• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

«Поточний ремонт дорожнього покриття на вул. Забівка в м. Стебник Львівської області» (ДК 021:2015: 45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь)

Замовник проводить закупівлю відповідно до Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 (зі змінами) та Закону України "Про публічні закупівлі" для потреб 2024 року

Завершена

1 109 436.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 5 658.12 UAH
Період оскарження: 27.05.2024 09:47 - 29.06.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА про порушення законодавства у сфері публічних закупівель

Номер: 56dac2ea38c94a8095113e01cce23b8a
Ідентифікатор запиту: UA-2024-05-27-001168-a.b1
Назва: СКАРГА про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 20.06.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 11.06.2024 16:16
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 25.06.2024 12:27
Дата виконання рішення Замовником: 28.06.2024 15:14
Коментар замовника щодо усунення порушень: По закупівлі всі порушення усунені
Автор: Товариство з обмеженою відповідальністю "ШЛЯХОВИК-Т", Дацків Галина Василівна 380987457844,380995320063 shliakhovykt@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 48d593bfa2314705b0acb35b4415b118
Заголовок пункту скарги: СКАРГА про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
Тип пов'язаного елемента: Скарга на лот
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Порушення Департаментом міського господарства Дрогобицької міської ради (далі-Замовник) вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі-Закон), Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі - Особливості).

27.05.2024 Замовник, на вебпорталі Уповноваженого органу «PROZORRO» оприлюднив оголошення № UA-2024-05-27-001168-a про проведення процедури відкритих торгів за предметом закупівлі: «Поточний ремонт дорожнього покриття на вул. Забівка в м. Стебник Львівської області» (ДК 021:2015: 45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь).
06.06.2024 о 18:42 год. Замовником оприлюднено перелік змін, які вносяться до тендерної документації за процедурою закупівлі.
Внесені Замовником зміни до тендерної документації містять вимоги дискримінаційного характеру, які штучно обмежують коло суб’єктів господарювання, які можуть взяти участь в процедурі закупівлі та суперечать вимогам чинного законодавства України, в тому числі ст.5, ч.4 ст.22 Закону, які забороняють Замовникам встановлювати у тендерній документації вимоги, які обмежують конкуренцію.
Метою Закону, Особливостей є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Наявність дискримінаційних вимог, які є результатом внесення 06.06.2024 змін до тендерної документації, в порушення принципів здійснення публічних закупівель, визначених ст.5 Закону перешкоджає реалізації нашого права на участь в цій закупівлі.

Обгрунтування порушення Замовником вимог законодавства в сфері публічних закупівель.

Перше:
Замовник доповнив Додаток №1 до тендерної документації вимогою про необхідність підтвердження наявності в учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
Серед іншого, Довідка про наявність працівників повинна містити інформацію про наявність: «- інженерно-технічні працівники (виконроб, майстер, чи інший працівник з категорії «Керівники» відповідно до довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників Випуск 64 «Будівельні, монтажні та ремонтно-будівельні роботи») – не менше 2 осіб з вищою освітою з кваліфікацією «будівельник», «інженер - будівельник», «будівництво та цивільна інженерія». Додатково на майстрів надаються посвідчення про проходження навчання та перевірку знань з питань пожежної безпеки (у формі копії чи оригіналу)….
• учасник обов’язково підтверджує наявність у штаті працівника на посаді сертифікованого інженера-проектувальника (кошторисника). Кваліфікація інженера-проектувальника (кошторисника) підтверджується сканованою з оригіналу та/або завіреною копією діючого відповідного сертифікату;
• інженер з організації дорожнього руху – не менше 1 особи;
• інженер з пожежної безпеки – не менше 1 особи;
• інженер з охорони праці – не менше 1 особи

1.3.2 Наявність працівників в достатній кількості підтверджується:
- скан-копією наказів (розпорядчих документів) про призначення на посади відповідних працівників або інших документів, що підтверджують наявність в учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, відповідно до вимог пункту 1.3.1. додатку 1 до тендерної документації. Всі працівники повинні бути у штаті Учасника;
- скан-копією трудових книжок (копія/оригінал) на інженерно-технічних працівників;
- для підтвердження кваліфікації інженерно-технічних працівників учасником додатково надаються скан-копії дипломів про вищу (базову вищу) освіту з кваліфікацією «будівельник», «інженер - будівельник», «будівництво та цивільна інженерія» (крім інженера з організації дорожнього руху, інженера з пожежної безпеки, інженера з охорони праці, інженера-проектувальника);
- для підтвердження кваліфікації інженера з організації дорожнього руху надається копія/оригінал диплому про вищу освіту (базову вищу) за напрямом «організації дорожнього руху»;
- для підтвердження кваліфікації інженера з пожежної безпеки надається копія/оригінал диплому про вищу освіту (базову вищу) за напрямом «пожежна безпека»;
- для підтвердження кваліфікації інженера з охорони праці надається копія/оригінал документа встановленого законодавством взірця (посвідчення та протокол/ витяг з протоколу про перевірку знань), що містить інформацію про результати перевірки знань з охорони праці;
Наведені вимоги тендерної документації в частині:
- «учасник обов’язково підтверджує наявність у штаті працівника на посаді сертифікованого інженера-проектувальника (кошторисника)»,
- «Всі працівники повинні бути у штаті Учасника»;
- «для підтвердження кваліфікації інженера з організації дорожнього руху надається копія/оригінал диплому про вищу освіту (базову вищу) за напрямом «організації дорожнього руху»»;
- «для підтвердження кваліфікації інженера з пожежної безпеки надається копія/оригінал диплому про вищу освіту (базову вищу) за напрямом «пожежна безпека»»;
суперечать чинному законодавству України, штучно обмежують коло учасників, які можуть взяти участь в закупівлі, є дискримінаційними, а тому підлягають виключенню з тендерної документації виходячи з наступного.
1. Вимога замовника «Всі працівники повинні бути у штаті Учасника» суперечить вимогам чинного законодавства України. Відповідно до п.1.1. Інструкції зі статистики кількості працівників, затвердженої наказом Держкомстату від 28.09.2005 №286 (зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 30.11.2005 за № 1442/11722) (далі Інструкція) дія Інструкції поширюється на всіх юридичних осіб, їхні філії, представництва та інші відокремлені підрозділи (далі — підприємства), а також на фізичних осіб — підприємців, які використовують найману працю. Абзацом 4 пункту 1.8 Інструкції передбачено три види працівників підприємства: штатні працівники; зовнішні сумісники; працюючі за цивільно-правовими договорами.
Отже, вимога щодо наявності лише штатних працівників є необґрунтованою та дискримінаційною щодо скаржника і тих суб’єктів господарювання, які відповідно до норм чинного законодавства використовують працівників, що працюють за цивільно-правовими договорами та / або за сумісництвом.
2. Вимога «обов’язково підтверджує наявність у штаті працівника на посаді сертифікованого інженера-проектувальника (кошторисника) не відповідає технічному завданню, оскільки технічне завдання предмета закупівлі не містить робіт пов’язаних з проектуванням будь-чого, а саме таку роботу виконує інженер проектувальник згідно Довідника кваліфікаційних характеристик працівників (Випуск 64).
Водночас, послуги інженера з проектно-кошторисної роботи ТОВ «ШЛЯХОВИК-Т» надає Черевко М.В., відповідно до укладеного Договору про надання послуг №20/01/п від 20.02.2023, що в повній мірі узгоджується з чинним законодавством України. Проте, умови тендерної документації про необхідність підтвердження «наявності в штаті працівника на посаді сертифікованого інженера-проектувальника (кошторисника)», «всі працівники мають бути в штаті Учасника», які не відповідають чинному законодавству, перешкоджає участі Товариства в процедурі закупівлі.
3. Вимога замовника: «для підтвердження кваліфікації інженера з організації дорожнього руху надається копія/оригінал диплому про вищу освіту (базову вищу) за напрямом «організації дорожнього руху»» суперечить вимогам чинного законодавства України, оскільки:
Національним класифікатором України Класифікатор професій ДК 003:2010 не передбачено таку посаду як «інженер з організації дорожнього руху». Натомість визначено посаду «інженер з безпеки руху». Кваліфікаційні характеристики за посадою «інженер з безпеки руху» визначені у випуску довідника кваліфікаційних характеристик (ДКХП) №69 «Автомобільний транспорт», ДКХП №87 «Житлове та комунальне господарство населених пунктів».
Водночас, ДКХП №87 до посади «інженер з безпеки руху» встановлено кваліфікаційну вимогу - базова або неповна вища освіта відповідного напряму підготовки (бакалавр або молодший спеціаліст) без вимог до стажу роботи. Подібні вимоги встановлено ДКХП №69.
В цей же час вказані ДКХП та/або ДКХП №64 «Будівельні, монтажні та ремонтно-будівельні роботи» та/або ДКХП №1 «Професії працівників, що є загальними для всіх видів економічної діяльності», чи будь який інший випуск ДКХП не містить положень про кваліфікаційні характеристики посади «Інженер з організації дорожнього руху».
Отже, класифікатором професій не передбачено посаду «Інженер з організації дорожнього руху» та щодо такої посади законодавством не встановлено кваліфікаційну вимогу – наявність вищої освіти (базової вищої) за напрямом «Організація дорожнього руху».
В цей же час в ТОВ «ШЛЯХОВИК-Т» на посаді інженера з безпеки руху працює особа з вищою технічною освітою за напрямом (спеціальністю) «Автомобільний транспорт», що в повній мірі узгоджується з вимогами ДКХП №87, ДКХП №69.
Проте, ТОВ «ШЛЯХОВИК-Т» не може взяти участь в закупівлі, оскільки не має в штаті працівника за посадою «Інженер з організації дорожнього руху», яка не передбачена Національним класифікатором професій, та з вищою (базовою вищою) освітою за напрямом «Організація дорожнього руху», що не передбачено кваліфікаційними характеристиками професій.
Отже в цій частині вимога тендерної документації: «Учасник обов’язково підтверджує наявність у штаті… інженера з організації дорожнього руху – не менше 1 особи» та «для підтвердження кваліфікації інженера з організації дорожнього руху надається копія/оригінал диплому про вищу освіту (базову вищу) за напрямом «організації дорожнього руху» суперечать вимогам законодавства України та штучно позбавляють можливості потенційних учасників, в тому числі ТО»ШЛЯХОВИК-Т» взяти участь в процедурі закупівлі.

4. Вимога замовника: «…Учасник обов’язково підтверджує наявність у штаті… інженера з пожежної безпеки – не менше 1 особи» суперечить вимогам законодавства України, оскільки:
- Відповідно до ч.2 ст.51 Кодексу цивільного захисту Забезпечення техногенної безпеки суб’єкта господарювання покладається на його керівника.
- Відповідно до п.1 Правил пожежної безпеки, затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України від 30.12.2014 №1417, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 05.03.2015 за №252/26697 (далі Правила) діяльність із забезпечення пожежної безпеки є складовою виробничої та іншої діяльності посадових осіб і працівників підприємств та об’єктів.
- Відповідно до п.2 Правил керівник підприємства повинен визначити обов’язки посадових осіб щодо забезпечення пожежної безпеки, призначити відповідальних за пожежну безпеку окремих будівель, споруд, приміщень, дільниць, технологічного та інженерного устаткування, а також за утримання й експлуатацію засобів протипожежного захисту.
- Приписами ч.5 ст.40 Кодексу цивільного захисту визначено, що посадові особи до початку виконання своїх обов’язків і періодично (один раз на три роки) проходять навчання та перевірку знань з питань пожежної безпеки.
Отже, законодавством встановлено, що за пожежну безпеку відповідають особи, які призначені керівником підприємства відповідальними за пожежну безпеку.
Водночас, законодавством не встановлено вимог щодо освіти осіб, які призначаються відповідальними за пожежну безпеку. Законом лише встановлено вимогу щодо проходження посадовими особами навчання та перевірки знань (один раз на три роки) з питань пожежної безпеки.
Відповідно до наказу №451 від 28.12.2021 року відповідальним за пожежну безпеку в ТОВ «ШЛЯХОВИК-Т» призначено головного інженера Намачинського М.М.. Намачинський М.М., а також і директор Товариства Карпець М.І. пройшли навчання та перевірку знань з питань пожежної безпеки та функціональне навчання у сфері цивільного захисту (копії посвідчень додаються).
Таким чином діяльність ТОВ «ШЛЯХОВИК-Т» в частині забезпечення пожежної безпеки в повній мірі відповідає вимогам законодавства України. Проте, незважаючи на це ТОВ «ШЛЯХОВИК-Т» не може взяти участь у процедурі закупівлі, позаяк Замовником встановлена дискримінаційні вимоги наступного змісту:
- «…Учасник обов’язково підтверджує наявність у штаті… інженера з пожежної безпеки – не менше 1 особи»
- «для підтвердження кваліфікації інженера з пожежної безпеки надається копія/оригінал диплому про вищу освіту (базову вищу) за напрямом «пожежна безпека»

Друге:
Замовник доповнив п.4 «Інша інформація встановлена відповідно до законодавства (для УЧАСНИКІВ — юридичних осіб, фізичних осіб та фізичних осіб — підприємців)» Додатку №1 до тендерної документації пунктом 3 наступного змісту: «Надати довідку довільної форми, видану Замовником закупівлі у період уточнень про те, що Учасник не має негативного досвіду співпраці з Замовником - Департамент міського господарства Дрогобицької міської ради».
Вимога щодо надання довідки виданої Замовником закупівлі про те, що Учасник не має негативного досвіду співпраці з Замовником порушує норми чинного законодавства у сфері публічних закупівель, адже Замовник та потенційні Учасники (без ідентифікації особи) мають право на електронне спілкування (роз'яснення) лише на веб-порталі Уповноваженого органу.
Встановлення Замовником такої вимоги, щодо надання потенційним Учасником довідки довільної форми, виданої Замовником закупівлі, містить корупційні та дискримінаційні ознаки, оскільки безпосереднє підписання такого документа, та, як наслідок, і повнота тендерної пропозиції, в складі якої він повинен подаватися ставиться в залежність від волі Замовника, а не Учасника
Виходячи з наведеного, взяти участь у процедурі закупівлі зможуть лише суб’єкти господарювання, які зможуть отримати таку довідку від Замовника.
Дана вимога є дискримінаційною, оскільки Замовник порушує право учасника на конфіденційність інформації, також дана вимога несе у собі корупційні ризики, адже для участі у тендері учаснику необхідно отримати таку довідку, тобто ще до подання пропозиції та відкриття учасників, що приймуть участь в закупівлі, Замовнику вже будуть відомі потенційні Учасники процедури закупівлі. Зазначена вимога порушує право Учасників та наступні принципи проведення закупівель – максимальна економія та ефективність, запобігання корупційним діям та добросовісна конкуренція серед учасників. Оскільки після отримання такої довідки, яка видана Замовником на ім’я учасника інформація про те, які учасники будуть брати участь у закупівлі стає не конфіденційною.
Більше того, вимога про те, що така Довідка має бути видана Замовником у період уточнень, а це, згідно процедури закупівлі – до 08.06.2024 взагалі унеможливлює не тільки отримання, а й звернення до Замовника задля отримання такої довідки.
Статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Дії Замовника в частині встановлення у тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси учасника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Для нас, як для потенційного Учасника, дана вимога є дискримінаційною, необґрунтованою, а також такою, що обмежує коло учасників, штучно створюючи нерівні умови для учасників та порушує наші охоронювані законом права та інтереси учасника, який має бажання взяти участь у процедурі закупівлі.
Замовник встановивши відповідні вимоги вимагає здійснення дій, які не впливають на порядок здійснення предмету закупівлі, не належать до предмета закупівлі, а лише створює додаткові умови для учасників, що в кінцевому підсумку призводять до обмеження конкуренції під час закупівель.
Звертаємо увагу, що аналогічні вимоги були визнані колегією Антимонопольного комітету України дискримінаційними та такими, що не відповідають вимогам Закону.
У відповідності до практики колегії Антимонопольного комітету України, зокрема викладених у рішеннях, а саме: Рішення АМКУ №5252-р/пк-пз від 28.07.2022; Рішення АМКУ №3768-р/пк-пз від 23.02.2022, Рішення №12090-р/пк-пз від 03.08.2023, Рішення №8798-р/пк-пз від 15.06.2023, Рішення № 7695-р/пк-пз від 30.04.2024 вимоги Замовників щодо надання в складі тендерної пропозиції довідки виданої Замовником закупівлі про те, що Учасник не має негативного досвіду співпраці з Замовником, визнаються дискримінаційними та такими, що не відповідають вимогам Закону.

Треттє:
Замовник доповнив п.4 «Інша інформація встановлена відповідно до законодавства (для УЧАСНИКІВ — юридичних осіб, фізичних осіб та фізичних осіб — підприємців)» Додатку №1 до тендерної документації пунктом 5 наступного змісту: «Учаснику необхідно надати:
-Сертифікат на систему енергетичного менеджменту ДСТУ ISO 50001:2020 (ISO 50001:2018 IDT) у відповідній сфері (будування автомобільних доріг і автомагістралей), що виданий Учаснику,
-Сертифікат на систему управління щодо протидії корупції ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016 IDT) у відповідній сфері (будування автомобільних доріг і автомагістралей), що виданий Учаснику,
-Сертифікат на оцінювання екологічної дієвості ДСТУ ISO 14031:2016 (ISO 14031:2013 IDT) у відповідній сфері (будування автомобільних доріг і автомагістралей), що виданий Учаснику,
-Сертифікат на систему управління щодо інжинірингу пожежної безпеки та оцінювання пожежного ризику ДСТУ ISO 16732-1:2018 (ISO 16732-1:2012, IDT) , що виданий Учаснику,
-Сертифікат на систему управління щодо інжинірингу пожежної безпеки та оцінювання пожежного ризику ДСТУ ISO 16732-2:2018 (ISO/TR 16732-2:2012, IDT) , що виданий Учаснику;
-Сертифікат на систему екологічного менеджменту ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) у відповідній сфері (будування автомобільних доріг і автомагістралей), що виданий Учаснику?
-Сертифікат на систему менеджменту якості ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) у відповідній сфері (будування автомобільних доріг і автомагістралей), що виданий Учаснику,
-Сертифікат на систему управління охороною здоров’я та безпекою праці ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018 IDT) у відповідній сфері (будування автомобільних доріг і автомагістралей), що виданий Учаснику,
-Сертифікат на систему соціальної відповідальності ДСТУ ISO 26000:2019 (ISO 26000:2010, IDT) у відповідній сфері (будування автомобільних доріг і автомагістралей), що виданий Учаснику,
-Сертифікат на систему інжиніринг пожежної безпеки ДСТУ ISO 23932:2018 (ISO 23932:2009, IDT) у відповідній сфері (будування автомобільних доріг і автомагістралей), що виданий Учаснику,
Сертифікат на систему управління безпекою ланцюга постачання ДСТУ ISO 28000:2008 (ISO 28000:2007 IDT) у відповідній сфері (будування автомобільних доріг і автомагістралей), що виданий Учаснику
Вказані сертифікати повинні бути видані органом із сертифікації продукції та послуг.
Крім цього, у складі тендерної пропозиції надається/надаються сертифікат/-и внутрішнього аудитора учасника (з числа його працівників), які підтверджують проходження навчання та успішне складання іспиту по вказаних системах управління, згідно із вказаними ДСТУ ISO або новіших по роках»
Замовник, за два робочих дні до завершення періоду подання тендерних пропозицій вирішив встановити Учасникам вимогу про надання 11 (одинадцять) сертифікатів про відповідність різноманітним ДСТУ ISO, в тому числі і тим, за якими сертифікати взагалі не видаються та/або тим, які взагалі не мають жодного відношення до предмету закупівлі. При цьому Замовник жодним чином не обґрунтовує встановлення такої вимоги.
Для будь якого пересічного громадянина, поза всяким розумним сумнівом, така вимога встановлена Замовником з метою штучного обмеження кола учасників, позаяк:
- Сферою застосування ДСТУ ISO 50001:2020 є розроблення, упровадження, підтримання в робочому стані та поліпшення системи енергетичного менеджменту. Очікуваним результатом є поліпшення енергетичної результативності, тобто рівня енерговитрат.
Предметом закупівлі ж є поточний ремонт дорожнього покриття. Предмет закупівлі не передбачає розроблення, упровадження, підтримання в робочому стані та поліпшення системи енергетичного менеджменту.
- Відповідно до п.1 ДСТУ ISO 16732-1:2018 цей стандарт розроблено як настанову щодо користування стандартами, які буде розроблено в майбутньому та які установлюватимуть формальні процедури щодо реалізації принципів оцінювання ризику для конкретних видів застосування.
- ДСТУ ISO 16732-2:2018 Інжиніринг пожежної безпеки. Оцінювання пожежного ризику. Частина 2. Приклад офісної будівлі (ISO/TR 16732-2:2012, IDT) визначає принципи оцінювання пожежних ризиків на прикладі офісної будівлі.
Предметом закупівлі є поточний ремонт дорожнього покриття. Предмет закупівлі не передбачає визначення, оцінювання пожежних ризиків в офісних будівлях.
- Відповідно до абз.4 п.1 «Сфера застосування» ДСТУ ISO 26000:2019 цей стандарт не є стандартом системи менеджменту. Він непризначений і непридатний для цілей сертифікації, обов'язкового чи контрактного застосування. Будь-яка пропозиція сертифікувати або твердження про сертифікацію відповідно до цього стандарту буде спотворювати призначеність та мету і буде неправильним використанням цього стандарту. Оскільки цей стандарт не містить вимог, будь-яка подібна сертифікація не буде свідченням відповідності цьому стандарту.
Отже проведення сертифікації за ДСТУ ISO 26000:2019 заперечується самим стандартом. В той же час, оцінювання соціальної відповідальності не є предметом закупівлі.
- ДСТУ ISO 23932:2018 Інжиніринг пожежної безпеки. Загальні принципи (ISO 23932:2009, IDT) визначає принципи оцінки рівня пожежної безпеки.
Проте, предметом закупівлі не передбачено надання інжинірингових послуг з оцінки рівнів пожежної безпеки. І така діяльність немає нічого спільного із наданням послуг з поточного ремонту дорожнього покриття, які визначено предметом закупівлі.
Отже, згадані стандарти ДСТУ ISO не встановлюють жодних вимог до поточного ремонту дорожнього покриття, який є предметом закупівлі.
Більше того. У відповідь на звернення ТОВ «ШЛЯХОВИК-Т» з питань сертифікації діяльності Товариства на відповідність вимогам ДСТУ ISO 50001:2020, ДСТУ ISO 16732-1:2018, ДСТУ ISO 16732-2:2018, ДСТУ ISO 26000:2019, ДСТУ ISO 23932:2018 Орган сертифікації ТОВ «Центр сучасних систем менеджменту» повідомив, що провести сертифікацію діяльності Товариства в строк до 11.06.2024 року неможливо. Процес сертифікації вимагає значно більшого часу.
В той же час, звертаю увагу Комісії на те, що оголошуючи 27.05.2024 торги за предметом закупівлі Замовнику не потрібно було підтвердження відповідності жодному із стандартів ДСТУ ISO, і в останній момент, коли до завершення періоду подачі тендерних пропозицій залишись ДВА робочих дні, Замовника раптом осінило і він о 18:42 год. (в позаробочий час) вніс зміни до тендерної документації та встановив вимогу про необхідність надання учасниками 11-ти (одинадцять) сертифікатів ДСТУ ISO.
Наведені обставини неабияк свідчать про те, що Замовник свідомо вніс зміни до тендерної документації в частині вимоги про надання 11 сертифікатів відповідності ДСТУ ISO, які є надмірними і необґрунтованими, і в своїй більшості жодного відношення до предмету закупівлі не мають. Такі вимоги завідомо для Замовника є такими, які не можуть бути виконаними учасниками, які на момент внесення таких змін не отримали згаданих сертифікатів відповідності вимогам ДСТУ ISO.
ТОВ «ШЛЯХОВИК-Т» здійснює діяльність в сфері будівництва доріг і автострад (КВЕД 42.11), і станом на 07.06.2024 не проводило сертифікацію діяльності Товариства на предмет відповідності вимогам ДСТУ ISO 50001:2020, ДСТУ ISO 16732-1:2018, ДСТУ ISO 16732-2:2018, ДСТУ ISO 26000:2019, ДСТУ ISO 23932:2018 позаяк такі не мають жодного відношення до діяльності з будівництва доріг і автострад та визначеного предметом закупівлі поточного ремонту дорожнього покриття, і отримати такі до закінчення строку подання тендерних пропозицій (11.06.2024 00:00 год) немає можливості, оскільки процес сертифікації займає значно більше часу, аніж два робочі дні, що унеможливлює участь Товариства в процедурі закупівлі.
З огляду на викладене Замовник, всупереч вимогам ст.5, ч.4 ст.22 Закону встановив у тендерній документації дискримінаційні вимоги, які обмежують конкуренцію, та всупереч вимогам Закону та Особливостей позбавляють учасників, в т.ч. ТОВ «ШЛЯХОВИК-Т» можливості взяти участь в процедурі закупівлі. Своїми діями Замовник грубо порушує принципи здійснення публічних закупівель, і як наслідок порушує основоположні права і охоронювані законом інтереси ТОВ «ШЛЯХОВИК-Т», які випливають із принципів здійснення публічних закупівель, а тому є незаконними.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації