-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Покриття для підлоги пасажирського транспорту, код 44110000-4 за ДК 021:2015 «Конструкційні матеріали»
Завершена
119 232.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 596.16 UAH
мін. крок: 0.5% або 596.16 UAH
Період оскарження:
31.05.2024 13:24 - 28.06.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга щодо дискримінаційних умов тендерної документації
Номер:
4eeec702b54a4417a28e9f90db21cc46
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-05-31-004526-a.c1
Назва:
Скарга щодо дискримінаційних умов тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга UA-2024-05-31-004526-a.docx.asice.zip 05.06.2024 17:06
- Скарга UA-2024-05-31-004526-a.docx 05.06.2024 17:06
- Докази 1.pdf 05.06.2024 17:06
- ТД. Покриття для підлоги пасажирського транспорту.docx 05.06.2024 17:06
- Докази 3.pdf 05.06.2024 17:06
- Докази 2.pdf 05.06.2024 17:06
- sign.p7s 05.06.2024 17:10
- рішення від 10.06.2024 № 10092.pdf 10.06.2024 15:28
- Інформація про резолютивну частину рішення від 19.06.2024 № 10663.pdf 20.06.2024 13:39
- рішення від 19.06.2024 № 10663.pdf 24.06.2024 13:18
- Пояснення щодо скарги.pdf 11.06.2024 14:42
- Пояснення щодо скарги.docx 11.06.2024 14:42
- Примітка до пояснення щодо скарги.docx 11.06.2024 14:42
- ТД. Покриття для підлоги пасажирського транспорту, зі змінами (1).docx 25.06.2024 14:19
- Протокол від 25.06.2024 № 83.doc 25.06.2024 14:19
Дата прийняття скарги до розгляду:
06.06.2024 16:47
Дата розгляду скарги:
19.06.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
10.06.2024 15:28
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
24.06.2024 13:18
Дата виконання рішення Замовником:
25.06.2024 14:19
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Відповідно до абз. 1 ч. 22 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі», на підставі рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, № 10663-р/пк-пз від 19 червня 2024 року
вирішив:
1. Виключити абзаци 13 – 19 пункту 1 розділу V тендерної документації.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
89d97c5e71e1405d90a54dfb17991d72
Заголовок пункту скарги:
Дискримінаційна умова про включення ПДВ до ціни учасників неплатників ПДВ
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
Відповідно до розділу V. Оцінка тендерної пропозиції -критерії та методика оцінки визначаються відповідно до статті 29 Закону. Єдиним критерієм оцінки згідно даної процедури відкритих торгів є «Ціна». Питома вага критерію – 100%. Ціна тендерної пропозиції не може перевищувати очікувану вартість предмета закупівлі зазначену в оголошенні про проведення конкурентної процедури закупівлі. До оцінки тендерних пропозицій приймається сума, що становить загальну вартість тендерної пропозиції кожного окремого учасника, розрахована з урахуванням вимог щодо технічних, якісних та кількісних характеристик предмету закупівлі, визначених цією тендерної документацією, в тому числі з урахуванням включення до ціни податку на додану вартість (ПДВ), якщо учасник є платником ПДВ, інших податків та зборів, що передбачені чинним законодавством, та мають бути включені таким учасником до вартості товарів, робіт або послуг та з урахуванням вимог цієї тендерної документації. ЗВЕРНУТИ УВАГУ! У разі якщо очікувана вартість закупівлі зазначена з урахуванням ПДВ, для участі у процедурі закупівлі учасник – неплатник ПДВ повинен привести свою цінову пропозицію до рівних умов з іншими учасниками процедури закупівлі – платниками ПДВ, а саме: цінова пропозиція повинна бути з урахуванням ПДВ (20%). У зв’язку з вищевказаним, цінова пропозиція (ціна, що зазначається учасником в електронній системі закупівель) для таких учасників повинна включати в себе як базову ціну тендерної пропозиції (без урахування ПДВ) так і вартість з ПДВ (20%): 1. при поданні тендерної пропозиції, учасник зазначає вартість цінової пропозиції в електронній системі закупівель з урахуванням ПДВ. 2. переможець процедури закупівлі завантажує в електронну систему закупівель свою цінову пропозицію (при закупівлі товару та послуг) без ПДВ. У формі цінової пропозиції в додатку № 6 до тендерної документації зазначається в п. 6 ціна з ПДВ 20% та в п. 6.1. ціна без ПДВ 20%. 3. ціною договору вважається ціна тендерної пропозиції учасника без ПДВ (п. 6.1. форми цінової пропозиції в додатку № 6 до тендерної документації). Недотримання зазначених вимог при підписанні договору вважається відмовою від підписання договору та є підставою для відхилення згідно вимог Закону з урахуванням абз.2 пп. 3 пункту 44 Особливостей. Викладені умови тендерної документації є такими, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, з огляду на нижчевикладене. Скаржник є платником єдиного податку 3-ї групи з 5% ставкою у відсотках до доходу, що підтверджується наданням витягу з реєстру платників єдиного податку №22420. У разі виконання зазначеної вимоги Замовника, Скаржник для участі в закупівлі повинен нарахувати на ціну пропозиції неіснуючий додатковий податок, який він не сплачує та не зобов’язаний сплачувати. Окрім цього, Скаржник зобов’язаний сплатити 5% єдиного податку із доходу, отриманого від поставки товару, який є предметом закупівлі. Таким чином, запропонована ціна Скаржника повинна включати в себе 25% податків (20% ПДВ + 5% єдиного податку), замість 20%, які сплачують платники ПДВ. Також, зауважуємо, що ані Законом, ані Особливостями не передбачено нарахування будь-яких податків чи зборів, які не зобов’язаний сплачувати учасник або платник податків, а тендерна документація Замовника містить вимогу про те, що загальна вартість пропозиції включає в себе ПДВ, тільки у разі якщо учасник є платником такого податку. Як наслідок, для того щоб конкурувати з учасниками-платниками ПДВ, Скаржник змушений давати вищу ціну, через додаткове податкове навантаження. Крім того, скаржник взагалі не повинен додавати до ціни пропозиції ПДВ, оскільки він не є його платником. Така вимога замовника ставить в нерівне становище учасників платників ПДВ, та учасників не платників ПДВ. За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі серед неплатників ПДВ зможуть лише ті учасники, які врахують в ціну Пропозиції ПДВ (20%), що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника. Вказані умови ставлять виключно учасників-платників ПДВ у вигідне становище по відношенню до неплатників ПДВ, а не вирівнюють становище платників ПДВ та неплатників ПДВ. Одним із принципів проведення публічних закупівель є добросовісна конкуренція серед учасників та максимальна економія, ефективність та пропорційність. Вищенаведені умови тендерної документації порушують вказані принципи проведення публічних закупівель. Частиною 2 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах. Крім того, численна практика комісії АМКУ з розгляду аналогічного питання також підтверджує дискримінаційність такої вимоги Замовника. Зокрема, рішення від 16.04.2024 № 6766-р/пк-пз, від 27.07.2023 № 11575-р/пк-пз додаються до скарги в якості додаткових доказів. Враховуючи вищезазначене, законні права Скаржника можуть бути поновлені шляхом внесення змін до тендерної документації, а саме виключення дискримінаційної умови про обов’язок додавання ПДВ для учасників, які не є його платниками.
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
ПРОСИМО: 1.Прийняти дану скаргу до розгляду; 2.Зобов'язати ФІлія Комунального підприємства "Київпастранс" Тролейбусне ремонтно-експлуатаційне депо № 3 внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі: Покриття для підлоги пасажирського транспорту, код 44110000-4 за ДК 021:2015 «Конструкційні матеріали» оприлюднену на веб-порталі Уповноваженого органу за №UA-2024-05-31-004526-a з метою усунення порушень у відповідності із обставинами скарги та вимогами законодавства.