• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги з благоустрою населених пунктів (послуги з покосу бур’янів та карантинних трав на території Соборного району м. Дніпра)

Торги не відбулися

600 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 000.00 UAH
Період оскарження: 24.05.2024 14:22 - 02.06.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА щодо порушень законодавства у сфері публічних закупівель на прийняте рішення та дії замовника

Номер: 1aadcb5b25444f83a3959f189f630b00
Ідентифікатор запиту: UA-2024-05-24-008040-a.c1
Назва: СКАРГА щодо порушень законодавства у сфері публічних закупівель на прийняте рішення та дії замовника
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Замовник Орган оскарження
Дата розгляду скарги: 02.07.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 25.06.2024 15:47
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 05.07.2024 16:58
Дата виконання рішення Замовником: 18.07.2024 14:48
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішення замовника про відміну процедури закупівлі скасовано.
Автор: ТОВ "АВТОПЛЮС Д", ТОВ АВТОПЛЮС Д +380502248092 avtoplyc_d2022@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: cc78e34870db444f9a88413dffc71b67
Заголовок пункту скарги: СКАРГА щодо порушень законодавства у сфері публічних закупівель на прийняте рішення та дії замовника (у порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» (від 25.12.2015 № 922-VIII), на період дії правового режиму воєнного стану в Україн
Тип пов'язаного елемента: Скарга на відміну
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Відміна процедури закупівлі
Тип порушення: Відміна процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги: СКАРГА
щодо порушень законодавства у сфері публічних закупівель на прийняте рішення та дії замовника

(у порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» (від 25.12.2015 № 922-VIII), на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування)

24.05.2024 року АДМІНІСТРАЦІЄЮ СОБОРНОГО РАЙОНУ ДНІПРОВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (далі — Замовник) у відповідності до положень вимог Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі по тексту – Закон) та «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі по тексту – Особливості), було оголошено процедуру закупівлі (відкриті торги з урахуванням Особливостей) на закупівлю послуг: «Послуги з благоустрою населених пунктів (послуги з покосу бур’янів та карантинних трав на території Соборного району м.Дніпра).», ідентифікатор закупівлі: UA-2024-05-27-012226-a.

Згідно з реєстром отриманих тендерних пропозицій участь у закупівлі взяли учасники:
- ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "АВТОПЛЮС Д"
- ФОП Мухін Михайло Леонідович

11.06.2024 року уповноваженою особою Н. КРАСИЛОВЕЦЬ було прийнято рішення щодо скасування процедури закупівлі: Протокол №139 від 11.06.2024 року «щодо відміни відкритих торгів» (надалі –Протокол), яким було прийняте рішення про відміну відкритих торгів з особливостями: Послуги з благоустрою населених пунктів (послуги з покосу бур’янів та карантинних трав на території Соборного району м. Дніпра), ідентифікатор закупівлі: UA-2024-05-24-008040-a на підстави скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг.
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "АВТОПЛЮС Д" (далі – Скаржник) вважає, що зазначений Протокол та дії замовника які відбулися під час його прийняття є не правомірними, не законними та такими, що призвели до грубого порушення Замовником норм законодавства України у сфері публічних закупівель, зокрема Закону та Особливостей, у зв’язку з чим, керуючись статтею 18 Закону та у строк, визначений абзацом 3 пункту 56 Особливостей (протягом п’яти днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю), з наступних підстав:

Відповідно до положень пункту 56 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178: «Скарга, що стосується прийнятого замовником рішення щодо відміни відкритих торгів відповідно до пункту 47 цих особливостей, подається протягом 10 днів з дати оприлюднення замовником рішення про відміну відкритих торгів, у тому числі частково (за лотом).
Скаржник реалізує своє законне право на подання скарги, керуючись даною нормою.
Замовника зазначає у своєму Протоколі наступну підставу для відміни торгів: відміна відкритих торгів у разі скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг.
Скаржник вважає та наполягає на тому, що аргументація Замовника щодо відміни торгів та такою, що грубо порушує його законні права та охоронювані законом інтереси.
Згідно положеннями статті 32 Закону:
«1. Замовник відміняє тендер у разі:
1) відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг;
2) неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, які неможливо усунути.
Згідно з пунктом 50 Особливостей Замовник відміняє відкриті торги у разі:
1) відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг;
2) неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень;
3) скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг;
4) коли здійснення закупівлі стало неможливим внаслідок дії обставин непереборної сили.
У разі відміни відкритих торгів замовник протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення зазначає в електронній системі закупівель підстави прийняття такого рішення.»
Замовник взагалі жодним чином не обґрунтував та документально не підтвердив факт скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг, який стало підставою для прийняття рішення про відміну торгів.
Беручи до уваги зміст оприлюдненого Протоколу (рішення) про відміну процедури закупівлі Замовником не було підтверджено жодними обставинами, документами чи іншими аргументованими на те причинами, а тому Замовник не довів правомірність відміни закупівлі, а саме її відміни з підстави скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг.
Фактично відсутність коштів у подальшій закупівлі товарів, робіт чи послуг, на що посилається Замовник у вищезазначеному протоколі, не підтверджена ні належними доказами, ні фактичними обставинами, що свідчить про невідповідність прийнятого рішення реальним потребам Замовника та положенням Закону та Особливостей.
Враховуючи вищевикладене вважаємо, що Замовник грубо порушив та повністю розуміючи, що він порушує положення Закону та Особливостей, принципи здійснення публічних закупівель, визначених Законом та Особливостями, у тому числі принципи: добросовісної конкуренції серед учасників, максимальної економії, ефективності та пропорційності, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель; недискримінації учасників та рівного ставлення до них; об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, запобігання корупційним діям і зловживанням, що призвело до порушення законних прав та інтересів Скаржника, як потенційного переможця закупівлі, яке є реальним надавачем послуг охорони та готове до виконання договору.
Враховуючи вищевикладене вважаємо, що право Скаржника на перемогу у закупівлі та підписання договору за її результатами було грубо порушено, а порушення даних прав можливо захистити тільки шляхом скасування рішення Замовника про відміну закупівлі та зобов'язання укласти договір зі Скаржником, який виконав всі умови документації.

Окремо звертаємо увагу на наявність практики АМКУ щодо неправомірності скасування торгів у таких закупівлях на приклад: UA-2023-05-15-013836-a (посилання на закупівлю у мережі Internet: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-05-15-013836-a).

Наявність порушених прав та охоронюваних законом інтересів Скаржника обґрунтовується тим фактом, що тендерна пропозиція Скаржника була подана у повній відповідності до вимог тендерної документації та, відповідно до цього, Скаржник, є реальним претендентом на визначення переможцем процедури закупівлі та укладення відповідного договору за результатами процедури закупівлі, а Замовником, було безпідставно, необґрунтовано та не законно прийнятий (рішення) Протокол №139 від 11.06.2024 року «Щодо відміни відкритих торгів», яким було прийняте не законне та необґрунтоване рішення про відміну відкритих торгів з особливостями: Послуги з благоустрою населених пунктів (послуги з покосу бур’янів та карантинних трав на території Соборного району м. Дніпра), ідентифікатор закупівлі: UA-2024-05-24-008040-a на підстави скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг, сим фактично він позбавив Скаржника у праві на участь у процедурі закупівлі та законного права на визначення його переможцем по процедурі закупівлі та підписання договору за її результатами та тим фатом, що Замовник зовсім з не зрозумілих підстав прийняв даний Протокол, чим грубо порушив основні принципи публічних закупівель, у тому числі принципи: добросовісної конкуренції серед учасників, максимальної економії, ефективності та пропорційності, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель; недискримінації учасників та рівного ставлення до них; об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, запобігання корупційним діям і зловживанням.

Також наполягаємо на тому, що усі прийняті рішення та дії замовника порушують законні права та охоронювані законом інтереси Скаржника на чесні та прозорі торги, які здійснюються з дотриманням законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема принципів здійснення закупівель.
Скаржник вважає, що його права можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника здійснити певні дії, які передбачені Законом та Особливостями.

Керуючись положеннями Закону та Особливостей,

П Р О Ш У

1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Визнати Протокол (рішення) №139 від 11.06.2024 року «Щодо відміни відкритих торгів», яким було прийняте рішення про відміну відкритих торгів з особливостями: Послуги з благоустрою населених пунктів (послуги з покосу бур’янів та карантинних трав на території Соборного району м. Дніпра), ідентифікатор закупівлі UA-2024-05-24-008040-a на підстави скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг не законним та не правомірним, та таким що прийнято з грубими порушеннями Закону та Особливостей.
3. Визнати дії Замовника під час прийняття Протокол (рішення) №139 від 11.06.2024 року «Щодо відміни відкритих торгів», яким було прийняте рішення про відміну відкритих торгів з особливостями: Послуги з благоустрою населених пунктів (послуги з покосу бур’янів та карантинних трав на території Соборного району м. Дніпра), ідентифікатор закупівлі UA-2024-05-24-008040-a на підстави скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг не законним та не правомірним, та таким що прийнято з грубими порушеннями Закону та Особливостей неправомірними, не законними та такими, що не відповідають та грубо порушують положення Закону та Особливостей.
4. Зобов’язати Замовника скасувати Протокол (рішення) №139 від 11.06.2024 року «Щодо відміни відкритих торгів», яким було прийняте рішення про відміну відкритих торгів з особливостями: Послуги з благоустрою населених пунктів (послуги з покосу бур’янів та карантинних трав на території Соборного району м. Дніпра), ідентифікатор закупівлі UA-2024-05-24-008040-a.
5. Прийняти рішення про встановлення факту грубого порушення Замовником положень положення Закону та Особливостей.
6. Зобов’язати Замовника визначити ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "АВТОПЛЮС Д" переможцем по даній процедурі закупівлі та прийняти рішення про намір укласти договір за її результатами.

Додатки: оголошення, тендерна документація, проект договору, перелік змін, оголошення про проведення відкритих торгів UA-2024-05-24-008040-a, протокол розкриття тендерних пропозицій/пропозицій UA-2024-05-24-008040-a, протокол №139 від 11.06.2024 року, рішення АМКУ.



ДИРЕКТОР Р.П.ТЕСЛЮК

Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)