• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Аптечка індивідуальна (для надання само-/взаємодопомоги)

Завершена

276 466.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 382.33 UAH
Період оскарження: 24.05.2024 16:07 - 29.05.2024 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

Скарга на неправомірне відхилення пропозиції ТОВ "ФАРММЕДАЛЬЯНС" та неправомірного визначення переможцем процедури закупівлі учасника ТОВ "КИЇВ КОММЕРС ГРУПП"

Номер: 625c132186574dc5bac7eb438012bae9
Ідентифікатор запиту: UA-2024-05-24-010486-a.c1
Назва: Скарга на неправомірне відхилення пропозиції ТОВ "ФАРММЕДАЛЬЯНС" та неправомірного визначення переможцем процедури закупівлі учасника ТОВ "КИЇВ КОММЕРС ГРУПП"
Скарга:
Замовник оголосив відкриті торги з особливостями та опублікував Тендерну документацію (далі - ТД). Лише два учасника приймали участь в закупівлі, і жоден з них - не торгувався. Процедура закупівлі закінчилась наступними результатами: Учасники: Остаточна пропозиція ТОВ "ФАРММЕДАЛЬЯНС" 224 575,88 UAH, з ПДВ ТОВ "КИЇВ КОММЕРС ГРУПП" 276 322,15 UAH, з ПДВ Пропозиція ТОВ "Фарммедальянс" була вигіднішою на 51 746,27 грн. Але, Протоколом №29 від 07.06.2024 року Замовник відхилив пропозицію Скаржника, через те, що "Учасник...пропонує виріб, у якому фіксатор воротка з міцного пластику замість фіксатора воротка з металу, що не відповідає умовам технічної специфікації та вимогам замовника даного виробу і не являється його еквівалентом. Коли ідеться про еквівалент, усі характеристики повинні співпадати, товар за всіма характеристиками повинен бути ідентичний. Враховуючи викладене, тендерна пропозиція Учасника не відповідає умовам технічної специфікації щодо предмета закупівлі тендерної документації". 13.06.2024 року Протоколом №32 Замовник визнає переможцем ТОВ "КИЇВ КОММЕРС ГРУПП". Скаржник вважає, що прийнятим Замовником рішенням здійснено порушення прав та законних інтересів Скаржника в частині неправомірного відхилення його пропозиції та визначення переможцем процедури закупівлі іншого учасника: ТОВ "КИЇВ КОММЕРС ГРУПП", а також порушено принципи, задекларовані ч. 1 статті 5 Закону України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон): добросовісної конкуренції серед учасників; відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель; недискримінації учасників та рівного ставлення до них; об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі; максимальної економії та ефективності. ТОВ "КИЇВ КОММЕРС ГРУПП" також не виконало вимоги ТД. Обґрунтуванням вищесказаного є наступне.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 26.06.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 20.06.2024 15:28
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 01.07.2024 14:40
Автор: ТОВ "ФАРММЕДАЛЬЯНС", STANDARD.FMA@UKR.NET 380953124585 STANDARD.FMA@UKR.NET http://www.aptechki.in.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: d92053d70e134ac09ec0da7283570cb1
Заголовок пункту скарги: Щодо неправомірного відхилення пропозиції ТОВ "Фарммедальянс".
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: У Додатку 2 ТД зазначено:
Учасники закупівлі повинні надати в складі пропозицій інформацію (на своєму фірмовому бланку, з № та датою за формою Таблиці 1 Додатку 2 до Тендерної документації) та документи, які підтверджують відповідність пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим замовником.
Замовник самостійно визначає необхідні технічні характеристики предмета закупівлі виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель та з дотриманням законодавства.
Всі посилання на конкретні торгові марки розуміються, як повністю взаємозамінні частини, пристрої, матеріали того самого або іншого виробника, які мають аналогічні або кращі технічні характеристики.

Джгут кровоспинний типу «Турнікет»
Призначення: використовується для надання невідкладної медичної допомоги шляхом тимчасової зупинки артеріальної кровотечі із верхніх і нижніх кінцівок.
Повинен мати стандартизовані виробником розміри. Конструкція турнікету має передбачати можливість накладення на голе тіло а також накладення однією рукою. Не потребує підстеляння тканини та може накладатися на оголену кінцівку. Наявні: пряжка з металу, вороток з дюралюмінію та фіксатор воротка з металу. Липучка фіксатор має складатись з текстильної застібки та синтетичного волокна.
При застосуванні турнікет не має змінювати своїх лінійних розмірів (не повинен розтягуватись). На турнікеті має бути передбачене зручне місце для зазначення часу накладання виробу, яке має бути вироблене з матеріалу, що дозволяє зробити це як маркером так і гострим предметом (патрон, гвіздок тощо). Виріб має бути розміщений в індивідуальній упаковці, що унеможливлює його намокання та забруднення, та забезпечує швидке розгортання/розривання для цілей застосування за допомогою та однієї руки. На виробі обов’язково повинні бути вказані виробник, номер партії і дата виробництва - вироби мають бути виготовлені не раніше першого кварталу 2024 року (учасником надається гарантійний лист від виробника джгута-турнікета).

Примітки: 3) У разі посилання в цій тендерній документації на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва слід вважати «або еквівалент».

ТОВ "ФАРММЕДАЛЬЯНС" надало у своїй пропозиції файл "599 - Лист-пітдвердження тех.хар-к", де зазначено, що пропонується Джгут кровоспинний «Дніпро»:
Призначення: використовується для надання невідкладної медичної допомоги шляхом тимчасової зупинки артеріальної кровотечі із верхніх і нижніх кінцівок. Має стандартизовані виробником розміри. Конструкція турнікету передбачає можливість накладення на голе тіло, а також накладення однією рукою. Не потребує підстеляння тканини та може накладатися на оголену кінцівку. Наявні: пряжка з металу, вороток з дюралюмінію та фіксатор воротка з надміцного пластику. Липучка фіксатор складаєтьсяз текстильної застібки та синтетичного волокна. При застосуванні турнікет не змінює своїх лінійних розмірів (не розтягується). На турнікеті передбачене зручне місце для зазначення часу накладання виробу, яке вироблене з матеріалу, що дозволяє зробити це як маркером так і гострим предметом (патрон, гвіздоктощо). Виріб розміщений в індивідуальній упаковці, що унеможливлює його намокання та забруднення, та забезпечує швидке розгортання/розривання для цілей застосування за допомогою та однієї руки. На виробі вказані виробник, номер партії і дата виробництва - вироби виготовлені не раніше першого кварталу 2024 року.
Іншими словами, виріб відповідає вимогам замовника, виконує ту саму (аналогічну) роль, має те саме (аналогічне) призначення, і має ті ж самі функціональні та якісні характеристики (аналогічні), до того ж, взаємозамінні.
Замовник встановив: "Всі посилання на конкретні торгові марки розуміються, як повністю взаємозамінні частини, пристрої, матеріали того самого або іншого виробника, які мають аналогічні або кращі технічні характеристики". При цьому, Замовник не довів, що Джгут кровоспинний «Дніпро» - має гірші характеристики, або що він не відповідає функціональному призначенню, або не зупиняє кровотечу, або має інший розмір, або не відповідає розмірам виробника, або іншим аналогічним функціям.
Виробник Джгута кровоспинного «Дніпро» надав Гарантійний лист: (файл "Гарантійний лист джгут вих. № 70 від 31.05.2024."), в якому підтвердив не тільки дату виготовлення виробу, а й усі технічні характеристики, які хотів бачити Замовник.

За інформацією з відкритих джерел: "Еквівалент (аналог) — продукт або товар, який є рівнозначний, рівноцінний іншому продукту або товару за своїми характеристиками; еквіваленти можуть бути взаємозамінними при досягненні того ж самого або кращого результату" (https://uk.wikipedia.org).

Тобто, Скаржник надав еквівалентний товар Джгута кровоспинного типу «Турнікет», а саме Джгут кровоспинний «Дніпро», який є взаємозамінним і досягає щонайменше того ж самого результату. Наша пропозиція не мала б бути відхилена.

Окрім цього, Замовник у Додатку 2 зазначив:

"Вимоги до комплектації аптечок визначені у відповідності з наказом ДСНС України від 14.12.2018 № 739 «Про забезпечення органів та підрозділів (формувань) цивільного захисту, закладів освіти сфери управління ДСНС лікарськими засобами, медичними виробами та медичною технікою поточного постачання» із змінами, внесеними згідно з Наказом ДСНС України № 750 від 14.12.2022 «Про деякі питання забезпечення органів та підрозділів (формувань) цивільного захисту, закладів освіти сфери управління ДСНС лікарськими засобами, медичними виробами та медичною технікою поточного постачання» за нормою Додатку 22" (далі - Наказ).

Але, в зазначеному Наказі - немає ніяких технічних описів Джгута-турнікета. Тобто, немає конкретних вимог щодо технічних, якісних або функціональних характеристик Джгута кровоспинного, типу "Турнікет", які були б встановлені на законодавчому рівні. Даний виріб також - не є предметом закупівлі, а лише його складовою. Тому, не має приводу відхиляти пропозицію Скаржника, зазначаючи, що його пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та вимогам замовника. Адже самі вимоги Замовника не відповідають нормам чинного законодавства та складені без законодавчих обґрунтувань. Перевірити інформацію можна на офіційному сайті ДСНС: https://dsns.gov.ua/nakazi-z-osnovnoyi-diyalnosti/87338).
Замовник міг би вказати, які саме еквіваленти він приймає, але не вказав. І, не навів ніякого обґрунтування, чому саме він хоче бачити фіксатор трикутної форми, тоді як є виробники, які виготовляють металевий вороток (паличку), металеві пряжки, але пластикову С-подібну (не трикутну) скобу-фіксатор, - прекрасно виконують свою функцію, є сертифікованими та виробленими офіційними виробниками, пройшли усі належні випробування і не мають ніяких негативних відгуків - могли б представляти свою продукцію. Замовник мав прийняти наданий еквівалент.

Скаржник, є суб'єктом фармацевтичного ринку більше 10 років, є виробником медичних аптечок, інших медичних виробів, в тому числі і джгутів кровоспинних-турнікетів, тому ми достеменно знаємо, яка саме існує ситуація щодо виробників джгутів-турнікетів. Ми постійно вивчаємо ринок, стежимо за оновленнями і відповідально констатуємо, що на даний момент в Україні немає інших виробників джгутів-турнікетів кровоспинних, які б виготовляли пряжку - з металу, вороток - з металу, фіксатор воротка у формі трикутника - з металу, окрім ТОВ "СІЧ", яка має назву торгової марки "СІЧ". Три компоненти джгута-турнікета, виготовлені суто з металу (або, як ще в його називають, з дюралюмінію), та ще і фіксатор окремої трикутної форми - така розробка належить лише компанії ТОВ "СІЧ". Створилась абсолютна монополія виробника.
Замовник обрав одного виробника джгута, з його окремим конструктивом, не обґрунтувавши такий свій вибір та не прийнявши еквівалент учасника - відхилив пропозицію Скаржника, визнав Переможцем іншого учасника, який навіть не торгувався на майданчику (вочевидь, розуміючи свою монопольну позицію). Такі рішення не відповідають принципам публічних закупівель.
Звісно, на етапі розгляду ТД, наша компанія звернулась до виробника турнікета ТМ "СІЧ" з проханням, надати такий гарантійний лист, хоча товар цієї компанії у нас в наявності в повному обсязі, тому що ми комплектуємо ними аптечки. Проте, отримали відмову від виробника, через те, що інша компанія-учасник вже звернулась до ТОВ "СІЧ" і тільки їм був наданий гарантійний лист. А наша компанія - звернулась пізніше, тому в листі відмовлено. Пропонуємо скрин листування. Подання пропозицій до 01.06.2024 16:12, а наше звернення було зроблено 31.05.2024 року о 10:16.
Відповідно, ТОВ "СІЧ" блокує отримання іншими учасниками гарантійних листів, окрім одного якогось учасника, тому скласти конкуренцію на торгах - неможливо, а еквівалентний товар, належної якості Замовник - не приймає. Це глухий кут у створенні конкурентних торгів. А, процес підготовки до торгів перетворюється на гонитву учасників "хто перший" (!?), тоді як Законом передбачені строки вивчення ТД та підготовки. Ми ж, наприклад, не просили ніяких ексклюзивних гарантійних листів. Це виключно рішення виробника-монополіста ТОВ "СІЧ".
При цьому, у Розділі 5 ТД Замовник зазначив, що "Оцінка тендерних пропозицій здійснюється на основі критерію „Ціна”. Питома вага – 100 %". Скаржник вважає, що і тут виконав вимоги ТД та надав максимально економічно-вигідну пропозицію, натомість, Замовник порушив принцип публічних закупівель щодо максимальної економії та ефективності (адже пропозиція ТОВ "ФАРММЕДАЛЬЯНС" максимально економна при цьому, максимально ефективна за технічними характеристиками), а також порушив власні встановлені критерії.
Відповідно, Скаржник не погоджується з такими діями Замовника по відхиленню нашої пропозиції, яка відповідала технічним вимогам та була економічно вигідною.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 821eaf162a79499fbf7b1ccc380b0bc2
Заголовок пункту скарги: Щодо неправомірного визнання переможцем ТОВ "КИЇВ КОММЕРС ГРУПП"
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Не надано Декларацію про відповідність вимогам Технічного регламенту на предмет закупівлі. Та не надано належним чином оформлений Гарантійний лист виробника Джгута-турнікета.

2.1 Обґрунтування.
У Додатку №2 ТД зазначено:
"Загальні вимоги та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі.
Запропонований учасником товар повинен відповідати таким вимогам:
п. 1. Учасник повинен надати копії документів, які підтверджують якість предмету закупівлі, а саме: Декларацію про відповідність та Сертифікат якості."

Так як предметом закупівлі є Аптечка індивідуальна (для надання само-/взаємодопомоги), то, відповідно учасники повинні надати Декларацію про відповідність на Аптечку індивідуальну (для надання само-/взаємодопомоги), або запропонувати еквівалент. А, у разі надання еквівалента:
п. 10. У разі надання еквіваленту товару, учасник обов’язково додатково надає копії реєстраційних посвідчень (декларацій про відповідність) та копії інструкцій для медичного застосування, документи, які підтверджують повну відповідність товару, детальне обґрунтування відповідності медико-технічних характеристик, умов зберігання, строку тривалості зберігання тощо.

Учасник ТОВ "КИЇВ КОММЕРС ГРУПП" надав у складі пропозиції файл: "Декларація про відповідність_ завірено", в якому Аптечка індивідуальна відсутня. Іншими словами, дана аптечка - не зареєстрована в Реєстрі Держлікслужби.
При цьому, учасник надав Сертифікат на Аптечку (файл: СЕРТИФІКАТ ЯКОСТІ_Аптечка індивідуальна (виріб медичного призначення для надання само-взаємодопомоги), де зазначив, що пропонується саме
Аптечка індивідуальна - тобто, НЕ ЕКВІВАЛЕНТ предмету закупівлі.

Якщо учасник НЕ пропонує еквівалент предмету закупівлі, то він повинен надати Декларацію про відповідність саме на Аптечку індивідуальну.

Але - в Декларації учасника ця аптечка відсутня. Тоді, учасник мав би запропонувати Замовнику Еквівалент предмету закупівлі. І потім, надати ще: "копії інструкцій для медичного застосування, документи, які підтверджують повну відповідність товару, детальне обґрунтування відповідності медико-технічних характеристик, умов зберігання, строку тривалості зберігання тощо".

Але і цих документів учасник не надав, відповідно, позиціонує свою пропозицію як таку, що дійсно не містить "еквівалента".


Висновки робляться такі:
1. Якщо ТОВ "КИЇВ КОММЕРС ГРУПП" не пропонує еквівалент предмету закупівлі, то він має надати Декларацію про відповідність, в якій вказано товар "Аптечка індивідуальна (виріб медичного призначення для надання само-взаємодопомоги)". Але, Декларація такої аптечки не містить.

2. Якщо ТОВ "КИЇВ КОММЕРС ГРУПП" пропонує еквівалент предмету закупівлі, то він має назвати Аптечку у відповідності до одного з товарів наданої Декларації та надати інші документи, "які підтверджують повну відповідність товару". Але, документи не надані, а назва не відповідає назвам товару з Декларації.


Еквівалентом товару не може бути жодна із зазначених в Декларації аптечок, адже деякі з них містять зовсім інші назви, а деякі - прив'язані до спеціальних Наказів, і склад таких аптечок - чітко регламентований. Та, якби і була б одна з аптечок "еквівалентом" - учасник мав би назвати її в Сертифікаті якості та у своїй пропозиції по іншому, у відповідності до назв в Декларації та надати на неї додаткові документи, які вимагаються п.10 Додатку 2 ТД.
В даному випадку, Учасник не виконав вимогу ТД Додатку 2 п. 1 та не надав "документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі", а саме - не надав Декларацію про відповідність на Аптечку індивідуальну.

При цьому, ТОВ "КИЇВ КОММЕРС ГРУПП" надав файл " Сертифікат відповідності_завірено", на Аптечки медичні першої допомоги. Даний документ не є обов'язковим для виробників медичних виробів, а є результатом добровільної сертифікації, який отримується з метою лише підтвердити, що Аптечки відповідають пп.3.3.3, 3.3.4, 3.3.5, 3.3.6 Технічних умов ТУ У 21.2-41696926-001:2022, а не Технічного регламенту щодо медичних виробів №753, який як раз є обов'язковим для виробників аптечок.

Більш того, даний Сертифікат, не узгоджується з Декларацією про відповідність за своїм складом. Тобто, Сертифікат відповідності отриманий на продукцію, яка виготовлялась виробником з 21.07.2023 року. А Декларація, яку надав учасник на торги - чинна з 04.04.2024 року. Цілком логічно, що ці два документа містять зовсім різні переліки, що свідчить про введені виробником зміни в технічну документацію, в асортиментну групу, у виробничі процеси, і нова Декларація є свідченням того, яку продукцію саме цей виробник почав випускати з 04.04.2024 року.

Тому, Сертифікат відповідності не тільки не є первісним і не є пріоритетним правовим документом щодо медичних виробів, а й не є чинним і узгодженим по відношенню до наданої Декларації, адже навіть переліки аптечок - відрізняються. Ну і повторимось, що в Декларації - відсутня аптечка, яка пропонується до закупівлі.
Окрім цього, Сертифікат відповідності НЕ вимагається Тендерною документацією.
У розділі ІІІ ТД, зазначено надати: копії документів, декларацію про відповідність або сертифікат відповідності, або сертифікат якості виробника, або інші документами, передбачені чинним законодавством .... (у разі встановлення даної вимоги в Додатку 2),— згідно з Додатком 2 до тендерної документації".
А Додаток 2, відповідно, містить чіткі вимоги: "1. Учасник повинен надати копії документів, які підтверджують якість предмету закупівлі, а саме: Декларацію про відповідність та Сертифікат якості." Тобто, Замовник не вимагає надання Сертифікату відповідності у складі пропозиції.
Тому, дана вимога ТД вимога учасником-переможцем не виконана і Декларація про відповідність не надана. Виданий сертифікат якості на товар, якого не має в Декларації - не може також бути чинним, адже виданий на не введену в обіг аптечку. А Сертифікат відповідності - не вимагався ТД. Пропозиція такого учасника мала б бути відхилена.

2.2 Обґрунтування.
Додаток 2, п.5 Таблиці. Встановлюються вимоги до Джгута-турнікета,
Призначення: використовується для надання невідкладної медичної допомоги шляхом тимчасової зупинки артеріальної кровотечі із верхніх і нижніх кінцівок.
Повинен мати стандартизовані виробником розміри. Конструкція турнікету має передбачати можливість накладення на голе тіло а також накладення однією рукою. Не потребує підстеляння тканини та може накладатися на оголену кінцівку. Наявні: пряжка з металу, вороток з дюралюмінію та фіксатор воротка з металу. Липучка фіксатор має складатись з текстильної застібки та синтетичного волокна.
При застосуванні турнікет не має змінювати своїх лінійних розмірів (не повинен розтягуватись). На турнікеті має бути передбачене зручне місце для зазначення часу накладання виробу, яке має бути вироблене з матеріалу, що дозволяє зробити це як маркером так і гострим предметом (патрон, гвіздок тощо). Виріб має бути розміщений в індивідуальній упаковці, що унеможливлює його намокання та забруднення, та забезпечує швидке розгортання/розривання для цілей застосування за допомогою та однієї руки. На виробі обов’язково повинні бути вказані виробник, номер партії і дата виробництва - вироби мають бути виготовлені не раніше першого кварталу 2024 року. (учасником надається гарантійний лист від виробника джгута-турнікета)

На виконання даної вимоги ТОВ "КИЇВ КОММЕРС ГРУПП" надало файл "Київ Коммерс Групп Авторизаційний лист 27.05.24" в якому відсутні підтвердження майже всіх вимог, які встановлює Замовник, окрім того, що гарантується можливість поставки Джгута-турнікета кровоспинного "СІЧ", та того, що виріб буде вироблений не раніше першого кварталу 2024 року. Ми достеменно так і не знаємо (з документів пропозиції), чи усі деталі будуть такими, як хоче Замовник, які функціональні характеристики Джгута, в тому числі щодо його накладання та решти вимог. Тому, даний гарантійний лист не може бути визнаним відповідним, адже Замовник описує багато характеристик, просить надати гарантійний лист, а наданий лист - мало що підтверджує. Скаржник вважає, що наданий гарантійний лист - не відповідає вимогам Замовника.

Тобто, у Замовника наявні чіткі вимоги, які документи надати, як вони повинні бути оформлені, яку інформацію мають містити, тощо. Тому, вважаємо, що учасник має надавати інформацію та документи так, як цього вимагає ТД. Будь-яке відхилення від таких вимог, особливо щодо відсутності декларацій про відповідність або технічних документів на еквіваленти (якщо пропонується еквівалент) повинні бути розцінені як невідповідність, яка не може бути виправлена.

Вважаємо, що Скаржник довів, що рішення Замовника є дискримінаційними по відношенню до ТОВ "ФАРММЕДАЛЬЯНС", і порушують наші права та інтереси. Такі рішення унеможливили укладання договору про закупівлю з нашим підприємством, натомість переможцем була обрана інша компанія, пропозиція якої не тільки економічно не вигідна, але й і технічно не підтверджена.
Відповідно до абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей.
Згідно пункту 43 особливостей: Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції).
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір