-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Ремені стяжні, стропи
Завершена
205 685.78
UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 028.43 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 028.43 UAH
Період оскарження:
24.05.2024 14:50 - 01.06.2024 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП
скарга
Номер:
1d8ad3b1bc5743a9956db9d9e20cadf7
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-05-24-008753-a.c1
Назва:
скарга
Скарга:
на рішення замовника, що до відхилення пропозиції скаржника
Пов'язані документи:
Учасник
- 5.Технічна специфікація.pdf 24.06.2024 14:12
- 1. Опитувальний лист (1).pdf 24.06.2024 14:12
- 1. Опитувальний лист.pdf 24.06.2024 14:12
- 11. Довідка про еквівалент.pdf 24.06.2024 14:12
- 8.Цінова пропозиція (1).pdf 24.06.2024 14:12
- 8.Цінова пропозиція.pdf 24.06.2024 14:12
- 10. Порівняльна таблиця.pdf 24.06.2024 14:12
- скарга_амку_інтермаркет+_відхилення.pdf 24.06.2024 14:12
- скарга_амку_інтермаркет+_відхилення.docx 24.06.2024 14:12
- Протокол відхилення ТОВ ІНТЕРМАРКЕТ+.docx 24.06.2024 14:12
- скарга_амку_інтермаркет+_відхилення.pdf.p7s 24.06.2024 14:12
- sign.p7s 24.06.2024 14:13
- рішення від 26.06.2024 № 11097.pdf 26.06.2024 16:47
- Інформація про резолютивну частину рішення від 03.07.2024 № 11570.pdf 04.07.2024 14:12
- рішення від 03.07.2024 № 11570.pdf 08.07.2024 17:20
- 1. Опитувальний лист.pdf 28.06.2024 11:23
- 3. Додаток 4 Тендерної документації.docx 28.06.2024 11:23
- 2. Цінова пропозиція.pdf 28.06.2024 11:23
- Пояснення по суті скарги.pdf 28.06.2024 11:23
- Пояснення по суті скарги.docx 28.06.2024 11:23
Дата прийняття скарги до розгляду:
24.06.2024 15:39
Дата розгляду скарги:
03.07.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
26.06.2024 16:47
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
08.07.2024 17:20
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
f212f06d898544daa440892d49d198a3
Заголовок пункту скарги:
Заголовок
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
24.05.2024 року АКЦІОНЕРНИМ ТОВАРИСТВОМ «МИКОЛАЇВОБЛЕНЕРГО» (далі-Замовник) опубліковано оголошення про проведення процедури відкритих торгів з особливостями за предметом: «Ремені стяжні, стропи», згідно з ДК 021:2015:39540000-9: Вироби різні з канату, мотузки, шпагату та сітки з очікуваною вартістю 205 685,78 грн. з ПДВ (далі- Процедура закупівлі).
Для участі в даній закупівлі було подано тендерні пропозиції наступними учасниками:
• ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «АДМ ЕНЕРДЖІ»;
• ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «СПЕЦБУДТОРГ»;
• ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ІНТЕРМАРКЕТ+»;
• ТОВ ГУДВІЛ;
• ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ПІВДЕННО-СХІДНА ЕЛЕКТРОТЕХНІЧНА КОМПАНІЯ».
05.06.2024 року за результатами аукціону, найбільш економічно вигідною пропозицією визначено пропозицію Учасника ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «АДМ ЕНЕРДЖІ». Пропозиція даного учасника була відхилена Замовником, як і пропозиція наступного Учасника ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «СПЕЦБУДТОРГ».
18.06.2024 року Замовником було опубліковано Вимогу про усунення невідповідностей стосовно тендерної пропозиції Скаржника, відповідно до якої зазначено, що в «Опитувальному листі» та «Інформації про ціну» невірно вказана номенклатурна позиція № 20. Посилання на відповідну вимогу в тендерній документації: пп.7, 8 п.1 Розділ ІІІ (додаток 7 та 8) тендерної документації; Перелік інформації та/або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей: Учасник повинен привести у відповідність «Опитувальний лист» та «Інформацію про ціну». Дійсно, Скаржник допустив описку в поданому «Опитувальному листі» та «Інформації про ціну», де замість найменування товару Строп 1СЛВП або еквівалент вказав Строп 2СЛВП. 17.062024 року Скаржник завантажив виправлені «Опитувальний лист» та «Інформацію про ціну».
20.06.2024 року Замовник опублікував ПРОТОКОЛ РІШЕННЯ уповноваженою особою № 03.02/98о-т від 20 червня 2024 року, відповідно до якого відхилив тендерну пропозицію Скаржника у процедурі відкритих торгів з особливостями по закупівлі UA-2024-05-24-008753-a.
Скаржник не погоджується з рішенням Замовника про відхилення його тендерної пропозиції у процедурі відкритих торгів з особливостями по закупівлі UA-2024-05-24-008753-a.
1. Згідно з п. 43 Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12 жовтня 2022 року № 1178 (далі - Особливості) та п.1 розділу 5 тендерної документації якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Відповідно до абзацу 1 підпункту 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Відхиляючи тендерну пропозицію Скаржника Замовник зазначає наступе:
«Розгляд та оцінка тендерних пропозицій здійснюються відповідно до пункту 41 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами й доповненнями) (далі — Особливості).
Під час розгляду тендерної пропозиції Учасника, наданої під час проведення Закупівлі згідно пункту 41 Особливостей було надано 24 години на виправлення невідповідності в назві номенклатурної позиції в «Опитувальному листі» та «Інформації про ціну».
Учасник виправив невідповідність, але, так як невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі згідно абз.2 п.43 Особливостей вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо, то вимога порушує абз.2 п.43 Особливостей, надання 24 години на виправлення невідповідностей неправомірне.
Вимога відповідно до Додатку 4:
20. Строп 1СЛВП або еквівалент.
Пропозиція Учасника:
20. Строп 2СЛВП.
Враховуючи викладене, тендерна пропозиція Учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації».
Але аналізуючи п. 43 Особливостей можна зробити висновок, що Замовник правомірно надав Учаснику 24 години на усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції за виключенням ситуації, коли така невідповідність полягає у відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції, а також наявності помилки, виправлення якої призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Ключовим для вирішення питання про надання чи ненадання 24 годин для виправлення невідповідності в інформації та/або документах є саме встановлення факту відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, а також те, чи виправлення помилки призведе до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Зазначаємо, що Скаржником у складі тендерної пропозиції серед інших документів надано технічну специфікацію №5 від 03.06.2024 року, інформацію про ціну №8 від 03.06.2024 року, опитувальний лист №1 від 03.06.2024 року, порівняльну таблицю № 10 від 03.06.2024 року, довідку № 11 від 03.06.2024 року.
Відповідно до довідки № 11 від 03.06.2024 року Скаржник зазначив, що не пропонує еквівалент товару. Таким чином, це підтверджує, що Скаржником пропонується товар, який вимагався Замовником у тендерній документації.
У порівняльній таблиці № 10 від 03.06.2024 року Скаржником на позиції «20» зазначено Строп 1СЛВП як і вимагалося Замовником.
Скаржником у складі тендерної пропозиції подано підписану технічну специфікацію №5 від 03.06.2024 року, у якій на позиції «20» також зазначено Строп 1СЛВП як і вимагалося Замовником.
Однак у поданій Скаржником у складі тендерної пропозиції інформації про ціну №8 від 03.06.2024 року, опитувальному листі №1 від 03.06.2024 року Скаржник допустив описку, зазначивши на позиції «20» Строп 2СЛВП замість Строп 1СЛВП. Очевидним є те, що Скаржник допустив саме описку, оскільки вищезазначені документи (технічна специфікація №5 від 03.06.2024 року, опитувальний лист №1 від 03.06.2024 року, порівняльна таблиця № 10 від 03.06.2024 року, довідка № 11 від 03.06.2024 року) містять чітку інформацію про технічні і якісні характеристики пропонованого товару, а саме про те, що Скаржником пропонується товар Строп 1СЛВП, як і вимагалося Замовником.
Аналізуючи п. 43 Особливостей можна зробити висновок, що Замовник надає Учаснику 24 години на усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції за виключенням ситуації, коли така невідповідність полягає у відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції, а також наявності помилки, виправлення якої призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Таким чином, невідповідність в інформації та/або документах, що подані учасником, вимогам технічної специфікації Замовником сама по собі автоматично не означає те, що Замовник не надає 24 години для виправлення такої невідповідності через один лише факт неспівпадіння інформації у технічній специфікації з інформацією в інших документах тендерної пропозиції. Ключовим для вирішення питання про надання чи ненадання 24 годин для виправлення невідповідності в інформації та/або документах є саме встановлення факту відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, а також те, чи виправлення помилки призведе до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
У даному випадку Скаржник у складі тендерної пропозиції подав технічну специфікацію №5 від 03.06.2024 року, опитувальний лист №1 від 03.06.2024 року, порівняльну таблицю № 10 від 03.06.2024 року, довідку № 11 від 03.06.2024 року, у яких наявна інформація про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується Скаржником в його тендерній пропозиції.
Тому надання можливості Скаржнику виправити допущену в інформації про ціну та опитувальному листі описку не привезло до включення нової інформації про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі або до зміни предмета закупівлі, запропонованого Скаржником у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо, оскільки інші подані у складі тендерної пропозиції документи (технічна специфікація №5 від 03.06.2024 року, опитувальний лист №1 від 03.06.2024 року, порівняльна таблиця № 10 від 03.06.2024 року, довідка № 11 від 03.06.2024 року) вже містять інформації про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, про те, що Скаржник пропонує товар Строп 1СЛВП з затребуваними характеристиками, що повністю відповідає вимогам Замовника.
При цьому інформація про ціну та опитувальний лист ніяким чином не є документами, що стосуються технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, не стосуються і не включені у технічну специфікацію.
Крім цього, вищезазначена описка підпадає під поняття формальної помилки Помилка, зроблена учасником процедури закупівлі під час оформлення тексту документа, яка полягає у помилковій заміні цифри «1» на цифру «2».
Відповідно до п.2 розділу ІІІ тендерної документації Замовник встановлює, що допущення формальних помилок учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій.
Враховуючи викладене, Замовник не довів та документально не підтвердив що тендерна пропозиція Скаржника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо Предмета закупівлі. Оскільки ним була встановлена невідповідність, яка полягала в описці і яка була усунена Скаржником, без зміни найменування товару, марки, моделі тощо.
2. При цьому варто зауважити, що ситуація, за якої Замовник надав Скаржнику 24 години на виправлення невідповідностей в інформації або документах, а потім у ПРОТОКОЛІ РІШЕННЯ уповноваженою особою № 03.02/98о-т від 20 червня 2024 року зазначає, що рішення про надання 24 годин на виправлення невідповідностей в інформації або документах є неправомірним свідчить про суперечливу поведінку Замовника та необ’єктивний підхід до оцінки тендерних пропозицій.
Тому при розгляді нашої Скарги просимо врахувати доктрину заборони суперечливої поведінки (лат. venire contra factum proprium), яка визначена п.6 ст. 3 Цивільного кодексу України. Зазначена доктрина базується ще на римській максимі – «non concedit venire contra factum proprium» (ніхто не може діяти всупереч своїй попередній поведінці). Поведінкою, яка суперечить добросовісності та чесній діловій практиці (постанова Об’єднаної палати Касаційного цивільного суду Верховного Суду від 10.04.2019 у справі №390/34/17). Суб`єкт владних повноважень не може обґрунтовувати правомірність рішення, що оскаржується, іншими обставинами, ніж ті, що зазначені безпосередньо в документів, що оскаржується (Постанова ВС у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду, винесена 28 травня 2020 року у справі № 826/17201/17).
Крім цього, при розгляді нашої Скарги просимо врахувати позицію Велика Палата Верховного Суду висловила у справі 912/2797/21 (постанова від 5 липня 2023 року), відповідно до якої ризик будь-якої помилки державного органу повинен покладатися на саму державу, а помилки не можуть виправлятися за рахунок осіб, яких вони стосуються. Таким чином, Скаржник не може бути заручником суперечливої поведінки Замовника, його можливих помилок.
З огляду на вищезазначене вбачається, що Замовник неправомірно і безпідставно відхилив тендерну пропозицію Скаржника, чим порушив право Скаржника на об’єктивний розгляд тендерних пропозицій та можливість визнання Скаржника переможцем Процедури закупівлі.
Метою Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Згідно абз.3 ст.18 Закону скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом 10 днів з дня, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю.
Відповідно до ст.5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Для участі в даній закупівлі було подано тендерні пропозиції наступними учасниками:
• ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «АДМ ЕНЕРДЖІ»;
• ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «СПЕЦБУДТОРГ»;
• ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ІНТЕРМАРКЕТ+»;
• ТОВ ГУДВІЛ;
• ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ПІВДЕННО-СХІДНА ЕЛЕКТРОТЕХНІЧНА КОМПАНІЯ».
05.06.2024 року за результатами аукціону, найбільш економічно вигідною пропозицією визначено пропозицію Учасника ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «АДМ ЕНЕРДЖІ». Пропозиція даного учасника була відхилена Замовником, як і пропозиція наступного Учасника ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «СПЕЦБУДТОРГ».
18.06.2024 року Замовником було опубліковано Вимогу про усунення невідповідностей стосовно тендерної пропозиції Скаржника, відповідно до якої зазначено, що в «Опитувальному листі» та «Інформації про ціну» невірно вказана номенклатурна позиція № 20. Посилання на відповідну вимогу в тендерній документації: пп.7, 8 п.1 Розділ ІІІ (додаток 7 та 8) тендерної документації; Перелік інформації та/або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей: Учасник повинен привести у відповідність «Опитувальний лист» та «Інформацію про ціну». Дійсно, Скаржник допустив описку в поданому «Опитувальному листі» та «Інформації про ціну», де замість найменування товару Строп 1СЛВП або еквівалент вказав Строп 2СЛВП. 17.062024 року Скаржник завантажив виправлені «Опитувальний лист» та «Інформацію про ціну».
20.06.2024 року Замовник опублікував ПРОТОКОЛ РІШЕННЯ уповноваженою особою № 03.02/98о-т від 20 червня 2024 року, відповідно до якого відхилив тендерну пропозицію Скаржника у процедурі відкритих торгів з особливостями по закупівлі UA-2024-05-24-008753-a.
Скаржник не погоджується з рішенням Замовника про відхилення його тендерної пропозиції у процедурі відкритих торгів з особливостями по закупівлі UA-2024-05-24-008753-a.
1. Згідно з п. 43 Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12 жовтня 2022 року № 1178 (далі - Особливості) та п.1 розділу 5 тендерної документації якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Відповідно до абзацу 1 підпункту 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Відхиляючи тендерну пропозицію Скаржника Замовник зазначає наступе:
«Розгляд та оцінка тендерних пропозицій здійснюються відповідно до пункту 41 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами й доповненнями) (далі — Особливості).
Під час розгляду тендерної пропозиції Учасника, наданої під час проведення Закупівлі згідно пункту 41 Особливостей було надано 24 години на виправлення невідповідності в назві номенклатурної позиції в «Опитувальному листі» та «Інформації про ціну».
Учасник виправив невідповідність, але, так як невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі згідно абз.2 п.43 Особливостей вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо, то вимога порушує абз.2 п.43 Особливостей, надання 24 години на виправлення невідповідностей неправомірне.
Вимога відповідно до Додатку 4:
20. Строп 1СЛВП або еквівалент.
Пропозиція Учасника:
20. Строп 2СЛВП.
Враховуючи викладене, тендерна пропозиція Учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації».
Але аналізуючи п. 43 Особливостей можна зробити висновок, що Замовник правомірно надав Учаснику 24 години на усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції за виключенням ситуації, коли така невідповідність полягає у відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції, а також наявності помилки, виправлення якої призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Ключовим для вирішення питання про надання чи ненадання 24 годин для виправлення невідповідності в інформації та/або документах є саме встановлення факту відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, а також те, чи виправлення помилки призведе до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Зазначаємо, що Скаржником у складі тендерної пропозиції серед інших документів надано технічну специфікацію №5 від 03.06.2024 року, інформацію про ціну №8 від 03.06.2024 року, опитувальний лист №1 від 03.06.2024 року, порівняльну таблицю № 10 від 03.06.2024 року, довідку № 11 від 03.06.2024 року.
Відповідно до довідки № 11 від 03.06.2024 року Скаржник зазначив, що не пропонує еквівалент товару. Таким чином, це підтверджує, що Скаржником пропонується товар, який вимагався Замовником у тендерній документації.
У порівняльній таблиці № 10 від 03.06.2024 року Скаржником на позиції «20» зазначено Строп 1СЛВП як і вимагалося Замовником.
Скаржником у складі тендерної пропозиції подано підписану технічну специфікацію №5 від 03.06.2024 року, у якій на позиції «20» також зазначено Строп 1СЛВП як і вимагалося Замовником.
Однак у поданій Скаржником у складі тендерної пропозиції інформації про ціну №8 від 03.06.2024 року, опитувальному листі №1 від 03.06.2024 року Скаржник допустив описку, зазначивши на позиції «20» Строп 2СЛВП замість Строп 1СЛВП. Очевидним є те, що Скаржник допустив саме описку, оскільки вищезазначені документи (технічна специфікація №5 від 03.06.2024 року, опитувальний лист №1 від 03.06.2024 року, порівняльна таблиця № 10 від 03.06.2024 року, довідка № 11 від 03.06.2024 року) містять чітку інформацію про технічні і якісні характеристики пропонованого товару, а саме про те, що Скаржником пропонується товар Строп 1СЛВП, як і вимагалося Замовником.
Аналізуючи п. 43 Особливостей можна зробити висновок, що Замовник надає Учаснику 24 години на усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції за виключенням ситуації, коли така невідповідність полягає у відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції, а також наявності помилки, виправлення якої призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Таким чином, невідповідність в інформації та/або документах, що подані учасником, вимогам технічної специфікації Замовником сама по собі автоматично не означає те, що Замовник не надає 24 години для виправлення такої невідповідності через один лише факт неспівпадіння інформації у технічній специфікації з інформацією в інших документах тендерної пропозиції. Ключовим для вирішення питання про надання чи ненадання 24 годин для виправлення невідповідності в інформації та/або документах є саме встановлення факту відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, а також те, чи виправлення помилки призведе до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
У даному випадку Скаржник у складі тендерної пропозиції подав технічну специфікацію №5 від 03.06.2024 року, опитувальний лист №1 від 03.06.2024 року, порівняльну таблицю № 10 від 03.06.2024 року, довідку № 11 від 03.06.2024 року, у яких наявна інформація про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується Скаржником в його тендерній пропозиції.
Тому надання можливості Скаржнику виправити допущену в інформації про ціну та опитувальному листі описку не привезло до включення нової інформації про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі або до зміни предмета закупівлі, запропонованого Скаржником у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо, оскільки інші подані у складі тендерної пропозиції документи (технічна специфікація №5 від 03.06.2024 року, опитувальний лист №1 від 03.06.2024 року, порівняльна таблиця № 10 від 03.06.2024 року, довідка № 11 від 03.06.2024 року) вже містять інформації про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, про те, що Скаржник пропонує товар Строп 1СЛВП з затребуваними характеристиками, що повністю відповідає вимогам Замовника.
При цьому інформація про ціну та опитувальний лист ніяким чином не є документами, що стосуються технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, не стосуються і не включені у технічну специфікацію.
Крім цього, вищезазначена описка підпадає під поняття формальної помилки Помилка, зроблена учасником процедури закупівлі під час оформлення тексту документа, яка полягає у помилковій заміні цифри «1» на цифру «2».
Відповідно до п.2 розділу ІІІ тендерної документації Замовник встановлює, що допущення формальних помилок учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій.
Враховуючи викладене, Замовник не довів та документально не підтвердив що тендерна пропозиція Скаржника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо Предмета закупівлі. Оскільки ним була встановлена невідповідність, яка полягала в описці і яка була усунена Скаржником, без зміни найменування товару, марки, моделі тощо.
2. При цьому варто зауважити, що ситуація, за якої Замовник надав Скаржнику 24 години на виправлення невідповідностей в інформації або документах, а потім у ПРОТОКОЛІ РІШЕННЯ уповноваженою особою № 03.02/98о-т від 20 червня 2024 року зазначає, що рішення про надання 24 годин на виправлення невідповідностей в інформації або документах є неправомірним свідчить про суперечливу поведінку Замовника та необ’єктивний підхід до оцінки тендерних пропозицій.
Тому при розгляді нашої Скарги просимо врахувати доктрину заборони суперечливої поведінки (лат. venire contra factum proprium), яка визначена п.6 ст. 3 Цивільного кодексу України. Зазначена доктрина базується ще на римській максимі – «non concedit venire contra factum proprium» (ніхто не може діяти всупереч своїй попередній поведінці). Поведінкою, яка суперечить добросовісності та чесній діловій практиці (постанова Об’єднаної палати Касаційного цивільного суду Верховного Суду від 10.04.2019 у справі №390/34/17). Суб`єкт владних повноважень не може обґрунтовувати правомірність рішення, що оскаржується, іншими обставинами, ніж ті, що зазначені безпосередньо в документів, що оскаржується (Постанова ВС у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду, винесена 28 травня 2020 року у справі № 826/17201/17).
Крім цього, при розгляді нашої Скарги просимо врахувати позицію Велика Палата Верховного Суду висловила у справі 912/2797/21 (постанова від 5 липня 2023 року), відповідно до якої ризик будь-якої помилки державного органу повинен покладатися на саму державу, а помилки не можуть виправлятися за рахунок осіб, яких вони стосуються. Таким чином, Скаржник не може бути заручником суперечливої поведінки Замовника, його можливих помилок.
З огляду на вищезазначене вбачається, що Замовник неправомірно і безпідставно відхилив тендерну пропозицію Скаржника, чим порушив право Скаржника на об’єктивний розгляд тендерних пропозицій та можливість визнання Скаржника переможцем Процедури закупівлі.
Метою Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Згідно абз.3 ст.18 Закону скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом 10 днів з дня, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю.
Відповідно до ст.5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
×
-
Назва доказу:
Доказ
-
Повʼязаний документ:
Протокол відхилення ТОВ ІНТЕРМАРКЕТ+.docx
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника