-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 2
Бензин А-95 та дизельне паливо (талони)
Завершена
120 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 600.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 600.00 UAH
Період оскарження:
31.05.2024 11:51 - 09.06.2024 00:00
Скарга
Розгляд припинено
КЕП
скарга підставу відхилення пропозиції переможця закупівлі ТОВ "ВЄНТУС РЕСУРС" згідно Протоколу № 28 від 27.08.2024 року
Номер:
f128b02b0318464b806ec70e38bdc948
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-05-31-003244-a.a2
Назва:
скарга підставу відхилення пропозиції переможця закупівлі ТОВ "ВЄНТУС РЕСУРС" згідно Протоколу № 28 від 27.08.2024 року
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Протокол №28.PDF 02.07.2024 12:39
- Скарга від 02_07_2024_на_рішення_ДУ Інститут громадського здоров'я.pdf 02.07.2024 12:39
- Скарга від 02_07_2024_на_рішення_Замовника UA-2024-05-31-003244-a.docx 02.07.2024 12:39
- sign.p7s 02.07.2024 12:39
- Протокол №29.PDF 02.07.2024 16:28
- Відповідь на скаргу.PDF 05.07.2024 10:18
- Відповідь на скаргу до АМКУ 05.07.2024.docx 05.07.2024 10:18
- рішення від 04.07.2024 № 11578.pdf 04.07.2024 17:37
- Інформація про резолютивну частину рішення від 12.07.2024 № 12021.pdf 12.07.2024 18:56
- рішення від 11.07.2024 №12021.pdf 16.07.2024 14:06
Дата прийняття скарги до розгляду:
02.07.2024 12:59
Дата розгляду скарги:
11.07.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
04.07.2024 17:37
Причина:
Замовником відповідно до Закону про публічні закупівлі усунено порушення
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
16.07.2024 14:06
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
16.07.2024 14:06
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
36df686cb066422e8ed4f9d2facafae4
Заголовок пункту скарги:
Скарга на наявність відстави для відхилення пропозиції переможця ТОВ "ВЄНТУС РЕСУРС" згідно Протоколу № 28 від 27.06.2024 року Уповноваженої особи Замовника.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Документи, які надаються переможцем
Тип порушення:
Документи, які надаються переможцем
Опис суті пункту скарги:
27.06.2024 року, у закупівлі за ідентифікатором UA-2024-05-31-003244-a, за предметом Бензин А-95 та дизельне пальне, ДК 021:2015: 09130000-9 (Нафта і дистиляти), Замовником було опубліковано рішення, оформлене Протокольним рішенням Державної установи «Інститут громадського здоров’я ім. О. М. Марзєєва Національної академії медичних наук України» щодо прийняття рішення уповноваженою особою Катериною ТАРНАПОЛЬСЬКОЮ № 28 від 27.06.2024 року (далі – Оскаржуване рішення), згідно якого було вирішено Визначити учасника ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ВЄНТУС РЕСУРС" (далі – Переможець), переможцем закупівлі та оприлюднити рішення про намір укласти договір із зазначеним учасником.
ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «ІНТЕРФЕРЕНЦ СИСТЕМ» (далі – Скаржник) є учасником закупівлі, в якій подано цю Скаргу.
Скаржник вважає, що Замовником порушено його права, як учасника закупівлі, закріплені в статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», в тому числі щодо обов’язку Замовника дотримуватись принципу об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі.
Також, Замовником порушено положення частини 9 статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі» та положення пункту 44 Особливостей.
В пункті 32 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що тендерна пропозиція - пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник процедури закупівлі подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації.
В пункті 32 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель.
Замовником 31.05.2024 року в електронній системі закупівель було опубліковано тендерну документацію у відповідності до Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування».
В частині 1 розділу ІІІ тендерної документації визначено, що 1.1. Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним/-ому критеріям/-ю (у разі їх (його) встановлення), наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в цій тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, згідно Додатку 3 та Додатку 3-1, а саме:
3) документами та інформацією для підтвердження відповідності Учасника/Переможця вимогам (в тому числі для об’єднання учасників як учасника процедури), визначеним у пункті 47 Особливостей згідно з Додатком 3 (для Учасника), Додатком 3-1 (для Учасника) та Додатком 4 (для Переможця) до цієї тендерної документації;
В Додатку 4 до тендерної документації визначено, що 1. Учасник-переможець у строк, що не перевищує чотири дні з дати з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель такі документи:
№
з/п Вимоги Документальне підтвердження відповідності Учасника-переможця встановленим вимогам
1 Фізична особа, яка є учасником процедури закупівлі, не була засуджена за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку. Документ, виданий не раніше 30 днів до дати розкриття тендерних пропозицій уповноваженим органом про те, що фізична особа, яка є Учасником, не була засуджена за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку.
2 Керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми. Довідка учасника про те, що керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми.
3 Керівник учасника процедури закупівлі, не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку. Документ, виданий не раніше 30 днів до дати розкриття тендерних пропозицій уповноваженим органом про те, що керівник учасника процедури закупівлі, не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку.
4 Керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією. Документ, виданий не раніше 30 днів до дати розкриття тендерних пропозицій уповноваженим органом про те, що керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією.
5 Учасник процедури закупівлі виконав свої зобов’язання за раніше укладеним договором про закупівлю з цим самим замовником (у випадку укладення такого договору). Довідка учасника про те, що учасник процедури закупівлі виконав свої зобов’язання за раніше укладеним договором з цим самим замовником.
У випадку якщо учасник процедури закупівлі не виконав свої зобов’язання за раніше укладеним договором про закупівлю з цим самим замовником, що призвело до його дострокового розірвання, і було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків - протягом трьох років з дати дострокового розірвання такого договору, такий учасник надає підтвердження вжиття заходів для доведення своєї надійності. Для цього учасник (суб’єкт господарювання) повинен довести, що він сплатив або зобов’язався сплатити відповідні зобов’язання та відшкодування завданих збитків.
6 Інформація про ціну Цінова пропозиція, що була запропонована учасником (з урахуванням результатів аукціону) процедури закупівлі за наведеною формою в Додатку 5 та з урахуванням вимог тендерної документації.
7 Правильність застосування податків і зборів при формуванні ціни Свідоцтво про реєстрацію платника ПДВ або Витяг з реєстру платників податку на додану вартість (для платників ПДВ).
Свідоцтво платника єдиного податку або Витяг з реєстру платників єдиного податку (для платників єдиного податку).
8 Право підписання договору Відповідна інформація про право підписання договору про закупівлю.
9 Наявність ліцензії Довідка у довільній формі, у якій зазначені дані про наявність чинної ліцензії або документа дозвільного характеру на провадження виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом.
Замість довідки довільної форми учасник може надати скановану копію чинної ліцензії або документу дозвільного характеру.
2. Ненадання переможцем інформації та документів у строк, визначений у пункті 1 цього додатку або надання такої інформації та документів з порушенням вимог, визначених у пункті 1 цього додатку, буде розцінене як відмова переможця від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації.
1. Про ненадання документів переможця закупівлі:
Скаржник вважає, що Пропозиція Переможця підлягає відхиленню на підставі абзацу 3 частини 3 пункту 44 Особливостей, зокрема через те, що переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затверджених Постановою КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ від 12.10.2022 року № 1178 (редакція Постанови чинна на дату оголошення процедури закупівлі).
В частині 1 Додатку № 4 до тендерної документації визначено, що Учасник-переможець у строк, що не перевищує чотири дні з дати з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель такі документи:
1) На підтвердження вимоги п. 2 Керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми.
Учасник-Переможець повинен надати:
Довідка учасника про те, що керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми.
2) На підтвердження вимоги п. 3 Керівник учасника процедури закупівлі, не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку.
Учасник-Переможець повинен надати:
Документ, виданий не раніше 30 днів до дати розкриття тендерних пропозицій уповноваженим органом про те, що керівник учасника процедури закупівлі, не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку.
3) На підтвердження вимоги п. 4 Керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією.
Учасник-Переможець повинен надати:
Документ, виданий не раніше 30 днів до дати розкриття тендерних пропозицій уповноваженим органом про те, що керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією.
Також варто звернути увагу на вимогу п. 2 Додатку 4 до тендерної документації, яка визначає, що Ненадання переможцем інформації та документів у строк, визначений у пункті 1 цього додатку або надання такої інформації та документів з порушенням вимог, визначених у пункті 1 цього додатку, буде розцінене як відмова переможця від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації.
Повідомлення про намір підписати договір сформовано та опубліковано в електронній системі закупівель 27.06.2024 року.
Тендерну документацію розроблено відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (зі змінами) (далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості).
Згідно редакції Постанови № 1178 від 12.10.2022 року, чинної на дату оголошення процедури закупівлі, Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю (а саме у строку до 01.07.2024 23:59), повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, встановлені в Додатку 4 (для переможця) з урахуванням норми законодавства згідно п. 47 Особливостей.
Переможцем у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, не було надано замовнику:
1) Довідка учасника про те, що керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми.
2) Документ, виданий не раніше 30 днів до дати розкриття тендерних пропозицій уповноваженим органом про те, що керівник учасника процедури закупівлі, не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку.
3) Документ, виданий не раніше 30 днів до дати розкриття тендерних пропозицій уповноваженим органом про те, що керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією.
За таких обставин, пропозиція Переможця підлягає відхиленню.
Відповідно до підпункту 3 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 цих особливостей.
ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «ІНТЕРФЕРЕНЦ СИСТЕМ» (далі – Скаржник) є учасником закупівлі, в якій подано цю Скаргу.
Скаржник вважає, що Замовником порушено його права, як учасника закупівлі, закріплені в статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», в тому числі щодо обов’язку Замовника дотримуватись принципу об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі.
Також, Замовником порушено положення частини 9 статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі» та положення пункту 44 Особливостей.
В пункті 32 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що тендерна пропозиція - пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник процедури закупівлі подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації.
В пункті 32 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель.
Замовником 31.05.2024 року в електронній системі закупівель було опубліковано тендерну документацію у відповідності до Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування».
В частині 1 розділу ІІІ тендерної документації визначено, що 1.1. Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним/-ому критеріям/-ю (у разі їх (його) встановлення), наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в цій тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, згідно Додатку 3 та Додатку 3-1, а саме:
3) документами та інформацією для підтвердження відповідності Учасника/Переможця вимогам (в тому числі для об’єднання учасників як учасника процедури), визначеним у пункті 47 Особливостей згідно з Додатком 3 (для Учасника), Додатком 3-1 (для Учасника) та Додатком 4 (для Переможця) до цієї тендерної документації;
В Додатку 4 до тендерної документації визначено, що 1. Учасник-переможець у строк, що не перевищує чотири дні з дати з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель такі документи:
№
з/п Вимоги Документальне підтвердження відповідності Учасника-переможця встановленим вимогам
1 Фізична особа, яка є учасником процедури закупівлі, не була засуджена за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку. Документ, виданий не раніше 30 днів до дати розкриття тендерних пропозицій уповноваженим органом про те, що фізична особа, яка є Учасником, не була засуджена за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку.
2 Керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми. Довідка учасника про те, що керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми.
3 Керівник учасника процедури закупівлі, не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку. Документ, виданий не раніше 30 днів до дати розкриття тендерних пропозицій уповноваженим органом про те, що керівник учасника процедури закупівлі, не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку.
4 Керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією. Документ, виданий не раніше 30 днів до дати розкриття тендерних пропозицій уповноваженим органом про те, що керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією.
5 Учасник процедури закупівлі виконав свої зобов’язання за раніше укладеним договором про закупівлю з цим самим замовником (у випадку укладення такого договору). Довідка учасника про те, що учасник процедури закупівлі виконав свої зобов’язання за раніше укладеним договором з цим самим замовником.
У випадку якщо учасник процедури закупівлі не виконав свої зобов’язання за раніше укладеним договором про закупівлю з цим самим замовником, що призвело до його дострокового розірвання, і було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків - протягом трьох років з дати дострокового розірвання такого договору, такий учасник надає підтвердження вжиття заходів для доведення своєї надійності. Для цього учасник (суб’єкт господарювання) повинен довести, що він сплатив або зобов’язався сплатити відповідні зобов’язання та відшкодування завданих збитків.
6 Інформація про ціну Цінова пропозиція, що була запропонована учасником (з урахуванням результатів аукціону) процедури закупівлі за наведеною формою в Додатку 5 та з урахуванням вимог тендерної документації.
7 Правильність застосування податків і зборів при формуванні ціни Свідоцтво про реєстрацію платника ПДВ або Витяг з реєстру платників податку на додану вартість (для платників ПДВ).
Свідоцтво платника єдиного податку або Витяг з реєстру платників єдиного податку (для платників єдиного податку).
8 Право підписання договору Відповідна інформація про право підписання договору про закупівлю.
9 Наявність ліцензії Довідка у довільній формі, у якій зазначені дані про наявність чинної ліцензії або документа дозвільного характеру на провадження виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом.
Замість довідки довільної форми учасник може надати скановану копію чинної ліцензії або документу дозвільного характеру.
2. Ненадання переможцем інформації та документів у строк, визначений у пункті 1 цього додатку або надання такої інформації та документів з порушенням вимог, визначених у пункті 1 цього додатку, буде розцінене як відмова переможця від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації.
1. Про ненадання документів переможця закупівлі:
Скаржник вважає, що Пропозиція Переможця підлягає відхиленню на підставі абзацу 3 частини 3 пункту 44 Особливостей, зокрема через те, що переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затверджених Постановою КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ від 12.10.2022 року № 1178 (редакція Постанови чинна на дату оголошення процедури закупівлі).
В частині 1 Додатку № 4 до тендерної документації визначено, що Учасник-переможець у строк, що не перевищує чотири дні з дати з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель такі документи:
1) На підтвердження вимоги п. 2 Керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми.
Учасник-Переможець повинен надати:
Довідка учасника про те, що керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми.
2) На підтвердження вимоги п. 3 Керівник учасника процедури закупівлі, не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку.
Учасник-Переможець повинен надати:
Документ, виданий не раніше 30 днів до дати розкриття тендерних пропозицій уповноваженим органом про те, що керівник учасника процедури закупівлі, не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку.
3) На підтвердження вимоги п. 4 Керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією.
Учасник-Переможець повинен надати:
Документ, виданий не раніше 30 днів до дати розкриття тендерних пропозицій уповноваженим органом про те, що керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією.
Також варто звернути увагу на вимогу п. 2 Додатку 4 до тендерної документації, яка визначає, що Ненадання переможцем інформації та документів у строк, визначений у пункті 1 цього додатку або надання такої інформації та документів з порушенням вимог, визначених у пункті 1 цього додатку, буде розцінене як відмова переможця від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації.
Повідомлення про намір підписати договір сформовано та опубліковано в електронній системі закупівель 27.06.2024 року.
Тендерну документацію розроблено відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (зі змінами) (далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості).
Згідно редакції Постанови № 1178 від 12.10.2022 року, чинної на дату оголошення процедури закупівлі, Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю (а саме у строку до 01.07.2024 23:59), повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, встановлені в Додатку 4 (для переможця) з урахуванням норми законодавства згідно п. 47 Особливостей.
Переможцем у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, не було надано замовнику:
1) Довідка учасника про те, що керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми.
2) Документ, виданий не раніше 30 днів до дати розкриття тендерних пропозицій уповноваженим органом про те, що керівник учасника процедури закупівлі, не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку.
3) Документ, виданий не раніше 30 днів до дати розкриття тендерних пропозицій уповноваженим органом про те, що керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією.
За таких обставин, пропозиція Переможця підлягає відхиленню.
Відповідно до підпункту 3 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 цих особливостей.
×
-
Назва доказу:
Додаток 4 до тендерної документації Замовника
-
Повʼязаний документ:
Скарга від 02_07_2024_на_рішення_ДУ Інститут громадського здоров'я.pdf
-
-
Назва доказу:
Протокол № 28 від 27.06.2024 року
-
Повʼязаний документ:
Протокол №28.PDF
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
×
-
IІІ. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування. Згідно наявного в абз. 3 пункту 59 Особливостей права, Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника - Державна установа "Інститут громадського здоров'я ім. О.М. Марзєєва Національної академії медичних наук України" скасувати рішення про визначення ТОВ "ВЄНТУС РЕСУРС" переможцем процедури закупівлі — Бензин А-95 та дизельне пальне, ДК 021:2015: 09130000-9 (Нафта і дистиляти), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-05-31-003244-a.
Скарга
Розгляд припинено
КЕП
Скарга на умови тендерної документації
Номер:
541741487c904122802078320d0e0483
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-05-31-003244-a.a1
Назва:
Скарга на умови тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Договір партнерський БРСМ-ІФС (2).pdf 06.06.2024 17:28
- Скарга від 06.06.2024 року на умови ТД.docx 06.06.2024 17:28
- Скарга від 06.06.2024 року на умови документації Інститут гром здоровя.pdf 06.06.2024 17:28
- Зразки талонів мережі АЗС БРСМ-Нафта (1).pdf 06.06.2024 17:28
- sign.p7s 06.06.2024 17:29
- Лист.pdf 07.06.2024 11:26
- Відповідь на скаргу АМКУ.PDF 11.06.2024 15:31
- Відповідь на скаргу до АМКУ.docx 11.06.2024 15:31
- Перелік змін.pdf 11.06.2024 15:31
- Тендерна документація зі змінами.pdf 11.06.2024 15:31
- Тендерна документація зі змінами.pdf 11.06.2024 15:32
- рішення від 10.06.2024 № 10068.pdf 10.06.2024 16:28
- Інформація про резолютивну частину рішення від 19.06.2024 № 10618.pdf 20.06.2024 13:28
- рішення від 19.06.2024 № 10618.pdf 24.06.2024 11:03
Дата прийняття скарги до розгляду:
06.06.2024 17:40
Дата розгляду скарги:
19.06.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
10.06.2024 16:28
Причина:
Замовником відповідно до Закону про публічні закупівлі усунено порушення
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
24.06.2024 11:03
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
24.06.2024 11:03
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
fad0fae84afd4f67a42c77eb9001679e
Заголовок пункту скарги:
1. Вилучити із тендерної документації умову, відповідно до якої Учасник повинен бути емітентом талонів;
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Скаржник вважає, що Замовником порушено його права, як учасника закупівлі, закріплені в статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», в тому числі щодо обов’язку Замовника дотримуватись принципу недискримінації учасників та тендерна документація складена з порушенням вимог положення абзацу 1 пункту 29 Особливостей та положення статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі».
Опис суті пункту скарги:
1.1. В п. 2.3. Додатку № 1 до ТД: Замовником визначена вимога, відповідно до якої Учасник повинен бути емітентом талонів:
«2.3. Учасник повинен бути емітентом талонів.»
В абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
Вимагаючи від учасників наявність талонів емітованих Учасником - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі – Закон), зокрема "недискримінація учасників", оскільки встановлює вимоги, за яких участь у закупівлі зможуть прийняти ВИКЛЮЧНО учасники, які мають талони емітовані Учасником.
Емітентом талонів мережі АЗС БРСМ-нафта є партнер Скаржника та власник мережі АЗС. При цьому, відповідний факт жодним чином не впливає на той факт, що при цьому Скаржник є власником талонів, які передані йому у власність на умовах партнерського договору.
Встановлення відповідної вимоги не дозволяє взяти участь у закупівлі учасникам, які не є емітентами талонів, що обмежує встановлені у статті 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» принципи проведення процедури Закупівлі.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС Авіас. Партнерські договори надають право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих власником мережі АЗС БРСМ-нафта, а не Скаржником, для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
«2.3. Учасник повинен бути емітентом талонів.»
В абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
Вимагаючи від учасників наявність талонів емітованих Учасником - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі – Закон), зокрема "недискримінація учасників", оскільки встановлює вимоги, за яких участь у закупівлі зможуть прийняти ВИКЛЮЧНО учасники, які мають талони емітовані Учасником.
Емітентом талонів мережі АЗС БРСМ-нафта є партнер Скаржника та власник мережі АЗС. При цьому, відповідний факт жодним чином не впливає на той факт, що при цьому Скаржник є власником талонів, які передані йому у власність на умовах партнерського договору.
Встановлення відповідної вимоги не дозволяє взяти участь у закупівлі учасникам, які не є емітентами талонів, що обмежує встановлені у статті 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» принципи проведення процедури Закупівлі.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС Авіас. Партнерські договори надають право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих власником мережі АЗС БРСМ-нафта, а не Скаржником, для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
×
-
Назва доказу:
Зразки талонів емітовані власником мережі АЗС
-
Повʼязаний документ:
Зразки талонів мережі АЗС БРСМ-Нафта (1).pdf
-
-
Назва доказу:
Партнерський договір
-
Повʼязаний документ:
Договір партнерський БРСМ-ІФС (2).pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
IІІ. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування. Згідно наявного в абз. 1 пункту 59 Особливостей права, Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника Державна установа "Інститут громадського здоров'я ім. О.М. Марзєєва Національної академії медичних наук України" внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі Бензин А-95 та дизельне пальне, ДК 021:2015: 09130000-9 (Нафта і дистиляти), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-05-31-003244-a, зокрема: 1. Вилучити із тендерної документації умову, відповідно до якої Учасник повинен бути емітентом талонів;
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
7e46ed6b046e4d6bba7628f8237234d2
Заголовок пункту скарги:
2. Вилучити із тендерної документації умову щодо наявності у учасників власного веб-сайту;
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Скаржник вважає, що Замовником порушено його права, як учасника закупівлі, закріплені в статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», в тому числі щодо обов’язку Замовника дотримуватись принципу недискримінації учасників та тендерна документація складена з порушенням вимог положення абзацу 1 пункту 29 Особливостей та положення статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі».
Опис суті пункту скарги:
1.2. В пункті 2.4. Додатку 1 до тендерної документації та в пункті 11 Додатку № 3 до тендерної документації Замовник встановив вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, мають власний веб-сайт:
В пункті 2.4. Додатку 1 до тендерної документації :« 2.4. Учасник повинен мати власний веб-сайт на якому доступна та своєчасно оновлюється інформація з переліком автозаправних станцій, на яких здійснюється видача Товару Покупцю.»
В пункті 11 Додатку № 3 до тендерної документації: «Довідка довільної форми з зазначенням веб-сайту Учасника, на якому доступна та своєчасно оновлюється інформація з переліком автозаправних станцій, на яких здійснюється видача Товару Покупцю.»
Замовник встановлює обмежувальну умову щодо можливості взяти участь у закупівлі лише тим учасникам, які мають власний веб-сайт з переліком автозаправних станцій, на яких здійснюється видача Товару Покупцю, та відповідною вимогою тендерної документації нівелюють можливість взяти участь у закупівлі учасникам, не мають власного веб-сайту, але при цьому можуть зазначити сайт Партнера Скаржника – мережі АЗС БРСМ-нафта.
Тобто, Замовник оголосив закупівлю, предметом якої є паливо (Товар). Встановлюючи дискримінаційні вимоги щодо наявності власного веб-сайту учасника – замовник обмежує коло потенційних учасників, які здійснюють постачання палива на умовах партнерських відносин з мережами АЗС. Замовник не обґрунтовано встановлює дискримінаційну вимогу до учасників, яка не має відношення та не впливає на постачання Товару.
Крім того, відповідно до пункту 29 Особливостей у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Варто звернути увагу, що національного стандарту для відповідного предмета закупівлі, а саме ДСТУ 7688:2015, ДСТУ 7687:2015 та Технічним регламентом щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 №927 (зі змінами) – не передбачена та не встановлена вимога до Дизельного палива та Бензину А95 щодо обов’язку наявності власного веб-сайту.
Замовник не обґрунтовано встановлює дискримінаційну вимогу до учасників, яка не має відношення та не впливає на постачання Товару (Дизельного палива та Бензин А95).
В пункті 2.4. Додатку 1 до тендерної документації :« 2.4. Учасник повинен мати власний веб-сайт на якому доступна та своєчасно оновлюється інформація з переліком автозаправних станцій, на яких здійснюється видача Товару Покупцю.»
В пункті 11 Додатку № 3 до тендерної документації: «Довідка довільної форми з зазначенням веб-сайту Учасника, на якому доступна та своєчасно оновлюється інформація з переліком автозаправних станцій, на яких здійснюється видача Товару Покупцю.»
Замовник встановлює обмежувальну умову щодо можливості взяти участь у закупівлі лише тим учасникам, які мають власний веб-сайт з переліком автозаправних станцій, на яких здійснюється видача Товару Покупцю, та відповідною вимогою тендерної документації нівелюють можливість взяти участь у закупівлі учасникам, не мають власного веб-сайту, але при цьому можуть зазначити сайт Партнера Скаржника – мережі АЗС БРСМ-нафта.
Тобто, Замовник оголосив закупівлю, предметом якої є паливо (Товар). Встановлюючи дискримінаційні вимоги щодо наявності власного веб-сайту учасника – замовник обмежує коло потенційних учасників, які здійснюють постачання палива на умовах партнерських відносин з мережами АЗС. Замовник не обґрунтовано встановлює дискримінаційну вимогу до учасників, яка не має відношення та не впливає на постачання Товару.
Крім того, відповідно до пункту 29 Особливостей у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Варто звернути увагу, що національного стандарту для відповідного предмета закупівлі, а саме ДСТУ 7688:2015, ДСТУ 7687:2015 та Технічним регламентом щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 №927 (зі змінами) – не передбачена та не встановлена вимога до Дизельного палива та Бензину А95 щодо обов’язку наявності власного веб-сайту.
Замовник не обґрунтовано встановлює дискримінаційну вимогу до учасників, яка не має відношення та не впливає на постачання Товару (Дизельного палива та Бензин А95).
×
-
Назва доказу:
Сайт мережі АЗС https://brsm-nafta.com/
-
Повʼязаний документ:
Скарга від 06.06.2024 року на умови документації Інститут гром здоровя.pdf
-
-
Назва доказу:
Партнерський договір
-
Повʼязаний документ:
Договір партнерський БРСМ-ІФС (2).pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
IІІ. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування. Згідно наявного в абз. 1 пункту 59 Особливостей права, Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника Державна установа "Інститут громадського здоров'я ім. О.М. Марзєєва Національної академії медичних наук України" внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі Бензин А-95 та дизельне пальне, ДК 021:2015: 09130000-9 (Нафта і дистиляти), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-05-31-003244-a, зокрема: 2. Вилучити із тендерної документації умову щодо наявності у учасників власного веб-сайту;