• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ДК 021:2015: 24310000-0 - Основні неорганічні хімічні речовини; 24312210-9 Хлорит натрію (хлорит натрію)

Закупівля здійснюється за рахунок власних коштів ПрАТ «АК «Київводоканал». Категорія: Юридичні особи та/або суб’єкти господарювання, які здійснюють діяльність в окремих сферах господарювання, зазначені у пункті 4 частини першої статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі». Математична формула для розрахунку приведеної ціни (у разі її застосування). Єдиним критерієм оцінки тендерних пропозицій є ціна з ПДВ. Питома вага цінового критерію – 100 відсотків. Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: українська.

Завершена

169 205 098.04 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 1 692 050.98 UAH
Період оскарження: 24.05.2024 14:59 - 22.06.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації

Номер: e904021263034d088ae20b8100aeb99c
Ідентифікатор запиту: UA-2024-05-24-009011-a.a1
Назва: Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
Дата розгляду скарги: 10.06.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 03.06.2024 14:44
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 13.06.2024 09:58
Дата виконання рішення Замовником: 19.06.2024 16:36
Коментар замовника щодо усунення порушень: Замовником виконано рішення органу оскарження
Автор: ТОВ "ХІМРЕАГЕНТ", Віктор Двойнішніков +380734225150 zakupki@chemreagent.dp.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: d0f58f0003a449668a7cdec36f1d2979
Заголовок пункту скарги: Скаржник вважає, що тендерна документація містить дискримінаційні вимоги по відношенню до потенційних учасників, в тому числі і Скаржника.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Додаток 4 тендерної документації передбачає:
2. Учасник надає у складі тендерної пропозиції супроводжувальні документи на товар:
- затверджені ПрАТ «АК «Київводоканал» протоколи та/або звіти, видані учаснику про проведення досліду пробного коагулювання та знезараження води діоксидом хлору (приготовленим з хлориту натрію та соляної кислоти) не раніше 2021 року, з доведенням якості води до вимог Державних санітарних норм та правил «Гігієнічні вимоги до води питної, призначеної для споживання людиною» (ДСанПіН 2.2.4-171-10), затверджених наказом Міністерства охорони здоров’я України від 12.05.2010 № 400).
Отже, протоколи та/або звіти про проведення досліду пробного коагулювання та знезараження води діоксидом хлору (приготовленим з хлориту натрію та соляної кислоти) мають бути видані саме Учаснику закупівлі.
Скаржник вважає вищезазначені вимоги дискримінаційними, оскільки вони обмежують коло потенційних учасників виключно тими учасниками, які отримали затверджені ПрАТ «АК «Київводоканал» протоколи та/або звіти про проведення досліду пробного коагулювання та знезараження води діоксидом хлору (приготовленим з хлориту натрію та соляної кислоти) не раніше 2021 року, з доведенням якості води до вимог Державних санітарних норм та правил «Гігієнічні вимоги до води питної, призначеної для споживання людиною» (ДСанПіН 2.2.4-171-10), затверджених наказом Міністерства охорони здоров’я України від 12.05.2010 № 400) видані саме учаснику закупівлі.
Скаржник має укладений договір поставки №1-ХР-52-СЕТ від 26 липня 2022 укладений з ТОВ «Сучасні екологічні технології», в тому числі з правом продажу реагенту для виробництва діоксиду хлору «BUKOCHEM DIOX» марка DIOX-25.
ТОВ «СЕТ» є виробником реагенту для виробництва діоксиду хлору «BUKOCHEM DIOX» марка DIOX-25, який виготовляється за ТУ У 20.5-44452757-015:2024. Даний товар повністю відповідає всім вимогам по закупівлі.
З метою підтвердження ефективності застосування реагенту для виробництва діоксиду хлору «BUKOCHEM DIOX» марка DIOX-25, ТУ У 20.5-44452757-015:2024 виробником продукції (ТОВ «СЕТ») проведено пробне коагулювання та знезараження води р. Дніпро діоксидом хлору виготовленим з хлориту натрію та соляної кислоти. Результати оформлено протоколом від 27 березня 2024 року підписаного представниками ПрАТ «АК «Київводоканал» та видано ТОВ «СЕТ».
З огляду на положення тендерної документації ми як розповсюджувач продукції ТОВ «СЕТ» не маємо можливості бути обраними переможцем закупівлі, оскільки протокол про проведення досліду пробного коагулювання та знезараження води діоксидом хлору видане саме виробнику продукції.
Вважаємо, що дана вимога тендерної документації тільки обмежує коло потенційних учасників закупівлі та дає змогу Замовнику передбачити коло можливих учасників, оскільки він знає скільки протоколів було видано і кому. Саме ті, кому він видав протоколи і можуть бути переможцями закупівлі.
Додатково хочемо зазначити, що Правила технічної експлуатації систем водопостачання та водовідведення населених пунктів України, що затверджені Наказом Держжитлокомунгоспу України 05.07.95 №30 встановлюють порядок технічної експлуатації систем і споруд водопостачання та водовідведення міст та інших населених пунктів України, є обов'язковими для всіх суб’єктів господарювання, у тому числі юридичних осіб, що здійснюють технічну експлуатацію систем водопостачання та водовідведення, незалежно від організаційно-правової форми та форми власності (далі - виробники).
Пунктом 12.4.1 Правил встановлено, що нагляд за експлуатацією систем водопостачання та водовідведення споживачів, локальних очисних споруд виробник повинен здійснювати згідно з вимогами Правил користування системами централізованого комунального водопостачання та водовідведення в населених пунктах України та Правил приймання стічних вод підприємств у комунальні та відомчі системи каналізації населених пунктів України.
Правила користування системами централізованого питного водопостачання та централізованого водовідведення в населених пунктах України, затв. Наказом Міністерства з питань житлово-комунального господарства України від 27 червня 2008 року № 190 та визначають порядок користування системами централізованого питного водопостачання та централізованого водовідведення населених пунктів України.
Правила приймання стічних вод до систем централізованого водовідведення та Порядок визначення розміру плати, що справляється за понаднормативні скиди стічних вод до систем централізованого водовідведення, затверджені Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 01.12.2017 № 316.
Скаржником встановлено, що жоден нормативно-правовий акт не встановлює форми та змісту протоколів та/або звітів про проведення досліду пробного коагулювання та знезараження води діоксидом хлору (приготовленим з хлориту натрію та соляної кислоти), зокрема, що такі документи мають бути видані саме учасникам закупівлі.
У зв’язку з цим, потенційний Учасник, в тому числі і Скаржник, які мають протоколи та/або звіти про проведення досліду пробного коагулювання та знезараження води діоксидом хлору видані іншим підприємства, однак на товар, що пропонують не мають можливість прийняти участь у закупівлі.
Також, саме від бажання Замовника закупівлі залежить зазначати чи ні інформацію про те, кому виданий протокол та/або звіт про проведення досліду пробного коагулювання та знезараження води діоксидом хлору.
Вважаємо, що немає значення кому видані протоколи та/або звіти, оскільки вивчається до досліджується дія запропоновано товару, а не той, хто доставив товар для проведення дослідження, а тому замовник не обґрунтував необхідність встановлення вимоги тендерної документації саме в такій редакції.
За таких обставин вимога тендерної документації щодо надання затверджених ПрАТ «АК «Київводоканал» протоколів та/або звітів про проведення досліду пробного коагулювання та знезараження води діоксидом хлору (приготовленим з хлориту натрію та соляної кислоти) не раніше 2021 року, з доведенням якості води до вимог Державних санітарних норм та правил «Гігієнічні вимоги до води питної, призначеної для споживання людиною» (ДСанПіН 2.2.4-171-10), затверджених наказом Міністерства охорони здоров’я України від 12.05.2010 № 400) видані саме на учасника є дискримінаційним по відношенню до Скаржника та є безпідставною.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 1ac54a203d154f4eba6e276ebd21bdab
Заголовок пункту скарги: Скаржник вважає, що тендерна документація містить дискримінаційні вимоги по відношенню до потенційних учасників, в тому числі і Скаржника.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Додаток 4 тендерної документації передбачає:
2. Учасник надає у складі тендерної пропозиції супроводжувальні документи на товар:
- Копія висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи на Товар щодо можливості його застосування для очистки води господарсько-питного призначення або у зв’язку з втратою чинності Закону України «Про забезпечення санітарного та епідеміологічного благополуччя населення» з 01 жовтня 2023 року копія висновку наукової санітарно-епідеміологічної експертизи на відповідність Товару санітарному законодавству, виданого установою, уповноваженою на проведення санітарно-епідеміологічної експертизи та/або протоколу/звіту санітарно-епідеміологічної експертизи на відповідність Товару санітарному законодавству, виданого установою, уповноваженою на проведення санітарно-епідеміологічної експертизи, яким підтверджується сфера застосування або використання або реалізації товару для очистки води господарсько-питного призначення.
Вважаємо, що документація містить суперечності, які не дозволять учасникам належним чином сформувати свої тендерні пропозиції.
По-перше, відповідно до ПРИКІНЦЕВИХ ТА ПЕРЕХІДНИХ ПОЛОЖЕНЬ Закону України №2573-IX від 06.09.2022 "Про систему громадського здоров’я":
1. Цей Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування, тавводиться в дію через 12 місяців з дня набрання ним чинності.
2. Визнати такими, що втратили чинність з дня введення в дію цього Закону, зокрема Закон України "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення".
Отже, отримати висновок державної-санітарно епідеміологічної експертизи зі сферою, яку вимагає Замовник вже не можливо.
За таких умов, вимога тендерної документації в цій частині суперечить положенням чинного законодавства, що не дає можливості учасникам належним чином підготувати свої тендерні пропозиції.
По-друге, Замовник передбачив, що у зв’язку з втратою чинності Закону України «Про забезпечення санітарного та епідеміологічного благополуччя населення» з 01 жовтня 2023 року копія висновку наукової санітарно-епідеміологічної експертизи на відповідність Товару санітарному законодавству, виданого установою, уповноваженою на проведення санітарно-епідеміологічної експертизи та/або протоколу/звіту санітарно-епідеміологічної експертизи на відповідність Товару санітарному законодавству, виданого установою, уповноваженою на проведення санітарно-епідеміологічної експертизи, яким підтверджується сфера застосування або використання або реалізації товару для очистки води господарсько-питного призначення.
Однак, у зв’язку зі скасуванням Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення» санітарно-епідеміологічні експертизи вже не проводяться, а можливо провести саме наукову санітарно-епідеміологічну експертизу.
Також, Додатком 4 тендерної документації передбачено, що учасник надає у складі тендерної пропозиції супроводжувальні документи на товар: затверджені ПрАТ «АК «Київводоканал» протоколи та/або звіти, видані учаснику про проведення досліду пробного коагулювання та знезараження води діоксидом хлору (приготовленим з хлориту натрію та соляної кислоти) не раніше 2021 року, з доведенням якості води до вимог Державних санітарних норм та правил «Гігієнічні вимоги до води питної, призначеної для споживання людиною» (ДСанПіН 2.2.4-171-10), затверджених наказом Міністерства охорони здоров’я України від 12.05.2010 № 400).
Тобто, хлорит натрію використовується саме для виготовлення діоксиду хлору, який надалі застосовується для знезараження води, а не використовується як товар безпосередньо для очистки води господарсько-питного призначення.
Отже, пробне коагулювання проводиться з метою знезараження води, а висновок наукової санітарно-епідеміологічної експертизи має містити сферу застосування або використання або реалізації товару для очистки води господарсько-питного призначення, що не відповідає раніше проведеним дослідженням та їх мети.
Наше підприємство має висновок наукової санітарно-епідеміологічної експертизи на відповідність санітарному законодавству №2024/04/228 від 30.01.2024 виданий ДУ «ІМП імені Ю.І. Кундієва НАМН» зі сферою застосування: призначені для виробництва діоксиду хлору в промислових умовах, що призначений для обробки та знезараження води питного та промислового призначення, господарсько-побутових та промислових стічних вод, в паперовій, харчовій, текстильній та інших галузях промисловості. За результатами експертизи реагент для виробництва діоксиду хлору «BUKOCHEM DIOX» марка DIOX-25 відповідає вимогам діючого санітарного законодавства України і за умови дотримання вимог цього висновку можуть бути використаний в заявленій сфері застосування.
Отже, вважаємо, що Замовник безпідставно передбачив надання копії висновку наукової санітарно-епідеміологічної експертизи на відповідність Товару санітарному законодавству, виданого установою, уповноваженою на проведення санітарно-епідеміологічної експертизи та/або протоколу/звіту санітарно-епідеміологічної експертизи на відповідність Товару санітарному законодавству, виданого установою, уповноваженою на проведення санітарно-епідеміологічної експертизи, яким підтверджується саме сфера застосування або використання або реалізації товару для очистки води господарсько-питного призначення, що є дискримінаційним по відношенню до Скаржника та інших учасників закупівлі.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації