• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

апарат ударно – хвильової терапії (код НК 024:2023: 47790 — Система електромеханічна для екстракорпоральної ударно-хвильової терапії для ортопедії)

категорія Замовника – згідно п.3 ч.1, ч.4 ст.2 ЗУ «Про публічні закупівлі» (юридична особа, яка є підприємством та забезпечує потреби держави або територіальної громади). Під час проведення процедур закупівель усі документи, що готуються замовником, викладаються українською мовою. Закупівля за кошти НСЗУ

Торги відмінено

812 734.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 200.00 UAH
Період оскарження: 23.05.2024 16:32 - 28.05.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на рішення замовника з відміни торгів

Номер: f2b0699f5ddc46719a5821736876663b
Ідентифікатор запиту: UA-2024-05-23-011241-a.a2
Назва: Скарга на рішення замовника з відміни торгів
Скарга:
ФОП Сидоров Н.І. оскаржив попереднє рішення про відміну процедури закупівлі. Рішенням №10948-р/пк-пз від 24.06.2024 Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель постановлено зобов’язати замовника скасувати рішення про відміну процедури закупівлі. Проте Замовник не забезпечив виконання своїх обов’язків щодо розгляду пропозиції Скаржника та 04 липня 2024 року згідно протокольного рішення №3 Уповноваженої особи з організації та проведення процедур закупівель КНП «Центр первинної медичної допомоги Вижницької міської ради Кордяк Ольги Олексіївни розпочато відміну процедури закупівлі відповідно до підпункту 3 пункту 50 Особливостей, а саме скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг. Скаржник не погоджується із прийнятим рішенням Замовника, вважає його безпідставним та прийнятим із порушенням прав Скаржника та норм законодавства України в сфері публічних закупівель, в тому числі Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), вважає, що Замовником належним чином не підтверджено причини відміни закупівлі.
Дата розгляду скарги: 22.07.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 15.07.2024 19:02
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 25.07.2024 14:39
Дата виконання рішення Замовником: 26.07.2024 14:56
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішення АМКУ виконано.
Автор: ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ СИДОРОВ НАЗАРІЙ ІГОРОВИЧ, Назарій Сидоров 380687556815 nazariigorovy4@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: c88b99f724ab4171a9c23b74ce7fbe93
Заголовок пункту скарги: Скарга на неправомірну відміну замовником процедури закупівлі
Тип пов'язаного елемента: Скарга на відміну
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Відміна процедури закупівлі
Тип порушення: Відміна процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги: Фізична особа-підприємець Сидоров Назарій Ігорович (надалі – Скаржник), прийняв участь у відкритих торгах з особливістю UA-2024-05-23-011241-a на закупівлю Апаратура для радіотерапії, механотерапії, електротерапії та фізичної терапії (апарат ударно – хвильової терапії (код НК 024:2023: 47790 — Система електромеханічна для екстракорпоральної ударно-хвильової терапії для ортопедії) (33150000-6) (ДК 021:2015) – 1 комплект.
Оголошення про проведення відкритих торгів з особливістю розміщене в електронній системі закупівель 23.05.2024 16:32, період прийому пропозицій від 23.05.2024 16:32 до 31.05.2024 18:00.
Очікувана вартість закупівлі становить 812 734,00 грн з ПДВ.
Згідно результатів аукціону, який відбувся 29.04.2024 12:26, прийняли участь наступні учасники:
1. ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ СИДОРОВ НАЗАРІЙ ІГОРОВИЧ– остаточна пропозиція 750 000,00 грн з ПДВ.
2. Товариство з обмеженою відповідальністю «МЕДХОЛДІНГ» - остаточна пропозиція 812 700,00 грн з ПДВ.
За результатами аукціону, найбільш економічно вигідна тендерна пропозиція ФОП Сидоров Н.І., проте згідно протокольного рішення №1 від 6 червня 2024 року Уповноважена особа з організації та проведення процедур закупівель КНП «Центр первинної медичної допомоги Вижницької міської ради» Григоряк Інна Володимирівна розглянула порядок денний про відміну відкритих торгів на закупівлю Апаратура для радіотерапії, механотерапії, електротерапії та фізичної терапії (апарат ударно – хвильової терапії (код НК 024:2023: 47790 — Система електромеханічна для екстракорпоральної ударно-хвильової терапії для ортопедії) (33150000-6) (ДК 021:2015) – 1 комплект.
ФОП Сидоров Н.І. оскаржив дане рішення про відміну процедури закупівлі. Рішенням №10948-р/пк-пз від 24.06.2024 Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель постановлено зобов’язати замовника скасувати рішення про відміну процедури закупівлі.
Проте Замовник не забезпечив виконання своїх обов’язків щодо розгляду пропозиції Скаржника та 04 липня 2024 року згідно протокольного рішення №3 Уповноваженої особи з організації та проведення процедур закупівель КНП «Центр первинної медичної допомоги Вижницької міської ради Кордяк Ольги Олексіївни розпочато відміну процедури закупівлі відповідно до підпункту 3 пункту 50 Особливостей, а саме скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг.



Скаржник не погоджується із прийнятим рішенням Замовника, вважає його безпідставним та прийнятим із порушенням прав Скаржника та норм законодавства України в сфері публічних закупівель, в тому числі Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), вважає, що Замовником належним чином не підтверджено причини відміни закупівлі.

Проаналізувавши даний протокол, викладення фактичних обставин та юридичних підстав, наявність документального підтвердження (їх відсутність), вкотре в даній процедурі закупівлі не погоджуюсь з рішенням Замовника, з огляду на наступне.
Беручи до уваги п. 14 Особливостей, закупівля здійснюється Замовником на підставі наявної потреби або у разі планової потреби наступного року (планових потреб наступних періодів). Запланована закупівля включається до річного плану закупівель замовника відповідно до статті 4 Закону.
Заплановані закупівлі включаються до річного плану закупівель (далі - річний план). Річний план та зміни до нього безоплатно оприлюднюються замовником в електронній системі закупівель протягом п'яти робочих днів з дня затвердження річного плану та змін до нього.
Однак, Замовником не вносилися зміни у річний план. Станом на 04.07.2024 р. відсутній сам факт скорочення видатків на здійснення закупівлі, товарів, робіт та послуг, також станом на 04.07.2024 р. не було належним чином оформлене таке скорочення видатків, а отже рішення Замовника про відміну торгів через скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів і послуг є таким, що не відповідає дійсності.
Дана закупівля була передбачена річним планом закупівель Замовника на 2024 рік з розміром фінансування 812 734 грн., джерело фінансування – кошти НСЗУ.
В своєму протокольному рішенні уповноважена особа аргументує скорочення видатків, як «відсутність фінансування від НСЗУ, що підтверджується звітами про обсяг наданих медичних послуг за проліковані випадки/медичні послуги».

За таких обставин:
1. Не скасовано план закупівлі за № UA-P-2024-05-23-014583-a згідно якого здійснюється процедура закупівлі та/або не внесено зміни до річного плану закупівель.
2. Не надано документального підтвердження необхідності відміни процедури закупівлі у зв’язку зі зменшенням обсягу видатків, обсягу кошторисних призначень та зменшення обсягу фінансування за програмою медичних гарантій від НСЗУ.
3. Комунальні некомерційні заклади охорони здоров’я, яким є і Замовник, отримують кошти від НСЗУ, як оплату в рамках виконання відповідних договорів за програмою медичних гарантій. Такі кошти не можуть бути скорочені, що обґрунтовується наступним.
Правовідносини у сфері державних фінансових гарантій медичного обслуговування населення за програмою медичних гарантій регулюється, зокрема, Законом України «Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення» та прийнятими на їх основі актами Уряду, наказами Міністерства охорони здоров’я.

Відповідно до ст.2 Закону України «Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення»:
1) програма державних гарантій медичного обслуговування населення (програма медичних гарантій) - програма, що визначає перелік та обсяг медичних послуг, медичних виробів та лікарських засобів, повну оплату надання яких пацієнтам держава гарантує за рахунок коштів Державного бюджету України згідно з тарифом, для профілактики, діагностики, лікування та реабілітації у зв’язку з хворобами, травмами, отруєннями і патологічними станами, а також у зв’язку з вагітністю та пологами.
4) надавачі медичних послуг - заклади охорони здоров’я всіх форм власності та фізичні особи - підприємці, які одержали ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики та уклали договір про медичне обслуговування населення з Уповноваженим органом.

Відповідно до статей 2,7 Закону України «Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення» Національна служба здоров’я України (Уповноважений орган, НСЗУ) центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державних фінансових гарантій медичного обслуговування населення.

Відповідно до ч.1 ст.8 Закону України «Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення» договір про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій укладається між Уповноваженим органом та закладом охорони здоров’я незалежно від форми власності чи фізичною особою - підприємцем, яка в установленому законом порядку одержала ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики, що відповідають встановленим Кабінетом Міністрів України вимогам до надавача медичних послуг за програмою медичних гарантій, та має відповідати умовам закупівлі, специфікаціям до медичних послуг, а також враховувати визначений у програмі медичних гарантій обсяг забезпечення медичними послугами відповідно до потреб у межах кожного госпітального округу.
Оплата послуг за договором про медичне обслуговування населення, укладеним із НСЗУ, здійснюється на рахунки надавачів медичних послуг, відкритті в установах банків, на підставі звітів (рахунків у разі здійснення попередньої оплати), що внесені такими надавачами медичних послуг до електронної системи охорони здоров’я.
В свою чергу, на виконання основних статутних завдань, як заклад охорони здоров’я, Замовник має право вільно розпоряджатись отриманими за надані медичні послуги кошти від НСЗУ, в тому числі здійснювати закупівлю товару, що є предметом закупівлі.

Таким чином, Замовник, який є надавачем медичних послуг, в рамках виконання відповідного договору про медичне обслуговування населення отримав оплату від НСЗУ за надані ним медичні послуги та запланував проведення закупівлі згідно річного плану UA-P-2024-05-23-014583-а, керуючись наявною потребою, який опублікований 23 травня 2024 року. Такі видатки не можуть бути скорочені, оскільки вони отримані від НСЗУ як оплата за вже надані Замовником медичні послуги та у розумінні Бюджетного кодексу України є власними надходженнями бюджетних установ.

У разі коли протягом трьох місяців підряд фактична вартість наданих медичних послуг вища або нижча ніж запланована вартість послуг за відповідний квартал, на вимогу замовника (НСЗУ) сторони повинні підписати договір про внесення змін до договору, в якому визначити скориговані заплановану вартість послуг та у разі потреби суми оплати на наступні місяці. У разі ухилення надавача від підписання договору про внесення змін до договору стосовно коригування ціни договору замовник має право призупинити оплату послуг за договором.

Беручи до уваги Додатки Спеціальних умов надання медичних послуг до договору № 3079-E124-P000/02 про внесення змін до договору № 3079-E124-P000 про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій Замовника із НСЗУ передбачає: Сторони можуть протягом строку дії договору переглядати заплановану вартість медичних послуг з внесенням відповідних змін до нього.

Додатково зазначаю, що протокол не містить інформації про те, що кошти в сумі очікуваної вартості закупівлі були спрямовані на фінансування будь-яких інших видатків.

А також звертаю увагу, що Додаток 4 Проект договору до Тендерної документації, а саме розділ 4 Порядок здійснення оплати, п. 4.1 містить умови: Розрахунки за отриманий товар здійснюються протягом 10 банківських днів з дати поставки. У разі затримки бюджетного фінансування розрахунок за поставлений товар здійснюється протягом 10 банківських днів з дати отримання Замовником бюджетного призначення на фінансування закупівлі на свій реєстраційний рахунок. А також згідно розділу 5 Поставка товарів, п. 5.1. передбачає: строк (термін) поставки товарів: не пізніше 31.12.2024 р.
Тобто із даних умов проекту договору відомо, що у разі затримки коштів від НСЗУ за відсутності обсягу наданих медичних послуг, є велика ймовірність, що Замовник до моменту поставки, а саме не пізніше 31.12.2024 року отримає кошти на дану закупівлю та у разі затримки такого фінансування, перерахує кошти за поставлений товар протягом 10 банківських днів, як тільки отримає їх на свої рахунки.

Очевидно, що Замовник вдруге створює штучні умови для відміни процедури закупівлі, оскільки не має наміру співпрацювати із Скаржником, з метою уникнення розгляду тендерної пропозиції саме Скаржника, оскільки відміна на даному етапі (після розкриття тендерних пропозицій) з вказаних підстав є абсолютно нелогічною та такою, що свідчить про грубе порушення прав Скаржника на належну участь у закупівлі та право бути обраним переможцем.
Неправомірне рішення Замовника щодо відміни тендерної закупівлі тягне за собою наслідок неправомірного відхилення тендерної пропозиції Скаржника. Таким чином, вбачаємо порушення в не реалізації свого права стати переможцем процедури закупівлі. Скаржник зауважує, що неправомірна відміна процедури закупівлі Замовником завдає пряму економічну шкоду Скаржнику і нівелює усю підготовку Скаржника до участі в закупівлі, враховуючи некомпенсовані витрати часу на підготовку до закупівлі, витрачені кошти тощо.

При цьому, Скаржник не має сумнівів у тому, що через короткий проміжок часу, Замовником буде оголошено таку саму процедуру закупівлі, оскільки в нинішніх умовах потреба у необхідних медичних виробах не зникає, а фінансування на вкрай необхідні товари для медичних закладів не скорочуються.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати інші рішення
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на неправомірну відміну процедури закупівлі

Номер: cdf769af465e4cec9fe32e7c6f43c01f
Ідентифікатор запиту: UA-2024-05-23-011241-a.c1
Назва: Скарга на неправомірну відміну процедури закупівлі
Скарга:
Скаржник не погоджується із прийнятим рішенням Замовника, вважає його безпідставним та прийнятим із порушенням прав Скаржника та норм законодавства України в сфері публічних закупівель, в тому числі Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), вважає, що Замовником належним чином не підтверджено причини відміни закупівлі.
Дата розгляду скарги: 24.06.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 17.06.2024 14:26
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 27.06.2024 13:12
Дата виконання рішення Замовником: 01.07.2024 14:52
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішення АМКУ виконано.
Автор: ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ СИДОРОВ НАЗАРІЙ ІГОРОВИЧ, Назарій Сидоров 380687556815 nazariigorovy4@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: fb0317fb55734c629336d487745ed034
Заголовок пункту скарги: Скарга на неправомірну відміну процедури закупівлі
Тип пов'язаного елемента: Скарга на відміну
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Відміна процедури закупівлі
Тип порушення: Відміна процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги: Фізична особа-підприємець Сидоров Назарій Ігорович (надалі – Скаржник), прийняв участь у відкритих торгах з особливістю UA-2024-05-23-011241-a на закупівлю Апаратура для радіотерапії, механотерапії, електротерапії та фізичної терапії (апарат ударно – хвильової терапії (код НК 024:2023: 47790 — Система електромеханічна для екстракорпоральної ударно-хвильової терапії для ортопедії) (33150000-6) (ДК 021:2015) – 1 комплект.
Оголошення про проведення відкритих торгів з особливістю розміщене в електронній системі закупівель 23.05.2024 16:32, період прийому пропозицій від 23.05.2024 16:32 до 31.05.2024 18:00.
Очікувана вартість закупівлі становить 812 734 грн з ПДВ.
Згідно результатів аукціону, який відбувся 29.04.2024 12:26, прийняли участь наступні учасники:
1. ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ СИДОРОВ НАЗАРІЙ ІГОРОВИЧ– остаточна пропозиція 750 000,00 грн з ПДВ.
2. Товариство з обмеженою відповідальністю «МЕДХОЛДІНГ» - остаточна пропозиція 812 700,00 грн з ПДВ.
За результатами аукціону, найбільш економічно вигідна тендерна пропозиція ФОП Сидоров Н.І., проте згідно протокольного рішення №1 від 6 червня 2024 року Уповноважена особа з організації та проведення процедур закупівель КНП «Центр первинної медичної допомоги Вижницької міської ради» Григоряк Інни Володимирівни розглянула порядок денний про відміну відкритих торгів на закупівлю Апаратура для радіотерапії, механотерапії, електротерапії та фізичної терапії (апарат ударно – хвильової терапії (код НК 024:2023: 47790 — Система електромеханічна для екстракорпоральної ударно-хвильової терапії для ортопедії) (33150000-6) (ДК 021:2015) – 1 комплект.
Скаржник не погоджується із прийнятим рішенням Замовника, вважає його безпідставним та прийнятим із порушенням прав Скаржника та норм законодавства України в сфері публічних закупівель, в тому числі Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), вважає, що Замовником належним чином не підтверджено причини відміни закупівлі, з огляду на наступне:
1. На підставі сформованої наявної потреби Замовником оголошено процедуру закупівлі Апаратура для радіотерапії, механотерапії, електротерапії та фізичної терапії (апарат ударно – хвильової терапії (код НК 024:2023: 47790 — Система електромеханічна для екстракорпоральної ударно-хвильової терапії для ортопедії) (33150000-6) (ДК 021:2015) – 1 комплект. Пунктом 1 статті 4 Закону передбачено, що планування закупівель здійснюється на підставі наявної потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг.
Першим етапом планування є визначення потреби, формування опису предмета закупівлі із зазначенням технічних і якісних характеристик та визначення очікуваної вартості предмета закупівлі. Вказані дії передбачають, що Замовником було досліджено відповідний ринок та проведено порівняльний аналіз медико – технічних, якісних характеристик, враховуючи особливості для забезпечення належної роботи та надання якісної медичної допомоги.
Отже, доводи некоректності внесення технічних характеристик є безпідставними, оскільки задля оголошення процедури закупівлі, Замовник пропрацював відповідний ринок та вказав необхідні характеристики предмету закупівлі, таким чином, що не виникло дискримінації серед потенційних учасників. Проте, Скаржник має застереження, що через відміну тендеру Замовник оголосить нову процедуру закупівлі з дискримінаційними характеристиками, участь в якому буде неможлива.
2. Вважаю за необхідне зазначити, положення Закону України «Про торгово-промислові палати в Україні» в ч. 2 ст. 14-1 визначають Форс-мажорними обставинами (обставинами непереборної сили) є надзвичайні та невідворотні обставини, що об’єктивно унеможливлюють виконання зобов’язань, передбачених умовами договору (контракту, угоди тощо), обов’язків згідно із законодавчими та іншими нормативними актами, а саме: загроза війни, збройний конфлікт або серйозна погроза такого конфлікту, включаючи але не обмежуючись ворожими атаками, блокадами, військовим ембарго, дії іноземного ворога, загальна військова мобілізація, військові дії, оголошена та неоголошена війна, дії суспільного ворога, збурення, акти тероризму, диверсії, піратства, безлади, вторгнення, блокада, революція, заколот, повстання, масові заворушення, введення комендантської години, карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України, експропріація, примусове вилучення, захоплення підприємств, реквізиція, громадська демонстрація, блокада, страйк, аварія, протиправні дії третіх осіб, пожежа, вибух, тривалі перерви в роботі транспорту, регламентовані умовами відповідних рішень та актами державних органів влади, закриття морських проток, ембарго, заборона (обмеження) експорту/імпорту тощо, а також викликані винятковими погодними умовами і стихійним лихом, а саме: епідемія, сильний шторм, циклон, ураган, торнадо, буревій, повінь, нагромадження снігу, ожеледь, град, заморозки, замерзання моря, проток, портів, перевалів, землетрус, блискавка, пожежа, посуха, просідання і зсув ґрунту, інші стихійні лиха тощо.
Згідно п.3.1 Регламенту Торгово-промисловою палатою України та регіональними торгово промисловими палатами форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили) зазначає, що Форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили) (Force Majeure) - це надзвичайні та невідворотні обставини, які об'єктивно впливають на виконання зобов'язань, передбачених умовами договору (контракту, угоди тощо), обов'язків за законодавчими і іншими нормативними актами, дію яких неможливо було передбачити та дія яких унеможливлює їх виконання протягом певного періоду часу.
Дія таких обставин може бути викликана:
- винятковими погодними умовами і стихійним лихом (Acts of God) (епідемія, сильний шторм,
циклон, ураган, торнадо, буревій, повінь, нагромадження снігу, ожеледь, град, заморозки, замерзання моря, проток, портів, перевалів, землетрус, блискавка, пожежа, посуха, просідання і зсув ґрунту, інші стихійні лиха тощо);
- непередбаченими обставинами, що відбуваються незалежно від волі і бажання заявника (загроза війни, збройний конфлікт або серйозна погроза такого конфлікту, включаючи, але не обмежуючись, ворожими атаками, блокадами, військовим ембарго), дії іноземного ворога, загальна військова мобілізація, військові дії, оголошена та неоголошена війна, дія суспільного ворога, збурення, акти тероризму, диверсії, піратства, безлади, вторгнення, блокада, революція, заколот, повстання, масові заворушення, обмеження комендантської години, експропріація, примусове вилучення, захоплення підприємств, реквізиція, громадська демонстрація, блокада, страйк, аварія, протиправні дії третіх осіб, пожежа, вибух, тривалі перерви в роботі транспорту тощо);
- умовами, регламентованими відповідними рішеннями та актами державних органів влади,
закриттям морських проток, ембарго, забороною (обмеження) експорту/імпорту тощо.
Отже, Обставини непереборної сили (форс-мажорні обставини) мать надзвичайний характер,
є невідворотними та не залежать від волі учасників цивільних (господарських) відносин чим унеможливлюють виконання зобов’язань за даних умов здійснення господарської діяльності. Наявність обставини непереборної сили (форс-мажору) повинна бути належно засвідчена у відповідності до законодавства України.
На підтвердження настання обставини непереборної сили (форс-мажору) видається Сертифікат (в певних договорах, законодавчих і нормативних актах згадується також як висновок, довідка, підтвердження) про форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили) – документ встановленої ТПП України форми, виданий ТПП України або регіональною торгово-промисловою палатою згідно з чинним законодавством, умовами договору (контракту, угоди тощо) та затвердженим Регламентом.

Очевидно, що Замовник створює штучні умови для відміни процедури закупівлі, оскільки не має наміру співпрацювати із Скаржником, яким надано найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію. Вважаю, що Замовник формально виніс даний протокол з метою відмінити процедуру закупівлі. Рішення Замовника є безпідставним, надуманим, суперечить вимогам Закону України «Про публічні закупівлі».
Неправомірне рішення Замовника щодо відміни тендерної закупівлі тягне за собою наслідок неправомірного відхилення тендерної пропозиції Скаржника. Таким чином, вбачаємо порушення в не реалізації свого права стати переможцем процедури закупівлі. Скаржник зауважує, що неправомірна відміна процедури закупівлі Замовником завдає пряму економічну шкоду Скаржнику і нівелює усю підготовку Скаржника до участі в закупівлі, враховуючи некомпенсовані витрати часу на підготовку до закупівлі, витрачені кошти тощо.

Отже, Замовник порушує п. 50 Особливостей, а саме неправомірна відміна процедури закупівлі з підстави коли здійснення закупівлі стало неможливим внаслідок дії обставин непереборної сили.
Безпідставні, неправомірні та необґрунтовані рішення Замовника призводять до порушення прав ФОП Сидоров Н.І. на відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінацію як учасника, об’єктивне та неупереджене визначення переможця закупівлі.
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)