-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
за кодом ДК 021:2015 - 77220000-8 Послуги з просочування деревини (Вогнезахисна обробка дерев’яних конструкцій Комунального некомерційного підприємства «Великодолинський консультативно – діагностичний центр» Великодолинської селищної ради Одеського району Одеської області за адресою: 67832, Одеська обл., Одеський р-н, смт Великодолинське, вул. Світла, буд. 3).
Завершена
163 350.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 1 633.50 UAH
мін. крок: 1% або 1 633.50 UAH
Період оскарження:
24.05.2024 10:59 - 20.07.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
СКАРГА щодо дій та прийнятих рішень Замовника про відміну закупівлі
Номер:
15920edea6124721a0478f41b2c542da
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-05-24-003331-a.c1
Назва:
СКАРГА щодо дій та прийнятих рішень Замовника про відміну закупівлі
Скарга:
Пов'язані документи:
Замовник
- відповідь на скаргу.docx 13.06.2024 17:03
- відповіль на скаргу.pdf 13.06.2024 17:03
- Протокол виконання рішення АМКУ.pdf 16.07.2024 10:06
- Рішення від 20.06.2024 №10763.pdf 25.06.2024 12:50
- Інформація про резолютивну частину рішення від 20.06.2024 №10763.pdf 21.06.2024 14:27
- Рішення від 11.06.2024 №10184.pdf 11.06.2024 16:51
- sign.p7s 07.06.2024 16:53
- скарга на рішення про відміну закупівлі.docx.p7s 07.06.2024 16:42
- Протокол - про відміну відкритих торгів.docx 07.06.2024 16:42
- 3. рішення адмінсуду.pdf 07.06.2024 16:42
- скарга на рішення про відміну закупівлі.docx 07.06.2024 16:42
Дата прийняття скарги до розгляду:
07.06.2024 17:01
Дата розгляду скарги:
20.06.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
11.06.2024 16:51
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
25.06.2024 12:50
Дата виконання рішення Замовником:
16.07.2024 10:06
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Замовником виконано рішення АМКУ №10763-р/пк-пз від 20.06.2024 року шляхом скасування рішення про відміну відкритих торгів №41 від 30.05.2024 року
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
b176d92b345643a49b0bf3aa46d5c0a9
Заголовок пункту скарги:
Неправомірне рішення Замовника про відміну торгів по причині неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, які неможливо усунути.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на відміну
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Відміна процедури закупівлі
Тип порушення:
Відміна процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Підставою скарги є:
Неправомірне рішення Замовника про відміну торгів по причині неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, які неможливо усунути.
Оскаржуване рішення Замовника не відповідає вимогам Закону України
“Про публічні закупівлі” (далі – Закон) та Постанові КМУ від 12.10.2022 за № 1178
Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (далі – Особливості). Метою Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
TOB «РАДАР-ПІВДЕНЬ», як учасник закупівлі, має право розраховувати на те, що Замовник діятиме і прийматиме рішення виключно в рамках Закону. Проте, фактичні дії та рішення Замовника вказують на протилежне.
ТОВ «РАДАР-ПІВДЕНЬ» не погоджується з оскаржуваним рішенням Замовника, вважає оскаржуване рішення безпідставним, протиправним, прийнятим із порушенням принципів здійснення закупівель, визначених статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», всупереч вимогам статті 32 Закону України «Про публічні закупівлі» та положенням пункту 50 Особливостей, виходячи з наступного:
Згідно п. 50 Особливостей Замовник відміняє тендер у разі:
1) відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг;
2) неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень;
3) скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг;
4) коли здійснення закупівлі стало неможливим внаслідок дії обставин непереборної сили.
У разі відміни відкритих торгів замовник протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення зазначає в електронній системі закупівель підстави прийняття такого рішення.
Згідно Протокольного рішення уповноваженої особи за № 41 від 30.05.2024 р. причиною відміни закупівлі Замовником було зазначено (цитуємо):
Порядок денний:
1. Про прийняття рішення про відміну процедури Вогнезахисна обробка дерев’яних конструкцій Комунального некомерційного підприємства «Великодолинський консультативно – діагностичний центр» Великодолинської селищної ради Одеського району Одеської області за адресою: 67832, Одеська обл., Одеський р-н, смт Великодолинське, вул. Світла, буд. 3 згідно ДК 021:2015 - 77220000-8 Послуги з просочування деревини на підставі підпункту 2 пункту 50 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами і доповненнями) (далі – Особливості).
2. Про зазначення в електронній системі закупівель підстави для відміни процедури щодо Закупівлі.
Закупівля зареєстрована за ідентифікатором: № UA-2023-05-24-003331-a.
Під час розгляду першого питання порядку денного:
Під час проведення Закупівлі встановлено такі порушення: Замовником некоректно зазначені в тендерній документації та оголошені процедури закупівлі в номенклатурі код ДК предмета закупівлі та є некоректності при визначенні самого предмета закупівлі. Так як усунути порушення не має законодавчої підстави, замовник вирішив відмінити закупівлю.
Зазначені порушення на цьому етапі Закупівлі неможливо усунути чи виправити.
Відповідно підпункту 2 пункту 50 Особливостей замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень;
Враховуючи викладене, Закупівля підлягає відміні.
Під час розгляду другого питання порядку денного:
Згідно з пунктом 50 Особливостей у разі відміни відкритих торгів замовник протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення зазначає в електронній системі закупівель підстави прийняття такого рішення.
Таким чином, необхідно зазначити в електронній системі закупівель підстави для відміни Закупівлі.
Таким чином, згідно вищезазначеного Протокольного рішення, Замовником було прийнято рішення про відміну закупівлі у зв’язку із неможливістю усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, та які неможливо усунути, а саме:
«Замовником некоректно зазначені в тендерній документації та оголошені процедури закупівлі в номенклатурі код ДК предмета закупівлі та є некоректності при визначенні самого предмета закупівлі. Так як усунути порушення не має законодавчої підстави, замовник вирішив відмінити закупівлю.
Зазначені порушення на цьому етапі Закупівлі неможливо усунути чи виправити.»
Розберемо детальніше зазначену підставу:
1. У Протокольному рішенні Уповноваженої особи зазначено, що «Замовником некоректно зазначені в тендерній документації та оголошені процедури закупівлі в номенклатурі код ДК предмета закупівлі та є некоректності при визначенні самого предмета закупівлі. Так як усунути порушення не має законодавчої підстави, замовник вирішив відмінити закупівлю. Зазначені порушення на цьому етапі Закупівлі неможливо усунути чи виправити».
Тобто, Замовник одноосібно виявив помилку та надав цій помилці своєрідне трактування, як порушення законодавства, що виникло у сфері публічних закупівель.
Разом з тим, Замовником не зазначено в чому саме полягає порушення та неможливість його усунення, а також не надано опису таких порушень законодавства у сфері публічних закупівель, які неможливо усунути, і в чому саме полягають порушення Замовником законодавства у сфері публічних закупівель. Тобто Замовником чітко не надано інформації щодо конкретної норми діючого законодавства яку порушено, не надано тлумачення в чому саме полягає таке порушення та через що його не можна усунути шляхом внесення змін до тендерної документації з власної ініціативи.
Такі дії є неприпустимими, що повністю дискредитують добросовісність процедури торгів та вказують на зневагу до прагнень держави запровадити прозору та відкриту процедуру закупівлі.
ТОВ «РАДАР-ПІВДЕНЬ» не погоджується з рішенням замовника щодо відміни процедури закупівлі через те, що «Замовником некоректно зазначені в тендерній документації та оголошені процедури закупівлі в номенклатурі код ДК предмета закупівлі та є некоректності при визначенні самого предмета закупівлі. Так як усунути порушення не має законодавчої підстави, замовник вирішив відмінити закупівлю. Зазначені порушення на цьому етапі Закупівлі неможливо усунути чи виправити» з огляду на те, що виключною підставою для відміни торгів згідно з пунктом 50 Особливостей є порушення законодавства саме у сфері публічних закупівель, а саме: порушення вимог Закону та інших нормативних актів, які передбачені у цьому Законі. Замовником не надано жодної інформації щодо того, в чому саме виражена помилка та неточності при визначенні предмета закупівлі, адже до опублікованої тендерної документації додатково додано ще й файли Обгрунтування (1).docx; 1-Річний план.docx; 2 -Оголошення.docx в яких вся інформація щодо формулювання предмета закупівлі та коду ДК дублюється. З такого наявного «повтору» даних у декількох документах вбачаємо неможливість допущення помилки, адже одну й ту саму помилку допустити декілька разів і її не побачити просто неможливо.
Такої ж думки дотримується і суд, наголошуючи: «З комплексного аналізу норм законодавства України про публічні закупівлі випливає, що підставою для відміни тендеру за пунктом 2 частини 1 статті 32 Закону України ‟Про публічні закупівлі” є наявність та неможливість усунення порушень положень законодавства України саме у сфері публічних закупівель» (Окружний адміністративний суд міста Києва, рішення у справі № 640/9761/21 від 25.06.2021, додається до скарги, як доказ).
Системний аналіз Закону України «Про публічні закупівлі» свідчить про те, що виявляти порушення законодавства у сфері публічних закупівель можуть лише контролюючі органи, а не замовник. Замовник може лише створювати порушення, в тому числі і штучно.
Так, згідно статті 7 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що контролюючими органами, які мають виявляти порушення, є:
Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів; Банки під час оплати за договорами про закупівлю; Рахункова палата, Антимонопольний комітет України, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю; Громадський контроль.
Закон України «Про публічні закупівлі» не встановлює право Замовника на порушення законодавства у сфері публічних закупівель, а потім самостійне встановлення (виявлення) цих порушень та відміни процедури відкритих торгів. Тобто, уповноважена особа Замовника вчинила дії поза межами своїх повноважень, визначених цим Законом. Та цілком ймовірно, що відміна закупівлі була «штучною та навмисною».
Отже, Оскаржуване рішення Замовника грубо порушує принципи здійснення публічних закупівель, суперечить вимогам Закону України “Про публічні закупівлі”, а тому є незаконним і підлягає скасуванню.
З огляду на все вищезазначене, дії Замовника щодо відміни цієї процедури закупівлі свідчать виключно про зловживання повноваженнями Замовника та намагання уникнути завершення законної процедури закупівлі.
Вважаємо, що дії Замовника спрямовані на зменшення конкуренції серед учасників, а тому порушують статтю 5 Закону, якою встановлено, що основними принципами здійснення закупівель є відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, запобігання корупційним діям і зловживанням.
Оскаржуване рішення порушує права та законні інтереси Суб’єкта оскарження наступним чином: Суб’єкт оскарження є учасником ринку послуг, що є предметом закупівлі, та бажає взяти участь у Процедурі закупівлі відповідно до Закону та Особливостей. Суб’єкт оскарження є суб’єктом господарювання та зацікавлений у провадженні законної господарської діяльності шляхом укладення договорів про надання послуг із метою задоволення потреб замовників та отримання прибутку. Суб’єкт оскарження здійснив витрати на підготовку скарги до закупівлі та підготовку тендерної пропозиції. Безпідставна відміна процедури закупівлі позбавляє Суб’єкта оскарження можливості безперешкодної участі в закупівлі, та у подальшому укладенні договору про закупівлю, перешкоджає його законній господарській діяльності.
Відповідно до ч. 1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, як: недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Відповідно до ч. 18 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі», за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом) та про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Таким чином, права та законні інтереси Скаржника, як потенційного учасника процедури закупівлі можуть бути захищенні шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про відміну процедури Закупівлі.
На підставі викладеного, керуючись статтями 5, 18, 32 Закону України «Про публічні закупівлі» та п. 52 Особливостей,
ПРОСИМО:
1) Прийняти скаргу до розгляду.
2) Визнати рішення Замовника, а саме Протокольного рішення уповноваженої особи за № 41 від 30.05.2024 р. неправомірним, тобто прийнятим з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель.
3) Зобов'язати КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ВЕЛИКОДОЛИНСЬКИЙ КОНСУЛЬТАТИВНО-ДІАГНОСТИЧНИЙ ЦЕНТР" ВЕЛИКОДОЛИНСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ ОДЕСЬКОГО РАЙОНУ ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ скасувати своє рішення про відміну процедури закупівлі — «за кодом ДК 021:2015 - 77220000-8 Послуги з просочування деревини (Вогнезахисна обробка дерев’яних конструкцій Комунального некомерційного підприємства «Великодолинський консультативно – діагностичний центр» Великодолинської селищної ради Одеського району Одеської області за адресою: 67832, Одеська обл., Одеський р-н, смт Великодолинське, вул. Світла, буд. 3).» UA-2024-05-24-003331-a, яке оформлене Протокольним рішенням уповноваженої особи за № 41 від 30.05.2024 р.
Неправомірне рішення Замовника про відміну торгів по причині неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, які неможливо усунути.
Оскаржуване рішення Замовника не відповідає вимогам Закону України
“Про публічні закупівлі” (далі – Закон) та Постанові КМУ від 12.10.2022 за № 1178
Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (далі – Особливості). Метою Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
TOB «РАДАР-ПІВДЕНЬ», як учасник закупівлі, має право розраховувати на те, що Замовник діятиме і прийматиме рішення виключно в рамках Закону. Проте, фактичні дії та рішення Замовника вказують на протилежне.
ТОВ «РАДАР-ПІВДЕНЬ» не погоджується з оскаржуваним рішенням Замовника, вважає оскаржуване рішення безпідставним, протиправним, прийнятим із порушенням принципів здійснення закупівель, визначених статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», всупереч вимогам статті 32 Закону України «Про публічні закупівлі» та положенням пункту 50 Особливостей, виходячи з наступного:
Згідно п. 50 Особливостей Замовник відміняє тендер у разі:
1) відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг;
2) неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень;
3) скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг;
4) коли здійснення закупівлі стало неможливим внаслідок дії обставин непереборної сили.
У разі відміни відкритих торгів замовник протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення зазначає в електронній системі закупівель підстави прийняття такого рішення.
Згідно Протокольного рішення уповноваженої особи за № 41 від 30.05.2024 р. причиною відміни закупівлі Замовником було зазначено (цитуємо):
Порядок денний:
1. Про прийняття рішення про відміну процедури Вогнезахисна обробка дерев’яних конструкцій Комунального некомерційного підприємства «Великодолинський консультативно – діагностичний центр» Великодолинської селищної ради Одеського району Одеської області за адресою: 67832, Одеська обл., Одеський р-н, смт Великодолинське, вул. Світла, буд. 3 згідно ДК 021:2015 - 77220000-8 Послуги з просочування деревини на підставі підпункту 2 пункту 50 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами і доповненнями) (далі – Особливості).
2. Про зазначення в електронній системі закупівель підстави для відміни процедури щодо Закупівлі.
Закупівля зареєстрована за ідентифікатором: № UA-2023-05-24-003331-a.
Під час розгляду першого питання порядку денного:
Під час проведення Закупівлі встановлено такі порушення: Замовником некоректно зазначені в тендерній документації та оголошені процедури закупівлі в номенклатурі код ДК предмета закупівлі та є некоректності при визначенні самого предмета закупівлі. Так як усунути порушення не має законодавчої підстави, замовник вирішив відмінити закупівлю.
Зазначені порушення на цьому етапі Закупівлі неможливо усунути чи виправити.
Відповідно підпункту 2 пункту 50 Особливостей замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень;
Враховуючи викладене, Закупівля підлягає відміні.
Під час розгляду другого питання порядку денного:
Згідно з пунктом 50 Особливостей у разі відміни відкритих торгів замовник протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення зазначає в електронній системі закупівель підстави прийняття такого рішення.
Таким чином, необхідно зазначити в електронній системі закупівель підстави для відміни Закупівлі.
Таким чином, згідно вищезазначеного Протокольного рішення, Замовником було прийнято рішення про відміну закупівлі у зв’язку із неможливістю усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, та які неможливо усунути, а саме:
«Замовником некоректно зазначені в тендерній документації та оголошені процедури закупівлі в номенклатурі код ДК предмета закупівлі та є некоректності при визначенні самого предмета закупівлі. Так як усунути порушення не має законодавчої підстави, замовник вирішив відмінити закупівлю.
Зазначені порушення на цьому етапі Закупівлі неможливо усунути чи виправити.»
Розберемо детальніше зазначену підставу:
1. У Протокольному рішенні Уповноваженої особи зазначено, що «Замовником некоректно зазначені в тендерній документації та оголошені процедури закупівлі в номенклатурі код ДК предмета закупівлі та є некоректності при визначенні самого предмета закупівлі. Так як усунути порушення не має законодавчої підстави, замовник вирішив відмінити закупівлю. Зазначені порушення на цьому етапі Закупівлі неможливо усунути чи виправити».
Тобто, Замовник одноосібно виявив помилку та надав цій помилці своєрідне трактування, як порушення законодавства, що виникло у сфері публічних закупівель.
Разом з тим, Замовником не зазначено в чому саме полягає порушення та неможливість його усунення, а також не надано опису таких порушень законодавства у сфері публічних закупівель, які неможливо усунути, і в чому саме полягають порушення Замовником законодавства у сфері публічних закупівель. Тобто Замовником чітко не надано інформації щодо конкретної норми діючого законодавства яку порушено, не надано тлумачення в чому саме полягає таке порушення та через що його не можна усунути шляхом внесення змін до тендерної документації з власної ініціативи.
Такі дії є неприпустимими, що повністю дискредитують добросовісність процедури торгів та вказують на зневагу до прагнень держави запровадити прозору та відкриту процедуру закупівлі.
ТОВ «РАДАР-ПІВДЕНЬ» не погоджується з рішенням замовника щодо відміни процедури закупівлі через те, що «Замовником некоректно зазначені в тендерній документації та оголошені процедури закупівлі в номенклатурі код ДК предмета закупівлі та є некоректності при визначенні самого предмета закупівлі. Так як усунути порушення не має законодавчої підстави, замовник вирішив відмінити закупівлю. Зазначені порушення на цьому етапі Закупівлі неможливо усунути чи виправити» з огляду на те, що виключною підставою для відміни торгів згідно з пунктом 50 Особливостей є порушення законодавства саме у сфері публічних закупівель, а саме: порушення вимог Закону та інших нормативних актів, які передбачені у цьому Законі. Замовником не надано жодної інформації щодо того, в чому саме виражена помилка та неточності при визначенні предмета закупівлі, адже до опублікованої тендерної документації додатково додано ще й файли Обгрунтування (1).docx; 1-Річний план.docx; 2 -Оголошення.docx в яких вся інформація щодо формулювання предмета закупівлі та коду ДК дублюється. З такого наявного «повтору» даних у декількох документах вбачаємо неможливість допущення помилки, адже одну й ту саму помилку допустити декілька разів і її не побачити просто неможливо.
Такої ж думки дотримується і суд, наголошуючи: «З комплексного аналізу норм законодавства України про публічні закупівлі випливає, що підставою для відміни тендеру за пунктом 2 частини 1 статті 32 Закону України ‟Про публічні закупівлі” є наявність та неможливість усунення порушень положень законодавства України саме у сфері публічних закупівель» (Окружний адміністративний суд міста Києва, рішення у справі № 640/9761/21 від 25.06.2021, додається до скарги, як доказ).
Системний аналіз Закону України «Про публічні закупівлі» свідчить про те, що виявляти порушення законодавства у сфері публічних закупівель можуть лише контролюючі органи, а не замовник. Замовник може лише створювати порушення, в тому числі і штучно.
Так, згідно статті 7 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що контролюючими органами, які мають виявляти порушення, є:
Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів; Банки під час оплати за договорами про закупівлю; Рахункова палата, Антимонопольний комітет України, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю; Громадський контроль.
Закон України «Про публічні закупівлі» не встановлює право Замовника на порушення законодавства у сфері публічних закупівель, а потім самостійне встановлення (виявлення) цих порушень та відміни процедури відкритих торгів. Тобто, уповноважена особа Замовника вчинила дії поза межами своїх повноважень, визначених цим Законом. Та цілком ймовірно, що відміна закупівлі була «штучною та навмисною».
Отже, Оскаржуване рішення Замовника грубо порушує принципи здійснення публічних закупівель, суперечить вимогам Закону України “Про публічні закупівлі”, а тому є незаконним і підлягає скасуванню.
З огляду на все вищезазначене, дії Замовника щодо відміни цієї процедури закупівлі свідчать виключно про зловживання повноваженнями Замовника та намагання уникнути завершення законної процедури закупівлі.
Вважаємо, що дії Замовника спрямовані на зменшення конкуренції серед учасників, а тому порушують статтю 5 Закону, якою встановлено, що основними принципами здійснення закупівель є відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, запобігання корупційним діям і зловживанням.
Оскаржуване рішення порушує права та законні інтереси Суб’єкта оскарження наступним чином: Суб’єкт оскарження є учасником ринку послуг, що є предметом закупівлі, та бажає взяти участь у Процедурі закупівлі відповідно до Закону та Особливостей. Суб’єкт оскарження є суб’єктом господарювання та зацікавлений у провадженні законної господарської діяльності шляхом укладення договорів про надання послуг із метою задоволення потреб замовників та отримання прибутку. Суб’єкт оскарження здійснив витрати на підготовку скарги до закупівлі та підготовку тендерної пропозиції. Безпідставна відміна процедури закупівлі позбавляє Суб’єкта оскарження можливості безперешкодної участі в закупівлі, та у подальшому укладенні договору про закупівлю, перешкоджає його законній господарській діяльності.
Відповідно до ч. 1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, як: недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Відповідно до ч. 18 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі», за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом) та про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Таким чином, права та законні інтереси Скаржника, як потенційного учасника процедури закупівлі можуть бути захищенні шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про відміну процедури Закупівлі.
На підставі викладеного, керуючись статтями 5, 18, 32 Закону України «Про публічні закупівлі» та п. 52 Особливостей,
ПРОСИМО:
1) Прийняти скаргу до розгляду.
2) Визнати рішення Замовника, а саме Протокольного рішення уповноваженої особи за № 41 від 30.05.2024 р. неправомірним, тобто прийнятим з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель.
3) Зобов'язати КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ВЕЛИКОДОЛИНСЬКИЙ КОНСУЛЬТАТИВНО-ДІАГНОСТИЧНИЙ ЦЕНТР" ВЕЛИКОДОЛИНСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ ОДЕСЬКОГО РАЙОНУ ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ скасувати своє рішення про відміну процедури закупівлі — «за кодом ДК 021:2015 - 77220000-8 Послуги з просочування деревини (Вогнезахисна обробка дерев’яних конструкцій Комунального некомерційного підприємства «Великодолинський консультативно – діагностичний центр» Великодолинської селищної ради Одеського району Одеської області за адресою: 67832, Одеська обл., Одеський р-н, смт Великодолинське, вул. Світла, буд. 3).» UA-2024-05-24-003331-a, яке оформлене Протокольним рішенням уповноваженої особи за № 41 від 30.05.2024 р.
×
-
Назва доказу:
Протокол - про відміну відкритих торгів.docx
-
Повʼязаний документ:
Протокол - про відміну відкритих торгів.docx
-
-
Назва доказу:
3. рішення адмінсуду.pdf
-
Повʼязаний документ:
3. рішення адмінсуду.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
×
-
ПРОСИМО: 1) Прийняти скаргу до розгляду. 2) Визнати рішення Замовника, а саме Протокольного рішення уповноваженої особи за № 41 від 30.05.2024 р. неправомірним, тобто прийнятим з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель. 3) Зобов'язати КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ВЕЛИКОДОЛИНСЬКИЙ КОНСУЛЬТАТИВНО-ДІАГНОСТИЧНИЙ ЦЕНТР" ВЕЛИКОДОЛИНСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ ОДЕСЬКОГО РАЙОНУ ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ скасувати своє рішення про відміну процедури закупівлі — «за кодом ДК 021:2015 - 77220000-8 Послуги з просочування деревини (Вогнезахисна обробка дерев’яних конструкцій Комунального некомерційного підприємства «Великодолинський консультативно – діагностичний центр» Великодолинської селищної ради Одеського району Одеської області за адресою: 67832, Одеська обл., Одеський р-н, смт Великодолинське, вул. Світла, буд. 3).» UA-2024-05-24-003331-a, яке оформлене Протокольним рішенням уповноваженої особи за № 41 від 30.05.2024 р.