• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Комплект стіл учнівський 1-місний з полицею №4-6 + стілець Т-подібний, №4-6 та комплект стіл учнівський 2-місний з полицею №4-6 + 2 стільці Т-подібні, №4-6 з покриттям HPL

Завершена

866 429.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 332.15 UAH
Період оскарження: 27.05.2024 18:12 - 14.06.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на дискримінаційні вимоги тендерної документації

Номер: aed61ca48ee34dac82a7150ee1d0491e
Ідентифікатор запиту: UA-2024-05-27-012177-a.c1
Назва: Скарга на дискримінаційні вимоги тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Замовник Орган оскарження
Дата розгляду скарги: 07.06.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 04.06.2024 17:14
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 12.06.2024 11:22
Дата виконання рішення Замовником: 12.06.2024 15:04
Коментар замовника щодо усунення порушень: Замовником прийнято рішеня: 1. Виконати Рішення органу оскарження щодо Закупівлі. 2. Внести зміни до Тендерної документації шляхом затвердження нової редакції тендерної документації та внести зміни у Додаток № 3 до тендерної документації. 3. Оприлюднити нову редакцію тендерної документації, Додаток № 3 до тендерної документації зі змінами та перелік змін, що вносяться, в електронній системі закупівель.
Автор: ФОП "МОСКАЛЕЦЬ ЮЛІЯ ЮРІЇВНА", Юлія Москалець +380665745847 tender.moskalets@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: a22829534c274c87bed56934554a72ec
Заголовок пункту скарги: Згідно з пп.2.3 п.2 Додатку 3 до Тендерної документації Інформацію про відповідність запропонованого до поставки Товару технічним та якісним вимогам Замовника у вигляді сканованих копій наступних документів: 2.3. Копія висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи, виданого уповноваженим сертифікаційним органом України, на відповідність запропонованих меблів, вимогам діючого санітарного
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 27.05.2024р. Замовник оприлюднив закупівлю за ідентифікатором UA-2024-05-27-012177-a на придбання товару за предметом закупівлі «Комплект стіл учнівський 1-місний з полицею №4-6 + стілець Т-подібний, №4-6 та комплект стіл учнівський 2-місний з полицею №4-6 + 2 стільці Т-подібні, №4-6 з покриттям HPL» по коду ДК 021:2015:39160000-1: Шкільні меблі».
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій до 04.06.2024 10:00.
Я маю намір взяти участь у відповідній процедурі закупівлі та маю можливість поставити необхідний товар, однак, ознайомившись з тендерною документацією, виявила в ній вимоги, яка не відповідають чинному законодавству, обмежують конкуренцію, та позбавляють мене можливості взяти участь у відповідній закупівлі.

Підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі, обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів:

1. Відповідно до п.1 Розділу ІІІ Тендерної документації Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації:
- інформації та документів, які підтверджують відповідність технічним, якісним та кількісним характеристики предмета закупівлі (в т.ч. інформацію про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі) відповідно до вимог встановлених та Додатку № 3 до цієї тендерної документації.
Згідно з п.6 Розділу ІІІ Тендерної документації Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі викладена у Додатку № 3 до тендерної документації.
Учасник процедури закупівлі повинен надати в складі тендерної пропозиції інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим замовником, згідно з Додатку № 3 до тендерної документації.
Тендерна пропозиція, що не відповідає технічним вимогам, викладеним у Додатку № 3 до тендерної документації, буде відхилена як така, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.

Згідно з пп.2.3 п.2 Додатку 3 до Тендерної документації Інформацію про відповідність запропонованого до поставки Товару технічним та якісним вимогам Замовника у вигляді сканованих копій наступних документів:
2.3. Копія висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи, виданого уповноваженим сертифікаційним органом України, на відповідність запропонованих меблів, вимогам діючого санітарного законодавства та діючим в Україні державним нормам та стандартам.

По-перше, відповідно до п.1 Порядку проведення державної санітарно-епідеміологічної експертизи, затвердженого Наказом Міністерства охорони здоров'я України від 09.10.2000 № 247 (далі – Порядок), висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи - документ установленої форми, що засвідчує відповідність (невідповідність) об'єкта державної санітарно-епідеміологічної експертизи медичним вимогам безпеки для здоров'я і життя людини, затверджується відповідним головним державним санітарним лікарем і є обов'язковим для виконання власником об'єкта експертизи.
Відповідно до п.4.1. Виконавцями державної санітарно-епідеміологічної експертизи є установи та заклади державної санітарно-епідеміологічної служби України, а в особливо складних випадках (відсутність відповідних санітарних норм, вимог стосовно об'єкта експертизи - критеріїв безпеки, умов використання, гігієнічних та епідеміологічних регламентів тощо, імпортна продукція, продукція спеціального призначення або виготовлена без нормативних документів, затверджених згідно з чинним законодавством України, об'єкти, дослідження яких потребує спеціальних методів, та об'єкти, визначені головним державним санітарним лікарем України тощо) експертиза проводиться комісіями, які утворюються головним державним санітарним лікарем та які вповноважені на відповідний профіль діяльності.
Відповідно до п.7 Порядку:
7.1. Державна санітарно-епідеміологічна експертиза об'єктів, на які є санітарні норми або нормативні документи, що затверджені згідно з чинним законодавством України, проводиться установами, закладами державної санітарно-епідеміологічної служби України.
7.2. Державна санітарно-епідеміологічна експертиза об'єктів, на які відсутні санітарні норми, затверджені нормативні документи та в інших особливо складних випадках, проводиться експертними комісіями, які утворені головним державним санітарним лікарем.
7.4. Державна санітарно-епідеміологічна експертиза включає такі етапи:
- звернення заявника у випадках, передбачених пунктом 7.2. цього Порядку, до Департаменту державного санітарно-епідеміологічного нагляду Міністерства охорони здоров'я України, а у випадках, передбачених пунктом 7.1., - до установ, закладів державної санітарно-епідеміологічної служби України.
7.11. Установа, заклад державної санітарно-епідеміологічної служби або експертна комісія на підставі отриманих документів проводять державну санітарно-епідеміологічну експертизу, про що складають протокол експертизи, готують проект висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи (додатки 5, 6, 7) у двох примірниках.
Таким чином, відповідно до Порядку проведення державної санітарно-епідеміологічної експертизи, затвердженого Наказом Міністерства охорони здоров'я України від 09.10.2000р. №247, державну санітарно-епідеміологічну експертизу проводять та оформлюють висновки за її результатами заклади державної санітарно-епідеміологічної служби України.
Відповідно до Постанови КМУ від 10 вересня 2014 р. № 442 «Про оптимізацію системи центральних органів виконавчої влади» прийнято рішення утворити Державну службу України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, реорганізувавши шляхом перетворення Державну ветеринарну та фітосанітарну службу і приєднавши до Служби, що утворюється, Державну інспекцію з питань захисту прав споживачів і Державну санітарно-епідеміологічну службу та поклавши на Службу, що утворюється, функції з реалізації державної політики, які виконували органи, що припиняються (крім функцій з реалізації державної політики у сфері племінної справи у тваринництві, у сфері охорони прав на сорти рослин, у сфері епідеміологічного нагляду (спостереження), у сфері гігієни праці та функцій із здійснення дозиметричного контролю робочих місць і доз опромінення працівників), а також функції із здійснення державного контролю (нагляду) за дотриманням вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін; здійснення державного нагляду (контролю) у сфері туризму та курортів.
Таким чином, органом, який видавав висновки державної санітарно-епідеміологічної служби до 10 вересня 2014р. були заклади державної санітарно-епідеміологічної служби України, а після реорганізації - Державна служба України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів.
Відповідно до п.1 Положення про Державну службу України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 2 вересня 2015 р. № 667:
Державна служба України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів (Держпродспоживслужба) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України та який реалізує державну політику у галузі ветеринарної медицини, сферах безпечності та окремих показників якості харчових продуктів, карантину та захисту рослин, ідентифікації та реєстрації тварин, санітарного законодавства, санітарного та епідемічного благополуччя населення (крім виконання функцій з реалізації державної політики у сфері епідеміологічного нагляду (спостереження) та у сфері гігієни праці та функцій із здійснення дозиметричного контролю робочих місць і доз опромінення працівників), з контролю за цінами, попередження та зменшення вживання тютюнових виробів та їх шкідливого впливу на здоров’я населення, метрологічного нагляду, ринкового нагляду в межах сфери своєї відповідальності, насінництва та розсадництва (в частині сертифікації насіння і садивного матеріалу), реєстрації та обліку машин в агропромисловому комплексі, державного нагляду (контролю) у сфері агропромислового комплексу, державного нагляду (контролю) у сферах охорони прав на сорти рослин, насінництва та розсадництва, державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів і рекламу в цій сфері, за якістю зерна та продуктів його переробки, державного нагляду (контролю) за додержанням заходів біологічної і генетичної безпеки щодо сільськогосподарських рослин під час створення, дослідження та практичного використання генетично модифікованого організму у відкритих системах на підприємствах, в установах та організаціях агропромислового комплексу незалежно від їх підпорядкування і форми власності, здійснення радіаційного контролю за рівнем радіоактивного забруднення сільськогосподарської продукції і продуктів харчування.
Відповідно до пп.3 п.4 Положення про Державну службу України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів Держпродспоживслужба відповідно до покладених на неї завдань у галузі ветеринарної медицини, сферах безпечності та окремих показників якості харчових продуктів та кормів, санітарного та епідемічного благополуччя населення, державного нагляду (контролю) за дотриманням санітарного законодавства, карантину та захисту рослин, пестицидів та агрохімікатів:
- проводить державну санітарно-епідеміологічну експертизу, видає за результатами її проведення відповідні висновки.
На підставі вищевикладеного наголошуємо, що вимога Замовника надати копію висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи, виданого уповноваженим сертифікаційним органом України не відповідає положенням чинного законодавства, оскільки висновки ДСЕЕ може видавати тільки Держпродспоживслужба (яка є центральним органом виконавчої влади), а не органи сертифікації.

Таким чином, положення Документації суперечать Порядку проведення державної санітарно-епідеміологічної експертизи, Положенню про Державну службу України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, у зв'язку з чим не дають можливість Скаржнику належним чином сформувати свою тендерну пропозицію, що є прямим порушенням прав Скаржника та порушенням норм законодавства в сфері публічних закупівель.

По-друге, звертаємо Вашу увагу, що Скаржник не є виробником меблів, він купляє меблі у інших виробників та реалізує через систему публічних закупівель.

Скаржник спробував отримати вищезазначені документи та надіслав лист-запит до виробника меблів, які планує запропонувати Замовнику, про надання копії висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи, на відповідність запропонованих меблів, вимогам діючого санітарного законодавства та діючим в Україні державним нормам та стандартам.
Проте виробником меблів було відмовлено у наданні запитуваних документів, оскільки Закон України «Про забезпечення санітарного та епідеміологічного благополуччя населення», відповідно до якого проводилась санітарно-епідеміологічна експертиза та видавались Висновки, втратив чинність з 1 жовтня 2023 року, а отже Висновки ДСЕЕ не видаються.

Жоден інший учасник, окрім того, який підготував такі документи заздалегідь, не може надати висновок ДСЕЕ на меблі, що повністю відповідають вимогам ТД.
Таким чином, змогу взяти участь у закупівлі будуть мати лише ті учасники, які є виробниками меблів та мають чинні висновки ДСЕЕ на меблі, які були отримані заздалегідь – до 01.10.2023р., що є дискримінаційним стосовно Скаржника.
Також Скаржник позбавлений можливості самостійно звернутися до Держпродспоживслужби України з метою отримання висновків ДСЕЕ оскільки ЗУ Про забезпечення санітарного та епідеміологічного благополуччя населення», відповідно до якого проводилась санітарно-епідеміологічна експертиза та видавались Висновки, втратив чинність.
Враховуючи викладене, наведені вище положення Документації не узгоджуються з вимогами законодавства в цій частині. Вважаємо, що Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.

Доказами порушення наших прав є: тендерна документація на закупівлю (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-05-27-012177-a) (додається) та інші документи додані до цієї скарги.
Вище зазначені вимоги Документації є неправомірними та такими, що порушують положення Закону України «Про публічні закупівлі» та права Скаржника. Вищенаведені дискримінаційні вимоги можуть бути усунені шляхом видалення із тендерної документації або їх зміни.
Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення в Тендерній документації наведених вище вимог та формування предмета закупівлі у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 ЗУ «Про публічні закупівлі», якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того Скаржник є реальним учасником ринку постачання меблів, про що свідчать в тому числі укладені та виконані договори в електронній системі закупівель Prozorro. Проте, через дискримінаційні та незаконні вимоги Замовника до предмету закупівлі, Скаржник не може взяти участь у закупівлі.
Заявляю про бажання бути присутньою на засідання Комісії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації