• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ДК 021:2015: код 71410000-5 «Послуги у сфері містобудування» (Послуги з розроблення планів зонування території та складання звітів про стратегічну екологічну оцінку до генеральних планів селища міського типу Таїрове, села Лиманка, села Балка, села Сухий Лиман Одеського району ДК 021:2015: код 71410000-5)

Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції - українська мова. Допускається подання документів у складі тендерної пропозиції іншою ніж українська мова з обов’язковим наданням перекладу таких документів на українську мову. Переклад документів повинен бути завірений, організацією, яка здійснювала переклад. Тексти повинні бути автентичними, визначальним є текст, викладений українською мовою. Відповідальність за достовірність перекладу несе учасник. Дана вимога не відноситься до власних назв та/або загальноприйнятих визначень, термінів, малюнків, креслень тощо. Згідно умов цієї процедури закупівлі тендерною документацією вважається сукупність інформації у вигляді заповнених електронних полів в розділі "Тендерна документація" та прикріпленого текстового документу "Тендерна документація" та «Додатків до тендерної документації», що містить всю іншу інформацію, передбачену згідно ст. 22 Закону; застосовані критерії оцінки - ціна (питома вага критерію «Ціна» - 100%).

Торги відмінено

800 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 8 000.00 UAH
Період оскарження: 27.05.2024 12:16 - 30.06.2024 00:00
Скарга
Розгляд припинено
КЕП

Скарга, що стосується тендерної документації у закупівлі UA-2024-05-27-004768-a, стосовно порушення процедури закупівлі – встановлення Замовником дискримінаційних вимог до потенційних Учасників

Номер: e840a7c8132541efa8d08a8284d431b2
Ідентифікатор запиту: UA-2024-05-27-004768-a.b2
Назва: Скарга, що стосується тендерної документації у закупівлі UA-2024-05-27-004768-a, стосовно порушення процедури закупівлі – встановлення Замовником дискримінаційних вимог до потенційних Учасників
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 08.07.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 01.07.2024 17:47
Причина: Замовником відповідно до Закону про публічні закупівлі усунено порушення
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 11.07.2024 16:31
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 11.07.2024 16:31
Автор: КОНСОРЦІУМ "ЗЕМЛЕВПОРЯДНИЙ СОЮЗ", Олег Гайворонський +380670101550 zu.zakupki@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 23c02f4d642b48cf94084cf836a1de3c
Заголовок пункту скарги: 1. Щодо встановлення дискримінаційних умов до документів, які повинен надати учасник у складі тендерної пропозиції, для підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям встановленим Замовником відповідно до ст. 16 закону України «Про публічні закупівлі».
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 1. Щодо встановлення дискримінаційних умов до документів, які повинен надати учасник у складі тендерної пропозиції, для підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям встановленим Замовником відповідно до ст. 16 закону України «Про публічні закупівлі».

Уповноваженою особою було прийнято рішення внести зміни до Тендерної документації, які було затверджено протоколом №3 Уповноваженої особи від 26 червня 2024 року. Ознайомившись із змінами тендерної документації, Скаржник виявив наявність нових дискримінаційних, необґрунтованих та надлишкових вимог, які порушують права потенційних учасників, зокрема Скаржника на участь у закупівлі, а саме:

Відповідно до абзацу 2 підпункту 2.2. пункту 2 Додатку № 1 до тендерної документації (нова редакція): Документи, які повинен надати учасник у складі тендерної пропозиції, для підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям встановленим Замовником відповідно до ст. 16 закону України «Про публічні закупівлі»: Учасник повинен підтвердити наявність спеціалістів, які пройшли курси або тренінги з підвищення кваліфікації у сфері: післяпроектного моніторингу, екологічного права, стратегій екологічного менеджменту.»

Скаржник вважає необґрунтованим встановлення Замовником вимоги щодо наявності в Учасника спеціалістів, які пройшли курси або тренінги з підвищення кваліфікації у сфері екологічного менеджменту дискримінаційними, необґрунтованими та такими, що порушують права потенційних учасників, зокрема Скаржника, на участь у закупівлі.
Предметом оскаржуваної закупівлі є «послуги з розроблення планів зонування території та складання звітів про стратегічну екологічну оцінку до генеральних планів селища міського типу Таїрове, села Лиманка, села Балка, села Сухий Лиман Одеського району».
Вищевказані послуги регулюються відповідними профільними законами та підзаконними нормативними актами, а саме: Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності», Законом України «Про землеустрій» та Законом України «Про стратегічну екологічну оцінку», а також Наказом Міністерства екології та природних ресурсів України від 10 серпня 2018 року №296, яким затверджено «Методичні рекомендації із здійснення стратегічної екологічної оцінки документів державного планування» та Наказом Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України 18 жовтня 2023 року №705, яким затверджено «Методичні рекомендації щодо здійснення стратегічної екологічної оцінки містобудівної документації».
Жодний з вказаних нормативно-правових актів не містить вимоги щодо необхідності спеціалістам даного напрямку пройти курси або тренінги з підвищення кваліфікації у сфері за напрямком навчання стратегія екологічного менеджменту, тому встановлення такої вимоги у Тендерній документації Замовником є необґрунтованим та дискримінаційним.
Вказаними нормативними актами встановлені наступні вимоги до кваліфікації працівників виконавців відповідних послуг.
Відповідно до пункту 9 частини 1 статті 1 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» - «план зонування території (зонінг) - документація, що є складовою комплексного плану просторового розвитку території територіальної громади або генерального плану населеного пункту і визначає умови та обмеження використання території у межах визначених функціональних зон». Відповідно до пункту 51 частини 1 статті 1 «комплексний план просторового розвитку території територіальної громади - одночасно містобудівна документація на місцевому рівні та документація із землеустрою, що визначає планувальну організацію, функціональне призначення території, основні принципи і напрями формування єдиної системи громадського обслуговування населення, дорожньої мережі, інженерно-транспортної інфраструктури, інженерної підготовки і благоустрою, цивільного захисту, охорони земель та інших компонентів навколишнього природного середовища, формування екомережі, охорони і збереження культурної спадщини та традиційного характеру середовища населених пунктів, а також послідовність реалізації рішень, у тому числі етапність освоєння території».
Відповідно до частини 7 статті 16.1. Закону України «Про регулювання містобудівної документації» - «Розробником комплексного плану може бути суб’єкт господарювання, який має право здійснювати розроблення містобудівної документації відповідно до Закону України «Про архітектурну діяльність» та документації із землеустрою відповідно до Закону України «Про землеустрій».
В статті 2 пункті 4 Закону України "Про регулювання містобудівної документації» вказано: «Містобудівна документація підлягає стратегічній екологічній оцінці в порядку, встановленому Законом України "Про стратегічну екологічну оцінку». Розділ «Охорона навколишнього природного середовища", що розробляється у складі проекту містобудівної документації, одночасно є звітом про стратегічну екологічну оцінку, який має відповідати вимогам Закону України "Про стратегічну екологічну оцінку"».
Аналогічна норма міститься і у ст. 11 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку».
Відповідно до п. 4.5. Наказу №290 від 16.11.2011 Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України «Про затвердження Порядку розроблення містобудівної документації»: «…..план зонування території розробляється суб'єктами господарювання, які мають в своєму складі архітектора, що має кваліфікаційний сертифікат».
Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 23 травня 2011 р. № 554 «Деякі питання професійної атестації виконавців окремих видів робіт (послуг), пов'язаних із створенням об'єктів архітектури» (далі – Постанова): «кваліфікаційний сертифікат - документ, що підтверджує відповідність виконавця кваліфікаційним характеристикам професій працівників або відповідним професійним стандартам та його спроможність виконувати окремі роботи (надавати послуги), пов’язані із створенням об’єктів архітектури, що зазначені в такому документі і належать до видів робіт (послуг), перелік яких затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 23 травня 2011 р. № 554». Переліком видів робіт (послуг), пов'язаних із створенням об'єктів архітектури, виконавці яких проходять професійну атестацію, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23 травня 2011 р. №554 (далі – Перелік), серед напрямів професійної кваліфікації, передбачено зокрема, розроблення містобудівної документації.
Відповідно до абзацу 11 статті 66 Закону України «Про землеустрій» від 22.05.2003 № 858-IV інженеру-землевпоряднику, який склав кваліфікаційний іспит, видається кваліфікаційний сертифікат, що підтверджує відповідність інженера-землевпорядника кваліфікаційним вимогам та його спроможність самостійно складати окремі види документації із землеустрою та документації з оцінки земель, виконувати топографо-геодезичні і картографічні роботи, проводити інвентаризацію земель, перевіряти якість ґрунтових, геоботанічних та інших обстежень земель при здійсненні землеустрою.

Таким чином, нормами чинного законодавства встановлено, що для розроблення планів зонування територій та складання звітів про стратегічну екологічну оцінку до генеральних планів, що є предметом оскаржуваної закупівлі, суб’єкти господарювання повинні мати у штаті працівників саме архітектора із чинним кваліфікаційним сертифікатом за напрямком «розроблення містобудівної документації» та сертифікованого інженера-землевпорядника, а встановлення будь-яких інших вимог Замовником не відповідає чинним положенням законодавства та є необґрунтованим.
Зауважимо, що Замовником не приведено жодної норми, що передбачає необхідність щодо наявності у працівників учасника необхідності пройти курси або тренінги з підвищення кваліфікації у сфері за напрямком навчання стратегія екологічного менеджменту.

Зважаючи на вищевказане, встановлення у Тендерній документації вимог до учасників щодо наявності у його працівника необхідності пройти курси або тренінги з підвищення кваліфікації у сфері за напрямком навчання стратегія екологічного менеджменту, суперечить нормам чинного законодавства у сфері містобудівної діяльності, та не дає змогу скаржнику прийняти участь у закупівлі.

КОНСОРЦІУМ «ЗЕМЛЕВПОРЯДНИЙ СОЮЗ» має у складі працівників двох сертифікованих архітекторів із чинними кваліфікаційними сертифікатами за напрямом «розроблення містобудівної документації», чотири сертифікованих інженера-землевпорядника, два сертифікованих інженера-геодезиста, які проходять курси підвищення кваліфікації, відповідно до вимог чинних профільних норамтивно-правових актів, що є повною мірою достатнім для розроблення містобудівної документації, у тому числі для надання послуг за предметом закупівлі. Так, на розгляд Комісії надаємо (Додаток 1 до Скарги):
1) кваліфікаційний сертифікат відповідального виконавця окремих видів робіт (послуг), пов'язаних зі створенням об'єктів архітектури за напрямом «розроблення містобудівної документації» Гречкосія Дмитра Олександровича, архітектор;
2) кваліфікаційний сертифікат відповідального виконавця окремих видів робіт (послуг), пов'язаних зі створенням об'єктів архітектури за напрямом «розроблення містобудівної документації» Чернєй Тетяни Сергіївни, архітектор;
3) кваліфікаційний сертифікат та свідоцтво про підвищення кваліфікації сертифікованого інженера-землевпорядника Завального Сергія Вікторовича:
4) кваліфікаційний сертифікат та свідоцтво про підвищення кваліфікації сертифікованого інженера-землевпорядника Дзеблюк Марини Степанівни;
5) кваліфікаційний сертифікат сертифікованого інженера-землевпорядника Сянської (Самойленко) Анастасії Олександрівни;
6) кваліфікаційний сертифікат та свідоцтво про підвищення кваліфікації сертифікованого інженера-землевпорядника Показанець Катерини Геннадіївни;
7) Кваліфікаційний сертифікат сертифікованого інженера-геодезиста Русєвої Валерії Володимирівни;
8) Кваліфікаційний сертифікат сертифікованого інженера-геодезиста Самкова Валерія Ігоровича.
У той же час у Скаржника відсутні сертифікати чи будь які документи, що підтверджують навчання працівників за напрямком стратегія екологічного менеджменту та відповідно працівники не проходили курси або тренінги з підвищення кваліфікації у сфері за напрямком навчання стратегія екологічного менеджменту.
Таким чином, зазначені вище вимоги тендерної документації призводять до порушення прав та охоронюваних інтересів Скаржника з огляду на наступне:
- Скаржник зазначає, що він, маючи усі необхідні ресурси та досвід для фактичного надання послуг у встановлений строк за цією закупівлею, обмежений у можливості взяти участь у цій закупівлі через вищезазначені дискримінаційні умови тендерної документації.
- Замовником встановлено ускладнюючу вимогу щодо того, що спеціалісти Скаржника мають проходити курси або тренінги з підвищення кваліфікації у сфері за напрямком навчання стратегія екологічного менеджменту. Скаржнику не зрозуміло чим обґрунтовані такі вимоги Замовника.
- Жодним нормативно-правовим актом НЕ ВСТАНОВЛЕНО вимог щодо необхідності спеціалістам проходити курси або тренінги з підвищення кваліфікації у сфері за напрямком навчання стратегія екологічного менеджменту з метою розроблення планів зонування території та складання звітів про стратегічну екологічну оцінку до генеральних планів.
Таким чином, тендерна документація містить дискримінаційні умови та вимоги, що суперечать нормам чинного законодавства України, в тому числі у сфері публічних закупівель, якими порушуються права та законні інтереси Скаржника як потенційного учасника на право взяти участь у зазначеній закупівлі.
На підставі викладеного вище просимо Комісію зобов’язати Замовника внести зміни до абзацу 2 підпункту 2.2 пункту 2 Додатку № 1 до тендерної документації та виключити вимогу щодо: «наявності в учасника спеціалістів, які пройшли курси або тренінги з підвищення кваліфікації у сфері: стратегій екологічного менеджменту».

Частиною першою статті 5 Закону № 922-VIII визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону № 922-VIII замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Частиною четвертою статті 22 Закону № 922-VIII передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону № 922-VIII, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у даній процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону № 922-VIII.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга, що стосується тендерної документації у закупівлі UA-2024-05-27-004768-a, стосовно порушення процедури закупівлі – встановлення Замовником дискримінаційних вимог до потенційних Учасників

Номер: 80397bc4e33b4009a1d6c455a44e3660
Ідентифікатор запиту: UA-2024-05-27-004768-a.c1
Назва: Скарга, що стосується тендерної документації у закупівлі UA-2024-05-27-004768-a, стосовно порушення процедури закупівлі – встановлення Замовником дискримінаційних вимог до потенційних Учасників
Скарга:
Дата розгляду скарги: 17.06.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 04.06.2024 17:53
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 20.06.2024 16:35
Дата виконання рішення Замовником: 26.06.2024 14:34
Коментар замовника щодо усунення порушень: Таїровською селищною радою Одеського району Одеської області виконано РІШЕННЯ №10434-р/пк-пз від 17.06.2024, шляхом внесення змін до тендерної документації за процедурою закупівлі - "ДК 021:2015: код 71410000-5 "Послуги у сфері містобудування" (Послуги з розроблення планів зонування території та складання звітів про стратегічну екологічну оцінку до генеральних планів селища міського типу Таїрове, села Лиманка, села Балка, села Сухий Лиман Одеського району ДК 021:2015: код 71410000-5)", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-05-27-004768-a.
Автор: КОНСОРЦІУМ "ЗЕМЛЕВПОРЯДНИЙ СОЮЗ", Олег Гайворонський +380670101550 zu.zakupki@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: a5ac83325ca14a8dbe608f66ce3a2f38
Заголовок пункту скарги: 1. Оскарження дискримінаційних вимог, встановлених Замовником в частині працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Відповідно до п. 2.2. Додатку №1 до Тендерної документації: «Для підтвердження наявності в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для виконання умов договору про закупівлю Учасник повинен підтвердити наявність сертифікованого архітектора (не менше однієї особи), який має чинний кваліфікаційний сертифікат архітектора за видом послуг «Розроблення містобудівної документації», шляхом надання копії зазначеного документа, завіреної належним чином, а також повинен підтвердити наявність сертифікованого інженер-землевпорядника, який є відповідальним за якість робіт із землеустрою, шляхом надання сканованого оригіналу кваліфікаційного сертифікату інженера-землевпорядника або його копії, завіреної належним чином. Підтвердити шляхом надання у складі пропозиції наявність у працівника сертифікату за напрямком навчання стратегія екологічного менеджменту (ССА), який видано міжнародною або іншою уповноваженою на те організацією. Якщо наданий учасником сертифікат не міжнародного зразка, надати відповідний атестат про акредитацію установи яка видала наданий учасником сертифікат.»
Скаржник вважає необґрунтованим встановлення Замовником вимоги щодо наявності у працівника сертифікату за напрямком навчання стратегія екологічного менеджменту (ССА), який видано міжнародною або іншою уповноваженою на те організацією дискримінаційними, необґрунтованими та такими, що порушують права потенційних учасників, зокрема Скаржника, на участь у закупівлі.
Предметом оскаржуваної закупівлі є «послуги з розроблення планів зонування території та складання звітів про стратегічну екологічну оцінку до генеральних планів селища міського типу Таїрове, села Лиманка, села Балка, села Сухий Лиман Одеського району».
Вищевказані послуги регулюються відповідними профільними законами та підзаконними нормативними актами, а саме: Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності», Законом України «Про землеустрій» та Законом України «Про стратегічну екологічну оцінку», а також Наказом Міністерства екології та природних ресурсів України від 10 серпня 2018 року №296, яким затверджено «Методичні рекомендації із здійснення стратегічної екологічної оцінки документів державного планування» та Наказом Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України 18 жовтня 2023 року №705, яким затверджено «Методичні рекомендації щодо здійснення стратегічної екологічної оцінки містобудівної документації».
Жодний з вказаних нормативно-правових актів не містить вимоги щодо наявності сертифікату за напрямком навчання стратегія екологічного менеджменту (ССА), тому встановлення такої вимоги у Тендерній документації Замовником є необґрунтованим та дискримінаційним.
Вказаними нормативними актами встановлені наступні вимоги до кваліфікації працівників виконавців відповідних послуг.
Відповідно до пункту 9 частини 1 статті 1 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» - «план зонування території (зонінг) - документація, що є складовою комплексного плану просторового розвитку території територіальної громади або генерального плану населеного пункту і визначає умови та обмеження використання території у межах визначених функціональних зон». Відповідно до пункту 51 частини 1 статті 1 «комплексний план просторового розвитку території територіальної громади - одночасно містобудівна документація на місцевому рівні та документація із землеустрою, що визначає планувальну організацію, функціональне призначення території, основні принципи і напрями формування єдиної системи громадського обслуговування населення, дорожньої мережі, інженерно-транспортної інфраструктури, інженерної підготовки і благоустрою, цивільного захисту, охорони земель та інших компонентів навколишнього природного середовища, формування екомережі, охорони і збереження культурної спадщини та традиційного характеру середовища населених пунктів, а також послідовність реалізації рішень, у тому числі етапність освоєння території».
Відповідно до частини 7 статті 16.1. Закону України «Про регулювання містобудівної документації» - «Розробником комплексного плану може бути суб’єкт господарювання, який має право здійснювати розроблення містобудівної документації відповідно до Закону України «Про архітектурну діяльність» та документації із землеустрою відповідно до Закону України «Про землеустрій».
В статті 2 пункті 4 Закону України "Про регулювання містобудівної документації» вказано: «Містобудівна документація підлягає стратегічній екологічній оцінці в порядку, встановленому Законом України "Про стратегічну екологічну оцінку». Розділ «Охорона навколишнього природного середовища", що розробляється у складі проекту містобудівної документації, одночасно є звітом про стратегічну екологічну оцінку, який має відповідати вимогам Закону України "Про стратегічну екологічну оцінку"».
Аналогічна норма міститься і у ст. 11 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку».
Відповідно до п. 4.5. Наказу №290 від 16.11.2011 Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України «Про затвердження Порядку розроблення містобудівної документації»: «…..план зонування території розробляється суб'єктами господарювання, які мають в своєму складі архітектора, що має кваліфікаційний сертифікат».
Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 23 травня 2011 р. № 554 «Деякі питання професійної атестації виконавців окремих видів робіт (послуг), пов'язаних із створенням об'єктів архітектури» (далі – Постанова): «кваліфікаційний сертифікат - документ, що підтверджує відповідність виконавця кваліфікаційним характеристикам професій працівників або відповідним професійним стандартам та його спроможність виконувати окремі роботи (надавати послуги), пов’язані із створенням об’єктів архітектури, що зазначені в такому документі і належать до видів робіт (послуг), перелік яких затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 23 травня 2011 р. № 554». Переліком видів робіт (послуг), пов'язаних із створенням об'єктів архітектури, виконавці яких проходять професійну атестацію, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23 травня 2011 р. №554 (далі – Перелік), серед напрямів професійної кваліфікації, передбачено зокрема, розроблення містобудівної документації.
Відповідно до абзацу 11 статті 66 Закону України «Про землеустрій» від 22.05.2003 № 858-IV інженеру-землевпоряднику, який склав кваліфікаційний іспит, видається кваліфікаційний сертифікат, що підтверджує відповідність інженера-землевпорядника кваліфікаційним вимогам та його спроможність самостійно складати окремі види документації із землеустрою та документації з оцінки земель, виконувати топографо-геодезичні і картографічні роботи, проводити інвентаризацію земель, перевіряти якість ґрунтових, геоботанічних та інших обстежень земель при здійсненні землеустрою.

Таким чином, нормами чинного законодавства встановлено, що для розроблення планів зонування територій та складання звітів про стратегічну екологічну оцінку до генеральних планів, що є предметом оскаржуваної закупівлі, суб’єкти господарювання повинні мати у штаті працівників саме архітектора із чинним кваліфікаційним сертифікатом за напрямком «розроблення містобудівної документації» та сертифікованого інженера-землевпорядника, а встановлення будь-яких інших вимог Замовником не відповідає чинним положенням законодавства та є необґрунтованим.
Зважаючи на вищевказане, встановлення у Тендерній документації вимог до учасників щодо наявності у його працівника сертифікату за напрямком навчання стратегія екологічного менеджменту (ССА), який видано міжнародною або іншою уповноваженою на те організацією, суперечить нормам чинного законодавства у сфері містобудівної діяльності, та не дає змогу скаржнику прийняти участь у закупівлі.
КОНСОРЦІУМ «ЗЕМЛЕВПОРЯДНИЙ СОЮЗ» має у складі працівників двох сертифікованих архітекторів із чинними кваліфікаційними сертифікатами за напрямом «розроблення містобудівної документації», чотири сертифікованих інженера-землевпорядника, два сертифікованих інженера-геодезиста, що є повною мірою достатнім для розроблення містобудівної документації, у тому числі для надання послуг за предметом закупівлі. Так, на розгляд Комісії надаємо (Додаток 1 до Скарги):
1) кваліфікаційний сертифікат відповідального виконавця окремих видів робіт (послуг), пов'язаних зі створенням об'єктів архітектури за напрямом «розроблення містобудівної документації» Гречкосія Дмитра Олександровича, архітектор;
2) кваліфікаційний сертифікат відповідального виконавця окремих видів робіт (послуг), пов'язаних зі створенням об'єктів архітектури за напрямом «розроблення містобудівної документації» Чернєй Тетяни Сергіївни, архітектор;
3) кваліфікаційний сертифікат та свідоцтво про підвищення кваліфікації сертифікованого інженера-землевпорядника Завального Сергія Вікторовича:
4) кваліфікаційний сертифікат та свідоцтво про підвищення кваліфікації сертифікованого інженера-землевпорядника Дзеблюк Марини Степанівни;
5) кваліфікаційний сертифікат сертифікованого інженера-землевпорядника Сянської (Самойленко) Анастасії Олександрівни;
6) кваліфікаційний сертифікат та свідоцтво про підвищення кваліфікації сертифікованого інженера-землевпорядника Показанець Катерини Геннадіївни;
7) Кваліфікаційний сертифікат сертифікованого інженера-геодезиста Русєвої Валерії Володимирівни;
8) Кваліфікаційний сертифікат сертифікованого інженера-геодезиста Самкова Валерія Ігоровича.

У той же час у Скаржника відсутній сертифікат за напрямком навчання стратегія екологічного менеджменту (ССА), який видано міжнародною або іншою уповноваженою на те організацією. Якщо наданий учасником сертифікат не міжнародного зразка, надати відповідний атестат про акредитацію установи яка видала наданий учасником сертифікат, що не дає нам можливості прийняти участь у закупівлі.
Таким чином, зазначені вище вимоги тендерної документації призводять до порушення прав та охоронюваних інтересів Скаржника з огляду на наступне:
- Скаржник зазначає, що він, маючи усі необхідні ресурси та досвід для фактичного надання послуг у встановлений строк за цією закупівлею, обмежений у можливості взяти участь у цій закупівлі через вищезазначені дискримінаційні умови тендерної документації.
- Замовником встановлено ускладнюючу вимогу щодо того, що міжнародною або якщо наданий учасником сертифікат не міжнародного зразка, надати відповідний атестат про акредитацію установи яка видала наданий учасником сертифікат. Скаржнику не зрозуміло чим обґрунтовані такі вимоги Замовника.
- Жодним нормативно-правовим актом НЕ ВСТАНОВЛЕНО, що сертифікати на напрямом «стратегія екологічного менеджменту» є підставою для здійснення стратегічної екологічної оцінки або документами, що підтверджують кваліфікацію Виконавця та не встановлено жодних вимог щодо необхідності наявності таких сертифікатів.
Більш того, Замовник відповідно до Додатку №1 до тендерної документації, додатково вимагає наявності спеціалістів, які пройшли курси або тренінги з підвищення кваліфікації у сфері екологічного права та вимога надати свідоцтва, сертифікати, інші документи про підвищення кваліфікації у сфері екологічного права.
Тому Скаржнику не зрозуміло необхідність наявності такої кількості сертифікатів у сфері екології з різними вимогами до таких сертифікатів. Вважаємо, що Замовником навмисне ускладнено умови тендерної документації з метою допустити до участі у закупівлі тільки конкретних учасників (учасника).
Таким чином, тендерна документація містить дискримінаційні умови та вимоги, що суперечать нормам чинного законодавства України, в тому числі у сфері публічних закупівель, якими порушуються права та законні інтереси Скаржника як потенційного учасника на право взяти участь у зазначеній закупівлі.
На підставі викладеного вище просимо Комісію зобов’язати Замовника внести зміни до п.2.2 Додатку 1 до тендерної документації та виключити вимогу щодо: «наявності у працівника сертифікату за напрямком навчання стратегія екологічного менеджменту (ССА), який видано міжнародною або іншою уповноваженою на те організацією. Якщо наданий учасником сертифікат не міжнародного зразка, надати відповідний атестат про акредитацію установи яка видала наданий учасником сертифікат».
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 5ff9266730ba434a96c83e817430607e
Заголовок пункту скарги: 2. Оскарження дискримінаційних вимог Замовника, які встановлені до об'єднань учасників
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 2. Ознайомившись з умовами тендерної документації, Скаржник виявив наявність дискримінаційних, необґрунтованих та надлишкових вимог, які порушують права потенційних учасників, зокрема Скаржника на участь у закупівлі, а саме:
Відповідно пункту 1 розділу 3 Тендерної документації: «У разі, якщо Тендерна пропозиція подається об’єднанням учасників* до неї обов’язково включається документ про створення такого об’єднання.
*Рішення про утворення об’єднання підприємств (установчій договір) та статут об’єднання погоджуються в АМКУ в порядку, встановленому законодавством, Зокрема Законом України «Про захист економічної конкуренції» від 11.01.2001 №2210-ІІІ.
Відповідно учасник надає копію рішення АМКУ про погодження установчих документів та статуту об’єднання учасників».
Згідно із ст. 121 Господарського кодексу України Рішення про утворення об'єднання підприємств (установчий договір) та статут об'єднання погоджуються з Антимонопольним комітетом України в порядку, встановленому законодавством.
При цьому, відповідно до роз'яснення Антимонопольного комітету України, опублікованого 22 липня 2020 року на офіційному веб-сайтіАМКУ (https://amcu.gov.ua/news/do-uvagi-subyektiv-gospodaryuvannya-potencijnih-zasnovnikiv-konsorciumiv-z-metoyu-uchasti-v-publichnih-zakupivlyah), конкурентним законодавством не передбачена така функція Комітету, як порядок погодження установчих документів учасників господарських об’єднань.
Відповідно до ст. 29 Закону України «Про захист економічної конкуренції» законодавства про захист економічної конкуренції АМКУ може надавати:
– дозвіл на створення суб’єктів господарювання (вказана дія може кваліфікуватися як здійснення концентрації чи узгоджених дій);
– попередні висновки щодо необхідності чи відсутності необхідності отримання такого дозволу.
Наголошуємо, що інших процедур попереднього погодження будь-яких дій учасників/потенційних учасників господарських об’єднань конкурентним законодавством не передбачено.
Отже, у разі необхідності суб'єкти господарювання можуть звернутись до АМКУ в рамках вказаних процедур.
Слід зазначити, що отримання вказаних документів є умовою створення об’єднань виключно у випадку кваліфікації створення суб’єкту господарювання як здійснення концентрації чи узгоджених дій і не може вимагатися Замовником щодо всіх об’єднань учасників.
Таким чином, оскільки АМКУ у сфері здійснення контролю за узгодженими діями, концентрацією не уповноважений погоджувати рішення про утворення об'єднання підприємств (установчий договір) та статут об'єднання, зазначена вимога Замовника являється незаконною.
Крім того, оскільки Замовник не є суб'єктом, компетентним визначати чи є створення об'єднання учасників здійсненням концентрації чи узгоджених дій, то будь-які його вимоги, що стосуються надання документів від АМКУ є незаконними.
Статтею 19 Конституції України визначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Звертаємо увагу на те, що до компетенції АМКУ не належить погодження рішення про утворення об'єднання підприємств (установчий договір) та статуту об'єднання.
Також зауважимо, що Закон України «Про публічні закупівлі» не містить обмежень щодо участі об’єднань учасників у публічних закупівлях.
На підтвердження проведеної належним чином реєстрації юридичної особи – об’єднання учасника надаємо копії наших установчих документів:
1) Протокол №1 Загальних зборів Засновників Консорціуму «Землевпорядний союз» від 12.07.2021 року;
2) Протокол №2 Загальних зборів Учасників Консорціуму «Землевпорядний союз» від 10.12.2021 року;
3) Статут Консорціуму «Землевпорядний союз», затверджений Протоколом №3 Загальних зборів Учасників Консорціуму «Землевпорядний союз» від 17.01.2022 року;
4) Наказ №2-к «Про вступ на посаду директора» від 10.12.2021 року;
5) Виписка з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.
Відповідно до Закону «Про публічні закупівлі» учасник процедури закупівлі - фізична особа, фізична особа - підприємець чи юридична особа - резидент або нерезидент, у тому числі об’єднання учасників, яка подала тендерну пропозицію або взяла участь у переговорах у разі застосування переговорної процедури закупівлі.
Для цілей цього Закону до об’єднання учасників належать:
- окрема юридична особа, створена шляхом об’єднання юридичних осіб - резидентів;
- окрема юридична особа, створена шляхом об’єднання юридичних осіб (резидентів та нерезидентів);
- об’єднання юридичних осіб - нерезидентів із створенням або без створення окремої юридичної особи.
Таким чином, Закон «Про публічні закупівлі» прямо передбачає можливість участі в процедурах закупівлі об’єднань учасників.
Враховуючи вищенаведене вимога замовника є непоґрунтованою та такою, що не відповідає чинному законодавству України.


Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації