• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 6

код ДК 021:2015: 09130000-9 — Нафта і дистиляти (Бензин А-95).

Завершена

208 800.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 2 088.00 UAH
Період оскарження: 27.05.2024 13:07 - 05.09.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на умови тендерної документації

Номер: da0f05d848354108bdd442a19d2976ae
Ідентифікатор запиту: UA-2024-05-27-005714-a.a4
Назва: Скарга на умови тендерної документації
Скарга:
Дата розгляду скарги: 26.08.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 16.08.2024 16:35
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 29.08.2024 11:51
Дата виконання рішення Замовником: 03.09.2024 11:47
Коментар замовника щодо усунення порушень: Повідомляємо, що нами було розглянуто скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Торговий дім "Інтерференц Систем"» на оголошену закупівлю згідно класифікатора: "код ДК 021:2015: 09130000-9 — Нафта і дистиляти (Бензин А-95).", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за №UA-2024-05-27-005714-a. що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета та прийнято рішення внести відповідні зміни в тендерну документацію для усунення порушень.
Автор: ТОВ "ТД "ІФС", Макаров Андрій 0979679211 interferencsistem@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 50e8f43b6ac44bec97f8e84db285d496
Заголовок пункту скарги: 1. Вилучити із тендерної документації вимогу щодо Строку дії талонів, який повинен бути безстроковим з дня їх отримання.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: На відповідність абзацу 4 пункту 59 Особливостей, після закінчення встановленого для подання скарг строку, передбаченого абзацом першим цього пункту, скарги можуть подаватися лише щодо змін до тендерної документації, внесених замовником, протягом п’яти днів з моменту оприлюднення таких змін на веб-порталі Уповноваженого органу, але не пізніше ніж за три дні до дати, встановленої для подання тендерних пропозицій, яка була встановлена під час внесення таких змін.
Замовником 13.08.2024 року в електронній системі закупівель було опубліковано тендерну документацію зі змінами ЗАТВЕРДЖЕНУ рішенням Уповноваженої особи, фахівця з публічних закупівель КНП «ЦПМСД №1 м. Кропивницького Кропивницької Міської ради» Протоколом б\нвід 13 серпня 2024 р., згідно до яких Замовником додана дискримінаційна для Скаржника умова тендерної документації, а саме:
В частині 6 Розділу 3 Інструкція з підготовки тендерної пропозиції визначено Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі: «Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим Замовником (Додатком)»
В частині 8 Додатку № 1 до тендерної документації визначено Перелік документів та / або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції: «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі викладена у Додатку № 4 до тендерної документації.
Учасник у складі тендерної пропозиції має надати інформацію та документи, які визначені у Додатку № 4 до тендерної документації та підтверджують відповідність технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі».

1. Про дискримінаційні умови тендерної документації:

1.1. В Додатку № 4 до ТД: Замовником встановлено вимогу щодо терміну дії талонів, який повинен бути безстроковим з дня їх отримання:
«Строк дії скретч-картка/ талон : Строк дії талонів — безстроковий з дня їх отримання, а також з можливістю продовження на той самий термін у разі не використання (надати відповідний гарантійний лист про продовження строку дії скретч-карток/ талонів . »

Варто звернути увагу на той факт, що згідно Додатку № 4 до ТД визначено строк поставки Товару: «Строк поставки: до 31.12.2024 , (але в будь-якому випадку до повного відвантаження всього обсягу товару за даним Договором). Замовник орієнтується на власні потреби, а не на можливості потенційних учасників тендерної процедури, відповідно до Законодавства України. Ціною пропозиції вважається сума, зазначена учасником у Пропозиції як загальна сума, за яку Учасник погоджується виконати умови закупівлі згідно з вимогами Замовника.»
Згідно пункту 4.1. розділу 1 тендерної документації назва предмету закупівлі: «код ДК 021:2015: 09130000-9 — Нафта і дистиляти (Бензин А-95) Товар».
При цьому, варто звернути увагу на той факт, що Згідно Проекту договору, опублікованого Замовником у Додатку № 6 до ТД визначено у Розділі 10 визначено строк дії Договору: «10.2.Даний договір діє до 31 грудня 2024 року.»
Також, згідно опублікованого Замовником Форми Оголошення про проведення відкритих торгів на сайті уповноваженого органу від 13.08.2024 року, строк поставки товарів: до 31 грудня 2024 року:


Отже, тендерна документація Замовника містить суперечливі умови в частині строку дії скретч-картка/ талон, який повинен бути безстроковий з дня їх отримання, та в частині строку дії Договору про закупівлю Товару – до 31 грудня 2024 року та строку поставки Товару до 31.12.2024 року.
Оскільки закупівля опублікована на сайті уповноваженого органу 27.05.2024 року, та прийом пропозицій визначено Замовником до 18.08.2024 року, строк дії талонів, який згідно вимогам ТД повинен бути безстроковим – а отже, закінчуватись щонайменше 18.08.2025 року, що свідчить про неузгодженість вимог тендерної документації, в частині вимог згідно Проекту Договору про закупівлю згідно Додатку 6 до ТД та Технічних, якісних та кількісні характеристик предмета закупівлі щодо строку поставки Товару та Термінів дії скретч-карт/талонів згідно Додатку № 4 до ТД.
Таке визначення наведено у п. 3 Інструкції № 281. Із цього тлумачення випливає, що талони засвідчують право покупця на отримання раніше оплачених ПММ, які тимчасово зберігаються на АЗС. Відповідно до п. 17.1. Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України, існують природні втрати під час транспортування, приймання, зберігання та відпуску нафти і нафтопродуктів. Природні втрати нафтопродуктів - це втрати (зменшення маси при збереженні якості у межах вимог нормативних документів), що є наслідком фізико-хімічних властивостей нафтопродуктів та впливу метеорологічних факторів.
Отже, при визначені строку дії талонів – безстроковий з дня їх отримання, Замовник має враховувати, що існують природні втрати нафтопродуктів, при довгостроковому зберіганні нафтопродуктів реальна вартість талонів на пальне значно зростає.
В ч. 1 ст. 3 Бюджетного кодексу України зазначено, що бюджетний період для всіх бюджетів, що складають бюджетну систему України, становить один календарний рік, який починається 1 січня кожного року і закінчується 31 грудня того ж року. Згідно п. 38 Постанови КМУ від 28 лютого 2002 р. №228 «Про затвердження Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ», кошторис в бюджетних установах затверджується за загальним і спеціальним фондами на рік.
З огляду на вище описане, Замовник встановлює суперечливі вимоги тендерної документації в частині Строк дії талонів — безстроковий з дня їх отримання, з урахуванням, що строк поставки Товару - до 31 грудня 2024 року та строк дії Договору до 31.12.2024 року. Як і бюджетний період закінчується 31 грудня 2024 року. Відповідно до чинного законодавства України Замовники здійснюють закупівлі згідно із затвердженим кошторисом та планують їх відповідно до потреб на поточний рік.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток,дозволів), емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
Документальне підтвердження/докази:
(Додаток 1: Скаржник надає копії партнерського договору, укладеного з емітентом талонів - власником мережі АЗС БРСМ-Нафта (договір № ДГ-0006994 від 05.10.2023 р) та зразки талонів:
На умовах договору № ДГ-0006994 від 05.10.2023 р: В порядку та на умовах, визначених цим Договором, Продавець зобов'язується передати Покупцю бланки-дозволи та/або електронні паливні картки, які надають право на здійснення заправки паливно-мастильними матеріалами автотранспорту Покупця або контрагентів Покупця на АЗС, вказаних на сайті: www.brsm-nafta.com, а Покупець зобов'язується приймати та оплачувати бланки-дозволи їх номіналом та/або поповнювати електронні паливні картки на бажану кількість/суму отримання паливно-мастильних матеріалів (далі - ПММ).
1.2.1. бланк-дозвіл (талони) - спеціальний документ, який має встановлену Продавцем форму, зміст, ступінь захисту, строк дії, порядковий номер, тощо, та дозволяє його пред’явнику отримувати на АЗС Продавця ПММ відповідного найменування, марки та у кількості, що зазначені у ньому. Бланк-дозвіл видається Продавцем на умовах, передбачених цим Договором. Бланк-дозвіл за цим Договором не є спеціальним платіжним засобом (платіжною карткою) у розумінні Закону України «Про платіжні системи та переказ грошей в Україні», призначений виключно для підтвердження повноважень представників Покупця на отримання ПММ, є засобом одноразового використання, що забезпечує систему безготівкового відпуску ПММ в мережі АЗС Продавця;
Додаток 2: Зразки талонів емітовані мережею АЗС БРСМ-нафта)
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на умови тендерної документації

Номер: c2cf8beff3f74ad5a9ecc2cce12d86f2
Ідентифікатор запиту: UA-2024-05-27-005714-a.c1
Назва: Скарга на умови тендерної документації
Скарга:
Дата розгляду скарги: 17.06.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 04.06.2024 17:29
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 20.06.2024 12:28
Дата виконання рішення Замовником: 15.07.2024 13:08
Коментар замовника щодо усунення порушень: Під час проведення Закупівлі було внесено зміни до плану на 2024 рік, з урахуванням залишків бензину станом на 01.07.2024року та введенням в експлуатацію електромобіля було скорочено видатки на закупівлі, зокрема Закупівлю. Відповідно до підпункту 3 пункту 50 Особливостей замовник відміняє відкриті торги з особливостями у разі скорочення обсягу натуральних показників та видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг. Враховуючи викладене, Закупівля підлягає відміні.
Автор: ТОВ "ТД "ІФС", Макаров Андрій 0979679211 interferencsistem@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: ff3eb787548e46758cb8f5232ef6114c
Заголовок пункту скарги: 1. Вилучити із тендерної документації умову щодо наявності введеного в мережі АЗС форми здійснення відпуску палива з АЗС тільки за розрахунковими відомостями.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Скаржник вважає, що Замовником порушено його права, як учасника закупівлі, закріплені в статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», в тому числі щодо обов’язку Замовника дотримуватись принципу недискримінації учасників. Також, Замовником порушено положення абзацу 1 пункту 29 Особливостей та положення статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі». В пункті 31 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель;
Опис суті пункту скарги: 1. Про дискримінаційні умови тендерної документації:

1.1. В пункті 2.2. та пункті 7 Додатку 3 до тендерної документації Замовник встановив вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки встановив обмеження у формі здійснення відпуску палива з АЗС за розрахунковими відомостями.
В пункті 2.2. Додатку № 3 до ТД визначені вимоги до Товару: «2.2. Місце та терміни поставки товару:
Придбання палива буде здійснюватися Замовником на умовах отримання Замовником палива на АЗС в м. Кропивницький за розрахунковими відомостями на підставі укладеного договору. Відпуск нафтопродуктів відображається у відомості на відпуск нафтопродуктів. Клькість відпущеного нафтопродукту фіксується у відомості, яка ведеться безпосередньо на АЗС, що підтверджується підписами оператора АЗС та водія.»
В пункті 7. Додатку № 3 до ТД визначені вимоги до Товару: «7. Порядок відпуску предмету закупівлі – з АЗС в м. Кропивницький за розрахунковими відомостями. Інші варіанти відпуску не розглядаються.»
Вимагаючи від учасників відпуску нафтопродуктів, а отже отримання Товару саме за розрахунковими відомостями – Замовник обмежує в праві на участь тих учасників, які мають можливість здійснювати відпуск палива лише за талонами/скретч-картками, які не мають можливості здійснювати відпуск палива по відомостям.

Відповідно до пункту 10.3. "Порядок відпуску нафтопродуктів" Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України затвердженої Наказом Мінпаливенерго України, Мінтрансзв'язку України, Мінекономіки України, Держспоживстандарту України 20.05.2008 N 281/171/578/155:
10.3.1 Відпуск нафтопродуктів за готівку
10.3.2 Відпуск нафтопродуктів за відомостями
10.3.3 Відпуск нафтопродуктів за талонами
10.3.4 Відпуск нафтопродуктів за платіжними картками.

Відповідно до Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України :
«Талон (скретч-карта) - спеціальний талон, придбаний за умовами та відпускною ціною обумовленого номіналу, що підтверджує право його власника на отримання на АЗС фіксованої кількості нафтопродукту певного найменування і марки, які позначені на ньому. Талон на паливо /скретч-карта на паливо – не має ніякої технічної необхідності наявності у Постачальника електронного кабінету та сайту.
Відпуск нафтопродуктів за розрахунковими відомостями здійснюється АЗС на підставі договорів, укладених між підприємством та споживачем. Відпуск нафтопродуктів відображається у відомості на відпуск нафтопродуктів за формою N 16-НП (додаток 16). Кількість відпущеного нафтопродукту фіксується у відомості, яка ведеться безпосередньо на АЗС, що підтверджується підписами оператора АЗС та водія.»

Вимога щодо забезпечення Замовника таким видом підтверджуючого документу на отримання палива з АЗС, як відомість - є дискримінаційною та обмежувальною, оскільки виконати її зможуть лише ті учасники, у яких впроваджено система отримання палива на АЗС партнерів по відомостям.
Скаржник планує запропонувати Замовнику для заправки автомобільного транспорту мережу АЗС БРСМ-нафта, відповідно до укладеного партнерського договору про відпуск палива по довірчим документам – Талонам.
Також, варто звернути увагу на той факт, що Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент", згідно частини 4 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі».
Встановлюючи відповідні вимоги Замовник обмежує конкуренцію та встановлює надмірні додаткові вимоги, які не впливають на постачання палива.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерські договори надають право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів, емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
Мережа АЗС, яку планує запропонувати Скаржник, не використовує в обігу здійснення відпуску палива такий вид як розрахункові відомості, а здійснює відпуск палива та талонами, що свідчить про наявність дискримінаційної умови у тендерній документації.

Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: e17d03f41d2a45a28560a7f9a469fe4b
Заголовок пункту скарги: 2. Вилучити із тендерної документації умову, яка суперечить іншим вимогам тендерної документації в частині надання на виконання вимог статті 16 Закону інформацію про термін виконання робіт за аналогічним до предмету закупівлі договором, що суперечить предмету відповідної процедурі закупівлі.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Скаржник вважає, що Замовником порушено його права, як учасника закупівлі, закріплені в статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», в тому числі щодо обов’язку Замовника дотримуватись принципу недискримінації учасників. Також, Замовником порушено положення абзацу 1 пункту 29 Особливостей та положення статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі». В пункті 31 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель;
Опис суті пункту скарги: 2. Про суперечливу умову тендерної документації:

2.1. В пункті 1 Додатку 3 до тендерної документації Замовник встановив вимогу, яка суперечить іншим вимогам тендерної документації в частині надання на виконання вимог статті 16 Закону інформацію про термін виконання робіт за аналогічним до предмету закупівлі договором, що суперечить предмету відповідної процедурі закупівлі:

В пункті 1. Додатку № 2 до ТД визначені вимоги до Товару: «Довідка в електронному вигляді, за підписом уповноваженої посадової особи Учасника про досвід виконання аналогічних договорів або договорів, що виконуються, на постачання товару, який є предметом закупівлі (вказати не менше як 1 (один) договір), в якій зазначається наступна інформація: найменування Замовників, їх адреси та контактні номери телефонів, назва товару, який є предметом закупівлі, яка повинна містити наступні відомості:
Стовпчик 3: Найменувння виду робіт, які підтверджують факт виконання аналогічного договору
Стовпчик 4: Термін виконання робіт (початок- закінчення; місяць, рік) та строк дії Договору (з-по, місяць, рік)»

Стаття 16 ЗУ «Про публічні закупівлі» передбачає встановлення Замовником кваліфікаційного критерію: наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів).

Замовником встановлено у Додатку № 2 до тендерної документації надання учасниками Довідки про досвід виконання аналогічних договорів та зазначення інформації щодо:
- найменувння виду робіт, які підтверджують факт виконання аналогічного договору, - що суперечить предмету відповідної закупівлі, оскільки Замовником оголошена закупівля на поставку Товару: «код ДК 021:2015: 09130000-9 — Нафта і дистиляти (Бензин А-95) Товар»;
- Термін виконання робіт (початок- закінчення; місяць, рік) та строк дії Договору (з-по, місяць, рік), - що суперечить предмету відповідної закупівлі, оскільки Замовником оголошена закупівля на поставку Товару: «код ДК 021:2015: 09130000-9 — Нафта і дистиляти (Бензин А-95) Товар».


Замовником встановлені суперечливі вимоги тендерної документації, оскільки встановлення такого кваліфікаційного критерію як аналогічний договір на «виконання робіт» суперечить вимогам тендерної документації в частині предмету закупівлі – поставки Товару.
Пунктом 4.1. Розділу 1 тендерної документації визначено назва предмету закупівлі: код ДК 021:2015: 09130000-9 — Нафта і дистиляти (Бензин А-95) Товар.

Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА на неправомірне прийняте рішення Замовника щодо відміни процедурт закупівлі відповідно до Протоколу № 2

Номер: ec6b32c64d414ad8862c5a26f5955088
Ідентифікатор запиту: UA-2024-05-27-005714-a.c3
Назва: СКАРГА на неправомірне прийняте рішення Замовника щодо відміни процедурт закупівлі відповідно до Протоколу № 2
Скарга:
Пов'язані документи: Замовник Орган оскарження Учасник
Дата розгляду скарги: 06.08.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 30.07.2024 17:36
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 08.08.2024 18:09
Дата виконання рішення Замовником: 13.08.2024 13:54
Коментар замовника щодо усунення порушень: Коментар замовника щодо усунення порушення: Повідомляємо, що нами було розглянуто скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Торговий дім "Інтерференц Систем"» на оголошену закупівлю згідно класифікатора: "код ДК 021:2015: 09130000-9 — Нафта і дистиляти (Бензин А-95).", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за №UA-2024-05-27-005714-a. що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета та прийнято рішення внести відповідні зміни в тендерну документацію для усунення порушень.
Автор: ТОВ "ТД "ІФС", Макаров Андрій 0979679211 interferencsistem@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 778cac011e0446ff8d8a3c3477ce5dd8
Заголовок пункту скарги: Неправомірне рішення Замовника згідно Протоколу відміни відкритих торгів № 2
Тип пов'язаного елемента: Скарга на відміну
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Відміна процедури закупівлі
Тип порушення: Відміна процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги: Оголошення про проведення закупівлі оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-05-27-005714-a.
СКАРГА
І. Підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі або прийняті рішення, дії або бездіяльність замовника, фактичні обставини, що це можуть підтверджувати;
Підстави подання скарги: абз. 4 пункту 59 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 12 травня 2023 р. № 471) (далі – Особливості), -
Скарга, що стосується прийнятого замовником рішення щодо відміни відкритих торгів відповідно до пункту 50 цих Особливостей, подається протягом 10 днів з дати оприлюднення замовником рішення про відміну відкритих торгів, у тому числі частково (за лотом).
Посилання на прийняті рішення, дії або бездіяльність замовника:
16.07.2024 року, у закупівлі за ідентифікатором UA-2024-05-27-005714-a, за предметом код ДК 021:2015: 09130000-9 — Нафта і дистиляти (Бензин А-95), Замовником було опубліковано Протокольне рішення (протокол) № 2 про відміну Закупівлі на підставі підпункту 3 пункту 50 Особливостей.
ІІ. Обґрунтування наявності у суб'єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи;
ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «ІНТЕРФЕРЕНЦ СИСТЕМ» (далі – Скаржник) планує прийняти участь у закупівлі, в якій подано цю Скаргу.
Скаржник вважає, що Замовником порушено його права, як учасника закупівлі, закріплені в статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», в тому числі щодо обов’язку Замовника дотримуватись принципу недискримінації учасників.
27.05.2024 року, у закупівлі за ідентифікатором UA-2024-05-27-005714-a, за предметом код ДК 021:2015: 09130000-9 — Нафта і дистиляти (Бензин А-95) Товар, Замовником було опубліковано тендерну документацію, яка містить дискримінаційні умови, які обмежують ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «ІНТЕРФЕРЕНЦ СИСТЕМ», в праві на участь, а також зазначена тендерна документація складена з порушенням пункту 29 Особливостей та ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178.
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій згідно інформації, опублікованої на сайті уповноваженого органу до 20.07.2024 13:06.
Станом на дату оприлюднення Замовником Рішення про відміну відкритих торгів, а саме 16.07.2024 року, закупівля знаходилась на етапі подання пропозицій.
Згідно опублікованого Протокольного рішення (протокол) № 2 Уповноваженої особи – Ромаданової Оксани Анатоліївни, фахівець з публічних закупівель ЦПМСД № 1 м. Кропивницького» Кропивницької міської ради, було прийняте рішення про відміну процедури закупівлі на підставі підпункту 3 пункту 50 Особливостей, а саме:
«Під час розгляду першого питання порядку денного:
Закупівля здійснюється за джерелом фінансування Кошти НЗУ,
Під час проведення Закупівлі було внесено зміни до плану на 2024 рік, з урахуванням залишків бензину станом на 01.07.2024 року та введенням в експлуатацію електромобіля було скорочено видатки на закупівлю.
Відповідно до підпункту 3 пункту 50 Особливостей замовник відміняє відкриті торги з особливостями у разі скорочення обсягу натуральних показників та видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг.»

Скаржник не може погодитись з таким рішенням та вважає його безпідставним, протиправним, прийнятим із порушенням прицнипів закупівель, визначених ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» та з порушенням вимог п. 50 Особливостей з огляду на наступне:
Пунктом 50 Постанови Кабінету Міністрів України про затвердження Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування від 12 жовтня 2022 року № 1178 визначено:
Замовник відміняє відкриті торги у разі:
1) відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг;
2) неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень;
3) скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг;
4) коли здійснення закупівлі стало неможливим внаслідок дії обставин непереборної сили.
У разі відміни відкритих торгів замовник протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення зазначає в електронній системі закупівель підстави прийняття такого рішення.

Замовником у Оскаржуваному рішенні (Протоколі) зазначає, що «під час проведення закупівлі було внесено зміни до плану на 2024 рік». При цьому у Плані закупівлі, опублікованого за ідентифікатором UA-P-2024-05-27-006942-a такі зміни не внесено. Дата останніх змін: 27 трав. 13:07 (дата публікації відкритих торгів з особливостями в електронній системі закупівель).
Відповідно до п. 14 Особливостей, закупівля відповідно до цих особливостей здійснюється замовником на підставі наявної потреби або у разі планової потреби наступного року (планових потреб наступних періодів). Запланована закупівля, незалежно від її вартості, включається до річного плану закупівель замовника відповідно до статті 4 Закону України «Про публічні закупівлі».
Відповідно до частини 1 статті 4 Закону України «Про публічні закупівлі» - Планування закупівель здійснюється на підставі наявної потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг. Заплановані закупівлі включаються до річного плану закупівель (далі – річний план).
Річний план та зміни до нього безоплатно оприлюднюються замовником в електронній системі закупівель протягом п’яти робочих днів з дня затвердження річного плану та змін до нього. Закупівля здійснюється відповідно до річного плану.
16.07.2024 року Замовником опубліковано Протокольне рішення № 2 про відміну відкритих торгів згідно підстави скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг.
Отже, останній день на публікацію Змін до річного плану – 23.07.2024 року.
Станом на 26.07.2024 року план є активним, жодних змін до нього не вносилось Замовником, а отже видатки скорочено не було.
Замовник, відміняючи закупівлю у зв’язку із скороченням обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг, повинен підтвердити таке скорочення, а Замовником не надано жодних доказів щодо внесення змін до річногу плану закупівель та відсутні документальне підтвердження факту скорочення видатків на закупівлі товарів, робіт чи послуг, зокрема щодо Товару (ДК 021:2015: 09130000-9 — Нафта і дистиляти (Бензин А-95)).

Тобто, Замовником не підтверджено підстава відміни процедури закупівлі, а саме скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг, що свідчить про факт відсутності підстав для відміни процедури закупівлі згідно підпункту 3 пункту 50 Особливостей.
На сайті головного розпорядника коштів НСЗУ Управління охорони здоров’я Кропивницької міської ради відсутня інформація про скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг для Замовника КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЦЕНТР ПЕРВИННОЇ МЕДИКО-САНІТАРНОЇ ДОПОМОГИ № 1 М. КРОПИВНИЦЬКОГО" КРОПИВНИЦЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ", рішення про яке повинно бути опубліковано на веб-порталі згідно законодавства.
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
Скарга
Залишено без розгляду
КЕП

СКАРГА ВІД 16.07.2024 РОКУ НА НЕВИКОНАННЯ РІШЕННЯ АМКУ

Номер: 4c305c059558498da146058d7709d990
Ідентифікатор запиту: UA-2024-05-27-005714-a.a2
Назва: СКАРГА ВІД 16.07.2024 РОКУ НА НЕВИКОНАННЯ РІШЕННЯ АМКУ
Скарга:
Причина: До дня подання скарги замовником прийнято рішення про відміну тендеру чи визнання його таким, що не відбувся, крім випадку оскарження будь-якого з цих рішень
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 18.07.2024 18:19
Автор: ТОВ "ТД "ІФС", Макаров Андрій 0979679211 interferencsistem@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 51755ba0d59449d5ba19ef874f9bc868
Заголовок пункту скарги: Невиконання рішення АМКУ
Тип пов'язаного елемента: Скарга на відміну
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Невиконання рішення органу оскарження
Тип порушення: Невиконання рішення органу оскарження
Опис суті пункту скарги: В Скарзі № UA-2024-05-27-005714-a.c1 Скаржник оскаржував умови тендерної документації в редакції від 27.05.2024 року, яка була оприлюднена в електронній системі закупівель в пункті 2.2. та пункті 7 Додатку 3 до якої Замовник встановив вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки встановив обмеження у формі здійснення відпуску палива з АЗС за розрахунковими відомостями, зокрема:
В пункті 2.2. Додатку № 3 до ТД визначені вимоги до Товару: «2.2. Місце та терміни поставки товару:
Придбання палива буде здійснюватися Замовником на умовах отримання Замовником палива на АЗС в м. Кропивницький за розрахунковими відомостями на підставі укладеного договору. Відпуск нафтопродуктів відображається у відомості на відпуск нафтопродуктів. Клькість відпущеного нафтопродукту фіксується у відомості, яка ведеться безпосередньо на АЗС, що підтверджується підписами оператора АЗС та водія.»
В пункті 7. Додатку № 3 до ТД визначені вимоги до Товару: «7. Порядок відпуску предмету закупівлі – з АЗС в м. Кропивницький за розрахунковими відомостями. Інші варіанти відпуску не розглядаються.»

20.06.2024 року Комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель опубліковала в ЕСЗ Рішення № 10428-р/пк-пз від 17.06.2024, згідно якого:
«У ході розгляду зазначеного питання встановлено наступне.
Додаток 3 Документації містить інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, в тому числі документи, які повинен надати учасник для підтвердження відповідності зазначеним характеристикам. Предмет закупівлі: код ДК 021:2015: 09130000-9 — Нафта і дистиляти (Бензин А95). ІІ. Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, зокрема:
5 2.2. Місце та терміни поставки товару, зокрема: Придбання палива буде здійснюватися Замовником на умовах отримання Замовником палива на АЗС в м. Кропивницький за розрахунковими відомостями на підставі укладеного договору.
Відпуск нафтопродуктів відображається у відомості на відпуск нафтопродуктів. Клькість відпущеного нафтопродукту фіксується у відомості, яка ведеться безпосередньо на АЗС, що підтверджується підписами оператора АЗС та водія
2.4. Вимоги до учасника та інші умови поставки, зокрема:
7. Порядок відпуску предмету закупівлі – з АЗС в м. Кропивницький за розрахунковими відомостями. Інші варіанти відпуску не розглядаються.
Слід зазначити, що Документацією не передбачена можливість відпуску палива за талонами, скретч-картками тощо.
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення у Документації наведеної вище вимоги Документації у вказаній редакції.
За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які зможуть поставити товар саме за розрахунковими відомостями, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.
Згідно з частиною першою статті 5 Закону Закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону. Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
……
ПОСТАНОВИЛА:
Зобов'язати комунальне некомерційне підприємство "ЦЕНТР ПЕРВИННОЇ МЕДИКО-САНІТАРНОЇ ДОПОМОГИ № 1 М. КРОПИВНИЦЬКОГО" КРОПИВНИЦЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ" внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі - "код ДК 021:2015: 09130000-9 — Нафта і дистиляти (Бензин А-95).", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-05-27-005714-a, з метою усунення порушень, зазначених у мотивувальній частині цього рішення.»

15.07.2024 року Замовником було опубліковано нову редакцію тендерної документації, за умовами якої:
Додаток 3 Документації містить інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, в тому числі документи, які повинен надати учасник для підтвердження відповідності зазначеним характеристикам. Предмет закупівлі: код ДК 021:2015: 09130000-9 — Нафта і дистиляти (Бензин А95). ІІ. Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, зокрема:
5 2.2. Місце та терміни поставки товару, зокрема: Придбання палива буде здійснюватися Замовником на умовах отримання Замовником палива на АЗС в м. Кропивницький за розрахунковими відомостями на підставі укладеного договору. Відпуск нафтопродуктів відображається у відомості на відпуск нафтопродуктів. Клькість відпущеного нафтопродукту фіксується у відомості, яка ведеться безпосередньо на АЗС, що підтверджується підписами оператора АЗС та водія
2.4. Вимоги до учасника та інші умови поставки, зокрема:
7. Порядок відпуску предмету закупівлі – з АЗС в м. Кропивницький за розрахунковими відомостями. Інші варіанти відпуску не розглядаються.

Таким чином, Замовником не було виконано рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 10428-р/пк-пз від 17.06.2024, оскільки не вилучено умову про те, що відпуск палива може здійснюватись лише за відомостями.
Вимагаючи від учасників відпуску нафтопродуктів, а отже отримання Товару саме за розрахунковими відомостями – Замовник обмежує в праві на участь тих учасників, які мають можливість здійснювати відпуск палива лише за талонами/скретч-картками, які не мають можливості здійснювати відпуск палива по відомостям.

Відповідно до пункту 10.3. "Порядок відпуску нафтопродуктів" Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України затвердженої Наказом Мінпаливенерго України, Мінтрансзв'язку України, Мінекономіки України, Держспоживстандарту України 20.05.2008 N 281/171/578/155:
10.3.1 Відпуск нафтопродуктів за готівку
10.3.2 Відпуск нафтопродуктів за відомостями
10.3.3 Відпуск нафтопродуктів за талонами
10.3.4 Відпуск нафтопродуктів за платіжними картками.

Відповідно до Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України :
«Талон (скретч-карта) - спеціальний талон, придбаний за умовами та відпускною ціною обумовленого номіналу, що підтверджує право його власника на отримання на АЗС фіксованої кількості нафтопродукту певного найменування і марки, які позначені на ньому. Талон на паливо /скретч-карта на паливо – не має ніякої технічної необхідності наявності у Постачальника електронного кабінету та сайту.
Відпуск нафтопродуктів за розрахунковими відомостями здійснюється АЗС на підставі договорів, укладених між підприємством та споживачем. Відпуск нафтопродуктів відображається у відомості на відпуск нафтопродуктів за формою N 16-НП (додаток 16). Кількість відпущеного нафтопродукту фіксується у відомості, яка ведеться безпосередньо на АЗС, що підтверджується підписами оператора АЗС та водія.»

Вимога щодо забезпечення Замовника таким видом підтверджуючого документу на отримання палива з АЗС, як відомість - є дискримінаційною та обмежувальною, оскільки виконати її зможуть лише ті учасники, у яких впроваджено система отримання палива на АЗС партнерів по відомостям.
Скаржник планує запропонувати Замовнику для заправки автомобільного транспорту мережу АЗС БРСМ-нафта, відповідно до укладеного партнерського договору про відпуск палива по довірчим документам – Талонам.
Також, варто звернути увагу на той факт, що Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент", згідно частини 4 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі».
Встановлюючи відповідні вимоги Замовник обмежує конкуренцію та встановлює надмірні додаткові вимоги, які не впливають на постачання палива.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-нафта. Партнерські договори надають право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів, емітованих власниками мереж АЗС БРСМ-нафта для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
Мережа АЗС, яку планує запропонувати Скаржник, не використовує в обігу здійснення відпуску палива такий вид як розрахункові відомості, а здійснює відпуск палива та талонами, що свідчить про наявність дискримінаційної умови у тендерній документації.
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)