зобов’язаний витрачати зайві кошти на отримання таких сертифікаів, щоб лише взяти участь в оголошеній Замовником процедурі закупівлі. А тому взяти участь в такій закупівлі зможуть тільки ті учасники, які вже мають в наявності такий сертифікат або мають зайві кошти на його отримання.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації