• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Код ДК 021:2015 - 32580000-2 — Інформаційне обладнання (засіб криптографічного захисту інформації «Ключ електронний «Алмаз-1К» або еквівалент)

Завершена

24 541 472.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 245 414.00 UAH
Період оскарження: 30.05.2024 16:40 - 27.07.2024 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

СКАРГА щодо неправомірного обрання переможця закупівлі UA-2024-05-30-009871-a

Номер: 1fdbf6aed0d54182b8e8d41b6096eb13
Ідентифікатор запиту: UA-2024-05-30-009871-a.b3
Назва: СКАРГА щодо неправомірного обрання переможця закупівлі UA-2024-05-30-009871-a
Скарга:
Дата розгляду скарги: 29.08.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 20.08.2024 15:39
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 03.09.2024 16:24
Автор: ТОВ "АВЕСТ-УКРАЇНА", Антон Бондар +380443616783 info@avest.com.ua https://www.avest.com.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 5093d67d32bf4a9e82ea20a516357c8d
Заголовок пункту скарги: вих. № 317 від «18» серпня 2024 року До Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель Скаржник ТОВ "АВЕСТ-УКРАЇНА", ЄДРПОУ 37963188 Місцезнаходження суб’єкта оскарження 04128, м. Київ, вул. Берковецька, буд. 1 Найменування замовника Державна установа "Центр обслуговування підрозділів Національної поліції України" ЄДРПОУ 40108
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: ТОВ "АВЕСТ-УКРАЇНА" (далі - Скаржник) приймала участь у процедурі закупівлі UA-2024-05-30-009871-a Засіб криптографічного захисту інформації «Ключ електронний «Алмаз-1К» або еквівалент (далі за текстом – засіб КЗІ), Замовника Державна установа "Центр обслуговування підрозділів Національної поліції України" (далі за текстом - Замовник).
Закупівля оголошена керуючись Законом України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон), Особливостями здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану затверджених постановою Кабміну від 11.11.2022 р. № 1275 та Особливостями здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну від 12.10.2022 № 1178 (із змінами й доповненнями) (далі — Особливості).
13 серпня 2024 об 18:09 Замовником згідно Протокольного рішення від 13.08.2024 № 1118 було опубліковано рішення про визнання Переможцем закупівлі UA-2024-05-30-009871-a ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВIДПОВIДАЛЬНIСТЮ «ОКТАВА ДЕФЕНС» (далі за текстом – Переможець).
Ми вважаємо таке рішення Замовника таким, яке прийнято з порушенням законодавства виходячи з наступного.
1.Виявлені невідповідності щодо технічних вимог.
Відповідно до Розділу ІІІ Тендерної документації (інструкція з підготовки тендерних пропозицій), учасники мають подати тендерну пропозицію, за формою згідно Додатку 1.
На відповідність даної вимоги, у складі тендерної пропозиції переможця подано файл «11. Тендерна пропозиція.pdf» у даному документі вказано назву запропонованого товару :
«Засіб КЗІ електронний ключ «Secure Token-338M»: (скриншот додається)

Аналогічна інформація саме щодо засобу КСЗІ «Secure Token-338M» надана у складі пропозиції переможця і в документі про відповідність запропонованого товару вимогам Замовника, а саме у файлі «6. Інформація про необхідні технічні якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» (скриншот додається)


Відповідно до Інструкції з підготовки Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики подається відповідно до Додатку 2 до Документації. У свою чергу Додаток 2, п. 9.1. містить вимогу щодо надання Учасником у складі пропозиції позитивного експертного висновку (або експертні висновки) за результатами державної експертизи у сфері криптографічного захисту інформації. При цьому, у складі пропозиції переможця в наданих експертних висновках ДССЗЗІ даним Учасником (висновок № 04/03/02-133 від 20.01.2020р., та №04/05/02-1000 від 14.04.2021р.) вказана назва КЛЮЧІ ЕЛЕКТРОННІ «Secure Token-338».

В іншому наданому експертному висновку також вказано назву засобу КСЗІ «Secure Token-338».

Тобто, експертні висновки у складі пропозиції переможця надано на товар «Secure Token-338», у той час як у складі пропозиції пропонується товар«Secure Token-338M» (документи «6. Інформація про необхідні технічні якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» та «11. Тендерна пропозиція.pdf»).
Також переможцем НЕ надано експертного висновку на товар «Secure Token-338M», який пропонується ним у складі своєї пропозиції.
При цьому, у складі пропозиції переможця надано також недостовірну інформацію, оскільки у довідці про відповідність технічних характеристик зазначено, що по товару «Secure Token-338М» надається експертний висновок ДССЗЗІ України №04/05/02-1000 від 14.02.2021, при цьому, як видно із наданих документів наданий експертний висновок подано фактично на товар, відмінний від того, який пропонується у складі пропозиції.
Додатково повідомляємо, що відповідно до п.2 Постанови КМУ №992 від 07.11.2018 року «Про затвердження вимог у сфері електронних довірчих послуг та Порядку перевірки дотримання вимог законодавства у сфері електронних довірчих послуг»: Установити, що для надання кваліфікованих електронних довірчих послуг можуть використовуватись надійні засоби електронного цифрового підпису, які отримали позитивні експертні висновки за результатами державної експертизи у сфері криптографічного захисту інформації, видані до набрання чинності Законом України “Про електронні довірчі послуги”, до закінчення строку дії експертних висновків.

Регулятором в сфері проведення експертиз в галузі криптографічного захисту інформації є Державна служба спеціального зв’язку та захисту інформації України. Вказаний орган видає в межах своїх повноважень експертні висновки на засоби КЗІ, в яких надає підтвердження тим чи іншим вимогам законодавства, зазначаючи у висновках міжнародні та/або українські стандарти. Відповідно до Положення про державну експертизу в сфері криптографічного захисту інформації https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0651-08#Text пункту 2.3.9. позитивні експертні висновки на засоби КЗІ видаються на підставі рішення Експертної комісії Адміністрацією Держспецзв'язку згідно до встановленої форми у Додатку 8 цього Положення. У формі даного додатку чітко зазначається як має бути вказана назва об’єкту експертизи: «повна назва об'єкта експертизи». У пункті 2.3.19. Положення про державну експертизу в сфері криптографічного захисту інформації зазначається наступне: «У разі виникнення необхідності внесення змін до об'єкта експертизи або в нормативні та інші документи на об'єкт експертизи, зміни технології виробництва криптографічних засобів замовник повинен письмово сповістити про це Адміністрацію Держспецзв'язку та надати відповідні матеріали з пояснювальною запискою щодо обґрунтування впливу змін на якості об'єкта експертизи. Адміністрація Держспецзв'язку за результатами аналізу наданих замовником матеріалів приймає рішення щодо надання дозволу на внесення змін або необхідності проведення експертизи. Про прийняте рішення Адміністрація Держспецзв'язку повідомляє замовника протягом місяця з дня отримання його повідомлення».
Тобто, якщо Переможець вважає обґрунтуванням іншої назви запропонованого товару, відмінної від назви, що зазначена в наданих експертних висновках, як, наприклад, модифікацію, він повинен був надати у складі пропозиції копію такого дозволу на внесення змін від Адміністрації Держспецзв'язку, або провести додаткову експертизу і отримати експертний висновок із зазначенням коректної назви запропонованого товару.

Крім того, відповідно до Наказу № 5 від 12.01.2024 Міністерства цифрової трансформації України «Про затвердження Вимог до переліків сертифікованих засобів кваліфікованого електронного підпису чи печатки» п.2 «органи з оцінки відповідності, акредитовані на проведення сертифікації засобів кваліфікованого електронного підпису чи печатки, формують та публікують на своїх офіційних вебсайтах переліки сертифікованих ними засобів кваліфікованого електронного підпису чи печатки». На сайті Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України за посиланням https://cip.gov.ua/ua/news/perelik-zasobiv-kriptografichnogo-zakhistu-informaciyi-yaki-mayut-ekspertnii-visnovok-za-rezultatami-derzhavnoyi-ekspertizi-u-galuzi-kzi у файлі Перелік_Засобів_КЗІ_02.08.2024 можна ознайомитись з повним переліком засобів криптографічного захисту інформації, в т.ч. сертифікованих засобів кваліфікованого електронного підпису чи печатки, які мають експертний висновок за результатами державної експертизи у галузі КЗІ.
У даному переліку взагалі відсутня інформація про наявність діючих експертних в галузі криптографічного захисту інформації на запропонований Переможцем ТОВ «ОКТАВА ДЕФЕНС» товар засіб КЗІ «Secure Token-338 M».
Відповідно до цього виходить, що Переможець закупівлі порушив умови тендерної документації, а саме п.9.1 Додатку 2, тому що запропонований товар засіб КЗІ «Secure Token-338 M» не проходив експертизи в галузі криптографічного захисту інформації та не має позитивних експертних висновків.

Виходячи з вищенаведеного, пропозиція переможця підлягає відхиленню на підставі Особливостей, затвердженими Постановою КМУ від 12.10.2022 № 1178:
пп.1.п.44-учасник процедури закупівлі зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів

Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 132c9ba9147045a08c26804236c845d6
Заголовок пункту скарги: вих. № 317 від «18» серпня 2024 року До Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель Скаржник ТОВ "АВЕСТ-УКРАЇНА", ЄДРПОУ 37963188 Місцезнаходження суб’єкта оскарження 04128, м. Київ, вул. Берковецька, буд. 1 Найменування замовника Державна установа "Центр обслуговування підрозділів Національної поліції України" ЄДРПОУ 40108
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: ТОВ "АВЕСТ-УКРАЇНА" (далі - Скаржник) приймала участь у процедурі закупівлі UA-2024-05-30-009871-a Засіб криптографічного захисту інформації «Ключ електронний «Алмаз-1К» або еквівалент (далі за текстом – засіб КЗІ), Замовника Державна установа "Центр обслуговування підрозділів Національної поліції України" (далі за текстом - Замовник).
Закупівля оголошена керуючись Законом України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон), Особливостями здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану затверджених постановою Кабміну від 11.11.2022 р. № 1275 та Особливостями здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну від 12.10.2022 № 1178 (із змінами й доповненнями) (далі — Особливості).
13 серпня 2024 об 18:09 Замовником згідно Протокольного рішення від 13.08.2024 № 1118 було опубліковано рішення про визнання Переможцем закупівлі UA-2024-05-30-009871-a ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВIДПОВIДАЛЬНIСТЮ «ОКТАВА ДЕФЕНС» (далі за текстом – Переможець).
Ми вважаємо таке рішення Замовника таким, яке прийнято з порушенням законодавства виходячи з наступного.

Відсутність у складі пропозиції переможця Наказу про затвердження Антикорупційної програми
Додатком 2 тендерної документації передбачено, що Учасник у складі тендерної пропозиції на підтвердження реалізації антикорупційної програми має надати:
Антикорупційну програму та
Наказ про затвердження антикорупційної програми

Звертаємо увагу Комісії, що бюджет закупівлі перевищує 20 млн грн, тому усі вимоги щодо антикорупційної програми мають бути виконані.
На виконання даної вимоги у складі тендерної пропозиції ТОВ «ОКТАВА ДЕФЕНС» надано наказ про призначення Уповноваженого з реалізації антикорупційної програми та антикорупційну програму (файл «13. АП_Октава Дефенс_2022.pdf»), затверджену Наказом №1 від 08.02.2022.
Разом з тим, самого Наказу №1 від 08.02.2022 у складі тендерної пропозиції не надано, що не відповідає вимогам Документації.
Виходячи з вищенаведеного, пропозиція переможця підлягає відхиленню на підставі Особливостей, затвердженими Постановою КМУ від 12.10.2022 № 1178: тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
Вимога
Відкликано скаржником

Вимога не неправомірне обрання переможця

Номер: f439d89441314c8a9fde08abe113ebee
Ідентифікатор запиту: UA-2024-05-30-009871-a.a2
Назва: Вимога не неправомірне обрання переможця
Вимога:
Переможець закупівлі ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВIДПОВIДАЛЬНIСТЮ «ОКТАВА ДЕФЕНС» у технічній документації вказав назву запропонованого товару «Засіб КЗІ електронний ключ «Secure Token-338 M». Відповідно до вимог тендерної документації Учасник ТОВ «ОКТАВА ДЕФЕНС» має надати на цей тип товару позитивний експертний висновок (або експертні висновки) за результатами державної експертизи у сфері криптографічного захисту інформації (Додаток 2, п. 9.1.). У складі пропозиції в наданих експертних висновках ДССЗЗІ даним Учасником (висновок № 04/03/02-133 від 20.01.2020р., та №04/05/02-1000 від 14.04.2021р.) вказана назва КЛЮЧІ ЕЛЕКТРОННІ «Secure Token-338». Тобто виходить, що надані експертні висновки відносяться до іншого засобу КЗІ та не відповідають запропонованій Учасником продукції. Крім того, на сайті Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України за посиланням https://cip.gov.ua/ua/news/perelik-zasobiv-kriptografichnogo-zakhistu-informaciyi-yaki-mayut-ekspertnii-visnovok-za-rezultatami-derzhavnoyi-ekspertizi-u-galuzi-kzi можна ознайомитись з повним переліком засобів криптографічного захисту інформації, які мають діючі експертні висновки за результатами державної експертизи у галузі КЗІ. У даному переліку відсутня інформація про наявність діючих експертних в галузі криптографічного захисту інформації на запропонований Учасником ТОВ «ОКТАВА ДЕФЕНС» товар «Secure Token-338 M». Відповідно до цього вважаємо, що Замовник неправомірно обрав переможця даної закупівлі UA-2024-05-30-009871-a, оскільки сертифікаційні документи не відповідають запропонованому товару та просимо скасувати рішення про визнання ТОВ «ОКТАВА ДЕФЕНС» переможцем закупівлі.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Опис причини скасування: В зв'язку з подачою скарги вимогу відкликаємо
Дата скасування: 18.08.2024 15:12
Скарга
Виконана замовником
КЕП

скарга на дискримінаційні вимоги тендерної документації

Номер: 5504279ebe2d4732b1e7e4c50f271052
Ідентифікатор запиту: UA-2024-05-30-009871-a.b1
Назва: скарга на дискримінаційні вимоги тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 18.06.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 05.06.2024 16:32
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 26.06.2024 15:50
Дата виконання рішення Замовником: 25.07.2024 16:37
Коментар замовника щодо усунення порушень: Відповідно до рішення АМКУ №10856-р/пк-пз від 21.06.2024 Внесено зміни до Тендерної документації шляхом затвердження нової редакції тендерної документації (з Додатками до неї), в т. ч. проєкту договору про закупівлю, та переліку змін, що вносяться.
Автор: ТОВ "АВЕСТ-УКРАЇНА", Антон Бондар +380443616783 info@avest.com.ua https://www.avest.com.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 445f230c188f4596a1abff78b0da709d
Заголовок пункту скарги: вимога про надання позитивного експертого висновка, в якому необхідно підтвердити відповідність технічним та якісним вимогам, що визначені пунктами 3 та 4 додатку 2 до тендерної документації.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 1. Відповідно до п. 9 додатку 2 до тендерної документації: Для підтвердження відповідності засобів криптографічного захисту вимогам (технічним та якісним характеристикам) предмета закупівлі у складі своєї пропозиції Учасник повинен надати: 9.1. Діючий позитивний експертний висновок (або експертні висновки) за результатами державної експертизи у сфері криптографічного захисту інформації, які підтверджують відповідність технічним та якісним вимогам визначених пунктами 3 та 4.
Відповідно до додатку 2 до тендерної документації: 3. Ключ електронний повинен виконувати наступні функції та забезпечувати роботу:
- автентифікацію користувача при доступі до ключа;
- генерацію особистих та відкритих ключів для алгоритму електронного підпису;
- генерацію особистих та відкритих ключів для протоколу розподілу ключів;
- генерацію ключів для алгоритму шифрування та генерацію випадкових послідовностей на основі апаратного генератора;
- зберігання особистих ключів у внутрішній пам’яті та захист їх від несанкціонованого доступу (далі – НСД);
- формування і перевірку кваліфікованого електронного підпису чи печатки;
- обчислення геш-функції;
- розподіл ключових даних на основі асиметричного протоколу розподілу;
- зберігання довільних даних у внутрішній пам’яті та захист їх від НСД;
- контроль цілісності і працездатності вбудованого програмного забезпечення та інше;
- ключі повинні генеруватися, зберігатися та використовуватися тільки усередині електронного ключа, та жодним способом не потрапляти за його межі.
- пристрій повинен забезпечувати сумісну роботу з програмними та апаратно-програмними засобами (комплексами) криптографічного захисту конфіденційної та службової інформації в якості носіїв ключової інформації, ключів локального управління до засобів криптографічного захисту інформації, засобів кваліфікованого електронного підпису чи печатки, які використовуються в комплексах та системах Національної поліції України.
4. Електронний ключ повинен реалізує наступні криптографічні алгоритми та протоколи:
- шифрування за ДСТУ ГОСТ 28147:2009 (режим простої заміни та режим вироблення імітовставки);
- електронний підпис за ДСТУ 4145-2002 (всі довжини передбачені стандартом);
- гешування за ГОСТ 34.311-95;
- протокол розподілу ключових даних Діффі-Гелмана в групі точок еліптичної кривої (довжина ключа до 431 біт включно чи більше);
Відповідно до п.2 Постанови КМУ №992 від 07.11.2018 року «Про затвердження вимог у сфері електронних довірчих послуг та Порядку перевірки дотримання вимог законодавства у сфері електронних довірчих послуг»: Установити, що для надання кваліфікованих електронних довірчих послуг можуть використовуватись надійні засоби електронного цифрового підпису, які отримали позитивні експертні висновки за результатами державної експертизи у сфері криптографічного захисту інформації, видані до набрання чинності Законом України “Про електронні довірчі послуги”, до закінчення строку дії експертних висновків.
Регулятором в сфері проведення експертиз в галузі криптографічного захисту інформації є Державна служба спеціального зв’язку та захисту інформації України. Вказаний орган видає в межах своїх повноважень експертні висновки на засоби КЗІ, в яких надає підтвердження тим чи іншим вимогам законодавства, зазначаючи у висновках міжнародні та/або українські стандарти. Експертні висновки надаються Державною службою спеціального зв’язку та захисту інформації України відповідно до внутрішнього регламенту.
Перелік засобів криптографічного захисту інформації, які мають експертний висновок за результатами державної експертизи у галузі КЗІ на сайті регулятора https://cip.gov.ua/ua/news/perelik-zasobiv-kriptografichnogo-zakhistu-informaciyi-yaki-mayut-ekspertnii-visnovok-za-rezultatami-derzhavnoyi-ekspertizi-u-galuzi-kzi.
Надаємо листа-роз’яснення №14853-2024 від 25.01.2024 року від Департаменту інформаційно-аналітичної підтримки Національної поліції України, в якому зазначено, які саме захищені носії ключової інформації можуть використовуватись у ПЗ «МІА: Документообіг», а саме: «можливо використання засобів криптографічного захисту інформації (захищених носіїв особистих ключів), що мають чинний експертний висновок за результатами державної експертизи у галузі криптографічного захисту інформації».
Скаржник має дійсні позитивні висновки Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України, а саме: експертний висновок від 10.02.2022 року, експертний висновок від 10.02.2022 року та експертний висновок від 18.03.2019 року (дія вказаного висновка продовження ( на підтвердження надаємо копію листа щодо терміну дії експертних висновків)), які підтверджують відповідність об’єкту експертизи діючим нормам профільного законодавства.
Надаємо також технічні умови, в п. 1.2.1.9. яких міститься інформація про розподіл ключів за протоколом розподілу ключів Діффі-Гелмана, який визначено в п. Е.7 додатку ДСТУ ISO/IEC 11770-3 (для еліптичних кривих, визначених в ДСТУ 4145 та заданих в поліноміальному базисі для ступенів розширення поля 163, 191, 257 та 431).
Окремо варто також зазначити, що відповідно до вимог Закону України "Про захист інформації в інформаційно-комунікаційних системах" для створення комплексної системи захисту державних інформаційних ресурсів або інформації з обмеженим доступом, вимога щодо захисту якої встановлена законом, використовуються засоби криптографічного захисту інформації, які мають позитивний експертний висновок за результатами державної експертизи у сфері криптографічного захисту інформації, та засоби технічного захисту інформації, які мають позитивний експертний висновок за результатами державної експертизи у сфері технічного захисту інформації або сертифікат відповідності, виданий органом з оцінки відповідності.
Адміністрацією Держспецзв’язку за результатом державної експертизи у сфері криптографічного захисту інформації зареєстровано експертні висновки:
від 14.04.2021 No 995, 996 (термін дії – до 10.05.2024) на Ключ електронний "Алмаз-1К" ЄААД.469535.153;
від 14.04.2021 № 383, 384 (термін дії – до 10.02.2027) на Засіб кваліфікованого електронного підпису чи печатки "AvestKey".
За результатом державної експертизи, зокрема, визначено можливість використання зазначених вище засобів для криптографічного захисту інформації з обмеженим доступом (крім службової інформації та інформації, що становить державну таємницю) та відкритої інформації, вимога щодо захисту якої встановлена законом.
Зазначене було зафіксовано рішенням № 3905-р/пк-пз від 01.03.2024 року, яке додається до скарги.
Вимога про надання діючого позитивного експертного висновку (або експертні висновки) за результатами державної експертизи у сфері криптографічного захисту інформації, які підтверджують відповідність технічним та якісним вимогам визначених пунктами 3 та 4 розрахована на учасників торгів, які вже отримали позитивний експертний висновок (або експертні висновки) за результатами державної експертизи у сфері криптографічного захисту інформації, які підтверджують відповідність технічним та якісним вимогам визначених пунктами 3 та 4, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників закупівлі, в тому числі Скаржника.
Сам факт наявності позитивного експертного висновку є однозначним критерієм, який свідчить про можливість використання зазначених засобів для криптографічного захисту інформації з обмеженим доступом та відкритої інформації, вимога щодо захисту якої встановлена законом. Максимально непотрібним та надмірним є отримання позитивних висновків експертизи щоразу, як будь-яким замовником буде хоч трішки змінено технічну специфікацію предмету закупівлі.
Скаржник вправі здійснити поставку предмету закупівлі, проте через наявність дискримінаційних вимог позбавлений можливості взяти участь у торгах.
Таким чином, Замовник повинен усунути дискримінаційну вимогу шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації в цій частині.

Висловлюємо своє бажання бути присутніми на засіданні з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень.
Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог та формування предмета закупівлі у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку. Проте, через дискримінаційні та незаконні вимоги Замовника до предмету закупівлі, Скаржник не може прийняти участь у закупівлі.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації