-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Ноутбуки, придбання яких здійснюється на реалізацію заходів для забезпечення діяльності центрів з надання допомоги внутрішньо-переміщених та/або евакуйованих осіб Маріупольської територіальної громади зокрема м. Маріуполя
Завершена
450 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 250.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 250.00 UAH
Період оскарження:
28.05.2024 15:00 - 03.06.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Оскарження неправомірного визначення переможця
Номер:
115854da935549f6b1e01356b709851b
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-05-28-009078-a.a1
Назва:
Оскарження неправомірного визначення переможця
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- 2. Пояснення ФОП Лаврентієв, вих № 0164 від 11.06.2024.pdf 17.06.2024 15:03
- 1. Протокол уповноваженої особи 233ПРМ від 13.06.2024р.docx 17.06.2024 15:03
- Скарга UA-2024-05-28-009078-a.pdf 17.06.2024 15:03
- 3. Лист щодо програмного забезпечення, вих. № 0550-1 від 31.05.2024.pdf 17.06.2024 15:03
- sign.p7s 17.06.2024 15:05
- Рішення від 19.06.2024 № 10597.pdf 19.06.2024 16:15
- Інформація про резолютивну частину рішення від 26.06.2024 № 11134.pdf 27.06.2024 15:35
- Рішення від 26.06.2024 № 11134.pdf 01.07.2024 13:22
- Заперечення на скаргу_16_06_2024_№_1706_01 21.06.2024 11:35
Дата прийняття скарги до розгляду:
17.06.2024 15:10
Дата розгляду скарги:
26.06.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
19.06.2024 16:16
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
01.07.2024 13:22
Дата виконання рішення Замовником:
01.07.2024 17:44
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Погоджуємось із рішенням АМКУ № 11134-р/пк-пз від 26.06.2024
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
e17099fb14634810b242175eeffde08a
Заголовок пункту скарги:
порушення при наданні 24 годин на виправлення невідповідностей
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
28.05.2024 Комунальний некомерційним підприємством Маріупольської міської ради «м.Єхаб» (надалі за текстом – Замовник), оголошено процедуру закупівлі у формі відкритих торгів з особливостями. Предмет закупівлі: Ноутбуки, придбання яких здійснюється на реалізацію заходів для забезпечення діяльності центрів з надання допомоги внутрішньо-переміщених та/або евакуйованих осіб Маріупольської територіальної громади зокрема м. Маріуполя (надалі за текстом – Закупівля). Ідентифікатор закупівлі: UA-2024-06-12-011111-a (посилання на закупівлю: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-05-28-009078-a).
07.06.2024 відбувся аукціон по Закупівлі, у якому, за інформацією із Prozorro, прийняли участь 2 (два) учасники:
1. Фізична особа - підприємець Лаврентієв Сергій Миколайович (Остаточна пропозиція – 431 784 грн з ПДВ);
2. Товариство з обмеженою відповідальністю «Арсенал-Постач» (Остаточна пропозиція – 446 904 грн з ПДВ) (надалі за текстом – ТОВ «Арсенал-Постач»/Скаржник).
За результатами кваліфікації, 13.06.2024, Протоколом № 233/ПРМ щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника, визнано переможцем Фізичну особу – підприємця Лаврентієва Сергія Миколайовича (надалі за текстом – Переможець/ФОП Лаврентієв С.М.) та прийнято рішення про намір укласти договір про закупівлю з таким учасником.
ТОВ «Арсенал-Постач» не погоджується із прийнятим у Протоколі рішенням Замовника, вважає його таким, що порушує права та законні інтереси Скаржника, а також таким, що прийняте із порушенням основних принципів здійснення публічних закупівель, передбачених ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі за текстом – Закон): добросовісна конкуренція серед учасників, максимальна економія, ефективність та пропорційність, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, запобігання корупційним діям і зловживанням, зважаючи на таке.
Фактично порушення Замовника складається з двох частин. Перша частина – Замовник надав Учаснику 24 години на виправлення невідповідності, на яку не міг застосовувати такий механізм. Друга частина – прийняття документу та акцептування на основі нього Учасника, який не відповідає вимогам Тендерної документації.
Щодо порушення при наданні 24 годин на виправлення невідповідностей.
Згідно Розділ 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції»: Учасник закупівлі повинен надати: інформацією про маркування або протоколи випробувань або сертифікати або інші документи, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі встановлення даної вимоги в Додатку 3), — згідно з Додатком 3 до тендерної документації. Відповідно до п 9. Додатку 3 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі» - Учасник у складі тендерної пропозиції має вказати марку і модель пристрою та надати лист від виробника товару або від його офіційного представництва в Україні, який підтверджує, що програмне забезпечення є ліцензійним, та було встановлене на товар безпосередньо виробником обладнання або є імпортованим у комплекті з пристроєм.
У складі своєї тендерної пропозиції, ФОП Лаврентієв Сергій Миколайович такий документ не було надано. 11 червня 2024 року, Замовником опубліковано Вимогу про усунення порушення, допущенного ФОП Лаврентієвим Сергієм Миколайовичем.
Згідно вимог п. 43 Постанови Кабміну від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (надалі за текстом - Особливості):
«Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо».
Спираючись на дану норму, Замовник порушив вимоги тендерного законодавства, надавши ФОП Лаврентієву 24 години на виправлення невідповідностей у його тендерній пропозиції, на які не міг давати таку можливість.
07.06.2024 відбувся аукціон по Закупівлі, у якому, за інформацією із Prozorro, прийняли участь 2 (два) учасники:
1. Фізична особа - підприємець Лаврентієв Сергій Миколайович (Остаточна пропозиція – 431 784 грн з ПДВ);
2. Товариство з обмеженою відповідальністю «Арсенал-Постач» (Остаточна пропозиція – 446 904 грн з ПДВ) (надалі за текстом – ТОВ «Арсенал-Постач»/Скаржник).
За результатами кваліфікації, 13.06.2024, Протоколом № 233/ПРМ щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника, визнано переможцем Фізичну особу – підприємця Лаврентієва Сергія Миколайовича (надалі за текстом – Переможець/ФОП Лаврентієв С.М.) та прийнято рішення про намір укласти договір про закупівлю з таким учасником.
ТОВ «Арсенал-Постач» не погоджується із прийнятим у Протоколі рішенням Замовника, вважає його таким, що порушує права та законні інтереси Скаржника, а також таким, що прийняте із порушенням основних принципів здійснення публічних закупівель, передбачених ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі за текстом – Закон): добросовісна конкуренція серед учасників, максимальна економія, ефективність та пропорційність, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, запобігання корупційним діям і зловживанням, зважаючи на таке.
Фактично порушення Замовника складається з двох частин. Перша частина – Замовник надав Учаснику 24 години на виправлення невідповідності, на яку не міг застосовувати такий механізм. Друга частина – прийняття документу та акцептування на основі нього Учасника, який не відповідає вимогам Тендерної документації.
Щодо порушення при наданні 24 годин на виправлення невідповідностей.
Згідно Розділ 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції»: Учасник закупівлі повинен надати: інформацією про маркування або протоколи випробувань або сертифікати або інші документи, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі встановлення даної вимоги в Додатку 3), — згідно з Додатком 3 до тендерної документації. Відповідно до п 9. Додатку 3 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі» - Учасник у складі тендерної пропозиції має вказати марку і модель пристрою та надати лист від виробника товару або від його офіційного представництва в Україні, який підтверджує, що програмне забезпечення є ліцензійним, та було встановлене на товар безпосередньо виробником обладнання або є імпортованим у комплекті з пристроєм.
У складі своєї тендерної пропозиції, ФОП Лаврентієв Сергій Миколайович такий документ не було надано. 11 червня 2024 року, Замовником опубліковано Вимогу про усунення порушення, допущенного ФОП Лаврентієвим Сергієм Миколайовичем.
Згідно вимог п. 43 Постанови Кабміну від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (надалі за текстом - Особливості):
«Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо».
Спираючись на дану норму, Замовник порушив вимоги тендерного законодавства, надавши ФОП Лаврентієву 24 години на виправлення невідповідностей у його тендерній пропозиції, на які не міг давати таку можливість.
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
×
-
ПРОСИМО: 1. Прийняти дану Скаргу до розгляду. 2. Зобов’язати Замовника скасувати рішення прийняте Протоколом № 233/ПРМ від 13.06.2024 щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника, за яким визнано переможцем Фізичну особу – підприємця Лаврентієва Сергія Миколайовича та прийнято рішення про намір укласти договір про закупівлю з таким учасником. 3. Зобовʼязати Замовника перейти до розгляду наступної тендерної пропозиції, а саме ТОВ «Арсенал-Постач».
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
6f4282b639f549269e33582f230dacc4
Заголовок пункту скарги:
Невідповідність документів, поданих Учасником (Переможцем)
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Щодо невідповідності документів, поданих Учасником.
Як вже встановлено, ФОП Лаврентієв не надав документ: «лист від виробника товару або від його офіційного представництва в Україні, який підтверджує, що програмне забезпечення є ліцензійним, та було встановлене на товар безпосередньо виробником обладнання або є імпортованим у комплекті з пристроєм».
Нібито на виконання даної вимоги, ФОП Лаврентієв надав відповідний лист, виданий на компанію Скаржника (!) та надав лист пояснення. Тобто, поданим документом, Учасник підтверджує відповідність товару, який пропонує Скаржник, і аж ніяк не свого товару.
У даному листі, Учасник зазначає: «Також слід додати, що за практикою виробника та його представника не видається лист з інформацією та не здійснюється підтримка більше ніж одного учасника, який прийшов першим по підтримку, або знав заздалегідь про намір оголошення конкретних торгів та "зарезервував" участь першим. Мета такої поведінки - прибрати конкуренцію по торгах по продукції одного виробника, іншими словами, нажаль, усунути конкуренцію по даних торгах. Тому учасник подає ті документи та інформацію, що розміщена у публічному доступі в каталозі виробника та доступна для скачування та подальшого подання для участі у торгах. Джерело наданого документ із специфікацією та інформацією про наявність ОС Windows у запропонований моделі тут - https://psref.lenovo.com/Detail/Lenovo/Lenovo_V15_G4_AMN?M=82YU00YERA».
Варто зазначити, що ФОП Лаврентієв не звертався для оскарження будь-якої норми тендерної документації (хоча законодавство передбачає чіткий механізм оскарження норм, які учасники вважають потенційно дискримінаційними), а отже фактично погодився на умови тендерної документації в чинній редакції.
Поданий ФОП Лаврентієвим лист є нічим іншим як маніпуляцією, необхідною для того, щоб приховати або виправдати невідповідність своєї тендерної пропозиції вимогам тендерної документації.
Отже, належить дійти висновку, що ФОП Лаврентієв не виконав вимогу Додатку 3 Тендерної документації, не надавши «Лист від виробника товару або від його офіційного представництва в Україні, який підтверджує, що програмне забезпечення є ліцензійним, та було встановлене на товар безпосередньо виробником обладнання або є імпортованим у комплекті з пристроєм». Тому, тендерна пропозиція ФОП Лаврентієва не відповідає вимогам тендерної документації та повинна бути відхилена.
Згідно вимог п. 3. Особливостей, замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Антимонопольний комітет України як орган оскарження з метою неупередженого та ефективного захисту прав і законних інтересів осіб, пов’язаних з участю у процедурах закупівлі, утворює Комісію (комісії) з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та здійснює інші повноваження, визначені цим Законом та Законом України «Про Антимонопольний комітет України». Рішення Комісії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель ухвалюються від імені Антимонопольного комітету України.
Повноваження, порядок утворення та функціонування Комісії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель встановлюються відповідно до цього Закону та Закону України «Про Антимонопольний комітет України».
Оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням ПОСТАНОВИ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 Київ «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування».
Скарга до органу оскарження подається суб’єктом оскарження у формі електронного документа через електронну систему закупівель.
Скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом п’яти днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю.
Суб’єкт оскарження несе відповідальність за точність та достовірність інформації, що надається шляхом заповнення електронної форми. При цьому ризики настання негативних наслідків, пов’язаних з наданням суб’єктом оскарження неточної або недостовірної інформації шляхом заповнення електронної форми, несе суб’єкт оскарження.
Як вже встановлено, ФОП Лаврентієв не надав документ: «лист від виробника товару або від його офіційного представництва в Україні, який підтверджує, що програмне забезпечення є ліцензійним, та було встановлене на товар безпосередньо виробником обладнання або є імпортованим у комплекті з пристроєм».
Нібито на виконання даної вимоги, ФОП Лаврентієв надав відповідний лист, виданий на компанію Скаржника (!) та надав лист пояснення. Тобто, поданим документом, Учасник підтверджує відповідність товару, який пропонує Скаржник, і аж ніяк не свого товару.
У даному листі, Учасник зазначає: «Також слід додати, що за практикою виробника та його представника не видається лист з інформацією та не здійснюється підтримка більше ніж одного учасника, який прийшов першим по підтримку, або знав заздалегідь про намір оголошення конкретних торгів та "зарезервував" участь першим. Мета такої поведінки - прибрати конкуренцію по торгах по продукції одного виробника, іншими словами, нажаль, усунути конкуренцію по даних торгах. Тому учасник подає ті документи та інформацію, що розміщена у публічному доступі в каталозі виробника та доступна для скачування та подальшого подання для участі у торгах. Джерело наданого документ із специфікацією та інформацією про наявність ОС Windows у запропонований моделі тут - https://psref.lenovo.com/Detail/Lenovo/Lenovo_V15_G4_AMN?M=82YU00YERA».
Варто зазначити, що ФОП Лаврентієв не звертався для оскарження будь-якої норми тендерної документації (хоча законодавство передбачає чіткий механізм оскарження норм, які учасники вважають потенційно дискримінаційними), а отже фактично погодився на умови тендерної документації в чинній редакції.
Поданий ФОП Лаврентієвим лист є нічим іншим як маніпуляцією, необхідною для того, щоб приховати або виправдати невідповідність своєї тендерної пропозиції вимогам тендерної документації.
Отже, належить дійти висновку, що ФОП Лаврентієв не виконав вимогу Додатку 3 Тендерної документації, не надавши «Лист від виробника товару або від його офіційного представництва в Україні, який підтверджує, що програмне забезпечення є ліцензійним, та було встановлене на товар безпосередньо виробником обладнання або є імпортованим у комплекті з пристроєм». Тому, тендерна пропозиція ФОП Лаврентієва не відповідає вимогам тендерної документації та повинна бути відхилена.
Згідно вимог п. 3. Особливостей, замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Антимонопольний комітет України як орган оскарження з метою неупередженого та ефективного захисту прав і законних інтересів осіб, пов’язаних з участю у процедурах закупівлі, утворює Комісію (комісії) з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та здійснює інші повноваження, визначені цим Законом та Законом України «Про Антимонопольний комітет України». Рішення Комісії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель ухвалюються від імені Антимонопольного комітету України.
Повноваження, порядок утворення та функціонування Комісії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель встановлюються відповідно до цього Закону та Закону України «Про Антимонопольний комітет України».
Оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням ПОСТАНОВИ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 Київ «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування».
Скарга до органу оскарження подається суб’єктом оскарження у формі електронного документа через електронну систему закупівель.
Скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом п’яти днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю.
Суб’єкт оскарження несе відповідальність за точність та достовірність інформації, що надається шляхом заповнення електронної форми. При цьому ризики настання негативних наслідків, пов’язаних з наданням суб’єктом оскарження неточної або недостовірної інформації шляхом заповнення електронної форми, несе суб’єкт оскарження.
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
×
-
ПРОСИМО: 1. Прийняти дану Скаргу до розгляду. 2. Зобов’язати Замовника скасувати рішення прийняте Протоколом № 233/ПРМ від 13.06.2024 щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника, за яким визнано переможцем Фізичну особу – підприємця Лаврентієва Сергія Миколайовича та прийнято рішення про намір укласти договір про закупівлю з таким учасником. 3. Зобовʼязати Замовника перейти до розгляду наступної тендерної пропозиції, а саме ТОВ «Арсенал-Постач».