• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги з утилізації медичних відходів (Код ДК 021:2015 90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами) (Послуги з утилізації медичних відходів: ДК 90524200-8 Послуги з утилізації медичних відходів)

Торги відмінено

820 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 100.00 UAH
Період оскарження: 29.05.2024 12:31 - 22.06.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на умови тендерної документації 29.05.2024 року КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО ОБУХІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ "ОБУХІВСЬКА БАГАТОПРОФІЛЬНА ЛІКАРНЯ ІНТЕНСИВНОГО ЛІКУВАННЯ" (далі – Замовник) було опубліковано оголошення про проведення процедури відкритих торгів з особливостями за предметом: «Послуги з утилізації медичних відходів (Код ДК 021:2015 90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами) (Послуги з утилізації медичних відходів: ДК 90524200-8 Послуги з утилізації медичних відходів)» з очікуваною вартістю 820 000,00 грн. з ПДВ (далі – Процедура закупівлі). Уважно ознайомившись з умовами Тендерної документації (далі- Документація) Товариство з обмеженою відповідальністю «А-ЕНЕРГО» (далі – Скаржник), як потенційний учасник відповідної процедури закупівлі, вважає, що документація містить дискримінаційні вимоги до учасників процедури закупівлі, що грубо порушує процедуру закупівлі згідно норм чинного законодавства України, саме: -Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII (далі –Закон); - Постанови №1178 від 12 жовтня 2022 року «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості). -Закону України «Про управління відходами» - Наказ Міністерства охорони здоров’я України №325 від 08.06.2015 (у редакції наказу Міністерства охорони здоров’я України від 06 вересня 2022 року № 1602) (далі – Наказ №325 МОЗУ) - Постанови КМУ від 5 грудня 2023 р. № 1278 «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами» (далі – Ліцензійні умови)

Номер: cd9d4cfaa355457bb409200e4acd50ce
Ідентифікатор запиту: UA-2024-05-29-005155-a.a1
Назва: Скарга на умови тендерної документації 29.05.2024 року КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО ОБУХІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ "ОБУХІВСЬКА БАГАТОПРОФІЛЬНА ЛІКАРНЯ ІНТЕНСИВНОГО ЛІКУВАННЯ" (далі – Замовник) було опубліковано оголошення про проведення процедури відкритих торгів з особливостями за предметом: «Послуги з утилізації медичних відходів (Код ДК 021:2015 90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами) (Послуги з утилізації медичних відходів: ДК 90524200-8 Послуги з утилізації медичних відходів)» з очікуваною вартістю 820 000,00 грн. з ПДВ (далі – Процедура закупівлі). Уважно ознайомившись з умовами Тендерної документації (далі- Документація) Товариство з обмеженою відповідальністю «А-ЕНЕРГО» (далі – Скаржник), як потенційний учасник відповідної процедури закупівлі, вважає, що документація містить дискримінаційні вимоги до учасників процедури закупівлі, що грубо порушує процедуру закупівлі згідно норм чинного законодавства України, саме: -Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII (далі –Закон); - Постанови №1178 від 12 жовтня 2022 року «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості). -Закону України «Про управління відходами» - Наказ Міністерства охорони здоров’я України №325 від 08.06.2015 (у редакції наказу Міністерства охорони здоров’я України від 06 вересня 2022 року № 1602) (далі – Наказ №325 МОЗУ) - Постанови КМУ від 5 грудня 2023 р. № 1278 «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами» (далі – Ліцензійні умови)
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 11.06.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 03.06.2024 15:19
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 14.06.2024 12:33
Дата виконання рішення Замовником: 18.06.2024 15:06
Коментар замовника щодо усунення порушень: ПРОТОКОЛЬНИМ РІШЕННЯМ № 2 ВИРІШЕНО: 1. На виконання рішення № 10225-р/пк-пз від 11.06.2024 року Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель внести зміни до тендерної документації по предмету закупівлі відповідно коду ДК 021:2015: 90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами (UA-2024-05-29-005155-a). 2. Оприлюднити в оголошенні про проведення закупівлі нову редакцію тендерної документації додатково до початкової редакції тендерної документації та окремий документ з переліком змін, що вносяться.
Автор: ТОВ "А-ЕНЕРГО", Володимир Андреєв +380502507677 andreev.aenergo@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: ba517443653c4d34860fa0d5b286181c
Заголовок пункту скарги: Порушення процедури закупівлі, дії Замовника, фактичні обставини, що це підтверджують.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Порушення процедури закупівлі, дії Замовника, фактичні обставини, що це підтверджують.

1. Умовами Тендерної документації (далі – Документація) у Додатку 3 п. 3 Замовник вимагає:
«3. Надати у складі пропозиції копію ліцензії або наказу про видачу ліцензії на провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, яка (діяльність) ліцензується з урахуванням особливостей, визначених Законом України «Про управління відходами», яка повинна містити операції з відновлення та видалення відходів, включно до відходів що передбачені предметом закупівлі, в тому числі: R1, D10 та D15. Відповідно до статті 4 ЗУ «Про управління відходами» операції вибрані з метою та у порядку пріоритетності до ієрархії управління відходами»
Скаржник не погоджується з встановленням даної вимоги саме у редакції «Надати у складі пропозиції копію ліцензії або наказу про видачу ліцензії на провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, яка (діяльність) ліцензується з урахуванням особливостей, визначених Законом України «Про управління відходами», яка повинна містити операції з відновлення та видалення відходів, включно до відходів що передбачені предметом закупілі, в тому числі: R1, D10 та D15. Відповідно до статті 4 ЗУ «Про управління відходами» операції вибрані з метою та у порядку пріоритетності до ієрархії управління відходами»
Відповідно до Закону України «Про управління відходами» стаття 1:
22) операції з управління відходами - збирання, перевезення, відновлення та видалення відходів;
Перелік операцій з відновлення та видалення відходів знаходяться в Додатку 1 та Додатку 2 до ЗУ «Про управління відходами».
Відповідно до Додатку 1 ЗУ «Про управління відходами» Перелік операцій з видалення відходів :
D1 Розміщення на поверхні чи в землі, у тому числі захоронення тощо
D2 Оброблення ґрунтом, у тому числі біологічний розклад рідких або мулових відходів у ґрунті тощо
D3 Закачування на глибину, у тому числі закачування відходів відповідної консистенції у свердловини, соляні куполи або природні резервуари тощо
D4 Скидання на поверхню рідких і шламових (мулових) відходів, у тому числі скидання рідких або шламових відходів у котловани, ставки чи відстійники тощо
D5 Захоронення на спеціально обладнаних полігонах, у тому числі захоронення у відокремлених секціях, закритих та ізольованих одна від одної та від навколишнього природного середовища, тощо
D6 Скидання у водойми, крім морів/океанів
D7 Скидання в моря/океани, у тому числі на морське дно
D8 Біологічне оброблення, не зазначене в інших позиціях цього додатка, в результаті якого утворюються кінцеві сполуки чи суміші, що видаляються шляхом здійснення операцій, визначених у позиціях D1-D12 цього додатка
D9 Фізико-хімічне оброблення, не зазначене в інших позиціях цього додатка, в результаті якого утворюються кінцеві сполуки чи суміші, що видаляються шляхом здійснення операцій, визначених у позиціях D1-D12 цього додатка, у тому числі випарювання, висушування, кальцинування тощо
D10 Спалювання на суші
D11 Спалювання в морі (заборонено законодавством Європейського Союзу і міжнародними конвенціями)
D12 Постійне зберігання, у тому числі у спеціальних контейнерах у шахті тощо
D13 Попередні операції з відходами перед операціями з видалення, визначеними у позиціях D1-D12 цього додатка, у тому числі сортування, дроблення, ущільнення, гранулювання, сушіння, подрібнення, кондиціонування або відокремлення
D14 Перепакування перед здійсненням операцій, визначених у позиціях D1-D13 цього додатка
D15 Зберігання перед здійсненням операцій, визначених у позиціях D1-D14 цього додатка
Відповідно до Додатку 2 ЗУ «Про управління відходами» Перелік операцій з відновлення відходів:
R1 Використання переважно як палива чи в інший спосіб для виробництва енергії*

Відповідно до Наказу МОЗУ №325:
Розділ 1 Загальні положення
4. Провадження господарської діяльності з оброблення, знешкодження, утилізації і видалення небезпечних медичних відходів проводиться закладами або іншими суб’єктами господарювання, які отримали ліцензію, відповідно до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 13 липня 2016 року № 446 (далі - Ліцензія).
6. У цих Правилах терміни і скорочення вживаються в таких значеннях:
інсинерація медичних відходів - контрольований процес спалювання медичних відходів у спеціальній печі (інсинераторі);
кремація медичних відходів - контрольований процес спалювання органічних медичних відходів у спеціальній печі (крематорі);

Розділ V. Вимоги до відходів категорії В 1

1. До відходів категорії В належать контаміновані (забруднені) або потенційно контаміновані інфекційними агентами відходи, незалежно від місця їхнього утворення:

1) використані небезпечно гострі предмети і медичні вироби (наприклад, голки, шприци з одягненою голкою, скальпелі та їхні леза, битий скляний посуд, внутрішньовенні катетери, ланцети для забору крові) забруднені біологічними рідинами;

2) імунобіологічні лікарські засоби, з первинною упаковкою лікарського засобу, яка не втратила цілісність:

із закінченим терміном придатності;

які зберігалися із порушенням холодового ланцюга;

із візуальними характеристиками, що змінилися, які не визначені в інструкції виробника (наприклад, наявність осаду та/або сторонніх домішок, зміна кольору і прозорості);

3) медичні вироби і предмети, забруднені імунобіологічними лікарськими засобами, кров’ю та/або іншими біологічними рідинами (наприклад, кисневі маски, шприци без одягненої голки, ЗІЗ), окрім відходів зазначених в підпункті 5 пункту 1 розділу IV цих Правил;

4) органні відходи та інфіковані експериментальні тварини (тканини, органи, частини тіла, плацента, ембріони тощо);

5) відходи, що утворилися в результаті діяльності медичних лабораторій (мікробіологічні культури і штами, що містять будь-які живі збудники хвороб, штучно вирощені в значних кількостях; живі вакцини, непридатні до використання, а також лабораторні чашки та обладнання для їхнього перенесення; залишки живильних середовищ, інокуляції, змішування мікробіологічних культур збудників інфекційних хвороб);

6) препарати крові та біологічні рідини (рідкі біологічні відходи), в тому числі рідкі біологічні відходи віваріїв, отримані від хворих на особливо небезпечні або небезпечні інфекційні хвороби.

2. Відходи, визначені у підпунктах 1, 2 пункту 1 цього розділу, підлягають інсинерації.

3. Відходи, визначені у підпункті 3 пункту 1 цього розділу, які можуть бути використані як вторинна сировина (наприклад, медичні вироби, виготовлені з поліпропілену, полівінілхлориду, скла), підлягають обробленню з метою реалізації/передавання таких відходів іншим споживачам або підприємствам, установам та організаціям, що займаються збиранням та вторинним переробленням відходів.

Відходи, визначені у підпункті 3 пункту 1 цього розділу, вторинне перероблення яких вимагає різних технологічних підходів (наприклад, поліпропілен і полівінілхлорид), підлягають сортуванню до (рекомендовано) або після оброблення.

Відходи, визначені у підпункті 3 пункту 1 цього розділу, що можуть бути використані як вторинна сировина, але сортування і збирання яких в закладі утруднено (наприклад, відсутність достатньої кількості працівників для сортування відходів), підлягають інсинерації, про що зазначається в типовій схемі.

4. Відходи, визначені у підпункті 3 пункту 1 цього розділу, які не можуть бути використані як вторинна сировина (наприклад, медичні рукавички латексні), підлягають інсинерації.

Виходячи з вищезазначеного, Наказ №325 МОЗУ (в редакції Наказу №1602 МОЗУ) визначено лише 2 можливі операції з управління небезпечними відходами – інсинерація та кремація (операція D10 – спалювання на суші відповідно до Додатку 1 Закону України «Про управління відходами»).

Виходячи з вищезазначеного, у переліку операцій з видалення відходів ВІДСУТНЯ така операція як R1, що є відповідністю вимогам чинного законодавства у сфері управління відходами, та дискримінаційними по відношенню до майбутніх учасників що порушує принципи здійснення публічних закупівель. До того ж, кожен суб’єкт господарювання отримує ліцензії на ті операції видалення які можливо проводити на підприємстві ліцензіата, і встановлюючи в умовах до наявності в ліцензії конкретних кодів операцій з видалення так само порушує норми чинного законодавства.

Скаржник відповідно до Ліцензійних умов отримав ліцензію на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, та має право проводити операції з видалення відходів D10 Спалювання на суші, D13 Попередні операції з відходами перед операціями з видалення, визначеними у позиціях D1-D12 цього додатка, у тому числі сортування, дроблення, ущільнення, гранулювання, сушіння, подрібнення, кондиціонування або відокремлення, D15 Зберігання перед здійсненням операцій, визначених у позиціях D1-D14 цього додатка, але не має права проводити операції з відновлення відходів R1 Використання переважно як палива чи в інший спосіб для виробництва енергії* виходячи з норм Наказу №325 МОЗУ та ЗУ «Про управління відходами». Встановлення вимоги щодо наявності ліцензії на управління небезпечними відходами, а саме у редакції: «Надати у складі пропозиції копію ліцензії або наказу про видачу ліцензії на провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, яка (діяльність) ліцензується з урахуванням особливостей, визначених Законом України «Про управління відходами», яка повинна містити операції з відновлення та видалення відходів, включно до відходів що передбачені предметом закупілі, в тому числі: R1, D10 та D15. Відповідно до статті 4 ЗУ «Про управління відходами» операції вибрані з метою та у порядку пріоритетності до ієрархії управління відходами» є дискримінаційний по відношенню до Скаржника та обмежує його участь у публічній закупівлі.
Як доказ, Скаржник надає Комісії на розгляд Наказ Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України №329 від 29.03.2024 року «Про видачу ліцензії ТОВ «А-ЕНЕРГО».


2. Умовами Документації у Додатку 3 п.14 Замовник вимагає:
«11. Виконавець повинен бути забезпеченим установкою сумісного спалювання відходів, яка призначена для виробництва енергії або виробництва матеріальних продуктів, яка використовує відходи як звичайне або додаткове паливо. У складі пропозиції надати технічний паспорт установки сумісного спалювання відходів та екологічно-експертну оцінку аналітичного опрацювання матеріалів оцінки впливів на навколишнє середовище».
Скаржник не погоджується з встановленням даної вимоги саме у редакції: «10. Виконавець повинен бути забезпеченим установкою сумісного спалювання відходів, яка призначена для виробництва енергії або виробництва матеріальних продуктів, яка використовує відходи як звичайне або додаткове паливо. У складі пропозиції надати технічний паспорт установки сумісного спалювання відходів та екологічно-експертну оцінку аналітичного опрацювання матеріалів оцінки впливів на навколишнє середовище».
Відповідно до ч.2 Статті 16 Закону:
Стаття 16 Кваліфікаційні критерії процедури закупівлі

2. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:
1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій;
2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів);
4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.
Відповідно до ч.4 статті 5 Закону «Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.»
Скаржник відповідно до ЗУ «Про управління відходами» та Ліцензійних умов отримав ліцензію на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами.
Відповідно до пункту 1 Розділу 1 Ліцензійних умов6
1. Ці Ліцензійні умови встановлюють вичерпний перелік документів, які додаються до заяви про отримання ліцензії на провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами (далі - ліцензія), а також визначають вичерпний перелік організаційних, кадрових, технологічних вимог, обов’язкових до виконання під час провадження такої діяльності.
Відповідно до пункту 5 розділу «Документи, що подаються для отримання, переоформлення, анулювання ліцензії, зупинення або відновлення дії ліцензії, про розширення або звуження виду господарської діяльності з управління небезпечними відходами» Ліцензійних умов:
5. Після встановлення відповідності матеріально-технічної бази, необхідної для провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами (далі - господарська діяльність), уповноваженими особами Міндовкілля здобувач ліцензії (ліцензіат) для отримання ліцензії або розширення провадження виду господарської діяльності подає в електронній формі шляхом використання інформаційної системи управління відходами (далі - система), що є функціональним модулем Єдиної екологічної платформи “ЕкоСистема”, документи, що передбачені додатками 1-10, 12 і формуються автоматично програмними засобами системи на основі інформації, яка була внесена здобувачем ліцензії (ліцензіатом) під час створення облікового запису в системі та/або подання документів в електронній формі в систему і заповнення всіх обов’язкових полів. Документи, що існують тільки в паперовій формі, додаються до заяви у форматі PDF із накладенням на них електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті.
Скаржник під час провадження своєї господарської діяльності з управління небезпечними відходами здійснює видалення відходів за допомогою Установки для термічного знищення відходів УТ 300Д (утилізатор термічний), що пройшов перевірку уповноваженими особами Міндовкілля, про що видано АКТ перевірки №53-24 відповідності матеріально-технічної бази здобувача ліцензії технологічним вимогам до здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами, правилам технічної експлуатації установок та технологічним регламентам від 27.02.2024 року, де зазначено: «Враховуючи вищезазначене, матеріально технічна база здобувача ліцензії ТОВ «А-ЕНЕРГО» відповідає заявленим технологічним вимогам до здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами, правилам технічної експлуатації установок та технологічним регламентам, що були розглянути під час проведення перевірки»

Виходячи з вищезазначеного, Скаржник має право проводити видалення відходів за допомогою Установки для термічного знищення відходів УТ 300Д (утилізатор термічний), що повністю відповідає вимогам Наказу №325 МОЗУ, ЗУ «Про управління відходами», Ліцензійних вимог.
Встановлення вимоги, а саме: «10. Виконавець повинен бути забезпеченим установкою сумісного спалювання відходів, яка призначена для виробництва енергії або виробництва матеріальних продуктів, яка використовує відходи як звичайне або додаткове паливо. У складі пропозиції надати технічний паспорт установки сумісного спалювання відходів та екологічно-експертну оцінку аналітичного опрацювання матеріалів оцінки впливів на навколишнє середовище» є дискримінаційною по відношенню до Скаржника, адже участь зможуть прийняти лише ті Учасники, які здійснюють видалення відходів лише за допомогою уставки сумісного спалювання відходів, яка призначена для виробництва енергії або виробництва матеріальних продуктів, яка використовує відходи як звичайне або додаткове паливо та можуть надати технічний паспорт установки сумісного спалювання відходів та екологічно-експертну оцінку аналітичного опрацювання матеріалів оцінки впливів на навколишнє середовище». Згідно даних з відкритих джерел, а саме з електронного майданчику ДП «Прозорро» лише один учасник на ринку має установку сумісного спалювання відходів, яка призначена для виробництва енергії або виробництва матеріальних продуктів, яка використовує відходи як звичайне або додаткове паливо, технічний паспорт установки сумісного спалювання відходів та екологічно-експертну оцінку аналітичного опрацювання матеріалів оцінки впливів на навколишнє середовище – ТОВ «ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС».
https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-04-19-005829-a
https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-04-22-002265-a

Як доказ, Скаржник надає на розгляд Комісії :
1. Технічний паспорт Установки для термічного знищення відходів УТ 300Д (утилізатор термічний):
2. Технологічний регламент Установки для термічного знищення відходів УТ 300Д (утилізатор термічний)
3. АКТ перевірки №53-24 відповідності матеріально-технічної бази здобувача ліцензії технологічним вимогам до здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами, правилам технічної експлуатації установок та технологічним регламентам від 27.02.2024 року

3. Умовами Документації у Додатку 3 п.12 Замовник вимагає:
12. Виконавець повинен мати установку сумісного спалювання відходів, яка включає усі лінії сумісного спалювання, приймання та зберігання відходів, технічні засоби з попереднього оброблення на об'єкті, системи подання відходів, палива та атмосферного повітря, котли, технічні засоби для оброблення відхідних газів, встановлені на ділянці стаціонарні технічні засоби для оброблення чи зберігання залишків і стічних вод, димові труби, пристрої та системи для управління операціями спалювання чи сумісного спалювання, обліку та моніторингу умов сумісного спалювання. Для підтвердження даної вимоги у складі пропозиції Учасник повинен надати документи які підтверджують наявність та право користування лінією сумісного спалювання, приймання та зберігання відходів, технічних засобів з попереднього оброблення на об'єкті, системи подання відходів, палива та атмосферного повітря, котли, технічні засоби для оброблення відхідних газів, встановлені на ділянці стаціонарні технічні засоби для оброблення чи зберігання залишків і стічних вод, димові труби, пристрої та системи для управління операціями спалювання чи сумісного спалювання, обліку та моніторингу умов сумісного спалювання
Скаржник не погоджується з встановленням даної вимоги саме у редакції: «12. Виконавець повинен мати установку сумісного спалювання відходів, яка включає усі лінії сумісного спалювання, приймання та зберігання відходів, технічні засоби з попереднього оброблення на об'єкті, системи подання відходів, палива та атмосферного повітря, котли, технічні засоби для оброблення відхідних газів, встановлені на ділянці стаціонарні технічні засоби для оброблення чи зберігання залишків і стічних вод, димові труби, пристрої та системи для управління операціями спалювання чи сумісного спалювання, обліку та моніторингу умов сумісного спалювання. Для підтвердження даної вимоги у складі пропозиції Учасник повинен надати документи які підтверджують наявність та право користування лінією сумісного спалювання, приймання та зберігання відходів, технічних засобів з попереднього оброблення на об'єкті, системи подання відходів, палива та атмосферного повітря, котли, технічні засоби для оброблення відхідних газів, встановлені на ділянці стаціонарні технічні засоби для оброблення чи зберігання залишків і стічних вод, димові труби, пристрої та системи для управління операціями спалювання чи сумісного спалювання, обліку та моніторингу умов сумісного спалювання» є дискримінаційною по відношенню до Скаржника, адже участь зможуть прийняти лише ті Учасники, які здійснюють видалення відходів лише за допомогою установки сумісного спалювання відходів, яка включає усі лінії сумісного спалювання, приймання та зберігання відходів, технічні засоби з попереднього оброблення на об'єкті, системи подання відходів, палива та атмосферного повітря, котли, технічні засоби для оброблення відхідних газів, встановлені на ділянці стаціонарні технічні засоби для оброблення чи зберігання залишків і стічних вод, димові труби, пристрої та системи для управління операціями спалювання чи сумісного спалювання, обліку та моніторингу умов сумісного спалювання.
Відповідно до ч.2 Статті 16 Закону:
Стаття 16 Кваліфікаційні критерії процедури закупівлі

2. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:
1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій;
2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів);
4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.
Відповідно до ч.4 статті 5 Закону «Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.»
Скаржник відповідно до ЗУ «Про управління відходами» та Ліцензійних умов отримав ліцензію на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами.
Відповідно до пункту 1 Розділу 1 Ліцензійних умов6
1. Ці Ліцензійні умови встановлюють вичерпний перелік документів, які додаються до заяви про отримання ліцензії на провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами (далі - ліцензія), а також визначають вичерпний перелік організаційних, кадрових, технологічних вимог, обов’язкових до виконання під час провадження такої діяльності.
Відповідно до пункту 5 розділу «Документи, що подаються для отримання, переоформлення, анулювання ліцензії, зупинення або відновлення дії ліцензії, про розширення або звуження виду господарської діяльності з управління небезпечними відходами» Ліцензійних умов:
5. Після встановлення відповідності матеріально-технічної бази, необхідної для провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами (далі - господарська діяльність), уповноваженими особами Міндовкілля здобувач ліцензії (ліцензіат) для отримання ліцензії або розширення провадження виду господарської діяльності подає в електронній формі шляхом використання інформаційної системи управління відходами (далі - система), що є функціональним модулем Єдиної екологічної платформи “ЕкоСистема”, документи, що передбачені додатками 1-10, 12 і формуються автоматично програмними засобами системи на основі інформації, яка була внесена здобувачем ліцензії (ліцензіатом) під час створення облікового запису в системі та/або подання документів в електронній формі в систему і заповнення всіх обов’язкових полів. Документи, що існують тільки в паперовій формі, додаються до заяви у форматі PDF із накладенням на них електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті.
Скаржник під час провадження своєї господарської діяльності з управління небезпечними відходами здійснює видалення відходів за допомогою Установки для термічного знищення відходів УТ 300Д (утилізатор термічний), що пройшов перевірку уповноваженими особами Міндовкілля, про що видано АКТ перевірки №53-24 відповідності матеріально-технічної бази здобувача ліцензії технологічним вимогам до здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами, правилам технічної експлуатації установок та технологічним регламентам від 27.02.2024 року, де зазначено: «Враховуючи вищезазначене, матеріально технічна база здобувача ліцензії ТОВ «А-ЕНЕРГО» відповідає заявленим технологічним вимогам до здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами, правилам технічної експлуатації установок та технологічним регламентам, що були розглянути під час проведення перевірки»

Виходячи з вищезазначеного, Скаржник має право проводити видалення відходів за допомогою Установки для термічного знищення відходів УТ 300Д (утилізатор термічний), що повністю відповідає вимогам Наказу №325 МОЗУ, ЗУ «Про управління відходами», Ліцензійних вимог.
Як доказ, Скаржник надає на розгляд Комісії :
1. Технічний паспорт Установки для термічного знищення відходів УТ 300Д (утилізатор термічний):
2. Технологічний регламент Установки для термічного знищення відходів УТ 300Д (утилізатор термічний)
3. АКТ перевірки №53-24 відповідності матеріально-технічної бази здобувача ліцензії технологічним вимогам до здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами, правилам технічної експлуатації установок та технологічним регламентам від 27.02.2024 року


4. Умовами Документації у Додатку 3 п.12 та 13 Замовник вимагає:
«12. Будь-яка теплова енергія, що генерується у процесі спалювання або сумісного спалювання відходів, підлягає відновленню до стану теплової або електричної енергії, наскільки це практично можливо.
13. У складі пропозиції Учасник повинен надати ліцензію НКРЕКП на виробництво теплової енергії на когенераційних установках та установках з використанням нетрадиційних або поновлювальних джерел енергії.»
Скаржник не погоджується з встановленням даної вимоги в умовах Документації та вважає дану вимогу дискримінаційною по відношенню до Скаржника.
Відповідно до Постанови від 03.03.2020 № 548 «Про затвердження Порядку ліцензування видів господарської діяльності, державне регулювання яких здійснюється Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг»:
Розділ 1. Загальні положення
1.1. Цей Порядок розроблений відповідно до законів України «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг», «Про ринок природного газу», «Про ринок електричної енергії», «Про державне регулювання у сфері комунальних послуг», «Про теплопостачання»,«Про питну воду та питне водопостачання», «Про адміністративну процедуру» та визначає процедуру видачі, переоформлення, зупинення, відновлення та припинення дії (анулювання) ліцензій на провадження видів господарської діяльності, державне регулювання яких здійснюється Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (далі - НКРЕКП).
{Пункт 1.1 глави 1 із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 2623 від 27.12.2023}
1.2. Дія цього Порядку поширюється на суб’єктів господарювання, які провадять або мають намір провадити такі види господарської діяльності, ліцензування яких здійснює НКРЕКП:
1) на ринку електричної енергії:
виробництво електричної енергії,
передача електричної енергії,
розподіл електричної енергії,
постачання електричної енергії споживачу,
перепродаж електричної енергії (трейдерська діяльність),
здійснення функцій оператора ринку,
здійснення функцій гарантованого покупця;
зберігання енергії;
{Підпункт 1 пункту 1.2 глави 1 доповнено новим абзацом згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 832 від 02.08.2022}
розподіл електричної енергії малими системами розподілу;
{Підпункт 1 пункту 1.2 глави 1 доповнено новим абзацом згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1655 від 12.09.2023}
агрегація на ринку електричної енергії;
{Підпункт 1 пункту 1.2 глави 1 доповнено новим абзацом згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1655 від 12.09.2023}
2) на ринку природного газу, нафти та нафтопродуктів:
транспортування нафти, нафтопродуктів магістральним трубопроводом,
постачання природного газу,
розподіл природного газу,
транспортування природного газу,
зберігання (закачування, відбір) природного газу;
3) у сфері комунальних послуг:
виробництво теплової енергії,
транспортування теплової енергії магістральними і місцевими (розподільчими) тепловими мережами,
постачання теплової енергії,
централізоване водопостачання та централізоване водовідведення.

Предметом закупівлі замовник визначив ««Послуги з організації управління небезпечними відходами: комплекс операцій збирання та з подальшим обробленням (відновленням) небезпечних відходів, що належать на праві власності Замовнику (код згідно з ЄЗС ДК 021:2015 - 90520000-8 «Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечним відходами», код за ДК 021:2015, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі 90524000-6 - «Послуги у сфері поводження з медичними відходами»).».
Ліцензія НКРЕКП на виробництво теплової енергії на когенераційних установках та установках з використанням нетрадиційних або поновлювальних джерел енергії ніяким чином не відноситься до предмету закупівлі.
Згідно пунктів 9 та 10 частини 2 ст. 17 Закону України «Про управління відходами»:
Стаття 17. Права та обов’язки суб’єктів господарювання у сфері управління відходами
2. Суб’єкти господарювання у сфері управління відходами зобов’язані:
9) мати дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів;
10) мати ліцензію на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами та/або письмову згоду (повідомлення) на транскордонне перевезення небезпечних відходів чи висновок на транскордонне перевезення відходів відповідно до закону;

Відповідно до Ліцензійних умов:
Розділ «Загальні положення»
1. Ці Ліцензійні умови встановлюють вичерпний перелік документів, які додаються до заяви про отримання ліцензії на провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами (далі - ліцензія), а також визначають вичерпний перелік організаційних, кадрових, технологічних вимог, обов’язкових до виконання під час провадження такої діяльності.
Ці Ліцензійні умови не поширюються на ліцензування господарської діяльності з перевезення небезпечних відходів.

Відповідно до Наказу №325 МОЗУ
Розділ 1 Загальні положення
4. Провадження господарської діяльності з оброблення, знешкодження, утилізації і видалення небезпечних медичних відходів проводиться закладами або іншими суб’єктами господарювання, які отримали ліцензію, відповідно до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 13 липня 2016 року № 446 (далі - Ліцензія).
6. У цих Правилах терміни і скорочення вживаються в таких значеннях:
інсинерація медичних відходів - контрольований процес спалювання медичних відходів у спеціальній печі (інсинераторі);
кремація медичних відходів - контрольований процес спалювання органічних медичних відходів у спеціальній печі (крематорі);

Розділ V. Вимоги до відходів категорії В 1

1. До відходів категорії В належать контаміновані (забруднені) або потенційно контаміновані інфекційними агентами відходи, незалежно від місця їхнього утворення:

1) використані небезпечно гострі предмети і медичні вироби (наприклад, голки, шприци з одягненою голкою, скальпелі та їхні леза, битий скляний посуд, внутрішньовенні катетери, ланцети для забору крові) забруднені біологічними рідинами;

2) імунобіологічні лікарські засоби, з первинною упаковкою лікарського засобу, яка не втратила цілісність:

із закінченим терміном придатності;

які зберігалися із порушенням холодового ланцюга;

із візуальними характеристиками, що змінилися, які не визначені в інструкції виробника (наприклад, наявність осаду та/або сторонніх домішок, зміна кольору і прозорості);

3) медичні вироби і предмети, забруднені імунобіологічними лікарськими засобами, кров’ю та/або іншими біологічними рідинами (наприклад, кисневі маски, шприци без одягненої голки, ЗІЗ), окрім відходів зазначених в підпункті 5 пункту 1 розділу IV цих Правил;

4) органні відходи та інфіковані експериментальні тварини (тканини, органи, частини тіла, плацента, ембріони тощо);

5) відходи, що утворилися в результаті діяльності медичних лабораторій (мікробіологічні культури і штами, що містять будь-які живі збудники хвороб, штучно вирощені в значних кількостях; живі вакцини, непридатні до використання, а також лабораторні чашки та обладнання для їхнього перенесення; залишки живильних середовищ, інокуляції, змішування мікробіологічних культур збудників інфекційних хвороб);

6) препарати крові та біологічні рідини (рідкі біологічні відходи), в тому числі рідкі біологічні відходи віваріїв, отримані від хворих на особливо небезпечні або небезпечні інфекційні хвороби.

2. Відходи, визначені у підпунктах 1, 2 пункту 1 цього розділу, підлягають інсинерації.

3. Відходи, визначені у підпункті 3 пункту 1 цього розділу, які можуть бути використані як вторинна сировина (наприклад, медичні вироби, виготовлені з поліпропілену, полівінілхлориду, скла), підлягають обробленню з метою реалізації/передавання таких відходів іншим споживачам або підприємствам, установам та організаціям, що займаються збиранням та вторинним переробленням відходів.

Відходи, визначені у підпункті 3 пункту 1 цього розділу, вторинне перероблення яких вимагає різних технологічних підходів (наприклад, поліпропілен і полівінілхлорид), підлягають сортуванню до (рекомендовано) або після оброблення.

Відходи, визначені у підпункті 3 пункту 1 цього розділу, що можуть бути використані як вторинна сировина, але сортування і збирання яких в закладі утруднено (наприклад, відсутність достатньої кількості працівників для сортування відходів), підлягають інсинерації, про що зазначається в типовій схемі.

4. Відходи, визначені у підпункті 3 пункту 1 цього розділу, які не можуть бути використані як вторинна сировина (наприклад, медичні рукавички латексні), підлягають інсинерації.

Виходячи з вищезазначеного, Наказ №325 МОЗУ (в редакції Наказу №1602 МОЗУ) визначено лише 2 можливі операції з управління небезпечними відходами – інсинерація та кремація (операція D10 – спалювання на суші відповідно до Додатку 1 Закону України «Про управління відходами»).
Відходи, що спалюються не використовуються як паливо для когенерації.
Когенераці́йна установка (когенераційна уста́ва) — комплекс обладнання, що працює за способом комбінованого виробництва електричної і теплової енергії або перетворює скидний енергетичний потенціал технологічних процесів в електричну та теплову енергію
Когенераційні установки не можуть бути використані як обладнання для спалювання небезпечних медичних відходів.

Отже, виходячи з предмету закупівлі та чинного законодавства України у сфері управління небезпечними відходами, суб’єкти господарювання у сфері управління небезпечними відходами зобов’язані отримати ліцензію на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, дозвіл на оброблення відходів та ліцензію на перевезення небезпечних вантажів Державної служби з безпеки на транспорті (УКРТРАНСБЕЗПЕКА).
Законом не визначено, що суб’єкти господарювання у сфері управління небезпечними відходами зобов’язані отримати ліцензію НКРЕКП на виробництво теплової енергії на когенераційних установках та установках з використанням нетрадиційних або поновлювальних джерел енергії.

Скаржник відповідно до чинного законодавства має ліцензію на право провадження господарської діяльності у сфері управління небезпечними відходами (Наказ Міндовкілля №329 від 29.03.2024 року), дозвіл на оброблення відходів (Декларація про провадження господарської діяльності №057800/24 від 03.01.2024 року) та Ліцензію на здійснення господарської діяльності з перевезення небезпечних відходів та вантажів вантажними автомобілями (Витяг УКРТРАНСБЕЗПЕКИ від 17.01.2020 року (Наказ №9 від 10.01.2020 року)).
За аналогічною дискримінаційною вимогою вже був розгляд скарги АМКУ та винесено рішення №6875-р-пк-пз від 17.04.2024 року, де Комісія АМКУ постановила зобов’язати Замовника внести зміни до умов тендерної документації.

5. Умовами Документації у Додатку 3 п.15 Замовник вимагає:
«15. Для підтвердження належної організації стану охорони праці на підприємстві та використання машин при перевезенні небезпечних відходів надати у складі пропозиції Дозвіл Держпраці на вантажно-розвантажувальні роботи за допомогою машин і механізмів»
Скаржник не погоджується з встановленням даної вимоги в умовах Документації.
Скаржник, майбутній учасник закупівлі, не використовує машини та механізми для вантажо-розвантажувальних робіт. В нас для проведення вантажо-розвантажувальних операцій є навчені співробітники-вантажники, які пройшли інструктаж з охорони праці, отримали свідоцтво у встановленому законодавством порядку та здійснюють вантажо-розвантажувальні операції власноруч. До того ж Дозвіл Держпраці на вантажно-розвантажувальні роботи за допомогою машин і механізмів видається підприємствам які відносяться до об’єктів підвищеної небезпеки, не всі суб’єкти господарювання відносяться до об’єктів підвищеної небезпеки. Відповідно до частини третьої статті 21 Закону України «Про охорону праці» роботодавець повинен одержати дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки.
Отже, якщо працівники роботодавця не залучаються до виконання робіт підвищеної небезпеки, зокрема вантажно-розвантажувальних робіт за допомогою машин і механізмів, одержання дозволу цим роботодавцем законодавством не вимагається.
Скаржник не є об’єктом підвищеної небезпеки, та не використовує у своїй діяльності вантажо-розвантажувальні машини та механізми, виходячи з чого, не повинен отримувати Дозвіл на вантажно-розвантажувальні роботи за допомогою машин і механізмів.
Встановлення даної вимоги у Документації є дискримінаційною по відношенню до Скаржника, що обмежує його участь у публічній закупівлі.
Як доказ, Скаржник надає на розгляд Комісії повідомлення Про невіднесення об’єкта до об’єкта підвищеної небезпеки видане Державною службою України з надзвичайних ситуацій від 17.02.2024р.
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.
Встановлена Замовником вимога в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника.

Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації