Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: українська. Усі документи, що мають відношення до тендерної пропозиції та підготовлені безпосередньо учасником, в тому числі документи, що підтверджують повноваження щодо підпису тендерної пропозиції, повинні бути складені українською мовою.
Всі інші документи, що мають відношення до тендерної пропозиції, можуть бути складені іноземною мовою. Якщо в складі пропозиції надається документ, що складений іноземною мовою, Учасник надає автентичний переклад цього документу українською мовою, засвідчений перекладачем, або бюро перекладів, або нотаріусом.
Пропозиції, підготовлені Учасниками - нерезидентами України можуть бути складені іншою мовою, при цьому повинні мати обов’язковий автентичний переклад українською мовою, який зроблено в центрі (бюро тощо) перекладів та завірено підписом уповноваженої особи та печаткою цього центру (бюро тощо).
Торги відмінено
5 287 453.00UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 26 438.00 UAH
Період оскарження:30.05.2024 16:15 - 04.06.2024 00:00
Вимога
Є відповідь
скасування рішення оформлення ПРОТОКОЛОМ № 50-ВТ.24/4
Номер:21e05a6a16f745cfa98be218e61bb0ab
Пов'язана кваліфікація:ФОП Садовнича Діана Володимирівна, UA-EDR 2705420849
Ідентифікатор запиту:UA-2024-05-30-009227-a.b1
Назва:скасування рішення оформлення ПРОТОКОЛОМ № 50-ВТ.24/4
Вимога:
Доброго дня.
Учасником закупівлі - Виробничий одяг та робочі комбінезони, №UA-2024-05-30-009227-a ФОП Садовнича Діана Володимирівна розглянуто ПРОТОКОЛ № 50-ВТ.24/4 щодо прийняття рішення уповноваженої особи відповідальної за організацію та проведення процедур закупівель на КП «Харківський метрополітен», яким пропозицію учасника відхилено.
За результатами розгляду Учасник зазначає, що не погоджується із прийнятим Замовником рішенням, вважає його незаконним, необґрунтованим та таким, що порушує вимоги Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, які затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 зі змінами (далі - Особливості).
Вищезазначений висновок обґрунтовується наступним.
Відповідно до ПРОТОКОЛУ № 50-ВТ.24/4 підставою для відхилення тендерної пропозиції ФОП САДОВНИЧА ДІАНА ВОЛОДИМИРІВНА Замовником вказано абзац 5 пп.1 п.44 Особливостей, а саме: не виправлення виявлених замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідностей в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Так, 22.06.2024 року Замовником у електронній системі закупівель розміщено повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей наступного змісту: «У відповідності до пп.3 п.1 Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД учасник повинен надати довідку в довільній формі про відсутність перешкод в укладенні майбутнього договору про закупівлю відповідно до Закону України «Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю», за підписом уповноваженої особи учасника (для товариств з обмеженою або додатковою відповідальністю). Однак, учасник ФОП САДОВНИЧА ДІАНА ВОЛОДИМИРІВНА не надав вищевказаний документ. Для усунення недоліків учаснику ФОП САДОВНИЧА ДІАНА ВОЛОДИМИРІВНА необхідно надати: - довідку в довільній формі про відсутність перешкод в укладенні майбутнього договору про закупівлю відповідно до Закону України «Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю», за підписом уповноваженої особи учасника (для товариств з обмеженою або додатковою відповідальністю).»
Як вбачається із тексту самого повідомлення, зазначена вимога, яка першочергово відображена у тендерній документації, стосується виключно учасників, які створені та здійснюють діяльність у формі товариства з обмеженою або додатковою відповідальністю.
Слід зазначити, що законодавство України чітко відокремлює суб’єктів, які створені у формі товариства з обмеженою відповідальністю та фізичних осіб-підприємців.
Так, відповідно до статті 140 Цивільного кодексу України товариством з обмеженою відповідальністю є засноване однією або кількома особами товариство, статутний капітал якого поділено на частки.
Відповідно до статті 83 Цивільного кодексу України законодавець відносить товариства до юридичних осіб.
У свою чергу, поняття фізичної особи-підприємця міститься у статті 50 Цивільного кодексу України, в якій зазначено: право на здійснення підприємницької діяльності, яку не заборонено законом, має фізична особа з повною цивільною дієздатністю. Обмеження права фізичної особи на здійснення підприємницької діяльності встановлюються Конституцією України та законом. Фізична особа здійснює своє право на підприємницьку діяльність за умови її державної реєстрації в порядку, встановленому законом. Інформація про державну реєстрацію фізичних осіб - підприємців є відкритою.
Таким чином, вимоги встановлені у тендерній документації, що стосуються юридичних осіб, створених у формі товариства з обмеженою відповідальністю не застосовуються для учасників – фізичних осіб-підприємців.
Наголошуємо, що Замовник при розгляді документів у складі пропозиції учасника ФОП САДОВНИЧА ДІАНА ВОЛОДИМИРІВНА достеменно знав, що учасник є фізичною-особою підприємцем, про що свідчать документи надані у складі пропозиції учасником, а саме: 07 червня 2024 01:28 «1__Виписка ФОП Садовнича Діана.pdf».
Відповідно до пункту 43 Особливостей якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Таким чином, право на розміщення вимоги про усунення невідповідностей в електронній системі закупівель з’являється у Замовника лише у разі виявлення невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією.
Наголошуємо, що встановлена у пп.3 п.1 Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації вимога, була встановлена Замовником виключно для юридичних осіб, які здійснюють свою діяльність відповідно до Закону України «Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю».
Отже, Замовник не мав право виставляти вимогу про усунення невідповідностей учаснику ФОП САДОВНИЧА ДІАНА ВОЛОДИМИРІВНА, оскільки дана вимога стосувалась виключно юридичних осіб, і, як наслідок не мав права відхиляти тендерну пропозицію учасника на підставі абзацу 5 пп.1 п.44 Особливостей.
Відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Таким чином, під час виставлення вимоги про усунення невідповідностей, розгляду тендерної пропозиції, відхилення тендерної пропозиції учасника ФОП САДОВНИЧА ДІАНА ВОЛОДИМИРІВНА Замовником порушено принципи публічних закупівель встановлені у статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» та пункт 43 Особливостей.
Враховуючи вищевикладене, з метою усунення порушень вимог чинного законодавства України, вимагаємо скасувати рішення оформлення ПРОТОКОЛОМ № 50-ВТ.24/4 щодо прийняття рішення уповноваженої особи відповідальної за організацію та проведення процедур закупівель на КП «Харківський метрополітен».
Вирішення:Замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель.