• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 2

Бензин А-95.

Завершена

209 965.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 049.83 UAH
Період оскарження: 30.05.2024 11:18 - 23.06.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА на неправомірне визначення переможця закупівлі

Номер: 771dc89f267e4815ba580266bcd47362
Ідентифікатор запиту: UA-2024-05-30-003137-a.b4
Назва: СКАРГА на неправомірне визначення переможця закупівлі
Скарга:
Дата розгляду скарги: 11.09.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 03.09.2024 17:20
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 16.09.2024 12:19
Дата виконання рішення Замовником: 16.09.2024 13:30
Коментар замовника щодо усунення порушень: ПЕРВОЗВАНІВСЬКА СІЛЬСЬКА РАДА (далі – Замовник), як замовник по закупівлі: «Бензин А-95» за ідентифікатором № UA-2024-05-30-003137-a на виконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 15160-р/пк-пз від 11.09.2024року на підставі частини 22 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» якою встановлено, що рішення органу оскарження набирають чинності з дня їх прийняття та є обов’язковими для виконання замовником, особами, яких вони стосуються, а тому Замовник надає інформацію на підтвердження виконання такого рішення Уповноваженою особою Замовника прийнято рішення у вигляді Протоколу № 56 від 16 вересня 2024 про скасування рішення про визначення переможця закупівлі ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ПЕТРОЛ-ПАРТНЕР» проведення процедури закупівлі - "Бензин А-95,для забезпечення виконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №15160-р/пк-пз від 11.09.2024 року. Враховуючи викладене, керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі» та Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» Замовник повідомляє про виконання прийнятого рішення Рішенням Комісії Антимонопольного комітету України.
Автор: ТОВ "СИНЕРГІЯ СИСТЕМ", Катерина Шевченко +380671298652 sinergiyasistem@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: e555c8b2265142f5bba754c4a0d90d96
Заголовок пункту скарги: Неправомірне визначення переможцем ТОВ "ПЕТРОЛ ПАРТНЕР" згідно Протоколу Уповноваженої особи № 52 від 27.08.2024 року
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги: Протокольним рішенням № 52 від 27.08.2024 опублікованим 27.08.2024 року, учасника ТОВ «ПЕТРОЛ ПАРТНЕР» визначено переможцем процедури закупівлі та опубліковане рішення про намір укласти договір про закупівлю.
Не погоджуємось з визначенням учасника ТОВ «ПЕТРОЛ ПАРТНЕР» переможцем закупівлі з огляду на наступне:

1. Відповідно до ч. 2 Розділу «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації визначено Інші вимоги до Учасників процедури закупівлі:
«Одним із видів господарсько – оперативних санкцій є відмова від встановлення на майбутнє господарських відносин із стороною, яка порушує зобов’язання. Учасник в складі тендерної пропозиції надає інформацію в довільній формі, що у взаємовідносинах між учасником та замовником оперативні санкції не застосовувалися згідно пункту четвертого частини першої статті 236 Господарського кодексу України. Учaсник пoвинeн нaдaти у склaдi тeндepнoї пpoпoзицiї гapaнтiйний лист, який мiстить iнфopмaцiю пpo вiдсутнiсть вiдкpитих викoнaвчих пpoвaджeнь щoдo стягнeння кoштiв тa/aбo зaбopгoвaнoстi, a тaкoж, щo Учaсник гapaнтує, щo вiн тa йoгo пoсaдoвi oсoби нe є стopoнoю кpимiнaльнoгo провадження.»


У складі пропозиції ТОВ «ПЕТРОЛ ПАРТНЕР» відсутня інформація в довільній формі, що у взаємовідносинах між учасником та замовником оперативні санкції не застосовувалися згідно пункту четвертого частини першої статті 236 Господарського кодексу України.

Пункт 4 частини 1 статті 236 Господарського кодексу України передбачає вид оперативно-господарської санкції як відмова від встановлення на майбутнє господарських відносин із стороною, яка порушує зобов'язання.

Враховуючи вищезазначене пропозиція учасника ТОВ «ПЕТРОЛ ПАРТНЕР» не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» та згідно абз. 5 пп. 2 п. 44 Особливостей (згідно редакції Постанови № 1178, чинній на дату оголошення процедури закупівлі) о наявні підстави для відхилення пропозиції учасника.


Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 2030a1d6da0a4cfa85da7fb38ac8f306
Заголовок пункту скарги: Неправомірне визначення переможцем ТОВ "ПЕТРОЛ ПАРТНЕР" згідно Протоколу Уповноваженої особи № 52 від 27.08.2024 року
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 2. Відповідно до ч. 2 Розділу «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації визначено Інші вимоги до Учасників процедури закупівлі:
«Одним із видів господарсько – оперативних санкцій є відмова від встановлення на майбутнє господарських відносин із стороною, яка порушує зобов’язання. Учасник в складі тендерної пропозиції надає інформацію в довільній формі, що у взаємовідносинах між учасником та замовником оперативні санкції не застосовувалися згідно пункту четвертого частини першої статті 236 Господарського кодексу України. Учaсник пoвинeн нaдaти у склaдi тeндepнoї пpoпoзицiї гapaнтiйний лист, який мiстить iнфopмaцiю пpo вiдсутнiсть вiдкpитих викoнaвчих пpoвaджeнь щoдo стягнeння кoштiв тa/aбo зaбopгoвaнoстi, a тaкoж, щo Учaсник гapaнтує, щo вiн тa йoгo пoсaдoвi oсoби нe є стopoнoю кpимiнaльнoгo провадження.»

У складі пропозиції ТОВ «ПЕТРОЛ ПАРТНЕР» відсутній гарантійний лист, який містить інформацію про відсутність відкритих виконавчих проваджень щодо стягнення коштів та/або заборгованості.

Згідно п. 1 Розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації визначена вимога, що Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, наявність / відсутність підстав, установлених у статті 17 цього Закону і в тендерній документації, та шляхом завантаження:

- інших документів та / або інформації визначені тендерною документацією та додатками.

У складі пропозиції ТОВ «ПЕТРОЛ ПАРТНЕР» відсутній гарантійний лист, який містить інформацію про відсутність відкритих виконавчих проваджень щодо стягнення коштів та/або заборгованості. Відповідний гарантійний лист передбачено законодавством (нормативно-правовими актами) та повинен надаватись учасником юридичною особою, а отже відсутні підстави ненадання «Документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, можуть не подаватись у складі тендерної пропозиції, про що учасник повинен зазначити у довідці, з посиланням на норми відповідних нормативно-правових актів (за наявності), в складі своєї тендерної пропозиції.»
Відповідно до статті 19 ЗУ «Про виконавче провадження» Сторони виконавчого провадження та прокурор як учасник виконавчого провадження мають право ознайомлюватися з матеріалами виконавчого провадження, робити з них виписки, знімати копії, заявляти відводи у випадках, передбачених цим Законом, мають право доступу до автоматизованої системи виконавчого провадження, право оскаржувати рішення, дії або бездіяльність виконавця у порядку, встановленому цим Законом, надавати додаткові матеріали, заявляти клопотання, брати участь у вчиненні виконавчих дій, надавати усні та письмові пояснення, заперечувати проти клопотань інших учасників виконавчого провадження та користуватися іншими правами, наданими законом.

Враховуючи вищезазначене пропозиція учасника ТОВ «ПЕТРОЛ ПАРТНЕР» не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» та згідно абз. 5 пп. 2 п. 44 Особливостей (згідно редакції Постанови № 1178, чинній на дату оголошення процедури закупівлі) наявні підстави для відхилення пропозиції учасника.

Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: fd5d492c5f7e4d9ca8173aff30b4acee
Заголовок пункту скарги: Неправомірне визначення переможцем ТОВ "ПЕТРОЛ ПАРТНЕР" згідно Протоколу Уповноваженої особи № 52 від 27.08.2024 року
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги: 3. Відповідно до ч. 1 Розділу «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації визначено Інші вимоги до Учасників процедури закупівлі:
«Одним із видів господарсько – оперативних санкцій є відмова від встановлення на майбутнє господарських відносин із стороною, яка порушує зобов’язання. Учасник в складі тендерної пропозиції надає інформацію в довільній формі, що у взаємовідносинах між учасником та замовником оперативні санкції не застосовувалися згідно пункту четвертого частини першої статті 236 Господарського кодексу України. Учaсник пoвинeн нaдaти у склaдi тeндepнoї пpoпoзицiї гapaнтiйний лист, який мiстить iнфopмaцiю пpo вiдсутнiсть вiдкpитих викoнaвчих пpoвaджeнь щoдo стягнeння кoштiв тa/aбo зaбopгoвaнoстi, a тaкoж, щo Учaсник гapaнтує, щo вiн тa йoгo пoсaдoвi oсoби нe є стopoнoю кpимiнaльнoгo провадження.»


У складі пропозиції ТОВ «ПЕТРОЛ ПАРТНЕР» відсутній гарантійний лист, який містить інформацію, щo Учaсник гapaнтує, щo вiн тa йoгo пoсaдoвi oсoби нe є стopoнoю кpимiнaльнoгo провадження.

Згідно п. 1 Розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації визначена вимога, що Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, наявність / відсутність підстав, установлених у статті 17 цього Закону і в тендерній документації, та шляхом завантаження:

- інших документів та / або інформації визначені тендерною документацією та додатками.

У складі пропозиції ТОВ «ПЕТРОЛ ПАРТНЕР» відсутній гарантійний лист, який містить інформацію, щo Учaсник гapaнтує, щo вiн тa йoгo пoсaдoвi oсoби нe є стopoнoю кpимiнaльнoгo провадження. Відповідний гарантійний лист передбачено законодавством (нормативно-правовими актами) та повинен надаватись учасником юридичною особою, а отже відсутні підстави ненадання «Документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, можуть не подаватись у складі тендерної пропозиції, про що учасник повинен зазначити у довідці, з посиланням на норми відповідних нормативно-правових актів (за наявності), в складі своєї тендерної пропозиції.»

Враховуючи вищезазначене пропозиція учасника ТОВ «ПЕТРОЛ ПАРТНЕР» не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» та згідно абз. 5 пп. 2 п. 44 Особливостей (згідно редакції Постанови № 1178, чинній на дату оголошення процедури закупівлі) наявні підстави для відхилення пропозиції учасника.


Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Порядковий номер пункту скарги: 4
Номер: 9ca801d21d584bac9e9740fcaab9c6bc
Заголовок пункту скарги: Неправомірне визначення переможцем ТОВ "ПЕТРОЛ ПАРТНЕР" згідно Протоколу Уповноваженої особи № 52 від 27.08.2024 року
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги: 4. Відповідно до ч. 4 Розділу «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» тендерної документації визначено вимоги до Учасників процедури закупівлі:
«Скан-копія заповненого зі сторони учасника проекту договору (без зазначення цінових показників та реквізитів замовника) надається учасником в складі тендерної пропозиції з підписами та печатками (за наявності) на кожній сторінці проекту договору. Кожна сторінка проекту договору повинна бути засвідчена написом «З умовами договору згідні», підписом уповноваженої особи із зазначенням посади, прізвища та ініціалів, скріплена печаткою (за наявності).»


У складі пропозиції ТОВ «ПЕТРОЛ ПАРТНЕР» надано ПРОЕКТ ДОГОВОРУ згідно Додатку 3 до тендерної документації, який НЕ заповнений зі сторони учасника в розділах:
1) Преамбула Проєкту договору не містить заповненої зі сторони учасника інформації:
«Первозванівська сільська рада, в особі сільського голови Мудрак Прасковії Петрівни далі за текстом договору «Замовник», який діє на підставі Закону України «Про місцеве самоврядування» з однієї сторони, і __________________ (далі – Постачальник), в особі _____________________________________________, що діє на підставі _________________________, з іншої сторони, разом – Сторони, уклали цей договір про таке (далі – Договір):»
2) Відсутня заповнена зі сторони учасника (Постачальника) інформація в частині місцезнаходження та банківських реквізитів в розділі 13, Додатку № 1 до Проєкту договору та Додатку № 3 до Проєкту Договору:
13. МІСЦЕЗНАХОДЖЕННЯ ТА БАНКІВСЬКІ РЕКВІЗИТИ СТОРІН
Замовник Постачальник





3) Відсутня заповнена зі сторони учасника (Постачальника) інформація Перелік автозаправних станцій Постачальника (вказати територіальну одиницю розміщення, адресу та телефон АЗС)

з/п Місцезнаходження
(населений пункт, область, регіон) Назва АЗС Адреса АЗС Режим (розклад) роботи Контактні телефони Власна/орендована/АЗС партнерів/зберігання/ інше
(вказати відповідну інформацію)
Крім цього, зазначити назву орендодавця/партнера /інше







Також, відсутнє засвідчення на кожній сторінці Проєкту договору напис «З умовами договору згідні», НЕ зазначено посаду, прізвище та ініціалів уповноваженої особи на підпис, ВСУПЕРЕЧ ВИМОГИ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ щодо кожна сторінка проекту договору повинна бути засвідчена написом «З умовами договору згідні», із зазначенням посади, прізвища та ініціалів уповноваженої особи.
Варто зазначити, що Проєкт договору наданий учасником у складі пропозиції не відповідає вимогам тендерної документації в частині НАЛЕЖНОГО ОФОРМЛЕННЯ, НЕНАЛЕЖНОГО ЗАПОВНЕННЯ ТА ЗАСВІДЧЕННЯ відповідного документу, який передбачено до надання учасниками відповідно до вимог тендерної документації.

Згідно п. 1 Розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації визначена вимога, що Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, наявність / відсутність підстав, установлених у статті 17 цього Закону і в тендерній документації, та шляхом завантаження:

- інших документів та / або інформації визначені тендерною документацією та додатками.»
Додатки: 1. Додаток 1Кваліфікаційні критерії
2. Додаток 2 Технічні та якісні характеристики
3. Додаток 3 Проект договору
4. Додаток 4 Цінова пропозиція.

У складі пропозиції ТОВ «ПЕТРОЛ ПАРТНЕР» відсутній Скан-копія заповненого зі сторони учасника проекту договору (без зазначення цінових показників та реквізитів замовника) надається учасником в складі тендерної пропозиції з підписами та печатками (за наявності) на кожній сторінці проекту договору. Кожна сторінка проекту договору повинна бути засвідчена написом «З умовами договору згідні», підписом уповноваженої особи із зазначенням посади, прізвища та ініціалів, скріплена печаткою (за наявності) в частині НАЛЕЖНОГО ОФОРМЛЕННЯ ТА ЗАСВІДЧЕННЯ відповідно до вимог тендерної документації. Відповідний Проект договору повинен надаватись учасником юридичною особою, а отже відсутні підстави ненадання «Документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, можуть не подаватись у складі тендерної пропозиції, про що учасник повинен зазначити у довідці, з посиланням на норми відповідних нормативно-правових актів (за наявності), в складі своєї тендерної пропозиції.»

Враховуючи вищезазначене пропозиція учасника ТОВ «ПЕТРОЛ ПАРТНЕР» не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» та згідно абз. 5 пп. 2 п. 44 Особливостей (згідно редакції Постанови № 1178, чинній на дату оголошення процедури закупівлі) наявні підстави для відхилення пропозиції учасника.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Порядковий номер пункту скарги: 5
Номер: 869b5929378e4e76b179bcc414e026d8
Заголовок пункту скарги: Неправомірне визначення переможцем ТОВ "ПЕТРОЛ ПАРТНЕР" згідно Протоколу Уповноваженої особи № 52 від 27.08.2024 року
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 5. Відповідно до п. 2 Розділу «Інша інформація, встановлена відповідно до законодавства (для УЧАСНИКІВ — юридичних осіб, фізичних осіб та фізичних осіб — підприємців):» Додатку № 1 до тендерної документації визначено перелік Інші документи від Учасника:
«Достовірна інформація у вигляді довідки довільної форми, у якій зазначити дані про наявність чинної ліцензії або документа дозвільного характеру на провадження виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом. Замість довідки довільної форми учасник може надати чинну ліцензію або документ дозвільного характеру.»

У складі пропозиції ТОВ «ПЕТРОЛ ПАРТНЕР» відсутня інформація у вигляді довідки довільної форми, у якій зазначити дані про наявність чинної ліцензії або документа дозвільного характеру на провадження виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом АБО чинна ліцензію або документ дозвільного характеру.

Згідно п. 1 Розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації визначена вимога, що Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, наявність / відсутність підстав, установлених у статті 17 цього Закону і в тендерній документації, та шляхом завантаження:

- інших документів та / або інформації визначені тендерною документацією та додатками.


Враховуючи вищезазначене пропозиція учасника ТОВ «ПЕТРОЛ ПАРТНЕР» не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» та згідно абз. 5 пп. 2 п. 44 Особливостей (згідно редакції Постанови № 1178, чинній на дату оголошення процедури закупівлі) наявні підстави для відхилення пропозиції учасника.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Порядковий номер пункту скарги: 6
Номер: 34e2ec8951fe477999aabdf8516bb950
Заголовок пункту скарги: Неправомірне визначення переможцем ТОВ "ПЕТРОЛ ПАРТНЕР" згідно Протоколу Уповноваженої особи № 52 від 27.08.2024 року
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 6. Відповідно до ч. 1 Розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації визначено Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції:
«Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, наявність / відсутність підстав, установлених у статті 17 цього Закону і в тендерній документації, та шляхом завантаження:
 інформації та документи, які підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним вимогам встановленим у Додатку № 1 до тендерної документації (примітки для замовників:»
Відповідно до ч. 1 Додатку № 1 до тендерної документації визначено Перелік документів та інформації для підтвердження відповідності УЧАСНИКА кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону “Про публічні закупівлі”::
«1.1. На підтвердження досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) Учасник має надати:
1.1.1. довідку в довільній формі, з інформацією про виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) (не менше двох договорів).
Аналогічним є договір на поставку товару за кодом 09130000-9 - Нафта і дистиляти. При цьому, якщо у аналогічному договорі, який учасник надав у складі своєї тендерної пропозиції відсутній код 09130000-9 - Нафта і дистиляти, аналогічним предметом договору вважається: бензин А-95, дизельне паливо (у всіх можливих відмінках та множинах).
1.1.2. не менше 2 копії договору, зазначених в довідці в повному обсязі,
1.1.3. копії/ю документів/а на підтвердження виконання не менше ніж двох договорів, зазначеного в наданій Учасником довідці.
Аналогічний договір має надаватися, з усіма додатками специфікацій, додаткових угод тощо до аналогічного договору, які зазначені в ньому як невід’ємні частини договору..
На підтвердження належного виконання аналогічних договорів надати копії актів приймання-передачі товару або видаткових накладних.»

У складі пропозиції ТОВ «ПЕТРОЛ ПАРТНЕР» відсутні:
- довідка в довільній формі, з інформацією про виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) (в частині зазначення в такій довідці НЕ МЕНШЕ ДВОХ ДОГОВОРІВ);
- не менше 2 (двох) копій договору, зазначених у довідці в повноваму обсязі;
- копії документів, на підтвердження виконання не менше ніж двох договорів, зазначеного в наданій Учасником довідці.

Надана у складі пропозиції ТОВ «ПЕТРОЛ ПАРТНЕР» Довідка про досвід виконання аналогічних за предметом закупівлі договорів містить інформацію ЛИШЕ про ОДИН договір, при цьому пропозиція учасника ТОВ «ПЕТРОЛ ПАРТНЕР», завантажена на сайті уповноваженого органу, НЕ МІСТИТЬ двох копій договору в повному обсязі ТА НЕ МІСТИТЬ документів, на підтвердження виконання не менше ніж двох договорів, які повинні буии зазначені у довідці наданій учасником.

Згідно п. 1 Розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації визначена вимога, що Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, наявність / відсутність підстав, установлених у статті 17 цього Закону і в тендерній документації, та шляхом завантаження:

- інформації та документи, які підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним вимогам встановленим у Додатку № 1 до тендерної документації;
- інших документів та / або інформації визначені тендерною документацією та додатками.

Враховуючи вищезазначене пропозиція учасника ТОВ «ПЕТРОЛ ПАРТНЕР» не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» та згідно абз. 5 пп. 2 п. 44 Особливостей (згідно редакції Постанови № 1178, чинній на дату оголошення процедури закупівлі) наявні підстави для відхилення пропозиції учасника.

Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА

Номер: 0315e5dc522640d998d29ba4f0881d5c
Ідентифікатор запиту: UA-2024-05-30-003137-a.b2
Назва: СКАРГА
Скарга:
Дата розгляду скарги: 10.07.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 04.07.2024 17:30
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 15.07.2024 17:02
Дата виконання рішення Замовником: 16.07.2024 15:17
Коментар замовника щодо усунення порушень: ПЕРВОЗВАНІВСЬКА СІЛЬСЬКА РАДА (далі – Замовник), як замовник по закупівлі: «Бензин А-95» за ідентифікатором № UA-2024-05-30-003137-a на виконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 11954-р/пк-пз від 10.07.2024року на підставі частини 22 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» якою встановлено, що рішення органу оскарження набирають чинності з дня їх прийняття та є обов’язковими для виконання замовником, особами, яких вони стосуються, а тому Замовник надає інформацію на підтвердження виконання такого рішення Уповноваженою особою Замовника прийнято рішення у вигляді Протоколу № 42 від 16 липня 2024 про скасування рішення про визначення приватного підприємства «ОККО-СЕРВІС» переможцем процедури закупівлі - "Бензин А-95,для забезпечення виконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №11954-р/пк-пз від 10.07.2024 року. Враховуючи викладене, керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі» та Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» Замовник повідомляє про виконання прийнятого рішення Рішенням Комісії Антимонопольного комітету України.
Автор: ТОВ "СИНЕРГІЯ СИСТЕМ", Катерина Шевченко +380671298652 sinergiyasistem@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 12f5efbfbc374a118ba61689f667bceb
Заголовок пункту скарги: Неправомірне визначення переможцем ПП "ОККО-СЕРВІС" згідно Протоколу Уповноваженої особи № 42 від 27.06.2024 року
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги: 30.05.2024 року – замовником Первозванівська сільська рада було оприлюднено процедуру публічної закупівлі за ідентифікатором UA-2024-05-30-003137-a за предметом закупівлі: Бензин А-95 Згідно коду ДК 021:2015 - (09130000-9 Нафта і дистиляти).
Згідно до п. 41 Особливостей розгляд та оцінка тендерних пропозицій здійснюються відповідно до статті 29 Закону (положення частин другої, дванадцятої, шістнадцятої, абзаців другого і третього частини п’ятнадцятої статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 цих особливостей.
Найбільш економічно вигідною визначена пропозиція ПП "ОККО-СЕРВІС".

Протокольним рішенням № 42 від 27.06.2024 опублікованим 27.06.2024 року, учасника ПП "ОККО-СЕРВІС" визначено переможцем процедури закупівлі та опубліковане рішення про намір укласти договір про закупівлю.
Не погоджуємось з визначенням учасника ПП "ОККО-СЕРВІС" переможцем закупівлі з огляду на наступне:

1. Відповідно до ч. 1 Розділу «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації визначено Інші вимоги до Учасників процедури закупівлі:
«Одним із видів господарсько – оперативних санкцій є відмова від встановлення на майбутнє господарських відносин із стороною, яка порушує зобов’язання. Учасник в складі тендерної пропозиції надає інформацію в довільній формі, що у взаємовідносинах між учасником та замовником оперативні санкції не застосовувалися згідно пункту четвертого частини першої статті 236 Господарського кодексу України. Учaсник пoвинeн нaдaти у склaдi тeндepнoї пpoпoзицiї гapaнтiйний лист, який мiстить iнфopмaцiю пpo вiдсутнiсть вiдкpитих викoнaвчих пpoвaджeнь щoдo стягнeння кoштiв тa/aбo зaбopгoвaнoстi, a тaкoж, щo Учaсник гapaнтує, щo вiн тa йoгo пoсaдoвi oсoби нe є стopoнoю кpимiнaльнoгo провадження.»


У складі пропозиції ПП «ОККО-СЕРВІС» відсутня інформація в довільній формі, що у взаємовідносинах між учасником та замовником оперативні санкції не застосовувалися згідно пункту четвертого частини першої статті 236 Господарського кодексу України.

Пункт 4 частини 1 статті 236 Господарського кодексу України передбачає вид оперативно-господарської санкції як відмова від встановлення на майбутнє господарських відносин із стороною, яка порушує зобов'язання.

Враховуючи вищезазначене пропозиція учасника ПП «ОККО-СЕРВІС» не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» та згідно абз. 5 пп. 2 п. 44 Особливостей наявні підстави для відхилення пропозиції учасника.


2. Відповідно до ч. 1 Розділу «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації визначено Інші вимоги до Учасників процедури закупівлі:
«Одним із видів господарсько – оперативних санкцій є відмова від встановлення на майбутнє господарських відносин із стороною, яка порушує зобов’язання. Учасник в складі тендерної пропозиції надає інформацію в довільній формі, що у взаємовідносинах між учасником та замовником оперативні санкції не застосовувалися згідно пункту четвертого частини першої статті 236 Господарського кодексу України. Учaсник пoвинeн нaдaти у склaдi тeндepнoї пpoпoзицiї гapaнтiйний лист, який мiстить iнфopмaцiю пpo вiдсутнiсть вiдкpитих викoнaвчих пpoвaджeнь щoдo стягнeння кoштiв тa/aбo зaбopгoвaнoстi, a тaкoж, щo Учaсник гapaнтує, щo вiн тa йoгo пoсaдoвi oсoби нe є стopoнoю кpимiнaльнoгo провадження.»

У складі пропозиції ПП «ОККО-СЕРВІС» відсутній гарантійний лист, який містить інформацію про відсутність відкритих виконавчих проваджень щодо стягнення коштів та/або заборгованості.

Згідно п. 1 Розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації визначена вимога, що Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, наявність / відсутність підстав, установлених у статті 17 цього Закону і в тендерній документації, та шляхом завантаження:

- інших документів та / або інформації визначені тендерною документацією та додатками.

У складі пропозиції ПП «ОККО-СЕРВІС» відсутній гарантійний лист, який містить інформацію про відсутність відкритих виконавчих проваджень щодо стягнення коштів та/або заборгованості. Відповідний гарантійний лист передбачено законодавством (нормативно-правовими актами) та повинен надаватись учасником юридичною особою, а отже відсутні підстави ненадання «Документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, можуть не подаватись у складі тендерної пропозиції, про що учасник повинен зазначити у довідці, з посиланням на норми відповідних нормативно-правових актів (за наявності), в складі своєї тендерної пропозиції.»
Відповідно до статті 19 ЗУ «Про виконавче провадження» Сторони виконавчого провадження та прокурор як учасник виконавчого провадження мають право ознайомлюватися з матеріалами виконавчого провадження, робити з них виписки, знімати копії, заявляти відводи у випадках, передбачених цим Законом, мають право доступу до автоматизованої системи виконавчого провадження, право оскаржувати рішення, дії або бездіяльність виконавця у порядку, встановленому цим Законом, надавати додаткові матеріали, заявляти клопотання, брати участь у вчиненні виконавчих дій, надавати усні та письмові пояснення, заперечувати проти клопотань інших учасників виконавчого провадження та користуватися іншими правами, наданими законом.

Враховуючи вищезазначене пропозиція учасника ПП «ОККО-СЕРВІС» не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» та згідно абз. 5 пп. 2 п. 44 Особливостей наявні підстави для відхилення пропозиції учасника.


3. Відповідно до ч. 1 Розділу «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації визначено Інші вимоги до Учасників процедури закупівлі:
«Одним із видів господарсько – оперативних санкцій є відмова від встановлення на майбутнє господарських відносин із стороною, яка порушує зобов’язання. Учасник в складі тендерної пропозиції надає інформацію в довільній формі, що у взаємовідносинах між учасником та замовником оперативні санкції не застосовувалися згідно пункту четвертого частини першої статті 236 Господарського кодексу України. Учaсник пoвинeн нaдaти у склaдi тeндepнoї пpoпoзицiї гapaнтiйний лист, який мiстить iнфopмaцiю пpo вiдсутнiсть вiдкpитих викoнaвчих пpoвaджeнь щoдo стягнeння кoштiв тa/aбo зaбopгoвaнoстi, a тaкoж, щo Учaсник гapaнтує, щo вiн тa йoгo пoсaдoвi oсoби нe є стopoнoю кpимiнaльнoгo провадження.»


У складі пропозиції ПП «ОККО-СЕРВІС» відсутній гарантійний лист, який містить інформацію, щo Учaсник гapaнтує, щo вiн тa йoгo пoсaдoвi oсoби нe є стopoнoю кpимiнaльнoгo провадження.

Згідно п. 1 Розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації визначена вимога, що Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, наявність / відсутність підстав, установлених у статті 17 цього Закону і в тендерній документації, та шляхом завантаження:

- інших документів та / або інформації визначені тендерною документацією та додатками.

У складі пропозиції ПП «ОККО-СЕРВІС» відсутній гарантійний лист, який містить інформацію, щo Учaсник гapaнтує, щo вiн тa йoгo пoсaдoвi oсoби нe є стopoнoю кpимiнaльнoгo провадження. Відповідний гарантійний лист передбачено законодавством (нормативно-правовими актами) та повинен надаватись учасником юридичною особою, а отже відсутні підстави ненадання «Документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, можуть не подаватись у складі тендерної пропозиції, про що учасник повинен зазначити у довідці, з посиланням на норми відповідних нормативно-правових актів (за наявності), в складі своєї тендерної пропозиції.»



4. Відповідно до ч. 5 Розділу «Загальні положення» тендерної документації визначено вимоги до Учасників процедури закупівлі:
«Замовником при здійсненні публічних закупівель враховано вимоги Закону України «Про санкції», Указу Президента України № 549/2015 від 16 вересня 2015 року «Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 2 вересня 2015 року «Про застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)», а саме – замовник не здійснює державні закупівлі товарів, робіт і послуг у юридичних осіб-резидентів іноземної держави державної форми власності та юридичних осіб, частка статутного капіталу яких знаходиться у власності іноземної держави, а також державні закупівлі у інших суб’єктів господарювання, що здійснюють продаж товарів, робіт, послуг походженням з іноземної держави, до якої застосовано санкції згідно з цим Законом. Якщо тендерну пропозицію подано Учасником торгів до якого застосовано такі санкції, його пропозиція відхиляється замовником. На підтвердження відсутності застосованих до Учасника закупівлі санкцій, Учасники повинні надати гарантійний лист, що Учасник закупівлі не перебуває у списку суб’єктів господарювання до яких застосовані санкції.»


У складі пропозиції ПП «ОККО-СЕРВІС» відсутній гарантійний лист, що Учасник закупівлі не перебуває у списку суб’єктів господарювання до яких застосовані санкції, зокрема згідно Закону України «Про санкції», Указу Президента України № 549/2015 від 16 вересня 2015 року «Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 2 вересня 2015 року «Про застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)», а саме – замовник не здійснює державні закупівлі товарів, робіт і послуг у юридичних осіб-резидентів іноземної держави державної форми власності та юридичних осіб, частка статутного капіталу яких знаходиться у власності іноземної держави, а також державні закупівлі у інших суб’єктів господарювання, що здійснюють продаж товарів, робіт, послуг походженням з іноземної держави, до якої застосовано санкції згідно з цим Законом.

Згідно п. 1 Розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації визначена вимога, що Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, наявність / відсутність підстав, установлених у статті 17 цього Закону і в тендерній документації, та шляхом завантаження:

- інших документів та / або інформації визначені тендерною документацією та додатками.

У складі пропозиції ПП «ОККО-СЕРВІС» відсутній гарантійний лист, що Учасник закупівлі не перебуває у списку суб’єктів господарювання до яких застосовані санкції. Відповідний гарантійний лист передбачено законодавством (нормативно-правовими актами) та повинен надаватись учасником юридичною особою, а отже відсутні підстави ненадання «Документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, можуть не подаватись у складі тендерної пропозиції, про що учасник повинен зазначити у довідці, з посиланням на норми відповідних нормативно-правових актів (за наявності), в складі своєї тендерної пропозиції.»



5. Відповідно до ч. 5 Розділу «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» тендерної документації визначено вимоги до Учасників процедури закупівлі:
«Скан-копія заповненого зі сторони учасника проекту договору (без зазначення цінових показників та реквізитів замовника) надається учасником в складі тендерної пропозиції з підписами та печатками (за наявності) на кожній сторінці проекту договору. Кожна сторінка проекту договору повинна бути засвідчена написом «З умовами договору згідні», підписом уповноваженої особи із зазначенням посади, прізвища та ініціалів, скріплена печаткою (за наявності).»


У складі пропозиції ПП «ОККО-СЕРВІС» надано за вих. № 321/21 від 04.06.2024 року ПРОЕКТ ДОГОВОРУ згідно Додатку 3 до тендерної документації, який НЕ заповнений зі сторони учасника без підписів та печатки НА КОЖНІЙ СТОРІНЦІ проекту договору, та кожна сторінка якого була би засвідчена написом «З умовами договору згідні» », підписом уповноваженої особи із зазначенням посади, прізвища та ініціалів, скріплена печаткою (за наявності).

У файлі «Довідка згода з проектом договору.pdf» наданим учасником ПП «ОККО-СЕРВІС» у складі пропозиції, наявний тільки Додаток 2 до Проекту договору з підписом та печаткою представника по довіреності Кучабською І. О., та при цьому відсутній Скан-копія заповненого зі сторони учасника проекту договору (без зазначення цінових показників та реквізитів замовника) з підписами та печатками (за наявності) на кожній сторінці проекту договору. Кожна сторінка проекту договору повинна бути засвідчена написом «З умовами договору згідні», підписом уповноваженої особи із зазначенням посади, прізвища та ініціалів, скріплена печаткою (за наявності).»
Варто зазначити, що наявність печатки впроваджена підприємство ПП «ОККО-СЕРВІС», а отже відсутні підстави для ненадання Проекту договору згідно додатку № 3 до тендерної документації складеного за вимогами тендерної документації Замовника, в частині НАЛЕЖНОГО ОФОРМЛЕННЯ ТА ЗАСВІДЧЕННЯ відповідного документу, який передбачено до надання учасниками у складі пропозиції відповідно до вимог тендерної документації.

Згідно п. 1 Розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації визначена вимога, що Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, наявність / відсутність підстав, установлених у статті 17 цього Закону і в тендерній документації, та шляхом завантаження:

- інших документів та / або інформації визначені тендерною документацією та додатками.»
Додатки: 1. Додаток 1Кваліфікаційні критерії
2. Додаток 2 Технічні та якісні характеристики
3. Додаток 3 Проект договору
4. Додаток 4 Цінова пропозиція.

У складі пропозиції ПП «ОККО-СЕРВІС» відсутній Скан-копія заповненого зі сторони учасника проекту договору (без зазначення цінових показників та реквізитів замовника) надається учасником в складі тендерної пропозиції з підписами та печатками (за наявності) на кожній сторінці проекту договору. Кожна сторінка проекту договору повинна бути засвідчена написом «З умовами договору згідні», підписом уповноваженої особи із зазначенням посади, прізвища та ініціалів, скріплена печаткою (за наявності) в частині НАЛЕЖНОГО ОФОРМЛЕННЯ ТА ЗАСВІДЧЕННЯ відповідно до вимог тендерної документації. Відповідний Проект договору повинен надаватись учасником юридичною особою, а отже відсутні підстави ненадання «Документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, можуть не подаватись у складі тендерної пропозиції, про що учасник повинен зазначити у довідці, з посиланням на норми відповідних нормативно-правових актів (за наявності), в складі своєї тендерної пропозиції.»
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА

Номер: c5e9467407a643219084e91366d15a69
Ідентифікатор запиту: UA-2024-05-30-003137-a.b1
Назва: СКАРГА
Скарга:
Дата розгляду скарги: 17.06.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 05.06.2024 15:39
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 20.06.2024 12:20
Дата виконання рішення Замовником: 21.06.2024 08:51
Коментар замовника щодо усунення порушень: ПЕРВОЗВАНІВСЬКА СІЛЬСЬКА РАДА (далі – Замовник), як замовник по закупівлі: «Бензин А-95» за ідентифікатором № UA-2024-05-30-003137-a на виконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 10414-р/пк-пз від 17.06.2024 року на підставі частини 22 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» якою встановлено, що рішення органу оскарження набирають чинності з дня їх прийняття та є обов’язковими для виконання замовником, особами, яких вони стосуються, а тому Замовник надає інформацію на підтвердження виконання такого рішення Уповноваженою особою Замовника прийнято рішення у вигляді Протоколу № 40 від 21 червня 2024 про внесення змін до Тендерної документації процедури закупівлі «Бензин А95» для забезпечення виконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 10414-р/пк-пз від 17.06.2024 року. Враховуючи викладене, керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі» та Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» Замовник повідомляє про виконання прийнятого рішення Рішенням Комісії Антимонопольного комітету України.
Автор: ТОВ "СИНЕРГІЯ СИСТЕМ", Катерина Шевченко +380671298652 sinergiyasistem@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 508e1bf0e04c41baa789b36314a112f9
Заголовок пункту скарги: Документація суперечить положенням пункту 29 особливостей
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Документація суперечить положенням пункту 29 особливостей
Опис суті пункту скарги: Відповідно до п. 2 Додатку № 1 до тендерної документації:
«Учасник має надати довідку в довільній формі за власноручним підписом уповноваженої особи учасника та завіреної печаткою (у разі наявності) про наявність обладнання та матеріально-технічної бази, яка забезпечить гарантійне та сервісне обслуговування предмету закупівлі. На підтвердження інформації стосовно наявності обладнання й матеріально-технічної бази, зазначеної в довідці, учасник має надати копію документа про право власності або договору оренди (найму), або іншого документа, що підтверджує право власності або володіння та користування відповідним майном.»

Зазначена умова тендерної документації суперечить положенням пункту 29 Особливостей, де зазначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.

Отже, з метою приведення документації у відповідність до чинного законодавства, просимо Комісію зобов’язати Замовника виключити із тендерної документації умову щодо підтвердження наявності у учасника матеріально-технічної бази.

Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 33e8ffdf6c764efdbb0db2f3b66873b5
Заголовок пункту скарги: Документація суперечить положенням ст. 5 Закону та п. 29 Особливостей
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Документація суперечить положенням ст. 5 Закону та п. 29 Особливостей
Опис суті пункту скарги: Відповідно до умов Додатку 2 до тендерної документації:

«Мережа АЗС (АЗК), що обслуговує талони Учасника, повинні бути розташовані по місту Кропивницькому Кіровоградської області, в межах 6 км. від адреси находження замовника. Зокрема кількість АЗС (АЗК) у місті Кропивницький повинна бути не менше 2 одиниць та розташування офісного центру в м. Кропивницький.»

Вимагаючи від учасників наявність офісного центру у м. Кропивницький – Замовник обмежує учасників, які здійснюють свою діяльність по всій території України, проте не мають контактного центру у м. Вінниця, що жодним чином не заважає таким учасникам здійснювати відпуск палива для потреб Замовника. Вказана вимога суттєво обмежує та унеможливлює участь значного кола учасників, які, незважаючи на те, що здатні виконати умови ТД по якості товару та мають великий досвід виконання аналогічних договорів у різних містах України – не зможуть взяти участь у торгах.
Скаржник зареєстрований та знаходиться в м. Київ. талони Скаржник відправляє всім своїм клієнтам по Україні службою кур’єрської доставки. Жодного разу за історію діяльності Скаржника такий спосіб доставки не був перепоною в якості, кількості та термінах доставки.
Такий спосіб доставки, в середньому, займає 2 робочих дня. Вважаємо, що встановлена вимога щодо терміну поставки протягом одного робочого дня носить дискримінаційний характер.
Також зазначаємо, що наявність офісного центру в м. Кропивницький зумовлює для Учасників виникнення додаткових витрат на його утримання, а отже і збільшення ціни на поставку товару, що є нераціональним використанням коштів зі сторони, як Замовника, так і Учасника. Тому вказана вимога суперечить, насамперед, принципу максимальної економії здійснення публічних закупівель (ч. 1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» , далі – «Закон»)

Окрім того, зазначена умова тендерної документації суперечить положенням пункту 29 Особливостей, де зазначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення у ТД наведеної вище вимоги у вказаній редакції. Разом з тим, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть суб’єкти господарювання, які мають офісний центр в м. Кропивницький.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на відміну процедури закупівлі згідно пп. 1 п. 50 Особливостей

Номер: 4f7cc3595172490981955fb16d6411db
Ідентифікатор запиту: UA-2024-05-30-003137-a.a3
Назва: Скарга на відміну процедури закупівлі згідно пп. 1 п. 50 Особливостей
Скарга:
Дата розгляду скарги: 07.08.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 30.07.2024 17:56
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 20.08.2024 12:40
Дата виконання рішення Замовником: 20.08.2024 13:17
Коментар замовника щодо усунення порушень: ПЕРВОЗВАНІВСЬКА СІЛЬСЬКА РАДА (далі – Замовник), як замовник по закупівлі: «Бензин А-95» за ідентифікатором № UA-2024-05-30-003137-a на виконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 13869-р/пк-пз від 15.08.2024року на підставі частини 22 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» якою встановлено, що рішення органу оскарження набирають чинності з дня їх прийняття та є обов’язковими для виконання замовником, особами, яких вони стосуються, а тому Замовник надає інформацію на підтвердження виконання такого рішення Уповноваженою особою Замовника прийнято рішення у вигляді Протоколу № 50 від 20 серпня 2024 про скасування рішення про відміну проведення процедури закупівлі - "Бензин А-95,для забезпечення виконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №13869-р/пк-пз від 15.08.2024 року. Враховуючи викладене, керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі» та Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» Замовник повідомляє про виконання прийнятого рішення Рішенням Комісії Антимонопольного комітету України.
Автор: ТОВ "СИНЕРГІЯ СИСТЕМ", Катерина Шевченко +380671298652 sinergiyasistem@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: c6125e9cd8214b5bbfd18ccf5c8cd38a
Заголовок пункту скарги: Порушення законодавства, а саме неправомірного прийняття рішення в частині відміни відкритих торгів згідно пп. 1 п. 50 Особливостей
Тип пов'язаного елемента: Скарга на відміну
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Відміна процедури закупівлі
Тип порушення: Відміна процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Скарга
щодо порушення законодавства, а саме неправомірного прийнятого рішення щодо відміни відкритих торгів відповідно до підпункту 1 пункту 50 Особливостей


30.05.2024 року – замовником Первозванівська сільська рада (далі – Замовник) було оприлюднено процедуру публічної закупівлі за ідентифікатором UA-2024-05-30-003137-a за предметом закупівлі: Бензин А-95 згідно коду ДК 021:2015 - (09130000-9 Нафта і дистиляти).
Згідно з інформацією, розміщеною на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель, свої Пропозиції для участі у процедурі закупівлі надали наступні учасники:
1) ПП "ОККО-СЕРВІС";
2) ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ПЕТРОЛ ПАРТНЕР";
3) ТОВ "СИНЕРГІЯ СИСТЕМ" (Скаржник).
Згідно з інформацією, розміщеною на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель, розкриття Пропозицій відбулось 26.06.2024 року.
16.07.2024 року Замовником було опубліковано Протокол № 44 від 16.07.2024 року щодо прийняття рішення уповноваженою особою Про відміну відкритих торгів на підставі підпункту 1 пункту 50 Особливостей (Додаток № 1 до Скарги).
Згідно Протоколу № 44 від 16.07.2024 року, Замовником було відмінено закупівлю з наступної підстави (далі цитата):
«За рішенням уповноваженої особи від 30 травня 2023р. №35 оголошено проведення відкритих торгів з особливостями з урахуванням положень Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою КМУ від 12 жовтня 2022 року № 1178 (далі — Особливості), за предметом закупівлі код національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» – 09130000-9 Бензин А95 (Нафта і дистилятор) (предмет закупівлі), унікальний номер оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, присвоєний електронною системою закупівель: UA-2024-05-30-003137-a (далі — Закупівля).
Відповідно до підпункту 1 пункту 50 Особливостей замовник відміняє відкриті торги у разі відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг.
У замовника наразі скорочуються видатки на здійснення закупівлі послуг у Бензин А95 (предмет закупівлі) у зв’язку із скорочення кошторисних призначень та невиконання доходної частини бюджету.
З огляду на зазначене на виконання вимог підпункту 1 пункту 50 Особливостей замовник відміняє відкриті торги (унікальний номер оголошення про проведення відкритих торгів, присвоєний електронною системою закупівель: UA-2024-05-30-003137-a у разі скорочення видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг.»

Скаржник не погоджується з твердженням Замовника про те, що виявлені порушення Замовник не мав можливість усунути, з огляду на наступне:
Відповідно до п. 50 Особливостей здійснення публічних закупівель затверджених Постановою КМУ № 1178 від 12.102.2022 року, передбачено перелік підстав для відміни відкритих торгів:
1) відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг;
2) неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень;
3) скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг;
4) коли здійснення закупівлі стало неможливим внаслідок дії обставин непереборної сили.
У разі відміни відкритих торгів замовник протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення зазначає в електронній системі закупівель підстави прийняття такого рішення.

Замовник жодним чином не підтверджує, що у нього скоротились видатки на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг. Крім того, Замовник сам зазначає, що ці видатки скорочуються «наразі» (тобто, така подія не має дати введення в дію відповідного рішення, оскільки такі видатки ще не скоротились) та фактично зазначає відміну процедури закупівлі на підставі підпункту 1 пункту 50 Особливостей, яка передбачає підставу: «відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг».
Замовник не довів та документально не підтвердив ЖОДНУ З ПІДСТАВ, зазначених в протоколі відміни торгів № 44 від 16.07.2024 року з огляду на наступне:
- В частині підстави відміни відкритих торгів згідно пп. 1 п. 50 Особливостей - відсутність подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг, Замовник не довів та документально не підтвердив, що така подальша потреба в закупівлі Товару (Бензину А-95) відсутня.
- В частині підстави відміни відкритих торгів - скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг (пп. 3 п. 50 Особливостей), Замовник не довів та документально не підтвердив, що у нього скоротились кошторисних призначень на здійснення закупівлі Товару (Бензин А-95) та не зазначає на яку саме суму було зменшено такі кошторисні призначення.
Скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг та не виконання дохідної частини бюджету – є неналежною підставою відміни процедури закупівлі, оскільки закупівля Товару (предмет закупівлі), створена згідно плану закупівлі UA-P-2024-05-30-003792-a. Станом на дату подання відповідної Скарги, план залишається активним, жодних змін до плану Замовником не вносилось та сам план не скасовується, а отже – видатки скорочені не були.
Якщо у Замовника виникла потреба закуповувати товари на 2024 рік, необхідно затвердити план на 2024 рік – не залежно від конкретної дати оголошення процедури закупівлі у 2024 році.
Згідно до ч. 1 статті 4 ЗУ «Про публічні закупівлі» - Планування закупівель здійснюється на підставі наявної потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг. Заплановані закупівлі включаються до річного плану закупівель (далі – річний план).
Річний план та зміни до нього безоплатно оприлюднюються замовником в електронній системі закупівель протягом п’яти робочих днів з дня затвердження річного плану та змін до нього.
Закупівля здійснюється відповідно до річного плану.
Дата публікації Протоколу № 44 від 16.07.2024 року про відміну процедури закупівлі є 16.07.2024 року. Тобто, станом на 26.07.2024 року (дата подання відповідної Скарги) пройшло вже більше п’яти робочих днів з дня «можливого» зміну річного плану.
Замовник, відміняючи закупівлю у зв’язку із скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг, повинен підтвердити таке скорочення, а Замовником не надано жодних доказів щодо внесення змін до скорочення кошторисних призначень та невиконання дохідної частини бюджету (скорочення видатків).
Відповідно до ч. 7 та ч. 8 статті 78 Бюджетного кодексу України:
7. Рішення про внесення змін до рішення про місцевий бюджет ухвалюється Верховною Радою Автономної Республіки Крим, відповідною місцевою радою на підставі офіційного висновку місцевого фінансового органу про перевиконання чи недовиконання дохідної частини загального фонду, про обсяг залишку коштів загального та спеціального фондів (крім власних надходжень бюджетних установ) відповідного бюджету.
8. Рішення про внесення змін до рішення про місцевий бюджет можуть бути ухвалені Верховною Радою Автономної Республіки Крим, відповідною місцевою радою з урахуванням положень статті 52 цього Кодексу, в разі необхідності перерозподілу бюджетних призначень між головними розпорядниками бюджетних коштів (за наявності відповідного обґрунтування) та в інших випадках, передбачених цим Кодексом.
Варто зазначити, що усі, без виключення, рішення селищної ради публікуються на офіційному сайті ради. На сайті Первозванівська сільська рада за посиланням https://pervozvanivka.silrada.org/rishennyaradi/ відсутні будь-які рішення про скорочення кошторисних призначень та невиконання дохідної частини бюджету.

Виходячи зі змісту опублікованого Протоколу № 44 від 16.07.2024 року, рішення про відміну закупівлі щодо надання послуг не було підтверджено жодними обставинами, документами чи іншими аргументованими на те причинами, що порушує право Скаржника на визначення переможцем закупівлі та укладення договору за її результатом (з урахуванням того, що пропозиції попередніх учасників містять невідповідності в інформації та документах вимогам тендерної докуметації та додатків до неї), наданих у складі пропозиції учасниками.

Вважаємо, що Замовник, прийнявши рішення про відміну процедури закупівлі, - грубо порушив принцип недискримінації учасника, принцип добросовісної конкуренції учасників та принци ефективності при здійсненні процедури закупівлі та положення Закону.

Зазначені дії Замовника є незаконними по відношенню до інших учасників та порушують норми ст.ст. 3,5,11 Закону, які зобов’язують Замовника забезпечити рівні умови для усіх учасників процедури.
Наголошуємо, що Замовник зобов’язаний бути дотримуватись принципів проведення процедури закупівлі, запобігати дискримінації учасників закупівлі, а також корупційним діям і зловживанням (відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі»).

Згідно абз. 4 п. 59 Особливостей Скарга, що стосується прийнятого замовником рішення щодо відміни відкритих торгів відповідно до пункту 50 цих особливостей, подається протягом 10 днів з дати оприлюднення замовником рішення про відміну відкритих торгів, у тому числі частково (за лотом).
Дата оприлюднення протоколу про відміну відкритих торгів – 16.07.2023 року.

Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст.ст. 5, 18 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням п. 55 – 59 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 та Конституцією України, -
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)