• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Тверде паливо (вугілля кам'яне)

Завершена

7 897 500.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 39 487.50 UAH
Період оскарження: 27.05.2024 14:31 - 01.06.2024 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

Скарга АМКУ ПП Вуглепостачання (рішення про визначення переможця ПП ПРОМАГРОТЕХ)

Номер: 0a40fbea8f584e8392031e98932ac658
Ідентифікатор запиту: UA-2024-05-27-007526-a.c4
Назва: Скарга АМКУ ПП Вуглепостачання (рішення про визначення переможця ПП ПРОМАГРОТЕХ)
Скарга:
Керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) від 25.12.2015 № 922-VІІI, ПП «ВУГЛЕПОСТАЧАННЯ» звертається зі скаргою щодо незаконних рішень Замовника. Інформація щодо закупівлі: Відкриті торги з особливостями. Предмет закупівлі: Тверде паливо (вугілля кам’яне) Код ДК 021:2015: 09110000-3 Тверде паливо Оголошення на веб-порталі: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-05-27-007526-a Ідентифікатор закупівлі: UA-2024-05-27-007526-a Замовником оприлюднено Рішення у виді Протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 19.07.2024 року №44, яким визнано ПП 'ПРОМАГРОТЕХ' (код ЄДРПОУ 45274118) переможцем процедури закупiвлi. Вважаємо дане рішення таким, що прийнято всупереч нормам чинного законодавства, підлягаючим таким чином скасуванню, з огляду на наступне:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 05.08.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 25.07.2024 15:13
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 07.08.2024 17:17
Автор: ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ВУГЛЕПОСТАЧАННЯ", Ляшенко Юрій 380661595792 vugle.post@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: fafe1621762c40b5ab5257bfe97b06db
Заголовок пункту скарги: 1. Щодо прийняття суперечливого рішення.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Відповідно до умов тендерної документації, встановлених у пункті 6 Розділу 1 «Загальні положення»: Валютою тендерної пропозиції є національна валюта України - гривня.
Учасник визначає ціни на товар, які він пропонує надати, з урахуванням усіх своїх витрат, податків і зборів, що сплачуються або мають бути сплачені під час виконання умов договору поставки за даними торгами.
Учасник самостійно несе відповідальність за формування ціни пропозиції, та формує ціни у відповідності до вимог чинного законодавства. Учасник у складі пропозиції подає гарантійний лист про те, що його ціна розрахована відповідно до вимог чинного законодавства України, а також включає усі витрати, податки і збори, що сплачуються або мають бути сплачені. Вартість тендерної пропозиції та всі інші ціни повинні бути чітко визначені. До ціни тендерної пропозиції не включаються витрати, які учасник поніс при підготовці пропозиції та проведені процедури закупівлі.
Ціною тендерної пропозиції вважається сума, зазначена учасником у його тендерній пропозиції як загальна сума, за яку він погоджується виконати умови закупівлі згідно вимог замовника, в тому числі з урахуванням технічних, якісних та кількісних характеристик предмету закупівлі, всіх умов виконання договору, та з урахуванням сум належних податків та зборів, що мають бути сплачені учасником.

Відповідно до опублікованої інформації органами Державної податкової служби за посиланням:
https://cvp.tax.gov.ua/media-ark/news-ark/552654.html#:~:text=Так%2C%20починаючи%20з%2001.01.2022,підрозділу%202%20розділу%20XX%20ПКУ

Центральне міжрегіональне управління ДПС по роботі з великими платниками податків у зв’язку із набранням чинності Законом України від 30 листопада 2021 року № 1914-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень» (далі - закон № 1914) інформує про окремі особливості застосування положень Податкового кодексу України (далі - ПКУ) з урахуванням внесених змін.

Зокрема, щодо оподаткування ПДВ операцій з постачання на митній території України вугілля та/або продуктів його збагачення.

Так, починаючи з 01.01.2022 припинено дію режиму звільнення від оподаткування ПДВ операцій з постачання на митній території У країни вугілля та/або продуктів його збагачення товарних позицій 2701, 2702, 2704 00 згідно з УКТ ЗЕД, який був тимчасово встановлений пунктом 45 підрозділу 2 розділу XX ПКУ.

Таким чином, починаючи з 01.01.2022 операції з постачання вугілля та/або продуктів його збагачення підлягають оподаткуванню ПДВ. При цьому за такими операціями платники податку застосовують касовий метод податкового обліку ПДВ, передбачений пунктом 44 підрозділу 2 розділу XX ПКУ.

Отже, Учасники закупівлі з вугілля камʼяного повинні враховувати дані положення норм.

На сторінці 3 Пропозиції ПП «ПРОМАГРОТЕХ» мається Гарантійний лист про те, що ціна тендерної пропозиції розрахована відповідно до вимог чинного законодавства України, Однак, відповідно до відомостей підприємства (сторінка 5) Учасник не є платником ПДВ, а відповідно до сторінки 2 зазначив недостовірну інформацію у вигляді Довідки про законодавчі підстави зазначення ціни на товар без ПДВ, де зазначив, що Приватне підприємство "ПРОМАГРОТЕХ" (код за ЄДРПОУ: 45274118) повідомляє, що на момент подання своєї тендерної пропозиції під час участі в цих торгах, не є платником податку на додану вартість згідно статті 181 Податкового кодексу України, а тому зазначає ціни на товар без урахування податку на додану вартість.

Загальна вартість пропозиції складає 7 897 500,00 без ПДВ, що не узгоджується з нормами чиного законодавства, про які зазначили вище, оскільки на постачання вугілля з 01.01.2022 року нараховується обовʼязково ПДВ. Відтак, оскільки Пропозиція ПП «ПРОМАГРОТЕХ» має недостовірну інформацію та порушення норм чиного законодавства, така пропозиція підлягає відхиленню.

Отже, оскільки Рішення у виді Протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 19.07.2024 року №44, яким визнано ПП 'ПРОМАГРОТЕХ' (код ЄДРПОУ 45274118) переможцем процедури закупiвлi прийнято всупереч нормам чинного законодавства, воно підлягає скасуванню, а пропозиція ПП «ПРОМАГРОТЕХ» дискваліфікації.

Також, Учасник ПП «ПРОМАГРОТЕХ» у свої довідці, а саме «ДОВІДКА про законодавчі підстави зазначення ціни на товар без ПДВ» зазначає:
«Приватне підприємство "ПРОМАГРОТЕХ" (код за ЄДРПОУ: 45274118) повідомляє, що на момент подання своєї тендерної пропозиції під час участі в цих торгах, не є платником податку на додану вартість згідно статті 181 Податкового кодексу України, а тому зазначає ціни на товар без урахування податку на додану вартість.»
У документі «Тендерна пропозиція» ПП «ПРОМАРГОТЕХ» вказує, що загальна вартість пропозиції становить 7 897 500,00 та відповідно до визначення самого Учасника ціна є без ПДВ. Тобто, фактична вартість пропозиції становить 9 477 000,00 з ПДВ, що значно перевищує очікувану вартість предмета закупівлі.
Відповідно до п.4 Розділу 5 Тендерної документації:
Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли:
2) тендерна пропозиція
- є такою, ціна якої перевищує очікувану вартість предмета закупівлі, визначену замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, якщо замовник у тендерній документації не зазначив про прийняття до розгляду тендерної пропозиції, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, та/або не зазначив прийнятний відсоток перевищення або відсоток перевищення є більшим, ніж зазначений замовником в тендерній документації;
Також замовник визначив, що: «Тендерні пропозиції, ціна яких є вищою ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями – не приймаються.»

Додатково звертаємо увагу: Учасник ПП «ПРОМАГРОТЕХ» посилається на 181 Податкового кодексу України, де зазначено: обов’язковій реєстрації відповідно до п.181.1 ст. 181 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) (у разі якщо загальна сума від здійснення операцій з постачання товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню згідно з цим розділом, у тому числі з використанням локальної або глобальної комп’ютерної мережі, нарахована (сплачена) такій особі протягом останніх 12 календарних місяців, сукупно перевищує 1 000 000 гривен.
Відповідно до ст. 183 ПКУ: У разі обов'язкової реєстрації особи як платника податку реєстраційна заява подається до контролюючого органу не пізніше 10 числа календарного місяця, що настає за місяцем, в якому вперше досягнуто обсягу оподатковуваних операцій, визначеного у статті 181 цього Кодексу
Водночас відповідно до відкритих джерел, ПП «Промагротех» на момент подання тендерної пропозиції здійснив операцій на суму що значно перевищує 1 000 000 млн. гривень.
Також, вартість закупівлі перевищує 1 000 000 гривень, що зобов’язує учасника стати на облік ПДВ, включити ПДВ до вартості закупівлі і здійснювати фінансові операції з врахуванням ПДВ.
ІІІ. Учасник Приватне підприємство "ПРОМАГРОТЕХ" (код за ЄДРПОУ: 45274118) у «ДОВІДКА (ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ) про відповідність кількісних, якісних, технологічних та функціональних характеристик/показників вугілля, що пропонується згідно пропозиції Учасника, вимогам Замовника та державним стандартам» зазначає наступне що:
«Басейн видобування сировини: Західний-Донбас, Центральний Донбас
Виробник: Приватне підприємство "ІМЛОР" (код за ЄДРПОУ: 41358141, адреса: 51400, Дніпропетровська область, м. Павлоград, вул. Центральна, буд. 88, кв. 46, тел.: +380503427519)
Постачальник: Приватне підприємство "ІМЛОР" (код за ЄДРПОУ: 41358141, адреса: 51400, Дніпропетровська область, м. Павлоград, вул. Центральна, буд. 88, кв. 46, тел.: +380503427519)»
Водночас, відповідно відкритого реєстру спеціальних дозволів на видобування корисних копалин, ПП «ІМЛОР» не має жодного дозволу на видобування корисних копалин, в т.ч. у Західному-Донбасі та Центральному Донбасі.
https://eiti.gov.ua/upravlinnya-vidobuvnim-sektorom/dogovori-licenziyi-dozvoli/dogovori-i-dozvoli-vidobuvnih-pidpriyemstv/
Додатково, це встановлено в Ухвалі від 20.02.2024 по справі 335/11412/23 в межах кримінального провадження, ОРДЖОНІКІДЗЕВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М. ЗАПОРІЖЖЯ, а саме: «Серед тендерної документації ПП «ПРОФІТПАЛ» надано копії договорів про закупівлю вугілля у ПП «Імлор» (ЄДРПОУ 41358141), адреса місцезнаходження: м. Павлоград, вул. Центральна, 88 кв.46 та ТОВ «ТВК ЕНЕРГО» (ЄДРПОУ 43852617), адреса місцезнаходження: м. Мирноград, вул. Коршункова, 2 оф.9.
Згідно з реєстром спеціальних дозволів на видобування корисних копалин вказані підприємства не мають дозволів на видобування корисних копалин. У вказаних суб`єктів господарювання відсутні машини, механізми, устаткування, які потрібні для зайняття таким видом діяльності. Також з наданих документів не прослідковується походження даного вугілля.»
ПП «ІМЛОР» не є виробником вугілля і не здійснює видобування вугілля у Західному-Донбасі та Центральному Донбасі, тобто ПП «ПРОМАГРОТЕХ» надав недостовірну інформацію у своїй технічній документації
Відповідно до п.4 Розділу 5 Тендерної документації:
Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли:
2) тендерна пропозиція
- не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Постанови.

Відповідно до абз.2 ч.18 ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Crfhuf. що стосується незаконного рішення Замовника

Номер: 66d67b5119fe45959d7469e626723a1e
Ідентифікатор запиту: UA-2024-05-27-007526-a.c3
Назва: Crfhuf. що стосується незаконного рішення Замовника
Скарга:
Дата розгляду скарги: 11.07.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 03.07.2024 15:51
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 16.07.2024 14:27
Дата виконання рішення Замовником: 17.07.2024 10:36
Коментар замовника щодо усунення порушень: Відповідно до рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 11.07.2024 року №12007-р/пк-пз рішення від 28.06.2024 року № 31 про визначення ПП "ВУГЛЕПОСТАЧАННЯ" (код ЄДРПОУ 44432238) переможцем процедури закупівлі «Тверде паливо (Вугілля кам'яне)» код ДК 021:2015- 09110000-3 – Тверде паливо (Вугілля кам'яне) за № UA-2024-05-27-007526-a скасоване. Закупівлю відновлено на етапі розгляду тендерних пропозицій учасників процедури закупівлі.
Автор: ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ПРОМАГРОТЕХ", Інталова Ірина 380633032491 45274118@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 49290e2f23fe4a93b8d9a089701c01f6
Заголовок пункту скарги: Замовником не виконано рішення Органу оскарження № 11059-р/пк-пз від 25.06.2024
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Невиконання рішення органу оскарження
Тип порушення: Невиконання рішення органу оскарження
Опис суті пункту скарги: Зазначимо, що до визначення ПП "ВУГЛЕПОСТАЧАННЯ" 28.06.2024 року переможцем даних торгів, 11.06.2024 року було відхилено Пропозицію цього учасника.
ПП "ВУГЛЕПОСТАЧАННЯ" було подано скаргу на рішення Замовника від 28.06.2024 року до Органу оскарження (13 червня 2024 за № UA-2024-05-27- 007526-a.b1). Першим пунктом вказаної скарги було непогодження Учасника щодо відхилення його пропозиції на підставі абзацу 2 підпункту 1 пункту 44 Особливостей через не надання довідки, яка видана банківською установою (код МФО) банку 899998), що містить інформацію про наявність рахунку, його номер, а також містить інформацію про відсутність простроченої заборгованості за кредитами та відсотками або про відсутність отриманих та непогашених кредитів.
За результатом розгляду питання першого цієї скарги Органом оскарження винесено Рішення № 11059-р/пк-пз від 25.06.2024, зі змісту якого вбачається, зокрема:
"Відповідно до пункту 1 розділу 3 Документації Пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Постанови і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, у вигляді кольорових сканованих копій виготовлених з оригіналів відповідних документів, оформлених та завірених належним чином (якщо інше не зазначено в цій документації та додатках до неї), що вимагаються замовником у цій тендерній документації, зокрема, інших документів, необхідність подання яких у складі тендерної пропозиції передбачена умовами цієї документації.
Додаток 2 Документації містить перелік документів, які вимагаються для підтвердження відповідності пропозиції учасника кваліфікаційним критеріям та іншим вимогам замовника.
2. Інші документи, які повинен надати учасник:
2.1. Скан-копія довідки/довідок, яка видана банківською установою (надається з усіх обслуговуючих банківських установ, в яких учасник має відкриті рахунки), та містить інформацію про наявність рахунку, його номер, а також містить інформацію про відсутність простроченої заборгованості за кредитами та відсотками або про відсутність отриманих та непогашених кредитів.
Додаток 4 Документації містить проект договору.
Відповідно до пункту 4.2 проекту договору для цілей складання даного проєкту та для підтвердження інформації, наданої на виконання вимог п. 2.1 Додатку 2 до тендерної документації, учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції довідку (лист, тощо), видану органами Державної податкової служби України, в якому обліковується учасник як платник податків, про наявність рахунків учасника в банківських установах (із зазначенням номеру кожного відповідного рахунку та назви установи банку, в якій такий рахунок відкритий).
За таких умов, Документацією передбачено необхідність надання довідки (листа тощо), виданої органом Державної податкової служби України, в якому обліковується учасник як платник податків, про наявність рахунків учасника в банківських установах, у тому числі, для підтвердження інформації, наданої на виконання вимог пункту 2.1 Додатку 2.
При цьому, пунктом 2.1 додатку 2 Документації передбачено необхідність надання відповідних довідок саме від усіх обслуговуючих банківських установ, в яких учасник має відкриті рахунки.
У складі Пропозиції Скаржника відсутня довідка (лист тощо), видана органами Державної податкової служби України, в якому обліковується учасник як платник податків, про наявність рахунків учасника в банківських установах (із зазначенням номеру кожного відповідного рахунку та назви установи банку, в якій такий рахунок відкритий).
Враховуючи викладене, наявні невідповідності в документах Пропозиції зазначеного учасника, визначених пунктом 43 Особливостей.
Замовником щодо Пропозиції Скаржника розміщено вимогу про усунення невідповідностей до 08 червня 2024 17:56, в якій зазначено, зокрема, наступне: "1.2. Не надано довідку (лист, тощо), видану органами Державної податкової служби України, в якому обліковується учасник як платник податків, про наявність рахунків учасника в банківських установах (із зазначенням номеру кожного відповідного рахунку та назви установи банку, в якій такий рахунок відкритий)".
Скаржником 08.06.2024 завантажено, зокрема, лист (файл "Довідка про рахунки від ГУ ДПС у Харківській області.pdf"), відповідно до якого Головне управління ДПС у Харківській області у відповідь на лист від 31.05.2024 No 1 (вх. ГУ ДПС від 06.06.2024 No 38789/6/ЕКП/64) відповідно до інформаційних ресурсів надає перелік банківських рахунків по підприємству ПП "Вуглепостачання" п.н. 44432238, зокрема:
- МФО банку 899998;
- Назва банку: Казначейство України (ел. адм. подат.) - Номер рахунку UA248999980385169000000496032.
Разом з тим, Скаржником не надано довідку, видану Казначейством України про наявність рахунку, його номер, а також про відсутність простроченої заборгованості за кредитами та відсотками або про відсутність отриманих та непогашених кредитів.
Враховуючи викладене, зокрема, інформацію, наведену Головним управлінням ДПС у Харківській області щодо відкритого банківського рахунку в Казначействі України, а також враховуючи вимоги пункту 2.1 додатку 2 Документації та пункту 4.2 проекту договору, Скаржник не виправив невідповідності в документах, визначених пунктом 43 Особливостей.
Відповідно до вимог абзацу п’ятого підпункту 1 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли учасник процедури закупівлі не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Враховуючи викладене, у Замовника наявні підстави для відхилення Пропозиції Переможця, визначені підпунктом 1 пункту 44 Особливостей.
Разом з тим, Пропозицію Скаржника було відхилено на підставі абзацу другого підпункту 1 пункту 44 Особливостей та на підставі надання недостовірної інформації.
Відповідно до протоколу від 11.06.2024 № 39 Замовник не відхиляв Пропозицію Скаржника з підстав, визначених абзацом п'ятим підпункту 1 пункту 44 Особливостей."
Отже, Органом оскарження постановлено, що пропозиція ПП "ВУГЛЕПОСТАЧАННЯ" підлягає відхиленню саме на підставі абзацу 5 частини 1 пункту 44 Особливостей.
Натомість, Замовником визначено ПП "ВУГЛЕПОСТАЧАННЯ" переможцем даних торгів, і таким діями Замовника порушено вимоги частини 1 пункту 44 Особливостей.
На нашу думку, Замовник, визначивши переможцем торгів ПП "ВУГЛЕПОСТАЧАННЯ", фактично не виконав рішення Органу оскарження № 11059-р/пк-пз від 25.06.2024, адже у мотивувальній частині чітко вказано, що пропозиція такого учасника підлягає відхиленню на підставі абзацу 5 частини 1 пункту 44 Особливостей.
Зазначеним рішенням Органу оскарження чітко роз'яснено Замовнику, що для відхилення Пропозиції ПП "ВУГЛЕПОСТАЧАННЯ" він обрав не ту підставу – необхідно відхилити тендерну пропозицію такого учасника на підставі абзацу 5 підпункту 1 пункту 44 Особливостей, а не на підставі абзацу 2 підпункту 1 пункту 44 Особливостей.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: d8aad43ba711434aa1fe2abc9e55c894
Заголовок пункту скарги: Пропозиція ПП "ВУГЛЕПОСТАЧАННЯ" підлягає відхиленню на підставі частини 2 пункту 44 Особливостей
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги: Згідно вимог частини 1 Розділу 3 тендерної документації тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Постанови і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, у вигляді кольорових сканованих копій виготовлених з оригіналів відповідних документів, оформлених та завірених належним чином (якщо інше не зазначено в цій документації та додатках до неї), що вимагаються замовником у цій тендерній документації, а саме, зокрема: інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а саме технічну специфікацію, що повинна складатись з документів, зазначених у пунктах 6, 7 цього Розділу тендерної документації та у Додатку 3 до неї.
Згідно частини 6 Розділу 3 тендерної документації для підтвердження відповідності пропозиції якісним, технічним та кількісним характеристикам предмету закупівлі учасники подають у складі пропозиції інформацію у вигляді довідки в довільної формі щодо відповідності кількісних, якісних, технологічних та функціональних характеристик/показників вугілля, що пропонується згідно пропозиції Учасника (в тому числі показники зольності на сухий стан палива, вологи на робочий стан палива, нижчої теплоти згорання, виходу летких речовин, масової частки кусків розміром менше нижчої границі, показники якості, що характеризують безпечність вугілля), вимогам цієї документації та державним стандартам, яка включає посилання на відповідні нормативні документи, вимогам яких відповідає вугілля, що буде постачатись згідно умов даної закупівлі по кожному показнику.
В складі тендерної пропозиції ПП "ВУГЛЕПОСТАЧАННЯ" надало Довідку про якісні, технічні та кількісні характеристики № 7 від 03.06.2024 року (файл "ДОВІДКА Про якісні, технічні та кількісні характеристики .pdf"), у якій зазначено показники зольності на сухий стан палива, вологи на робочий стан палива, нижчої теплоти згорання, масової частки кусків розміром менше нижчої границі, показники якості, що характеризують безпечність вугілля, однак така довідка не містить показнику виходу летких речовин та інформацію щодо відповідності державним стандартам, яка включає посилання на відповідні нормативні документи, вимогам яких відповідає вугілля, що буде постачатись згідно умов даної закупівлі по кожному показнику.
Враховуючи наведене, у складі пропозиції ПП "ВУГЛЕПОСТАЧАННЯ" відсутня довідка в довільної формі щодо відповідності кількісних, якісних, технологічних та функціональних характеристик/показників вугілля, що пропонується згідно пропозиції Учасника (в тому числі показники зольності на сухий стан палива, вологи на робочий стан палива, нижчої теплоти згорання, виходу летких речовин, масової частки кусків розміром менше нижчої границі, показники якості, що характеризують безпечність вугілля), вимогам цієї документації та державним стандартам, яка включає посилання на відповідні нормативні документи, вимогам яких відповідає вугілля, що буде постачатись згідно умов даної закупівлі по кожному показнику.
Дана невідповідність не підлягає усуненню учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей, так як стосуються технічних характеристик товару (технічної специфікації).
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
Вимога
Є відповідь

Вимога щодо відхилення тендерної пропозиції ПП "ВУГЛЕПОСТАЧАННЯ"

Номер: 89d487735df44c3f87424c32468491fa
Ідентифікатор запиту: UA-2024-05-27-007526-a.c2
Назва: Вимога щодо відхилення тендерної пропозиції ПП "ВУГЛЕПОСТАЧАННЯ"
Вимога:
Замовнику, 28.06.2024 року Вами визначено переможцем торгів ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ВУГЛЕПОСТАЧАННЯ", однак такі дії є незаконними і свідчить про невиконання рішення Органу оскарження № 11059-р/пк-пз від 25.06.2024, виходячи з наступного: 11.06.2024 року Вами було відхилено пропозицію ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ВУГЛЕПОСТАЧАННЯ". ПП "ВУГЛЕПОСТАЧАННЯ" було подано скаргу до Органу оскарження (13 червня 2024 за № UA-2024-05-27- 007526-a.b1) За результатом розгляду такої скарги Органом оскарження винесено Рішення № 11059-р/пк-пз від 25.06.2024, зі змісту якого вбачається: 1. Відповідно до протоколу від 11.06.2024 No 39 підставою відхилення Пропозиції Скаржника було наступне: "Згідно з п.4.2 Додатку 4 до тендерної документації учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції довідку (лист, тощо), видану органами Державної податкової служби України, в якому обліковується учасник як платник податків, про наявність рахунків учасника в банківських установах (із зазначенням номеру кожного відповідного рахунку та назви установи банку, в якій такий рахунок відкритий). Згідно п.2.1 Додатку 2 до тендерної документації учасник повинен надати скан- копію довідки/довідок, яка видана банківською установою (надається з усіх обслуговуючих банківських установ, в яких учасник має відкриті рахунки), та містить інформацію про наявність рахунку, його номер, а також містить інформацію про відсутність простроченої заборгованості за кредитами та відсотками або про відсутність отриманих та непогашених кредитів. Згідно інформації наданої від ГУ ДПС у Харківської області від 06.06.2024 року No 26879/6/20-40-12-01-09 (файл "Довідка про рахунки від ГУ ДПС у Харківській області- pdf") ІІП "ВУГЛЕПОСТАЧАННЯ" (код ЄДРПОУ 44432238)" має, зокрема, рахунок No UA248999980385169000000496032 код (МФО) банку 899998. ПП "ВУГЛЕПОСТАЧАННЯ" (код ЄДРПОУ 44432238) не надано довідку, яка видана банківською установою (код (МФО) банку 899998), що містить інформацію про наявність рахунку, його номер, а також містить інформацію про відсутність простроченої заборгованості за кредитами та відсотками або про відсутність отриманих та непогашених кредитів. ... ВИРІШИЛА: 1. Відхилити тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі ПП "ВУГЛЕПОСТАЧАННЯ" (код ЄДРПОУ 44432238) на підставі абзацу 2 підпункту 1 пункту 44 Особливостей". Відповідно до протоколу розкриття щодо Пропозиції Скаржника зазначено, зокрема: "зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 Особливостей". Скаржник зазначає, що ним надано довідку ГУ ДПС у Харківській області No26879/6/20-40-12-01-09 від 06.06.2024, в якій зазначені усі банківські рахунки Учасника, у т.ч. і рахунок електронного адміністрування ПДВ, відкритий у Казначействі України. Чиним нормами законодавства передбачається автоматичне відкриття рахунку у Державному казначействі для електронного адміністрування податку на додану вартість усім платникам такого податку. Так, відповідно до Положення про Державну казначейську службу України, Затвердженого постановою Кабінету міністрів України від 15 квітня 2015 року No215 Державна казначейська служба України (Казначейство) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів і який реалізує державну політику у сферах казначейського обслуговування бюджетних коштів, коштів клієнтів відповідно до законодавства, бухгалтерського обліку виконання бюджетів. Відповідно до абз 65, п. "Г" ст.1 Закону України "Про фінансові послуги та фінансові компанії" фінансова установа - юридична особа, метою створення якої є здійснення діяльності з надання фінансових послуг, яка відповідно до закону надає одну чи декілька фінансових послуг на підставі відповідної ліцензії, виданої Регулятором. Не є фінансовими установами надавачі супровідних послуг, які одночасно не надають також фінансові послуги, а також інші особи, які отримали ліцензію на здійснення діяльності з надання фінансових послуг без набуття статусу фінансової установи. Так, в інформації наданої від ГУ ДПС у Харківській області від 06.06.2024 No26879/6/20-40-12-01-09 (файл "Довідка про рахунки від ГУ ДПС у Харківській області.pdf) ПП "ВУГЛЕПОСТАЧАННЯ" (код ЄДРПОУ 44432238) має, зокрема, рахунок NoUA248999980385169000000496032 код (МФО) банку 899998 відкритий у Казначействі України, тобто, даний рахунок не відкритий фінансовою установою, а відтак і не може вважатися тим рахунком, який мається на увазі п.2.1 Додатку 2 тендерної документації. Замовник не міг знати, що Казначейство не є фінансовою установою, адже, певно, і сам має відповідні рахунки, які необхідні для здійснення певних видатків. Відтак, наявність твердження про відсутність документи свідчить про порушення Замовником процедури кваліфікації Учасника. Скаржник вважає дане твердження хибним і таким, що порушує законні права Учасника. Замовник зазначає, що згідно з п.4.2 Додатку 4 до тендерної документації учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції довідку (лист, тощо), видану органами Державної податкової служби України, в якому обліковується учасник як платник податків, про наявність рахунків учасника в банківських установах (із зазначенням номеру кожного відповідного рахунку та назви установи банку, в якій такий рахунок відкритий). Згідно з п.2.1 Додатку 2 до тендерної документації учасник повинен надати скан- копію довідки/довідок, яка видана банківською установою (надається з усіх обслуговуючих банківських установ, в яких учасник має відкриті рахунки), та містить інформацію про наявність рахунку, його номер, а також містить інформацію про відсутність простроченої заборгованості за кредитами та відсотками або про відсутність отриманих та непогашених кредитів. Згідно з інформацією, наданою від ГУ ДПС у Харківської області від 06.06.2024 року No 26879/6/20-40-12-01-09 (файл "Довідка про рахунки від ГУ ДПС у Харківській області.pdf") ПП "ВУГЛЕПОСТАЧАННЯ" (код ЄДРПОУ 44432238)" має, зокрема, рахунок No UA248999980385169000000496032 код (МФО) банку 899998. ПП "ВУГЛЕПОСТАЧАННЯ" (код ЄДРПОУ 44432238) не надано довідку, яка видана банківською установою (код (МФО) банку 899998), що містить інформацію про наявність рахунку, його номер, а також містить інформацію про відсутність простроченої заборгованості за кредитами та відсотками або про відсутність отриманих та непогашених кредитів. У ході розгляду зазначеного питання встановлено наступне. Відповідно до пункту 1 розділу 3 Документації Пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Постанови і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, у вигляді кольорових сканованих копій виготовлених з оригіналів відповідних документів, оформлених та завірених належним чином (якщо інше не зазначено в цій документації та додатках до неї), що вимагаються замовником у цій тендерній документації, зокрема, інших документів, необхідність подання яких у складі тендерної пропозиції передбачена умовами цієї документації. Додаток 2 Документації містить перелік документів, які вимагаються для підтвердження відповідності пропозиції учасника кваліфікаційним критеріям та іншим вимогам замовника. 2. Інші документи, які повинен надати учасник: 2.1. Скан-копія довідки/довідок, яка видана банківською установою (надається з усіх обслуговуючих банківських установ, в яких учасник має відкриті рахунки), та містить інформацію про наявність рахунку, його номер, а також містить інформацію про відсутність простроченої заборгованості за кредитами та відсотками або про відсутність отриманих та непогашених кредитів. Додаток 4 Документації містить проект договору. Відповідно до пункту 4.2 проекту договору для цілей складання даного проєкту та для підтвердження інформації, наданої на виконання вимог п. 2.1 Додатку 2 до тендерної документації, учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції довідку (лист, тощо), видану органами Державної податкової служби України, в якому обліковується учасник як платник податків, про наявність рахунків учасника в банківських установах (із зазначенням номеру кожного відповідного рахунку та назви установи банку, в якій такий рахунок відкритий). За таких умов, Документацією передбачено необхідність надання довідки (листа тощо), виданої органом Державної податкової служби України, в якому обліковується учасник як платник податків, про наявність рахунків учасника в банківських установах, у тому числі, для підтвердження інформації, наданої на виконання вимог пункту 2.1 Додатку 2. При цьому, пунктом 2.1 додатку 2 Документації передбачено необхідність надання відповідних довідок саме від усіх обслуговуючих банківських установ, в яких учасник має відкриті рахунки. У складі Пропозиції Скаржника відсутня довідка (лист тощо), видана органами Державної податкової служби України, в якому обліковується учасник як платник податків, про наявність рахунків учасника в банківських установах (із зазначенням номеру кожного відповідного рахунку та назви установи банку, в якій такий рахунок відкритий). Враховуючи викладене, наявні невідповідності в документах Пропозиції зазначеного учасника, визначених пунктом 43 Особливостей. Замовником щодо Пропозиції Скаржника розміщено вимогу про усунення невідповідностей до 08 червня 2024 17:56, в якій зазначено, зокрема, наступне: "1.2. Не надано довідку (лист, тощо), видану органами Державної податкової служби України, в якому обліковується учасник як платник податків, про наявність рахунків учасника в банківських установах (із зазначенням номеру кожного відповідного рахунку та назви установи банку, в якій такий рахунок відкритий)". Скаржником 08.06.2024 завантажено, зокрема, лист (файл "Довідка про рахунки від ГУ ДПС у Харківській області.pdf"), відповідно до якого Головне управління ДПС у Харківській області у відповідь на лист від 31.05.2024 No 1 (вх. ГУ ДПС від 06.06.2024 No 38789/6/ЕКП/64) відповідно до інформаційних ресурсів надає перелік банківських рахунків по підприємству ПП "Вуглепостачання" п.н. 44432238, зокрема: - МФО банку 899998; - Назва банку: Казначейство України (ел. адм. подат.) - Номер рахунку UA248999980385169000000496032. Разом з тим, Скаржником не надано довідку, видану Казначейством України про наявність рахунку, його номер, а також про відсутність простроченої заборгованості за кредитами та відсотками або про відсутність отриманих та непогашених кредитів. Враховуючи викладене, зокрема, інформацію, наведену Головним управлінням ДПС у Харківській області щодо відкритого банківського рахунку в Казначействі України, а також враховуючи вимоги пункту 2.1 додатку 2 Документації та пункту 4.2 проекту договору, Скаржник не виправив невідповідності в документах, визначених пунктом 43 Особливостей. Відповідно до вимог абзацу п’ятого підпункту 1 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли учасник процедури закупівлі не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей. Враховуючи викладене, у Замовника наявні підстави для відхилення Пропозиції Переможця, визначені підпунктом 1 пункту 44 Особливостей. Разом з тим, Пропозицію Скаржника було відхилено на підставі абзацу другого підпункту 1 пункту 44 Особливостей та на підставі надання недостовірної інформації. Відповідно до протоколу від 11.06.2024 No 39 Замовник не відхиляв Пропозицію Скаржника з підстав, визначених абзацом п’ятим підпункту 1 пункту 44 Особливостей. Отже, органом Оскарження постановлено, що пропозиція ПП "ВУГЛЕПОСТАЧАННЯ" підлягає відхиленню на підставі абз. 5 частини 1 пункту 44 Особливостей. Натомість, Замовником визначено ПП "ВУГЛЕПОСТАЧАННЯ" переможцем даних торгів, і такими діями Замовника порушено вимоги ч. 1 п. 44 Особливостей. ВИМАГАЄМО відхилити пропозицію ПП "ВУГЛЕПОСТАЧАННЯ" на підставах, що визначені чинним законодавством – ч.1 п. 44 Особливостей, у іншому випадку будемо змушені звернутись до Органу оскарження в порядку ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі»
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Шановний Учасник! Ваша вимога прийнята до уваги. Питання поки уточнюється та розглядається. Дякую.
Статус вимоги: Задоволено
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга АМКУ ПП Вуглепостачання (рішення про дискваліфікацію)

Номер: e74e1320e40540a48ef8610c7eae2868
Ідентифікатор запиту: UA-2024-05-27-007526-a.b1
Назва: Скарга АМКУ ПП Вуглепостачання (рішення про дискваліфікацію)
Скарга:
Керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) від 25.12.2015 № 922-VІІI, ПП «ВУГЛЕПОСТАЧАННЯ» звертається зі скаргою щодо незаконних рішень Замовника. Інформація щодо закупівлі: Відкриті торги з особливостями. Предмет закупівлі: Тверде паливо (вугілля кам’яне) Код ДК 021:2015: 09110000-3 Тверде паливо Оголошення на веб-порталі: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-05-27-007526-a Ідентифікатор закупівлі: UA-2024-05-27-007526-a Протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою №39 від 11 червня 2024 року уповноваженою особою Оксаною Плескач прийнято рішення про відхилення тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі ПП «ВУГЛЕПОТСАЧАННЯ» (код ЄДРПОУ 44432238) на підставі абзацу 2 підпункту 1 пункту 44 Особливостей. Вважаємо дане рішення таким, що прийнято всупереч нормам чинного законодавства, підлягаючим таким чином скасуванню, з огляду на наступне:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 25.06.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 17.06.2024 15:16
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 28.06.2024 10:44
Дата виконання рішення Замовником: 28.06.2024 11:47
Коментар замовника щодо усунення порушень: Відповідно до рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 11 червня 2024 року № 39 про відхилення тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі ПП «ВУГЛЕПОТСАЧАННЯ» (код ЄДРПОУ 44432238) скасоване. Закупівлю відновлено на етапі розгляду тендерних пропозицій учасників процедури закупівлі».
Автор: ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ВУГЛЕПОСТАЧАННЯ", Ляшенко Юрій 380661595792 vugle.post@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 27153dab53b64057a86f70b8e6c984bf
Заголовок пункту скарги: 1. Щодо доводів Замовника, стосовно порушення Учасником п.4.2 Додатку ; тендерної документації, зазначаємо, що Учасником не було порушено даний пункт, а Замовником не досліджено в повній мірі надану документацію Учасника, що спричинило суперечності.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Так, відповідно до п.4.2 Додатку 4 до тендерної документації Учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції довідку (лист, тощо), видану органами Державної податкової служби України, в якому обліковується учасник як платник податків, про наявність рахунків учасника у банківських установах (із зазначенням номеру кожного відповідного рахунку та назви установи банку, в якій такий рахунок відкритий).

Так, учасником надано відповідну Довідку ГУ ДПС у Харківській області №26879/6/20-40-12-01-09 від 06.06.2024 року, в якому зазначені усі банківські рахунки Учасника, у т.ч. і рахунок електронного адміністрування ПДВ, відкритий у Казначействі України.

Замовником вказано у Протоколі: «Згідно п.2.1 Додатку 2 до тендерної документації учасник повинен надати скан-копію довідки/довідок, яка видана банківською установою (надається з усіх обслуговуючих банківських установ, в яких учасник має відкриті рахунки), та містить інформацію про наявність рахунку, його номер, а також містить інформацію про відсутність простроченої заборгованості за кредитами та відсотками або про відсутність триманих та непогашених кредитів.

Згідно інформації наданої від ГУ ДПС у Харківській області від 06.06.2024 року №26879/6/20-40-12-01-09 (файл «Довідка про рахунки від ГУ ДПС у Харківській області.pdf) ПП «ВУГЛЕПОСТАЧАННЯ» (код ЄДРПОУ 44432238) має, зокрема, рахунок №UA248999980385169000000496032 код (МФО) банку 899998.

ПП «ВУГЛЕПОСТАЧАННЯ» (код ЄДРПОУ 44432238) не надано довідку, яка видана банківською установою (код МФО) банку 899998), що містить інформацію про наявність рахунку, його номер, а також містить інформацію про відсутність простроченої заборгованості за кредитами та відсотками або про відсутність отриманих та непогашених кредитів.»

Дані твердження Замовника є надуманими, оскільки чиним нормами законодавства передбачається автоматичне відкриття рахунку у Державному казначействі для електронного адміністрування податку на додану вартість усім платникам такого податку.

Так, відповідно до Положення про Державну казначейську службу України, Затвердженого постановою Кабінету міністрів України від 15 квітня 2015 року №215 Державна казначейська служба України (Казначейство) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів і який реалізує державну політику у сферах казначейського обслуговування бюджетних коштів, коштів клієнтів відповідно до законодавства, бухгалтерського обліку виконання бюджетів.

Відповідно до абз 65, п. «Г» ст.1 Закону України «Про фінансові послуги та фінансові компанії» фінансова установа - юридична особа, метою створення якої є здійснення діяльності з надання фінансових послуг, яка відповідно до закону надає одну чи декілька фінансових послуг на підставі відповідної ліцензії, виданої Регулятором. Не є фінансовими установами надавачі супровідних послуг, які одночасно не надають також фінансові послуги, а також інші особи, які отримали ліцензію на здійснення діяльності з надання фінансових послуг без набуття статусу фінансової установи.

Так, у інформації наданої від ГУ ДПС у Харківській області від 06.06.2024 року №26879/6/20-40-12-01-09 (файл «Довідка про рахунки від ГУ ДПС у Харківській області.pdf) ПП «ВУГЛЕПОСТАЧАННЯ» (код ЄДРПОУ 44432238) має, зокрема, рахунок №UA248999980385169000000496032 код (МФО) банку 899998 відкритий у Казначействі України, тобто, даний рахунок не відкритий фінансовою установою, а відтак і не може вважатися тим рахунком, який мається на увазі п.2.1 Додатку 2 тендерної документації. Замовник не міг знати, що Казначейство не є фінансовою установою, адже, певно, і сам має відповідні рахунки, які необхідні для здійснення певних видатків. Відтак, наявність твердження про відсутність документи свідчить про порушення Замовником процедури кваліфікації Учасника. Вважаємо дане твердження хибним і таким, що порушує законні права Учасника.
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 213e56934bc14671b8c490b86ba2571a
Заголовок пункту скарги: 2. Щодо твердження Замовника про невідповідність змісту посвідчення якості нормам ДСТУ 7146:2010, хотіли би зазначити наступне:
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Замовник заначив: «У наданих ПП «ВУГЛЕПОСТАЧАННЯ» (код ЄДРПОУ 44432238) посвідчення якості №1 і №2 відсутня наступна інформація: розмір кусків вугілля в мм, дата відправлення партії вугілля, ммасова частка кусків розміром менше нижчої границі, а також масова частка мінеральних домішок (породи) з розміром кусків 25 мм і більше.»

Вважаємо таку причину відхилення пропозиції Учасника надуманою.

По-перше, Замовником невірно визначено ДСТУ, на який він посилається. Замовником вказано: Згідно ч.7 «Правила приймання» ДСТУ 3472-2015 «Вугілля буре, камʼяне та антрацит. Класифікація». Проте, даний Стандарт навіть немає такого пункту, оскільки останній пункт даного Стандарту є пункт 5 ВИЗНАЧЕННЯ МАРКИ ТА ГРУПИ ПРОДУКТІВ ЗБАГАЧЕННЯ І РОЗСОРТУВАННЯ. Тобто, Замовник сам допустив помилку у визначенні, нібито, порушених Учасником умов Стандарту. Проте, ми розуміємо, що, можливо, Замовнику немає дійсно часу розбиратись в усіх стандартах і важливо отримати не дійсно вигідну пропозицію, а ту, яка йому саме потрібна.

Не дивлячись на це, зазначаємо, що Замовник, певно, мав на увазі ДСТУ 7146:2010 «Вугілля камʼяне та антрацит для побутових потреб», в якому саме і є ч.7 «Правила приймання». Так, відповідно до ч.7 «Правила приймання»:
7.1. Приймає вугілля ВТК виробника відповідно до ГОСТ 1137 та цього стандарту.
7.2. Вугілля приймають і постачають партіями. Порядок і періодичність випробування установлюють згідно з ДСТУ 4096.
7.3. Партію вугілля вважають прийнятою до відправлення, якщо від неї відібрано обʼєднану товарну пробу згідно з ДСТУ 4096 та оформлено посвідчення якості.
7.4. У посвідченні якості зазначають:
- назву підприємства-виробника;
- назву продукції (марку вугілля, розмір кусків вугілля);
- назву споживача та дату відправлення;
- номер і дату договору про постачання;
- номери вагонів або інших транспортних засобів;
- масу нетто;
- результати аналізування або підтвердження відповідності якості вугілля вимогам цього стандарту;
- позначення цього стандарту.
7.5. Зольність на сухий стан палива, загальну вологу на робочий стан палива визначають у кожній партії вугілля.
7.6. Масову частку кусків розміром менше нижчої границі у класі крупності визначають не рідше ніж один раз на три місяці. У разі сумніву щодо відповідності вмісту дрібʼязку у певному класі крупності вугілля граничним показникам, зазначеним у таблиці 1, масову частку кусків розміром менше нижчої границі у класі крупності визначають у кожній партії.
7.7. Масову частку мінеральних домішок (породи) з розміром кусків 25 мм і більше визначають не рідше ніж один раз на місяця.
7.8. Нижчу теплоту згорання на робочий стан палива визначають щомісячно у збірних пробах згідно з ГОСТ 1817.
7.9. Загальну сірку на сухий стан палива, хлор на сухий стан палива, мишʼяк на сухий стан палива визначають під час укладення договору на постачання, у подальшому – на вимогу споживача, але не рідше ніж один раз на рік.
7.10. Під час укладання договору на постачання вугілля для побутових потреб повинен бути представлений сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик, що містить основні та додаткові параметри кодифікації вугілля середнього та високого рангів згідно з ГОСТ 30313 та Міжнародною системою кодифікації. Термін дії сертифіката генетичних, технологічних та якісних характеристик – чотири роки.

Так, Замовником вказано: «У наданих ПП «ВУГЛЕПОСТАЧАННЯ» (код ЄДРПОУ 44432238) посвідчення якості №1 і №2 відсутня наступна інформація: розмір кусків вугілля в мм, дата відправлення партії вугілля, ммасова частка кусків розміром менше нижчої границі, а також масова частка мінеральних домішок (породи) з розміром кусків 25 мм і більше».

Проте, відповідно до Узагальненої практики органу оскарження в частині розгляду скарг щодо закупівель твердого палива, опублікованої 24 березня 2023 року о 16:08 за результатами розгляду відповідних скарг Колегією встановлюється, що вимоги тендерної документації суперечать положенням чинного законодавства, зокрема, у зв’язку з тим:

- що ДСТУ 7146:2010 «ВУГІЛЛЯ КАМ’ЯНЕ ТА АНТРАЦИТ ДЛЯ ПОБУТОВИХ ПОТРЕБ» не передбачає наявності зазначених вище документів (або не передбачає додаткових вимог, встановлених замовником у тендерній документації, до того чи іншого документа);

- що визначені замовником у тендерній документації показники вугілля не узгоджуються з відповідними показниками, визначеними національним стандартом;

- що вимоги замовника про надання певних документів не узгоджуються з предметом закупівлі.

Так, замвоником у Додатку 3 до Тендерної документації зазначено вимогу, що Учасник повинен надати посвідчення про якість на кожну марку вугілля, що є предметом закупівлі за цими торгами, оформленого згідно з вимогами ДСТУ 7146:2010, зокрема із зазначенням показників, що підтверджують відповідність вугілля вимогам цієї технічної специфікації, виданого лабораторією, що має на це відповідні повноваження та акредитацію (або компетентність яких підтверджена іншим способом, визначеним законодавством).

Дійсно, якщо звернути увагу на стандарт 7146:2010 то він має певні вимоги до того, як складається посвідчення якості. Зокрема, обов’язковими реквізитами є - назву підприємства-виробника;
- назву продукції (марку вугілля, розмір кусків вугілля);
- назву споживача та дату відправлення;
- номер і дату договору про постачання;
- номери вагонів або інших транспортних засобів;
- масу нетто;
- результати аналізування або підтвердження відповідності якості вугілля вимогам цього стандарту;
- позначення цього стандарту.

Учасником надано Посвідчення про якість рядового вугілля (продуктів збагачення) №1 та №2 від 30 травня 2024 року на відповідні марки вугілля, які запросив Замовник. Щодо дати відправлення, на лицевій стороні кожного посвідчення зазначено відвантажено споживачам перерахованим на звороті за дату 30 травня 2024 року. Кожне посвідчення має по одному транспортному засобу, а тому, логічно говорити про те, що саме дата відправлення в посвідченні якості є.

А що стосується таких тверджень Замовника, як відсутність розмір кусків вугілля в мм, масова частка кусків розміром менше нижчої границі, а також масова частка мінеральних домішок (породи) з розміром кусків 25 мм і більше, хотіли би зазначити, що ці показники не відносяться до обов’язкових ,адже можуть визначатись за згодою сторін та визначають не рідше один раз на місяць чи один раз на три місяці, в залежності від показника.

Крім того, Замовником не вказано, як саме повинно бути оформлено посвідчення кості на нього, посилаючись лише на стандарт, не надавши ніяких деталей. Більше того, посвідчення якості видається на партію товару, яка готова на відправлення, а відтак, при постачанні товару Учасник і Замовник могли би узгодити будь-які показники, передбачені ДСТУ 7146:2010, які б він хотів бачити у своєму Посвідченні якості. Також хотіли би відмітити, що посвідчення якості надається на партію, тобто такий документ є індивідуальним і не відображає показники усієї у сукупності партії вугілля, а відтак, Замовник просить той документ, який був здійснений на минулу партію товара, тобто вже відправлену, а не саме на його. Таким чином, вважаємо що твердження Замовника про відсутність тих чи інших параметрів не узгоджуються з положенням ДСТУ, адже, або такий показник є (як от дата), або такий показник не є обовʼязковим, а визначається в певний проміжок часу або за згодою сторін.

Вважаємо, що дана причина дискваліфікації не відповідає нормам чинного законодавства, а відтак є безпідставною.
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: 3434302dc437484b9a7f4fb3d6de884a
Заголовок пункту скарги: 3. Щодо тверджень Замовника, про відсутність у Учасника статуту Виробника, зазначаємо наступне:
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Замовник у Протоколі зазначає:
«гідно Додатку 3 до тендерної документації інформація про відповідність запропонованого товару техючним та яюсним вимогам Замовника повинна бути підтверджена шляхом надання учасниками у складі їх тендерних пропозицій наступних документів, зокрема:
- довідки у довільній формі, яка містить інформацію (пояснення) яким чином буде абезпечена учасником поставка визначених замовником в цьому тендері марок вугілля із зазначенням інформації стосовно виробника(ів) товару (вказати повне найменування, код ЄДРПОУ, адресу і телефон виробника) та постачальника(ів) (продавця(ів)) товару, якщо учасник для забезпечення потреб замовника буде закуповувати вугілля не безпо_середньо у виробника, а у будь-якого суб'єкта підприємницької діяльності (вказати найменування, код ЄДРПОУ, адресу і телефон такого суб'єкта господарювання).
В складі тендерної пропозиції ПП "ВУГЛЕПОСТАЧАННЯ" (код ЄДРПОУ 44432238) надано файл "ДОВІДКА Про постачання продукції .pdf ", що містить, зокрема, наступну інформацію:
Учасник зазначає, що він є Виробником даної вугільної продукції, що підтверджується Сертифікатами генетичних, технологічних та якісних характеристик, а також посвідченнями про якість на запропоновану марку вугілля. Таким чином, Учасник поставить вуrілля із своїх наявних запасів. Виробник: ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ВУГЛЕПОСТАЧАННЯ", код ЄДРПОУ 44432238, адреса: 61054, Харківська область, місто Харків, вул. Академіка Павлова, буд.120, тел.: +380661595792.
Постачальник: ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ВУГ ЛЕП ОСТ А ЧАННЯ», код ЄДРПОУ 44432238, адреса: 61054, Харківська область, місто Харків, вул. Академіка Павлова, буд.120, тел.: +380661595792.
Згідно Додатку 3 до тендерної документації Замовник залишає за собою право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником згідно вимог цього додатку, та права використання наданих документів, до власників цих документів, органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції.
Згідно частини 1 Розділу 5 тендерної документації: Відповідно до пункту 42 Постанови Замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником/переможцем, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції. У разі отримання достовірної інформації про невідповідність учасника процедури закупівлі вимогам кваліфікаційних критеріїв, наявність підстав, визначених пунктом 47 Постанови, або факту зазначення у тендерній nропозиuії будь-якої едостовірної інформації, що є суттєвою під час визначення результатів відкритих торгів, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника процедури закупівлі.
ПП "ВУГЛЕПОСТАЧАННЯ" (код ЄДРПОУ 44432238) зазначає, що воно є виробником вугілля, яке учасник пропонує. Однак це не відповідає дійсності.
Єдиний порядок організації охорони праці в Україні встановлює Закон України "Про охорону праці" (далі -Закон).
Відповідно до статті 21 Закону роботодавець повинен одержати дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки (далі - дозвіл). Центральний орган виконавчої влади, що реалізус державну політику у сфері охорони праці, видає дозволи на безоплатній основі на підставі висновку експертизи стану охорони праці та безпеки промислового виробництва суб'єкта господарювання, проведеної експертно-технічними центрами, які належать до сфери управління центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці, або незалежними експертними організаціями, які забезпечують науково­технічну підтримку державного нагляду у сфері промислової безпеки та охорони праці. На застосування машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки виробник або постачальник устаткування підвищеної небезпеки отримує дозвіл до прийняття зобов'язань на постачання.
Набуття права на виконання робіт підвищеної небезпеки та експлуатації (застосування) машин, механізмів та устаткування підвищеної небезпеки може здійснюватися на підставі декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з охорони праці (далі - Процедуру видачі або відмови у видачі, переоформлення, анулювання дозволів та реєстрації декларацій визначає Порядок видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 26.10.2011 № 1107 (далі- Порядок).
Відповідно до пункту 6 Порядку дозвіл за формою згідно з додатком 1 видається: роботодавцеві - на виконання робіт підвищеної небезпеки, що зазначені у групі А переліку видів робіт підвищеної небезпеки (додаток 2), або на експлуатацію машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, що зазначені у групі А переліку машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.02.2021 № 77 ;виробникові або постачальникові машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки (далі -виробник або постачальник) - на застосування машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, що зазначені у групі А переліку машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.02.2021 № 77, якщо інша форма оцінки його відповідності, яка є обов'язковою вимогою до нього, не встановлена технічними регламентами.
Якщо суб'єкт господарювання (ПП "ВУГЛЕПОСТАЧАННЯ" (код ЄДРПОУ 44432238)) виконує роботи з видобутку, дроблення, сортування та збагачення кам'яного вугілля, то згідно з Порядком повинен мати дозволи на виконання цих робіт та на експлуата􀁟􀁠ію машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки.
Кам'яне вугілля не виробляється, а видобувається з надр шляхом розробки родовищ корисних копалин підземним або відкритим способом.
Згідно з пунктом 7 Порядку дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки видається територіальним органом Держпраці за місцем державної реєстрації юридичної особи або фізичної особи - підприємця.
Відповідно до абзацу четвертого пункту 21 Порядку територіальний орган Держпраці здійснює реєстрацію декларацій на безоплатній основі протягом п'яти робочих днів з дня їх отримання
Інформацію щодо видачі, продовження чи переоформлення дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, можна знайти на офіційному веб-сайті Державної служби з питань праці за посиланням https://dsp.gov.ua/category/diyalnist/reiestry/.
На вказаному сайті інформація відносно ПП "ВУГЛЕПОСТАЧАННЯ" (код за ЄДРПОУ: 44432238) відсутня.
За таких умов ПП "ВУГЛЕПОСТАЧАННЯ" (,.;од ЄДРПОУ 44432238) не може здійснювати виробничу діяльність із виробництва вугілля кам'яного.
По-друге, відповідно до вимог Закону України "Про оцінку впливу на довкілля" уповноважений центральний орган веде Єдиний реєстр з оцінки впливу на довкілля (далі - Реєстр).
Відповідно до абзацу першого частини першої статті З Закону України "Про оцінку впливу на довкілля" (далі - Закон) здійснення оцінки впливу на довкілля є обов'язковим у процесі прийняття рішень про провадження планованої діяльності, визначеної частинами другою і третьою цієї статті. Така планована діяльність підлягає оцінці впливу на довкілля до прийняття рішення про Згідно з частинами другою та третьою статті З Закону до першої та другої категорії видів планованої діяльності та об'єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля і підлягають оцінці впливу на довкілля, серед іншого віднесено: кар'єри та видобування корисних копалин відкритим способом, їх перероблення '-ІИ збагачення на місці на площі понад 25 гектарів або видобування торфу на площі понад 150 гектарів; перероблення корисних копалин, у тому числі збагачення.
Відповідно до частини четвертої статті З Закону забороняється розпочинати провадження планованої діяльності, визначеної частинами другою і третьою цієї статті, без оцінки впливу на довкілля та отримання рішення про провадження планованої діяльності. Здійснивши пошук у Єдиному реєстрі з оцінки впливу на довкілля https://eia.111enr.gov.ua/uk/cases нами так само не було виявлено інформація про наявність у ПП "ВУГЛЕПОСТАЧАННЯ" (,.;од ЄДРПОУ ../4432238) відповідного висновку, отже вони його не отримували.
Що стосується сертифікатів генетичних, технологічних та якісних характеристик, то згідно інформації від відокремленого підрозділу "Український науково-дослідний і проектно-конструкторський інститут по збагаченню та брикетуванню вугілля" державного підприємства "Науково-технічний центр "Вуглеінновація", сертифікат оформлюються на підставі досліджень якісних, генетичних та технологічних характеристик вугілля відповідно замовлення. Замовником може виступати виробник продукції або постачальник товарної вугільної продукції або заявник на проведення досліджень.
Таким чином наявність у ПП "ВУГЛЕПОСТАЧАННЯ" (код ЄДРПОУ 44432238) сертифікатів генетичних, технологічних та якісних характеристик на вугілля марки ДГ (25- 100) та Д (25-200) може свідчити лише про те, що це підприємство було заявником дослідження і відповідно може мати статус постачальника, або просто заявника.
В сукупності всі ці факти, свідчить про те, що ПП "ВУГЛЕПОСТАЧАННЯ" (!,:од ЄДРПОУ 44432238) у складі своєї пропозиції дало недостовірну інформацію про те, що виробником запропонованого вугілля є ПП "ВУГЛЕПОСТАЧАННЯ" (код ЄДРПОУ 44432238), адже вказане підприємство не має дозволу та декларації на провадження небезпечних робіт чи на експлуатацію машин і механізмів підвищеної небезпеки, не має висновку з оцінки впливу на довюлля. Вказана інформація міститься у технічній частині пропозиції і є суттєвою.
Під час розгляду цього питання уповноваженою особою були враховані відповідні рішення Органу оскарження з аналогічного питання: процедура UA-2023-01-17-012874-a (рішення № 6075 -р/пк-пз від 08.05.2023), процедура UA-2023-07-21-003 l 80-a (рішення № 17089-р/пк-пз від 25.J 0.2023).
За таких умов наявні підстави для відхилення пропозиції ПП "ВУГЛЕПОСТАЧАННЯ" (код ЄДРПОУ 44432238).»

Вважаємо, що Замовником поверхнево здійснено розгляд нашої пропозиції, з огляду на наступне:

Дійсно, відповідно до статті 21 Закону роботодавець повинен одержати дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки (далі - дозвіл). Центральний орган виконавчої влади, що реалізус державну політику у сфері охорони праці, видає дозволи на безоплатній основі на підставі висновку експертизи стану охорони праці та безпеки промислового виробництва суб'єкта господарювання, проведеної експертно-технічними центрами, які належать до сфери управління центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці, або незалежними експертними організаціями, які забезпечують науково­технічну підтримку державного нагляду у сфері промислової безпеки та охорони праці. На застосування машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки виробник або постачальник устаткування підвищеної небезпеки отримує дозвіл до прийняття зобов'язань на постачання.

Відповідно до Постанови Кабінету міністрів України від 24 березня 2022 року №357 на період дії воєнного стану дозволяється виконувати роботи підвищеної небезпеки на підставі Декларації, крім пунктів 1, 2, 3, 5, 6, 10, 22, 28 Групи A Додатку 2 (Перелік робіт що виконуються на підставі Дозволу). Також дозволяється експлуатація (застосування) машин, механізмів, на підставі Декларації, крім п. 1 та п. 10 з групи A переліку машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки. Після скасування воєнного стану потрібно протягом одного місяця отримати на відповідні пункти Дозволу Держпраці.

Так, установлено:

1) на період дії воєнного стану машини, механізми, устатковання підвищеної небезпеки, що зазначені у пунктах 2-9 групи А переліку машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 лютого 2021 р. № 77 (Офіційний вісник України, 2021 р., № 13, ст. 543), експлуатуються (застосовуються) на підставі декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці;

2) на період дії воєнного стану види робіт підвищеної небезпеки, що зазначені у пунктах 4, 7-9, 11-21, 23-27, 29 і 30 групи А додатку 2 до Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 жовтня 2011 р. № 1107 (Офіційний вісник України, 2011 р., № 84, ст. 3077; 2021 р., № 13, ст. 543), виконуються на підставі декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці;

Таким чином, на сьогоднішній день обовʼязок отримання Дозволу Держпраці закріплений після скасування воєнного стану. Тобто, ПП «ВУГЛЕПОСТАЧАННЯ» як виробник на сьогоднішній день звільнений від отримання такого дозволу, а може працювати на підставі Декларації

А відповідно до вимог ст. 17 Закону України "Про оцінку впливу на довкілля" тимчасово, на період дії воєнного стану на території України, введеного Указом Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, громадські слухання, передбачені статтею 7 цього Закону, проводяться у режимі відеоконференції, про що зазначається в оголошенні про початок громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля та у звіті про громадське обговорення. У цей період оцінка впливу на довкілля планованої діяльності, що провадитиметься на територіях територіальних громад, які розташовані в районі проведення воєнних (бойових) дій або які перебувають у тимчасовій окупації, оточенні (блокуванні), не здійснюється, строки розгляду поданої документації зупиняються, висновки з оцінки впливу на довкілля щодо такої планованої діяльності не видаються.

Учасником зазначено, що він є виробником вугільної продукції. На сьогоднішній день, з урахуванням Особливостей, військового стану, ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ВУГЛЕПОСТАЧАННЯ» не може бути віднесено до відкритих реєстрів, оскільки здійснює свою діяльність з переробки вугільної продукції у місті Мирноград Донецької області, яке знаходиться в зоні бойових дій відповідно до Затвердженого Наказом №309 від 22.12.2022 року Міністерством з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій. Так, Мирноградська міська територіальна громада, до якої входить місто Мирноград є в даному переліку. Площадка із сортування та переробки вугілля ПП «ВУГЛПОСТАЧАННЯ» (додається Договір оренди).

Крім того, Замовником не запитувалось жодних документів, оскільки йому відомо про встановлення Особливостей і практику АМКУ, стосовно запитування документів, які не передбачені стандартом. Ані наявність дозволів, ані наявність підприємства у реєстрах не передбачена самим ДСТУ, а чинним законодавством введено певні особливості, які дозволяють працювати дещо спрощено підприємствам, які здійснюють діяльність на території проведення бойових дій. Єдиним документом, який дійсно свідчить про належну якість вугілля, а відтак і виробника, є сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик. Тому, вважаємо, що твердження Замовника є безпідставними, а тому рішення про дискваліфікацію підлягає скасуванню.

Відповідно до ч.11 ст.26 Закону України «Про публічні закупівлі» Документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі).

Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником.

Так, Замовником не здійснено жодних дій для уточнення подібного роду інформації, а також не зазначено інформації, яким чином Учасник повинен підтверджувати свій статус виробника або статус виробника іншої юридичної особи, оскільки такі дії прямо суперечать законодавству, що і призвело до неналежної оцінки пропозиції Учасника з її відхиленням.

Відповідно до ч.4 ст.4 Закону України «Про публічні закупівлі» замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. А оскільки Замовник не в змозі будь-яким чином встановити вимоги, що прямо суперечать чинному законодавству, він знайшов «вихід» упереджено ставитись до позиції, хто є саме виробником вугільної продукції. Сподіваємось, що таких саме вимог буде дотримуватись і під час оцінці інших пропозицій Учасників.

Відповідно до абз.2 ч.18 ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)