• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

ДК 021:2015: 09130000-9 Нафта і дистиляти (Дизельне паливо)

Завершена

1 294 900.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 6 474.50 UAH
Період оскарження: 27.05.2024 16:43 - 07.08.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА на дискримінаційні умови тендерної документації

Номер: 76feac99aaf44789a1d0490a2cdfb522
Ідентифікатор запиту: UA-2024-05-27-011370-a.c3
Назва: СКАРГА на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
№7 від 19.07.2024 Антимонопольний комітет України Постійно діюча адміністративна комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель Адреса: 03035, Україна, м. Київ, вул. Митрополита Василя Липківського, 45 тел.: (044) 594-64-12, факс: (044) 520-10-42 Замовник: ПІСОЧИНСЬКА СЕЛИЩНА РАДА Код ЄДРПОУ 04396727 Адреса: 62416, Україна, Харківська область, смт. Пісочин, вул. ім. Беліменків, 2 Веб-сайт: http://pisochin-rada.gov.ua Телефон+380997925628 Email: sr.pisochin@ukr.net Суб’єкт оскарження: Товариство з обмеженою відповідальністю “ФУЛ ФЬЮЖН” 61045, м. Харків, вул. Яроша Отакара, 18-Г Код ЄДРПОУ: 45153578 Тел. +380679879100 Email: fuel.fusion01@gmail.com Інформація про закупівлю: номер оголошення про проведення процедури закупівлі, що оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу: UA-2024-05-27-011370-a Назва предмету закупівлі: Дизельне паливо (в талонах) ДК 021:2015 - 09130000-9 – Нафта і дистиляти Ідентифікатор закупівлі: 76ae25b735c9492c9cf7be0d385ab41b (надалі – Процедура закупівлі) Дата, коли суб’єкту оскарження стало відомо про неправомірні дії замовника: 19 липня 2024 року СКАРГА на дискримінаційні умови тендерної документації Замовником – Пісочинська селищна рада було оголошено відкриті торги з особливостями на закупівлю: UA-2024-05-27-011370-a, предмет закупівлі: Дизельне паливо (в талонах) ДК 021:2015 - 09130000-9 – Нафта і дистиляти. Не погодившись з умовами тендерної документації ТОВ «ФУЛ ФЬЮЖН» (надалі – Скаржник) 31.05.2024р. звернувся до Постійно діючої адміністративної комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель зі скаргою на дискримінаційні умови тендерної документації. 10.06.2024р. рішенням Постійно діючої адміністративної комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель скаргу було задоволено повністю. 20.06.2024р. Замовник на виконання рішення АМКУ вніс зміни до тендерної документації та виклав її в новій редакції. Не погодившись з умовами тендерної документації в новій редакції ТОВ «ФУЛ ФЬЮЖН» (надалі – Скаржник) 11.06.2024р. звернувся до Постійно діючої адміністративної комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель зі скаргою на дискримінаційні умови тендерної документації повторно. 01.07.2024р. рішенням Постійно діючої адміністративної комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель скаргу було задоволено повністю. 19.07.2024р. Замовник на виконання рішення АМКУ вніс зміни до тендерної документації та виклав її в новій редакції. Вважаємо що Замовник цілеспрямовано не виконує рішення АМКУ та вносить зміни до тендерної документації змінюючи одні дискримінаційні та незаконні вимоги на інші. 1. Змінивши редакцію додатку 1 до тендерної документації Замовник встановлює вимогу щодо наявності АЗС: у зв'язку iз доставкою гуманiтарноi допомоги для мешканцiв Пiсочинської територіальної громади із Європейського союзу вантажними автотранспортними засобами, з метою реалiзацii Програми соцiально - економiчного розвитку Пiсочинськоi селищноi ради на 202З-2-25 роки та Комплексної програми соціального захисту населення Пiсочинськоi селищноi ради на 202З-2025 роки, надати довiдку складену у ловiльнiй формi за пiдписом керiвника або уповноваженої особи учасника з перелiком не менше З0 АЗС на територii України, в тому числі не менше 5 АЗС по Tpaci М-06 КиТв-Львiв, не менше 5 АЗС по Tpaci М- 07 Киiв-Ковель та не менше 5 АЗС по Tpaci М-03 Киiв - Xapків - Довжанський. У зв’язку із доставкою гуманiтарноi допомоги у виглядi автотранспортних засобiв для потреб Збройних Сил Украiни, Нацiональноi гварлii Украiни та пiдроздiлiв територiальноi оборони, з метою реалiзацiТ Програми пiдтримки пiдроздiлiв територiальноi оборони, НацiональпоТ гвардii Украiни, НацiональноТ полiцii Украiни, Слутсби безпеки Украiни, органiв прокуратури, Збройних Сил Украiни та iнших оборонних та правоохоронних органiв на перiод дii воснного стану, надати довiдку складену у довiльнiй формi за пiдписом керiвника або уповноваженоi особи учасника з перелiком не менше 5 АЗС по Tpaci М-06 Киiв-Львiв, не менше 5 АЗС по Tpaci М-07 Киiв-Ковель, не менше 8 АЗС по Tpaci М-03 Киів- Xapків – Довжанский , iз них включаючи не менше 3 АЗС по Tpaci М-OЗ Киiв – Харків Довжанский вiд м. Харкова у напрямку до м. Довжанский. У зв'язку iз приведення у належний санiтарний стан територiю громади та проведенням благоустрою населених пунтiв Пiсочинськоi територiальноi громади iз використанням комунальної технiки, надати довiдку складену у довi;rьнiй формi за пiдписом керiвника або уповноваженої особи учасника з перелiком не менше 10 (лесяти) власних, орендованих або партнерських АЗС в м. Xapкові, iз них не менш ніж 2 (двi) АЗС у межах Пісочинської територіальної громади. Довiдка повинна мiстити адреси та назви АЗС. Змінивши редакцію цієї вимоги у зрівнянні з попередньою редакцією Замовник вніс дискримінаційні та незаконні вимоги. Рішенням від 01.07.2024 № 11362 АМКУ надає свій висновок, що вимога про надання довідки про наявність АЗС стосується наявності матеріально технічної бази учасника, тобто кваліфікаційного критерію п.1 ч.2 ст. 16 Закону. Однак виходячи з приписів п.29 Особливостей: У разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються і має бути виключена з тендерної документації. Вимога «у зв'язку iз доставкою гуманiтарноi допомоги для мешканцiв Пiсочинської територіальної громади із Європейського союзу вантажними автотранспортними засобами, з метою реалiзацii Програми соцiально - економiчного розвитку Пiсочинськоi селищноi ради на 202З-2-25 роки та Комплексної програми соціального захисту населення Пiсочинськоi селищноi ради на 202З-2025 роки, надати довiдку складену у ловiльнiй формi за пiдписом керiвника або уповноваженої особи учасника з перелiком не менше З0 АЗС на територii України, в тому числі не менше 5 АЗС по Tpaci М-06 КиТв-Львiв, не менше 5 АЗС по Tpaci М- 07 Киiв-Ковель та не менше 5 АЗС по Tpaci М-03 Киiв - Xapків - Довжанський. У зв’язку із доставкою гуманiтарноi допомоги у виглядi автотранспортних засобiв для потреб Збройних Сил Украiни, Нацiональноi гварлii Украiни та пiдроздiлiв територiальноi оборони, з метою реалiзацiТ Програми пiдтримки пiдроздiлiв територiальноi оборони, НацiональпоТ гвардii Украiни, НацiональноТ полiцii Украiни, Слутсби безпеки Украiни, органiв прокуратури, Збройних Сил Украiни та iнших оборонних та правоохоронних органiв на перiод дii воснного стану, надати довiдку складену у довiльнiй формi за пiдписом керiвника або уповноваженоi особи учасника з перелiком не менше 5 АЗС по Tpaci М-06 Киiв-Львiв, не менше 5 АЗС по Tpaci М-07 Киiв-Ковель, не менше 8 АЗС по Tpaci М-03 Киів- Xapків – Довжанский , iз них включаючи не менше 3 АЗС по Tpaci М-OЗ Киiв – Харків Довжанский вiд м. Харкова у напрямку до м. Довжанский. У зв'язку iз приведення у належний санiтарний стан територiю громади та проведенням благоустрою населених пунтiв Пiсочинськоi територiальноi громади iз використанням комунальної технiки, надати довiдку складену у довiльнiй формi за пiдписом керiвника або уповноваженої особи учасника з перелiком не менше 10 (десяти) власних, орендованих або партнерських АЗС в м. Xapкові, iз них не менш ніж 2 (двi) АЗС у межах Пісочинської територіальної громади. Довiдка повинна мiстити адреси та назви АЗС». стосується наявності матеріально технічної бази учасника, тобто кваліфікаційного критерію п.1 ч.2 ст. 16 Закону. Однак виходячи з приписів п.29 Особливостей: У разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. Таким чином, Замовник встановив умову що не узгоджується з вимогами законодавства. Змінивши редакцію Додатку 1 Замовник знов встановлює вимогу яку неможливо виконати. По перше, Замовник, як і в попередній редакції Додатку 1 до тендерної документації не довів необхідності наявності не менше 7 АЗС тепер вже на трасі М-07, а також не менше 3 АЗС на трасі М-03 від м. Харкова в у напрямку до м. Довжанский. Постійно діюча адміністративна комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель в своєму рішенні від 10.06.2024 No10129-р/пк-пз встановила, що Замовник (Пісочинська селищна рада) і Збройні сили та інші військові формування є окремими суб’єктами правовідносин в сфері публічних закупівель та формують свої портеби відповідно до ч.1 ст.4 Закону самостійно і здійснюють закупівлі самостійно. Враховуючи законодавчі норми в сфері закупівель Замовник здійснює закупівлю за для власних нагайних потреб. А враховуючи те, що сфера діяльності Замовника полягає у забезпеченні громади, не доведеною є вимога щодо АЗС в напрямку м. Довжанский. По друге, Замовник встановлює вимогу У зв'язку iз приведення у належний санiтарний стан територiю громади та проведенням благоустрою населених пунтiв Пiсочинськоi територiальноi громади iз використанням комунальної технiки, надати довiдку складену у довiльнiй формi за пiдписом керiвника або уповноваженої особи учасника з перелiком не менше 10 (десяти) власних, орендованих або партнерських АЗС в м. Xapкові, iз них не менш ніж 2 (двi) АЗС у межах Пісочинської територіальної громади. Зазначена вимога не може бути виконана. Пісочинська територіальна громада не входить до складу м. Харкова так само як м. Харків не є у складі Пісочинської територіальної громади. Таким чином, Замовник цілеспрямовано не виконує рішення АМКУ та вносить умови Додатку 1 які неможливо виконати учасникам закупівлі. Згідно ч.1 ст. 4 Закону Планування закупівель здійснюється на підставі наявної потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг. Заплановані закупівлі включаються до річного плану закупівель (далі - річний план). Відповідно до п.1 ч.1 ст.2 Закону: До замовників, які здійснюють закупівлі відповідно до цього Закону, належать: органи державної влади (орган законодавчої, органи виконавчої, судової влади), та правоохоронні органи держави, органи влади Автономної Республіки Крим, органи місцевого самоврядування, об’єднання територіальних громад. Збройні сили та інші військові формування є органами державної влади. При цьому ч.9 ст.3 Закону визначено, що: Особливості здійснення закупівель, визначених цим Законом, для гарантованого забезпечення потреб оборони (крім товарів, робіт і послуг, що підлягають закупівлі відповідно до угод у порядку, визначеному пунктом 6 частини п’ятої цієї статті) Міністерством оборони України та його розвідувальним органом, Міністерством внутрішніх справ України, Службою безпеки України, Національною гвардією України, Національною поліцією України, Державною прикордонною службою України, Службою зовнішньої розвідки України, Державною службою спеціального зв’язку та захисту інформації України, Державною спеціальною службою транспорту, Державною службою України з надзвичайних ситуацій, Управлінням державної охорони України та іншими військовими формуваннями та/або частинами в особливий період, у період проведення операції об’єднаних сил, антитерористичної операції, у період введення надзвичайного стану встановлюються окремим законом. Вважаємо, що Замовник встановлює таку обмежувальну вимогу з метою дискримінації всіх інших учасників, окрім заздалегідь ним визначеного. ТОВ «ФУЛ ФЬЮЖН» планує прийняти участь в даній закупівлі з мережею АЗС Укрнафта яка налічує 563 АЗС в усіх регіонах України, але не має 3 АЗС по тpaci М-03 вiд м. Харкова до м. Довжанский та 5 АЗС на трасі М-07. Враховуючи те що Замовник в третє вносить дискримінаційні вимоги до тендерної документації, це цілеспрямовані дії щодо недопущення ТОВ «ФУЛ ФЬЮЖН» Такі умови закупівлі порушують наші права та законні інтереси і принципи закупівель такі як добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням. Такі вимоги є незаконними та дискримінаційними та підлягають вилученню. Враховуючи вищенаведене та керуючись ст. ст. 5, 18, 32 Закону України «Про публічні закупівлі», п. 50 Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12 жовтня 2022 року № 1178, ПРОШУ: - встановити порушення Процедури закупівлі UA-2024-05-27-011370-a Замовником Пісочинська селищна рада ст. ст. 5, 32 Закону України «Про публічні закупівлі» та п. 50 Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12 жовтня 2022 року № 1178; - зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації та виключити незаконні і дискримінаційні вимоги. Директор Анастасія Кравчук
Дата розгляду скарги: 30.07.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 23.07.2024 17:06
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 02.08.2024 15:22
Дата виконання рішення Замовником: 05.08.2024 16:31
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання рішення №13022-р/пк-пз від 30.07.2024 Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель ПІСОЧИНСЬКОЮ СЕЛИЩНОЮ РАДОЮ внесені зміни до тендерної документації та оголошення за процедурою закупівлі - "ДК 021:2015: 09130000-9 Нафта і дистиляти (Дизельне паливо)"
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ “ФУЛ ФЬЮЖН”, Анастасія Кравчук 380679879100, 380934560101 fuelfusion01@gmail.com https://fuel-fusion.com/

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: a45aa38038a2439d8a6dd01d9e6ab806
Заголовок пункту скарги: СКАРГА на дискримінаційні умови тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Замовником – Пісочинська селищна рада було оголошено відкриті торги з особливостями на закупівлю: UA-2024-05-27-011370-a, предмет закупівлі: Дизельне паливо (в талонах) ДК 021:2015 - 09130000-9 – Нафта і дистиляти.
Не погодившись з умовами тендерної документації ТОВ «ФУЛ ФЬЮЖН» (надалі – Скаржник) 31.05.2024р. звернувся до Постійно діючої адміністративної комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель зі скаргою на дискримінаційні умови тендерної документації.
10.06.2024р. рішенням Постійно діючої адміністративної комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель скаргу було задоволено повністю.
20.06.2024р. Замовник на виконання рішення АМКУ вніс зміни до тендерної документації та виклав її в новій редакції.
Не погодившись з умовами тендерної документації в новій редакції ТОВ «ФУЛ ФЬЮЖН» (надалі – Скаржник) 11.06.2024р. звернувся до Постійно діючої адміністративної комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель зі скаргою на дискримінаційні умови тендерної документації повторно.
01.07.2024р. рішенням Постійно діючої адміністративної комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель скаргу було задоволено повністю.
19.07.2024р. Замовник на виконання рішення АМКУ вніс зміни до тендерної документації та виклав її в новій редакції.
Вважаємо що Замовник цілеспрямовано не виконує рішення АМКУ та вносить зміни до тендерної документації змінюючи одні дискримінаційні та незаконні вимоги на інші.
1. Змінивши редакцію додатку 1 до тендерної документації Замовник встановлює вимогу щодо наявності АЗС: у зв'язку iз доставкою гуманiтарноi допомоги для мешканцiв Пiсочинської територіальної громади із Європейського союзу вантажними автотранспортними засобами, з метою реалiзацii Програми соцiально - економiчного розвитку Пiсочинськоi селищноi ради на 202З-2-25 роки та Комплексної програми соціального захисту населення Пiсочинськоi селищноi ради на 202З-2025 роки, надати довiдку складену у ловiльнiй формi за пiдписом керiвника або уповноваженої особи учасника з перелiком не менше З0 АЗС на територii України, в тому числі не менше 5 АЗС по Tpaci М-06 КиТв-Львiв, не менше 5 АЗС по Tpaci М- 07 Киiв-Ковель та не менше 5 АЗС по Tpaci М-03 Киiв - Xapків - Довжанський.
У зв’язку із доставкою гуманiтарноi допомоги у виглядi автотранспортних засобiв для потреб Збройних Сил Украiни, Нацiональноi гварлii Украiни та пiдроздiлiв територiальноi оборони, з метою реалiзацiТ Програми пiдтримки пiдроздiлiв територiальноi оборони, НацiональпоТ гвардii Украiни, НацiональноТ полiцii Украiни, Слутсби безпеки Украiни, органiв прокуратури, Збройних Сил Украiни та iнших оборонних та правоохоронних органiв на перiод дii воснного стану, надати довiдку складену у довiльнiй формi за пiдписом керiвника або уповноваженоi особи учасника з перелiком не менше 5 АЗС по Tpaci М-06 Киiв-Львiв, не менше 5 АЗС по Tpaci М-07 Киiв-Ковель, не менше 8 АЗС по Tpaci М-03 Киів- Xapків – Довжанский , iз них включаючи не менше 3 АЗС по Tpaci М-OЗ Киiв – Харків Довжанский вiд м. Харкова у напрямку до м. Довжанский.
У зв'язку iз приведення у належний санiтарний стан територiю громади та проведенням благоустрою населених пунтiв Пiсочинськоi територiальноi громади iз використанням комунальної технiки, надати довiдку складену у довi;rьнiй формi за пiдписом керiвника або уповноваженої особи учасника з перелiком не менше 10 (лесяти) власних, орендованих або партнерських АЗС в м. Xapкові, iз них не менш ніж 2 (двi) АЗС у межах Пісочинської територіальної громади.
Довiдка повинна мiстити адреси та назви АЗС.
Змінивши редакцію цієї вимоги у зрівнянні з попередньою редакцією Замовник вніс дискримінаційні та незаконні вимоги.
Рішенням від 01.07.2024 № 11362 АМКУ надає свій висновок, що вимога про надання довідки про наявність АЗС стосується наявності матеріально технічної бази учасника, тобто кваліфікаційного критерію п.1 ч.2 ст. 16 Закону. Однак виходячи з приписів п.29 Особливостей: У разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються і має бути виключена з тендерної документації.
По друге, Замовник встановлює вимогу У зв'язку iз приведення у належний санiтарний стан територiю громади та проведенням благоустрою населених пунтiв Пiсочинськоi територiальноi громади iз використанням комунальної технiки, надати довiдку складену у довiльнiй формi за пiдписом керiвника або уповноваженої особи учасника з перелiком не менше 10 (десяти) власних, орендованих або партнерських АЗС в м. Xapкові, iз них не менш ніж 2 (двi) АЗС у межах Пісочинської територіальної громади. Зазначена вимога не може бути виконана. Пісочинська територіальна громада не входить до складу м. Харкова так само як м. Харків не є у складі Пісочинської територіальної громади.
Таким чином, Замовник цілеспрямовано не виконує рішення АМКУ та вносить умови Додатку 1 які неможливо виконати учасникам закупівлі.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА на дискримінаційні умови тендерної документації

Номер: 798bd7a019004cf6911297627df51674
Ідентифікатор запиту: UA-2024-05-27-011370-a.a2
Назва: СКАРГА на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
№7 від 21.06.2024 Антимонопольний комітет України Постійно діюча адміністративна комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель Адреса: 03035, Україна, м. Київ, вул. Митрополита Василя Липківського, 45 тел.: (044) 594-64-12, факс: (044) 520-10-42 Замовник: ПІСОЧИНСЬКА СЕЛИЩНА РАДА Код ЄДРПОУ 04396727 Адреса: 62416, Україна, Харківська область, смт. Пісочин, вул. ім. Беліменків, 2 Веб-сайт: http://pisochin-rada.gov.ua Телефон+380997925628 Email: sr.pisochin@ukr.net Суб’єкт оскарження: Товариство з обмеженою відповідальністю “ФУЛ ФЬЮЖН” 61045, м. Харків, вул. Яроша Отакара, 18-Г Код ЄДРПОУ: 45153578 Тел. +380679879100 Email: fuel.fusion01@gmail.com Інформація про закупівлю: номер оголошення про проведення процедури закупівлі, що оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу: UA-2024-05-27-011370-a Назва предмету закупівлі: Дизельне паливо (в талонах) ДК 021:2015 - 09130000-9 – Нафта і дистиляти Ідентифікатор закупівлі: 76ae25b735c9492c9cf7be0d385ab41b (надалі – Процедура закупівлі) Дата, коли суб’єкту оскарження стало відомо про неправомірні дії замовника: 20 червня 2024 року СКАРГА на дискримінаційні умови тендерної документації Замовником – Пісочинська селищна рада було оголошено відкриті торги з особливостями на закупівлю: UA-2024-05-27-011370-a, предмет закупівлі: Дизельне паливо (в талонах) ДК 021:2015 - 09130000-9 – Нафта і дистиляти. Не погодившись з умовами тендерної документації ТОВ «ФУЛ ФЬЮЖН» (надалі – Скаржник) 31.05.2024р. звернувся до Постійно діючої адміністративної комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель зі скаргою на дискримінаційні умови тендерної документації. 10.06.2024р. рішенням Постійно діючої адміністративної комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель скаргу було задоволено повністю. 20.06.2024р. Замовник на виконання рішення АМКУ вніс зміни до тендерної документації та виклав її в новій редакції. Вважаємо що тендерна документація в частині внесених змін містить дискримінаційні та незаконні вимоги. 1. В Додатку 1 до тендерної документації Замовник встановлює вимогу щодо наявності АЗС: Учаснику в складі тендерної пропозиції необхідно зазначити інформацію про розташування автозаправних станцій для обслуговування замовника, а саме: у зв'язку iз доставкою гуманітарної допомоги iз свропейського союзу вантажними автотранспортними засобами, в тому числі гуманітарної допомоги у виглядi автотранспортних засобiв для потреб Збройних Сил України надати довiдку складену у довiльнiй формi за пiдписом керiвника або уповноваженоi особи учасника з перелiком не менше l0 (лесяти) власних, орендованих або партнерських АЗС в м. Xapковi та не менше 30 АЗС на територii Украiни iз них не менш нiж 2 (двi) АЗС у межах Пiсочинськоi територiальноi громади та не менше 8 АЗС по тpaci М-03 Харкiв-Київ в тому числi не менше 3 АЗС по тpaci М-03 вiд м. Харкова до м. Костянтинiвка та не менше 5 АЗС по тpaci М-06 Київ-Львiв, довідка повинна містити адреси та назви АЗС. Змінивши редакцію цієї вимоги у зрівнянні з попередньою редакцією Замовник вніс дискримінаційні та незаконні вимоги. Замовник встановлює вимогу яку неможливо виконати. По перше, м. Костянтинівка не знаходиться на трасі між Харковом та Києвом, а розташована в іншу сторону, на схід від Харкова. По друге, траса М-03 не проходить через м. Костянтинівка і навидь поблизу міста. Через м. Костянтинівка проходить траса Н-20. Надаємо скриншот карти сайту Google map. Крім того, Замовник, як і в попередній редакції Додатку 1 до тендерної документації не довів необхідності наявності АЗС в напрямку м. Костянтинівка. Постійно діюча адміністративна комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель в своєму рішенні від 10.06.2024 No10129-р/пк-пз встановила, що Замовник (Пісочинська селищна рада) і Збройні сили та інші військові формування є окремими суб’єктами правовідносин в сфері публічних закупівель та формують свої портеби відповідно до ч.1 ст.4 Закону самостійно і здійснюють закупівлі самостійно. Враховуючи законодавчі норми в сфері закупівель Замовник здійснює закупівлю за для власних нагайних потреб. А враховуючи те, що сфера діяльності Замовника полягає у забезпеченні громади, не доведеною є вимога щодо АЗС в напрямку м. Костянтинівка. Таким чином, умови Додатку 1 після внесення змін неможливо виконати учасникам закупівлі. Згідно ч.1 ст. 4 Закону Планування закупівель здійснюється на підставі наявної потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг. Заплановані закупівлі включаються до річного плану закупівель (далі - річний план). Відповідно до п.1 ч.1 ст.2 Закону: До замовників, які здійснюють закупівлі відповідно до цього Закону, належать: органи державної влади (орган законодавчої, органи виконавчої, судової влади), та правоохоронні органи держави, органи влади Автономної Республіки Крим, органи місцевого самоврядування, об’єднання територіальних громад. Збройні сили та інші військові формування є органами державної влади. При цьому ч.9 ст.3 Закону визначено, що: Особливості здійснення закупівель, визначених цим Законом, для гарантованого забезпечення потреб оборони (крім товарів, робіт і послуг, що підлягають закупівлі відповідно до угод у порядку, визначеному пунктом 6 частини п’ятої цієї статті) Міністерством оборони України та його розвідувальним органом, Міністерством внутрішніх справ України, Службою безпеки України, Національною гвардією України, Національною поліцією України, Державною прикордонною службою України, Службою зовнішньої розвідки України, Державною службою спеціального зв’язку та захисту інформації України, Державною спеціальною службою транспорту, Державною службою України з надзвичайних ситуацій, Управлінням державної охорони України та іншими військовими формуваннями та/або частинами в особливий період, у період проведення операції об’єднаних сил, антитерористичної операції, у період введення надзвичайного стану встановлюються окремим законом. Вважаємо, що Замовник встановлює таку обмежувальну вимогу з метою дискримінації всіх інших учасників, окрім заздалегідь ним визначеного. Такий висновок підтверджується тим фактом, що, Замовник відмінив закупівлю UA-2024-05-13-010452-a, з тим самим предметом закупівлі, на етапі розгляду пропозицій учасників. Не погодившись з відміною закупівлі Скаржник 28.05.2024р. звернувся до АМКУ зі скаргою. За результатом розгляду рішенням №10030-р/пк-пз від 07.06.2024 скаргу було задоволено, Замовника зобов’язано скасувати рішення про відміну процедури закупівлі — "Дизельне паливо (в талонах) ДК 021:2015 - 09130000-9 – Нафта і дистиляти", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за №UA-2024-05-13-010452-a. Однак на час подання скарги рішення №10030-р/пк-пз від 07.06.2024 Замовником не виконано. ТОВ «ФУЛ ФЬЮЖН» планує прийняти участь в даній закупівлі, але не має 3 АЗС по тpaci М-03 вiд м. Харкова до м. Костянтинiвка між Харковом та Києвом та враховуючи вищенаведене, такі умови взагали неможливо виконати зазначені умови. Такі умови закупівлі порушують наші права та законні інтереси і принципи закупівель такі як добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням. Крім того, вимога «надати довiдку складену у довiльнiй формi за пiдписом керiвника або уповноваженоi особи учасника з перелiком не менше l0 (десяти) власних, орендованих або партнерських АЗС в м. Xapковi та не менше 30 АЗС на територii Украiни iз них не менш нiж 2 (двi) АЗС у межах Пiсочинськоi територiальноi громади та не менше 8 АЗС по тpaci М-03 Харкiв-Київ в тому числi не менше 3 АЗС по тpaci М-03 вiд м. Харкова до м. Костянтинiвка та не менше 5 АЗС по тpaci М-06 Київ-Львiв, довідка повинна містити адреси та назви АЗС», стосується наявності матеріально технічної бази учасника, тобто кваліфікаційного критерію п.1 ч.2 ст. 16 Закону. Однак виходячи з приписів п.29 Особливостей: У разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. Таким чином, Замовник встановив умову що не узгоджується з вимогами законодавства. Такі вимоги є незаконними та дискримінаційними та підлягають вилученню. Враховуючи вищенаведене та керуючись ст. ст. 5, 18, 32 Закону України «Про публічні закупівлі», п. 50 Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12 жовтня 2022 року № 1178, ПРОШУ: - встановити порушення Процедури закупівлі UA-2024-05-27-011370-a Замовником Пісочинська селищна рада ст. ст. 5, 32 Закону України «Про публічні закупівлі» та п. 50 Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12 жовтня 2022 року № 1178; - зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації та виключити незаконні і дискримінаційні вимоги. Директор Анастасія Кравчук
Дата розгляду скарги: 01.07.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 24.06.2024 17:23
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 04.07.2024 16:14
Дата виконання рішення Замовником: 19.07.2024 12:30
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання рішення №11362-р/пк-пз від 01.07.2024 Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель ПІСОЧИНСЬКОЮ СЕЛИЩНОЮ РАДОЮ внесені зміни до тендерної документації та оголошення за процедурою закупівлі - "ДК 021:2015: 09130000-9 Нафта і дистиляти (Дизельне паливо)"
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ “ФУЛ ФЬЮЖН”, Анастасія Кравчук 380679879100 fuelfusion01@gmail.com https://fuel-fusion.com/

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 7303bb7f6a504508bdf8ae07a5b86c4e
Заголовок пункту скарги: Замовником – Пісочинська селищна рада було оголошено відкриті торги з особливостями на закупівлю: UA-2024-05-27-011370-a, предмет закупівлі: Дизельне паливо (в талонах) ДК 021:2015 - 09130000-9 – Нафта і дистиляти. Не погодившись з умовами тендерної документації ТОВ «ФУЛ ФЬЮЖН» (надалі – Скаржник) 31.05.2024р. звернувся до Постійно діючої адміністративної комісії АМКУ
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Замовником – Пісочинська селищна рада було оголошено відкриті торги з особливостями на закупівлю: UA-2024-05-27-011370-a, предмет закупівлі: Дизельне паливо (в талонах) ДК 021:2015 - 09130000-9 – Нафта і дистиляти.
Не погодившись з умовами тендерної документації ТОВ «ФУЛ ФЬЮЖН» (надалі – Скаржник) 31.05.2024р. звернувся до Постійно діючої адміністративної комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель зі скаргою на дискримінаційні умови тендерної документації.
10.06.2024р. рішенням Постійно діючої адміністративної комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель скаргу було задоволено повністю.
20.06.2024р. Замовник на виконання рішення АМКУ вніс зміни до тендерної документації та виклав її в новій редакції.
Вважаємо що тендерна документація в частині внесених змін містить дискримінаційні та незаконні вимоги.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Про виключення дискримінаційних незаконнних вимог

Номер: aa470d329c1f44498f000a8a9951e9f9
Ідентифікатор запиту: UA-2024-05-27-011370-a.b1
Назва: Про виключення дискримінаційних незаконнних вимог
Скарга:
Антимонопольний комітет України Постійно діюча адміністративна комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель Адреса: 03035, Україна, м. Київ, вул. Митрополита Василя Липківського, 45 тел.: (044) 594-64-12, факс: (044) 520-10-42 Замовник: ПІСОЧИНСЬКА СЕЛИЩНА РАДА Код ЄДРПОУ 04396727 Адреса: 62416, Україна, Харківська область, смт. Пісочин, вул. ім. Беліменків, 2 Веб-сайт: http://pisochin-rada.gov.ua Телефон+380997925628 Emailsr.pisochin@ukr.net Суб’єкт оскарження: Товариство з обмеженою відповідальністю “ФУЛ ФЬЮЖН” 61045, м. Харків, вул. Яроша Отакара, 18-Г Код ЄДРПОУ: 45153578 Тел. +380679879100 Email: fuel.fusion01@gmail.com Інформація про закупівлю: номер оголошення про проведення процедури закупівлі, що оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу: UA-2024-05-27-011370-a Назва предмету закупівлі: Дизельне паливо (в талонах) ДК 021:2015 - 09130000-9 – Нафта і дистиляти Ідентифікатор закупівлі: 76ae25b735c9492c9cf7be0d385ab41b (надалі – Процедура закупівлі) Дата, коли суб’єкту оскарження стало відомо про неправомірні дії замовника: 28 травня 2024 року СКАРГА Замовником – Пісочинська селищна рада було оголошено відкриті торги з особливостями на закупівлю: UA-2024-05-27-011370-a, предмет закупівлі: Дизельне паливо (в талонах) ДК 021:2015 - 09130000-9 – Нафта і дистиляти . 1. В Додатку 1 до тендерної документації Замовник встановлює вимогу щодо наявності АЗС в районі м. Костянтинівка Краматорського району для збереження мети проведення закупівлі. В якості обґрунтування цієї вимоги Замовник зазначає, що з метою передачі пального для потреб Збройних сил України…… Замовник не надав достатнього законодавчо-визначеного обґрунтування такої вимоги. Згідно ч.1 ст. 4 Закону Планування закупівель здійснюється на підставі наявної потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг. Заплановані закупівлі включаються до річного плану закупівель (далі - річний план). Відповідно до п.1 ч.1 ст.2 Закону: До замовників, які здійснюють закупівлі відповідно до цього Закону, належать: органи державної влади (орган законодавчої, органи виконавчої, судової влади), та правоохоронні органи держави, органи влади Автономної Республіки Крим, органи місцевого самоврядування, об’єднання територіальних громад. Збройні сили та інші військові формування є органами державної влади. При цьому ч.9 ст.3 Закону визначено, що: Особливості здійснення закупівель, визначених цим Законом, для гарантованого забезпечення потреб оборони (крім товарів, робіт і послуг, що підлягають закупівлі відповідно до угод у порядку, визначеному пунктом 6 частини п’ятої цієї статті) Міністерством оборони України та його розвідувальним органом, Міністерством внутрішніх справ України, Службою безпеки України, Національною гвардією України, Національною поліцією України, Державною прикордонною службою України, Службою зовнішньої розвідки України, Державною службою спеціального зв’язку та захисту інформації України, Державною спеціальною службою транспорту, Державною службою України з надзвичайних ситуацій, Управлінням державної охорони України та іншими військовими формуваннями та/або частинами в особливий період, у період проведення операції об’єднаних сил, антитерористичної операції, у період введення надзвичайного стану встановлюються окремим законом. Зі змісту перелічених норм вбачається, що Замовник (Пісочинська селищна рада) і Збройні сили та інші військові формування є окремими суб’єктами правовідносин в сфері публічних закупівель та формують свої портеби відповідно до ч.1 ст.4 Закону самостійно і здійснюють закупівлі самостійно. А розголошення інформації про можливі місця заправляння техники сил оборони у прифронтовій території може нанести шкоду обороні держави та наражати на небезпеку не тільки військових, про яких так «дбає» Замовник, а й мирне населення м. Константинівка. Враховуючи законодавчі норми в сфері закупівель Зам овник здійснює закупівлю за для власних нагайних потреб. А враховуючи те, що сфера діяльності Замовника полягає у забезпеченні громади, не зрозумілою є вимога щодо АЗС в м. Костянтинівка Крамоторського району. Вважаємо, що Замовник встановлює таку обмежувальну вимогу з метою дискримінації всіх інших учасників у яких немає АЗС в м. Костянтинівка, окрім заздалегідь ним визначеного. Такий висновок підтверджується тим фактом, що за два дні до оприлюднення даної закупівлі, Замовник відмінив закупівлю UA-2024-05-13-010452-a на етапі розгляду пропозицій учасників. В попередній закупівлі відсутня вищезазначена вимога. Тобто, потреби в АЗС в м. Костянтинівка у Замовника відсутня. ТОВ «ФУЛ ФЬЮЖН» планує прийняти участь в даній закупівлі, але не має АЗС в м. Костянтинівка. Враховуючи, що наразі лінія бойового зіткнення(фронт) знаходиться у 11 км від в м. Костянтинівка, потреба в такій АЗС досить сумнівною та небезпечною. Надаємо скриншот карти сайту ДИП СТЕЙТ. Виходячи з вищенаведеного вважаємо що Замовник не довів та необгрунтував потребу в АЗС в м. Костянтинівка Крамоторського району та наявність такої АЗС не стосується мети закупівлі. Ця вимога є дискримінаційною та має бути виключена з тендерної документації. 2. В Додатку 1 до Тендерної документації Замовник встановлює вимогу щодо подання документу що підтверджує впровадження системи менеджменту екологічного управління, стандарт ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосовування». Абзацом 2 пункту 29 Особливостей встановлено: «У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі». ДСТУ 7687:2015 «Бензини автомобільні Євро. Технічні умови» та ДСТУ 7688:2015 «Паливо дизельне Євро. Технічні умови» не містять вимог щодо (ISO 14001:2015, IDT) ДСТУ ISO 14001:2015, а отже встановлення вимоги щодо надання сертифікату (ISO 14001:2015, IDT) ДСТУ ISO 14001:2015 учасником, а також сертифікатів партнерів є незаконним. Крім того сертифікат (ISO 14001:2015, IDT) ДСТУ ISO 14001:2015 не має жодного відношення до технічних характеристик товару. Такі вимоги є незаконними та дискримінаційними та підлягають вилученню. 3. Пунктом 4 Додатку 1 встановлено вимогу: Для пiдтвердження вiдповiдностi тендерноi пропозицii умовам технiчної специфiкацii та iншим вимогам щодо предмета закупiвлi тендерноi документацii (iнформацii про необхiднi технiчнi, якiснi та кiлькiснi характеристики предмета закупiвлi), учасник у складi тендерноi пропозицii повинен надати: У разi наявностi партнерських АЗС, Учасник процедури закупiвлi повинен надати в складi пропозицiї документальне пiдтвердясення щодо можливостi використання Замовником автозаправними станцiями iнших власникiв, а саме копiї Договорiв з операторами ( лiцензiатами) партнерських АЗС, орендованих АЗС, iз перелiку, зазначеному в Довiдцi, якi повиннi бути чинними впродовж строку поставки предмета закупiвлi, та/або копiя документу, який пiдтверджуе дiяльнiсть операторiв АЗС вiдновiдно до чинного законодавства та гарантiйний лист вiд власника/орендаря/оператора(лiцензiата) партнерських АЗС, орендованих АЗС, iз перелiку, зазначеному у вiдповiднiй довiдцi, адресований Учаснику, про гарантування заправок автотранспорту за довiрчими документами (смарт-картками) встановленого зразка на АЗС iз КЕП власника/орендаря/ оператора(лiцензiата) АЗС. По перше, щодо аргументації такої вимоги. Замовник обгрунтовує необхідність надання даної інформації для пiдтвердження вiдповiдностi тендерноi пропозицii умовам технiчної специфiкацii та iншим вимогам щодо предмета закупiвлi. Але наявність партнерських та орендованих АЗС не відноситься до умов технiчної специфiкацii та iнших вимог щодо предмета закупiвлi. Зазначена вимога стосується наявності матеріально технічної бази учасника, тобто кваліфікаційного критерію п.1 ч.2 ст. 16 Закону. Однак виходячи з приписів п.29 Особливостей: У разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. Таким чином, Замовник встановив умову що не узгоджується з вимогами законодавства. По друге, Замовник вимагає підтвердження гарантійним листом від власника/орндаря/оператора(ліцензіата) про гарантування заправок за довірчими документами(смарт-картками). При цьому предметом закупівлі є дизельне паливо, форма відпуску – талони. Замовник вимагає надання інформації яка не стосується предмету закупівлі. ТОВ «ФУЛ ФЬЮЖН» планує прийняти участь в даній закупівлі з АЗС УКРНАФТА та SVR. ТОВ «ФУЛ ФЬЮЖН» співпрацює з концерном УКРНАФТА в особі ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», яке не є власником або орендарем АЗС мережі, однак, як компанія яка входить до структури УКРНАФТА, здійснює продаж пального на ринку України і така діяльність жодним чином не впливає на якість та своєчасність виконання постачання пального Замовникам. Встановлення обмежувальної вимоги щодо співпраці виключно з власниками, орендарями, операторами(ліцензіатами) АЗС позбавляє нас можливості приймати участь в закупівлі. Встановивши зазначену вимогу Замовник дискримінує тих учасників, які мають партнерські договори не з власниками, орендарями, операторами(ліцензіатами) АЗС, але сумлінно виконують свої зобов’язання за договорами з Замовниками торгів. 4. Пункт 4.1. Проекту договору містить наступні умови: Розрахунки проводяться шляхом перерахування Покупцем коштiв на поточний рахунок Постачальника, пiсля пiдписання Сторонами видатковоi накладноi. Розрахунки проводяться шляхом перерахування Покупцем коштiв на поточний рахунок Постачальника, вказаний у цьому Договорi, протягом З0 (тридцяти) банкiвських днiв з дня пiдписання уповноваженими представниками CTОРІH видатковоi накладної. Законом України "Про платіжні послуги" створено умови для переходу української платіжної інфраструктури на міжнародний стандарт обміну платіжними повідомленнями ISO 20022, який є основою функціонування європейських платіжних систем. На виконання вимог Закону № 1591-IX Правління НБУ прийняло постанову від 16.09.2021 № 93 "Про запровадження міжнародного стандарту ISO 20022 у платіжній інфраструктурі України" (як доказ постанова додається), згідно з якою в рамках реалізації проекту Національного банку України "Розвиток платіжної інфраструктури України" з 1 квітня 2023 запроваджується у платіжній інфраструктурі України міжнародний стандарт ISO 20022. З 1 квітня в Україні більше не існує поняття "банківський день". З 01.04.2023 система переказів функціонує на базі міжнародного стандарту ISO 20022, що означає – здійснювати міжбанківські платіжні операції можна в будь-який час, не чекаючи ранку чи закінчення вихідних. Раніше версія СЕП (Система електронних платежів) дозволяла надсилати банківські платежі виключно в межах банківського дня. Тобто якщо транзакція була здійснена ввечері, на рахунок кошти потрапляли лише наступного дня вранці. У випадку надсилання у вихідні чи святкові дні фінанси надходили в перший робочий день. Але з 1 квітня Нацбанк запустив нову версію СЕП-4, завдяки якій послуги доступні 24 години на добу 7 днів на тиждень. Отже виконання міжбанківських платіжних операції відбувається цілодобово. Станом на 1 квітня 2023 року учасниками Системи електронних платежів є 65 банків в тому числі Державна казначейська служба, в якій знаходяться розрахункові рахунки Замовника. А отже відповідно до Постанови Правління Національного Банку України від 16.09.2021 № 93 "Про запровадження міжнародного стандарту ISO 20022 у платіжній інфраструктурі України" відповідно до статей 7, 15, 41, 56 Закону України "Про Національний банк України" та з метою розвитку і модернізації платіжної інфраструктури України в системі 7 електронних платежів Національного банку України шляхом запровадження міжнародного стандарту ISO 20022-1:2013 "Фінансові послуги -Універсальна схема повідомлень фінансової індустрії", що був прийнятий міжнародною організацією зі стандартизації, Правління Національного банку України ПОСТАНОВЛЯЄ: 1. Національний банк України з 01 квітня 2023 запроваджує систему електронних платежів Національного банку України (далі - СЕП) нового покоління - СЕП4.0 та не використовує діюче покоління СЕП - СЕП-3.3 для виконання міжбанківських платіжних операцій. 2. Банки України, Державна казначейська служба України, Національний депозитарій України з 01 квітня 2023 виконують міжбанківські платіжні операції через СЕП-4.0, у якій забезпечено можливість цілодобового режиму роботи 24/7 без зупинення роботи СЕП із виконання міжбанківських платіжних операцій. Отже, умови договору щодо строків оплати в банківських днях не узгоджуються з вимогами законодавства. Враховуючи вищенаведене та керуючись ст. ст. 5, 18, 32 Закону України «Про публічні закупівлі», п. 50 Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12 жовтня 2022 року № 1178, ПРОШУ: - встановити порушення Процедури закупівлі UA-2024-05-27-011370-a Замовником Пісочинська селищна рада ст. ст. 5, 32 Закону України «Про публічні закупівлі» та п. 50 Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12 жовтня 2022 року № 1178; - зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації та виключити незаконні і дискримінаційні вимоги. Директор Анастасія Кравчук
Дата розгляду скарги: 10.06.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 03.06.2024 15:09
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 13.06.2024 10:54
Дата виконання рішення Замовником: 20.06.2024 09:21
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання рішення №10129-р/пк-пз від 10.06.2024 Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель ПІСОЧИНСЬКОЮ СЕЛИЩНОЮ РАДОЮ внесені зміни до тендерної документації та оголошення за процедурою закупівлі - "ДК 021:2015: 09130000-9 Нафта і дистиляти (Дизельне паливо)"
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ “ФУЛ ФЬЮЖН”, Анастасія Кравчук 380679879100 fuelfusion01@gmail.com https://fuel-fusion.com/

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 659c106092314a98bb4e93990553c2c8
Заголовок пункту скарги: Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 1. В Додатку 1 до тендерної документації Замовник встановлює вимогу щодо наявності АЗС в районі м. Костянтинівка Краматорського району для збереження мети проведення закупівлі. В якості обґрунтування цієї вимоги Замовник зазначає, що з метою передачі пального для потреб Збройних сил України……
Замовник не надав достатнього законодавчо-визначеного обґрунтування такої вимоги.
Згідно ч.1 ст. 4 Закону Планування закупівель здійснюється на підставі наявної потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг. Заплановані закупівлі включаються до річного плану закупівель (далі - річний план).
Відповідно до п.1 ч.1 ст.2 Закону: До замовників, які здійснюють закупівлі відповідно до цього Закону, належать: органи державної влади (орган законодавчої, органи виконавчої, судової влади), та правоохоронні органи держави, органи влади Автономної Республіки Крим, органи місцевого самоврядування, об’єднання територіальних громад.
Збройні сили та інші військові формування є органами державної влади.
При цьому ч.9 ст.3 Закону визначено, що: Особливості здійснення закупівель, визначених цим Законом, для гарантованого забезпечення потреб оборони (крім товарів, робіт і послуг, що підлягають закупівлі відповідно до угод у порядку, визначеному пунктом 6 частини п’ятої цієї статті) Міністерством оборони України та його розвідувальним органом, Міністерством внутрішніх справ України, Службою безпеки України, Національною гвардією України, Національною поліцією України, Державною прикордонною службою України, Службою зовнішньої розвідки України, Державною службою спеціального зв’язку та захисту інформації України, Державною спеціальною службою транспорту, Державною службою України з надзвичайних ситуацій, Управлінням державної охорони України та іншими військовими формуваннями та/або частинами в особливий період, у період проведення операції об’єднаних сил, антитерористичної операції, у період введення надзвичайного стану встановлюються окремим законом.
Зі змісту перелічених норм вбачається, що Замовник (Пісочинська селищна рада) і Збройні сили та інші військові формування є окремими суб’єктами правовідносин в сфері публічних закупівель та формують свої портеби відповідно до ч.1 ст.4 Закону самостійно і здійснюють закупівлі самостійно.
А розголошення інформації про можливі місця заправляння техники сил оборони у прифронтовій території може нанести шкоду обороні держави та наражати на небезпеку не тільки військових, про яких так «дбає» Замовник, а й мирне населення м. Константинівка.
Враховуючи законодавчі норми в сфері закупівель Зам овник здійснює закупівлю за для власних нагайних потреб. А враховуючи те, що сфера діяльності Замовника полягає у забезпеченні громади, не зрозумілою є вимога щодо АЗС в м. Костянтинівка Крамоторського району.
Вважаємо, що Замовник встановлює таку обмежувальну вимогу з метою дискримінації всіх інших учасників у яких немає АЗС в м. Костянтинівка, окрім заздалегідь ним визначеного. Такий висновок підтверджується тим фактом, що за два дні до оприлюднення даної закупівлі, Замовник відмінив закупівлю UA-2024-05-13-010452-a на етапі розгляду пропозицій учасників. В попередній закупівлі відсутня вищезазначена вимога. Тобто, потреби в АЗС в м. Костянтинівка у Замовника відсутня.
ТОВ «ФУЛ ФЬЮЖН» планує прийняти участь в даній закупівлі, але не має АЗС в м. Костянтинівка. Враховуючи, що наразі лінія бойового зіткнення(фронт) знаходиться у 11 км від в м. Костянтинівка, потреба в такій АЗС досить сумнівною та небезпечною. Надаємо скриншот карти сайту ДИП СТЕЙТ.
Виходячи з вищенаведеного вважаємо що Замовник не довів та необгрунтував потребу в АЗС в м. Костянтинівка Крамоторського району та наявність такої АЗС не стосується мети закупівлі. Ця вимога є дискримінаційною та має бути виключена з тендерної документації.
2. В Додатку 1 до Тендерної документації Замовник встановлює вимогу щодо подання документу що підтверджує впровадження системи менеджменту екологічного управління, стандарт ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосовування». Абзацом 2 пункту 29 Особливостей встановлено: «У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі».
ДСТУ 7687:2015 «Бензини автомобільні Євро. Технічні умови» та ДСТУ 7688:2015 «Паливо дизельне Євро. Технічні умови» не містять вимог щодо (ISO 14001:2015, IDT) ДСТУ ISO 14001:2015, а отже встановлення вимоги щодо надання сертифікату (ISO 14001:2015, IDT) ДСТУ ISO 14001:2015 учасником, а також сертифікатів партнерів є незаконним. Крім того сертифікат (ISO 14001:2015, IDT) ДСТУ ISO 14001:2015 не має жодного відношення до технічних характеристик товару.
Такі вимоги є незаконними та дискримінаційними та підлягають вилученню.

3. Пунктом 4 Додатку 1 встановлено вимогу: Для пiдтвердження вiдповiдностi тендерноi пропозицii умовам технiчної специфiкацii та iншим вимогам щодо предмета закупiвлi тендерноi документацii (iнформацii про необхiднi технiчнi, якiснi та кiлькiснi характеристики предмета закупiвлi), учасник у складi тендерноi пропозицii повинен надати: У разi наявностi партнерських АЗС, Учасник процедури закупiвлi повинен надати в складi пропозицiї документальне пiдтвердясення щодо можливостi використання Замовником автозаправними станцiями iнших власникiв, а саме копiї Договорiв з операторами ( лiцензiатами) партнерських АЗС, орендованих АЗС, iз перелiку, зазначеному в Довiдцi, якi повиннi бути чинними впродовж строку поставки предмета закупiвлi, та/або копiя документу, який пiдтверджуе дiяльнiсть операторiв АЗС вiдновiдно до чинного законодавства та гарантiйний лист вiд власника/орендаря/оператора(лiцензiата) партнерських АЗС, орендованих АЗС, iз перелiку, зазначеному у вiдповiднiй довiдцi, адресований Учаснику, про гарантування заправок автотранспорту за довiрчими документами (смарт-картками) встановленого зразка на АЗС iз КЕП власника/орендаря/ оператора(лiцензiата) АЗС.
По перше, щодо аргументації такої вимоги. Замовник обгрунтовує необхідність надання даної інформації для пiдтвердження вiдповiдностi тендерноi пропозицii умовам технiчної специфiкацii та iншим вимогам щодо предмета закупiвлi. Але наявність партнерських та орендованих АЗС не відноситься до умов технiчної специфiкацii та iнших вимог щодо предмета закупiвлi. Зазначена вимога стосується наявності матеріально технічної бази учасника, тобто кваліфікаційного критерію п.1 ч.2 ст. 16 Закону. Однак виходячи з приписів п.29 Особливостей: У разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
Таким чином, Замовник встановив умову що не узгоджується з вимогами законодавства.
По друге, Замовник вимагає підтвердження гарантійним листом від власника/орндаря/оператора(ліцензіата) про гарантування заправок за довірчими документами(смарт-картками). При цьому предметом закупівлі є дизельне паливо, форма відпуску – талони.
Замовник вимагає надання інформації яка не стосується предмету закупівлі.
ТОВ «ФУЛ ФЬЮЖН» планує прийняти участь в даній закупівлі з АЗС УКРНАФТА та SVR. ТОВ «ФУЛ ФЬЮЖН» співпрацює з концерном УКРНАФТА в особі ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», яке не є власником або орендарем АЗС мережі, однак, як компанія яка входить до структури УКРНАФТА, здійснює продаж пального на ринку України і така діяльність жодним чином не впливає на якість та своєчасність виконання постачання пального Замовникам. Встановлення обмежувальної вимоги щодо співпраці виключно з власниками, орендарями, операторами(ліцензіатами) АЗС позбавляє нас можливості приймати участь в закупівлі.
Встановивши зазначену вимогу Замовник дискримінує тих учасників, які мають партнерські договори не з власниками, орендарями, операторами(ліцензіатами) АЗС, але сумлінно виконують свої зобов’язання за договорами з Замовниками торгів.
4. Пункт 4.1. Проекту договору містить наступні умови: Розрахунки проводяться шляхом перерахування Покупцем коштiв на поточний рахунок Постачальника, пiсля пiдписання Сторонами видатковоi накладноi. Розрахунки проводяться шляхом перерахування Покупцем коштiв на поточний рахунок Постачальника, вказаний у цьому Договорi, протягом З0 (тридцяти) банкiвських днiв з дня пiдписання уповноваженими представниками CTОРІH видатковоi накладної.

Законом України "Про платіжні послуги" створено умови для переходу української платіжної інфраструктури на міжнародний стандарт обміну платіжними повідомленнями ISO 20022, який є основою функціонування європейських платіжних систем. На виконання вимог Закону № 1591-IX Правління НБУ прийняло постанову від 16.09.2021 № 93 "Про запровадження міжнародного стандарту ISO 20022 у платіжній інфраструктурі України" (як доказ постанова додається), згідно з якою в рамках реалізації проекту Національного банку
України "Розвиток платіжної інфраструктури України" з 1 квітня 2023 запроваджується у платіжній інфраструктурі України міжнародний стандарт ISO 20022.
З 1 квітня в Україні більше не існує поняття "банківський день". З 01.04.2023 система переказів функціонує на базі міжнародного стандарту ISO 20022, що означає – здійснювати міжбанківські платіжні операції можна в будь-який час, не чекаючи ранку чи закінчення вихідних. Раніше версія СЕП (Система електронних платежів) дозволяла надсилати банківські платежі виключно в межах банківського дня. Тобто якщо транзакція була здійснена ввечері, на рахунок кошти потрапляли лише наступного дня вранці. У випадку надсилання у вихідні чи святкові дні фінанси надходили в перший робочий день. Але з 1 квітня Нацбанк запустив нову версію СЕП-4, завдяки якій послуги доступні 24 години на добу 7 днів на тиждень. Отже виконання міжбанківських платіжних операції відбувається цілодобово. Станом на 1 квітня 2023 року учасниками Системи електронних платежів є 65 банків в тому числі Державна казначейська служба, в якій знаходяться розрахункові рахунки Замовника.
А отже відповідно до Постанови Правління Національного Банку України від 16.09.2021 № 93 "Про запровадження міжнародного стандарту ISO 20022 у платіжній інфраструктурі України" відповідно до статей 7, 15, 41, 56 Закону України "Про Національний банк України" та з метою розвитку і модернізації платіжної інфраструктури України в системі 7 електронних платежів Національного банку України шляхом запровадження міжнародного стандарту ISO 20022-1:2013 "Фінансові послуги -Універсальна схема повідомлень фінансової індустрії", що був прийнятий міжнародною організацією зі стандартизації, Правління Національного банку України ПОСТАНОВЛЯЄ:
1. Національний банк України з 01 квітня 2023 запроваджує систему електронних платежів Національного банку України (далі - СЕП) нового покоління - СЕП4.0 та не використовує діюче покоління СЕП - СЕП-3.3 для виконання міжбанківських платіжних операцій.
2. Банки України, Державна казначейська служба України, Національний депозитарій України з 01 квітня 2023 виконують міжбанківські платіжні операції через СЕП-4.0, у якій забезпечено можливість цілодобового режиму роботи 24/7 без зупинення роботи СЕП із виконання міжбанківських платіжних операцій.
Отже, умови договору щодо строків оплати в банківських днях не узгоджуються з вимогами законодавства.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації