-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Паливні брикети з тирси , деревини хвойних порід типу Nestro , за код ДК 021:2015 : 09110000-3 – Тверде паливо
Торги не відбулися
394 400.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 972.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 972.00 UAH
Період оскарження:
31.05.2024 16:48 - 07.07.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Наявність дискримінаційних вимог у Тендерній документації
Номер:
b9e9c911267f44f6bbf0ed81336cb9f7
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-05-31-007752-a.b1
Назва:
Наявність дискримінаційних вимог у Тендерній документації
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга на умови UA-2024-05-31-007752-a.docx 04.06.2024 22:51
- Скарга на умови UA-2024-05-31-007752-a.pdf 04.06.2024 22:51
- Стандарт України ДСТУ 83582015.pdf 04.06.2024 22:51
- Тендерна документація з додатками.zip 04.06.2024 22:52
- sign.p7s 04.06.2024 23:06
- рішення від 06.06.2024 №9919.pdf 06.06.2024 17:24
- Інформація про резолютивну частину рішення від 18.06.2024 №10572.pdf 19.06.2024 14:16
- рішення від 18.06.2024 №10572.pdf 21.06.2024 14:47
- Перелік змін до тендерної документації (файл)..docx 06.06.2024 21:25
- Файл пояснення на скаргу 2.docx 05.07.2024 15:06
Дата прийняття скарги до розгляду:
04.06.2024 23:12
Дата розгляду скарги:
18.06.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
06.06.2024 17:25
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
21.06.2024 14:47
Дата виконання рішення Замовником:
05.07.2024 15:06
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Виконано все згідно рішення
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
2122482e895c41ec8ed73157011c36f8
Заголовок пункту скарги:
Додаток № 1 до Тендерної документації “Кваліфікаційні критерії”
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
1. В Додатку № 1 до Тендерної документації “Кваліфікаційні критерії” замовником встановлено для Учасників кваліфікаційний критерій “Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)”.
На підтвердження наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) учасник процедури закупівлі має надати довідку за формою про виконання аналогічного договору за 2022-2024 роки не менше одного договору.
Для підтвердження інформації наведеної у довідці учасник має надати копію аналогічного договору з усіма додатками до нього та копію документу(ів), що підтверджують його виконання в повному обсязі.
Учасник має надати копії видаткових накладних, які свідчать хоча б про часткове виконання аналогічного (-их) договору (договорів), зазначеного (-их) в довідці, для підтвердження виконання аналогічного договору.
Скаржник не погоджується з такими вимогами Замовника, адже виконати її зможуть зможуть лише ті учасники, які мають не менше одного повністю виконаного аналогічного договору за 2022-2024 роки, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, які мають виконані аналогічні договори в інший період.
Більше того, в статті 16 Закону про публічні закупівлі законодавцем не встановлено жодного обмеження періоду набуття Учасниками досвіду, а тому встановлення Замовником таких умов в тендерній документації є дискримінаційним, а зазначена вимога Тендерної документації не узгоджуються з вимогами чинного законодавства та є такою, що порушує та обмежує права Скаржника та не дає можливість суб'єктам господарювання, у тому числі Скаржнику, належним чином підготувати свої Пропозиції.
Просимо зобов'язати Замовника внести відповідні зміни до Тендерної документації та виключити з неї вимогу щодо надання копій аналогічних договорів за 2022-2024 роки.
На підтвердження наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) учасник процедури закупівлі має надати довідку за формою про виконання аналогічного договору за 2022-2024 роки не менше одного договору.
Для підтвердження інформації наведеної у довідці учасник має надати копію аналогічного договору з усіма додатками до нього та копію документу(ів), що підтверджують його виконання в повному обсязі.
Учасник має надати копії видаткових накладних, які свідчать хоча б про часткове виконання аналогічного (-их) договору (договорів), зазначеного (-их) в довідці, для підтвердження виконання аналогічного договору.
Скаржник не погоджується з такими вимогами Замовника, адже виконати її зможуть зможуть лише ті учасники, які мають не менше одного повністю виконаного аналогічного договору за 2022-2024 роки, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, які мають виконані аналогічні договори в інший період.
Більше того, в статті 16 Закону про публічні закупівлі законодавцем не встановлено жодного обмеження періоду набуття Учасниками досвіду, а тому встановлення Замовником таких умов в тендерній документації є дискримінаційним, а зазначена вимога Тендерної документації не узгоджуються з вимогами чинного законодавства та є такою, що порушує та обмежує права Скаржника та не дає можливість суб'єктам господарювання, у тому числі Скаржнику, належним чином підготувати свої Пропозиції.
Просимо зобов'язати Замовника внести відповідні зміни до Тендерної документації та виключити з неї вимогу щодо надання копій аналогічних договорів за 2022-2024 роки.
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Просимо зобов'язати Замовника внести відповідні зміни до Тендерної документації та виключити з неї вимогу щодо надання копій аналогічних договорів за 2022-2024 роки.
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
aeffe7e9711945c8b3a2e4fb9eba6a14
Заголовок пункту скарги:
Додаток № 2 до Тендерної документації “п47 Особливостей”
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Тип порушення:
Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Опис суті пункту скарги:
2. Згідно Додатку № 2 до Тендерної документації “п47 Особливостей” Замовник встановлено підстави для відмови Учаснику в участі в процедурі Закупівлі.
Так, Замовником встановлено підставу для відмови учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах, що не ґрунтуються на вимогах підпункту 11 пункту 47 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі - Особливості).
Разом з тим, в цьому ж Додатку Замовником встановлено підставу для відмови в участі та відхилення тендерної пропозиції Учасника на підставі абзацу чотирнадцятого пункту 47 Особливостей, який було виключено на підставі постанови Кабінету Міністрів України №382 від 02.04.2024 року.
Зважаючи на вищевикладене, Додаток №2 до тендерної документації містить вимоги до потенційних учасників процедури Закупівлі, що не відповідають чинному законодавству та підлягають приведенню у відповідність до діючого законодавства та/або виключенню з тексту цього Додатку.
Так, Замовником встановлено підставу для відмови учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах, що не ґрунтуються на вимогах підпункту 11 пункту 47 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі - Особливості).
Разом з тим, в цьому ж Додатку Замовником встановлено підставу для відмови в участі та відхилення тендерної пропозиції Учасника на підставі абзацу чотирнадцятого пункту 47 Особливостей, який було виключено на підставі постанови Кабінету Міністрів України №382 від 02.04.2024 року.
Зважаючи на вищевикладене, Додаток №2 до тендерної документації містить вимоги до потенційних учасників процедури Закупівлі, що не відповідають чинному законодавству та підлягають приведенню у відповідність до діючого законодавства та/або виключенню з тексту цього Додатку.
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зважаючи на вищевикладене, Додаток №2 до тендерної документації містить вимоги до потенційних учасників процедури Закупівлі, що не відповідають чинному законодавству та підлягають приведенню у відповідність до діючого законодавства та/або виключенню з тексту цього Додатку.
Порядковий номер пункту скарги:
3
Номер:
f213606835b14120af842377c09baff5
Заголовок пункту скарги:
Додаток № 3 до Тендерної документації “Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі. ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ”
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
3. В Додатку№ 3 до Тендерної документації “Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі. ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ”
Замовником встановлено кілька дискримінаційних умов щодо Скаржника:
3.1. Так, з аналізу зазначених Замовником в Додатку 3 до Тендерної документації технічних вимог до паливних брикетів вбачається, що більшість технічних вимог (показників) встановлено для паливних брикетів за І групою якості, що визначені в Таблиці 1 - Технічні вимоги до брикетів та гранул паливних ДСТУ 8358:2015 “БРИКЕТИ ТА ГРАНУЛИ ПАЛИВНІ З ДЕРЕВИННОЇ СИРОВИНИ Технічні умови” (далі - ДСТУ 8358:2015): зольність – не більше 1.0 %; нижча теплота згорання - не менше 17,5 Мдж/кг; вміст сірки - не більше 0,08%.
Разом з тим, Замовником визначено технічні показники для паливних брикетів, що не відповідають таким показники для паливних брикетів за І групою якості згідно ДСТУ 8358:2015, а саме показники як: щільність –1100 кг/м3 (за ДСТУ 8358:2015 щільність – не менше ніж 1100 кг/м3) та вологість –10%-12.0%+/-0.1 (за ДСТУ 8358:2015 вологість - не більше ніж 10 %).
Відповідно до пункту 29 Особливостей у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, згідно з цими Особливостями, Замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Зважаючи на викладене встановлені Замовником в Додатку 3 до Тендерної документації вимоги до технічних показників не відповідають технічним вимогами національного стандарту ДСТУ 8358:2015.
Просимо зобов'язати Замовника внести відповідні зміни до Тендерної документації.
3.2. Замовником в Додатку 3 до Тендерної документації визначено, що кожна поставка (відвантаження) супроводжується посвідченням якості.
Дана вимога Тендерної документації не узгоджується з нормами пункту 29 Особливостей, згідно якої у разі проведення відкритих торгів згідно з цими Особливостями для закупівлі твердого палива, Замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Слід зазначити, що для даного виду товару є національний стандарт - ДСТУ 8358:2015, яким взагалі не передбачено, такого документа як посвідчення якості на підтвердження якості паливних брикетів.
Вважаємо, що наведена вище вимога Тендерної документації не узгоджується з вимогами чинного законодавства та є такою, що порушує та обмежує права Скаржника та не дає можливість суб'єктам господарювання, у тому числі Скаржнику, належним чином підготувати свої Пропозиції.
Просимо зобов'язати Замовника внести відповідні зміни до Тендерної документації та виключити з неї вимогу щодо надання якісного посвідчення на підтвердження якості паливних брикетів.
3.3. В Додатку 3 до Тендерної документації Замовником також встановлено інші вимоги до паливних брикетів типу Nestro, а саме, паливні брикети мають бути:
- циліндричної форми;
- виготовлені із деревини сухої тирси хвойних порід, власного виробництва, тобто пресований паливний брикет Nestro з деревних опилок , тирси .
Дані вимоги Тендерної документації не узгоджуються з нормами пункту 29 Особливостей, згідно якої у разі проведення відкритих торгів згідно з цими Особливостями для закупівлі твердого палива, Замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Слід зазначити, що для даного виду товару є національний стандарт - ДСТУ 8358:2015, яким взагалі не передбачено, таких вимог до паливних брикетів.
Вважаємо, що наведена вище вимога Тендерної документації не узгоджується з вимогами чинного законодавства та є такою, що порушує та обмежує права Скаржника та не дає можливість суб'єктам господарювання, у тому числі Скаржнику, належним чином підготувати свої Пропозиції.
Просимо зобов'язати Замовника внести відповідні зміни до Тендерної документації та виключити з неї вимогу щодо надання якісного посвідчення на підтвердження якості паливних брикетів.
Замовником встановлено кілька дискримінаційних умов щодо Скаржника:
3.1. Так, з аналізу зазначених Замовником в Додатку 3 до Тендерної документації технічних вимог до паливних брикетів вбачається, що більшість технічних вимог (показників) встановлено для паливних брикетів за І групою якості, що визначені в Таблиці 1 - Технічні вимоги до брикетів та гранул паливних ДСТУ 8358:2015 “БРИКЕТИ ТА ГРАНУЛИ ПАЛИВНІ З ДЕРЕВИННОЇ СИРОВИНИ Технічні умови” (далі - ДСТУ 8358:2015): зольність – не більше 1.0 %; нижча теплота згорання - не менше 17,5 Мдж/кг; вміст сірки - не більше 0,08%.
Разом з тим, Замовником визначено технічні показники для паливних брикетів, що не відповідають таким показники для паливних брикетів за І групою якості згідно ДСТУ 8358:2015, а саме показники як: щільність –1100 кг/м3 (за ДСТУ 8358:2015 щільність – не менше ніж 1100 кг/м3) та вологість –10%-12.0%+/-0.1 (за ДСТУ 8358:2015 вологість - не більше ніж 10 %).
Відповідно до пункту 29 Особливостей у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, згідно з цими Особливостями, Замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Зважаючи на викладене встановлені Замовником в Додатку 3 до Тендерної документації вимоги до технічних показників не відповідають технічним вимогами національного стандарту ДСТУ 8358:2015.
Просимо зобов'язати Замовника внести відповідні зміни до Тендерної документації.
3.2. Замовником в Додатку 3 до Тендерної документації визначено, що кожна поставка (відвантаження) супроводжується посвідченням якості.
Дана вимога Тендерної документації не узгоджується з нормами пункту 29 Особливостей, згідно якої у разі проведення відкритих торгів згідно з цими Особливостями для закупівлі твердого палива, Замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Слід зазначити, що для даного виду товару є національний стандарт - ДСТУ 8358:2015, яким взагалі не передбачено, такого документа як посвідчення якості на підтвердження якості паливних брикетів.
Вважаємо, що наведена вище вимога Тендерної документації не узгоджується з вимогами чинного законодавства та є такою, що порушує та обмежує права Скаржника та не дає можливість суб'єктам господарювання, у тому числі Скаржнику, належним чином підготувати свої Пропозиції.
Просимо зобов'язати Замовника внести відповідні зміни до Тендерної документації та виключити з неї вимогу щодо надання якісного посвідчення на підтвердження якості паливних брикетів.
3.3. В Додатку 3 до Тендерної документації Замовником також встановлено інші вимоги до паливних брикетів типу Nestro, а саме, паливні брикети мають бути:
- циліндричної форми;
- виготовлені із деревини сухої тирси хвойних порід, власного виробництва, тобто пресований паливний брикет Nestro з деревних опилок , тирси .
Дані вимоги Тендерної документації не узгоджуються з нормами пункту 29 Особливостей, згідно якої у разі проведення відкритих торгів згідно з цими Особливостями для закупівлі твердого палива, Замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Слід зазначити, що для даного виду товару є національний стандарт - ДСТУ 8358:2015, яким взагалі не передбачено, таких вимог до паливних брикетів.
Вважаємо, що наведена вище вимога Тендерної документації не узгоджується з вимогами чинного законодавства та є такою, що порушує та обмежує права Скаржника та не дає можливість суб'єктам господарювання, у тому числі Скаржнику, належним чином підготувати свої Пропозиції.
Просимо зобов'язати Замовника внести відповідні зміни до Тендерної документації та виключити з неї вимогу щодо надання якісного посвідчення на підтвердження якості паливних брикетів.
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Просимо зобов'язати Замовника внести відповідні зміни до Тендерної документації.
Порядковий номер пункту скарги:
4
Номер:
5ebdca5f91004c269b4999f6bd205c13
Заголовок пункту скарги:
Додатку № 4 до Тендерної документації “ Проєкт договору про закупівлю ДОГОВІР ПОСТАВКИ № ___”
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Умови проекту договору
Тип порушення:
Умови проекту договору
Опис суті пункту скарги:
4. В Додатку № 4 до Тендерної документації “ Проєкт договору про закупівлю ДОГОВІР ПОСТАВКИ № ___” Замовником допущено невідповідність в частині зазначення кількості товару, зокрема в п. 1.2. Кількість товару - 57 тонн.
Натомість в Оголошенні про проведення відкритих торгів та в п. 4.3. Розділу І “Загальні положення” Тендерної документації Кількість товару - 58 тонн.
Таким чином, є незрозумілим з якою метою Замовник встановив таку дискримінаційну вимогу у п. 1.2 проєкту договору про закупівлю.
Вважаємо, що наведена вище вимога Тендерної документації є суперечливою та такою, що порушує та обмежує права Скаржника і не дає можливість суб'єктам господарювання, у тому числі Скаржнику, належним чином підготувати свої Пропозиції.
Просимо зобов'язати Замовника внести відповідні зміни до Тендерної документації.
Таким чином, вважаємо, що встановлення Замовником вищезазначених вимог є дискримінацією учасників, не узгоджується з вимогами законодавства та не дає учасникам належним чином підготувати свої тендерні пропозиції і взяти участь у закупівлі.
Натомість в Оголошенні про проведення відкритих торгів та в п. 4.3. Розділу І “Загальні положення” Тендерної документації Кількість товару - 58 тонн.
Таким чином, є незрозумілим з якою метою Замовник встановив таку дискримінаційну вимогу у п. 1.2 проєкту договору про закупівлю.
Вважаємо, що наведена вище вимога Тендерної документації є суперечливою та такою, що порушує та обмежує права Скаржника і не дає можливість суб'єктам господарювання, у тому числі Скаржнику, належним чином підготувати свої Пропозиції.
Просимо зобов'язати Замовника внести відповідні зміни до Тендерної документації.
Таким чином, вважаємо, що встановлення Замовником вищезазначених вимог є дискримінацією учасників, не узгоджується з вимогами законодавства та не дає учасникам належним чином підготувати свої тендерні пропозиції і взяти участь у закупівлі.
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Просимо зобов'язати Замовника внести відповідні зміни до Тендерної документації.