• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Вугілля кам’яне, брикет вугільний

Категорія Замовника: пункт 3 частини 1 статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі», мова (мови), якою (якими) повинні готуватися пропозиції: пропозиція та усі документи, що мають відношення до неї, складаються українською мовою. У разі надання Учасником будь - яких документів, складених іншою мовою, ніж українська мова, вони повинні бути перекладені на українську мову. Визначальним є текст, викладений українською мовою. Замовником вимагається тендерне забезпечення у вигляді банківської гарантії

Завершена

163 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 1 630.00 UAH
Період оскарження: 24.05.2024 09:53 - 14.06.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА на дискримінаційні умови тендерної документації

Номер: f6883a801b4f4f949679611c3f0e3199
Ідентифікатор запиту: UA-2024-05-24-000664-a.c1
Назва: СКАРГА на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
Дата розгляду скарги: 07.06.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 30.05.2024 15:40
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 11.06.2024 17:56
Дата виконання рішення Замовником: 12.06.2024 16:08
Коментар замовника щодо усунення порушень: Внесено зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі -"Вугілля кам’яне, брикет вугільний", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за No UA-2024-05-24-000664-a, з метою усунення порушень, зазначених у мотивувальній частині рішення, відповідно до рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель No 10012-р/пк-пз від 07.06.2024.
Автор: ТОВ "ЮГ-УГОЛЬ", Дмитрий Ляховец +380931666561 yug-ugol@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 66d0ec63ae91415980b9c49ae028ed1b
Заголовок пункту скарги: Скаржником, як потенційним учасником Закупівлі, було виявлено дискримінаційні та неправомірні вимоги, які полягають в наступному.
Опис заперечення: 1. Відповідно до п. 1 Розділу 3 тендерної документації, Тендерні пропозиції подаються відповідно до порядку, визначеного статтею 26 Закону, крім положень частин першої, четвертої, шостої та сьомої статті 26 Закону. Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, зокрема, інформацією про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі встановлення даної вимоги в Додатку 2), — згідно з Додатком 2 до тендерної документації.
Відповідно до п. 6 розділу 3 тендерної документації, вимоги до предмета закупівлі (технічні, якісні та кількісні характеристики) згідно з пунктом третім частини другої статті 22 Закону зазначено в Додатку 2 до цієї тендерної документації.
Відповідно до Додатку 2 тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі — технічні вимоги до предмета закупівлі», а саме частини щодо вимог до брикету вугільного, Учасники процедури закупівлі повинні надати в складі пропозицій документи, які підтверджують відповідність пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до брикету паливного вугільного, встановленим замовником згідно технічного завдання, а саме:
1. Довідку у довільній формі, яка повинна містити інформацію щодо відповідності кількісних та якісних показників брикету паливного вугільного, вимогам цієї тендерної документації.
2. Оригінал або копія дійсного договору (-ів) учасника з виробником (-ми) пропонованого брикету паливного вугільного або з будь-яким іншим суб’єктом господарювання, що здійснює реалізацію та/або відвантаження пропонованого брикету паливного вугільного учаснику торгів, щодо відвантаження брикету паливного вугільного на користь учасника (надається якщо учасник не є виробником);
3. Оригінал або копію сертифікату генетичних, технологічних та якісних характеристик, на пропонований брикет паливний вугільний та дійсного на дату подання тендерної пропозиції, виданий на ім’я виробника пропонованої продукції; а також посвідчення якості на пропонований брикет.
4. Оригінал або копію технічних умов виробника відповідно до яких виготовляється пропонована продукція, з наданням оригіналу або завіреної копії Висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи, або довідку з посиланням на Реєстр висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи(в якому повинна міститися інформація щодо наявності висновку ДСЕЕ на технічні умови відповідно до яких виробляється брикет паливний вугільний).
Отже, з огляду на вищезазначене можна зробити висновок, що учасник, для підтвердження відповідності своєї пропозиції вимогам до предмету закупівлі, повинен надати вищезазначені документи.
Відповідно до пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (надалі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Інформуємо, що єдиним діючим національним стандартом для брикету вугільного є ДСТУ 7493:2013 «Вугілля буре, кам’яне, антрацит і вугільні брикети. Привила приймання за якістю».
Отже, у разі здійснення закупівлі твердого палива (брикет вугільний є твердим паливом), Замовник не може установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені ДСТУ 7493:2013 «Вугілля буре, кам’яне, антрацит і вугільні брикети. Привила приймання за якістю».
Відповідно до п. 1 ДСТУ 7493:2013 «Вугілля буре, кам’яне, антрацит і вугільні брикети. Привила приймання за якістю», цей стандарт поширюється на буре, камʼяне вугілля, антрацит і вугільні брикети (далі — паливо) — товарну продукцію постачальників (шахт, розрізів, сортувалень, збагачувальних та брикетних фабрик, виробничих обʼєднань тощо) і встановлює правила приймання палива за якістю у постачальника та контролю його якості у споживача. Відповідно до п. 5.6., прийнятою до відправлення вважають партію палива, від якої відібрано обʼєднану товарну пробу згідно з ДСТУ 4096, ДСТУ ISO 13909-2, ДСТУ ISO 13909-3 для оформлення посвідчення про якість. Відповідно до п. 5.7., Під час відправляння партії палива споживачеві постачальник за даними попередньої оцінки якості у транспортно-супроводжувальних документах надає інформацію про приймання партії палива, зазначає граничні показники якості за нормативними документами за видами споживання або виробничими показниками якості та номер посвідчення про якість. Відповідно до п. 5.8., За результатами лабораторних випробувань обʼєднаної товарної проби оформлюють посвідчення про фактичну якість палива в партії з обовʼязковим зазначенням «фактичні дані», яке надсилають споживачу у термін до 24 год з моменту закінчення відбору проби від партії, але не пізніше надходження палива до споживача. Посвідчення про якість має бути викладене дер- жавною мовою або іншою, погодженою зі споживачем.
Отже, єдиним документом для брикету вугільного, який передбачено національним стандартом, є посвідчення про якість.
Жодних інших документів ДСТУ 7493:2013 «Вугілля буре, кам’яне, антрацит і вугільні брикети. Привила приймання за якістю» або іншими національними стандартими для брикету вугільного не передбачено. Таким чином, в порушення п. 29 Особливостей, Замовником у Додатку 2 тендерної документації вимагаються документи щодо брикету паливного вугільного, які не передбачені відповідним націанальним стандартом, а саме:
- Оригінал або копія дійсного договору (-ів) учасника з виробником (-ми) пропонованого брикету паливного вугільного або з будь-яким іншим суб’єктом господарювання, що здійснює реалізацію та/або відвантаження пропонованого брикету паливного вугільного учаснику торгів, щодо відвантаження брикету паливного вугільного на користь учасника (надається якщо учасник не є виробником);
- Оригінал або копію сертифікату генетичних, технологічних та якісних характеристик, на пропонований брикет паливний вугільний та дійсного на дату подання тендерної пропозиції, виданий на ім’я виробника пропонованої продукції
- Оригінал або копію технічних умов виробника відповідно до яких виготовляється пропонована продукція, з наданням оригіналу або завіреної копії Висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи, або довідку з посиланням на Реєстр висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи(в якому повинна міститися інформація щодо наявності висновку ДСЕЕ на технічні умови відповідно до яких виробляється брикет паливний вугільний).

За таких умов, вищезазначені умови тендерної документації не узгоджуються із вимогами законодавства в цій частині. Встановивши наведені вище умови у тендерній документації, Замовник порушив положення пункту 29 Особливостей.
Отже, зазначені вище вимоги тендерної документації, є неправомірними та такими, що порушують вимоги Особливостей.
На підставі вищезазначеного, керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостями,
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі
Тип порушення: Технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі
Опис суті пункту скарги: Відповідно до п. 1 ДСТУ 7493:2013 «Вугілля буре, кам’яне, антрацит і вугільні брикети. Привила приймання за якістю», цей стандарт поширюється на буре, камʼяне вугілля, антрацит і вугільні брикети (далі — паливо) — товарну продукцію постачальників (шахт, розрізів, сортувалень, збагачувальних та брикетних фабрик, виробничих обʼєднань тощо) і встановлює правила приймання палива за якістю у постачальника та контролю його якості у споживача. Відповідно до п. 5.6., прийнятою до відправлення вважають партію палива, від якої відібрано обʼєднану товарну пробу згідно з ДСТУ 4096, ДСТУ ISO 13909-2, ДСТУ ISO 13909-3 для оформлення посвідчення про якість. Відповідно до п. 5.7., Під час відправляння партії палива споживачеві постачальник за даними попередньої оцінки якості у транспортно-супроводжувальних документах надає інформацію про приймання партії палива, зазначає граничні показники якості за нормативними документами за видами споживання або виробничими показниками якості та номер посвідчення про якість. Відповідно до п. 5.8., За результатами лабораторних випробувань обʼєднаної товарної проби оформлюють посвідчення про фактичну якість палива в партії з обовʼязковим зазначенням «фактичні дані», яке надсилають споживачу у термін до 24 год з моменту закінчення відбору проби від партії, але не пізніше надходження палива до споживача. Посвідчення про якість має бути викладене дер- жавною мовою або іншою, погодженою зі споживачем.
Отже, єдиним документом для брикету вугільного, який передбачено національним стандартом, є посвідчення про якість.
Жодних інших документів ДСТУ 7493:2013 «Вугілля буре, кам’яне, антрацит і вугільні брикети. Привила приймання за якістю» або іншими національними стандартими для брикету вугільного не передбачено. Таким чином, в порушення п. 29 Особливостей, Замовником у Додатку 2 тендерної документації вимагаються документи щодо брикету паливного вугільного, які не передбачені відповідним націанальним стандартом, а саме:
- Оригінал або копія дійсного договору (-ів) учасника з виробником (-ми) пропонованого брикету паливного вугільного або з будь-яким іншим суб’єктом господарювання, що здійснює реалізацію та/або відвантаження пропонованого брикету паливного вугільного учаснику торгів, щодо відвантаження брикету паливного вугільного на користь учасника (надається якщо учасник не є виробником);
- Оригінал або копію сертифікату генетичних, технологічних та якісних характеристик, на пропонований брикет паливний вугільний та дійсного на дату подання тендерної пропозиції, виданий на ім’я виробника пропонованої продукції
- Оригінал або копію технічних умов виробника відповідно до яких виготовляється пропонована продукція, з наданням оригіналу або завіреної копії Висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи, або довідку з посиланням на Реєстр висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи(в якому повинна міститися інформація щодо наявності висновку ДСЕЕ на технічні умови відповідно до яких виробляється брикет паливний вугільний).

За таких умов, вищезазначені умови тендерної документації не узгоджуються із вимогами законодавства в цій частині. Встановивши наведені вище умови у тендерній документації, Замовник порушив положення пункту 29 Особливостей.
Отже, зазначені вище вимоги тендерної документації, є неправомірними та такими, що порушують вимоги Особливостей.
На підставі вищезазначеного, керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостями,

Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації