• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги з управління небезпечними відходами згідно ДК 021:2015 код 90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами

Завершена

339 258.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 3 392.58 UAH
Період оскарження: 28.05.2024 10:49 - 21.06.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга

Номер: 7d11ebcbebc14d3a9c2a49383d83dfc8
Ідентифікатор запиту: UA-2024-05-28-003170-a.b1
Назва: Скарга
Скарга:
на умови тендерної документації
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 11.06.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 03.06.2024 14:52
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 13.06.2024 17:48
Дата виконання рішення Замовником: 17.06.2024 16:27
Коментар замовника щодо усунення порушень: Для усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених Комісією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель у рішенні № 10214-р/пк-пз від 11.06.2024 р. необхідно внести зміни у тендерну документацію. У разі внесення змін до тендерної документації строк для подання тендерних пропозицій продовжується замовником в електронній системі закупівель таким чином, щоб з моменту внесення змін до тендерної документації до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій залишалося не менше чотирьох днів.
Автор: ТОВ ТАРКОМ ЕКОСЕРВІС, Коханов Руслан 380979114498 RUSLANTARKOM@GMAIL.COM http://www.tarkom.com.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 86d6e88a45fd41958de28218f3a17303
Заголовок пункту скарги: В умовах тендерної документації по Процедурі закупівлі, затвердженої Протоколом Уповноваженої особи №121 від 15.05.2024 р. наявні дискримінаційні, необґрунтовані та незаконні вимоги. Умови тендерної документації штучно обмежують кількість потенційних учасників та зокрема не дають можливості Скаржнику взяти участь у даній закупівлі, в чому полягає порушене право Скаржника.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 28.05.2024 року Комунальне некомерційне підприємство «Центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф міста Києва» виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (далі-Замовник) опубліковано оголошення про проведення процедури відкритих торгів з особливостями за предметом: «Послуги з управління небезпечними відходами згідно ДК 021:2015 код 90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами», згідно з ДК 021:2015: 90520000-8 — Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами з очікуваною вартістю 339 258 грн з ПДВ (далі- Процедура закупівлі).
1. В умовах тендерної документації по Процедурі закупівлі, затвердженої Протоколом Уповноваженої особи №121 від 15.05.2024 р. наявні дискримінаційні, необґрунтовані та незаконні вимоги. Умови тендерної документації штучно обмежують кількість потенційних учасників та зокрема не дають можливості Скаржнику взяти участь у даній закупівлі, в чому полягає порушене право Скаржника.
У відповідності до ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) скарги, що стосуються тендерної документації та/або прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулися до закінчення строку, установленого для подання тендерних пропозицій, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення торгів, але не пізніше ніж за чотири дні до дати, установленої для подання тендерних пропозицій.
Аналогічна норма містить п.56 Особливостей, а саме скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації.
Скаржник бажає скористатись вказаним правом з огляду на встановлення в тендерній документації дискримінаційних умов.
Підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі або прийняті рішення, дії або бездіяльність замовника, фактичні обставини, що це можуть підтверджувати, обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи - викладені в наступному.
Опис порушення процедури закупівлі та дискримінаційних вимог, які обмежують конкуренцію та участь Скаржника в процедурі закупівлі.
Відповідно до п.1.4. Розділу 1 Загальних положень Тендерної документації Замовник встановив, що закупівля здійснюється в цілому, учасникам не надана можливість подання пропозиції за лотами.
Згідно з Додатком 1 до тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» технічні, якісні, кількісні та інші вимоги до предмета закупівлі передбачають наступний опис та специфікацію послуги, що вимагається Замовником для виконання:
Обсяг надання послуги:
1. 18 01 03* Відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекції: використані медичні вироби: перев’язувальні матеріали, засоби індивідуального захисту (рукавички, маски, респіратори, комбінезони, бахіли, окуляри), використані одноразові медичні вироби не гострі (сечові катетери, повітроводи, кисневі маски та ін.); використаний медичний інструмент, гострі предмети: голки, катетери, скарифікатори, пусті ампули інфіковані біологічними матеріалами, скальпелі та їх леза, тощо); медичні вироби і предмети, забруднені імунобіологічними лікарськими засобами, кров’ю або іншими біологічними рідинами (Медичні відходи категорії B) – 5 000,00 кг
2. 18 01 06* Хімічні препарати, що складаються або містять небезпечні речовини: первинна упаковка лікарських засобів Кетамін (Ketamine) та Суксаметоній (Suxamethonium) (Медичні відходи категорії С) – 50,00 кг.
3. 16 06 02* Нікелево-кадмієві батареї: батареї та акумулятори – 50 кг.

Технічні вимоги до предмета закупівлі

Таблиця 1
№ з/п Найменування та код відходів згідно з Національним переліком Од. виміру Кількість Графік вивозу
1. 18 01 03* Відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекції: використані медичні вироби: перевязувальні матеріали, засоби індивідуального захисту (рукавички, маски, респіратори, комбінезони, бахіли, окуляри), використані одноразові медичні вироби не гострі (сечові катетери, повітроводи, кисневі маски та ін.); використаний медичний інструмент, гострі предмети: голки, катетери, скарифікатори, пусті ампули інфіковані біологічними матеріалами, скальпелі та їх леза, тощо); медичні вироби і предмети, забруднені імунобіологічними лікарськими засобами, кров’ю або іншими біологічними рідинами (Медичні відходи категорії B). кг 5000,00 За заявкою замовника але не рідше одного разу на квартал
2. 18 01 06* Хімічні препарати, що складаються або містять небезпечні речовини: первинна упаковка лікарських засобів Кетамін (Ketamine) та Суксаметоній (Suxamethonium) (Медичні відходи категорії С). кг 50,00 За заявкою замовника
3. 16 06 02* Нікелево-кадмієві батареї: батареї та акумулятори кг 50,00 За заявкою замовника

Водночас відповідно до п. 3. «Перелік документів, які необхідно надати Учаснику у складі тендерної пропозиції» Додатку 1 до тендерної документації учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій наступні документи:
- сканований оригінал Ліцензії або сканований наказ про видачу ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, з зазначенням у ній конкретного виду та коду відходів, відповідно до Національного переліку відходів і додатків 8, 9 до Базельської конвенції про контроль за транскордонним перевезенням небезпечних відходів та їх видаленням, та конкретного виду операції, відповідно до вимог Закону України «Про управління відходами»;
- копію ліцензії на провадження господарської діяльності з перевезення небезпечних відходів автомобільним транспортом, виданої Державною службою України з безпеки на транспорті, яка буде дійсною на весь період надання послуг з предмету закупівлі.
Таким чином, у тендерній документації передбачено наявність ліцензії на перелік операцій з управління відходами, а саме для відходів: 18 01 03*, 18 01 06* та 16 06 02*.
Ліцензія Скаржника, зокрема має перелік операцій з видалення відходів та перелік операцій з відновлення відходів, а саме для відходів: 18 01 03* та 18 01 06*.
Однак Скаржник не має права провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами для 16 06 02* відходів, що не дозволяє йому взяти участь в Процедурі закупівлі та надати частину послуг, що передбачена Предметом закупівлі.
Вимога, що передбачена зокрема п.1.4. Розділу 1 Загальних положень Тендерної документації є дискримінаційною, обмежує Скаржника та інших потенційних учасників та участь.
Замовник здійснює закупівлю без поділу предмета закупівлі на лоти чим порушує права Скаржника та штучно створює обмеження на участь.
Для документального підтвердження та обґрунтування неможливості взяти участь у Процедурі закупівлі Скаржник надає посилання на відповідний ліцензійний реєстр, що розміщений на офіційному сайті Міндовкілля реєстр у розділі Бізнесу – Дозволи та ліцензії - Реєстр ліцензій на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами або за посиланням: https://mepr.gov.ua/biznesu/dozvoly-ta-litsenziyi/.
На підставі аналізу даних вищезазначеного реєстру встановлено, що наразі в Україні лише одна організація має ліцензії з правом провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами одночасно для: 18 01 03*, 18 01 06* та 16 06 02* відходів, а саме:
• ТОВ «НАУКОВО-ВИРОБНИЧА КОМПАНІЯ «УКРЕКОПРОМ», ідентифікаційний код згідно з ЄДРПОУ 39624900.
За таких обставин в Процедурі закупівлі зможе взяти участь лише дана організація.
В той час, як Скаржник або інші учасники змогли б взяти участь в частині предмета закупівлі (лоті) та надати послуги з управління небезпечними відходами для відходів 18 01 03* та 18 01 06* згідно з їх ліцензіями.

Відповідно до ч.2 ст.17 Закону України «Про управління відходами» суб’єкти господарювання у сфері управління відходами зобов’язані дотримуватися вимог щодо збирання, перевезення та оброблення відходів, встановлених цим Законом та іншими нормативно-правовими актами; мати дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів; мати ліцензію на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами. Відповідно до ч.3 ст.27 Закону України «Про управління відходами» суб’єкт господарювання у сфері управління відходами для провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами зобов’язаний:
1) мати дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів та ліцензію на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами;
2) провадити діяльність на об’єктах оброблення відходів, які відповідають вимогам законодавства. Види відходів, що підлягають обробленню на таких об’єктах, повинні відповідати дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів.
Таким чином, вищезазначене законодавство встановлює обов’язкову наявність ліцензії для здійснення управління відходами для суб’єктів, що здійснюють таку діяльність.
Відповідно до ч.3 ст.13 Закону України «Про управління відходами» утворювачі або власники відходів, які не є суб’єктами господарювання у сфері управління відходами, зобов’язані забезпечувати зберігання відходів у спосіб, що є безпечним для здоров’я людини та навколишнього природного середовища, та передавати відходи суб’єктам господарювання у сфері управління відходами протягом одного року з моменту їх утворення.
Відповідно до ч.4 ст.13 Закону України «Про управління відходами» передача суб’єктам господарювання у сфері управління відходами відходів (крім побутових відходів) з метою збирання, перевезення та оброблення здійснюється на підставі договору, укладеного відповідно до законодавства, в якому зазначається код відходів згідно з Національним класифікатором відходів, їх обсяг, найменування та код операції з відновлення та/або видалення відходів.
Тому аналізуючи вищезазначені норми можна прийти до висновку, що Скаржник, як і будь-який інший учасник, що не має ліцензії з правом провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами одночасно для: 18 01 03*, 18 01 06* та 16 06 02* відходів не може залучити співвиконавця до надання послуг стосовно управління 16 06 02* відходами, оскільки Закон України «Про управління відходами» не передбачає такої можливості. Водночас і Замовник не може передати відходи співвиконавцю учасника, оскільки не буде мати укладеного із таким співвиконавцем відповідного договору, укладення якого є обов’язковим відповідно до ч.4 ст.13 Закону України «Про управління відходами».
Крім цього, скаржник не може здійснювати збирання 16 06 02* відходів для їх подальшої передачі співвиконавцю, навіть якби існувала законодавча можливість залучення такого співвиконавця, оскільки Перелік операцій із видалення відходів (Додаток 1 до Закону України від 20 червня 2022 року № 2320-IX) не передбачає такого виду операції.
Також такі висновки знаходять своє відображення і у п.21 Ліцензійних умов
провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 5 грудня 2023 р. № 1278, відповідно до якого забороняється використання матеріально-технічної бази, яка на підставі права власності або відповідно до договору оренди використовується іншим суб’єктом господарювання, що провадить господарську діяльність. Таким чином, залучення співвиконавців є неможливим враховуючи і дану норму.
Таким чином, взяти участь в закупівлі зможе лише одна організація – ТОВ «НАУКОВО-ВИРОБНИЧА КОМПАНІЯ «УКРЕКОПРОМ», оскільки в Україні жодна інша організація не має ліцензії з правом провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами одночасно для: 18 01 03*, 18 01 06* та 16 06 02* відходів. Водночас ліцензії з правом провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами для: 18 01 03* та 18 01 06* відходів має велика кількість підприємств.
Метою Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Відповідно до частини 4 стаття 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Відповідно до статті 5 Закону Закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням
Відповідно до частини 1 статті 1 Закону частина предмета закупівлі (лот) - визначена замовником частина товарів, робіт чи послуг, на яку в межах єдиної процедури закупівлі/спрощеної закупівлі учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції/пропозиції або пропозиції на переговорах у разі застосування переговорної процедури закупівлі.
Чинне законодавство не обмежує Замовника в поділі Предмета закупівлі на окремі лоти за видами відходів окремо для 18 01 03*, 18 01 06* та 16 06 02* відходів, створення умов недискримінації учасників та рівного ставлення до них. Такий поділ є доцільним і обґрунтованим для забезпечення конкурентного середовища та максимальної ефективності і економії у здійснення закупівлі. Навпаки ж, нездійснення поділу Предмету закупівлі на окремі лоти прямо суперечить ст.5 Закону та зменшує конкуренцію серед учасників.
Дії Замовника в частині формування предмета закупівлі у спосіб, наведений вище, є дискримінаційними по відношенню до потенційних учасників Процедури закупівлі (у тому числі, Скаржника), які не мають змоги запропонувати послуги з управління небезпечними відходами, а саме: відходи 16 06 02*, але мають змогу запропонувати послуги з управління небезпечними відходами, таких як: 18 01 03* та 18 01 06* відходи.
Відповідна позиція Органу оскарження щодо розгляду аналогічного питання викладена в рішеннях АМКУ: № 838-р/пк-ск від 20.08.2012 року, № 1736-р/пк-ск від 29.09.2015 року.
Враховуючи наведене, законні права та інтереси Скаржника можуть бути захищені лише шляхом зобов’язання Замовника внести відповідні зміни до тендерної документації та здійснити поділ процедури закупівлі на окремі лоти. Разом із скаргою Скаржник надає документальне підтвердження/докази.
Вимоги: Зобов'язати замовника відмінити процедуру закупівлі

Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 1915eca3c0fa4ba3ab5f8a819ba538b2
Заголовок пункту скарги: В умовах тендерної документації по Процедурі закупівлі, затвердженої Протоколом Уповноваженої особи №121 від 15.05.2024 р. наявні дискримінаційні, необґрунтовані та незаконні вимоги. Умови тендерної документації штучно обмежують кількість потенційних учасників та зокрема не дають можливості Скаржнику взяти участь у даній закупівлі, в чому полягає порушене право Скаржника.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Разом з тим, Замовником в технічних вимогах до предмета закупівлі (Додаток 1 до тендерної документації) та описі предмета закупівлі зазначено найменування та код відходів не згідно з Національним переліком відходів, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 20 жовтня 2023 р. № 1102, а саме: - за позицією 1: 18 01 03* Відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекції: використані медичні вироби: перевязувальні матеріали, засоби індивідуального захисту (рукавички, маски, респіратори, комбінезони, бахіли, окуляри), використані одноразові медичні вироби не гострі (сечові катетери, повітроводи, кисневі маски та ін.); використаний медичний інструмент, гострі предмети: голки, катетери, скарифікатори, пусті ампули інфіковані біологічними матеріалами, скальпелі та їх леза, тощо); медичні вироби і предмети, забруднені імунобіологічними лікарськими засобами, кров’ю або іншими біологічними рідинами (Медичні відходи категорії B). Але найменування та код відходів згідно з Національним переліком має визначення: 18 01 03* Відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекції. - за позицією 2: 18 01 06* Хімічні препарати, що складаються або містять небезпечні речовини: первинна упаковка лікарських засобів Кетамін (Ketamine) та Суксаметоній (Suxamethonium) (Медичні відходи категорії С). Але найменування та код відходів згідно з Національним переліком має визначення: 18 01 06* Хімічні препарати, що складаються або містять небезпечні речовини. За позицією 3: 16 06 02* Нікелево-кадмієві батареї: батареї та акумулятори Але найменування та код відходів згідно з Національним переліком має визначення: 16 06 02* Нікелево-кадмієві батареї. За таких обставин Замовник вказав видозмінені найменування відходів та які не відповідають найменуванням та кодам відходів згідно з Національним переліком відходів. Враховуючи що Замовник вимагає надати сканований оригінал Ліцензії або сканований наказ про видачу ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, з зазначенням у ній конкретного виду та коду відходів, відповідно до Національного переліку відходів, зазначену вимогу неможливо виконати. Замовник при не можливості внесення змін до тендерної документації, має відмінити відкриті торги з особливостями відповідно до п.50 Особливостей. Разом із скаргою Скаржник надає документальне підтвердження/докази. Згідно п.50 Особливостей Замовник відміняє відкриті торги у разі: 1) відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг; 2) неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень; 3) скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг; 4) коли здійснення закупівлі стало неможливим внаслідок дії обставин непереборної сили. У разі відміни відкритих торгів замовник протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення зазначає в електронній системі закупівель підстави прийняття такого рішення.
Вимоги: Зобов'язати замовника відмінити процедуру закупівлі